abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2008 @ 21:18:49 #201
184465 Migue
Sensuele man
pi_58121849
Dat vind ik het mooie van de Amerikaanse racerij, daar kan het allemaal nog, in Europa ben je met 31 jaar al bejaard.
pi_58131927
quote:
Op donderdag 17 april 2008 19:16 schreef m1155 het volgende:

[..]

Raar dat wilson enzo niet in Motegi starten...
Ik denk het niet. Op Long Beach gelden dezelfde punten als in Motegi en hier kunnen ze waarschijnlijk meer punten scoren. Dat was een van de eisen bij het samengaan. Long Beach moest doorgaan, net zoals Motegi niet verplaatst kon worden (vanwege vakanties in Japan oid). Toen hebben ze besloten dat beide races meetellen voor het Indycar kampioenschap, waarbij de oude CCWS teams in Long Beach rijden (om aan hun verplichtingen te voldoen) en de IRL teams in Motegi.
quote:
Raar ook dat Doornbos niet meedoet in de Minardi. Hij heeft toch een succesvol seizoen gehad vorig jaar...
Bobby D. geeft er de voorkeur aan om een stoeltje bij een Indycar team te bemachtigen, dan om in deze ene race te rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 20 april 2008 @ 11:36:21 #203
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_58174181
Danica Patrick heeft vanmorgen de race op Motegi gewonnen
quote:
Na een knotsgekke eindfase van de race heeft Danica Patrick haar eerste IndyCar Series race gewonnen. Patrick was de enige coureur die in de eindfase van de race voldoende brandstof aan boord had om de finish volgas te bereiken. Helio Castroneves zag het zwart/wit geblokt als tweede, voor Scott Dixon, die de meeste ronden van de race aan de leiding reed.

Na dagen vol regen was het zondagmiddag eindelijk droog in Japan en kon de race rond 11:00 uur lokale tijd gestart worden. Voor Marco Andretti was deze race al na één bocht voorbij; hij verloor de controle over de achterzijde van zijn wagen in de eerste bocht en kwam in contact met de muur, waardoor de eerste neutralisatie van de race een feit was. Tijdens de start behield Helio Castroneves zijn leidende positie, voor het Chip Ganassi duo Scott Dixon en Dan Wheldon.

Na een kwart race spinde Hideki Mutoh en raakte daarbij bijna de pacecar, waardoor de gele vlag voor de tweede keer ter hand kon worden genomen. Dertig ronden later was het Vitor Meira die in de fout ging en licht in aanraking met de muur kwam.

In de neutralisatie die volgde maakte Vision Racing de fout om Foyt IV te vroeg de pit uit te sturen, waardoor hij in aanraking kwam met Ed Carpenter. Dit betekende het einde van de race voor Foyt IV. Tijdens diezelfde pitstops wist Dixon Castroneves te passeren voor de eerste positie.

De pacecar kon voor de vierde keer op de baan komen in de 140ste ronde. Dit werd veroorzaakt door een brandende remschijf bij Roger Yasukawa, die hierdoor zijn wagen aan de kant van de baan moest parkeren.

Met nog tien ronden te gaan leek het een perfecte dag voor Chip Ganassi Racing te worden, met Dixon en Wheldon op de eerste twee posities. Maar met nog vijf ronden te gaan moesten beide coureurs de pit in voor brandstof, net als de meeste andere coureurs. De enige twee coureurs die niet meer hoefden te stoppen waren Helio Castroneves en Danica Patrick. Castroneves moest wel van het gas af om de eindstreep te bereiken, terwijl Patrick volgas door kon rijden naar haar eerste overwinning.
Erg goed voor de sport, kan nog niet over de race oordelen daar ik hem nog niet gezien heb.
pi_58174922
quote:
Op zondag 20 april 2008 11:36 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Danica Patrick heeft vanmorgen de race op Motegi gewonnen
[..]

Erg goed voor de sport, kan nog niet over de race oordelen daar ik hem nog niet gezien heb.
Ow crap! Ik dacht dat die vanavond pas was
  zondag 20 april 2008 @ 12:18:13 #205
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_58175063
Ik ook!



pi_58175889
Ik zie hem nog nergens online staan. Dat zal wel weer maandag of dinsdag worden.
Nouja, heb ik weer een goed excuus om lekker een biertje open te trekken
  zondag 20 april 2008 @ 15:36:32 #207
184465 Migue
Sensuele man
pi_58179584
Haha leluk dacht dat de race tot vanavond Amerikaanse tijd was uitgesteld, was het vannacht dus al

Leuk voor Danica Patrick en autosport in het algemeen, maar het werd wel tijd zeg... Terwijl al haar teamgenoten al in hun eerste jaar races wonnen voor het team (afgezien van Mutoh uiteraard, voorlopig) kwam zij er maar zelden aan te pas. Nu hopen dat de ban gebroken is, want het talent en de auto en team zijn er.

[ Bericht 0% gewijzigd door Migue op 20-04-2008 16:00:07 ]
  zondag 20 april 2008 @ 16:35:18 #208
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58181508
Patrick.

Eindelijk de overwinning, prachtig dat een vrouw in een mannensport even goed kont schopt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_58219996
Race gister zitten kijken, wist nog niets over een uitslag.. Wint die muts gewoon na een race die 2 keer de pitstops onderbrak met een caution, was nog spannend of ze het uberhaupt ging halen, en dan 2 rondes voor t einde naar P1. Prachtige beelden Maar wat een fucking koele kikker is dat wijf zeg, ze durfde amper d'r hand uit die cockpit te steken om te juichen..
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:31:17 #210
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_58220416
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik ook!

[ afbeelding ]


En nu de Indy500
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_58221282
Al sinds 2005 (Indy 500) staat ze op mijn desktop (in de Rahal/Letterman wagen). Nu wint ze eindelijk haar eerste Indycar race. Hopelijk zullen er nog vele volgen. Te beginnen met de race in Kansas a.s. weekend.

Danica
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:03:44 #212
184465 Migue
Sensuele man
pi_58226204
Speaking of Kansas, Tomas Scheckter is er weer bij, stukje extra kwaliteit, altijd goed. En na Kansas is Pacific Coast Motorsports er ook weer bij voor de rest van het seizoen met Mario Dominguez. Helaas geen Alex Figge dus, maar wie weet komt dat nog.
pi_58247540
Gister ook de Longbeach race zitten kijken, Will Power Hoop dat ie t later dit jaar nog een keer kan herhalen in een echte indycar met het complete veld. Zonde voor Wilson, en Rahal ook, maar die was wel een beetje te oppertunistisch Tracy ook weer als vanouds trouwens... Clip de muur, spin eraf, zeg vervolgens dat je een lekke band hebt door rotzooi op de baan, elimineert weer iemand bijna bij opnieuw oprijden baan.. Wat een geruststelling dat die vent nog geen stoeltje heeft.

Laatste stuk van de race zat Danica trouwens bij de jongens van ESPN in de studio. Mooie beelden weer
Where facts are few, experts are many.
pi_58249565
Ik heb ook weer alles gezien. CC was een beetje saai vond ik. Niet echt veel gevechten om de kop, Power liep steeds vrij ver weg. Maar wel een toppertje.

Tracy blijft lachen, zijn houding was trouwens niet echt om enthousiast van te worden, kon geen lachje vanaf...

DP, leuk dat ze gewonnen heeft al vond ik het wel raar dat HC zich zo makkelijk het kaas van het brood liet snoepen. Misschien wel een maniertje om de Indy een boost te geven ?
pi_58249920
HC werd door andere teams al beschuldigt van het voorbij laten, maar bij de longbeach race werd ie geinterviewd en meldde dat hij 100% zonder benzine was komen te staan als hij niet van ze gas was gegaan op dat moment.. Ach, mooi moment voor de sport iig, en mooi moment voor Danica, die toch wel erg misselijk werd van de steeds terugkerende vraag; Wanneer win je je eerste race?!
Where facts are few, experts are many.
pi_58258261
quote:
Op woensdag 23 april 2008 11:49 schreef Atreidez het volgende:
Wanneer win je je eerste race?!
Eindelijk ontmaagd
pi_58296000
Camara vervangt Perera bij Conquest voor de rest van het seizoen
quote:
aime Camara has replaced Franck Perera at Conquest Racing ahead of the fourth round of the IndyCar Series at Kansas Speedway which takes place this weekend.

The 27-year-old Brazilian will occupy the seat alongside Enrique Bernoldi for the rest of the season.
Jammer, want ik vond dat Perera het best aardig deed. Blijkbaar hebben zijn sponsoren zich teruggetrokken. Hij blijft wel reserverijder voor Conquest.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58370009
Kansas al gezien ? Ik zal niks zeggen nog

Danica heb wel gelijk een grote mond nu. Over Viso "i dont know the guy even" lekker minderwaardig alsof de champ car rijders kleuters zijn die bij de bovenbouw mogen spelen, bah stomme bitch
pi_58374376
Pit incident met Schleckter was ook wel ff heftig, gelukkig ging het niet zo hard anders had die monteur vast niet meer gelachen. En dan daarna, de een achteruit duwen en de rest vooruit, rijd die over zij voet en krijgt ie een klap op zijn helm van de betreffende monteur


Samenvatting hoogtepunten uit 2005
pi_58375310
quote:
Op maandag 28 april 2008 23:12 schreef m1155 het volgende:
Kansas al gezien ? Ik zal niks zeggen nog

Danica heb wel gelijk een grote mond nu. Over Viso "i dont know the guy even" lekker minderwaardig alsof de champ car rijders kleuters zijn die bij de bovenbouw mogen spelen, bah stomme bitch
Nog niet gevonden op usenet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:30:19 #221
184465 Migue
Sensuele man
pi_58376996
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 08:38 schreef m1155 het volgende:
Pit incident met Schleckter was ook wel ff heftig, gelukkig ging het niet zo hard anders had die monteur vast niet meer gelachen. En dan daarna, de een achteruit duwen en de rest vooruit, rijd die over zij voet en krijgt ie een klap op zijn helm van de betreffende monteur
Marty Roth heeft gewoon syndroom van down, Ernesto Viso trouwens ook, Tomas Scheckter had zondag gewoon kunnen winnen. Dan volgende maand maar

Danica Patrick doet altijd van dat soort rare uitspraken, is niets nieuws. Het ligt altijd vooral aan anderen, nooit aan haar zelf. De rijders hebben een pre-race briefing, dat ze daar dan de nieuwe jongens wegwijs maakt in het ovalracing ipv achteraf te gaan huilen over hoe gevaarlijk ze wel niet zijn
  dinsdag 29 april 2008 @ 18:59:20 #222
184465 Migue
Sensuele man
pi_58385699
Ooh Larry Foyt komt dit jaar ook weer z'n wagen in de muur parkeren!
41 Larry Foyt Houston AJ Foyt Racing D/H/F A.J. Foyt Enterprises Craig Baranouski

En Playa Del Racing en PDM Racing hebben schijnbaar nog ergens een Panoz-tractor vandaan weten te halen...
Pacific Coast Motorsports hebben zich overigens nog niet ingeschreven voor de 500...
  donderdag 1 mei 2008 @ 12:51:15 #223
184465 Migue
Sensuele man
pi_58413978
Is er nog wel iemand geinteresseerd in IndyCar hier?

Buddy Lazier doet ook weer mee:
quote:
Lazier joins Indy 500 line up
Buddy Lazier drinks the milk in 96, Indianapolis 12 yrs after winning his first Indy 500, Colorado born Buddy Lazier returns to Indianapolis this month with team owner Ron Hemelgarn for another kick at the can, attempting to qualify the No. 91 Hemelgarn Johnson entry for the 92nd running of the Indianapolis 500.

Lazier, who has participated in 15 Indianapolis 500's, made his Indy debut in 1991, winning the famous race on his fourth attempt in 1996 and eventually become series champion in 2000.

“I love the Indianapolis 500 and everything about the IndyCar Series,” said Lazier, who finished second in the 500 in 1998 and 2000 and fifth in 2005. “I lie awake at night because I want to be part of it. Ron has given me an opportunity to be part of it. We’ve struggled and we’ve had success together in the past. The two of us have experienced what it’s like to finish 33rd and have a horrible day, and we’ve experienced winning. It’s nice to be back together. It’s a last-minute program, but we’re going to make the best of it. I think we’ll have a strong race car and we’ll be a factor on race day.”

This year marks the 30th year that Ron Hemelgarn has participated in the Indianapolis 500 as either a sponsor or team owner.

“Buddy and I go back to 1989,” Hemelgarn said. “We’ve had great success together winning races, winning a championship and winning the Indianapolis 500. We’re assembling a team again to run the 500. We’re all very excited about it. We have the same crew chief as our championship year, Lee Kunzman is still there. We’re looking forward to it. It’s an exciting time, and hopefully we’ll do well.”
Van www.champcar.nl , doen nu schijnbaar IndyCar nieuws, en ook foto's en uptodate, moeite waard om regelmatig te bezoeken. Staat overigens ook een leuk stukje van Arie jr.
pi_58414527
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:51 schreef Migue het volgende:
Is er nog wel iemand geinteresseerd in IndyCar hier?

Buddy Lazier doet ook weer mee:
[..]

Van www.champcar.nl , doen nu schijnbaar IndyCar nieuws, en ook foto's en uptodate, moeite waard om regelmatig te bezoeken. Staat overigens ook een leuk stukje van Arie jr.
Ik meer dan ooit. Prachtig dat racen op ovals met een lekker vol veld.

Champcar.nl is omgezet naar openwheelracing en is idd erg up to date. Bezoek hem elke dag. Het forum is nog wat rustig
pi_58414561
Vorige week lag ik helemaal in een deuk van verbazing met de forumule 1. Na een herstart bleven ze gewoon allemaal netjes achter elkaar aanrijden. Niet eens een poging om in te halen.... Als ik een eigen tv zender had, Indy, superbike ect. uitzenden en mensen laten zien dat dat the real thing is!!
pi_58431170
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:30 schreef Migue het volgende:

[..]

Marty Roth heeft gewoon syndroom van down, Ernesto Viso trouwens ook, Tomas Scheckter had zondag gewoon kunnen winnen. Dan volgende maand maar

Danica Patrick doet altijd van dat soort rare uitspraken, is niets nieuws. Het ligt altijd vooral aan anderen, nooit aan haar zelf. De rijders hebben een pre-race briefing, dat ze daar dan de nieuwe jongens wegwijs maakt in het ovalracing ipv achteraf te gaan huilen over hoe gevaarlijk ze wel niet zijn
Ze had anders wel gelijk over Viso. Hij deed het goed, maar maakte wel een paar onnodige fouten, door Scheckter van de baan te duwen en ook Carpenter's pitstop te verknoeien, waardoor hij flink wat terug viel. En blijkbaar zat ze zelf ook bijna in de muur door een actie van Viso.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58431178
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:19 schreef m1155 het volgende:
Vorige week lag ik helemaal in een deuk van verbazing met de forumule 1. Na een herstart bleven ze gewoon allemaal netjes achter elkaar aanrijden. Niet eens een poging om in te halen.... Als ik een eigen tv zender had, Indy, superbike ect. uitzenden en mensen laten zien dat dat the real thing is!!
Een echt bewijs van hoe leuk de F1 zou kunnen zijn is de GP2. Weet niet of je die wel eens volgt, maar dat is pas circuitracen
Where facts are few, experts are many.
pi_58434498
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Een echt bewijs van hoe leuk de F1 zou kunnen zijn is de GP2. Weet niet of je die wel eens volgt, maar dat is pas circuitracen
Zowel bij de GP2 als de Indycar zijn het dezelfde auto's in tegenstelling tot de F1. Dat maakt het racen misschien interessanter, maar ik zie niet graag 20 McLaren's of Ferrari's in een F1 race. Juist de verschillen tussen de diverse wagens maakt de F1 (voor mij) interessant. Daar gaat het om de combinatie auto/coureur terwijl het bij de andere raceklassen (bijna) alleen om de coureur gaat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58435021
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:08 schreef sasquatsch het volgende:
Zowel bij de GP2 als de Indycar zijn het dezelfde auto's in tegenstelling tot de F1. Dat maakt het racen misschien interessanter, maar ik zie niet graag 20 McLaren's of Ferrari's in een F1 race. Juist de verschillen tussen de diverse wagens maakt de F1 (voor mij) interessant. Daar gaat het om de combinatie auto/coureur terwijl het bij de andere raceklassen (bijna) alleen om de coureur gaat.
Het inhalen in de F1 is niet zozeer het probleem van de verschillende auto's, maar de noodzaak voor downforce via luchtstroom (itt mechanische grip).. GP2 en ook Indycar zijn minder afhankelijk van downforce via de vleugels (of additionele vleugeltjes her en der op het bodywork) en hebben zoiezo al meer grip door de slicks waardoor dichter op elkaar racen mogelijk is, en dat resulteerd dus weer in meer inhaalacties.

Maar ze gaan de goeie richting op .... hoop ik http://f1.gpupdate.net/en(...)st-overtaking-brawn/
Where facts are few, experts are many.
pi_58437633
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:34 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Het inhalen in de F1 is niet zozeer het probleem van de verschillende auto's, maar de noodzaak voor downforce via luchtstroom (itt mechanische grip).. GP2 en ook Indycar zijn minder afhankelijk van downforce via de vleugels (of additionele vleugeltjes her en der op het bodywork) en hebben zoiezo al meer grip door de slicks waardoor dichter op elkaar racen mogelijk is, en dat resulteerd dus weer in meer inhaalacties.

Maar ze gaan de goeie richting op .... hoop ik http://f1.gpupdate.net/en(...)st-overtaking-brawn/
Ik doelde niet direct op het inhalen, maar eerder op het feit dat door het gebruik van verschillende wagens in de F1 ook de onderlinge verschillen groter zullen zijn, dan bij GP2 of Indycar, ongeacht of het nu wel of niet mogelijk is om in te halen.

Ik kijk vol verwachting uit naar volgend jaar en hoop dat er dan inderdaad meer ingehaald gaat worden, al denk ik dat de aanpassingen niet ver genoeg gaan. Ik vind zelf dat ze het grondeffect weer moeten invoeren zodat de F1 wagens helemaal niet meer afhankelijk zijn van de luchtstroom.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58438012
GP2 zag ik inderdaad voorbij komen laatst en daar namen de mannen aardig risico, gewoon lekker hard uitremmen en verkeerd uitkomen en dan vervolgens alsnog ervoor blijven. Dat is wat we willen zien.

Het circus om de F1 vind ik ook z'n stijve kliek
pi_58440454
vwroem
Well I know one thing that really is true
This here's a zoo and the keeper ain't you
pi_58469305
Indy op de Indy 500



En ] Phil Giebler terug op Indy met het nieuwe team American Dream Motorpsports, dat ontstaan is na de overname van Playa Del Racing.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 4 mei 2008 @ 14:30:56 #234
184465 Migue
Sensuele man
pi_58471662
En Davey Hamilton bestuurt de derde Vision Racing-wagen. Aangezien ik hem een stuk hoger inschat dan Anthony Foyt en Ed Carpenter, denk ik dat we er weer een kanshebber voor de overwinning bij hebben.
Pacific Coast Motorsports overigens ook bevestigd met Mario Dominguez, hopelijk trekt het wat Mexicaanse racefans in de VS.
Enige fatsoenlijke team waar nog plek is is dus Penske Racing, Paul Tracy's oude team, dus wie weet...
  zondag 4 mei 2008 @ 19:35:08 #235
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_58476919
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:30 schreef Migue het volgende:
....
Enige fatsoenlijke team waar nog plek is is dus Penske Racing, Paul Tracy's oude team, dus wie weet...
Is dat wel zo vraag ik mij af,
het team waar Scheckter voor rijdt Luzco Dragon Racing valt toch ook onder de vlag van Penske. Doordat de zoon van Roger daar teambaas is.

Of zet Penske zelf 3 wagens in, heb eigenlijk nog niet de startlijst gezien.
Dus als dat zo is, dan zou het natuurlijk wel erg gaaf zijn dat PT in die auto gaat rijden!
pi_58477594
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:35 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
dan zou het natuurlijk wel erg gaaf zijn dat PT in die auto gaat rijden!
Ik vind Tracy altijd wel grappig. Vooral dat norse bij interviews
  zondag 4 mei 2008 @ 20:33:12 #237
184465 Migue
Sensuele man
pi_58478230
Luzco Dragon Racing is dit jaar geheel zelfstandig, zoon van Roger Penske is idd nog wel de baas samen met die andere knakker, maar ze krijgen geen hulp meer van Penske Racing.
Inschrijvingslijst staat op IndyCar.com, voor iedere race ook.
pi_58486400
Ik dacht dat Sam Hornish de derde Penske zou gaan rijden. Daar zijn drie redenen voor.

  • Allereerst heeft Penske een ervaren testrijder aangetrokken voor de Nascar Sprint Cup (die Hornish bij een paar events zou kunnen vervangen)
  • Hornish doet het niet zo goed in de Nascar
  • De derde Penske heeft startnummer 77, dat gelijk is aan het startnummer van Hornish in de Nascar Sprint Cup
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 5 mei 2008 @ 13:41:18 #239
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_58490284
    Zou je idd denken, maar Hornish heeft ontkent de 500 te gaan rijden dit jaar.
    pi_58511759
    Zit net kalender nog te bekijken, maar zie Michigan helemaal niet staan Van de ovals was dat altijd 1 van mijn favorieten. Weet niet waarom, maar dat is begonnen in 93. Zal wel goeie race geweest zijn in dat jaar
    Staat flinke youtube van online ook nog trouwens:

    Snelste track waar met open wheelers op is gereden schijnt, Talladega heeft Indycar nooit aangedaan.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_58516304
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
    Zit net kalender nog te bekijken, maar zie Michigan helemaal niet staan Van de ovals was dat altijd 1 van mijn favorieten. Weet niet waarom, maar dat is begonnen in 93. Zal wel goeie race geweest zijn in dat jaar
    Staat flinke youtube van online ook nog trouwens:

    Snelste track waar met open wheelers op is gereden schijnt, Talladega heeft Indycar nooit aangedaan.
    In het IndyCar spel ook een van de makkelijkste
      woensdag 7 mei 2008 @ 12:51:56 #242
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_58530624
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
    Snelste track waar met open wheelers op is gereden schijnt, Talladega heeft Indycar nooit aangedaan.
    Volgens mij was Fontana sneller. Ik meen dat Luyendijk daar het absolute snelheidsrecord voor openwheelers op een gesloten circuit heeft neergezet.

    Zaterdag trouwens Pole Day!
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    pi_58595129
    Ik kijk nu via www.indycar.com naar de training voor de Indy 500, Danica Patrick 1ste op dit moment
      zaterdag 10 mei 2008 @ 20:24:33 #244
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_58599032
    Had ze toch nooit vast kunnen houden, zo'n snel rondje was het nu ook weer niet.

    Jammer dat Oriol Servià en Davey Hamilton de top 11 niet gehaald hebben, maarja, met die snelheid komen ze vast wel in de top 22.

    Edit: even antwoord op mijn eigen vragen geven, voor wie met hetzelfde zat
    quote:
    Roth Racing announced this morning that John Andretti, nephew of 1969 500 winner Mario Andretti, will be replacing rookie Jay Howard and taking over the driving duties for the #24 Roth Racing entry for the remainder of the month of May.

    According to the team, it was both a financial and a timing decision, as crew/engineer changes earlier in the month left the team struggling to prepare and set up the car optimally on time for both qualifying and for the race.

    Jay Howard had drawn the first qualifying slot today, but the team opted to wait until later in the session to take to the track.
    quote:
    The field was split into two groups for two 45min practice sessions this morning, in preparation for this afternoons qualifying session. The second group of cars is just finishing up their practice. One additional one hour final group session will follow that. Then the teams will regroup and prepare for qualifying.

    Laying down the gauntlet so far is AGR's Marco Andretti, who drove a blistering 228.318mph during his group practice session, followed closely by former 500 winner Dan Wheldon 227.223mph
    Anthony Foyt overigens nog niet gekwalificeerd omdat ie dacht dat ie achteruit z'n rondjes moest doen... Koude banden dus, en heel veel geluk dat ie niet de muur in ging

    Hideki Mutoh zojuist zijn wagen gediskwalificeerd omdat ie niet door de technische keuring kwam dus hij is uit de top 11 en Davey Hamilton er weer in.

    En Jaime Camara gaat de T-car van Bernoldi proberen te kwalificeren

    Zijn jullie ook weer bij met alle (triviante) nieuwtjes.

    [ Bericht 39% gewijzigd door Migue op 10-05-2008 20:44:49 ]
    pi_58600189
    Top hoor.. Heb ff gekeken naar de beelden maar daar kon ik me aandacht niet bijhouden, alle updates zijn welkom
    Where facts are few, experts are many.
    pi_58622611
    1 tm 11 staan vast zag ik, de rest van de Qualify is vertraagd door regen?

    Where facts are few, experts are many.
    pi_58625052
    quote:
    Twenty-two starting positions for the 92nd Running of the Indianapolis 500 remain in play as rain washed out Second Day Qualifying at the Indianapolis Motor Speedway.

    Qualifications will continue Saturday, May 17 when positions 12-33 will be filled.

    "We don't have a lot of track time left before the race, and we still have to work on qualifying," said Conquest Racing rookie Jaime Camara, who will use track time available May 14-17 to focus on preparing the No. 34 car for qualifications. "We are going to sit down with the engineers, but I think that we will focus on our qualifying all of this week and then focus more on the race during Miller Lite Carb Day. That is the challenge for everybody that is going to qualify the second week. We have to do the best with what we have and just try to reach our goals now."

    It was the first time a qualification day has been rained out since 2006, but it's the third day this month that rain has forced the cancellation of all on-track activity. Scott Dixon won the PEAK Motor Oil Pole Award presented by AutoZone on Saturday, May 10 as the first 11 starting positions of the 33-car grid were filled. Dixon averaged 226.366 mph over a four-lap qualifying attempt in a Target Chip Ganassi Racing entry.

    "We didn't have to have this conversation (regarding rain) last year," said Brian Barnhart, president of competition and operations for the sanctioning Indy Racing League and the race's chief steward. "It's a shame because it certainly alters everyone's plans for the week. The teams are going to be really anxious to get some quality track time Wednesday through Friday and even in between qualification runs next weekend.

    "I anticipate a lot of track activity as teams are working on full tanks in preparation for the 92nd Running (of the Indianapolis 500)."

    Thirty-one qualifying attempts were recorded (23 completed), which included six cars bumped, on an activity-packed Pole Day. Dixon and Dan Wheldon, who will start next to his Target Chip Ganassi Racing teammate on the front row, took advantage of the qualification rules and withdrew their initial times for another run at the pole. Team Penske's Ryan Briscoe, who will start third, also made two attempts.

    "I think the format the last couple of years has played out very well," Barnhart said. "I think it's created a lot of excitement, drama, and I think it places a premium on strategic decisions and thoughts of the team manager, the drivers. Qualifying around here, the lowest downforce configuration, on the edge as much as possible, is not the easiest situation to put drivers in. And to put them in that situation to do it multiple times - a guy felt like he did a good job, gets a good run, could be sitting third or fourth on the grid, and then they make a decision, 'OK, we're going to pull this out, and you're going to do it again,' it puts a lot of pressure on that driver. I thought they all responded very well. It's good excitement, and I think it plays out well."

    So, with the day off, drivers and crew members quickly made alternate plans.

    "Now that we have the day off, I'm going to go shopping for some golf equipment for a golf tournament I will be in tomorrow at the Brickyard Crossing," Newman/Haas/Lanigan Racing's Graham Rahal said.
    Bron: www.indy500.com
      maandag 12 mei 2008 @ 13:46:29 #248
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_58626040
    Slechte poletijd man, twee jaar terug was die nog bijna 2.5mp/h sneller
    pi_58626231
    quote:
    Op maandag 12 mei 2008 13:46 schreef Migue het volgende:
    Slechte poletijd man, twee jaar terug was die nog bijna 2.5mp/h sneller
    Aangezien ze ook regelmatig regen hebben zal het de dagen dat er gereden is ook niet echt warm geweest zijn
    Where facts are few, experts are many.
      maandag 12 mei 2008 @ 15:36:33 #250
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_58627783
    Hoe kouder het is hoe sneller de wagens gaan In 2006 was het vrij warm tijdens qualifying, en natuurlijk zullen de paar dagen minder trainen meegeteld hebben, maar voor een rijder als Scott Dixon zal dat verschil toch niet zó groot zijn.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')