Ik denk het niet. Op Long Beach gelden dezelfde punten als in Motegi en hier kunnen ze waarschijnlijk meer punten scoren. Dat was een van de eisen bij het samengaan. Long Beach moest doorgaan, net zoals Motegi niet verplaatst kon worden (vanwege vakanties in Japan oid). Toen hebben ze besloten dat beide races meetellen voor het Indycar kampioenschap, waarbij de oude CCWS teams in Long Beach rijden (om aan hun verplichtingen te voldoen) en de IRL teams in Motegi.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:16 schreef m1155 het volgende:
[..]
Raar dat wilson enzo niet in Motegi starten...
Bobby D. geeft er de voorkeur aan om een stoeltje bij een Indycar team te bemachtigen, dan om in deze ene race te rijden.quote:Raar ook dat Doornbos niet meedoet in de Minardi. Hij heeft toch een succesvol seizoen gehad vorig jaar...
Erg goed voor de sport, kan nog niet over de race oordelen daar ik hem nog niet gezien heb.quote:Na een knotsgekke eindfase van de race heeft Danica Patrick haar eerste IndyCar Series race gewonnen. Patrick was de enige coureur die in de eindfase van de race voldoende brandstof aan boord had om de finish volgas te bereiken. Helio Castroneves zag het zwart/wit geblokt als tweede, voor Scott Dixon, die de meeste ronden van de race aan de leiding reed.
Na dagen vol regen was het zondagmiddag eindelijk droog in Japan en kon de race rond 11:00 uur lokale tijd gestart worden. Voor Marco Andretti was deze race al na één bocht voorbij; hij verloor de controle over de achterzijde van zijn wagen in de eerste bocht en kwam in contact met de muur, waardoor de eerste neutralisatie van de race een feit was. Tijdens de start behield Helio Castroneves zijn leidende positie, voor het Chip Ganassi duo Scott Dixon en Dan Wheldon.
Na een kwart race spinde Hideki Mutoh en raakte daarbij bijna de pacecar, waardoor de gele vlag voor de tweede keer ter hand kon worden genomen. Dertig ronden later was het Vitor Meira die in de fout ging en licht in aanraking met de muur kwam.
In de neutralisatie die volgde maakte Vision Racing de fout om Foyt IV te vroeg de pit uit te sturen, waardoor hij in aanraking kwam met Ed Carpenter. Dit betekende het einde van de race voor Foyt IV. Tijdens diezelfde pitstops wist Dixon Castroneves te passeren voor de eerste positie.
De pacecar kon voor de vierde keer op de baan komen in de 140ste ronde. Dit werd veroorzaakt door een brandende remschijf bij Roger Yasukawa, die hierdoor zijn wagen aan de kant van de baan moest parkeren.
Met nog tien ronden te gaan leek het een perfecte dag voor Chip Ganassi Racing te worden, met Dixon en Wheldon op de eerste twee posities. Maar met nog vijf ronden te gaan moesten beide coureurs de pit in voor brandstof, net als de meeste andere coureurs. De enige twee coureurs die niet meer hoefden te stoppen waren Helio Castroneves en Danica Patrick. Castroneves moest wel van het gas af om de eindstreep te bereiken, terwijl Patrick volgas door kon rijden naar haar eerste overwinning.
Ow crap! Ik dacht dat die vanavond pas wasquote:Op zondag 20 april 2008 11:36 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Danica Patrick heeft vanmorgen de race op Motegi gewonnen![]()
![]()
[..]
Erg goed voor de sport, kan nog niet over de race oordelen daar ik hem nog niet gezien heb.
En nu de Indy500quote:
Jammer, want ik vond dat Perera het best aardig deed. Blijkbaar hebben zijn sponsoren zich teruggetrokken. Hij blijft wel reserverijder voor Conquest.quote:aime Camara has replaced Franck Perera at Conquest Racing ahead of the fourth round of the IndyCar Series at Kansas Speedway which takes place this weekend.
The 27-year-old Brazilian will occupy the seat alongside Enrique Bernoldi for the rest of the season.
Nog niet gevonden op usenetquote:Op maandag 28 april 2008 23:12 schreef m1155 het volgende:
Kansas al gezien ? Ik zal niks zeggen nog
Danica heb wel gelijk een grote mond nu. Over Viso "i dont know the guy even" lekker minderwaardig alsof de champ car rijders kleuters zijn die bij de bovenbouw mogen spelen, bah stomme bitch
Marty Roth heeft gewoon syndroom van down, Ernesto Viso trouwens ook, Tomas Scheckter had zondag gewoon kunnen winnen. Dan volgende maand maarquote:Op dinsdag 29 april 2008 08:38 schreef m1155 het volgende:
Pit incident met Schleckter was ook wel ff heftig, gelukkig ging het niet zo hard anders had die monteur vast niet meer gelachen. En dan daarna, de een achteruit duwen en de rest vooruit, rijd die over zij voet en krijgt ie een klap op zijn helm van de betreffende monteur
Van www.champcar.nl , doen nu schijnbaar IndyCar nieuws, en ook foto's en uptodate, moeite waard om regelmatig te bezoeken. Staat overigens ook een leuk stukje van Arie jr.quote:Lazier joins Indy 500 line up
Buddy Lazier drinks the milk in 96, Indianapolis 12 yrs after winning his first Indy 500, Colorado born Buddy Lazier returns to Indianapolis this month with team owner Ron Hemelgarn for another kick at the can, attempting to qualify the No. 91 Hemelgarn Johnson entry for the 92nd running of the Indianapolis 500.
Lazier, who has participated in 15 Indianapolis 500's, made his Indy debut in 1991, winning the famous race on his fourth attempt in 1996 and eventually become series champion in 2000.
“I love the Indianapolis 500 and everything about the IndyCar Series,” said Lazier, who finished second in the 500 in 1998 and 2000 and fifth in 2005. “I lie awake at night because I want to be part of it. Ron has given me an opportunity to be part of it. We’ve struggled and we’ve had success together in the past. The two of us have experienced what it’s like to finish 33rd and have a horrible day, and we’ve experienced winning. It’s nice to be back together. It’s a last-minute program, but we’re going to make the best of it. I think we’ll have a strong race car and we’ll be a factor on race day.”
This year marks the 30th year that Ron Hemelgarn has participated in the Indianapolis 500 as either a sponsor or team owner.
“Buddy and I go back to 1989,” Hemelgarn said. “We’ve had great success together winning races, winning a championship and winning the Indianapolis 500. We’re assembling a team again to run the 500. We’re all very excited about it. We have the same crew chief as our championship year, Lee Kunzman is still there. We’re looking forward to it. It’s an exciting time, and hopefully we’ll do well.”
Ik meer dan ooit. Prachtig dat racen op ovals met een lekker vol veld.quote:Op donderdag 1 mei 2008 12:51 schreef Migue het volgende:
Is er nog wel iemand geinteresseerd in IndyCar hier?![]()
Buddy Lazier doet ook weer mee:
[..]
Van www.champcar.nl , doen nu schijnbaar IndyCar nieuws, en ook foto's en uptodate, moeite waard om regelmatig te bezoeken. Staat overigens ook een leuk stukje van Arie jr.
Ze had anders wel gelijk over Viso. Hij deed het goed, maar maakte wel een paar onnodige fouten, door Scheckter van de baan te duwen en ook Carpenter's pitstop te verknoeien, waardoor hij flink wat terug viel. En blijkbaar zat ze zelf ook bijna in de muur door een actie van Viso.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:30 schreef Migue het volgende:
[..]
Marty Roth heeft gewoon syndroom van down, Ernesto Viso trouwens ook, Tomas Scheckter had zondag gewoon kunnen winnen. Dan volgende maand maar![]()
Danica Patrick doet altijd van dat soort rare uitspraken, is niets nieuws. Het ligt altijd vooral aan anderen, nooit aan haar zelf. De rijders hebben een pre-race briefing, dat ze daar dan de nieuwe jongens wegwijs maakt in het ovalracing ipv achteraf te gaan huilen over hoe gevaarlijk ze wel niet zijn
Een echt bewijs van hoe leuk de F1 zou kunnen zijn is de GP2. Weet niet of je die wel eens volgt, maar dat is pas circuitracenquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:19 schreef m1155 het volgende:
Vorige week lag ik helemaal in een deuk van verbazing met de forumule 1. Na een herstart bleven ze gewoon allemaal netjes achter elkaar aanrijden. Niet eens een poging om in te halen.... Als ik een eigen tv zender had, Indy, superbike ect. uitzenden en mensen laten zien dat dat the real thing is!!
Zowel bij de GP2 als de Indycar zijn het dezelfde auto's in tegenstelling tot de F1. Dat maakt het racen misschien interessanter, maar ik zie niet graag 20 McLaren's of Ferrari's in een F1 race. Juist de verschillen tussen de diverse wagens maakt de F1 (voor mij) interessant. Daar gaat het om de combinatie auto/coureur terwijl het bij de andere raceklassen (bijna) alleen om de coureur gaat.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Een echt bewijs van hoe leuk de F1 zou kunnen zijn is de GP2. Weet niet of je die wel eens volgt, maar dat is pas circuitracen
Het inhalen in de F1 is niet zozeer het probleem van de verschillende auto's, maar de noodzaak voor downforce via luchtstroom (itt mechanische grip).. GP2 en ook Indycar zijn minder afhankelijk van downforce via de vleugels (of additionele vleugeltjes her en der op het bodywork) en hebben zoiezo al meer grip door de slicks waardoor dichter op elkaar racen mogelijk is, en dat resulteerd dus weer in meer inhaalacties.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:08 schreef sasquatsch het volgende:
Zowel bij de GP2 als de Indycar zijn het dezelfde auto's in tegenstelling tot de F1. Dat maakt het racen misschien interessanter, maar ik zie niet graag 20 McLaren's of Ferrari's in een F1 race. Juist de verschillen tussen de diverse wagens maakt de F1 (voor mij) interessant. Daar gaat het om de combinatie auto/coureur terwijl het bij de andere raceklassen (bijna) alleen om de coureur gaat.
Ik doelde niet direct op het inhalen, maar eerder op het feit dat door het gebruik van verschillende wagens in de F1 ook de onderlinge verschillen groter zullen zijn, dan bij GP2 of Indycar, ongeacht of het nu wel of niet mogelijk is om in te halen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:34 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het inhalen in de F1 is niet zozeer het probleem van de verschillende auto's, maar de noodzaak voor downforce via luchtstroom (itt mechanische grip).. GP2 en ook Indycar zijn minder afhankelijk van downforce via de vleugels (of additionele vleugeltjes her en der op het bodywork) en hebben zoiezo al meer grip door de slicks waardoor dichter op elkaar racen mogelijk is, en dat resulteerd dus weer in meer inhaalacties.
Maar ze gaan de goeie richting op .... hoop ikhttp://f1.gpupdate.net/en(...)st-overtaking-brawn/
Is dat wel zo vraag ik mij af,quote:Op zondag 4 mei 2008 14:30 schreef Migue het volgende:
....
Enige fatsoenlijke team waar nog plek is is dus Penske Racing, Paul Tracy's oude team, dus wie weet...
Ik vind Tracy altijd wel grappig. Vooral dat norse bij interviewsquote:Op zondag 4 mei 2008 19:35 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
dan zou het natuurlijk wel erg gaaf zijn dat PT in die auto gaat rijden!
In het IndyCar spel ook een van de makkelijkstequote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
Zit net kalender nog te bekijken, maar zie Michigan helemaal niet staanVan de ovals was dat altijd 1 van mijn favorieten. Weet niet waarom, maar dat is begonnen in 93. Zal wel goeie race geweest zijn in dat jaar
Staat flinke youtube van online ook nog trouwens:![]()
Snelste track waar met open wheelers op is gereden schijnt, Talladega heeft Indycar nooit aangedaan.
Volgens mij was Fontana sneller. Ik meen dat Luyendijk daar het absolute snelheidsrecord voor openwheelers op een gesloten circuit heeft neergezet.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
Snelste track waar met open wheelers op is gereden schijnt, Talladega heeft Indycar nooit aangedaan.
quote:Roth Racing announced this morning that John Andretti, nephew of 1969 500 winner Mario Andretti, will be replacing rookie Jay Howard and taking over the driving duties for the #24 Roth Racing entry for the remainder of the month of May.
According to the team, it was both a financial and a timing decision, as crew/engineer changes earlier in the month left the team struggling to prepare and set up the car optimally on time for both qualifying and for the race.
Jay Howard had drawn the first qualifying slot today, but the team opted to wait until later in the session to take to the track.
Anthony Foyt overigens nog niet gekwalificeerd omdat ie dacht dat ie achteruit z'n rondjes moest doen... Koude banden dus, en heel veel geluk dat ie niet de muur in gingquote:The field was split into two groups for two 45min practice sessions this morning, in preparation for this afternoons qualifying session. The second group of cars is just finishing up their practice. One additional one hour final group session will follow that. Then the teams will regroup and prepare for qualifying.
Laying down the gauntlet so far is AGR's Marco Andretti, who drove a blistering 228.318mph during his group practice session, followed closely by former 500 winner Dan Wheldon 227.223mph
Bron: www.indy500.comquote:Twenty-two starting positions for the 92nd Running of the Indianapolis 500 remain in play as rain washed out Second Day Qualifying at the Indianapolis Motor Speedway.
Qualifications will continue Saturday, May 17 when positions 12-33 will be filled.
"We don't have a lot of track time left before the race, and we still have to work on qualifying," said Conquest Racing rookie Jaime Camara, who will use track time available May 14-17 to focus on preparing the No. 34 car for qualifications. "We are going to sit down with the engineers, but I think that we will focus on our qualifying all of this week and then focus more on the race during Miller Lite Carb Day. That is the challenge for everybody that is going to qualify the second week. We have to do the best with what we have and just try to reach our goals now."
It was the first time a qualification day has been rained out since 2006, but it's the third day this month that rain has forced the cancellation of all on-track activity. Scott Dixon won the PEAK Motor Oil Pole Award presented by AutoZone on Saturday, May 10 as the first 11 starting positions of the 33-car grid were filled. Dixon averaged 226.366 mph over a four-lap qualifying attempt in a Target Chip Ganassi Racing entry.
"We didn't have to have this conversation (regarding rain) last year," said Brian Barnhart, president of competition and operations for the sanctioning Indy Racing League and the race's chief steward. "It's a shame because it certainly alters everyone's plans for the week. The teams are going to be really anxious to get some quality track time Wednesday through Friday and even in between qualification runs next weekend.
"I anticipate a lot of track activity as teams are working on full tanks in preparation for the 92nd Running (of the Indianapolis 500)."
Thirty-one qualifying attempts were recorded (23 completed), which included six cars bumped, on an activity-packed Pole Day. Dixon and Dan Wheldon, who will start next to his Target Chip Ganassi Racing teammate on the front row, took advantage of the qualification rules and withdrew their initial times for another run at the pole. Team Penske's Ryan Briscoe, who will start third, also made two attempts.
"I think the format the last couple of years has played out very well," Barnhart said. "I think it's created a lot of excitement, drama, and I think it places a premium on strategic decisions and thoughts of the team manager, the drivers. Qualifying around here, the lowest downforce configuration, on the edge as much as possible, is not the easiest situation to put drivers in. And to put them in that situation to do it multiple times - a guy felt like he did a good job, gets a good run, could be sitting third or fourth on the grid, and then they make a decision, 'OK, we're going to pull this out, and you're going to do it again,' it puts a lot of pressure on that driver. I thought they all responded very well. It's good excitement, and I think it plays out well."
So, with the day off, drivers and crew members quickly made alternate plans.
"Now that we have the day off, I'm going to go shopping for some golf equipment for a golf tournament I will be in tomorrow at the Brickyard Crossing," Newman/Haas/Lanigan Racing's Graham Rahal said.
Aangezien ze ook regelmatig regen hebben zal het de dagen dat er gereden is ook niet echt warm geweest zijnquote:Op maandag 12 mei 2008 13:46 schreef Migue het volgende:
Slechte poletijd man, twee jaar terug was die nog bijna 2.5mp/h sneller
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |