abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58431170
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:30 schreef Migue het volgende:

[..]

Marty Roth heeft gewoon syndroom van down, Ernesto Viso trouwens ook, Tomas Scheckter had zondag gewoon kunnen winnen. Dan volgende maand maar

Danica Patrick doet altijd van dat soort rare uitspraken, is niets nieuws. Het ligt altijd vooral aan anderen, nooit aan haar zelf. De rijders hebben een pre-race briefing, dat ze daar dan de nieuwe jongens wegwijs maakt in het ovalracing ipv achteraf te gaan huilen over hoe gevaarlijk ze wel niet zijn
Ze had anders wel gelijk over Viso. Hij deed het goed, maar maakte wel een paar onnodige fouten, door Scheckter van de baan te duwen en ook Carpenter's pitstop te verknoeien, waardoor hij flink wat terug viel. En blijkbaar zat ze zelf ook bijna in de muur door een actie van Viso.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58431178
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:19 schreef m1155 het volgende:
Vorige week lag ik helemaal in een deuk van verbazing met de forumule 1. Na een herstart bleven ze gewoon allemaal netjes achter elkaar aanrijden. Niet eens een poging om in te halen.... Als ik een eigen tv zender had, Indy, superbike ect. uitzenden en mensen laten zien dat dat the real thing is!!
Een echt bewijs van hoe leuk de F1 zou kunnen zijn is de GP2. Weet niet of je die wel eens volgt, maar dat is pas circuitracen
Where facts are few, experts are many.
pi_58434498
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Een echt bewijs van hoe leuk de F1 zou kunnen zijn is de GP2. Weet niet of je die wel eens volgt, maar dat is pas circuitracen
Zowel bij de GP2 als de Indycar zijn het dezelfde auto's in tegenstelling tot de F1. Dat maakt het racen misschien interessanter, maar ik zie niet graag 20 McLaren's of Ferrari's in een F1 race. Juist de verschillen tussen de diverse wagens maakt de F1 (voor mij) interessant. Daar gaat het om de combinatie auto/coureur terwijl het bij de andere raceklassen (bijna) alleen om de coureur gaat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58435021
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:08 schreef sasquatsch het volgende:
Zowel bij de GP2 als de Indycar zijn het dezelfde auto's in tegenstelling tot de F1. Dat maakt het racen misschien interessanter, maar ik zie niet graag 20 McLaren's of Ferrari's in een F1 race. Juist de verschillen tussen de diverse wagens maakt de F1 (voor mij) interessant. Daar gaat het om de combinatie auto/coureur terwijl het bij de andere raceklassen (bijna) alleen om de coureur gaat.
Het inhalen in de F1 is niet zozeer het probleem van de verschillende auto's, maar de noodzaak voor downforce via luchtstroom (itt mechanische grip).. GP2 en ook Indycar zijn minder afhankelijk van downforce via de vleugels (of additionele vleugeltjes her en der op het bodywork) en hebben zoiezo al meer grip door de slicks waardoor dichter op elkaar racen mogelijk is, en dat resulteerd dus weer in meer inhaalacties.

Maar ze gaan de goeie richting op .... hoop ik http://f1.gpupdate.net/en(...)st-overtaking-brawn/
Where facts are few, experts are many.
pi_58437633
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:34 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Het inhalen in de F1 is niet zozeer het probleem van de verschillende auto's, maar de noodzaak voor downforce via luchtstroom (itt mechanische grip).. GP2 en ook Indycar zijn minder afhankelijk van downforce via de vleugels (of additionele vleugeltjes her en der op het bodywork) en hebben zoiezo al meer grip door de slicks waardoor dichter op elkaar racen mogelijk is, en dat resulteerd dus weer in meer inhaalacties.

Maar ze gaan de goeie richting op .... hoop ik http://f1.gpupdate.net/en(...)st-overtaking-brawn/
Ik doelde niet direct op het inhalen, maar eerder op het feit dat door het gebruik van verschillende wagens in de F1 ook de onderlinge verschillen groter zullen zijn, dan bij GP2 of Indycar, ongeacht of het nu wel of niet mogelijk is om in te halen.

Ik kijk vol verwachting uit naar volgend jaar en hoop dat er dan inderdaad meer ingehaald gaat worden, al denk ik dat de aanpassingen niet ver genoeg gaan. Ik vind zelf dat ze het grondeffect weer moeten invoeren zodat de F1 wagens helemaal niet meer afhankelijk zijn van de luchtstroom.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58438012
GP2 zag ik inderdaad voorbij komen laatst en daar namen de mannen aardig risico, gewoon lekker hard uitremmen en verkeerd uitkomen en dan vervolgens alsnog ervoor blijven. Dat is wat we willen zien.

Het circus om de F1 vind ik ook z'n stijve kliek
pi_58440454
vwroem
Well I know one thing that really is true
This here's a zoo and the keeper ain't you
pi_58469305
Indy op de Indy 500



En ] Phil Giebler terug op Indy met het nieuwe team American Dream Motorpsports, dat ontstaan is na de overname van Playa Del Racing.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 4 mei 2008 @ 14:30:56 #234
184465 Migue
Sensuele man
pi_58471662
En Davey Hamilton bestuurt de derde Vision Racing-wagen. Aangezien ik hem een stuk hoger inschat dan Anthony Foyt en Ed Carpenter, denk ik dat we er weer een kanshebber voor de overwinning bij hebben.
Pacific Coast Motorsports overigens ook bevestigd met Mario Dominguez, hopelijk trekt het wat Mexicaanse racefans in de VS.
Enige fatsoenlijke team waar nog plek is is dus Penske Racing, Paul Tracy's oude team, dus wie weet...
  zondag 4 mei 2008 @ 19:35:08 #235
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_58476919
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:30 schreef Migue het volgende:
....
Enige fatsoenlijke team waar nog plek is is dus Penske Racing, Paul Tracy's oude team, dus wie weet...
Is dat wel zo vraag ik mij af,
het team waar Scheckter voor rijdt Luzco Dragon Racing valt toch ook onder de vlag van Penske. Doordat de zoon van Roger daar teambaas is.

Of zet Penske zelf 3 wagens in, heb eigenlijk nog niet de startlijst gezien.
Dus als dat zo is, dan zou het natuurlijk wel erg gaaf zijn dat PT in die auto gaat rijden!
pi_58477594
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:35 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
dan zou het natuurlijk wel erg gaaf zijn dat PT in die auto gaat rijden!
Ik vind Tracy altijd wel grappig. Vooral dat norse bij interviews
  zondag 4 mei 2008 @ 20:33:12 #237
184465 Migue
Sensuele man
pi_58478230
Luzco Dragon Racing is dit jaar geheel zelfstandig, zoon van Roger Penske is idd nog wel de baas samen met die andere knakker, maar ze krijgen geen hulp meer van Penske Racing.
Inschrijvingslijst staat op IndyCar.com, voor iedere race ook.
pi_58486400
Ik dacht dat Sam Hornish de derde Penske zou gaan rijden. Daar zijn drie redenen voor.

  • Allereerst heeft Penske een ervaren testrijder aangetrokken voor de Nascar Sprint Cup (die Hornish bij een paar events zou kunnen vervangen)
  • Hornish doet het niet zo goed in de Nascar
  • De derde Penske heeft startnummer 77, dat gelijk is aan het startnummer van Hornish in de Nascar Sprint Cup
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      maandag 5 mei 2008 @ 13:41:18 #239
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_58490284
    Zou je idd denken, maar Hornish heeft ontkent de 500 te gaan rijden dit jaar.
    pi_58511759
    Zit net kalender nog te bekijken, maar zie Michigan helemaal niet staan Van de ovals was dat altijd 1 van mijn favorieten. Weet niet waarom, maar dat is begonnen in 93. Zal wel goeie race geweest zijn in dat jaar
    Staat flinke youtube van online ook nog trouwens:

    Snelste track waar met open wheelers op is gereden schijnt, Talladega heeft Indycar nooit aangedaan.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_58516304
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
    Zit net kalender nog te bekijken, maar zie Michigan helemaal niet staan Van de ovals was dat altijd 1 van mijn favorieten. Weet niet waarom, maar dat is begonnen in 93. Zal wel goeie race geweest zijn in dat jaar
    Staat flinke youtube van online ook nog trouwens:

    Snelste track waar met open wheelers op is gereden schijnt, Talladega heeft Indycar nooit aangedaan.
    In het IndyCar spel ook een van de makkelijkste
      woensdag 7 mei 2008 @ 12:51:56 #242
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_58530624
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
    Snelste track waar met open wheelers op is gereden schijnt, Talladega heeft Indycar nooit aangedaan.
    Volgens mij was Fontana sneller. Ik meen dat Luyendijk daar het absolute snelheidsrecord voor openwheelers op een gesloten circuit heeft neergezet.

    Zaterdag trouwens Pole Day!
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    pi_58595129
    Ik kijk nu via www.indycar.com naar de training voor de Indy 500, Danica Patrick 1ste op dit moment
      zaterdag 10 mei 2008 @ 20:24:33 #244
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_58599032
    Had ze toch nooit vast kunnen houden, zo'n snel rondje was het nu ook weer niet.

    Jammer dat Oriol Servià en Davey Hamilton de top 11 niet gehaald hebben, maarja, met die snelheid komen ze vast wel in de top 22.

    Edit: even antwoord op mijn eigen vragen geven, voor wie met hetzelfde zat
    quote:
    Roth Racing announced this morning that John Andretti, nephew of 1969 500 winner Mario Andretti, will be replacing rookie Jay Howard and taking over the driving duties for the #24 Roth Racing entry for the remainder of the month of May.

    According to the team, it was both a financial and a timing decision, as crew/engineer changes earlier in the month left the team struggling to prepare and set up the car optimally on time for both qualifying and for the race.

    Jay Howard had drawn the first qualifying slot today, but the team opted to wait until later in the session to take to the track.
    quote:
    The field was split into two groups for two 45min practice sessions this morning, in preparation for this afternoons qualifying session. The second group of cars is just finishing up their practice. One additional one hour final group session will follow that. Then the teams will regroup and prepare for qualifying.

    Laying down the gauntlet so far is AGR's Marco Andretti, who drove a blistering 228.318mph during his group practice session, followed closely by former 500 winner Dan Wheldon 227.223mph
    Anthony Foyt overigens nog niet gekwalificeerd omdat ie dacht dat ie achteruit z'n rondjes moest doen... Koude banden dus, en heel veel geluk dat ie niet de muur in ging

    Hideki Mutoh zojuist zijn wagen gediskwalificeerd omdat ie niet door de technische keuring kwam dus hij is uit de top 11 en Davey Hamilton er weer in.

    En Jaime Camara gaat de T-car van Bernoldi proberen te kwalificeren

    Zijn jullie ook weer bij met alle (triviante) nieuwtjes.

    [ Bericht 39% gewijzigd door Migue op 10-05-2008 20:44:49 ]
    pi_58600189
    Top hoor.. Heb ff gekeken naar de beelden maar daar kon ik me aandacht niet bijhouden, alle updates zijn welkom
    Where facts are few, experts are many.
    pi_58622611
    1 tm 11 staan vast zag ik, de rest van de Qualify is vertraagd door regen?

    Where facts are few, experts are many.
    pi_58625052
    quote:
    Twenty-two starting positions for the 92nd Running of the Indianapolis 500 remain in play as rain washed out Second Day Qualifying at the Indianapolis Motor Speedway.

    Qualifications will continue Saturday, May 17 when positions 12-33 will be filled.

    "We don't have a lot of track time left before the race, and we still have to work on qualifying," said Conquest Racing rookie Jaime Camara, who will use track time available May 14-17 to focus on preparing the No. 34 car for qualifications. "We are going to sit down with the engineers, but I think that we will focus on our qualifying all of this week and then focus more on the race during Miller Lite Carb Day. That is the challenge for everybody that is going to qualify the second week. We have to do the best with what we have and just try to reach our goals now."

    It was the first time a qualification day has been rained out since 2006, but it's the third day this month that rain has forced the cancellation of all on-track activity. Scott Dixon won the PEAK Motor Oil Pole Award presented by AutoZone on Saturday, May 10 as the first 11 starting positions of the 33-car grid were filled. Dixon averaged 226.366 mph over a four-lap qualifying attempt in a Target Chip Ganassi Racing entry.

    "We didn't have to have this conversation (regarding rain) last year," said Brian Barnhart, president of competition and operations for the sanctioning Indy Racing League and the race's chief steward. "It's a shame because it certainly alters everyone's plans for the week. The teams are going to be really anxious to get some quality track time Wednesday through Friday and even in between qualification runs next weekend.

    "I anticipate a lot of track activity as teams are working on full tanks in preparation for the 92nd Running (of the Indianapolis 500)."

    Thirty-one qualifying attempts were recorded (23 completed), which included six cars bumped, on an activity-packed Pole Day. Dixon and Dan Wheldon, who will start next to his Target Chip Ganassi Racing teammate on the front row, took advantage of the qualification rules and withdrew their initial times for another run at the pole. Team Penske's Ryan Briscoe, who will start third, also made two attempts.

    "I think the format the last couple of years has played out very well," Barnhart said. "I think it's created a lot of excitement, drama, and I think it places a premium on strategic decisions and thoughts of the team manager, the drivers. Qualifying around here, the lowest downforce configuration, on the edge as much as possible, is not the easiest situation to put drivers in. And to put them in that situation to do it multiple times - a guy felt like he did a good job, gets a good run, could be sitting third or fourth on the grid, and then they make a decision, 'OK, we're going to pull this out, and you're going to do it again,' it puts a lot of pressure on that driver. I thought they all responded very well. It's good excitement, and I think it plays out well."

    So, with the day off, drivers and crew members quickly made alternate plans.

    "Now that we have the day off, I'm going to go shopping for some golf equipment for a golf tournament I will be in tomorrow at the Brickyard Crossing," Newman/Haas/Lanigan Racing's Graham Rahal said.
    Bron: www.indy500.com
      maandag 12 mei 2008 @ 13:46:29 #248
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_58626040
    Slechte poletijd man, twee jaar terug was die nog bijna 2.5mp/h sneller
    pi_58626231
    quote:
    Op maandag 12 mei 2008 13:46 schreef Migue het volgende:
    Slechte poletijd man, twee jaar terug was die nog bijna 2.5mp/h sneller
    Aangezien ze ook regelmatig regen hebben zal het de dagen dat er gereden is ook niet echt warm geweest zijn
    Where facts are few, experts are many.
      maandag 12 mei 2008 @ 15:36:33 #250
    184465 Migue
    Sensuele man
    pi_58627783
    Hoe kouder het is hoe sneller de wagens gaan In 2006 was het vrij warm tijdens qualifying, en natuurlijk zullen de paar dagen minder trainen meegeteld hebben, maar voor een rijder als Scott Dixon zal dat verschil toch niet zó groot zijn.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')