Ze had anders wel gelijk over Viso. Hij deed het goed, maar maakte wel een paar onnodige fouten, door Scheckter van de baan te duwen en ook Carpenter's pitstop te verknoeien, waardoor hij flink wat terug viel. En blijkbaar zat ze zelf ook bijna in de muur door een actie van Viso.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:30 schreef Migue het volgende:
[..]
Marty Roth heeft gewoon syndroom van down, Ernesto Viso trouwens ook, Tomas Scheckter had zondag gewoon kunnen winnen. Dan volgende maand maar![]()
Danica Patrick doet altijd van dat soort rare uitspraken, is niets nieuws. Het ligt altijd vooral aan anderen, nooit aan haar zelf. De rijders hebben een pre-race briefing, dat ze daar dan de nieuwe jongens wegwijs maakt in het ovalracing ipv achteraf te gaan huilen over hoe gevaarlijk ze wel niet zijn
Een echt bewijs van hoe leuk de F1 zou kunnen zijn is de GP2. Weet niet of je die wel eens volgt, maar dat is pas circuitracenquote:Op donderdag 1 mei 2008 13:19 schreef m1155 het volgende:
Vorige week lag ik helemaal in een deuk van verbazing met de forumule 1. Na een herstart bleven ze gewoon allemaal netjes achter elkaar aanrijden. Niet eens een poging om in te halen.... Als ik een eigen tv zender had, Indy, superbike ect. uitzenden en mensen laten zien dat dat the real thing is!!
Zowel bij de GP2 als de Indycar zijn het dezelfde auto's in tegenstelling tot de F1. Dat maakt het racen misschien interessanter, maar ik zie niet graag 20 McLaren's of Ferrari's in een F1 race. Juist de verschillen tussen de diverse wagens maakt de F1 (voor mij) interessant. Daar gaat het om de combinatie auto/coureur terwijl het bij de andere raceklassen (bijna) alleen om de coureur gaat.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:11 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Een echt bewijs van hoe leuk de F1 zou kunnen zijn is de GP2. Weet niet of je die wel eens volgt, maar dat is pas circuitracen
Het inhalen in de F1 is niet zozeer het probleem van de verschillende auto's, maar de noodzaak voor downforce via luchtstroom (itt mechanische grip).. GP2 en ook Indycar zijn minder afhankelijk van downforce via de vleugels (of additionele vleugeltjes her en der op het bodywork) en hebben zoiezo al meer grip door de slicks waardoor dichter op elkaar racen mogelijk is, en dat resulteerd dus weer in meer inhaalacties.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:08 schreef sasquatsch het volgende:
Zowel bij de GP2 als de Indycar zijn het dezelfde auto's in tegenstelling tot de F1. Dat maakt het racen misschien interessanter, maar ik zie niet graag 20 McLaren's of Ferrari's in een F1 race. Juist de verschillen tussen de diverse wagens maakt de F1 (voor mij) interessant. Daar gaat het om de combinatie auto/coureur terwijl het bij de andere raceklassen (bijna) alleen om de coureur gaat.
Ik doelde niet direct op het inhalen, maar eerder op het feit dat door het gebruik van verschillende wagens in de F1 ook de onderlinge verschillen groter zullen zijn, dan bij GP2 of Indycar, ongeacht of het nu wel of niet mogelijk is om in te halen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:34 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het inhalen in de F1 is niet zozeer het probleem van de verschillende auto's, maar de noodzaak voor downforce via luchtstroom (itt mechanische grip).. GP2 en ook Indycar zijn minder afhankelijk van downforce via de vleugels (of additionele vleugeltjes her en der op het bodywork) en hebben zoiezo al meer grip door de slicks waardoor dichter op elkaar racen mogelijk is, en dat resulteerd dus weer in meer inhaalacties.
Maar ze gaan de goeie richting op .... hoop ikhttp://f1.gpupdate.net/en(...)st-overtaking-brawn/
Is dat wel zo vraag ik mij af,quote:Op zondag 4 mei 2008 14:30 schreef Migue het volgende:
....
Enige fatsoenlijke team waar nog plek is is dus Penske Racing, Paul Tracy's oude team, dus wie weet...
Ik vind Tracy altijd wel grappig. Vooral dat norse bij interviewsquote:Op zondag 4 mei 2008 19:35 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
dan zou het natuurlijk wel erg gaaf zijn dat PT in die auto gaat rijden!
In het IndyCar spel ook een van de makkelijkstequote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
Zit net kalender nog te bekijken, maar zie Michigan helemaal niet staanVan de ovals was dat altijd 1 van mijn favorieten. Weet niet waarom, maar dat is begonnen in 93. Zal wel goeie race geweest zijn in dat jaar
Staat flinke youtube van online ook nog trouwens:![]()
Snelste track waar met open wheelers op is gereden schijnt, Talladega heeft Indycar nooit aangedaan.
Volgens mij was Fontana sneller. Ik meen dat Luyendijk daar het absolute snelheidsrecord voor openwheelers op een gesloten circuit heeft neergezet.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:06 schreef Atreidez het volgende:
Snelste track waar met open wheelers op is gereden schijnt, Talladega heeft Indycar nooit aangedaan.
quote:Roth Racing announced this morning that John Andretti, nephew of 1969 500 winner Mario Andretti, will be replacing rookie Jay Howard and taking over the driving duties for the #24 Roth Racing entry for the remainder of the month of May.
According to the team, it was both a financial and a timing decision, as crew/engineer changes earlier in the month left the team struggling to prepare and set up the car optimally on time for both qualifying and for the race.
Jay Howard had drawn the first qualifying slot today, but the team opted to wait until later in the session to take to the track.
Anthony Foyt overigens nog niet gekwalificeerd omdat ie dacht dat ie achteruit z'n rondjes moest doen... Koude banden dus, en heel veel geluk dat ie niet de muur in gingquote:The field was split into two groups for two 45min practice sessions this morning, in preparation for this afternoons qualifying session. The second group of cars is just finishing up their practice. One additional one hour final group session will follow that. Then the teams will regroup and prepare for qualifying.
Laying down the gauntlet so far is AGR's Marco Andretti, who drove a blistering 228.318mph during his group practice session, followed closely by former 500 winner Dan Wheldon 227.223mph
Bron: www.indy500.comquote:Twenty-two starting positions for the 92nd Running of the Indianapolis 500 remain in play as rain washed out Second Day Qualifying at the Indianapolis Motor Speedway.
Qualifications will continue Saturday, May 17 when positions 12-33 will be filled.
"We don't have a lot of track time left before the race, and we still have to work on qualifying," said Conquest Racing rookie Jaime Camara, who will use track time available May 14-17 to focus on preparing the No. 34 car for qualifications. "We are going to sit down with the engineers, but I think that we will focus on our qualifying all of this week and then focus more on the race during Miller Lite Carb Day. That is the challenge for everybody that is going to qualify the second week. We have to do the best with what we have and just try to reach our goals now."
It was the first time a qualification day has been rained out since 2006, but it's the third day this month that rain has forced the cancellation of all on-track activity. Scott Dixon won the PEAK Motor Oil Pole Award presented by AutoZone on Saturday, May 10 as the first 11 starting positions of the 33-car grid were filled. Dixon averaged 226.366 mph over a four-lap qualifying attempt in a Target Chip Ganassi Racing entry.
"We didn't have to have this conversation (regarding rain) last year," said Brian Barnhart, president of competition and operations for the sanctioning Indy Racing League and the race's chief steward. "It's a shame because it certainly alters everyone's plans for the week. The teams are going to be really anxious to get some quality track time Wednesday through Friday and even in between qualification runs next weekend.
"I anticipate a lot of track activity as teams are working on full tanks in preparation for the 92nd Running (of the Indianapolis 500)."
Thirty-one qualifying attempts were recorded (23 completed), which included six cars bumped, on an activity-packed Pole Day. Dixon and Dan Wheldon, who will start next to his Target Chip Ganassi Racing teammate on the front row, took advantage of the qualification rules and withdrew their initial times for another run at the pole. Team Penske's Ryan Briscoe, who will start third, also made two attempts.
"I think the format the last couple of years has played out very well," Barnhart said. "I think it's created a lot of excitement, drama, and I think it places a premium on strategic decisions and thoughts of the team manager, the drivers. Qualifying around here, the lowest downforce configuration, on the edge as much as possible, is not the easiest situation to put drivers in. And to put them in that situation to do it multiple times - a guy felt like he did a good job, gets a good run, could be sitting third or fourth on the grid, and then they make a decision, 'OK, we're going to pull this out, and you're going to do it again,' it puts a lot of pressure on that driver. I thought they all responded very well. It's good excitement, and I think it plays out well."
So, with the day off, drivers and crew members quickly made alternate plans.
"Now that we have the day off, I'm going to go shopping for some golf equipment for a golf tournament I will be in tomorrow at the Brickyard Crossing," Newman/Haas/Lanigan Racing's Graham Rahal said.
Aangezien ze ook regelmatig regen hebben zal het de dagen dat er gereden is ook niet echt warm geweest zijnquote:Op maandag 12 mei 2008 13:46 schreef Migue het volgende:
Slechte poletijd man, twee jaar terug was die nog bijna 2.5mp/h sneller
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |