abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 09:15:00 #101
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_59812070
Mijn hemel wat kunnen mensen zeiken zeg. Laat Lambiek lekker met rust. Hij is de enige reden dat ik nog op Fok! kom
pi_59812096
Beide partijen zijn duidelijk zwaar geïrriteerd omdat beide partijen steeds in herhaling vallen.

Beiden hebben in hun ogen genoeg bewijs om hun kant van het verhaal aannemelijk te maken. Helaas heeft Lambiekje duidelijk onvoldoende geduld om zijn stellingen steeds weer te herhalen en te verduidelijken.

Maar goed; ik hoop dat Lambiekje toch een keer rustig, rationeel, gestructureerd gaat uitleggen hoe de vork volgens hem in de steel zit, desnoods in 1 gigantisch lange post waarin alles stap voor stap staat uitgelegd.
pi_59812135
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:15 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Mijn hemel wat kunnen mensen zeiken zeg. Laat Lambiek lekker met rust. Hij is de enige reden dat ik nog op Fok! kom
Zonder mensen af te vallen; hij is wel zo'n beetje de centrale persoon hier in BNW!
pi_59812138
Waar zie jij Lambiekje uberhaupt bewijs aanleveren?
En Lambiekje verliest al zijn geduld als die nieuwe stellingen uit moet gaan leggen of herhalen.

Maar je hebt gelijk dat er een behoorlijke patstelling is. Ben benieuwd hoe die doorbroken gaat worden.
pi_59812172
Tja ik HAD een idee om het te doorbreken, maar dat viel blijkbaar niet in goede aarde hier.
pi_59812251
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:21 schreef ToT het volgende:
Tja ik HAD een idee om het te doorbreken, maar dat viel blijkbaar niet in goede aarde hier.
Nee oude dingen op gaan rakelen die zelf makkelijk op te zoeken zijn. Daar ga je een dergelijke discussie niet mee vlottrekken...

Als je begrijpt dat Lambiekje gefrustreerd raakt van dingen herhalen, moet je ook wel snappen dat het erg frustrerend is als iemand met een verhaaltje op de proppen komt dat al zo oud is als de weg naar Rome.
pi_59812454
Ik wil al zoveel friggin' moeite nemen om als centraal persoon een centraal topic aan te maken die ik ga bijhouden om ce boel voor iedereen duidelijker te maken. Verwacht je dan ook nog eens van mij dat ik in mijn eentje alle topics ga doorspitten om alle informatie daarover te gaan zoeken?
Jij gaat liever door met Lambiekje afzeiken in plaats van constructief informatie aanvoeren. Dat laat jou aardig op een troll lijken.

[ Bericht 8% gewijzigd door ToT op 01-07-2008 09:42:06 ]
  dinsdag 1 juli 2008 @ 09:51:44 #108
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59812706
Iedereen die wel eens in BNW komt weet wie Lambiekje is, net zoals Meki op NWS en WAARHEID op de FP. Zowat ieder subforum heeft wel een kleurrijke user. Laat hem gewoon zijn ding doen, en als je je gaat frustreren blijf dan weg uit de discussie of negeer het.

Als je zo graag discussie wilt voeren wees dan extra vriendelijk tegenover nieuwkomers in de discussie, zo kan iedereen zich voorzien in zijn of haar bezigheidstherapie.

Mijn 2 centjes...
pi_59812757
Trouwens, SpaceSpiff:
Geregistreerd op zaterdag 5 april 2008 @ 10:54

Voor uhmmm....*Kuch!*....een "newbie" maak jij je wel HEEL erg druk om het oprakelen van oude dingen!

@ Terecht: dat zijn heel terechte opmerkingen! Goede terechtwijzingen ook!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:23:21 #110
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59816077
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:02 schreef ToT het volgende:
TT gaat te ver; Lambiekje heeft net als iedereen recht om in andere topics te posten. Daarbij komt "geblaat" uiteraard erg denirgerend over.

Daarbij lijkt het me onwenselijk om een topic te hebben waarin 1 persoon zijn visies over 9/11, AIDS, chemtrails en weet ik wat voor onderwerpen nog meer door elkaar heen post, ZEKER als de persoon in kwestie van zichzelf al behoorlijk chaotisch is.

Een centraal topic is op zich een goed idee, maar niet op deze manier.

Slotje dus.
Ik ben toch nieuwsgierig hoe je het dan wel zou noemen Het komt er over het algemeen op neer dat er iets wordt geroepen zoals "Vliegtuigen?!? Haha! da ken heul nie!" en verzoeken om toelichting en/of bewijzen worden simpelweg genegeerd.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_59816494
Hij dumpt ook regelmatig youtube-linkjes waarin dingen uitgelegd worden.
Helaas kan hij blijkbaar zelf niet goed verwoorden wat er in die filmpjes gezegd wordt, maar hoewel zijn uitspraken vaak op geblaat LIJKEN, baseert hij zijn meningen volgens mij wel steeds op iets wat hem overtuigd heeft.

Het zou alleen wel wenselijk zijn dat we een manier konden vinden waarop we gestructureerd informatie en ideeën kunnen uitwisselen. Een centraal topic kan daar goed mee helpen: een stelling in de OP dat gestructureerd behandeld worden, met alle voors en tegens die dan ook kort samengevat in de OP terecht komen. Mocht het onderwerp redelijk uitgewerkt zijn, dan kan een 2e stelling toegevoegd worden, en daarna een 3e enz.

Of we dit topic rondom de persoon Lambiekje vormen of we houden het algemener....tja, algemener lijkt mij persoonlijk wenselijker.
pi_59817031
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:54 schreef ToT het volgende:
Trouwens, SpaceSpiff:
Geregistreerd op zaterdag 5 april 2008 @ 10:54

Voor uhmmm....*Kuch!*....een "newbie" maak jij je wel HEEL erg druk om het oprakelen van oude dingen!

@ Terecht: dat zijn heel terechte opmerkingen! Goede terechtwijzingen ook!
Er zijn meer plaatsen dan Fok! waarop over 9/11 word gesproken.
Wat jij aanhaalde is al zo lang geleden verklaard en is ook zo makkelijk na te gaan hoe het zit dat ik het echt verbijsterend vind dat een mod ermee aankomt zetten.
pi_59817069
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:37 schreef ToT het volgende:
Ik wil al zoveel friggin' moeite nemen om als centraal persoon een centraal topic aan te maken die ik ga bijhouden om ce boel voor iedereen duidelijker te maken. Verwacht je dan ook nog eens van mij dat ik in mijn eentje alle topics ga doorspitten om alle informatie daarover te gaan zoeken?
Jij gaat liever door met Lambiekje afzeiken in plaats van constructief informatie aanvoeren. Dat laat jou aardig op een troll lijken.

Waar zeik ik Lambiekje af?
Als dat al gebeurd is dat als reactie op Lambiekje zijn gezeik.

Je hoeft echt niet alle topics door te gaan spitten voor een beetje achtergrond informatie. Even googlen en je vind het ook wel.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:10:06 #114
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59817109
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:42 schreef ToT het volgende:
Hij dumpt ook regelmatig youtube-linkjes waarin dingen uitgelegd worden.
Helaas kan hij blijkbaar zelf niet goed verwoorden wat er in die filmpjes gezegd wordt, maar hoewel zijn uitspraken vaak op geblaat LIJKEN, baseert hij zijn meningen volgens mij wel steeds op iets wat hem overtuigd heeft.

...
Hij dumpt ook regelmatig linkjes die over een totaal ander onderwerp gaan of die hij bijv verkeerd begrepen heeft. Vooral bij de wat lasterige onderwerpen zoals HIV/AIDS zie je dat regelmatig gebeuren. Bijv een bron die het geld wat naar AIDS onderzoek/preventie aan de kaak stelt. Lambiekje pakt dat aan als "ha kijk! het WHO vind AIDS ook onzin!" terwijl het punt in die bron is dat datzelfde geld meer levens kan redden door het bijvoorbeeld voor schoon drinkwater te gebruiken. Dan ga je op een gegeven moment die bronnen ook niet zo serieus meer nemen
Onikaan ni ov dovah
pi_59817498
Calvobbes, je bent ECHT aan het trollen! Iedereen moet zich aan jouw regeltjes houden en anders moet iedereen z'n bek houden. Dat is echt een waardeloze houding hier. Ik stel gewone vragen om gewoon wat dingen samen te vatten en jij gaat meteen over de zeik dat ik als moderator zijnde zelf maar moet gaan zoeken. Het gaat om de DISCUSSIE hier in BNW die ik uit wil werken, ik wil NIET zelfgevonden feitjes hier neerzetten. Ik ben een MODERATOR, en dat uitwerken zie ik als een deel van het modereren. Als je van mij verlangt dat ik in dat kader zelf informatie ga opzoeken ben je knettergek! Dat heeft niets meer met modereren te maken! Ik wil gewoon graag dat mensen op een volwassen manier hun informatie aangeven. Dat is geen verplichting; je hoeft er niet aan deel te nemen. Maar jouw aanvallende houding slaat werkelijk compleet nergens op!

Was je niet trouwens al gebanned onder je oorspronkelijke naam?

@ Tuinhekje: true, maar hij plaatst ook wel eens relevante filmpjes.

Hoe dan ook; we moeten samen eens naar een constructieve oplossing zoeken i.p.v. mensen aanvallen over dat ze alleen maar wat roepen zonder het goed te onderbouwen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:22:54 #116
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59818787
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:30 schreef ToT het volgende:
Hoe dan ook; we moeten samen eens naar een constructieve oplossing zoeken i.p.v. mensen aanvallen over dat ze alleen maar wat roepen zonder het goed te onderbouwen.
Een goede oplossing is er niet, daarvoor is dit het verkeerde forum. BNW is toch vooral een forum waar men op basis van gevoel discussieert en speculeert, en het dus vaak zoniet altijd neerkomt op een bepaalde interpretatie van data.

Laat het nu net het geval zijn dat de interpretaties van truthers vrijwel zonder uitzondering niet te falsificeren zijn, en er dus niets tastbaars is wat hen kan overtuigen van het tegendeel. Immers, zij kunnen niet ongelijk hebben.

Je kan als debunker of 'niet-gelover' wel met nog zoveel argumenten, bewijzen en onderbouwingen aankomen, het richt allemaal niets uit. Het heeft geen zin, de confirmation bias bij truthers is daarvoor simpelweg te sterk. Een goede, constructieve discussie is daarom ook vrijwel onmogelijk te voeren, want er wordt toch niet naar argumenten geluisterd of ze worden gewoon simpelweg 'vergeten'.

Het helpt als je dit in je achterhoofd houdt, dan frustreer je jezelf ook niet meer zo gauw. Het moet wel leuk blijven namelijk, daarvoor kom ik hier. Ik heb het misschien wat te algemeen geformuleerd, het zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen .
pi_59820408
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:30 schreef ToT het volgende:
Calvobbes, je bent ECHT aan het trollen! Iedereen moet zich aan jouw regeltjes houden en anders moet iedereen z'n bek houden. Dat is echt een waardeloze houding hier. Ik stel gewone vragen om gewoon wat dingen samen te vatten en jij gaat meteen over de zeik dat ik als moderator zijnde zelf maar moet gaan zoeken. Het gaat om de DISCUSSIE hier in BNW die ik uit wil werken, ik wil NIET zelfgevonden feitjes hier neerzetten. Ik ben een MODERATOR, en dat uitwerken zie ik als een deel van het modereren. Als je van mij verlangt dat ik in dat kader zelf informatie ga opzoeken ben je knettergek! Dat heeft niets meer met modereren te maken! Ik wil gewoon graag dat mensen op een volwassen manier hun informatie aangeven. Dat is geen verplichting; je hoeft er niet aan deel te nemen. Maar jouw aanvallende houding slaat werkelijk compleet nergens op!

Was je niet trouwens al gebanned onder je oorspronkelijke naam?

@ Tuinhekje: true, maar hij plaatst ook wel eens relevante filmpjes.

Heb je het tegen mij? Ik heet SpaceSpiff.

Waar zeg ik dan dat iedereen zijn bek dicht moet houden? Het gaat mij om mensen als Lambiekje die iedereen die niet in zijn verhaal geloofd maar minderwaardig vind. Als jij het normaal vind dat de discussie door bepaalde mensen bewust gesaboteerd wordt, ook goed, maar dan moet je niet raar opkijken als ik ook wat feller wordt.

Ik heb jou nou al diverse malen uitgelegd waarom ik het bizar vind dat jij met vragen op de proppen komt die allang zijn beantwoord. Als jij dat niet kunt snappen waarom dat ik raar vind en daar steeds over door wilt gaan, prima, maar ga het niet erger maken dan het is door het als een aanval te zien. Want dan heb je wel erg korte tenen.
pi_59820848
Voor iemand die pas op zaterdag 5 april 2008 @ 10:54 geregistreerd is, ben jij wel BIJZONDER fel over "dingen die allang verklaard zijn".
pi_59820995
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:48 schreef ToT het volgende:
Voor iemand die pas op zaterdag 5 april 2008 @ 10:54 geregistreerd is, ben jij wel BIJZONDER fel over "dingen die allang verklaard zijn".
Dat heb ik je vandaag ook al uitgelegd.
Het valt me wel erg vaak op dat jij dingen maar half leest of niet goed "opslaat".
pi_59821938
Vraagje tussendoor, moet je hier een aantal maanden geregistreerd staan voordat je een discussie mag voeren waarbij je duidelijk doch netjes zegt wat je denkt?
pi_59824920
Leuk, zo'n persoonlijke sneer om me op het verkeerde spoor te zetten!

Als jij Calvobbes niet zou zijn ( ), zou jij nu dus een newbie moeten zijn die zich 5 April net heeft geregistreerd en in de korte tijd dat hij op het forum zit, heeft zitten opvreten over dingetjes die eerder (in zijn ogen) perfect uitgelegd zouden zijn.
Zoals jij post, kom je me over als iemand die hier al jaren zit en al jarenlang dezelfde discussies langs heeft zien komen. Je lijkt me niet het type lurker, dus moet je minimaal een kloon zijn.
pi_59830661
SpaceSpiff/Calvobbes is weer exit.
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:25:45 #123
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59831924
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:19 schreef ToT het volgende:
SpaceSpiff/Calvobbes is weer exit.
Iets met een kloonscanner enzo?
Onikaan ni ov dovah
pi_59833959
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Iets met een kloonscanner enzo?

Sowieso saboteerde hij de boel hier behoorlijk met zijn continu aanvallende manier van posten. Dat is gewoon ook niet wenselijk.
Kritisch zijn en niet alles zomaar klakkeloos geloven is goed, maar hij verhief het tot een kunst.

[ Bericht 11% gewijzigd door ToT op 02-07-2008 08:29:07 ]
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:34:21 #125
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59886563
Onikaan ni ov dovah
  maandag 28 juli 2008 @ 15:31:58 #126
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60397217
[9/11] Dingen waarover we het eens zijn

Slotje graag. Mijn opzet om een soort van gegevensbank te maken is helaas jammerlijk mislukt omdat iedereen zijn vage lijstjes post en er vervolgens lekker over gaat discussiëren.
pi_60403872
Done, wel jammer...
  woensdag 6 augustus 2008 @ 22:39:56 #128
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60612042
[Centraal] 9/11 topic 1: De claims op een rijtje

Hoe kan lambiekje nou antwoord geven als het topic dicht is?
pi_60612260
Dat slotje betekent dat hij sticky is! Post zelf maar weer ff een berichtje daar: je zult zien dat het gewoon werkt.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 22:53:58 #130
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_60612405
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 22:49 schreef ToT het volgende:
Dat slotje betekent dat hij sticky is! Post zelf maar weer ff een berichtje daar: je zult zien dat het gewoon werkt.
Blauwen kunnen door slotjes heen posten, zwarten met minder rechten (discriminatie! ) kunnen dat niet.
pi_60612448
Hij is sticky, niet op slot als het goed is, maar ik zal het weer ff opheffen.
pi_60793551
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 22:53 schreef Terecht het volgende:

[..]

zwarten met minder rechten (discriminatie! )
Complot!
tvp
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:56:11 #133
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_61034978
Hoi ToT ,

vind jij het eigenlijk normaal dat een colega mod in jouw subforum zit aan te zetten tot ridiculisering van de posters en BNW in het algemeen .

HeatWave

'WTC-7 ingestort door brand 22/08/2008

Ik zou dit in het achterkamertje eens aankaarten

[ Bericht 2% gewijzigd door merlin693 op 22-08-2008 12:10:09 ]
pi_61036483
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:56 schreef merlin693 het volgende:
Hoi ToT ,

vind jij het eigenlijk normaal dat een colega mod in jouw subforum zit aan te zetten tot ridiculisering van de posters en BNW in het algemeen .

HeatWave

'WTC-7 ingestort door brand 22/08/2008

Ik zou dit in het achterkamertje eens aankaarten
Waarom?
Ieder mag zijn eigen mening hebben, mod of geen mod.
Beetje kort door de bocht als je een ander kleurtje hebt, je je eigen mening niet meer mag geven.
Hetzelfde als een believer of een debunker dat niet meer zouden mogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bommenlegger op 22-08-2008 13:03:21 ]
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:35:41 #135
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_61037615
als jij het verschil tussen ridiculisering van posters en een mening hebben niet begrijpt dan houd het op ja
pi_61045497
Alleen de opmerking op 'WTC-7 ingestort door brand 22/08/2008 is een beetje contra-productief in een discussie als die over het wtc/9-11 etc. Oké, het is geen echt aardige uitspraak, maar hij mag dat vinden. Zijn genoeg mensen die alles wat niet volgens de norm is afwijzen . Gewoon niet happen en laat hem die discusie lekker ergens anders aangaan als hij het zonodig moet bespreken..
dag
pi_61090807
Pfff ga ik ook ff een weekendje op kamp....ik zie sowieso wel aardig wat meuk in dat topic.
pi_61124212
Ik zal de komende tijd wegens privé omstandigheden even wat minder actief zijn als moderator. Mijn collega's hier op Fok zullen mij gelukkig een beetje helpen hier op BNW.
  maandag 25 augustus 2008 @ 23:27:20 #139
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_61126537
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:19 schreef ToT het volgende:
Ik zal de komende tijd wegens privé omstandigheden even wat minder actief zijn als moderator. Mijn collega's hier op Fok zullen mij gelukkig een beetje helpen hier op BNW.
De NWO is niet tevreden over je verdeel en heers methodiek? Je gaat op ultrageheim bijspijkerkamp?

Iig veel sterkte gewenst ToT .
pi_61127881
sterkte en tot snel!
dag
pi_61130423
Thx, maar ik ben niet meteen echt weg hoor, ik ben alleen wat minder actief.
pi_61186035
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is dit de eerste keer dat je Resonancer tegenkomt dan? Dat doettie altijd, de andere persoon weet volgens hem van niks en heeft dus eigenlijk geen recht van spreken, en als je al wel iets weet is het per definitie onzin. Zie hier de discussieer-kunst van Resonancer
Moet ik hierop in dit topic gaan reageren ?
Indien nee, mag dit topic dan opgeschoond worden ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_61196875
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:08 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Moet ik hierop in dit topic gaan reageren ?
Indien nee, mag dit topic dan opgeschoond worden ?
Als je gewoon met je argumenten komt, hoeft er niks opgeschoond te worden...
pi_61205189
Goh..
pi_61206071
....wat tevens hoogstwaarschijnlijk mijn laatste daad als moderator was.

Ik vind het vervelend om jullie te moeten mededelen dat ik er mee stop wegens ernstige omstandigheden in de familie, sorry....
Dit speelt al een poosje en ik merk dat ik amper meer serieus aan moderaten toekom, wat duidelijk niet goed voor het forum is.
Ik hoop dat er snel een goed team van moderators komt die de boel hier in de gaten kan houden en ik hoop dat het "verzameltopic" van 9/11 met de vragen in de OP goed gaat lopen.

Nogmaals sorry voor mijn vertrek, maar ik merk dat het gewoon echt niet anders kan.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:33:29 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_61208551
Omg ToT, dat klinkt ernstig! Ik wens je veel sterkte toe.
Jammer dat je nu al stopt, maar natuurlijk gaat het echte leven voor.
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:36:34 #149
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_61208618
*Aansluit bij Remlof

Sterkte ToT!
pi_61208786
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:54 schreef ToT het volgende:
....wat tevens hoogstwaarschijnlijk mijn laatste daad als moderator was.

Ik vind het vervelend om jullie te moeten mededelen dat ik er mee stop wegens ernstige omstandigheden in de familie, sorry....
Dit speelt al een poosje en ik merk dat ik amper meer serieus aan moderaten toekom, wat duidelijk niet goed voor het forum is.
Ik hoop dat er snel een goed team van moderators komt die de boel hier in de gaten kan houden en ik hoop dat het "verzameltopic" van 9/11 met de vragen in de OP goed gaat lopen.

Nogmaals sorry voor mijn vertrek, maar ik merk dat het gewoon echt niet anders kan.
Ow, shit. Sterkte.
Je was een toffe mod
pi_61209078
Jammer TOT, sluit me bij de anderen aan.
Sterkte ermee.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_61209299
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:33 schreef remlof het volgende:
Omg ToT, dat klinkt ernstig! Ik wens je veel sterkte toe.
Jammer dat je nu al stopt, maar natuurlijk gaat het echte leven voor.
^Dat ook dus. Sterkte en neem je tijd.
dag
pi_61211042
Thanks folks.

Degenen die meer willen weten wil ik uiteraard wel kort via een PM vertellen wat er aan de hand is, maar ik wil het gewoon niet voor heel Nederland openbaar neerzetten hier.
pi_61366829
Ik zeg; maak lambiekje admin van Bnw.
Ik houd het er ook maar bij dat zulks de bedoeling van dit platform geweest zou zijn om een voor de wereld alternatief maar in realiteit intelligent persoon als drijfkracht te hebben, zodat BNW kan dienen als corrigee van NWS.
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
pi_61367065
Er is een voorstel gekomen aangezien ik heb aangegeven dat ik nog wel een klein beetje op de achtergrond kan doen: Bastard en misschien Paddy houden hier voorlopig de boel in de gaten, en ikzelf kijk ook nog wel rond, mits de omstandigheden het toelaten.

Mijn aangekondigd vertrek gaat vooralsnog niet door.
  donderdag 4 september 2008 @ 07:32:41 #156
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61367301
Goed gewerkt tot nu toe ToT
quote:
Op donderdag 4 september 2008 04:05 schreef Vedanta_veri het volgende:
Ik zeg; maak lambiekje admin van Bnw.
Ik houd het er ook maar bij dat zulks de bedoeling van dit platform geweest zou zijn om een voor de wereld alternatief maar in realiteit intelligent persoon als drijfkracht te hebben, zodat BNW kan dienen als corrigee van NWS.
Asjeblieft niet zeg... Liefst iemand die nog een beetje objectief tegen de zaak aankijkt.
pi_61368012
objectiviteit is ook maar relatief.
don't sleep.
pi_61382934
Thx Erasmo. Fijn om te lezen!

En objectief....tja ik laat mijn mening hier vaak ook best meespelen, maar die zit 9 van de 10 keer behoorlijk in het midden: ik denk vaak wel dat er meer achter dingen zit dan wat de meesten denken, maar wil ook niet zo ver gaan als sommige BNW'ers.
pi_61384746
Hoi Paddy
dag
  zaterdag 6 september 2008 @ 15:16:32 #160
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61427126
tvp
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_61802300
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 22:46 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Lambiekje jij bent echt de grootste fantast die ik ooit ben tegengekomen. En de grootste hypocriet. Wel roepen dat anderen geloven in leugens, maar zelf geen enkele fatsoenlijke uitleg kunnen geven hoe het dan kan dat zowel mensen in New York als bij het Pentagon toch meteen, voor de herhalingen op TV hebben verklaard dat ze vliegtuigen hebben gezien.

Jouw verhaaltjes zijn zo zwak, vol met gaten, onverklaarbaar, onlogisch en dan heb je nog het lef om te zeggen dat alles wat jij zegt de absolute waarheid is. Ik zeg het niet gauw, maar jij bent echt gestoord.
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:09 schreef ToT het volgende:
Lambiekje, matig je toon 'n beetje
Dat geldt alleen voor Lambiekje ?
Elkaar gestoord noemen kan wel ? Dan weet ik nl n btje waar ik aan toe ben op dit forum.
Eisenhower1961.
pi_61802660
Okee daar heb je gelijk in; beide kanten moeten de toon matigen.
Ik ben het sowieso een beetje zat als mensen Lambiekje beschuldigen van leugens: hij verkondigt overtuigingen die hij baseert op dingen die hij leest. Hij LIEGT dus niet. Liegen is iets waarbij je de waarheid willens en wetens achterhoudt en bewust wat zegt wat niet klopt.
Lambiekje's uitlatingen kloppen (voor zover ik mag aannemen) in zijn ogen wél, dus LIEGT hij niet.
  zondag 21 september 2008 @ 17:12:31 #163
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_61803146
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:50 schreef ToT het volgende:
Okee daar heb je gelijk in; beide kanten moeten de toon matigen.
Ik ben het sowieso een beetje zat als mensen Lambiekje beschuldigen van leugens: hij verkondigt overtuigingen die hij baseert op dingen die hij leest. Hij LIEGT dus niet. Liegen is iets waarbij je de waarheid willens en wetens achterhoudt en bewust wat zegt wat niet klopt.
Lambiekje's uitlatingen kloppen (voor zover ik mag aannemen) in zijn ogen wél, dus LIEGT hij niet.
Je kan aan hem merken dat hij zich er toch bewust van is dat hij onhoudbare posities verdedigt aangezien hij consequent moeilijke vragen botweg ontwijkt. Zo beperkt is hij ook weer niet namelijk.
  zondag 21 september 2008 @ 17:14:31 #164
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_61803186
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:34 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Dat geldt alleen voor Lambiekje ?
Elkaar gestoord noemen kan wel ? Dan weet ik nl n btje waar ik aan toe ben op dit forum.
Het is niet echt netjes maar wel waar wmb.
pi_61803526
quote:
Op zondag 21 september 2008 17:14 schreef Terecht het volgende:

[..]

Het is niet echt netjes maar wel waar wmb.
Maar geen manier om een discussie te voeren
dag
pi_61803720
Lambiekje ontwijkt inderdaad wel veel moeilijke vragen, maar er worden veel vragen steeds herhaald terwijl hij er al antwoord op had gegeven. Nu moet ik toegeven dat ik die antwoorden vaak ook niet bevredigend vind (veel dingen worden bijvoorbeeld op mind control afgeschoven), maar ik kan me voorstellen dat hij niet steeds in herhaling wil vallen.

Desondanks moet ik wel zeggen dat hij idd veel vragen onbeantwoord laat en erg veel aanvallende dingen roept.
pi_61808034
Komt bij dat als je voor elke persoon elk detail maar steeds moet bewijzen, dat is niet vermoeiend dat is onmogelijk daar nogal wat bewijzen indirect zijn, en ook vaak zijn vernietigd.
Het is heel makkelijk lambiekje gek te noemen, ik zie dan ook niemand de moeite nemen om ergens echt in te duiken, en over al die zogenaamde aannames.. mensen moeten eens naar hun eigen kijken in wat voor gigantisch artificieel leven ze bestaan, hoe ze zelf vanaf de crib aangeleerd zijn wat te denken, want je kreeg daar echt geen diploma voor als je niet nazei wat je aangepraat werd, het beste voorbeeld dat de norm niet waarheidsgetrouw is dus vol aannames zit zijn de geschiedenisboeken.
don't sleep.
pi_61844859
Waarom kan Lambiekje nog posten in dit forum? Dit forum is er toch voor om te discussieren over allerlei zaken die niet onder het gewone nieuws vallen (en dus in NWS horen) en wat alternatiever zijn? Lambiekje maakt elke keer weer duidelijk dat hij niet in staat is tot discussieren. Zie het kredietcrisis topic, ik draag vele bronnen aan maar die worden dan weer 'onderuit gehaald' ( ) met de geniale opmerking "ja, maar dat het op papier staat betekent niet dat het zo gegaan is!"

En dan wel al je ongefundeerde baggerfilmpjes van Youtube geloven...
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:50:02 #169
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61845608
Ik begrijp niet waarom hij niet zou mogen posten Ik ben het ook niet met hem eens in het topic dat jij bedoelt, maar hey.. it's a free country

Ik ga niet voorschrijven wat iemand wel of niet moet geloven
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_61845641
Ik ook niet. Sterker nog, prima dat hij iets heel anders gelooft. Maar hij kan het niet eens opbrengen om erover te discussieren, want alles wat hem tegenspreekt ontwijkt hij
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:56:24 #171
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61845750
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:51 schreef Bananenman het volgende:
Ik ook niet. Sterker nog, prima dat hij iets heel anders gelooft. Maar hij kan het niet eens opbrengen om erover te discussieren, want alles wat hem tegenspreekt ontwijkt hij
hij is daar niet de enige in valt me op... De non-believers (om ze even op 1 hoop te gooien) hebben ook nogal de neiging om hun feiten op tafel te gooien en vooral te blijven herhalen, zonder open te staan voor andere meningen. Een mening wordt vrij vaak al onderuit gehaald, simpelweg omdat Lambiekje het gepost heeft, zonder dat men daadwerkelijk leest wat er staat
pi_61855200
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:56 schreef teamlead het volgende:

[..]

hij is daar niet de enige in valt me op... De non-believers (om ze even op 1 hoop te gooien) hebben ook nogal de neiging om hun feiten op tafel te gooien en vooral te blijven herhalen, zonder open te staan voor andere meningen. Een mening wordt vrij vaak al onderuit gehaald, simpelweg omdat Lambiekje het gepost heeft, zonder dat men daadwerkelijk leest wat er staat
Niet om het een en ander, maar de hele 9/11 reeks is een continue herhaling van zetten.
En dat dezelfde feiten op tafel blijven gegooid worden, is niet zo vreemd, als na een tijd dezelfde bizarre claims weer langs komen.
pi_61864354
't is vervelend dat men vast blijft houden aan de eigen mening en alleen voor ogen heeft die te propageren..
In een discussie is het handig als men open staat voor een afwijkende mening. Hoeverre dat hier realistisch is met meningen die zo ver uit elkaar liggen, is een ander verhaal.

Maar wat verwachten de deelnemers van de discussie eigenlijk van (de koers van) het topic? en welke taak daarin zien ze zelf weggelegd voor de BNW-mods? Daar ben ik nu na maaaanden van herhaling van dit soort opmerkingen wel benieuwd naar.. Wellicht is dat iets om eerst uit te zoeken?
dag
pi_61869074
Een afwijkende mening is prima. Die moet dan wel overeenstemmen met de feiten, en daar schort het nogal eens aan.
  woensdag 24 september 2008 @ 09:48:39 #175
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_61870420
quote:
Op woensdag 24 september 2008 08:24 schreef Wombcat het volgende:
Een afwijkende mening is prima. Die moet dan wel overeenstemmen met de feiten, en daar schort het nogal eens aan.
het zijn juist vaak die veronderstelde feiten die ter discussie staan
pi_62224566
Zeitgeist Addendum online
Kan die niet compleet schoon geveegd worden. Allemaal loze discussies, gezwets, aantijgingen nergens op gebaseerd etc. BNW is voor iedereen niet alleen voor "believers" en zo wordt een toch wel populair onderwerp bij iedereen professioneel om zeep geholpen . Scroll een keer als normale user door 't topic en je wordt echt niet uitgenodigd om op een normale manier de discussie aan te gaan.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:42:23 #177
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62229427
ff checken
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:45:56 #178
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62229522
hm.. men dwaalt inderdaad nogal af. Ik zit nu ff krap in mijn tijd (soms moet ik ook gewoon werken ), dus utigebreid schoonvegen heb ik nu even geen tijd voor.
Heb wel een post neergezet met de reminder om even ontopic te kletsen...
pi_62242663
Ff meegeholpen, maar ik zag dat je al bezig was?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:51:29 #180
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62242701
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 20:50 schreef ToT het volgende:
Ff meegeholpen, maar ik zag dat je al bezig was?
euh.. nee.. ik zag toevallig die ene post

ik ben nog op m'n werk.. word nogal afgeleid vandaag vrees ik
pi_62243188
Geen probleem! Jij bent nog laat aan de slag zeg!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:06:26 #182
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62243280
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:03 schreef ToT het volgende:
Geen probleem! Jij bent nog laat aan de slag zeg!
avonddiensten zijn een bitch Normaal juist dan de tijd om actief te zijn.. maar vandaag is het een beetje chaos
pi_62243507
Owjeej! Ja ik zit hier te chillen met een konijn op schoot!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 13:20:32 #184
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62258234
Ja zo raakt die wel vol geeerde modjes
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:04:22 #185
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62629750
Zou het streepje van de TT Roberto Calvi – bankier van God vervangen kunnen worden? Ik krijg nu – te zien ipv - .
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:05:07 #186
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62629761
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 01:04 schreef Terecht het volgende:
Zou het streepje van de TT Roberto Calvi – bankier van God vervangen kunnen worden? Ik krijg nu – te zien ipv - .
Huh? Nu laat ie wel weer een streepje zien
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:05:13 #187
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62629764
ik zie het verschil niet tussen de streepjes?
ah.. je bedoelt in de AT zie ik.. momentje
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:06:27 #188
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62629785
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 01:05 schreef teamlead het volgende:
ik zie het verschil niet tussen de streepjes?

Als ik het topic open krijg ik &# 8211 (zonder spatie tussen &# en 8211) te zien.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:07:41 #189
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62629805
like so?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:08:03 #190
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62629812
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 01:07 schreef teamlead het volgende:
like so?
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:11:09 #191
121348 Erasmo
f/8 and be there.
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:40:55 #192
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62712011
was me echt nog nooit opgevallen
  maandag 3 november 2008 @ 21:10:07 #193
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_62918240
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat dus.

Ff een afkoelslotje; dat vingerwijzen is volgens mij niet echt constructief.

Sowieso heb ik mijn vraagtekens bij dit topic.
Maar het werd net gezellig.
pi_62935243
Ik wacht nog even met 'm van het slot te halen tot teamlead en ik meer duidelijkheid hebben over wat we met dat topic gaan doen.
Lekker moddergooien naar elkaar kan humor zijn, maar dat lijkt me niet echt de bedoeling hier, anders had de TT beter "The flame war room" kunnen zijn. (Overigens zou er meteen 20 kuub zand over het topic heen gegaan zijn als dat daadwerkelijk de titel was geweest.)

Het zou mooi zijn geweest als mensen op een volwassen manier analyses hadden kunnen trekken zonder het op de man af te gaan spelen, maar het lijkt me sowieso al gewoon onmogelijk om dat te voorkomen.
We moeten nu alleen ff kijken wat toelaatbaar is en wanneer we ingrijpen. Als de sfeer lange tijd grimmig en beschuldigend blijft, kunnen we het topic meteen cementen schoenen aandoen en 'm van de pier af werpen.
pi_62935468
Het overleg is geweest en de keuze is op de cementschoenen en de pier gevallen: het topic blijft op slot.

Het was interessant geweest als het topic wat meer de psychologische en wat minder de moddergooi-kant op was gegaan, maar wij als BNW-moderators zijnde denken dat het beter is als men deze discussie via PM voort gaat zetten.
pi_62937850
Respect voor de bnw modjes inzake cementschoenen en piervallen.
don't sleep.
pi_63007803
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:29 schreef ToT het volgende:
Het overleg is geweest en de keuze is op de cementschoenen en de pier gevallen: het topic blijft op slot.

Het was interessant geweest als het topic wat meer de psychologische en wat minder de moddergooi-kant op was gegaan, maar wij als BNW-moderators zijnde denken dat het beter is als men deze discussie via PM voort gaat zetten.
Ik vond het topic van in den beginne al niet kunnen.
Hoe kan je nu op een verantwoorde manier, zonder modder te gooien, tegen je tegenpartij gaan zeggen dat je vindt dat hij/zij psychologisch iets mankeert ?
Net zomin als dat ik tegen me moet laten zeggen dat ik een psychische aandoening heb.
Anyway, sorry dat ik me liet meeslepen in het modderbad.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_63013747
Nee je hebt wel gelijk hoor, maar soms lijken bepaalde overtuigingen te neigen naar ongezonde paranoia, en daar leek het topic over te gaan. Niet beschuldigend bedoeld, maar meer analytisch.
  zaterdag 15 november 2008 @ 10:05:22 #199
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_63239711
Hitler en Argentinie

Kunnen jullie iets aan dit topic doen, bedreigingen enzo, TS die iedereen op de man aanvalt als hij ook maar het idee krijgt dat je het niet met hem eens zou kunnen zijn
Laffe huichelaar
  zaterdag 15 november 2008 @ 11:15:02 #200
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63240462
ik zit nu ff mobiel online, dus ik kan nu niet zo gek veel..... Maar ik heb het gezien ja. Als één van de collega's even tijd heeft, graag.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')