abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62571404
Er zijn mensne die alles interessant vinden wat maar een beetje mysterie of iets samenzwerends bevat waar ze de vinger niet op kunnen leggen, toch charcheren mensen vaak dergelijke theorieën zoals 911 waar de bilderberggroep achter zou zitten, dat aspartaam gecreerd is om de mensheid te vergiftigen en al die onzin lees je steeds meer op het internet.

Ethisch gezien mag ik het geen onzin noemen omdat er ook nog een kern van waarheid in bepaalde complottheorieën kan zitten.

Maar als je overmatig met dit soort zaken bezig bent en je verdiept in allerlei complotheorieën en deze ook daadwerklijk vaak aanhangt, is er dan geen sprake van een psychische aandoening?

[ Bericht 0% gewijzigd door Slang_van_God op 22-10-2008 01:00:08 ]
Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 00:49:45 #2
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_62571446
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_62571505
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Paranoia?
Paranoia is een extreme vorm van achterdochtig zijn ja dus daar zit wel wat in maar het ontbreekt deze mensen ook vaak aan inzicht om zaken objectief kunnen bekijken.
Om de een of andere reden houden ze heel graag en stellig vast aan bepaalde overtuigingen terwijl er geen enkel bewijs voor is is het voor hun de waarheid.....
Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 00:54:10 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62571509
Als je niet netjes blindelings vertrouwd in de overheid ben je geestesziek?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 22 oktober 2008 @ 00:54:32 #5
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_62571515
Lambiekje-topic
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Redactie Frontpage woensdag 22 oktober 2008 @ 00:55:14 #6
197197 Moozze
Plugged
pi_62571530
Complottheoriën boeien mij ook, het heeft toch wel iets. Maar ik geloof het vrijwel nooit.
pi_62571571
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kritisch zijn mag, onderzoekend ook, maar mensne kunnen er ook in doorslaan, het gaat mij erom op het punt dat mensen bijna alles willen geloven wat uit complottheorieën bestaat en daarbij oog verliezen voor de waarheid die tot dusver bekent is als waarheid.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 00:58:23 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_62571590
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De wereld is een samenspel van belangen, en sommige daarvan zijn bepaald onfris, maar dat hoeft niet direct een reden zijn om te geloven dat álles één groot complot is.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_62571591

[ Bericht 100% gewijzigd door Slang_van_God op 22-10-2008 00:59:10 ]
  woensdag 22 oktober 2008 @ 01:02:47 #10
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_62571665
Niks mis trouwens met complottheorieën. Het is alleen een beetje jammer dat het tegenwoordig nogal verziekt wordt met troep vergelijkbaar als Loose Change, Zeitgeist en Reptilians. Meestal is het toch allemaal wat ver gezocht.

Doe mij maar dan docu's als The Power of Nightmares, Why We Fight, The Corporation en zo.
Maar dat zijn dan eigenlijk weer geen complottheorieën omdat ze gewoon een helder en veelal waar beeld scheppen.
Hmmm....
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 22 oktober 2008 @ 01:20:44 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62571887
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:57 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Kritisch zijn mag, onderzoekend ook, maar mensne kunnen er ook in doorslaan, het gaat mij erom op het punt dat mensen bijna alles willen geloven wat uit complottheorieën bestaat en daarbij oog verliezen voor de waarheid die tot dusver bekent is als waarheid.
En wie bepaald die waarheid? Mensen met belangen, religieuze leiders, politieke leiders, economische leiders.

Ik zie het als mechanismen, maar het zijn wel mechanismen die vaak de waarheid verhullen voor de meeste mensen zodat een klein clubje er voordeel bij heeft.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62572006
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 01:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En wie bepaald die waarheid? Mensen met belangen, religieuze leiders, politieke leiders, economische leiders.
Dat slaat dus precies op mijn eerste gedachte bij de OP. Je weet niet of de waarheid die jou verteld wordt wel op de feiten berusten zoals ze zijn. Wat is de waarheid? De theorien over zaken kunnen net zo waar zijn als de verhalen die je verteld worden wat nu echt de waarheid is.

Als je echter in overdaad of alle theoriën aanhangt die tegen de, over het algemeen geaccepteerde, waarheid ingaan dan mag je je inderdaad afvragen of dit nog te maken heeft met de inhoud hiervan of dat je je wilt afzetten tegen iets om het afzetten of een andere reden.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 01:55:10 #13
225916 solem2
joods bruidje
pi_62572125
Dat zijn mensen die ook het zeer gevaarlijke spreekwoord aanhangen "waar rook is is vuur" En nou schuilt er wel een soort van waarheid in, het is niet altijd zo. Maar als het in 90 procent van de gevallen wel zo is, waar is een menselijk brein dan beter in? die 10 procent te zien of om die 90 procent te negeren? of vice versa. Als zelfs een president al liegt tegen zijn geheime dienst, terwijl dat eigenlijk voorbehouden is aan die geheime dienst om dat te doen tegen de president...ja, dan gaan die 9/11 dingen wel spelen. Eigenlijk is de hele bijbel een samenzwering van aliens, die hebben dat boek ooit eens geschreven, en her en der ruines begraven enzo. Ook een paar dino's ergens, om ook de normale mensen wat te gunnen.
met een grote waffel
  woensdag 22 oktober 2008 @ 02:15:59 #14
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_62572263
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:46 schreef Slang_van_God het volgende:
Er zijn mensne die alles interessant vinden wat maar een beetje mysterie of iets samenzwerends bevat waar ze de vinger niet op kunnen leggen, toch charcheren mensen vaak dergelijke theorieën zoals 911 waar de bilderberggroep achter zou zitten, dat aspartaam gecreerd is om de mensheid te vergiftigen en al die onzin lees je steeds meer op het internet.

Ethisch gezien mag ik het geen onzin noemen omdat er ook nog een kern van waarheid in bepaalde complottheorieën kan zitten.

Maar als je overmatig met dit soort zaken bezig bent en je verdiept in allerlei complotheorieën en deze ook daadwerklijk vaak aanhangt, is er dan geen sprake van een psychische aandoening?
Nee. Buiten wellicht wat paranoia. En jij hebt volgens mij (gezien de vele spelfouten) een hoop alcohol genuttigd.
The Light Is Leaving Us All
pi_62572274
quote:

Ik vind je naam nogal verdacht nr 1~!
En nee natuurlijk zijn die mensen niet gek, die zijn juist slimmer dan mensen die aan hen twijfelen.
Deze mensen hebben een geweldige fantasie! Supers gewoon.
Zijn erg intelligent ook, denken dingen uit waar een ander nooit over na zou denken, omdat de meerderheid leeft gelijk een robot.
2: Volgens mij ben jij jaloers op de fantasie van deze mensen.
Ik ken er enkelen die complotjes verzinnen en echt het zijn geweldig leuke mensen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tis gewoon lekker!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_62572302
quote:

Het sneue is dat wanneer een complot-theorie geen theorie meer is, dat het dan te laat is. Als de feiten geen "vage theorien" meer zijn neem je de feiten ws. voor lief als nuchtere, maar dan zijn de feiten ook gelijk geschiedenis. En wat dan? 'Niks' zeg je dan. Je neemt het maar aan klaar. Dat is de Sheeple mentaliteit.
Ik vind dit idioter dan mensen die de mogelijke gevaren herkennen terwijl het zich ontplooid. Het getuigt van een bepaalde intelligentie die anderen onderdrukken onder het mom van "nuchterheid" Totdat het te laat is uiteraard, maar dan kun je er ook niks meer aan doen.
Verdiep je eens in de handel en wandel van Amerika en de CIA in het verleden in landen als Venezuela en gebruik je verstand. Of mag je van je asperger-syndroom ook geen verstand meer gebruiken omdat geen vaststaande feiten najagen "hopeloos" is totdat het feit zich echt openbaart als feit met een handtekening eronder van de boosdoeners?
In mijn ogen zijn mensen die wegkijken een ziekte. Een ziekte dat verdeeldheid onder de normale burger creert. Zonder eenheid geen glorie.
quote:
Ps. vindt jij jezelf erg wijs met die onzin?

[ Bericht 9% gewijzigd door Man-E-Faces op 22-10-2008 02:38:44 ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  woensdag 22 oktober 2008 @ 02:32:26 #17
225916 solem2
joods bruidje
pi_62572349
oliver stone zegt volg het spoor van geld. Het materiaal met de meeste toegedichte waarde, dat zelfs menselijk weefsel overstijgt. Met geld worden heel veel deuren dicht gehouden, maar heel veel complottheoristen investeren heel veel geld in de economie door dingen te kopen die hun vermoeden zouden kunnen staven. Je zou je kunnen afvragen of er van die Ludlumse Bilderberg/ Vrijmetselaar achtige shit iets waar is, dan zou Hitler daar ook van moeten hebben geweten, want hij was aan de winnende hand tot op een gegeven moment. En dat zou betekenen dat er een zionistisch complot is, en ik ben joodse. Misschien dat het dan van hogerhand ingegeven is. Maak je niet druk om complotten, als er ergens een complot is, dan is dat zo uitgevoerd dat het nooit ontdekt zal worden, misschien heb je de wereld hoe die er nu uit ziet wel te danken aan eentje, afrika:arm de ex-sovietunie: rijker amerika: armer en azie : de nieuwe reus in wording

zeker is als er een zo'n diepe ionderlaag is, zeg maar een seculiere mafia, die opereert zonder ons weten, dan mag je ze danken dat er nu al 60 jaar geen oorlog is waar wij wonen. En misschien zou je dan denken dat de complottheorieren in ieder geval niet ontstaan in de landen waar oorlog nu wel is.
Hoe dan ook, oorlog is geld. En reportage daarover is evenredig veel geld, het verschaft werk. zonder oorlog is er geen economie, zonder economie geen ongelijkheid, zonder ongelijkheid geen complottheorieen.

[ Bericht 21% gewijzigd door solem2 op 22-10-2008 02:40:58 ]
met een grote waffel
pi_62572383
Niet alleen complot-theoristen pompen geld in de economie dat welleens slecht voor ze kan zijn hoor. Iedereen doet het. Complot-theoristen hebben nog ergens iets van 'hey wacht eens even, ik wor genaaid..'
  woensdag 22 oktober 2008 @ 02:44:43 #19
225916 solem2
joods bruidje
pi_62572391
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 02:42 schreef Man-E-Faces het volgende:
Niet alleen complot-theoristen pompen geld in de economie dat welleens slecht voor ze kan zijn hoor. Iedereen doet het. Complot-theoristen hebben nog ergens iets van 'hey wacht eens even, ik wor genaaid..'
ja, omdat ze in hun aller ijl niet eens letten op de prijs van hun kennis die ze vergaren. Dan wordt je genaaid.
Laten we het eens anders bekijken...wanneer is er ooit een complot opgelost?

Nee, noem eens een complot op..dat uitgekomen is?

Niemand heeft ooit een complot kunnen ontrafelen op wereldschaal of continentaal of intercontinentaal

en ik bedoel niet holocaust ofzo, of de supermarkt cartelvorming. Dat zijn kleine dingetjes
met een grote waffel
pi_62572402
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 02:44 schreef solem2 het volgende:

[..]

ja, omdat ze in hun aller ijl niet eens letten op de prijs van hun kennis die ze vergaren. Dan wordt je genaaid.
Laten we het eens anders bekijken...wanneer is er ooit een complot opgelost?

Nee, noem eens een complot op..dat uitgekomen is?

Niemand heeft ooit een complot kunnen ontrafelen op wereldschaal of continentaal of intercontinentaal

en ik bedoel niet holocaust ofzo, of de supermarkt cartelvorming. Dat zijn kleine dingetjes
Nou nou marilyn monroe
diana
pim fortuyn

oh die laatste is nog niet helemaal duidelijk....
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 02:51:30 #21
225916 solem2
joods bruidje
pi_62572417
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 02:48 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou nou marilyn monroe
diana
pim fortuyn

oh die laatste is nog niet helemaal duidelijk....
dat zijn toch geen complotten? een complot beperkt zich nooit tot een persoon, een complot is waar heel veel mensen heel veel anderen een loer draaien. In alle andere gevallen is het hoogstens een samenzwering in moord op een persoon

Daarom is de moord of kennedy ook geen complot, maar een onopgeloste moordzaak, zelfs in de statuten van de fbi is het aldus opgenomen.
met een grote waffel
pi_62572420
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 02:51 schreef solem2 het volgende:

[..]

dat zijn toch geen complotten? een complot beperkt zich nooit tot een persoon, een complot is waar heel veel mensen heel veel anderen een loer draaien. In alle andere gevallen is het hoogstens een samenzwering in moord.
Men bedenkt er een complot theorie omheen, iets dat nog niet ontdekt is.
Dus bij Diana waren er meerderen betrokken bij haar dood.
Of bij Pim idem...en bij Marilyn too 2
  woensdag 22 oktober 2008 @ 02:55:23 #23
225916 solem2
joods bruidje
pi_62572430
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 02:52 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Men bedenkt er een complot theorie omheen, iets dat nog niet ontdekt is.
Dus bij Diana waren er meerderen betrokken bij haar dood.
Of bij Pim idem...en bij Marilyn too 2
Dan nog is er een slachtoffer waar dat alles omheen verzonnen wordt. Complotten zijn datgeen jij bedoelt, maar dan op wereld wijde schaal. Tis een gevoelskwestie eerder vrees ik.

volgens het woordenboek heb je wel gelijk overigens. Maar dan is joran van der sloot ook onderhevig aan een complot, terwijl ie eigenlijk gewoon vergeten was de politie te bellen. Dan is elke moord die niet opgelost is in principe een complot.
met een grote waffel
pi_62572445
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 02:55 schreef solem2 het volgende:

[..]

Dan nog is er een slachtoffer waar dat alles omheen verzonnen wordt. Complotten zijn datgeen jij bedoelt, maar dan op wereld wijde schaal. Tis een gevoelskwestie eerder vrees ik.

volgens het woordenboek heb je wel gelijk overigens. Maar dan is joran van der sloot ook onderhevig aan een complot, terwijl ie eigenlijk gewoon vergeten was de politie te bellen. Dan is elke moord die niet opgelost is in principe een complot.
ja zoiets wel ja..
pi_62572542
Mischien is het leuk om nu de complot-theorien goed te documenteren. En dan over 50 jaar kijken naar de feiten zoals de wereld er dan uit ziet. En teruglezen wat Complot-theoristen hebben bedacht en die vergelijken met de dan huidige gang van zaken. Dan valt de complot-theorist of krijgt het eindelijk wat erkenning voor zijn inzichten. Iets waar anderen liever overheen kijken omdat het niet 'recht in je gezicht met handtekening eronder harde verklaringen' zijn. Vermoedens hebben geen plaats in de huidige maatschappij lijkt wel. Waar is onze intuitie?

Kijk Zeitgeist eens en wat ze aanhalen over de handel en wandel van Amerika/CIA in het verleden. Kijk naar de huidige situatie bijv. in Venezuela en gebruik je verstand. Gebruik niet die "Hollandse nuchterheid" want die slaat nergens meer op. Die is doorgeslagen, en kan je (vind ik) geen verstand meer noemen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Man-E-Faces op 22-10-2008 03:55:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')