quote:RVVH in tweede helft langs Smitshoek Afdrukken E-mail
zaterdag 16 februari 2008
RVVH heeft ook de lastige uitwedstrijd tegen Smitshoek winnend afgesloten. Zeker na de rust draaide men de Barendrechters de duimschroeven aan en liep in korte tijd ruim weg van de lang tegenstribbelende tegenstander. De eerste helft was heel matig van niveau. RVVH scoorde al heel vroeg de 0-1 (Dave de Vos) maar binnen 20 minuten was het weer gelijk toen Dennis Reurings scoorde. Daarna kwam RVVH maar niet in haar spel en kon Smitshoek stand houden.
Na de rust werd het geleidelijk beter en ging RVVH voetballen en liet toen zien waartoe men in staat is. Met drie doelpunten liep men in het laatste kwart uit naar de 1-4 score. Eerst scoorde Robert Kooiman de belangrijke 1-2, daarna vonniste Giovanni Franken van elf meter en tenslotte schoot Ivo Gilberto Rodrigues een corner bij de tweede paal binnen. Hierna was Smitshoek de geslagen ploeg en mocht blij zijn dat RVVH het hierbij liet. RVVH pakte dus weer drie punten en blijft op vier punten voorsprong van Zwaluwen lijstaanvoerder. In de loop van zondag een uitgebreider verslag met foto's en filmpjes.
Smitshoek – RVVH 1-4 (1-1)
5. Dave de Vos 0-1
18. Dennis Reurings 1-1
67. Robert Kooiman 1-2
72. Giovanni Franken 1-3 (strafschop)
84. Ivo Gilberto Rodrigues 1-4
Gele kaarten voor Dennis Reurings, Mark Ketting, Walter Ferreira en Alex Ruijtenberg van Smitshoek en voor Rafaël Andrade en Yurtcan Kayis van RVVH.
Opstelling RVVH: Danny Spelde, Jean Pierre Braafhart, Rafaël Andrade, Dave de Vos (90. Renaldo van Noordt), Wilshon Lima, Yurtcan Kayis, Germain Akkermans, Robert Kooiman, Pim Louer (80. Mark van der Kruit), Giovanni Franken en Ivo Gilberto Rodrigues.
Helemaal mee eens. Het verbaasde ons net zoveel als jullie. Het hoofdveld was wel goedgekeurd, maar het veld ernaast niet, ondanks de gelijke ligging...?! Zal allemaal wel.quote:Op zondag 17 februari 2008 01:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Groote Lindt 2 - GPC Vlissingen 2 afgelast wegens vorst. Als je om 12.00 moet spelen, dan kun je om 08.30 toch niet al zien dat het veld dan nog bevroren is, en zeker niet met dit weer?
Franken heeft daar "de macht" gegrepen. Zijn overgang was zeer verrassend, een speler van zijn kaliber hoort niet in de tweede klasse. De reden was dat hij de technische zaken mocht gaan doen. Heeft allerlei vrienden gehaald (Kayis, Akkermans, Spelde, Andrade enzovoort) en enkele echte RVVH-mannen zonder pardon naar de bank verwezen. De jarenlange eerste keeper heeft zelfs nog een brief naar de hele selectie gestuurd om zijn onvrede te uiten. Marco Nijssen is ook opgestapt, die was de vaste linksback. Kwam de trainer, Lems dus, twee dagen voor de eerste competitiewedstrijd ineens zeggen dat hij moest gaan banken. Dat terwijl hij alle oefenpotjes speelde.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:30 schreef jorienvdherik het volgende:
Maar metodmich vertel nog eens over rvvh
Hmm oke, die keeper vond ik niet zo goed zaterdagquote:Op zondag 17 februari 2008 17:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Franken heeft daar "de macht" gegrepen. Zijn overgang was zeer verrassend, een speler van zijn kaliber hoort niet in de tweede klasse. De reden was dat hij de technische zaken mocht gaan doen. Heeft allerlei vrienden gehaald (Kayis, Akkermans, Spelde, Andrade enzovoort) en enkele echte RVVH-mannen zonder pardon naar de bank verwezen. De jarenlange eerste keeper heeft zelfs nog een brief naar de hele selectie gestuurd om zijn onvrede te uiten. Marco Nijssen is ook opgestapt, die was de vaste linksback. Kwam de trainer, Lems dus, twee dagen voor de eerste competitiewedstrijd ineens zeggen dat hij moest gaan banken. Dat terwijl hij alle oefenpotjes speelde.
Ja daarom, maar zie wel wat volgende week gaat wordenquote:Op zondag 17 februari 2008 17:33 schreef methodmich het volgende:
Dat is dus de keeper die dankzij Franken in de ploeg staat....
Netjes. EVV stond voor mijn gevoel hoger, maar dat blijkt toch tegen te vallen. Aanstaande zondag Papendrecht - OJC Rosmalen zag ik, misschien ga ik wel even kijken.quote:Op zondag 17 februari 2008 18:56 schreef Yeahinho het volgende:
OJC wint met 1-4 bij EVV.
10 punten uit de laatste 4 wedstrijden, en inmiddels zelfs in het linkerrijtje... het moet niet gekker worden.
Volgens VoZ ging de wedstrijd redelijk gelijk op voor rust, maar was N-L effectiever. Na rust zou van GPC weinig meer vernomen zijn in aanvallende zin, ook niet na het rood voor AD / De Dordtenaar-medewerker Jan Dirk Verhey tien minuten voor tijd.quote:Op zondag 24 februari 2008 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Nieuw-Lekkerland - GPC Vlissingen 2-1
Geen idee wat voor wedstrijd het was, de mannen hebben met pech langs de weg gestaan, dus niemand meer gezien.
Nummer 3, inderdaad Jorick vd Miessen dus. Kon ook eigenlijk niet missenquote:
Volgens mij heeft hij nooit bij PSV gezeten hoor... En echt eigen jeugd kun je hem ook niet noemen. Voordat ie naar Den Bosch ging heeftie er ook maar een paar jaar gespeeld kwam daarvoor uit Amsterdam ofzo?...quote:Op maandag 25 februari 2008 18:08 schreef Yeahinho het volgende:
Nummer 21 is Arda Havar, inderdaad Marokkaans o.i.d. Apart figuur, iedereen kent em bij ons, kun je een boek over schrijven. Van oorsprong eigen jeugd, bij PSV en FC Den Bosch geweest, in de B's teruggekomen. .
Wel stage gelopen bij PSV, dus hij 'is er geweest'. Komt oorspronkelijk uit Amsterdam idd, maar ging ergens in de D-tjes naar FC Den Bosch, en speelde daarvoor al een paar jaar bij ons..... kortom, in de F-jes of hooguit E-tjes hier begonnen. Ben je dan geen eigen jeugd?!quote:Op maandag 25 februari 2008 23:44 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij nooit bij PSV gezeten hoor... En echt eigen jeugd kun je hem ook niet noemen. Voordat ie naar Den Bosch ging heeftie er ook maar een paar jaar gespeeld kwam daarvoor uit Amsterdam ofzo?...
En een bladzijde eerder een stuk over Elias Mourigh van Papendrecht. Staat een foto bij van Papendrecht - OJC, sta ik in de uiterste hoek precies op de foto. Gelijk een SMS net "Je bent ontmaskerd als ASWH-scout" haha.quote:Ambachter Vincent de Klerk voelt zich thuis bij De Zwerver
GJS en De Zwerver maken vanmiddag in Dalem uit wie aansluiting houdt met de onderkant van de middenmoot in de eerste klasse C. Voor de verliezende ploeg komt een afdaling akelig dichtbij.
JAN-DIRK VERHEY
KINDERDIJK
Aan De Zwerver-zijde zal Vincent de Klerk (22) de Gorcumse spitsen het scoren proberen te beletten. De Ambachter is dit seizoen nieuw in de selectie van de Kinderdijkse promovendus.
,,We spelen eigenlijk al heel het seizoen finales, maar deze pot is echt cruciaal,’’ is de centrale verdediger van mening. De Klerk maakte afgelopen zomer de overstap van het tweede elftal van ASWH naar de ploeg van Johan van der Werff. ,,Ik wilde graag in een eerste elftal spelen, hier bij De Zwerver gaat het wat mij persoonlijk betreft boven verwachting. Ik speel alles en ben aardig gewend aan het niveau.’’
De student aan de Academie Lichamelijke Opvoeding in Tilburg - tevens als gymleraar werkzaam op een middelbare school in Hoogvliet - voelt zich lekker op sportpark De Schans. ,,De Zwerver is een gezellig club, waar je als nieuweling goed wordt ontvangen. Ik voel me volledig geaccepteerd.’’
De prestaties van de rood-zwarte hoofdmacht noemt De Klerk ’tegenvallend’. ,,We krijgen vaak complimenten voor het goede spel, maar staan even zo vaak na afloop met lege handen. Als je ziet hoe vaak wij dit jaar in de laatste minuten een tegendoelpunt incasseren, ongelooflijk.’’ Het gevolg is een voorlopige tiende plaats in 1C, met twaalf punten uit vijftien duels. De Dalemse opponent van vanmiddag staat met een wedstrijd minder gespeeld op twee punten achterstand. Plaats elf, wat aan het einde van de rit directe degradatie inhoudt, is dus akelig dichtbij. ,,Maar iedereen bij De Zwerver heeft er het volste vertrouwen in dat we het gaan redden. Directe handhaving is nog steeds ons doel,’’ weet De Klerk. ,,Dat hebben we nog steeds in eigen hand, want we spelen nog tegen VVGZ en op ons eigen veld tegen GJS.’’
Dat de Schansbewoners dit seizoen geregeld in de slotfase het deksel op de neus krijgen, is volgens De Klerk niet alleen een kwestie van botte pech. ,,Als het zo vaak gebeurt, kun je daar niet meer van spreken,’’ vindt de rechtspoot, die als achtjarige begon met voetballen in de E-jeugd van Feyenoord. ,,We missen ervaring in de ploeg, eigenlijk alle jongens spelen voor het eerst op dit niveau. Daardoor missen we soms net een beetje slimheid. Spelers met ervaring, zoals Edu van der Werff (vorig jaar gestopt, JDV), hadden we nu goed kunnen gebruiken.’’
quote:Persbericht: Zaterdaghoofdklassers trekken zich terug uit de AD/RD Cup
De strijd om de 33e editie van de AD/RD Cup zal gespeeld worden zonder deelname van de zaterdaghoofdklasser DOTO, SHO, TOGR en Excelsior Maassluis. Dit hebben de clubs na onderling overleg besloten. Barendrecht en ASWH zullen deelnemen met haar beloftenteams. Aanleiding voor deze actie is dat het tuchtreglement op een cruciaal onderdeel is gewijzigd. Waar in de afgelopen edities de sancties op gele kaarten binnen het toernooi werden afgehandeld worden deze nu meegeteld voor de reguliere competitie. Dit betekent dat spelers wel straffen kunnen oplopen maar niet kunnen kwijtspelen.
Gezien de belangen in de competitie betekent dit een te groot risico. De keuze om in deze editie met een “tweede keus” of een beloften team deel te nemen is wel besproken maar wordt door de clubs gezien als een devaluatie van dit toernooi. Er bleef de clubs dan ook geen andere keuze over dan zich terug te trekken.
De genoemde zaterdaghoofdklassers hebben altijd met heel veel plezier aan de strijd om deze Cup meegedaan en zullen dat in de toekomst, indien het reglement verandert wordt, ook weer doen. Het is en blijft voor clubs sportief en publicitair een mooi toernooi en waarin ook mooie prijzen te verdienen zijn. Door het terugtrekken verliest het toernooi in een klap de winnaars van de laatste vijf edities. Excelsior Maassluis won het toernooi driemaal en DOTO tweemaal in de laatste vijf jaar.
Om de toernooicommissie en de KNVB te bewegen deze onbegrijpelijke reglementswijziging weer ongedaan te maken roepen de Zaterdaghoofdklassers ook alle andere clubs op zich uit het toernooi terug te trekken. Samen met: DOTO, SHO, TOGR en Excelsior Maassluis.
RVVH dacht wel even kampioen te worden vooraf, maar als zwaluwen die 5 punten niet in mindering had gekregen stonden ze nu 2 punten voor zelfs.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:46 schreef jorienvdherik het volgende:
Hehe, het was iedergeval geen gemis
01-03-2008 RVVH - Zwaluwen
0 - 2
:S
@$%&*% KNVB !!!!quote:Op maandag 10 maart 2008 19:39 schreef methodmich het volgende:
Ook jammer, het altijd leuke toernooi om de AD / RD Cup wordt gedevalueerd door een nieuwe regeling qua kaarten van de KNVB:
[..]
Ja maar slaat natuurlijk nergens op denk dat het nog eens zo ver komt dat de KNVB rapporteurs bij zomeravond voetbaltoernooien gaat neer zetten zodat ze hard spel kunnen aan pakkenquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:39 schreef methodmich het volgende:
Heb Wisman net gesproken. ASWH doet mee, maar hij kijkt erg naar wie er een kaartenlast heeft en indien nodig spelen er dan spelers uit ASWH 2 mee.
Triest dat er nog leden bijzitten ook.quote:THOLEN - Voetbalvereniging Tholense Boys is de vernielingen op het sportpark meer dan zat.
In een uiterste poging om de lastpakken buiten de deur te houden, stelt de club een 'veldwachter' aan.
De laatste maanden is het regelmatig raak op sportpark De Bent. Brandstichting, vernielingen aan de dug-outs en het veld. Ook wordt er afval gedumpt. Zeven keer deed de club sinds 1 oktober aangifte. De laatste keer was vorige week. Een deel van de tribune werd toen in brand gestoken. "De schade loopt in de honderden euro's. Daar balen we van", zegt voorzitter Jan Heshof."
Tholense Boys heeft een vermoeden wie de vandalen zijn. "Daar zitten ook leden bij", meldt Heshof. "We hebben nu afgesproken dat Leen Tichem als een soort 'veldwachter' de zaak in de gaten houdt. Hij fietst er wat vaker langs en als hij dingen constateert die niet door de beugel kunnen, meldt hij dat bij het bestuur en doet aangifte bij de politie." De voetbalclub roept inwoners op om de zaak in de gaten te houden. "Iedereen kan zo het veld oplopen. We kunnen er wel een hek omheen zetten, maar dat kost heel veel. Bovendien zitten we hier niet meer zolang."
Ben ik helemaal met je eens. Maar de KNVB heeft vorig jaar een lelijk akkefietje gehad met Excelsior Maassluis naar aanleiding van dit toernooi. Denk dat ze daarom preventief deze regel hebben ingesteld.quote:Op donderdag 13 maart 2008 09:55 schreef Elftalleider het volgende:
[..]
Ja maar slaat natuurlijk nergens op denk dat het nog eens zo ver komt dat de KNVB rapporteurs bij zomeravond voetbaltoernooien gaat neer zetten zodat ze hard spel kunnen aan pakken
Wanneer is de KNVB er een keer voor ons dan andersom !!, ik weet niet wat het akkefietje is geweest natuurlijk en wie er schuldig aan is maar dan sluit je als een club ergens schuldig aan is hun toch uit aan deelname voor de volgende 2 edities of zo.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar de KNVB heeft vorig jaar een lelijk akkefietje gehad met Excelsior Maassluis naar aanleiding van dit toernooi. Denk dat ze daarom preventief deze regel hebben ingesteld.
quote:Excelsior M. spant kort geding aan tegen KNVB (21-05-2007)
Het bestuur van Excelsior Maassluis heeft besloten een kort geding aan te spannen tegen de KNVB naar aanleiding van de laaste competitiewedstrijd tegen Vitesse Delft. De club uit Maassluis wil het duel laten overspelen.
De ploeg van trainer Ben Spork verloor dat duel van Vitesse Delft en moet nu een beslissingsduel spelen tegen Scheveningen. Het kort geding zal op donderdag 24 mei om 09.30 uur dienen bij de rechtbank te Utrecht.
Bij Excelsior Maassluis was dat laatste duel Stefan van der Velde niet van de partij. De speler enkele dagen voor dat duel in een wedstrijd om de AD/RD Cup een rode kaart. Conform de reglementen is een speler dan direct voor de eerstvolgende wedstrijd uitgesloten.
Van de kant van Excelsior Maassluis zocht men - ter bevestiging - contact met het districtskantoor in Rotterdam. Daar zou een en ander bevestigd zijn. Echter, die regeling zou niet van kracht zijn bij duels in het kader van de AD/RD Cup. Van der Veld zou dus wel speelgerechtigd zijn geweest voor de wedstrijd tegen Vitesse Delft.
De KNVB lijkt niet gevoelig voor het verzoek dat Excelsior Maassluis heeft neergelegd. De competitie in de hoofdklasse wordt overigens niet 'door Rotterdam geregeld', maar de organisatie ligt bij het district West I in Amsterdam.
Het bestuur van Excelsior Maassluis heeft nu dus besloten naar de rechter te stappen om de wedstrijd toch overgespeeld te krijgen. Hoe het ook afloopt, Scheveningen zal zich deze week voorbereiden op een treffen met Excelsior Maassluis met als inzet een plaats in de hoofdklasse volgend seizoen.
The Gunners, kampvolk uit Breda. Niet vreemd dat dat net tegen hun gebeurt...quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:50 schreef Fredo55 het volgende:
Speler Contant (Tholense Boys) is voor een jaar aan de kant vanwege een blessure die hij opliep tegen The Gunners.
Het was een groffe overtreding, de scheids zou niets gezien hebben.
Gelijk na het incident waren er opstootjes op en rond het veld.
Desk heeft toch ook een kunstgrasveld liggen of spelen ze daar geen competitiewedstrijden op ??quote:Op zondag 16 maart 2008 17:03 schreef Yeahinho het volgende:
DESK - OJC afgelast.
Ik heb de beelden gezien en hij gooide duidelijk met opzet de bal met aardig wat gang tegen het hoofd van de scheids, dus zo raar vind ik het niet.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:12 schreef methodmich het volgende:
KNVB schorst speler DWV negen maanden
Je zou het maar meemaken.....
Sorry dat het zo lang duurde, ik was nog aan het feestenquote:
The Gunners valt nog mee, zat andere clubs in Breda die erger zijn qua volkquote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:17 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
The Gunners, kampvolk uit Breda. Niet vreemd dat dat net tegen hun gebeurt...
Volgens mij gefuseerd, ik geloof dat ze nu TVC heten. Maar dat weet ik ook niet zeker.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:47 schreef tong80 het volgende:
Tegen de Gunners ooit gespeeld wist niet dat het kampers waren. PTT-Breda bestaan die nog ?
quote:Het tiende (!!) gelijkspel voor OJC 1
Geldrop - OJC Rosmalen 1-1
Geldrop, 24 Maart 2008
De uiterst belangrijke uitwedstrijd bij Geldrop mocht door OJC in geen geval verloren worden. Het kostte bloed, zweet en tranen, maar deze opdracht slaagde. Na een Geldrops doelpunt kwamen de Rosmalenaren nog voor rust op gelijke hoogte door Jorick van der Miessen, maar de doelpuntenmaker moest het wel bekopen met een schoenafdruk in het gezicht.
Na rust leek het alsnog slecht te gaan aflopen toen eerst aanvoerder Nick Scheepens moest vertrekken (twee keer geel) en daarna ook Dirk-Jan in den Eng een veldverwijdering ontving. OJC slaagde er desondanks wonderwel in om de puntendeling over de streep te trekken. Het tiende gelijkspel alweer dit seizoen, maar kijkend naar de ranglijst wel een uiterst belangrijk punt!
Nog wel, ja... Ben benieuwd of dat volgend jaar nog zo is.quote:Op maandag 24 maart 2008 17:21 schreef methodmich het volgende:2F is een leuke met clubs hier in de buurt, o.a. Groote Lindt van Imaginary_Friend.
Dank jequote:Op dinsdag 25 maart 2008 10:54 schreef Elftalleider het volgende:
En Gefeliciteerd zjakkie met het kampioenschap!!!!, bij Seolto heb ik ooit mijn eerste en laatste rode kaartuit mijn carriere gehad, die overigens later om werd gezet naar een gele kaart omdat de scheids het verkeerd beoordeeld had !!
Dat was dan ook het enigstequote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:28 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Dank jeLeuk ook om te horen dat Seolto nog zo'n unieke herinnering voor je heeft
Pff, 10 keer gelijk.... Dat is altijd zo frustrerend. Op zich nooit gek, maar je schiet er vaak zo weinig mee op. In zondag B ook nog spannend zat, zowel boven als onderin.quote:Op maandag 24 maart 2008 19:30 schreef Yeahinho het volgende:
Ik hou het gewoon bij een zelfgetypt stuk. Allemaal van horen zeggen, dus don't shoot me als het niet helemaal blijkt te kloppen.
[..]
19 gespeeld, 4 gewonnen pasquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:03 schreef methodmich het volgende:
[..]
Pff, 10 keer gelijk.... Dat is altijd zo frustrerend. Op zich nooit gek, maar je schiet er vaak zo weinig mee op. In zondag B ook nog spannend zat, zowel boven als onderin.
Heeft dit wel met beleid te maken denk eerder trainer ?? want volgens mij zijn de premie's bij ojc redelijk te noemen, maar van rijn naar RKJVV ?? denk dat er binnenkort nog wel een speler bekend wordt die daar naar toe gaat ik hou je op de hoogte.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:17 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
19 gespeeld, 4 gewonnen pas. Maar ook pas 5 verloren
.
Volgend jaar wordt gevreesd voor een grote leegloop bij OJC, zo heb ik inmiddels vernomen... Henriquez gaat naar JVC Cuijk (was al even bekend) en Van Rijn naar RKJVV. In den Eng vertrekt ook naar een nog nader te bepalen club. Hij mag niet mee opkomen van de trainer en is het daar als oud-Ajacied uiteraard niet mee eens.
Volgend jaar dus allerlei bankzitters van Schijndel en andere kutclubs hier op ons hoofdveld te bewonderen. KUTBELEID.
Kan je zeggen dat de wedstrijdpremies een HEEL stuk hoger liggen dan bij nivoquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:31 schreef Yeahinho het volgende:
De premies bij OJC zullen echt niet veel hoger zijn dan bij NIVO. En In den Eng vertrekt inderdaad vanwege de trainer, maar ik weet niet hoe het bij de rest zit. Een paar hebben (ondanks interesse van JVC) eerder aangegeven dat ze blijven, maar als ik dit zo hoor kunnen ze daar nog wel eens op terug gaan komen...
Bij RKJVV regeert het (zwarte) geld trouwens, dus vandaar dat Michael (van Rijn) daar z'n zakken gaat vullen.
Gaat er iemand van OJC of NIVO naar RKJVV? Of wat bedoel je precies..?
dan doen we t hier iets beter bij Rijnsburgse Boys: 9 gewonnen, 10 gelijk en slechts 1 verloren.... toch raar, met 10 gelijke spelen een gedeeld 2e plaats met maar 1 punt achterstand op de koploper!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:17 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
.
Bijna kampioenenquote:Datum Thuis Uit Uitslag
29-03-2008 Nootdorp - BVCB 3 - 0
29-03-2008 Smitshoek - VVOR 7 - 1
29-03-2008 Zwaluwen - Heinenoord 1 - 2
29-03-2008 NSVV - HVO 0 - 1
29-03-2008 Alexandria'66 - NBSVV -
29-03-2008 Victoria'04 - RVVH 1 - 2
quote:Na afloop bleek dus dat Zwaluwen had verloren (1-2) van de nieuwe nummer twee Heinenoord. Zij staan nu op vijf punten afstand van RVVH, gevolgd door Zwaluwen met weer een punt minder. Gevolg van dit alles is dus dat RVVH over twee weken (12 april) in Nootdorp bij winst de titel kan pakken. Dit kan dan gebeuren onder de rook van het nieuwe ADO Den Haag-stadion, de club waarmee trainer Cor Lems zo verweven is. Passender zou het haast niet kunnen……
Dus volgend jaar komen we jullie niet tegen... Nou dan maar over 2 jaarquote:Op maandag 31 maart 2008 17:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Achilles Veen - GPC Vlissingen 0-1.
Officieel veilig, zelfs nog kans op een periode. GPC schijnt een goede pot te hebben gespeeld tegen een kampioenskandidaat.
Tweede wint ook weer eens, is nu ook definitief veilig.
tis niet snel goed hequote:Op donderdag 3 april 2008 15:33 schreef Yeahinho het volgende:
Dat stond ook al in het NIVO-topic.
Vier posts nu al, voor eigenlijk maar 1 bericht...
Hoorde dat dj in de eng waarschijnlijk een jaar stopt en gaat rond reizen !quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:17 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
.
Volgend jaar wordt gevreesd voor een grote leegloop bij OJC, zo heb ik inmiddels vernomen... Henriquez gaat naar JVC Cuijk (was al even bekend) en Van Rijn naar RKJVV. In den Eng vertrekt ook naar een nog nader te bepalen club. Hij mag niet mee opkomen van de trainer en is het daar als oud-Ajacied uiteraard niet mee eens.
Volgend jaar dus allerlei bankzitters van Schijndel en andere kutclubs hier op ons hoofdveld te bewonderen. KUTBELEID.
Hij liep daar zelfs in hoek trainingspakquote:Op donderdag 3 april 2008 20:11 schreef methodmich het volgende:
Dat Preto-verhaal, daar wordt Unitas ook een beetje genaaid. Terneuzen dacht eerst te laat te zijn, daarna gaan ze via Margriet alsnog een protest indienen. Die waren wel op tijd.
Overigens denk ik niet dat Unitas fout zit. Ik vind de speler niet echt lijken:
[ afbeelding ]
Voor wie niet weet waar het over gaat: Unitas heeft een speler Preto, een Braziliaan van 21. Nu dacht Terneuzen dat dit dezelfde was als de Portugees Preto die de voorbereiding begon bij Hoek, een 18-jarige speler. Daarom hebben ze na de bekeruitschakeling een klacht ingediend bij de KNVB, want Preto zou ongeldig voor Unitas spelen.
Zie ook het bericht van Knijn hierboven.
We hadden dj ook nog benaderd om naar ons toe te komen, maar toen twijfelde hij nog wat ie ging doen.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:34 schreef Yeahinho het volgende:
Groot gelijk heeft ie. Tis een aanvallende back, maar hij mag de middenlijn niet over.
En het is niet snel goed nee. Je bent nieuw hier op het forum, gedraag je dan ook aub een beetje naar de 'regels'.
Ach, is toch een andere speler, zal de KNVB ook spoedig achter zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:31 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
Hij liep daar zelfs in hoek trainingspak
Ze hebben geen redacteur op 1C, dus zijn afhankelijk van de info die ze krijgen van mensen die de wedstrijd hebben gezien. Volgens mij is Frank de Bruin trouwens een spits van Nieuw-Lekkerland.quote:Op zondag 6 april 2008 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Ach, het was best onverdiend hoor. Maar zo als VOZ het wil doen laten geloven was het dan ook weer niet. Je kan wel zien dat het een site van "bij jullie" is. Hij heet trouwens Erik de Ruyter, de doelpuntenmaker, dus niet Erik de Bruijn en al helemaal niet Frank de Bruijn.
Nog steeds een minimale kans op de periode.
Voor de 12e keer gelijk, nu 1-1 bij Dijkse Boysquote:
Je kunt er op inzettenquote:Op zondag 6 april 2008 22:47 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Voor de 12e keer gelijk, nu 1-1 bij Dijkse Boys.
Welke club ?quote:Op maandag 7 april 2008 01:30 schreef jorienvdherik het volgende:
volgend weekend, kampioneswedstrijd
Maas-Jan Bloemendaal gaat naar Bennekom zag ik. Is dat een goede?quote:Op maandag 7 april 2008 08:09 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Mijn VV Lunteren heeft zaterdag met 0-1 gewonnen (van directe degradatieconcurrent Hieren). Hierdoor is het zeer onwaarschijnlijk dat we dit rampseizoen uit de 2e klasse zullen degraderen.
Helaas gaan er een paar basisspelers weg en komen er vooralsnog enkel jeugdspelers bij.
Ja zoiets hij was ook in gesprek met de treffers maar daar zou ie alleen voor de breedte komen, dus maw niet goed genoeg !!quote:
Klopt, die zag ik pas ver na zessen uit het ziekenhuis terug bij het clubhuis komen...quote:Op zondag 6 april 2008 16:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ze hebben geen redacteur op 1C, dus zijn afhankelijk van de info die ze krijgen van mensen die de wedstrijd hebben gezien. Volgens mij is Frank de Bruin trouwens een spits van Nieuw-Lekkerland.
GPC 2 gisteren 2-0 verloren bij ASWH 2. Ging nog een speler met een brancard het veld af zag ik.
Voor de 2e klasse wel ja, ik vraag me af of in hoeverre hij het niveau van de hoofdklasse aankan.quote:Op maandag 7 april 2008 19:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maas-Jan Bloemendaal gaat naar Bennekom zag ik. Is dat een goede?
Belachelijk dit..deze soap is nog lang niet afgelopen denk ik...quote:Op woensdag 9 april 2008 17:14 schreef methodmich het volgende:
Duidelijk verhaal!
In de Preto-soap gaat de KNVB er vanuit dat er twee Preto's zijn en dat Unitas rechtmatig gehandeld heeft. Unitas gaat nu Terneuzen en Margriet aanklagen.
Inderdaad kampioen geworden vandaag.quote:Op zaterdag 12 april 2008 16:38 schreef jorienvdherik het volgende:
Rvvh terug in 1e klasse
Vandaag kampioen geworden
Nee de naam werd me wel verteld maar ben hem vergeten.quote:Op zondag 13 april 2008 16:36 schreef methodmich het volgende:
Geen idee, maar zal nooit een speler van het eerste zijn dan. Misschien iemand van ASWH 2. Heb er niks van gehoord. Je weet geen naam denk ik?
Voor SHO - SCF zie het scheidsrechterstopic trouwens.
Tja, zou het zonde vinden als Arnemuiden er daardoor uit vliegt ipv Heerjansdam. Die trekken nu een blikje 1e elftal spelers open om de boel recht te trekken (vorige week ook tegen K. Boys), omdat het in hun 'eigen' groep al een heel seizoen lang een puinhoop is.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:24 schreef methodmich het volgende:
Vandaag eerst ASWH 2 - Heerjansdam 2 wezen kijken. Schandalig van ASWH-zijde, 2-7 verlies tegen een H'dam dat nog tegen degradatie vecht. Uiteraard is het logisch dat die mannen counterden na een ruststand van 2-4 en een ASWH 2 dat één op één ging spelen, maar dat was ook dom van de trainer van ASWH 2. Sowieso geen goede mentaliteit van enkele spelers, die dan ook zullen (moeten) vertrekken.
Zal vanavond eens rondvragen nog, wellicht weet iemand het.quote:Op zondag 13 april 2008 22:23 schreef Juk het volgende:
[..]
Nee de naam werd me wel verteld maar ben hem vergeten.
Denk inderdaad dat het een wissel/2de elftal speler is, met een beetje mazzel spelen we eerste klasse dus je zou zeggen dat je dan wel wat versterking kan halen. John Powel speelt er tenslotte ook
de zaak is heropendquote:Op donderdag 10 april 2008 17:19 schreef methodmich het volgende:
Ach, ik vind het ook belachelijk dat die clubs Unitas willen aanpakken. Als er al iemand fout zit is het die speler. Schors die dan, maar laat de club met rust.
Gisteren moest Heinenoord voor de beker tegen Simonshaven, dramapot die gelukkig wel met 5-1 werd gewonnen (vlak na rust werd het 1-1quote:Speler van ASWH 2 was niemand nog iets van bekend. Zou misschien Hiram Collin kunnen zijn, maar is niet zeker. Als je wat meer weet qua positie hoor ik het graag juk. Andere optie is Wouter van den Berg van 1, maar dat denk ik eigenlijk niet.
En dat is? Harkstede?quote:Op woensdag 16 april 2008 16:00 schreef VBVFV het volgende:
Na kansloze 1e seizoenshelft in 4D noord. (1punt) inmiddels opgeklommen van de 11e (en laatste plaats) naar de 9e plaats en 8e plaats is zelfs ook nog goed mogelijk (gezien het programma van de concurrent) waarmee zelfs nacompetitie ontlopen zou worden. Dat zou niks minder dan een wonder zijn. Van vrijwel onvermijdelijke degradatieplaats opklimmen naar iig nacompetitie en misschien zelfs ontlopen daarvanhoe een schijnbaar kansloos seizoen misschien toch nog goed kan eindigen
Nee, ze willen het heropenen, maar weten niet of het kan.quote:
KNVB heropent zaak Pretoquote:Op woensdag 16 april 2008 16:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee, ze willen het heropenen, maar weten niet of het kan.
quote:Te koop: speeltijd in Drechtstreek 1
Het klinkt als een grap, maar het is pure ernst: voor de financiering van het aan te leggen kunstgrasveld en de bouw van twee nieuwe kleedkamers organiseert de Papendrechtse zaterdag-vierdeklasser Drechtstreek vandaag een veiling waarbij ook speelminuten in het eerste elftal ’gekocht’ kunnen worden.
PAPENDRECHT
Afhankelijk van de fysieke gesteldheid krijgt de hoogste bieder op deze unieke gelegenheid de kans om zich vijftien minuten te manifesteren in de hoofdmacht. Een andere ludiek veilingobject is een vip-arrangement bij een thuiswedstrijd van Drechtstreek (inclusief een diner voor twee en een plaats op de ’eretribune’) en een plek in de bus bij een uitwedstrijd van de blauw-witte ploeg.
quote:Hoek naar Gorinchem om ’echte’ Preto aan te wijzen
De ’zaak Preto’, ofwel de jacht naar de ware identiteit van de bij Unitas spelende 24-jarige Braziliaan Preto Akin dos Santos, heeft een bizarre wending gekregen. De tuchtcommisie van de KNVB heeft de voetbalvereniging Hoek gevraagd om vanavond naar Gorinchem te komen voor een besloten bijeenkomst bij Unitas, waarvoor ook de ’roodbroeken’ en de Braziliaan zelf zijn uitgenodigd.
JAN VOLWERK
GORINCHEM
Dan zal moeten blijken of de Preto die sinds januari in Gorinchem speelt, dezelfde speler is die in de voorbereiding van dit seizoen bij Hoek heeft meegedaan.
Alleen heette de Preto in Hoek, volgens een Portugees paspoort waarvan de KNVB een kopie in haar bezit heeft, Ruben Cande Albedo en is hij volgens dat document achttien jaar oud. ,,Dat zijn sowieso twee verschillende paspoorten van twee verschillende mensen,’’ zegt Wim Jagt, districtsmanager van de KNVB Zuid 1. ,,We hebben alleen nog geen duidelijkheid of de speler van Hoek en Unitas één en dezelfde persoon zijn. Dat zal vanavond moeten blijken.’’
De zaak kwam aan het rollen na de bekerwedstrijd tussen Unitas en Terneuzen. Terneuzen verloor die wedstrijd na strafschoppen en Unitas verdiende behalve een plek in de halve finale ook een ticket voor het betaalde bekertoernooi van volgend seizoen. Terneuzen kwam er een paar dagen later, dankzij en tip uit het Hoekse kamp, achter dat Unitas mogelijk een ongerechtigde speler, Preto, in die wedstrijd had opgesteld en trok aan de bel bij de KNVB.
De voetbalbond seponeerde de zaak in eerste instantie (het protest van Terneuzen zou te laat zijn ingediend), maar de KNVB zelf bleek zich in de reglementen te hebben vergist. Vervolgens werd Unitas vrijgesproken, maar de bond heropende de zaak nadat Hoek voor nieuwe foto’s van de Hoekse Preto en de Preto in Unitas-shirt zorgde. De reglementen van het bekervoetbal schrijven voor dat als een club een ongerechtigde speler opstelt er uitsluiting volgt. Terneuzen hoopt daar op. Wim Jagt wil er niet op vooruitlopen: ,,We willen eerst een confrontatie. Weten wie wie is en wie wat heeft gedaan.’’
Unitas-preses Erik Pierot zegt dat het voor de Gorcumse club niet belangrijk is of vanavond wel of niet wordt bewezen of de Preto van Hoek dezelfde is als die van Unitas. ,,Ons valt immers niets te verwijten. Wij kennen Preto Akin dos Santos sinds januari. Wij hadden door blessures een speler nodig en kregen via een legaal bureau van oud-prof Ton Cornelissen, Sportconsult Nederland BV, deze Preto aangeboden. Met een origineel paspoort en een officiële vrijgave van de Braziliaanse voetbalbond. Ik heb zelfs nog contact had met Hoek-voorzitter John Smael, omdat ik bij het googlen op de naam Preto op de site van Hoek was terecht gekomen. Smael kende echter geen 24-jarige Braziliaan Akin dos Santos. Wel de Portugees Ruben Cande Albedo van achttien jaar. Einde verhaal. De KNVB heeft daarna zelf ook groen licht gegeven. Preto heeft hier met toestemming van de bond gespeeld en was en is dus een gerechtigde speler.’’
Smael heeft overigens geprobeerd om ook Terneuzen vanavond aan tafel te krijgen, omdat hij bang was dat Unitas een andere ’Preto’ zou laten opdraven. Pierot: ,,Smael kan gerust zijn. Zowel Preto als ik moeten ons voor de zitting met een geldig paspoort legitimeren.’’
MEER Sport Drechtsteden
09:34 FC Dordrecht niet verder met keeper Kevin Rijnvis
22-04 ASWH en Papendrecht zo. verder in AD Cup
22-04 Peter den Otter is al weer terug uit Kazachstan
22-04 Göksel Cakir is ervan overtuigd dat Sliedrecht niet degradeert
quote:Unitas gaat vrijuit in zaak Preto
Unitas wordt niet het slachtoffer van het feit dat de Braziliaan Preto Akin dos Santos, die sinds januari van dit jaar bij de Gorcumers speelt, zich in de voorbereiding van dit seizoen met een paspoort van een zes jaar jongere Portugese vriend Ruben Cande Albedo bij zaterdaghoofdklasser HSV Hoek heeft gemeld. Dat heeft de tuchtcommissie van de KNVB van het district Zuid 1 vrijdagmiddag besloten.
GORINCHEM
,,Unitas heeft bij de overschrijving van Preto Akin dos Santos aan alle internationale voorwaarden voldaan en kan geen enkel verwijt worden gemaakt. Preto Akin dos Santos was daarom gerechtigd om voor Unitas uit te komen,’’ aldus de tuchtcommissie. Tegen de 24-jarige Preto, die donderdagavond direct na zijn bekentenis tijdens een door de KNVB bij Unitas georganiseerde confrontatie voorlopig is geschorst, wordt een zaak aangespannen. ,,Eind goed al goed,’’ aldus een opgeluchte voorzitter Erik Pierot. ,,Ik heb steeds gezegd dat ons niets te verwijten viel. Het zou vreemd geweest zijn als wij waren gestraft omdat een speler in het verleden iets heeft gedaan waar wij nooit weet van hebben gehad.’’ De uitspraak van de tuchtcommissie is bindend. Terneuzen, dat in de beker van Unitas verloor en daarna de zaak Preto aan het rollen bracht, kan derhalve niet meer in beroep gaan.
Was al 3x op rij ofzoquote:Op vrijdag 25 april 2008 17:50 schreef methodmich het volgende:
Dat is niet zo vreemd, aangezien Franken eigenlijk net zo goed trainer is als Lems. Dus ja, dan kan je af en toe een dagje vrij nemen en lekker toekijken.
Iedergeval weer genoeg spelers , kunenn ze veel naar 2e doen, 2e was opgehaven net als 3equote:Op vrijdag 25 april 2008 17:58 schreef methodmich het volgende:
Fernandes is een vriend van Franken. Aardige rechtsback voor de eerste klasse. De spelers van SCF zijn goede aanwinsten, Brutus speelt bij ASWH in het tweede of het derde, afhankelijk van blessures. Is niets bijzonders, gaat daar alleen maar heen omdat ze een beetje geld bieden. Bij ASWH krijgt hij niks.
quote:Urk faalt op beslissend moment
Het is Urk niet gelukt om de titel van de derde periode te pakken. Ondanks een veelvoud aan kansen kon de ploeg van Henk Konings zaterdag in Stadskanaal niet scoren. Op een bijzonder slecht veld ging de bal vier keer tegen het aluminium, maar echt kansen afdwingen deed Urk niet. Het veldspel was te onstabiel en ook werd nog weer eens duidelijk dat de echte kwaliteit om een topploeg te zijn nog ontbreekt in de eerste selectie. SJS kon uit een corner scoren, het enige moment waarop de ploeg uit Stadskanaal boven Urk uitstak.
Juist om die details gaat het in het edele voetbalspelletje. SJS had eigenlijk geen oog voor details, het wilde slechts een ding: overleven. Omdat de ploeg over niet al te veel voetbalkwaliteit beschikt werd de oplossing in hard werken gezocht. Een aanpak die uiteindelijk resultaat opleverde, vlak voor de het einde van de wedstrijd.
Urk ging nog wel zo goed uit de startblokken. Drie corners op rij in de beginfase leken de voorbode van een stormvloed aan Urker aanvallen. SJS kon pas na tien minuten iets in de vorm van een hoekschop terug doen. Maar opnieuw liet de ploeg van Henk Konings zich gelden. Bartel Oost schoot op de keeper en vervolgens schoot Randy Jelies op de lat. Het was dus iedere keer net niet. Het was een voorbode van wat zich de rest van de wedstrijd nog zou aanbieden. Nadat scheidsrechter Dijkstra zijn eerste gele kaart aan SJS had uitgedeeld leek de thuisclub een voorsprong te nemen. De arbitrale leider honoreerde een appel van de Urker grensrechter omdat de bal al over de achterlijn geweest zou zijn. Niet veel later liet Randy Jelies een schotje los op de paal van SJS. Het was dus opnieuw net niet. Ook niet toen Danny Mazereeuw op slag van rust zijn hielen aan twee tegenstanders liet zien en alleen op doelman Chris Doppler afging. De bal stuiterde via een graspol van het been van de snelle Urker aanvaller vlak voordat deze verwoestend wilde uithalen en daardoor ging ook deze kans verloren.
Forceren
Algemeen werd verwacht dat Urk na de pauze alles of niets zou gaan spelen. Noordschschut stond dan wel achter bij Harkemase Boys, maar HZVV had bij rust een voorsprong. Het risico om op een gelijkspel te gokken was immers heel groot? Urk bleef echter onzeker en onnauwkeurig spelen. Henk Konings meende na afloop dat zijn ploeg wel inzet had gehad, maar de urker toeschouwers hadden toch meer inzet verwacht. Urk speelde met de schroef boven water. Wel inzet, maar zonder rendement.
Gert Jan Nagel was als eerste zijn zelfbeheersing kwijt. Hij liep op een totaal ongevaarlijke plaats tegen een gele kaart op. Intussen raakte Urk even later opnieuw de paal. Het geloof in eigen kunnen verslapte en de concentratie verdween. Urk leek een punt wel genoeg te vinden. SJS dacht daar duidelijk anders over. Verdediger Mark Salomons kopte de bal vrijstaand uit een hoekschop tegen het Urker net. En dus moest alles op alles worden gezet om naast de thuisclub te komen.
Het middenveld vertoonde te veel zwakke plekken, een zorg die zich in de komende weken intern nog vele malen zal laten belichten. In de laatste linie op de vleugels was het ook niet helemaal zoals het hoorde. Hierdoor ontstond er onrust bij de bezoekers. Echte geknokt werd er niet, de gele kaarten die Kees de Boer en Geert Hemelrijk kregen waren voor onbenulligheden. De manier waarop zij werden verzameld toont aan dat er nog heel at te schaven valt aan deze selectie.
Pas toen Patrick Walrmolts, net als Geert Hemelrijk in de week voorafgaande aan de wedstrijd grieperig geweest, in de ploeg kwam ontstonden er een paar gevaarlijke momenten voor het doel van SJS. De doelman van de Groningers stak echter in een grootste vorm. Hij kon voorkomen dat zijn ploeg rechtstreeks degradeerde.
De spelers en de technische staf van Urk waren na afloop zwaar teleurgesteld. Het had zo mooi kunnen zijn, via de nacompetitie terugkeren op het hoogste niveau. Het wordt echter uithuilen en volgend jaar opnieuw beginnen. Het seizoen zit er op voor Urk. Het toetje is voor Noordscheschut, Drachtster Boys en de lachende derde vandaag HZVV!
Opstelling Urk: Corrnelis Koffeman, Siemen Lindeboom, Teunis Kramer, Kees de Boer, Gert Jan Nagel, Klaas Schrijver (61. Geert Hemelrijk), Jelle Loosman, Pieter Tol (68. Gerrit Visser), Randy Jelies, Bartel Oost (77. Patrick Warmolts), Danny Mazereeuw.
Scoreverloop: 34. Mark Salomons 1-0.
Kaarten: geel voor Mark Salomons en Anne Sybesma (beide van SJS), Gert Jan Nagel, Kees de Boer Geert Hemelrijk (Urk).
Volgend jaar met Kloetinge in 1C dus. Kan nog druk worden, mocht ook LRC degraderen!quote:
Maar wel zo goed als veilig.quote:Op zondag 27 april 2008 21:57 schreef Yeahinho het volgende:
Zoals MM en TR al aangaven, heeft OJC ook vandaag uiteraard weer gelijkgespeeld.
0-0 bij Meerssen. De balans is nu als volgt: 24 gespeeld, 4 gewonnen, 5 verloren en 15x gelijkgespeeld...
Wel erg treurig inderdaad.... Nijssen hoopte maar dat er niet teveel weggaan las ik in de krant.quote:Op zondag 27 april 2008 18:02 schreef Imaginary_Friend het volgende:
1e van Groote Lindt ook gedegradeerd. Zat er al een tijdje aan te komen, maar ook de laatste strohalmen zijn nu verdwenen. Volgend jaar derde klasse, het tweede in de eerste klasse en het derde opgeheven... Een treurig jaar, chronisch spelerstekort. Om de situatie te schetsen: er liepen vorige week bij het tweede (reserve hoofdklasse) twee keepers als veldspelers in de basis tegen Hoek...
2e klasse zondag nacompetitie voor naar 1e klasse...quote:Op maandag 28 april 2008 17:20 schreef tong80 het volgende:
Ik ken de naam Nemelaer uit de krant en dan zag ik ze in de laagste amateurklase
Zaterdag standaard 1 3e klasse B, aldus de knvb site.quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:35 schreef methodmich het volgende:
Welke dag en welk niveau Daggla? Als het zaterdagvoetbal is, dan kan je via www.voetbalopzaterdag.com vast wel de uitslag vinden.
@Juk: Succes tegen Berkel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En inderdaad, 1-1.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:08 schreef Yeahinho het volgende:
En jammer dat ik Papendrecht zondag niet zie voetballen. Ze gaan uiteraard niet winnen, maar gelijkspelen, in Rosmalen!
Klopt, hebben dus nog mazzel gehad dat ze nog leven.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:37 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Papendrecht maakte de gelijkmaker pas in blessuretijd...
quote:Papendrecht ontsnapt in blessuretijd, titel nog mogelijk
De titel leek een utopie bij een 1-0 achterstand en de klok al ver over de negentig minuten, maar Papendrecht heeft de kampioenskansen in de hoofdklasse B nog steeds in eigen hand door de gelijkmaker van Danny van Valen in de slotseconden: 1-1.
JAN-DIRK VERHEY
ROSMALEN
Na gisteren is het ensemble van Richard Middelkoop zelfs een concurrent kwijt, want UNA ging met 2-1 onderuit tegen Schijndel. Koploper Deurne won wel (2-1 thuis van Meerssen), maar uitgerekend die ploeg is op tweede pinksterdag te gast op sportpark Slobbengors in de laatste speelronde. Wint Papendrecht, dan dwingt het een beslissingswedstrijd af op neutraal terrein. De achterstand op de Brabantse formatie - op Hemelvaartsdag op eigen veld nog met 1-0 verslagen - bedraagt na het gelijkspel namelijk drie punten. ,,Trainer blij, spelers blij, penningmeester blij,’’ lachte Middelkoop na de matige vertoning in Rosmalen. ,,Ik denk dat we gewoon twee keer gaan winnen van Deurne,’’ klonk het zelfverzekerd.
Gisteren in Rosmalen hadden de Papendrechters duidelijk een mindere dag. Gestreden werd er wel, goed gevoetbald niet. ,,We moesten de lange bal hanteren, want voetballen op dit veld was onmogelijk,’’ aldus Middelkoop, die ook vond dat het ’frustratievoetbal’ van de opponent niet bijdroeg aan het kijkplezier. Zonder goalie Johan van der Werff (last van zijn borstspieren) en John den Dunnen (hamstringklachten) begonnen de gasten nerveus. De bal werd vaak al snel ingeleverd bij de thuisploeg, die aan een puntje genoeg had voor handhaving. De voorsprong voor OJC Rosmalen na een klein half uur kwam dan ook niet als een verrassing. Middenvelder Jaap Akerboom doelpuntte met links nadat centrumspits Dennis van der Aa de bal met het hoofd keurig voor hem had klaargelegd: 1-0. Papendrecht creëerde weinig tot niets, alleen Kevin van Valen zag een afstandsschot na een kort genomen corner centimeters naast gaan.
Na de thee nam Papendrecht het heft wel in handen, maar enkele fraaie kansen (voor Giovanni Klaverweide en zijn broertje Kenneth, Bas Verhoeven en Samir Acharrat) leverden niet de verdiende gelijkmaker op. Die kwam er uiteindelijk toch, in een fase waarin Papendrecht na het inbrengen van Martin Schouten en Elias Mourigh met liefst vijf spitsen opereerde. Net als vier dagen geleden tegen Deurne kroonde Danny van Valen zich tot de Papendrechtse held. Een lange bal belandde voor de voeten van de aanvoerder, die met een geplaatste schuiver in de korte hoek de titelkansen voor zijn ploeg intact hield.
quote:Lange schorsing voor Preto
De Braziliaan Preto Akin dos Santos, die in januari bij het Gorcumse Unitas neerstreek, wordt waarschijnlijk voor zes maanden geschorst.
GORINCHEM
Dat verwacht zijn zaakwaarnemer Arie Treffers van het bureau Sportconsult Nederland BV, dat hem na de winterstop in Gorinchem stalde. Preto had zich in de voorbereiding bij zaterdag-hoofdklasser Hoek aangemeld met een paspoort van een zes jaar jongere Portugese vriend. ,,Het is fout wat hij heeft gedaan. Maar wij laten Preto niet vallen. Hij krijgt van ons een baan als impressario. Hij spreekt zeven talen. Wel sneu voor hem, want hij verspeelt door zijn schosing nu wel de kans op een profcontract. Er was namelijk nogal wat belangstelling voor hem.’’
Treffers vindt de heksenjacht die in de voorbije maanden door de Zeeuwse clubs Terneuzen en Hoek op Preto gemaakt is, zwaar overdreven. ,,Preto kreeg voordat hij één bindende wedstrijd had gespeeld spijt en is weer vertrokken. Het bestuur van Hoek is net zo fout. Zij hebben Preto bij de KNVB aangemeld, terwijl zij ook wel wisten dat hij veel ouder was dan achttien jaar.’’
quote:ASWH ronde verder in AD Cup
ASWH heeft zich vanavond door een 0-5 overwinning op BVCB geplaatst voor de kwartfinale van de AD Cup. De formatie van Dogan Corneille rekende in Bergschenhoek af met de tweedeklasser en blijft dus in de race voor de winst in dit toernooi. Corneille gunde speeltijd aan doelman Raymon Kuipers, verdediger Ard Hartman en middenvelder Danny Slingerland. Verder mochten ook Nixon Dias en Stefan van Dam beginnen. Ferry van Lare en Alexander de Jong namen daarom weer plaats op een kwalitatief prima bezette bank.
Voor rust controleerde ASWH de wedstrijd. BVCB probeerde door fel te jagen de Ambachters zo ver mogelijk van de goal te houden. Dit lukte echter zeker niet altijd, want met name op de momenten dat ASWH de bal snel rond liet gaan ontstonden er kansen om te scoren. De mooiste aanval viel zo halverwege de eerste helft te noteren, toen de naar de flank uitgeweken Sjoerd van der Waal de bal bij Nixon Dias bezorgde. Diens pass kwam bij Danny Slingerland, waarna de jonge Ambachter vol uithaalde. Helaas voor hem voorkwam de lat een treffer.
Sjoerd van der Waal was vervolgens bij beide treffers voor rust betrokken. Eerst nam hij een vrije trap, die door de keeper bepaald niet goed werd beoordeeld. De bal eindigde dan ook in de goal en zo was het 0-1. Daarna ging Van der Waal goed door aan de zijlijn, speelde zijn opponent door de benen en leverde een ragfijne voorzet af. Mike van Gool kopte de bal goed binnen en bracht ASWH op 0-2. Enkele kleine mogelijkheden leverden vervolgens geen treffers meer op, zodat dit de ruststand werd.
Na rust verscheen Robert-Jan de Vos binnen de lijnen voor Mike van Gool. ASWH begon beduidend minder scherp en hierdoor konden de gastheren diverse keren gevaarlijk worden. Het was in die fase aan de gedreven Raymon Kuipers te danken dat er geen tegentreffer kwam. Daarbij kreeg de ASWH-keeper ook nog een keer hulp van de paal. Verder liet hij enkele goede reddingen zien.
Onder impuls van invaller Alexander de Jong, die Sjoerd van der Waal kwam aflossen, richtte ASWH zich weer op. Stefan van Dam kon door over links, werd half gestuit door een wild inkomende tegenstander, maar kon toch verder om een voorzet af te leveren. Die werd door Robert-Jan de Vos knap ingekopt, zodat de naar Papendrecht vertrekkende spits zijn eerste goal in ASWH 1 liet noteren. Na de 0-3 stuurde de doelpuntenmaker, Robert-Jan de Vos, Alex de Jong richting de goalie. De Jong wachtte en wachtte, ongetwijfeld hopend op een gelegenheid voor een bijzonder mooie treffer, maar de keeper deed niets. Er restte de Ambachtse spelmaker dan ook geen andere keuze dan de bal maar simpel achter de keeper te schieten: 0-4. Even later mocht Robert-Jan de Vos zijn tweede treffer bejubelen. Weggestuurd op randje buitenspel rondde hij alleen voor de doelman beheerst af. Het halve dozijn werd echter niet volgemaakt, mede omdat Nixon Dias een keer de paal raakte en één prima kans net iets te nonchalant wilde afmaken. De scheidsrechter, die diverse harde overtredingen onbestraft liet, gaf nog geel aan de immer fanatieke Jan Willem Schep.
ASWH bereikte na deze overwinning de kwartfinale. Na rust had het anders kunnen lopen, maar uiteindelijk werd er een goede score genoteerd. In de kwartfinale zal ASWH thuis spelen tegen HVO, een zaterdag tweedeklasser die in dezelfde competitie was ingedeeld als BVCB. Mocht ASWH ook dan winnen, dan zal het in de halve finale wederom thuis mogen spelen en wel tegen de winnaar van RVVH - Nieuwenhoorn.
BVCB - ASWH 0-5 (0-2)
0-1 Sjoerd van der Waal 0-2 Mike van Gool 0-3 Robert-Jan de Vos 0-4 Alexander de Jong 0-5 Robert-Jan de Vos
Opstelling ASWH: Raymon Kuipers; Damiën Vereecken, Ard Hartman, Johan Sturrus, Ivar Eltenberg; Jordi Boogers (Jan Willem Schep), Nixon Dias, Danny Slingerland, Stefan van Dam; Mike van Gool (Robert-Jan de Vos) en Sjoerd van der Waal (Alexander de Jong)
quote:Nieuw-Lekkerland: ’Dit is pure competitievervalsing’
Ondanks dat beide betrokken clubs, Nieuw-Lekkerland en Achilles Veen, onderling tot een akkoord waren gekomen, handhaaft de KNVB tweede pinksterdag (maandag 12 mei) als speeldag voor de finale om het klasseperiodekampioenschap in 1C.
NIEUW-LEKKERLAND
Beide clubs wilden de wedstrijd graag naar zaterdag 17 mei verplaatsen. De hoofdmacht van Nieuw-Lekkerland treedt twee dagen eerder namelijk aan tegen Rijsoord, Achilles Veen wilde die dag graag de halve finale van het bekertoernooi afwerken tegen zondag-tweedeklasser RKVVO. De KNVB gaf eerder aan dat als de clubs onderling tot een akkoord zouden komen, de bond geen bezwaar zou hebben. De finale voor een plaats in de hoofdklasse zou dan 24 mei op het programma staan (de klasseperiodekampioen uit 1B is dan de tegenstander van die uit 1C). Dat kon ook, omdat de laatste wedstrijd in district West II om de klasseperiodekampioen te bepalen, pas gepland stond voor 17 mei. De KNVB heeft dat echter alsnog terruggedraaid, waardoor ook De Jodan Boys uit Gouda genoodzaakt is om in drie dagen tijd twee wedstrijden te spelen. ,,Dit is pure competitievervalsing,’’ is Nieuw-Lekkerland-aanvoerder Ruud Ouweneel van mening. ,,De KNVB zegt er voor de clubs te zijn, maar is er alleen voor zichzelf.’’ Ook Nieuw-Lekkerland-voorzitter Hugo Uittenbogaard heeft geen goed woord over voor de handelwijze van de bond. ,,De ploeg heeft nu maar één dag rust, dat lijkt me geen gezonde situatie. Maar ik vrees dat er niets meer aan te doen is. Misschien een kort geding, maar of dat nu nog zin heeft.’’ De KNVB laat weten dat de speeldata nu vaststaan en er niets meer aan te veranderen valt.
idd gelukkig voor nemelaer deed hij maar 1 wedstrijd mee..toch mooi dat ik als gelegenheids 2e keeper op de bank mocht zitten in de wedstrijd in nemelaerquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:31 schreef Sethje het volgende:
Over twee duels was Terneuzen ( Lees; Constancia ) sterker dan Nemelaer. Uit 1-1 en thuis 1-3 verloren.
Nog wel met 1-0 voorgekomen maar Constancia bleef maar gaan..wát een goede speler.
Voor volgend jaar hebben ze alweer een 19 jarige jongen ergens weggeplukt las ik als 2e keeper.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:41 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
idd gelukkig voor nemelaer deed hij maar 1 wedstrijd mee..toch mooi dat ik als gelegenheids 2e keeper op de bank mocht zitten in de wedstrijd in nemelaer
geruchten geloof ik...quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:54 schreef Sethje het volgende:
[..]
Voor volgend jaar hebben ze alweer een 19 jarige jongen ergens weggeplukt las ik als 2e keeper.
Gaat die Constancia nu naar Helmond of zijn dat geruchten?
Ja, nou eigenlijk vooral één langdurige. Ben nu herstellende van een knieoperatie van vorige week. Hopelijk is daarmee het blessureleed eindelijk eens voorbij en kan ik komend jaar weer een respectabel aantal wedstrijden ballen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 20:03 schreef methodmich het volgende:
André Hoogink aka Ruud van Nistelrooij was vandaag nog ff bij ASWH, IF. Hij zei nog dat je veel blessures had gehad.
Denk dat de resultaten van dit seizoen van NL al een positieve verrassing waren, hoofdklasse is wat te veel van het goede, lijkt me. Puik seizoen gedraaid.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:21 schreef methodmich het volgende:Nu mogen ze volgende week tegen Jodan Boys spelen om promotie naar de hoofdklasse. Denk dat Veen dit niet gaat redden eigenlijk. Bij Nieuw-Lekkerland vonden ze het niet eens zo erg. De hoofdklasse zou leuk zijn, maar liever spelen ze wat lager. Echt een gezelligheidsteam.
Zoiets ja. Randy Haas en Dave en Raymond Klootwijk ook. Tim van Loon zal ook weer in basis van 1 staan. Verder is het afwachten. Er moeten wel spelers bij komen, want enkele 'ouderen' zwaaien af. Je bent er dan zo al een stuk of 7 kwijt voor 1+2. En aangezien we vorig jaar met pijn en moeite 2 teams draaiende konden houden, hoop ik 31 mei verrast te worden met een paar nieuwkomers (mogelijk oud-Lindtenaren, maar geruchten zijn niks waard...).quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:49 schreef methodmich het volgende:
Precies! Gaat de Lindt nog iets doen? Zag dat Martijn Stoop naar De Zwerver gaat.
Zal wel weer Erwin van der Linden, Marcel, Hoogink en Danny Buijink als kern worden dan?
Inderdaad, ongelooflijk. Had nooit meer een penaltyserie mogen worden met 3-0 voor, maar ja....quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:37 schreef Juk het volgende:
Helaas methodmich, penalty's blijven gaar
Finale in de AD cup is Barendrecht - Nieuwenhoorn...
Je weet echt niet waar je over praat. Het is zoveel mooier als het eerste elftal van een club ook daadwerkelijk zijn/haar dorp vertegenwoordigd en wekelijks vrienden en familie langs de lijn staan. Iedereen heeft een hechte band met de club etc.quote:
Yeah, amen to that...quote:Op maandag 26 mei 2008 16:04 schreef Sethje het volgende:
[..]
Je weet echt niet waar je over praat. Het is zoveel mooier als het eerste elftal van een club ook daadwerkelijk zijn/haar dorp vertegenwoordigd en wekelijks vrienden en familie langs de lijn staan. Iedereen heeft een hechte band met de club etc.
Maar hou je oogkleppen vooral op, clubliefde is niet te koop.
Recentelijk is hier Triborgh gelukkig weer failliet verklaard. Weer een bewijs dat betalen niet werkt.
Een Rossum en Ophemert..jaren betaald..ex-profs..Hans Kraaij Junior als trainer binnenhalenen nu weer 5e klasse ofzo
![]()
Ook Schijndel en UDI '19 zijn dit jaar zwaar afgezakt omdat het budget naar beneden moest. Dit zijn voorbeelden uit Brabant want daar word hier logischerwijs meer over geschreven maar er zullen tal van voorbeelden zijn dat betalen altijd averechts werkt (op termijn). Dadelijk met de topklasse voorspel ik ook dat de ploegen die absoluut geen ambitie hebben om betaald voetbal te spelen zullen stoppen met het betalen van absurde bedragen.
Of we nu 4e klasse spelen ( paar jaar terug) en nu een aantal jaar 2e klasse...er veranderd niks. Want wij komen altijd kijken, omdat we houden van onze club en de verrichtingen van onze vrienden/broers/neven/kennissen willen zien. De gehele selectie sluit de kantine op zondag mee af en zijn doordeweeks op de club te vinden om de jeugd te trainen.
Dát is het mooie van amateurvoetbal!
Hoe heet ie? De krant heeft het nog niet geplaatst hier.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:47 schreef Zjakkie het volgende:
Seolto verliest een van haar sterspelers. De topscorer uit de competitie van afgelopen seizoen gaan zn ambities achterna en het volgend seizoen proberen in de zondag hoofdklasse B, en wel bij Papendrecht.
Een verlies voor de club, maar het zij hem gegund.
Patrick de Klerkquote:Op maandag 26 mei 2008 19:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hoe heet ie? De krant heeft het nog niet geplaatst hier.
http://www.ad.nl/rotterda(...)aar_Papendrecht.htmlquote:Topscorer De Klerk naar Papendrecht
Papendrecht, dat het voorbije seizoen maar net naast het kampioenschap in de hoofdklasse B (zondag) greep, heeft opnieuw een aanvaller aan de selectie toegevoegd.
PAPENDRECHT
Het team van trainer Richard Middelkoop wordt versterkt met topschutter Patrick de Klerk.
De Klerk komt over van Seolto uit Zevenbergen, dat met geweldige overmacht kampioen werd van de derde klasse B (zaterdag). De Klerk had een groot aandeel in dat succes door liefst 28 keer te scoren.
PRINT STUUR DOOR REAGEER
MEER Sport Drechtsteden18:29 Ries Fok blijft trainer van DZS
18:28 Nog twee kansen voor Van Schaardenburg
18:27 Eventuele herkansing voor Duddeldam en Emma
18:24 John Verhoek wil zich in alle rust ontwikkelen
15:43 FC Dordrecht contracteert Verhoek
26-05 Arjan Versluis (Meerkerk) besluit loopbaan
26-05 Kozakken Boys-aanwinst Nikos Tabas heeft de bal als vriendin
26-05 Van Marwijk zwaait af in Ambacht
26-05 Debby Haak ’topscorer’ van Dash’35
26-05 Alsnog bescheiden succesje voor degradant
MEER ARTIKELEN