quote:RVVH in tweede helft langs Smitshoek Afdrukken E-mail
zaterdag 16 februari 2008
RVVH heeft ook de lastige uitwedstrijd tegen Smitshoek winnend afgesloten. Zeker na de rust draaide men de Barendrechters de duimschroeven aan en liep in korte tijd ruim weg van de lang tegenstribbelende tegenstander. De eerste helft was heel matig van niveau. RVVH scoorde al heel vroeg de 0-1 (Dave de Vos) maar binnen 20 minuten was het weer gelijk toen Dennis Reurings scoorde. Daarna kwam RVVH maar niet in haar spel en kon Smitshoek stand houden.
Na de rust werd het geleidelijk beter en ging RVVH voetballen en liet toen zien waartoe men in staat is. Met drie doelpunten liep men in het laatste kwart uit naar de 1-4 score. Eerst scoorde Robert Kooiman de belangrijke 1-2, daarna vonniste Giovanni Franken van elf meter en tenslotte schoot Ivo Gilberto Rodrigues een corner bij de tweede paal binnen. Hierna was Smitshoek de geslagen ploeg en mocht blij zijn dat RVVH het hierbij liet. RVVH pakte dus weer drie punten en blijft op vier punten voorsprong van Zwaluwen lijstaanvoerder. In de loop van zondag een uitgebreider verslag met foto's en filmpjes.
Smitshoek – RVVH 1-4 (1-1)
5. Dave de Vos 0-1
18. Dennis Reurings 1-1
67. Robert Kooiman 1-2
72. Giovanni Franken 1-3 (strafschop)
84. Ivo Gilberto Rodrigues 1-4
Gele kaarten voor Dennis Reurings, Mark Ketting, Walter Ferreira en Alex Ruijtenberg van Smitshoek en voor Rafaël Andrade en Yurtcan Kayis van RVVH.
Opstelling RVVH: Danny Spelde, Jean Pierre Braafhart, Rafaël Andrade, Dave de Vos (90. Renaldo van Noordt), Wilshon Lima, Yurtcan Kayis, Germain Akkermans, Robert Kooiman, Pim Louer (80. Mark van der Kruit), Giovanni Franken en Ivo Gilberto Rodrigues.
Helemaal mee eens. Het verbaasde ons net zoveel als jullie. Het hoofdveld was wel goedgekeurd, maar het veld ernaast niet, ondanks de gelijke ligging...?! Zal allemaal wel.quote:Op zondag 17 februari 2008 01:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Groote Lindt 2 - GPC Vlissingen 2 afgelast wegens vorst. Als je om 12.00 moet spelen, dan kun je om 08.30 toch niet al zien dat het veld dan nog bevroren is, en zeker niet met dit weer?
Franken heeft daar "de macht" gegrepen. Zijn overgang was zeer verrassend, een speler van zijn kaliber hoort niet in de tweede klasse. De reden was dat hij de technische zaken mocht gaan doen. Heeft allerlei vrienden gehaald (Kayis, Akkermans, Spelde, Andrade enzovoort) en enkele echte RVVH-mannen zonder pardon naar de bank verwezen. De jarenlange eerste keeper heeft zelfs nog een brief naar de hele selectie gestuurd om zijn onvrede te uiten. Marco Nijssen is ook opgestapt, die was de vaste linksback. Kwam de trainer, Lems dus, twee dagen voor de eerste competitiewedstrijd ineens zeggen dat hij moest gaan banken. Dat terwijl hij alle oefenpotjes speelde.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:30 schreef jorienvdherik het volgende:
Maar metodmich vertel nog eens over rvvh
Hmm oke, die keeper vond ik niet zo goed zaterdagquote:Op zondag 17 februari 2008 17:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Franken heeft daar "de macht" gegrepen. Zijn overgang was zeer verrassend, een speler van zijn kaliber hoort niet in de tweede klasse. De reden was dat hij de technische zaken mocht gaan doen. Heeft allerlei vrienden gehaald (Kayis, Akkermans, Spelde, Andrade enzovoort) en enkele echte RVVH-mannen zonder pardon naar de bank verwezen. De jarenlange eerste keeper heeft zelfs nog een brief naar de hele selectie gestuurd om zijn onvrede te uiten. Marco Nijssen is ook opgestapt, die was de vaste linksback. Kwam de trainer, Lems dus, twee dagen voor de eerste competitiewedstrijd ineens zeggen dat hij moest gaan banken. Dat terwijl hij alle oefenpotjes speelde.
Ja daarom, maar zie wel wat volgende week gaat wordenquote:Op zondag 17 februari 2008 17:33 schreef methodmich het volgende:
Dat is dus de keeper die dankzij Franken in de ploeg staat....
Netjes. EVV stond voor mijn gevoel hoger, maar dat blijkt toch tegen te vallen. Aanstaande zondag Papendrecht - OJC Rosmalen zag ik, misschien ga ik wel even kijken.quote:Op zondag 17 februari 2008 18:56 schreef Yeahinho het volgende:
OJC wint met 1-4 bij EVV.
10 punten uit de laatste 4 wedstrijden, en inmiddels zelfs in het linkerrijtje... het moet niet gekker worden.
Volgens VoZ ging de wedstrijd redelijk gelijk op voor rust, maar was N-L effectiever. Na rust zou van GPC weinig meer vernomen zijn in aanvallende zin, ook niet na het rood voor AD / De Dordtenaar-medewerker Jan Dirk Verhey tien minuten voor tijd.quote:Op zondag 24 februari 2008 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Nieuw-Lekkerland - GPC Vlissingen 2-1
Geen idee wat voor wedstrijd het was, de mannen hebben met pech langs de weg gestaan, dus niemand meer gezien.
Nummer 3, inderdaad Jorick vd Miessen dus. Kon ook eigenlijk niet missenquote:
Volgens mij heeft hij nooit bij PSV gezeten hoor... En echt eigen jeugd kun je hem ook niet noemen. Voordat ie naar Den Bosch ging heeftie er ook maar een paar jaar gespeeld kwam daarvoor uit Amsterdam ofzo?...quote:Op maandag 25 februari 2008 18:08 schreef Yeahinho het volgende:
Nummer 21 is Arda Havar, inderdaad Marokkaans o.i.d. Apart figuur, iedereen kent em bij ons, kun je een boek over schrijven. Van oorsprong eigen jeugd, bij PSV en FC Den Bosch geweest, in de B's teruggekomen. .
Wel stage gelopen bij PSV, dus hij 'is er geweest'. Komt oorspronkelijk uit Amsterdam idd, maar ging ergens in de D-tjes naar FC Den Bosch, en speelde daarvoor al een paar jaar bij ons..... kortom, in de F-jes of hooguit E-tjes hier begonnen. Ben je dan geen eigen jeugd?!quote:Op maandag 25 februari 2008 23:44 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij nooit bij PSV gezeten hoor... En echt eigen jeugd kun je hem ook niet noemen. Voordat ie naar Den Bosch ging heeftie er ook maar een paar jaar gespeeld kwam daarvoor uit Amsterdam ofzo?...
En een bladzijde eerder een stuk over Elias Mourigh van Papendrecht. Staat een foto bij van Papendrecht - OJC, sta ik in de uiterste hoek precies op de foto. Gelijk een SMS net "Je bent ontmaskerd als ASWH-scout" haha.quote:Ambachter Vincent de Klerk voelt zich thuis bij De Zwerver
GJS en De Zwerver maken vanmiddag in Dalem uit wie aansluiting houdt met de onderkant van de middenmoot in de eerste klasse C. Voor de verliezende ploeg komt een afdaling akelig dichtbij.
JAN-DIRK VERHEY
KINDERDIJK
Aan De Zwerver-zijde zal Vincent de Klerk (22) de Gorcumse spitsen het scoren proberen te beletten. De Ambachter is dit seizoen nieuw in de selectie van de Kinderdijkse promovendus.
,,We spelen eigenlijk al heel het seizoen finales, maar deze pot is echt cruciaal,’’ is de centrale verdediger van mening. De Klerk maakte afgelopen zomer de overstap van het tweede elftal van ASWH naar de ploeg van Johan van der Werff. ,,Ik wilde graag in een eerste elftal spelen, hier bij De Zwerver gaat het wat mij persoonlijk betreft boven verwachting. Ik speel alles en ben aardig gewend aan het niveau.’’
De student aan de Academie Lichamelijke Opvoeding in Tilburg - tevens als gymleraar werkzaam op een middelbare school in Hoogvliet - voelt zich lekker op sportpark De Schans. ,,De Zwerver is een gezellig club, waar je als nieuweling goed wordt ontvangen. Ik voel me volledig geaccepteerd.’’
De prestaties van de rood-zwarte hoofdmacht noemt De Klerk ’tegenvallend’. ,,We krijgen vaak complimenten voor het goede spel, maar staan even zo vaak na afloop met lege handen. Als je ziet hoe vaak wij dit jaar in de laatste minuten een tegendoelpunt incasseren, ongelooflijk.’’ Het gevolg is een voorlopige tiende plaats in 1C, met twaalf punten uit vijftien duels. De Dalemse opponent van vanmiddag staat met een wedstrijd minder gespeeld op twee punten achterstand. Plaats elf, wat aan het einde van de rit directe degradatie inhoudt, is dus akelig dichtbij. ,,Maar iedereen bij De Zwerver heeft er het volste vertrouwen in dat we het gaan redden. Directe handhaving is nog steeds ons doel,’’ weet De Klerk. ,,Dat hebben we nog steeds in eigen hand, want we spelen nog tegen VVGZ en op ons eigen veld tegen GJS.’’
Dat de Schansbewoners dit seizoen geregeld in de slotfase het deksel op de neus krijgen, is volgens De Klerk niet alleen een kwestie van botte pech. ,,Als het zo vaak gebeurt, kun je daar niet meer van spreken,’’ vindt de rechtspoot, die als achtjarige begon met voetballen in de E-jeugd van Feyenoord. ,,We missen ervaring in de ploeg, eigenlijk alle jongens spelen voor het eerst op dit niveau. Daardoor missen we soms net een beetje slimheid. Spelers met ervaring, zoals Edu van der Werff (vorig jaar gestopt, JDV), hadden we nu goed kunnen gebruiken.’’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |