In een koud en winderig Schelluinen won Nivo-Sparta op Paaszaterdag met 2-3 van Schelluinen. Alle doelpunten vielen na rust.
Op aangeven van Randy van Heijnsbergen opende Ricardo Papilaya de score voor thuisploeg. Een lage voorzet vanaf links kwam via Van Heijnsbergen voor de voeten van Papilaya die van dichtbij niet kon missen (1-0). Nivo zette daarna aan en maakt via Wesley Paijmans gelijk maar de scheidsrechter keurde het doelpunt af omdat aanvoerder Björn Jongste de keeper gehinderd zou hebben.
Niet veel later was het toch raak toen Theo van Geffen werd weggestuurd door Björn Cevat. De bal van Cevat was precies op maat en dus ook net niet te toucheren door de Schelluiner verdediging. Van Geffen was los en klaarde het kunstje bekwaam (1-1).
De sluwe vos had de smaak te pakken want ook de tweede goal van Nivo kwam van zijn voet. Een fraaie bal van Van Heijnsbergen bracht Van Geffen wederom vrij voor de keeper. De goalgetter omspeelde de keeper waarna hij de bal in het lege doel schoof (1-2).
De mooiste treffer van de middag kwam van de voet van Cevat. Op links kreeg hij de bal aangespeeld van Bas van den Berk waarna Cevat de keeper met een sublieme Cruijffiaanse boogbal kansloos liet (1-3).
Vanaf elf meter bracht Jeffrey van der Meijden de eindstand op het scorebord (2-3). Een foutje van invaller Rick van de Pas noodzaakte Koen van Kessel tot een onreglementaire herstelactie waar de scheidsrechter terecht een penalty voor gaf.
En Gefeliciteerd zjakkie met het kampioenschap!!!!, bij Seolto heb ik ooit mijn eerste en laatste rode kaart
uit mijn carriere gehad, die overigens later om werd gezet naar een gele kaart omdat de scheids het verkeerd beoordeeld had !!
Rood, Wit, Zwart zijn de kleuren van onze N.I.V.O. vlag