WTF! Die klopt ook nog gewoon helemaal!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:37 schreef JOO het volgende:
indy 4 in oude indy stijl
http://nl.youtube.com/watch?v=a_A_HuAD2_w
Stoer!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:37 schreef JOO het volgende:
indy 4 in oude indy stijl
http://nl.youtube.com/watch?v=a_A_HuAD2_w
Check de oudere trailers maar eens. Komt precies overeen. Daarnaast hoort Indy ook een beetje een parodie te zijn op de jaren '30 avonturenfilms. Gemixt met een faux James Bond-tintje he.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:40 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vond de trailer juist zwaar tegenvallen. Leek meer op een slechte parodie.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:54 schreef Marble het volgende:
Ik vind de Indiana Jones films eigenlijk drie keer niks
En de trilogie nam zichzelf wel serieus?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:40 schreef BlaatschaaP het volgende:
Leek meer op een slechte parodie.
Met JarJar nadat de nazi's verslagen zijn?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:56 schreef JOO het volgende:
Nu hoop ik toch zo erg dat deze film niet wordt verpest door George lucas zijn CGI en dat hij straks ook de 3 oude films hiermee gaat verpesten....krijgen we straks: Indiana Jones special edion met allemaal 'verbeteringen' net zoals bij star wars.
Omdat de MPAA een stelletje zeikerds zijn, en heeft dus niets met Lucas te maken. Weest gerust, de film zal heus de normale scene bevattenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:56 schreef JOO het volgende:
Waarom deze verandering??
Dat was George zijn bedoeling bij de dvd releases, maar gelukkig heeft Steven hem tegengehoudenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:56 schreef JOO het volgende:
Nu hoop ik toch zo erg dat deze film niet wordt verpest door George lucas zijn CGI en dat hij straks ook de 3 oude films hiermee gaat verpesten....krijgen we straks: Indiana Jones special edion met allemaal 'verbeteringen' net zoals bij star wars.
Of Sean Patrick Flanery in plaats van River Phoenix in de openingsscene van Last Cruscade, vanwege de continuiteit met Young Indiana Jonesquote:Op zondag 17 februari 2008 00:21 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Dat was George zijn bedoeling bij de dvd releases, maar gelukkig heeft Steven hem tegengehouden. Anders hadden we vast de zwaardvechter eerst zien schieten, ofzo
.
Wheheheh... best slim.quote:Op zondag 17 februari 2008 12:24 schreef Timo20 het volgende:
American Flag Removed From Intl. 'Indy 4' Trailer
Beetje het idee ook altijd van een slechte generale repetitiequote:Op maandag 18 februari 2008 16:43 schreef kingmob het volgende:
Matige trailer idd, maar dat is juist goed. Goede trailer betekend meestal namelijk een kutfilm
Is die nergens terug te zien? Ik heb hem gemist...quote:Op zondag 24 februari 2008 13:13 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
http://www.tvgids.nl/artikel/?ID=26789
Precies, lijkt mij ook. Alleen maar proberen extra te cashen naar aanleiding van de nu ontstane aandacht...quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:49 schreef =HellFire= het volgende:
Die editie die er nu is, is toch al prima?
Sommige extra's klinken toch wel erg leukquote:Indiana Jones Special Edition DVDs Details
03/03/08, 1:38pm EST
Raiders of the Lost Ark, Temple of Doom and Last Crusade Debut Individually for the First Time on DVD, With All-New, Exclusive Bonus Features on Each Movie
SAN FRANCISCO, Calif. (March 3, 2008) – According to the American Film Institute, he’s the greatest action-adventure hero of all time – and his unforgettable exploits can be relished by fans old and new as never before when all three INDIANA JONES movies debut as individual Special Edition DVDs and in an all-new box set on May 13.
Released by Lucasfilm Ltd. and Paramount Home Entertainment, Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark, Indiana Jones and the Temple of Doom and Indiana Jones and the Last Crusade Special Edition DVDs boast all-new, exclusive bonus features that dig deeper into the making of these cinematic milestones than ever before. All three were originally restored and remastered in 2003. Created with fans of all ages in mind, the bonus features provide never-before-seen explorations of the making of these classic movies and showcase the characters, action and extraordinary visual effects that have made the movies indelible cinematic treasures.
Each film makes its DVD debut just days before the highly anticipated return of the “Man in the Hat” in Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull.
“An entire generation of movie lovers will get to see these classic films in a digital format that makes them even more amazing than when they were first in theaters,” said Howard Roffman, Vice President of Lucasfilm Ltd. “These new, individual DVDs are a fantastic way to introduce young audiences to the unforgettable, action-packed adventures of the most daring archaeologist in the world.”
Directed by Steven Spielberg from stories by executive producer George Lucas, the three INDIANA JONES movies earned six Academy Awards® and nearly $1.2 billion worldwide. From the groundbreaking excitement of Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark (1981) to the sinister mysteries of Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) and the father-son adventure of Indiana Jones and the Last Crusade (1989), the heroic Dr. Jones continues to delight audiences with his thrilling on-screen exploits.
Previously available only in a trilogy box set, the three films of
THE ADVENTURES OF INDIANA JONES were restored and remastered to deliver an exceptional viewing experience to existing enthusiasts and a whole new generation of fans. All-new bonus content delves into the making of the legendary series as the filmmakers and cast look back and a new world of adventure opens up with
Steven Spielberg, George Lucas and others offering hints about what to expect in the newest installment.
DVDs
Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark
Special Edition DVD is presented in widescreen enhanced for 16:9 TVs with Dolby Digital English 5.1 Surround, French 2.0 Surround and Spanish 2.0 Surround and English, French and Spanish subtitles. The disc includes the following special features:
Raiders of the Lost Ark: An Introduction by Steven Spielberg & George Lucas
Indiana Jones: An Appreciation—The cast and crew of Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull pay tribute to the original trilogy.
The Melting Face—A recreation of the amazing physical effect of the villain’s melting face in Raiders of the Lost Ark, including
Steven Spielberg and George Lucas commenting on the evolution of visual effects and CGI.
Storyboard Sequence—The Well of Souls
Galleries
Illustrations & Props
Production Photographs & Portraits
Effects/ILM
Marketing
Lego Indiana Jones: The Original Adventures Game Demo and Trailer
Indiana Jones and the Temple of Doom
Special Edition DVD is presented in widescreen enhanced for 16:9 TVs with Dolby Digital English 5.1 Surround, French 2.0 Surround and Spanish 2.0 Surround and English, French and Spanish subtitles. The disc includes the following special features:
Indiana Jones and the Temple of Doom: An Introduction by Steven Spielberg & George Lucas
Creepy Crawlies—Steven Spielberg, George Lucas and Frank Marshall reminisce about snakes, bugs and rats.
Locations—Travel across the world to discover where the films take place and where they were shot.
Storyboard Sequence—The Mine Cart Chase
Galleries
Illustrations & Props
Effects/ILM
Marketing
Indiana Jones and the Last Crusade
Indiana Jones and the Last Crusade: An Introduction by
Steven Spielberg & George Lucas
The Women: The American Film Institute Tribute—The three
Indiana Jones women (Karen Allen, Kate Capshaw and Alison Doody) reunite for a discussion.
Friends and Enemies—Steven Spielberg, George Lucas and
Indiana Jones writers discuss how they created the most iconic characters in film history, including a look at new faces in Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull.
Storyboard Sequence—The Opening Sequence
Galleries
Illustrations & Props
Effects/ILM
Marketing
Die discussie (lees: catfightquote:Op dinsdag 4 maart 2008 10:26 schreef Hankster het volgende:
[..]
Sommige extra's klinken toch wel erg leuk
Ik weet nu al dat ik kippenvel ga krijgen als het bekende Indy-thema door de bioscoopzaal knaltquote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:02 schreef Hankster het volgende:
De opnamesessies van de soundtrack zijn trouwens ook net achter de rug. Ik ben benieuwd wat onze John er deze keer van heeft weten te maken
Dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:28 schreef DRAX het volgende:
Ik vind die poster er iets te 'geplakt' uitzien, althans meer dan bij de vorige films.
Ja, zo ben ikquote:Op zondag 30 maart 2008 21:59 schreef Liquidootje het volgende:
Klopt. Zhenar heeft die zelf geshopped.
Een geheime deur!!!!quote:
Shia Labeouf is zeker getalenteerd.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:13 schreef Nr.G het volgende:
Heeeeel jammer dat die Zsjiahouioa de Boef meedoet. Irritante muppet is die gast ook.
Ik snap eigenlijk niet dat je hem vergelijkt met Jessica Alba. Jessica Alba heeft puur succes omdat het zo'n lekker ding is, terwijl de kritieken over Labeouf over z'n rollen in Transformers en Disturbia toch juist waren dat hij zo ongedwongen overkwam. Ik zelf was toch ook best gecharmeerd van z'n manier van acterenquote:Op woensdag 9 april 2008 09:56 schreef Bellatrix het volgende:
Shia is
En het grootste acteertalent is het niet nee, maar dat is blijkbaar niet meer nodig in Hollywood. (denk Jessica Alba en al die shit)
We noemen een Kate Capshaw...quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:46 schreef huhggh het volgende:
[..]
Shia Labeouf is zeker getalenteerd.
Of denk je echt dat Steven Spielberg hem zomaar een grote rol in zijn film laat spelen?
oe, binnenkort een homo-huwelijk in Hollywoodquote:
Ik vergelijk hem niet met Jessica Alba. Ik zeg dat in Hollywood goed acteren niet meer echt nodig is om aan rollen te komen. Denk daarbij aan Jessica Alba. Misschien heb ik het niet duidelijk gezegd maar Shia is zeker niet zo'n ramp als Jessica Alba. En volgens mij heb ik nog nooit zo vaak Jessica Alba in een post getypt.quote:Op woensdag 9 april 2008 10:12 schreef Hankster het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet dat je hem vergelijkt met Jessica Alba. Jessica Alba heeft puur succes omdat het zo'n lekker ding is, terwijl de kritieken over Labeouf over z'n rollen in Transformers en Disturbia toch juist waren dat hij zo ongedwongen overkwam. Ik zelf was toch ook best gecharmeerd van z'n manier van acteren
Neuh, het was allemaal niet zo diepgaand nee, maar het waren dan ook z'n eerste échte grote rollen en het waren nou ook weer niet bepaald karakterrollen
Heh, waarom zit Jessica Alba eigenlijk niet in Indy 4?quote:Op woensdag 9 april 2008 10:35 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Jessica Alba. Jessica Alba. Jessica Alba. En volgens mij heb ik nog nooit zo vaak Jessica Alba in een post getypt.
Hij moet niet noodzakeIijk een groot acteertalent zijn, maar ik vind dat er echt helemaal niets bijzonders is aan hem, niet qua talent, qua looks, qua stoerheid, qua komisch talent, qua oeuvre (iik weet dat hij bijrollen had in Constantine, I, Robot, Charlie's Angels omdat het op IMDb staat, niet omdat ik me hem uit die films kan herinneren), qua fanbase, qua weet-ik-wat-er-nog-allemaal-een-factor-kan-zijn en plots werd hij toch de lead in Disturbia en Transformers.quote:Op woensdag 9 april 2008 09:56 schreef Bellatrix het volgende:
Shia is
En het grootste acteertalent is het niet nee, maar dat is blijkbaar niet meer nodig in Hollywood. (denk Jessica Alba en al die shit)
Die film is toch van Peter Jackson?quote:Op woensdag 9 april 2008 10:51 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik Spielberg's keuze voor Kuifje ook een ramp vind.
Wat is daar mee?quote:
Wat ik altijd heb begrepen is dat ze een trilogie willen maken, en dat beiden inderdaad een deel voor hun rekening willen nemen.quote:
Okay, mijn foutquote:Op woensdag 9 april 2008 10:35 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik vergelijk hem niet met Jessica Alba. Ik zeg dat in Hollywood goed acteren niet meer echt nodig is om aan rollen te komen. Denk daarbij aan Jessica Alba. Misschien heb ik het niet duidelijk gezegd maar Shia is zeker niet zo'n ramp als Jessica Alba. En volgens mij heb ik nog nooit zo vaak Jessica Alba in een post getypt.
Nou, je weet hopelijk wel dat zij het hoog komische talent was uit Indy 2?quote:Op woensdag 9 april 2008 11:34 schreef huhggh het volgende:
[..]
Wat is daar mee?
Kun je iets duidelijker zijn?
Nopequote:Op woensdag 9 april 2008 12:07 schreef Hankster het volgende:
[..]
Nou, je weet hopelijk wel dat zij het hoog komische talent was uit Indy 2?
Ik denk dat Shia de broodnodige rol van het nazi aapje zal spelenquote:Op woensdag 9 april 2008 18:00 schreef huhggh het volgende:
[..]
Maar nog steeds zie ik niet in wat dit direct met Shia Labeouf te maken heeft.
Jij denkt dat hij in deze komende film de komische factor zal zijn?
Zo ja, dan kan ik je daar wel aardig in volgen.
Eensch!quote:Op woensdag 9 april 2008 18:09 schreef Liquidootje het volgende:
Onzin. Er is niemand maar ook niemand slecht gecast in alle indy's. I love them all!
quote:Op donderdag 27 maart 2008 09:43 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat ik kippenvel ga krijgen als het bekende Indy-thema door de bioscoopzaal knalt
Wel erg gay hoor. Je lijkt op een vriendin van mij, die zit nu ook al te kirren hoe ze kippenvel gaat krijgen als ze de Sex and the City-tune in de bios hoort.quote:
Tofquote:Op donderdag 10 april 2008 00:15 schreef Ridley het volgende:
Ja maar jij bent dan ook een uberqueer. Dus jij mag het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Eensquote:Op woensdag 9 april 2008 18:09 schreef Liquidootje het volgende:
Onzin. Er is niemand maar ook niemand slecht gecast in alle indy's. I love them all!
Spielberg's nieuwe protégé. Zo ziet hij hem wel. Allebei Joods en stuff... en Shia is enorm down-to-earth en nog makkelijk te kneden ook nog eens. Maar kon wél om hem lachen in Transformers en denk dat ie in Indy IV het ook goed zal doen. Maak me er niet zoveel zorgen om.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij moet niet noodzakeIijk een groot acteertalent zijn, maar ik vind dat er echt helemaal niets bijzonders is aan hem, niet qua talent, qua looks, qua stoerheid, qua komisch talent, qua oeuvre (iik weet dat hij bijrollen had in Constantine, I, Robot, Charlie's Angels omdat het op IMDb staat, niet omdat ik me hem uit die films kan herinneren), qua fanbase, qua weet-ik-wat-er-nog-allemaal-een-factor-kan-zijn en plots werd hij toch de lead in Disturbia en Transformers.
Op zich geen probleem, het lijkt me een toffe kerel, maar ik vraag me gewoon af waarom. Wilden ze een Jan Modaal en had hij gewoon ontzettend veel geluk of heeft hij een Ari Gold-achtige super-agent?
Yesssquote:Op maandag 14 april 2008 21:52 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Er komt binnen 2 weken nog een trailer als het goed is, begreep ik
Ze verdienen de film niet natuurlijkquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:10 schreef =HellFire= het volgende:
Maar is de film wel voor de Indy-virgins bedoeld? I think not!
Juist wel. Hij probeert nu geboortejaar 1998+ mensen te pakken om vervolgens deel I tm 3 weer grootschalig in de schappen te brengen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:10 schreef =HellFire= het volgende:
Tuurlijk wel. Net zoals Transformers niet bedoeld was voor mensen die in de jaren 80 al het daglicht konden aanschouwen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:10 schreef =HellFire= het volgende:
quote:Indiana Jones is looking for the Fountain of Youth in an temple guarded by the Crystal Skull. It includes a snake temple.
Dus of Lucas en co. hebben verkeerd lopen googelen (en het verkeerd hebben overgenomen, alsof het verhaal waar was) of het gaat hier inderdaad over.quote:
De fans van deze film, ja. Kip-en-ei gaat alleen maar op als hij de fans nodig had om deze film te kunnen maken, en tja, meneer Spielberg heeft die fans vooraf niet zo hard meer nodig. Wel achteraf natuurlijk, we willen geen tweede 1941quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:43 schreef =HellFire= het volgende:
Ja maar, als Steven zei: "deze film is voor jullie, de fans!...", hoe kan het dan ooit voor de Indy-virgins zijn als die niet eens fans kunnen zijn?
Nou ja, het was wel gemaakt vóór de fans, want voor het geld hoeft Stevie (en Lucas helemaal) het natuurlijk niet te doen.quote:Op woensdag 16 april 2008 09:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
De fans van deze film, ja. Kip-en-ei gaat alleen maar op als hij de fans nodig had om deze film te kunnen maken, en tja, meneer Spielberg heeft die fans vooraf niet zo hard meer nodig. Wel achteraf natuurlijk, we willen geen tweede 1941.
Onwijs lekker wijf toen!quote:Op woensdag 16 april 2008 10:29 schreef =HellFire= het volgende:
.. Leuk trouwens hoe veel Marion meeknokt in die film, nooit zo opgelet eerder.
Vooral eentje met pit en dat is altijd goed! Maar ik moet zeggen dat Elsa toch m'n favoriet is... helemaal als je foto's van nu bekijkt.quote:
Harrison Ford, spinnewebben en skeletten: bring it on!quote:Op donderdag 17 april 2008 22:54 schreef Zhenar het volgende:
Om in the mood te blijven tijdens het aftellen:
[ afbeelding ]
Ik ga wel meedoenquote:Op dinsdag 22 april 2008 09:51 schreef Wolfwood het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de liefhebbers: Vanleest.nl geeft kaartjes weg voor een voorvertoning op 20 mei (officele premiere 22 mei) van Indiana Jones and The Kingdom of the Crystal Skull in Tuschinski Amsterdam.![]()
Voorwaarden:
1. Koop in de periode 11 april t/m 15 mei 2008 een Stars for Sale DVD bij vanLeest
2. Vul je ordernummer in en maak kans op 2 van de 700 kaarten voor de speciale voorvertoning van Indiana Jones and The Kingdom of the Crystal Skull in Tuschinski Amsterdam
De tv-spot is beter gemonteerd, ik mis soms muziek bij action scenes. Maar goed..................... nog steeds ultra vet! Sterker nog...... can't stop watching!!quote:Op woensdag 30 april 2008 12:33 schreef huhggh het volgende:
Een bootleg van de nieuwe theatrical trailer, HELL YES!!:
http://www.traileraddict.(...)kull/trailer-bootleg
Mwa, bij Pathe's Schouwburgplein en De Kuip heb ik het bij grote releases toch wel meegemaakt hoor. Voor Star Wars III en X3 bijvoorbeeld moest ik toch écht reserveren, want de zaal zat op de premièredag of de eerste vrijdag na de première gewoon he-le-maal vol. En dat zal bij Indy IV zeker zo zijn, lijkt me.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:43 schreef Jeeh het volgende:
Bij Pathe kan het in ieder geval niet, daar gaat het (voor zover ik weet) altijd vanaf de eerstvolgende woensdag voor de daaropvolgende week.
Maar ja, ik maak het maar zelden mee dat een zaal heeelemaal is uitverkocht, mocht je alleen gaan kan je altijd nog wel ergens zitten
Hoe zou jij het doen?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:08 schreef JelleS het volgende:
Wederom een matige trailer. Je zou toch verwachten dat ze wel verstand ervan zouden hebben, maar zelfs de opbouw is opvallend slecht.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:41 schreef Liquidootje het volgende:
21 mei gaan ze de deeltjes versneller starten. Zullen we ooit indiana nog gezien krijgen dan?
Ik doel dan natuurlijk op categorieën als "Beste film".quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:29 schreef =HellFire= het volgende:
Uh, Indy heeft enorm veel Oscars opgeleverd hoor.
Waar?quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:29 schreef Timo20 het volgende:
De kaartjes voor de midnight screening van dinsdagavond zijn besteld![]()
![]()
Vrijdagavond Indy marathon
Dat zullen die mannen in blauwe pakken met zo'n v'tje op hun revers niet kunnen waarderen, ben ik bangquote:
Kinepolis Hasseltquote:
Ben echt ontzettend benieuwd naar de recensiesquote:Op zondag 18 mei 2008 12:58 schreef Woodpecker het volgende:
op dit moment begint de persvoorstelling in Cannes![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe er mee wat je wil
[ Bericht 2% gewijzigd door Woodpecker op 18-05-2008 15:57:55 ]
WOEHOEquote:Op zondag 18 mei 2008 15:36 schreef Jeeh het volgende:
BBC:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7396540.stm
"In summary, then: The wait was worth it - the man in the hat is back!"
Hier en daar komen komen steeds meer berichten binnen van een persvoorstelling in Cannes. Geen idee hoe wat waar, iig, de 1e berichten uit Cannes zijn erg positief. Tis nu afwachten wat de 1e officiele screening opleverd.
Tja, bij sommige van die (erg positieve of erg negatieve) reviews, is het gewoon overduidelijk dat ze hun mening al klaar hadden voor ze de film hadden gezien, maar in de breedte lijkt de mening toch "degelijk en lekker nostalgisch, maar uiteindelijk ook een tikkeltje tegenvallend".quote:Op zondag 18 mei 2008 19:39 schreef speknek het volgende:
63% op rottentomatoes.
http://www.rottentomatoes.com/m/indiana_jones_4/
quote:Screen Daily: It is exactly the kind of crowd-pleasing spectacle that the film needed to deliver in order to prove that Indy can still cut the mustard in the age of Bond and Bourne.
Variety: With an energy and enthusiasm bespeaking years of pent-up desire to get back to this sort of fun filmmaking, Spielberg sets the period spirit with a rock 'n' roll-fueled drag race and, with the characters' entry into the legendary Hangar 51, intimations of an other-worldly presence. As the aging issue is tossed off with a joke or two, the sixtysomething hero quickly proves that the passage of time will not be an inhibiting factor all these years later, as Indy trades smart remarks with the formidable Soviet officer Irina Spalko (Cate Blanchett) before jumping into action the equal of any of the great setpieces the entire series has previously offered. Technically, film is every bit as accomplished as one expects from Spielberg and the series. Of the director's key original collaborators, editor Michael Kahn and composer John Williams return in full form.
Times Online: Never, I repeat never, underestimate the extraordinary imagination of Steven Spielberg. The Kingdom of the Crystal Skull is an Olympic odyssey to discover El Dorado and the secrets of an ancient civilisation, and all the most beloved Indy challenges and horrors are conjured up like black magic. Spielberg’s most remarkable achievement is to retain most of the old-fashioned virtues of the original franchise. He is light on the digital buttons, and the swashbuckling is truly great. Harrison Ford, amazingly enough, performs most of his utterly barmy stunts; the actor is in damn good shape for a 65-year-old professor. The Kingdom of the Crystal Skull is, quite simply, exquisite nonsense. Welcome back Indy. Lord knows we’ve missed you.
Time Magazine: There's a moment in the film where Mutt sees Indy negotiate some really cool bit of action, and the kid can't help mouth a "Wow." That's the right response to this inevitable summer blockbuster. Lucas, Spielberg and Ford ain't the Over the Hill Gang yet.
Empire Online: More will be revealed in Empire's official review, which we'll post in the morning, but for now, it's safe to say that Indy tamed Cannes, an obstinate crowd at the best of times. the biggest surprise is the look of Indy 4. Beautifully shot by Janusz Kaminszki, the style here is pastel-hued 50s, and the structure of the film follows suit. As promised by Lucas and Spielberg, the film has followed Indy into a new decade, with the Cold War on the rise, the American public looking for “Commies in their soup”, and the nuclear family becoming the norm (a gag the film literally riffs on). Gone is the pulpy Republic serial looks of the originals, in their place a sophisticate, brightly lit sheen, with nods to 50s films as diverse as The Wrong Man and Vertigo. Older readers might go so far as to liken it, in look, to the adventures that Fritz Lang made when he went back to work Germany in the late 50s: The Tiger Of Eschnapur and The Indian Tomb. So what to give away? Well, let's not talk about specifics, but the rate of beats, and they come thick and fast.
Ik heb ook twee kaartjes gekregenquote:Op zondag 18 mei 2008 12:01 schreef Jeeh het volgende:
Kaartjes voor de voorpremiere dinsdag in Tuschinski gewonnen![]()
Lang leve Fame ^_^
Nog meer mensen hier die er om 9 uur bij zijn?
Inmiddels heb ik het al geregeld, dus ik ga er lekker zelf heenquote:Op zondag 18 mei 2008 20:56 schreef =HellFire= het volgende:
Als je niet kan, wil ik wel de kaartjes overkopen.
Je kunt me ook opwachten bij Tuschinski en me daar gangrapen en dan de kaartjes stelenquote:Op zondag 18 mei 2008 21:10 schreef Liquidootje het volgende:
Als je je adresgegevens even hier achter laat, dan steel ik ze wel van je.
Gewelddadig.
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:32 schreef JOO het volgende:
FOXNews.com caught up with George Lucas at Cannes who had a lot to say about the new Indy film and its future.
"I haven’t even told Steven or Harrison this," he said. "I have an idea to make Shia [LaBeouf] the lead character next time and have Harrison [Ford] come back like Sean Connery did in the last movie. I can see it working out."
Kom op hé, het is nog maar een eventueel ideetje dat misschien ooit eens uitgewerkt kan wordenquote:
Tja, alleen het idee al...quote:Op maandag 19 mei 2008 10:21 schreef Hankster het volgende:
Kom op hé, het is nog maar een eventueel ideetje dat misschien ooit eens uitgewerkt kan worden
Je kan natuurlijk ook stellen dat het applaus bescheiden was en de kritieken alles behalve enthousiast. Niet dat dat wat uitmaakt voor de bezoekersaantallen en de waardering van het publiek, de eerste 3 films worden immers ook extreem overgewaardeerd. Maar Indie blijft toch speciaal, en als je die tune weer hoort en Indie met zen zweep ziet begint het toch weer te kriebelen.quote:Na de eerste voorstelling van de film in Cannes werd geapplaudisseerd en verschenen al snel positieve kritieken.
Fate of Atlantisquote:Op maandag 19 mei 2008 10:54 schreef Adidah het volgende:
Ik kan niet wachten. Jammer dat er nooit een verfilming is gekomen van Indiana Jones and The Faith of Atlantis, geweldig spel was dat.
Die is wel gemaaktquote:Op maandag 19 mei 2008 13:18 schreef Jeeh het volgende:
[..]
Fate of AtlantisMaar ik geef je volkomen gelijk, zou het ook graag verfilmd zien.
Ben echt heel blij verrast dat hij in Cannes zo goed is ontvangenHoewel maar weinigen hem echt geniaal vinden, krijgt hij toch overwegend positief commentaar. De Rotten Tomatoes score staat nu op 73%, wat zeker niet verkeerd is.
Damn, nog 1 nachtje slapen
Nog niet gevonden, maar ik heb een keer een artikel gelezen waarin gesteld werd dat de 4e Indiana Jones over Atlantis zou gaan, maar dat het script is aangepast om er een McGyver verfilming van te maken. Ook qua timing zou het goed kunnen kloppen, 5 jaar na Raiders.quote:met Richard Dean Anderson, Brian Blessed en Sophie Ward
Een archeoloog, leermeester van MacGyver, is op het spoor van de toorts van de waarheid, een verloren schat van Atlantis. De archeologische vereniging wil echter niet garant staan voor onderzoek naar mytische steden en heroverweegt zelfs zijn aanstelling. Hij vraagt MacGyver daarom om mee te gaan op expeditie naar de Balkan, waar op dat moment een burgeroorlog woedt
quote:Op maandag 19 mei 2008 13:43 schreef Adidah het volgende:
O ja, typo. Ik heb het spel overigens net weer gevonden op een Twilight CD
.
Hmm maar de vergelijking met de GF III zie ik niet zo omdat ik die juist de slechtste van de hele GF saga vond.quote:Op zondag 18 mei 2008 19:35 schreef Timo20 het volgende:
Courtesy of the magnificent BBC
Indiana Jones, Harrison Ford's dashing hero, was infamously named after George Lucas's pet dog. And there were rumours that the Kingdom of the Crystal Skull - the fourth movie of the film franchise - was the runt of the litter.
So it came as a surprise to many people in Cannes that the film was so entertaining.
Swashes were buckled, rips were roared and sticks were slapped.
All the classic ingredients are thrown into the mix - murky temples with devilish contraptions, ancient pictographs scrawled on walls, and horrible creepy-crawlies scurrying over the imperilled heroine.
Director Steven Spielberg has largely jettisoned computer generated effects (much to the chagrin of tech freak Lucas) with the result that the film's action sequences have a visceral, physical quality you rarely find in modern-day blockbusters.
As ever, Spielberg brings both humour and visual flair to sequences where other films are happy to provide mere spectacle.
But this is no Phantom Menace or Godfather III. The quality control has been maintained, despite the 19-year wait.
FoA heeft wel stemmen hoor. Degene die Indy deed, deed 't best goed nog eigenlijkquote:Op maandag 19 mei 2008 13:59 schreef Zhenar het volgende:
[..]Twighlight
![]()
Toen moest je nog zorgen dat je fysiek aan zo'n cd kwam via een vriendje oid![]()
En daar stonden altijd alleen de versies op zonder filmpjes en stemmen![]()
Gelukkig had FoA filmpjes noch stemmen, dus had je die gewoon compleetDie heb ik zelf volgens mij ook gewoon met floppy’s gekopieerd. De nostalgie
Waar in Belgie? Lanaken Euroscoop?quote:Op maandag 19 mei 2008 14:38 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
FoA heeft wel stemmen hoor. Degene die Indy deed, deed 't best goed nog eigenlijk.
Maarreh, kut, hoor ik net dat ik naar de voorpremiere mag... is het in Brussel! En uitgerekend de 20e staken ze dus in België wat betreft trein/metro... en een auto zit er effe niet in. Dus hoe ik daar kom? Geen idee... Zal em wel niet worden helaas.
Kinepolis Brussel.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:43 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Waar in Belgie? Lanaken Euroscoop?
Dat is juist ook het hele punt van de vergelijking hequote:Op maandag 19 mei 2008 14:32 schreef spy08 het volgende:
[..]
Hmm maar de vergelijking met de GF III zie ik niet zo omdat ik die juist de slechtste van de hele GF saga vond.
Ik vond Episode II juist de tofste van de drie prequels!quote:Op maandag 19 mei 2008 14:56 schreef Hankster het volgende:
[..]
Episode I had tenminste als enige van de prequels nog dat lichte wat de originele trilogie had en was, ondanks enkele hatelijke punten, zowiezo vele malen beter dan het dramatische Episode II.
Wansmaak is ook smaakquote:Op maandag 19 mei 2008 15:47 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik vond Episode II juist de tofste van de drie prequels!
quote:
quote:Shia To Star In Indy 5?
George Lucas has reportedly proposed a hypothetical fifth Indiana Jones movie where Shia LaBeouf is the main character and Indy plays a Connery-esque secondary role. A recent study suggests that this is the worst idea that anybody has ever had.
"I haven't even told Steven [Spielberg] or Harrison this," he said. "But I have an idea to make Shia [LaBeouf] the lead character next time and have Harrison come back like Sean Connery did in the last movie. I can see it working out."
quote:Op maandag 19 mei 2008 23:42 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Hij is tof, maar tjokvol met CGI en onzinnige scenes.Fiks je spoiler!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik geef hem een 7.5
Wat is die Spielberg toch ook een lul he. De hele tijd maar zeggen dat hij de film zo origineel mogelijk aan wilt laten doen en het CGI tot een minimum wilde beperken. Maar wat ik zelf in de trailers heb gezien en in veel reviews heb gelezen is dat er toch erg veel overduidelijke CGI scenes in zitten. Waarom kunnen ze daar in Hollywood nou zelden doen wat écht goed is voor een film![]()
Ja...okay...je hebt gelijkquote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:58 schreef =HellFire= het volgende:
Geen enkel stukje CGI, zo misplaatst ook, zal mij er van weerhouden om ook deze Indy met beide armen te omhelzen! And you should too. Denk aan je ondertitel mister!.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijk genoten en de Indy feel was helemaal terug!Ga hem zeker nog eens kijken in de bios
![]()
Er zaten ook een paar mensen met Indy outfits in de zaal trouwens.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:49 schreef Liquidootje het volgende:
Was jij die lange gast in het zwart met colbert die alleen op de 5e rij zat?
Dus nee: dat was ik nietquote:
quote:Vannacht:
Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull
Negentien jaar hebben we moeten wachten op het vierde deel uit de Indiana Jones reeks. Na de lange zoektocht van Lucas en Spielberg naar het juiste scenario gaat Indy nu eindelijk zelf weer op zoek: naar de Crystal Skull.
De verwachtingen waren vooraf ontzettend hoog gespannen. Die worden deels waar gemaakt. Het eindresultaat is A Tale Of Two Halves...
Zoals we gewend zijn van een Indiana Jones film zit je direct vanaf het begin al midden in de actie. Harrison Ford komt vanaf het eerste moment geloofwaardig over en kan het nog steeds. Z`n heerlijke zwarte humor is ook nu weer aanwezig. Ook Cate Blanchett en (iets later) Shia LeBeouf zijn goed gecast. Blanchett zet heerlijke rol neer en de door velen gevreesde miscast van LeBeouf pakt verassend goed uit. Hij en Ford vormen een goed duo.
Het tempo ligt redelijk hoog, de soundtrack is wederom geweldig (maar dat hadden we niet anders verwacht van John Williams natuurlijk) en de cinematografie van levende legende Janusz Kaminski is prachtig. De film ademt echt de sfeer van de jaren `50.
Niets op aan te merken dus. So far so good...
Dan begint het tweede deel van de film, de echte zoektocht naar de Crystal Skull. Vanaf dan zakt de film nogal in elkaar.
Om te beginnen heeft de film last van CGItis. And not in a good way. Veel van de effecten zien er te nep uit (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen in King Kong). Waar dat in de eerste helft nog geen probleem was, valt het in de tweede helft ontzettend op dat veel (te veel) uit de computer van ILM komt. Dat begint te irriteren.
Daarnaast rammelt het script in dit deel van de film aan alle kanten. De (redelijk) zorgvuldige opbouw uit het eerste deel wordt ongeveer teniet gedaan.
Er komen allerhande dingen in voor die er zondere verdere uitleg inkomen en weer uitgaan en dus compleet onnodig zijn. Had makkelijk eruit gekund en het haalt ook enigzins het tempo eruit en had waarschijnlijk ook het aantal plotgaten verminderd.
De personages van Karen Allen en John Hurt lopen er ook maar een beetje verloren bij. Ze doen hun best maar dat wat ze krijgen om mee te werken is gewoon onvoldoende.
Ook wordt de film nooit écht spannend. In een redelijk tempo kabbelt het een beetje voort.
Dan komen we na bijna 2 uur bij de laatste acte. Een acte waar ook al veel over gezegd werd in de afgelopen dagen. En terecht.
Hetgeen dat scenarist Koepp heeft bedacht valt totaal uit de toon van de film, het past gewoon niet bij de rest van de film. Je krijgt vanalles voor geschoteld waarbij je denkt: WTF?!?. Waarna Spielberg gewoon doorgaat met de rest van de film alsof het voorgaande niet gebeurt is. Onbegrijpelijk.
Het verhaal en het gegeven van de Crystal Skull zijn goed en lenen zich perfect voor een avonturenfilm als deze. Maar dan had het (vooral het tweede gedeelte) een stuk beter uitgewerkt moeten worden.
Indiana Jones is dus terug aan het filmfront. Maar een glorieuze terugkeer is het niet echt geworden. Hier had veel meer ingezeten dan dat ons nu wordt getoond. Waarschijnlijk zullen de komende dagen nog veel bioscoopgangers enigzins teleurgesteld de zaal verlaten...
7,7/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Het gebrek aan spanning en sensatie en eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. doet toch afbreuk aan de rest van de prima film.Want echt, ik heb me vermaakt, laat dat zeker zijn.
Deze review past precies bij het gevoel dat ik bij deze film heb overgehouden.. Maar waarom de 7,7? Ik vind het zelf net een 6je waard..quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:34 schreef Timo20 het volgende:
Vannacht dus ook naar de voorpremiere geweest. Vooral het tweede deel van de film liep nogal uit op een teleurstelling.
Dit is m`n review:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:32 schreef Patch het volgende:WTF...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
omdat er geen tulpen in voor komen?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 00:12 schreef Regina7 het volgende:
Spannende deel 4 dan...
Koepp is dan ook een vrij incompetente knoeier die alleen degelijk werk aflevert als hij zijn bronwerk grotendeels kan kopiëren naar een script. Als hij moet aanpassen of zelf dingen gaat bedenken, dan is het meestal huilen met de pet op.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:30 schreef Herald het volgende:
dus Frank Darabont heeft volgens George Lucas een slechter script geschreven dan de rommel waarmee David Koepp mee aan kwam zetten? Dat geloof ik niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(phew for a minute there i lost myself i lost myself
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:09 schreef Jeeh het volgende:Ja bij mij ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:11 schreef Jeeh het volgende:
Timo20, wat is precies die grote WTF die je bedoelt? Der gebeurd vanalles aan het einde, maar niet echt iets wat mij vreselijk stoorde. Denk dat alle gebeurtenissen redelijk in het verlengde lagen van het voorgaande![]()
Misschien kan je het in Spoilers verduidelijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond `m beter dan The Temple of doom die ik een 7,5 gaf en minder dan Raiders die ik een 8 gaf. Vandaarquote:Op donderdag 22 mei 2008 03:01 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Deze review past precies bij het gevoel dat ik bij deze film heb overgehouden.. Maar waarom de 7,7? Ik vind het zelf net een 6je waard..
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Toen je die punten gaf, zat je ruim onder het IMDb-gemiddelde. Nu is het exact hetzelfde. Nog een paar dagen en je zit er ruim boven, denk ikquote:Op zondag 25 mei 2008 11:26 schreef Timo20 het volgende:
Ik vond `m beter dan The Temple of doom die ik een 7,5 gaf en minder dan Raiders die ik een 8 gaf. Vandaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Desondanks had de film genoeg IJ momenten om erg vermakelijk te zijn, toch komt hij echt niet boven Temple of Doom uit.
quote:Op zondag 25 mei 2008 23:13 schreef Djaser het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Desondanks had de film genoeg IJ momenten om erg vermakelijk te zijn, toch komt hij echt niet boven Temple of Doom uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een ongelooflijk melig cliché dat al 100 keer is gebruikt. Ik durf er veel geld op inzetten dat dat ideetje van Lucas kwam.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al leuke avonturenfilm. Niet zo goed als Raiders of Crusade, de Nazi's worden ook node gemist, maar toch wel zoiets als Temple of Doom.
Ook leuk de verwijzingen naar de vorige films.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Het gaat niet om het idee zelf, maar om de uitwerking ervan. En die was in Raider uiteraard enigzins bescheiden daar de mogelijkheden van de special effects nog beperkt waren. Nu is er dankzij CGI veel mogelijk, en dat deed het einde van Indy 4 geen goedquote:Op zondag 25 mei 2008 23:40 schreef speknek het volgende:
Vreemd dat iedereen vindt dat ie op het einde uit de bocht schiet. Het is niet alsof het einde van Raiders nou het toppunt van subtiliteit is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+Spinnen, insecten, ratten, en nu rode mieren!
+Leuke dialogen van tijd tot tijd
Negatieve punten van kwaad tot erger:
-Digitale marmotten en aapjes
-Spalko komt niet uit de verf
-Geen enkele memorable scene
-Nostalgische stukjes zaten er af en toe iets te dik op
-Rommelig script, en het verhaal is weinig meer dan een opeenvolging van, soms erg matige, actiescenes
-Een overkill aan CGI, waardoor het nergens charme uitstraalt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-Mutt als Tarzan?!
-Spanning is op een gegeven moment ver te zoeken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Raiders of the Lost Ark: 4,5*
Temple of Doom: 3,5*
Last Cruscade: 4*
Kingdom of the Crystal Skull: 2,5*![]()
quote:Op zondag 25 mei 2008 22:12 schreef Bullebak het volgende:
Net gezien in de bios.
Eerste helft goed, tweede helft steeds minder, einde pure ellende.
Al met al, tegenvaller. Helaas.![]()
Ja vond het ook een heel leuke avonturenfilm maar daar hield het wel bij op..
Het is een beetje als Starwars, de delen IV V en VI waren gewoon qua special effects zwaar inferieur aan de nieuwe delen maar toch hadden deel I II en III gewoon niet die starwars sfeer...
Zo is dat nu ook met deze film, enorme special effects maar niet die echt Indiana Jones sfeer..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Had dat ook wel een beetje, maar ik vraag me wel af of de Indiana Jones sfeer niet iets is dat je automatisch aan de oudere films toedicht, omdat je die als zodanig kent. Vraag me af of we over tien jaar (of de nieuwere generatie wat dat betreft) ook nog zeggen dat dit geen Indiana Jones is en de andere films wel, en net zo voor Star Wars.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 26 mei 2008 14:29 schreef Xith het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 26 mei 2008 15:27 schreef JackHerrer het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot in de pruimentijd.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
Gisteren voor de 3e keer gezien. Vind het nog steeds een geweldige Indy film, ondanks zn flaws.
De enige scene die weg mag van mij heeft te maken met enkele lianen, voor de rest vermaak ik me elke keer weer geweldig
(phew for a minute there i lost myself i lost myself![]()
Ik moet toch ook heel eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben. Vooral met die lianen en teveel van het goede met de fantasie.
Evengoed wil ik hem nog een keer zien.Tot in de pruimentijd.![]()
quote:Op maandag 26 mei 2008 14:29 schreef Xith het volgende:
[..]Vrij weinig, maar het was gewoon de scene opzich en hoe het was uitgewerkt;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Na de al goede introductiescene kwam nog eens deze actiescene, welke niets toevoegde aan het verhaal;
- Het was het eerste echte grote CGI-moment in de film, en mijn commentaar op KotCS is gewoon dat met name de overload aan CGI deze film de grond in heeft geboord. Een grote stijlbreuk met de vorige drie films;
- Dat met de koelkast was te lachwekkend voor woorden.
Het gaat mij dus niet om of het idee zelf niet zou kunnen qua afstand e.d., want ach; daarvoor ga ik ook niet naar een Indy film kijken. Het is gewoon puur de manier hoe het in beeld is gebracht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat had best leuk kunnen zijn, maar de manier hoe het wordt verteld en in beeld wordt gebracht heeft niets met de vorige drie films te maken.![]()
Gisteren gezien in de bioscoop in Antwerpen en ik vond deze nieuwe Indyfilm toch wat teleurstellend.
Moeilijk te definiëren waaraan dat precies ligt maar het 'echte Indy-gevoel' ontbrak op één of andere manier en daarnaast vond ik een aantal dingen veel te ongeloofwaardig en elke dialoog was volgepropt met een recordaantal cliches, waardoor ik de film geen moment serieus ben gaan nemen.![]()
Wat een avonturenfilm had moeten zijn leek meer op een willekeurige actiefilm waarbij Indy net zo goed vervangen had kunnen worden door een willekeurige actie-held.
M'n vrienden vonden het overigens wel een goede film en vonden dat ik niet moest zeuren, bij een Indyfilm kun je nu eenmaal een hoop onwaarschijnlijke dingen, cliches en actie verwachten, en ik had heus wel kunnen weten dat het geen hoogstaand verhaal zou worden vonden ze.![]()
Ach, wellicht hebben ze gelijk en heb ik de vorige delen te veel geromantiseerd, of zijn m'n vrienden snel tevreden, maar deze film heeft op mij in ieder geval geen indruk gemaakt en zal me dan ook niet lang bij blijven.
Gemiste kans.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith![]()
Paar daagjes terug gezien en zowel een tevreden als ontevreden gevoel eraan overgehouden. Aan de ene kant is het toch Indiana Jones, Ford was als van ouds en de film bevatte genoeg van die echte Indiana Jones moments, andere andere kant waren teveel scenes volledig over the top en het verhaal alles behalve sterk.
Ik grapte vandaag tegen iemand dat in deel vijf de nazi's terugkeren als vijand onder leiding van een drie meter hoge vliegende Adolf Hitlerdroid. Maar als ik er zo bij nadenk is dat misschien nog een geloofwaardigere storyline dan Indy 4.[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!![]()
Net geweest, zelfde gevoel.quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:58 schreef Ruiseart het volgende:
Paar daagjes terug gezien en zowel een tevreden als ontevreden gevoel eraan overgehouden. Aan de ene kant is het toch Indiana Jones, Ford was als van ouds en de film bevatte genoeg van die echte Indiana Jones moments, andere andere kant waren teveel scenes volledig over the top en het verhaal alles behalve sterk.
Harrison Ford is Indy, en hij is het nog steeds echt
Zn hele avonturenclubje is ook wel gaaf, maar het avontuur dat ze aangaan is gewoon te over the top voor woorden
Voor mij is het ToD < KOtCS < Raiders < Holy Grail
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!![]()
Exactly. The Last Crusade was de eerste Indy film die ik zag toen ik klein was. Weet nog hoe eng ik het vond toen die Donovan verouderde nadat die n00b uit de verkeerde beker dronk.quote:[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!![]()
Veruit het slechtste deel uit de serie en door de slechte CGI nu al lachwekkend terwijl de andere delen over 20 jaar nog steeds niet verouderd zijn.
Spielberg en Lucas moeten nu echt eens een andere hobby gaan zoeken want fatsoenlijke films maken ze allang niet meer.![]()
Niet verouderd. Heb je de niet opgesoepte versie van Crusade's zeppelingedeelte wel eens gezien?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Raiders was mijn eerste Indy-film en ik moet zeggen: de smelt-scene overtreft dat enge toch tien keer hoorquote:Op zaterdag 31 mei 2008 02:25 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Exactly. The Last Crusade was de eerste Indy film die ik zag toen ik klein was. Weet nog hoe eng ik het vond toen die Donovan verouderde nadat die n00b uit de verkeerde beker dronk.
.
![]()
Grootste manko van de hele film: het script en het niet echt hebben van een thema wat de vorige delen wel echt hadden. En een ziel dus.
Verder de keuzes en het acteren was af en toe niet altijd geweldig. En sommige uitspraken waren soms gewoon ontzettend pijnlijk.
Wel ben ik tevreden over Harrison Ford en Shia. Ook al geloof ik niet dat ik ooit in Shia echt een nieuwe Indy kan zien. Maar juist daar over , terwijl daar mijn grootste angsten zaten in verdoeming van de film, ging het goed. Als er al zoveel scripts zijn afgevallen dan vraag ik me af wat voor frutsels dat dan wel niet zijn geweest.
4/10 (als je kijkt naar de vorige indyfilms)
6/10 (in het algemeen)![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.je moet een gegeven paard niet in de bek staren![]()
Ik weet niet hoor, maar ik hou toch niet zo van Shia.
Misschien omdat ik altijd een gruwel hekel had aan de serie Even Stevens........
Maar ik moet (zwaar tegen mijn zin) toegeven dat ie toch wel iets heeft.![]()
Zijn er trouwens serieus mensen die drie keer betalen voor dezelfde film, of hebben jullie allemaal een pathe unlimited abonnement?![]()
Unlimited en toch ga ik deze film niet 3 keer kijken
Nog niet tenminste, moet nog even rustig inwerken.A little bit hateful![]()
De film was nog niet klaar en ik had zo al mijn vermoedens, mijn vermoedens werden tegengesproken. Uiteindelijk heb ik mijn gelijk gekregen
zie hier -> Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal SkullSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.![]()
1e keer bij de voorpremiere in Tuschinski, 2e en 3e keer met vrienden derheen geweest. Heb zelf een Unlimited kaart en vind de film geweldig, dus kga graag nog een keer.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:55 schreef Cherryberry het volgende:
Zijn er trouwens serieus mensen die drie keer betalen voor dezelfde film, of hebben jullie allemaal een pathe unlimited abonnement?
(phew for a minute there i lost myself i lost myself![]()
Samengevat kan ik zeggen dat bij de eerste 3 delen de 'dosering' precies juist was. Bij deze is gewoon sprakje van een overdosis. Zo onwaarschijnlijk over de top en lineair zonder enige twist, dat ie gewoon minder is. Heerlijk bios vermaak, maar meer niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.beter een knipoog dan een blauw oog![]()
ben er gister naartoe geweest, vond het een geweldige film.
En misschien wel over the top en ongeloofwaardig, maar dat is precies zoals ik het ken.
Ik denk dat als de CGI van die tijd het goed had toegelaten dat de vorige films net zo over the top geweest waren als deze. Ook vond ik Shia LaBeouf erg goed en geloofwaardig spelen. Cate Blanchett viel me in deze wel weer een beetje tegen, natuurlijk ook niet direct een rol om in te stralen, maar vond haar net niet overtuigend genoeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb 'm ook gisteren gezien, vond 'm wel aardig. Het plot was inderdaad nogal over the top, maar ik zat me vooral te ergeren aan Marion. In deel 1 was ze nog zo lekker pittig, waarom verkocht ze Indy nu geen oplawaai?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik ga vanavond hem nog ff in bios zien, heb benieuwd laat ut morgen wel weten
I'm not the man you think I am!![]()
Wel met ridders die honderden jaren oud zijn? Of een sekte die harten uit levende mensen haalt? Beide net zo geloofwaardig. Die Ufo's passen anders precies in het tijdsbeeld wat Lucas en Spielberg hebben geschetst. Het is nu duidelijk een film die zich afspeelt in de jaren '50.The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.![]()
Alsof het mij om de "geloofwaardigheid" gaat...
De uitwerking ervan was gewoon kut en had totaal niets met het gevoel te maken met wat in ieder geval ik bij Indiana Jones heb. Het had Lucas en Spielberg gesierd wanneer ze zich aan hun woord hadden gehouden om Indy 4 in dezelfde stijl te schieten, en zich bij sommige verhaallijnen hadden afgevraagd hoe ze het toentertijd gedaan zouden hebben, zonder alles maar te verfilmen puur en alleen omdat het tegenwoordig met CGI allemaal wel mogelijk is en het er zo cool uitziet.
Of nou ja..."mogelijk" en "cool"...het zag er niet uit natuurlijk. Maargoed dat doen de special effects van toen anno 2009 ook niet meer. Maar die hadden nog sfeer en gaven de trilogie charme.
[ Bericht 29% gewijzigd door Hankster op 04-01-2009 18:14:32 ]![]()
Mijn god dit was de slechtste film van 2008 hoor.
Compleet onrealistische actie, stom verhaal, saaie personages, debiele dialogen en achterlijke overbodige scenes.
Ik als Indiana Jones fan moest toch wel even slikken toen ik het zag, terwijl ik voorbereid was door de reviews op IMDB.com te lezen. Ik heb dan ook de halve film pijnlijk zitten lachen.
Die scene met die apen was het meest extreme voorbeeld van wat er mis was met deze film. En natuurlijk de zwaardvechtscene.
George Lucas en Steven Spielberg zijn beide knettergek geworden, is iets anders kan ik er niet van maken.
Edit
Steven Spielberg heeft in een interview gezegd jaren geleden dat een reden voor het succes van Indiana Jones was dat de actiescenes redelijk realistisch/geloofwaardig waren. Elke man die de films zag kon bij zich zelf denken, als ik meer ga trainen zou ik ook Indiana Jones kunnen zijn.
Zelfs Mythbusters heeft de oplaasbare boot scene uit Temple of Doom nagespeeld om te kijken of het kon. (Niet trouwens)
Nou dat is bij deze nieuwe film niet het geval; Indy zeurt steeds op een tenenkrommende manier dat ie te oud is, terwijl hij als Spiderman de gekste toeren uithaalt. Hij is fitter dan die ooit geweest is.
Het is alsof je naar een A team actiescene zit te kijken, maar dan nog 10 keer zo debiel.
[ Bericht 24% gewijzigd door captainkid op 05-01-2009 13:44:58 ]![]()
Ach, laten we hopen op een betere Indy V. Can't get any worse, right?
Overigens vond ik 'em best te pruimen. Totdat Marion met dat wagentje die boom afreed, zo het water in. En je ineens drie watervall-acties had... daarna was de film niets meer. Oftewel: lacklustre ending.![]()
Nee, buiten o.a. de koelkast-scene was de eerste helft inderdaad nog best te pruimen. Het was een beetje van een Last Cruscade niveau; beetje te slap-stick, maar wel vermakelijk. Maar vanaf het moment dat die achtervolging door de jungle begon was het einde écht zoek
Niemand had een tweede Raiders verwacht, maar ik vind zelfs Temple (die ik sowieso best wel kan waarderen, maar toch altijd nog wel de minste van de drie vind) nog vele malen leuker.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: