abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2008 @ 13:54:41 #251
8369 speknek
Another day another slay
pi_58918695
Had dat ook wel een beetje, maar ik vraag me wel af of de Indiana Jones sfeer niet iets is dat je automatisch aan de oudere films toedicht, omdat je die als zodanig kent. Vraag me af of we over tien jaar (of de nieuwere generatie wat dat betreft) ook nog zeggen dat dit geen Indiana Jones is en de andere films wel, en net zo voor Star Wars.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_58919505
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:16 schreef Hankster het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_58920613
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:29 schreef Xith het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  maandag 26 mei 2008 @ 15:33:33 #254
200229 P.C._Hooftletter
PC LOAD LETTER
pi_58920707
quote:
Op maandag 26 mei 2008 15:27 schreef JackHerrer het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Tot in de pruimentijd.
  maandag 26 mei 2008 @ 15:58:35 #255
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_58921173
SPOILER
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_58921983
Gisteren voor de 3e keer gezien. Vind het nog steeds een geweldige Indy film, ondanks zn flaws.

De enige scene die weg mag van mij heeft te maken met enkele lianen, voor de rest vermaak ik me elke keer weer geweldig
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  maandag 26 mei 2008 @ 16:47:43 #257
200229 P.C._Hooftletter
PC LOAD LETTER
pi_58922095
Ik moet toch ook heel eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben. Vooral met die lianen en teveel van het goede met de fantasie.

Evengoed wil ik hem nog een keer zien.
Tot in de pruimentijd.
  maandag 26 mei 2008 @ 17:41:40 #258
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58923002
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:29 schreef Xith het volgende:

[..]
SPOILER
Vrij weinig, maar het was gewoon de scene opzich en hoe het was uitgewerkt;
- Na de al goede introductiescene kwam nog eens deze actiescene, welke niets toevoegde aan het verhaal;
- Het was het eerste echte grote CGI-moment in de film, en mijn commentaar op KotCS is gewoon dat met name de overload aan CGI deze film de grond in heeft geboord. Een grote stijlbreuk met de vorige drie films;
- Dat met de koelkast was te lachwekkend voor woorden.
Het gaat mij dus niet om of het idee zelf niet zou kunnen qua afstand e.d., want ach; daarvoor ga ik ook niet naar een Indy film kijken. Het is gewoon puur de manier hoe het in beeld is gebracht.
SPOILER
. Dat had best leuk kunnen zijn, maar de manier hoe het wordt verteld en in beeld wordt gebracht heeft niets met de vorige drie films te maken.
  maandag 26 mei 2008 @ 19:43:07 #259
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_58925360
"Nuke the Fridge" als de nieuwe "Jumping the sharks", maar dan voor filmseries. klik
pi_58925536
Gisteren gezien in de bioscoop in Antwerpen en ik vond deze nieuwe Indyfilm toch wat teleurstellend.

Moeilijk te definiëren waaraan dat precies ligt maar het 'echte Indy-gevoel' ontbrak op één of andere manier en daarnaast vond ik een aantal dingen veel te ongeloofwaardig en elke dialoog was volgepropt met een recordaantal cliches, waardoor ik de film geen moment serieus ben gaan nemen.

Wat een avonturenfilm had moeten zijn leek meer op een willekeurige actiefilm waarbij Indy net zo goed vervangen had kunnen worden door een willekeurige actie-held.

M'n vrienden vonden het overigens wel een goede film en vonden dat ik niet moest zeuren, bij een Indyfilm kun je nu eenmaal een hoop onwaarschijnlijke dingen, cliches en actie verwachten, en ik had heus wel kunnen weten dat het geen hoogstaand verhaal zou worden vonden ze.

Ach, wellicht hebben ze gelijk en heb ik de vorige delen te veel geromantiseerd, of zijn m'n vrienden snel tevreden, maar deze film heeft op mij in ieder geval geen indruk gemaakt en zal me dan ook niet lang bij blijven.

Gemiste kans.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 29 mei 2008 @ 22:58:34 #261
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_59000682
Paar daagjes terug gezien en zowel een tevreden als ontevreden gevoel eraan overgehouden. Aan de ene kant is het toch Indiana Jones, Ford was als van ouds en de film bevatte genoeg van die echte Indiana Jones moments, andere andere kant waren teveel scenes volledig over the top en het verhaal alles behalve sterk.

Ik grapte vandaag tegen iemand dat in deel vijf de nazi's terugkeren als vijand onder leiding van een drie meter hoge vliegende Adolf Hitlerdroid. Maar als ik er zo bij nadenk is dat misschien nog een geloofwaardigere storyline dan Indy 4.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 01:58:32 #262
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_59026324
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:58 schreef Ruiseart het volgende:
Paar daagjes terug gezien en zowel een tevreden als ontevreden gevoel eraan overgehouden. Aan de ene kant is het toch Indiana Jones, Ford was als van ouds en de film bevatte genoeg van die echte Indiana Jones moments, andere andere kant waren teveel scenes volledig over the top en het verhaal alles behalve sterk.

Net geweest, zelfde gevoel.

Harrison Ford is Indy, en hij is het nog steeds echt

Zn hele avonturenclubje is ook wel gaaf, maar het avontuur dat ze aangaan is gewoon te over the top voor woorden

Voor mij is het ToD < KOtCS < Raiders < Holy Grail
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 02:25:43 #263
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_59026517
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 01:58 schreef The_BoezelaaR het volgende:
ToD < KOtCS < Raiders < Holy Grail
Exactly. The Last Crusade was de eerste Indy film die ik zag toen ik klein was. Weet nog hoe eng ik het vond toen die Donovan verouderde nadat die n00b uit de verkeerde beker dronk.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_59026633
Veruit het slechtste deel uit de serie en door de slechte CGI nu al lachwekkend terwijl de andere delen over 20 jaar nog steeds niet verouderd zijn.
Spielberg en Lucas moeten nu echt eens een andere hobby gaan zoeken want fatsoenlijke films maken ze allang niet meer.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:16:34 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_59029354
Niet verouderd . Heb je de niet opgesoepte versie van Crusade's zeppelingedeelte wel eens gezien?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_59032621
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 02:25 schreef Ruiseart het volgende:

[..]

Exactly. The Last Crusade was de eerste Indy film die ik zag toen ik klein was. Weet nog hoe eng ik het vond toen die Donovan verouderde nadat die n00b uit de verkeerde beker dronk.
Raiders was mijn eerste Indy-film en ik moet zeggen: de smelt-scene overtreft dat enge toch tien keer hoor .
pi_59041582
ik lag op sommige stukken wel in een deuk

...common grab the snake...
  zondag 1 juni 2008 @ 14:12:37 #268
196697 Heathen.
Its No Game
pi_59047767
Grootste manko van de hele film: het script en het niet echt hebben van een thema wat de vorige delen wel echt hadden. En een ziel dus.
Verder de keuzes en het acteren was af en toe niet altijd geweldig. En sommige uitspraken waren soms gewoon ontzettend pijnlijk.

Wel ben ik tevreden over Harrison Ford en Shia. Ook al geloof ik niet dat ik ooit in Shia echt een nieuwe Indy kan zien. Maar juist daar over , terwijl daar mijn grootste angsten zaten in verdoeming van de film, ging het goed. Als er al zoveel scripts zijn afgevallen dan vraag ik me af wat voor frutsels dat dan wel niet zijn geweest.

4/10 (als je kijkt naar de vorige indyfilms)
6/10 (in het algemeen)
  zondag 1 juni 2008 @ 14:28:35 #269
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_59048079
SPOILER
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_59054247
Ik weet niet hoor, maar ik hou toch niet zo van Shia.
Misschien omdat ik altijd een gruwel hekel had aan de serie Even Stevens........
Maar ik moet (zwaar tegen mijn zin) toegeven dat ie toch wel iets heeft.
pi_59054282
Zijn er trouwens serieus mensen die drie keer betalen voor dezelfde film, of hebben jullie allemaal een pathe unlimited abonnement?
pi_59055211
Unlimited en toch ga ik deze film niet 3 keer kijken
Nog niet tenminste, moet nog even rustig inwerken.
A little bit hateful
pi_59062872
Eerste keer was voorpremiere in Tuschinski en gratis, tweede keer nog niet geweest.
  donderdag 5 juni 2008 @ 08:45:50 #274
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_59136498
De film was nog niet klaar en ik had zo al mijn vermoedens, mijn vermoedens werden tegengesproken. Uiteindelijk heb ik mijn gelijk gekregen

zie hier -> Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
SPOILER
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_59143940
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:55 schreef Cherryberry het volgende:
Zijn er trouwens serieus mensen die drie keer betalen voor dezelfde film, of hebben jullie allemaal een pathe unlimited abonnement?
1e keer bij de voorpremiere in Tuschinski, 2e en 3e keer met vrienden derheen geweest. Heb zelf een Unlimited kaart en vind de film geweldig, dus kga graag nog een keer.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_59293721
Samengevat kan ik zeggen dat bij de eerste 3 delen de 'dosering' precies juist was. Bij deze is gewoon sprakje van een overdosis. Zo onwaarschijnlijk over de top en lineair zonder enige twist, dat ie gewoon minder is. Heerlijk bios vermaak, maar meer niet.
SPOILER
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_59297923
ben er gister naartoe geweest, vond het een geweldige film.
En misschien wel over the top en ongeloofwaardig, maar dat is precies zoals ik het ken.
Ik denk dat als de CGI van die tijd het goed had toegelaten dat de vorige films net zo over the top geweest waren als deze. Ook vond ik Shia LaBeouf erg goed en geloofwaardig spelen. Cate Blanchett viel me in deze wel weer een beetje tegen, natuurlijk ook niet direct een rol om in te stralen, maar vond haar net niet overtuigend genoeg.
SPOILER
pi_59316830
Ik heb 'm ook gisteren gezien, vond 'm wel aardig. Het plot was inderdaad nogal over the top, maar ik zat me vooral te ergeren aan Marion. In deel 1 was ze nog zo lekker pittig, waarom verkocht ze Indy nu geen oplawaai?
SPOILER
pi_59316876
Ik wil dit toch op blueray. Wanneer komt het nu uit
A little bit hateful
pi_59333662
ik ga vanavond hem nog ff in bios zien, heb benieuwd laat ut morgen wel weten
I'm not the man you think I am!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:11:49 #281
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_64625736
zit nu ff lekker de dvd te kijken
Alea jacta est
  zondag 4 januari 2009 @ 09:54:44 #282
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_64638980
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:11 schreef cul_non_kul het volgende:
zit nu ff lekker de dvd te kijken
aaach Wel een beetje kunnen slapen vannacht?
pi_64647147
hehe niks tegen indy he, das nen held!
I'm not the man you think I am!
pi_64647473
Miks mis met indy .... wel met zijn laatste film
  zondag 4 januari 2009 @ 16:16:04 #285
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_64649734
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:15 schreef l3laster het volgende:
hehe niks tegen indy he, das nen held!
Indy heeft naar mijn mening vrij weinig met UFO's en aliens te maken
  zondag 4 januari 2009 @ 17:12:53 #286
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_64652272
Wel met ridders die honderden jaren oud zijn? Of een sekte die harten uit levende mensen haalt? Beide net zo geloofwaardig. Die Ufo's passen anders precies in het tijdsbeeld wat Lucas en Spielberg hebben geschetst. Het is nu duidelijk een film die zich afspeelt in de jaren '50.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  zondag 4 januari 2009 @ 18:07:08 #287
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_64654747
Alsof het mij om de "geloofwaardigheid" gaat...

De uitwerking ervan was gewoon kut en had totaal niets met het gevoel te maken met wat in ieder geval ik bij Indiana Jones heb. Het had Lucas en Spielberg gesierd wanneer ze zich aan hun woord hadden gehouden om Indy 4 in dezelfde stijl te schieten, en zich bij sommige verhaallijnen hadden afgevraagd hoe ze het toentertijd gedaan zouden hebben, zonder alles maar te verfilmen puur en alleen omdat het tegenwoordig met CGI allemaal wel mogelijk is en het er zo cool uitziet.

Of nou ja..."mogelijk" en "cool"...het zag er niet uit natuurlijk. Maargoed dat doen de special effects van toen anno 2009 ook niet meer. Maar die hadden nog sfeer en gaven de trilogie charme.

[ Bericht 29% gewijzigd door Hankster op 04-01-2009 18:14:32 ]
pi_64683688
Mijn god dit was de slechtste film van 2008 hoor.
Compleet onrealistische actie, stom verhaal, saaie personages, debiele dialogen en achterlijke overbodige scenes.
Ik als Indiana Jones fan moest toch wel even slikken toen ik het zag, terwijl ik voorbereid was door de reviews op IMDB.com te lezen. Ik heb dan ook de halve film pijnlijk zitten lachen.

Die scene met die apen was het meest extreme voorbeeld van wat er mis was met deze film. En natuurlijk de zwaardvechtscene.
George Lucas en Steven Spielberg zijn beide knettergek geworden, is iets anders kan ik er niet van maken.

Edit
Steven Spielberg heeft in een interview gezegd jaren geleden dat een reden voor het succes van Indiana Jones was dat de actiescenes redelijk realistisch/geloofwaardig waren. Elke man die de films zag kon bij zich zelf denken, als ik meer ga trainen zou ik ook Indiana Jones kunnen zijn.

Zelfs Mythbusters heeft de oplaasbare boot scene uit Temple of Doom nagespeeld om te kijken of het kon. (Niet trouwens)

Nou dat is bij deze nieuwe film niet het geval; Indy zeurt steeds op een tenenkrommende manier dat ie te oud is, terwijl hij als Spiderman de gekste toeren uithaalt. Hij is fitter dan die ooit geweest is.

Het is alsof je naar een A team actiescene zit te kijken, maar dan nog 10 keer zo debiel.

[ Bericht 24% gewijzigd door captainkid op 05-01-2009 13:44:58 ]
pi_64744867
Ach, laten we hopen op een betere Indy V. Can't get any worse, right?

Overigens vond ik 'em best te pruimen. Totdat Marion met dat wagentje die boom afreed, zo het water in. En je ineens drie watervall-acties had... daarna was de film niets meer. Oftewel: lacklustre ending.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:44:31 #290
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_64761508
Nee, buiten o.a. de koelkast-scene was de eerste helft inderdaad nog best te pruimen. Het was een beetje van een Last Cruscade niveau; beetje te slap-stick, maar wel vermakelijk. Maar vanaf het moment dat die achtervolging door de jungle begon was het einde écht zoek

Niemand had een tweede Raiders verwacht, maar ik vind zelfs Temple (die ik sowieso best wel kan waarderen, maar toch altijd nog wel de minste van de drie vind) nog vele malen leuker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')