Tofquote:Op donderdag 10 april 2008 00:15 schreef Ridley het volgende:
Ja maar jij bent dan ook een uberqueer. Dus jij mag het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Eensquote:Op woensdag 9 april 2008 18:09 schreef Liquidootje het volgende:
Onzin. Er is niemand maar ook niemand slecht gecast in alle indy's. I love them all!
Spielberg's nieuwe protégé. Zo ziet hij hem wel. Allebei Joods en stuff... en Shia is enorm down-to-earth en nog makkelijk te kneden ook nog eens. Maar kon wél om hem lachen in Transformers en denk dat ie in Indy IV het ook goed zal doen. Maak me er niet zoveel zorgen om.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij moet niet noodzakeIijk een groot acteertalent zijn, maar ik vind dat er echt helemaal niets bijzonders is aan hem, niet qua talent, qua looks, qua stoerheid, qua komisch talent, qua oeuvre (iik weet dat hij bijrollen had in Constantine, I, Robot, Charlie's Angels omdat het op IMDb staat, niet omdat ik me hem uit die films kan herinneren), qua fanbase, qua weet-ik-wat-er-nog-allemaal-een-factor-kan-zijn en plots werd hij toch de lead in Disturbia en Transformers.
Op zich geen probleem, het lijkt me een toffe kerel, maar ik vraag me gewoon af waarom. Wilden ze een Jan Modaal en had hij gewoon ontzettend veel geluk of heeft hij een Ari Gold-achtige super-agent?
Yesssquote:Op maandag 14 april 2008 21:52 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Er komt binnen 2 weken nog een trailer als het goed is, begreep ik
Ze verdienen de film niet natuurlijkquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:10 schreef =HellFire= het volgende:
Maar is de film wel voor de Indy-virgins bedoeld? I think not!
Juist wel. Hij probeert nu geboortejaar 1998+ mensen te pakken om vervolgens deel I tm 3 weer grootschalig in de schappen te brengen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:10 schreef =HellFire= het volgende:
Tuurlijk wel. Net zoals Transformers niet bedoeld was voor mensen die in de jaren 80 al het daglicht konden aanschouwen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:10 schreef =HellFire= het volgende:
quote:Indiana Jones is looking for the Fountain of Youth in an temple guarded by the Crystal Skull. It includes a snake temple.
Dus of Lucas en co. hebben verkeerd lopen googelen (en het verkeerd hebben overgenomen, alsof het verhaal waar was) of het gaat hier inderdaad over.quote:
De fans van deze film, ja. Kip-en-ei gaat alleen maar op als hij de fans nodig had om deze film te kunnen maken, en tja, meneer Spielberg heeft die fans vooraf niet zo hard meer nodig. Wel achteraf natuurlijk, we willen geen tweede 1941quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:43 schreef =HellFire= het volgende:
Ja maar, als Steven zei: "deze film is voor jullie, de fans!...", hoe kan het dan ooit voor de Indy-virgins zijn als die niet eens fans kunnen zijn?
Nou ja, het was wel gemaakt vóór de fans, want voor het geld hoeft Stevie (en Lucas helemaal) het natuurlijk niet te doen.quote:Op woensdag 16 april 2008 09:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
De fans van deze film, ja. Kip-en-ei gaat alleen maar op als hij de fans nodig had om deze film te kunnen maken, en tja, meneer Spielberg heeft die fans vooraf niet zo hard meer nodig. Wel achteraf natuurlijk, we willen geen tweede 1941.
Onwijs lekker wijf toen!quote:Op woensdag 16 april 2008 10:29 schreef =HellFire= het volgende:
.. Leuk trouwens hoe veel Marion meeknokt in die film, nooit zo opgelet eerder.
Vooral eentje met pit en dat is altijd goed! Maar ik moet zeggen dat Elsa toch m'n favoriet is... helemaal als je foto's van nu bekijkt.quote:
Harrison Ford, spinnewebben en skeletten: bring it on!quote:Op donderdag 17 april 2008 22:54 schreef Zhenar het volgende:
Om in the mood te blijven tijdens het aftellen:
[ afbeelding ]
Ik ga wel meedoenquote:Op dinsdag 22 april 2008 09:51 schreef Wolfwood het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de liefhebbers: Vanleest.nl geeft kaartjes weg voor een voorvertoning op 20 mei (officele premiere 22 mei) van Indiana Jones and The Kingdom of the Crystal Skull in Tuschinski Amsterdam.![]()
Voorwaarden:
1. Koop in de periode 11 april t/m 15 mei 2008 een Stars for Sale DVD bij vanLeest
2. Vul je ordernummer in en maak kans op 2 van de 700 kaarten voor de speciale voorvertoning van Indiana Jones and The Kingdom of the Crystal Skull in Tuschinski Amsterdam
De tv-spot is beter gemonteerd, ik mis soms muziek bij action scenes. Maar goed..................... nog steeds ultra vet! Sterker nog...... can't stop watching!!quote:Op woensdag 30 april 2008 12:33 schreef huhggh het volgende:
Een bootleg van de nieuwe theatrical trailer, HELL YES!!:
http://www.traileraddict.(...)kull/trailer-bootleg
Mwa, bij Pathe's Schouwburgplein en De Kuip heb ik het bij grote releases toch wel meegemaakt hoor. Voor Star Wars III en X3 bijvoorbeeld moest ik toch écht reserveren, want de zaal zat op de premièredag of de eerste vrijdag na de première gewoon he-le-maal vol. En dat zal bij Indy IV zeker zo zijn, lijkt me.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:43 schreef Jeeh het volgende:
Bij Pathe kan het in ieder geval niet, daar gaat het (voor zover ik weet) altijd vanaf de eerstvolgende woensdag voor de daaropvolgende week.
Maar ja, ik maak het maar zelden mee dat een zaal heeelemaal is uitverkocht, mocht je alleen gaan kan je altijd nog wel ergens zitten
Hoe zou jij het doen?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:08 schreef JelleS het volgende:
Wederom een matige trailer. Je zou toch verwachten dat ze wel verstand ervan zouden hebben, maar zelfs de opbouw is opvallend slecht.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:41 schreef Liquidootje het volgende:
21 mei gaan ze de deeltjes versneller starten. Zullen we ooit indiana nog gezien krijgen dan?
Ik doel dan natuurlijk op categorieën als "Beste film".quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:29 schreef =HellFire= het volgende:
Uh, Indy heeft enorm veel Oscars opgeleverd hoor.
Waar?quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:29 schreef Timo20 het volgende:
De kaartjes voor de midnight screening van dinsdagavond zijn besteld![]()
![]()
Vrijdagavond Indy marathon
Dat zullen die mannen in blauwe pakken met zo'n v'tje op hun revers niet kunnen waarderen, ben ik bangquote:
Kinepolis Hasseltquote:
Ben echt ontzettend benieuwd naar de recensiesquote:Op zondag 18 mei 2008 12:58 schreef Woodpecker het volgende:
op dit moment begint de persvoorstelling in Cannes![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe er mee wat je wil
[ Bericht 2% gewijzigd door Woodpecker op 18-05-2008 15:57:55 ]
WOEHOEquote:Op zondag 18 mei 2008 15:36 schreef Jeeh het volgende:
BBC:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7396540.stm
"In summary, then: The wait was worth it - the man in the hat is back!"
Hier en daar komen komen steeds meer berichten binnen van een persvoorstelling in Cannes. Geen idee hoe wat waar, iig, de 1e berichten uit Cannes zijn erg positief. Tis nu afwachten wat de 1e officiele screening opleverd.
Tja, bij sommige van die (erg positieve of erg negatieve) reviews, is het gewoon overduidelijk dat ze hun mening al klaar hadden voor ze de film hadden gezien, maar in de breedte lijkt de mening toch "degelijk en lekker nostalgisch, maar uiteindelijk ook een tikkeltje tegenvallend".quote:Op zondag 18 mei 2008 19:39 schreef speknek het volgende:
63% op rottentomatoes.
http://www.rottentomatoes.com/m/indiana_jones_4/
quote:Screen Daily: It is exactly the kind of crowd-pleasing spectacle that the film needed to deliver in order to prove that Indy can still cut the mustard in the age of Bond and Bourne.
Variety: With an energy and enthusiasm bespeaking years of pent-up desire to get back to this sort of fun filmmaking, Spielberg sets the period spirit with a rock 'n' roll-fueled drag race and, with the characters' entry into the legendary Hangar 51, intimations of an other-worldly presence. As the aging issue is tossed off with a joke or two, the sixtysomething hero quickly proves that the passage of time will not be an inhibiting factor all these years later, as Indy trades smart remarks with the formidable Soviet officer Irina Spalko (Cate Blanchett) before jumping into action the equal of any of the great setpieces the entire series has previously offered. Technically, film is every bit as accomplished as one expects from Spielberg and the series. Of the director's key original collaborators, editor Michael Kahn and composer John Williams return in full form.
Times Online: Never, I repeat never, underestimate the extraordinary imagination of Steven Spielberg. The Kingdom of the Crystal Skull is an Olympic odyssey to discover El Dorado and the secrets of an ancient civilisation, and all the most beloved Indy challenges and horrors are conjured up like black magic. Spielberg’s most remarkable achievement is to retain most of the old-fashioned virtues of the original franchise. He is light on the digital buttons, and the swashbuckling is truly great. Harrison Ford, amazingly enough, performs most of his utterly barmy stunts; the actor is in damn good shape for a 65-year-old professor. The Kingdom of the Crystal Skull is, quite simply, exquisite nonsense. Welcome back Indy. Lord knows we’ve missed you.
Time Magazine: There's a moment in the film where Mutt sees Indy negotiate some really cool bit of action, and the kid can't help mouth a "Wow." That's the right response to this inevitable summer blockbuster. Lucas, Spielberg and Ford ain't the Over the Hill Gang yet.
Empire Online: More will be revealed in Empire's official review, which we'll post in the morning, but for now, it's safe to say that Indy tamed Cannes, an obstinate crowd at the best of times. the biggest surprise is the look of Indy 4. Beautifully shot by Janusz Kaminszki, the style here is pastel-hued 50s, and the structure of the film follows suit. As promised by Lucas and Spielberg, the film has followed Indy into a new decade, with the Cold War on the rise, the American public looking for “Commies in their soup”, and the nuclear family becoming the norm (a gag the film literally riffs on). Gone is the pulpy Republic serial looks of the originals, in their place a sophisticate, brightly lit sheen, with nods to 50s films as diverse as The Wrong Man and Vertigo. Older readers might go so far as to liken it, in look, to the adventures that Fritz Lang made when he went back to work Germany in the late 50s: The Tiger Of Eschnapur and The Indian Tomb. So what to give away? Well, let's not talk about specifics, but the rate of beats, and they come thick and fast.
Ik heb ook twee kaartjes gekregenquote:Op zondag 18 mei 2008 12:01 schreef Jeeh het volgende:
Kaartjes voor de voorpremiere dinsdag in Tuschinski gewonnen![]()
Lang leve Fame ^_^
Nog meer mensen hier die er om 9 uur bij zijn?
Inmiddels heb ik het al geregeld, dus ik ga er lekker zelf heenquote:Op zondag 18 mei 2008 20:56 schreef =HellFire= het volgende:
Als je niet kan, wil ik wel de kaartjes overkopen.
Je kunt me ook opwachten bij Tuschinski en me daar gangrapen en dan de kaartjes stelenquote:Op zondag 18 mei 2008 21:10 schreef Liquidootje het volgende:
Als je je adresgegevens even hier achter laat, dan steel ik ze wel van je.
Gewelddadig.
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:32 schreef JOO het volgende:
FOXNews.com caught up with George Lucas at Cannes who had a lot to say about the new Indy film and its future.
"I haven’t even told Steven or Harrison this," he said. "I have an idea to make Shia [LaBeouf] the lead character next time and have Harrison [Ford] come back like Sean Connery did in the last movie. I can see it working out."
Kom op hé, het is nog maar een eventueel ideetje dat misschien ooit eens uitgewerkt kan wordenquote:
Tja, alleen het idee al...quote:Op maandag 19 mei 2008 10:21 schreef Hankster het volgende:
Kom op hé, het is nog maar een eventueel ideetje dat misschien ooit eens uitgewerkt kan worden
Je kan natuurlijk ook stellen dat het applaus bescheiden was en de kritieken alles behalve enthousiast. Niet dat dat wat uitmaakt voor de bezoekersaantallen en de waardering van het publiek, de eerste 3 films worden immers ook extreem overgewaardeerd. Maar Indie blijft toch speciaal, en als je die tune weer hoort en Indie met zen zweep ziet begint het toch weer te kriebelen.quote:Na de eerste voorstelling van de film in Cannes werd geapplaudisseerd en verschenen al snel positieve kritieken.
Fate of Atlantisquote:Op maandag 19 mei 2008 10:54 schreef Adidah het volgende:
Ik kan niet wachten. Jammer dat er nooit een verfilming is gekomen van Indiana Jones and The Faith of Atlantis, geweldig spel was dat.
Die is wel gemaaktquote:Op maandag 19 mei 2008 13:18 schreef Jeeh het volgende:
[..]
Fate of AtlantisMaar ik geef je volkomen gelijk, zou het ook graag verfilmd zien.
Ben echt heel blij verrast dat hij in Cannes zo goed is ontvangenHoewel maar weinigen hem echt geniaal vinden, krijgt hij toch overwegend positief commentaar. De Rotten Tomatoes score staat nu op 73%, wat zeker niet verkeerd is.
Damn, nog 1 nachtje slapen
Nog niet gevonden, maar ik heb een keer een artikel gelezen waarin gesteld werd dat de 4e Indiana Jones over Atlantis zou gaan, maar dat het script is aangepast om er een McGyver verfilming van te maken. Ook qua timing zou het goed kunnen kloppen, 5 jaar na Raiders.quote:met Richard Dean Anderson, Brian Blessed en Sophie Ward
Een archeoloog, leermeester van MacGyver, is op het spoor van de toorts van de waarheid, een verloren schat van Atlantis. De archeologische vereniging wil echter niet garant staan voor onderzoek naar mytische steden en heroverweegt zelfs zijn aanstelling. Hij vraagt MacGyver daarom om mee te gaan op expeditie naar de Balkan, waar op dat moment een burgeroorlog woedt
quote:Op maandag 19 mei 2008 13:43 schreef Adidah het volgende:
O ja, typo. Ik heb het spel overigens net weer gevonden op een Twilight CD
.
Hmm maar de vergelijking met de GF III zie ik niet zo omdat ik die juist de slechtste van de hele GF saga vond.quote:Op zondag 18 mei 2008 19:35 schreef Timo20 het volgende:
Courtesy of the magnificent BBC
Indiana Jones, Harrison Ford's dashing hero, was infamously named after George Lucas's pet dog. And there were rumours that the Kingdom of the Crystal Skull - the fourth movie of the film franchise - was the runt of the litter.
So it came as a surprise to many people in Cannes that the film was so entertaining.
Swashes were buckled, rips were roared and sticks were slapped.
All the classic ingredients are thrown into the mix - murky temples with devilish contraptions, ancient pictographs scrawled on walls, and horrible creepy-crawlies scurrying over the imperilled heroine.
Director Steven Spielberg has largely jettisoned computer generated effects (much to the chagrin of tech freak Lucas) with the result that the film's action sequences have a visceral, physical quality you rarely find in modern-day blockbusters.
As ever, Spielberg brings both humour and visual flair to sequences where other films are happy to provide mere spectacle.
But this is no Phantom Menace or Godfather III. The quality control has been maintained, despite the 19-year wait.
FoA heeft wel stemmen hoor. Degene die Indy deed, deed 't best goed nog eigenlijkquote:Op maandag 19 mei 2008 13:59 schreef Zhenar het volgende:
[..]Twighlight
![]()
Toen moest je nog zorgen dat je fysiek aan zo'n cd kwam via een vriendje oid![]()
En daar stonden altijd alleen de versies op zonder filmpjes en stemmen![]()
Gelukkig had FoA filmpjes noch stemmen, dus had je die gewoon compleetDie heb ik zelf volgens mij ook gewoon met floppy’s gekopieerd. De nostalgie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |