Waar in Belgie? Lanaken Euroscoop?quote:Op maandag 19 mei 2008 14:38 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
FoA heeft wel stemmen hoor. Degene die Indy deed, deed 't best goed nog eigenlijk.
Maarreh, kut, hoor ik net dat ik naar de voorpremiere mag... is het in Brussel! En uitgerekend de 20e staken ze dus in België wat betreft trein/metro... en een auto zit er effe niet in. Dus hoe ik daar kom? Geen idee... Zal em wel niet worden helaas.
Kinepolis Brussel.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:43 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Waar in Belgie? Lanaken Euroscoop?
Dat is juist ook het hele punt van de vergelijking hequote:Op maandag 19 mei 2008 14:32 schreef spy08 het volgende:
[..]
Hmm maar de vergelijking met de GF III zie ik niet zo omdat ik die juist de slechtste van de hele GF saga vond.
Ik vond Episode II juist de tofste van de drie prequels!quote:Op maandag 19 mei 2008 14:56 schreef Hankster het volgende:
[..]
Episode I had tenminste als enige van de prequels nog dat lichte wat de originele trilogie had en was, ondanks enkele hatelijke punten, zowiezo vele malen beter dan het dramatische Episode II.
Wansmaak is ook smaakquote:Op maandag 19 mei 2008 15:47 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik vond Episode II juist de tofste van de drie prequels!
quote:
quote:Shia To Star In Indy 5?
George Lucas has reportedly proposed a hypothetical fifth Indiana Jones movie where Shia LaBeouf is the main character and Indy plays a Connery-esque secondary role. A recent study suggests that this is the worst idea that anybody has ever had.
"I haven't even told Steven [Spielberg] or Harrison this," he said. "But I have an idea to make Shia [LaBeouf] the lead character next time and have Harrison come back like Sean Connery did in the last movie. I can see it working out."
quote:Op maandag 19 mei 2008 23:42 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Hij is tof, maar tjokvol met CGI en onzinnige scenes.Fiks je spoiler!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik geef hem een 7.5
Wat is die Spielberg toch ook een lul he. De hele tijd maar zeggen dat hij de film zo origineel mogelijk aan wilt laten doen en het CGI tot een minimum wilde beperken. Maar wat ik zelf in de trailers heb gezien en in veel reviews heb gelezen is dat er toch erg veel overduidelijke CGI scenes in zitten. Waarom kunnen ze daar in Hollywood nou zelden doen wat écht goed is voor een film![]()
Ja...okay...je hebt gelijkquote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:58 schreef =HellFire= het volgende:
Geen enkel stukje CGI, zo misplaatst ook, zal mij er van weerhouden om ook deze Indy met beide armen te omhelzen! And you should too. Denk aan je ondertitel mister!.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijk genoten en de Indy feel was helemaal terug!Ga hem zeker nog eens kijken in de bios
![]()
Er zaten ook een paar mensen met Indy outfits in de zaal trouwens.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:49 schreef Liquidootje het volgende:
Was jij die lange gast in het zwart met colbert die alleen op de 5e rij zat?
Dus nee: dat was ik nietquote:
quote:Vannacht:
Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull
Negentien jaar hebben we moeten wachten op het vierde deel uit de Indiana Jones reeks. Na de lange zoektocht van Lucas en Spielberg naar het juiste scenario gaat Indy nu eindelijk zelf weer op zoek: naar de Crystal Skull.
De verwachtingen waren vooraf ontzettend hoog gespannen. Die worden deels waar gemaakt. Het eindresultaat is A Tale Of Two Halves...
Zoals we gewend zijn van een Indiana Jones film zit je direct vanaf het begin al midden in de actie. Harrison Ford komt vanaf het eerste moment geloofwaardig over en kan het nog steeds. Z`n heerlijke zwarte humor is ook nu weer aanwezig. Ook Cate Blanchett en (iets later) Shia LeBeouf zijn goed gecast. Blanchett zet heerlijke rol neer en de door velen gevreesde miscast van LeBeouf pakt verassend goed uit. Hij en Ford vormen een goed duo.
Het tempo ligt redelijk hoog, de soundtrack is wederom geweldig (maar dat hadden we niet anders verwacht van John Williams natuurlijk) en de cinematografie van levende legende Janusz Kaminski is prachtig. De film ademt echt de sfeer van de jaren `50.
Niets op aan te merken dus. So far so good...
Dan begint het tweede deel van de film, de echte zoektocht naar de Crystal Skull. Vanaf dan zakt de film nogal in elkaar.
Om te beginnen heeft de film last van CGItis. And not in a good way. Veel van de effecten zien er te nep uit (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen in King Kong). Waar dat in de eerste helft nog geen probleem was, valt het in de tweede helft ontzettend op dat veel (te veel) uit de computer van ILM komt. Dat begint te irriteren.
Daarnaast rammelt het script in dit deel van de film aan alle kanten. De (redelijk) zorgvuldige opbouw uit het eerste deel wordt ongeveer teniet gedaan.
Er komen allerhande dingen in voor die er zondere verdere uitleg inkomen en weer uitgaan en dus compleet onnodig zijn. Had makkelijk eruit gekund en het haalt ook enigzins het tempo eruit en had waarschijnlijk ook het aantal plotgaten verminderd.
De personages van Karen Allen en John Hurt lopen er ook maar een beetje verloren bij. Ze doen hun best maar dat wat ze krijgen om mee te werken is gewoon onvoldoende.
Ook wordt de film nooit écht spannend. In een redelijk tempo kabbelt het een beetje voort.
Dan komen we na bijna 2 uur bij de laatste acte. Een acte waar ook al veel over gezegd werd in de afgelopen dagen. En terecht.
Hetgeen dat scenarist Koepp heeft bedacht valt totaal uit de toon van de film, het past gewoon niet bij de rest van de film. Je krijgt vanalles voor geschoteld waarbij je denkt: WTF?!?. Waarna Spielberg gewoon doorgaat met de rest van de film alsof het voorgaande niet gebeurt is. Onbegrijpelijk.
Het verhaal en het gegeven van de Crystal Skull zijn goed en lenen zich perfect voor een avonturenfilm als deze. Maar dan had het (vooral het tweede gedeelte) een stuk beter uitgewerkt moeten worden.
Indiana Jones is dus terug aan het filmfront. Maar een glorieuze terugkeer is het niet echt geworden. Hier had veel meer ingezeten dan dat ons nu wordt getoond. Waarschijnlijk zullen de komende dagen nog veel bioscoopgangers enigzins teleurgesteld de zaal verlaten...
7,7/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Het gebrek aan spanning en sensatie en eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. doet toch afbreuk aan de rest van de prima film.Want echt, ik heb me vermaakt, laat dat zeker zijn.
Deze review past precies bij het gevoel dat ik bij deze film heb overgehouden.. Maar waarom de 7,7? Ik vind het zelf net een 6je waard..quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:34 schreef Timo20 het volgende:
Vannacht dus ook naar de voorpremiere geweest. Vooral het tweede deel van de film liep nogal uit op een teleurstelling.
Dit is m`n review:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:32 schreef Patch het volgende:WTF...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
omdat er geen tulpen in voor komen?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 00:12 schreef Regina7 het volgende:
Spannende deel 4 dan...
Koepp is dan ook een vrij incompetente knoeier die alleen degelijk werk aflevert als hij zijn bronwerk grotendeels kan kopiëren naar een script. Als hij moet aanpassen of zelf dingen gaat bedenken, dan is het meestal huilen met de pet op.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:30 schreef Herald het volgende:
dus Frank Darabont heeft volgens George Lucas een slechter script geschreven dan de rommel waarmee David Koepp mee aan kwam zetten? Dat geloof ik niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(phew for a minute there i lost myself i lost myself
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:09 schreef Jeeh het volgende:Ja bij mij ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:11 schreef Jeeh het volgende:
Timo20, wat is precies die grote WTF die je bedoelt? Der gebeurd vanalles aan het einde, maar niet echt iets wat mij vreselijk stoorde. Denk dat alle gebeurtenissen redelijk in het verlengde lagen van het voorgaande![]()
Misschien kan je het in Spoilers verduidelijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond `m beter dan The Temple of doom die ik een 7,5 gaf en minder dan Raiders die ik een 8 gaf. Vandaarquote:Op donderdag 22 mei 2008 03:01 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Deze review past precies bij het gevoel dat ik bij deze film heb overgehouden.. Maar waarom de 7,7? Ik vind het zelf net een 6je waard..
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Toen je die punten gaf, zat je ruim onder het IMDb-gemiddelde. Nu is het exact hetzelfde. Nog een paar dagen en je zit er ruim boven, denk ikquote:Op zondag 25 mei 2008 11:26 schreef Timo20 het volgende:
Ik vond `m beter dan The Temple of doom die ik een 7,5 gaf en minder dan Raiders die ik een 8 gaf. Vandaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Desondanks had de film genoeg IJ momenten om erg vermakelijk te zijn, toch komt hij echt niet boven Temple of Doom uit.
quote:Op zondag 25 mei 2008 23:13 schreef Djaser het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Desondanks had de film genoeg IJ momenten om erg vermakelijk te zijn, toch komt hij echt niet boven Temple of Doom uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een ongelooflijk melig cliché dat al 100 keer is gebruikt. Ik durf er veel geld op inzetten dat dat ideetje van Lucas kwam.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al leuke avonturenfilm. Niet zo goed als Raiders of Crusade, de Nazi's worden ook node gemist, maar toch wel zoiets als Temple of Doom.
Ook leuk de verwijzingen naar de vorige films.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Het gaat niet om het idee zelf, maar om de uitwerking ervan. En die was in Raider uiteraard enigzins bescheiden daar de mogelijkheden van de special effects nog beperkt waren. Nu is er dankzij CGI veel mogelijk, en dat deed het einde van Indy 4 geen goedquote:Op zondag 25 mei 2008 23:40 schreef speknek het volgende:
Vreemd dat iedereen vindt dat ie op het einde uit de bocht schiet. Het is niet alsof het einde van Raiders nou het toppunt van subtiliteit is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+Spinnen, insecten, ratten, en nu rode mieren!
+Leuke dialogen van tijd tot tijd
Negatieve punten van kwaad tot erger:
-Digitale marmotten en aapjes
-Spalko komt niet uit de verf
-Geen enkele memorable scene
-Nostalgische stukjes zaten er af en toe iets te dik op
-Rommelig script, en het verhaal is weinig meer dan een opeenvolging van, soms erg matige, actiescenes
-Een overkill aan CGI, waardoor het nergens charme uitstraalt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-Mutt als Tarzan?!
-Spanning is op een gegeven moment ver te zoeken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Raiders of the Lost Ark: 4,5*
Temple of Doom: 3,5*
Last Cruscade: 4*
Kingdom of the Crystal Skull: 2,5*![]()
quote:Op zondag 25 mei 2008 22:12 schreef Bullebak het volgende:
Net gezien in de bios.
Eerste helft goed, tweede helft steeds minder, einde pure ellende.
Al met al, tegenvaller. Helaas.![]()
Ja vond het ook een heel leuke avonturenfilm maar daar hield het wel bij op..
Het is een beetje als Starwars, de delen IV V en VI waren gewoon qua special effects zwaar inferieur aan de nieuwe delen maar toch hadden deel I II en III gewoon niet die starwars sfeer...
Zo is dat nu ook met deze film, enorme special effects maar niet die echt Indiana Jones sfeer..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: