Palestijnen verdienen geen enkele nuance.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:12 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens was er een leuke uitzending net over Gretta Duisenberg. Zette een mooi genuanceerd beeld neer alhoewel ikzelf vind dat zij werkelijk niets goeds doet maar dat is een persoonlijke opvatting.
Waarom niet? Alle Palestijnen zijn slecht en willen Israel vernietigen ofzo?quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:09 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Palestijnen verdienen geen enkele nuance.
Bij lange na niet genoeg om fatsoenlijk van te kunnen leven als studentquote:Op donderdag 14 februari 2008 11:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En niet te vergeten die bulken gratis geld die je krijgt als je studeert.
Ze vernietigenen niet alleen Israel hoor. Ze hebben ook al wat andere voorheen prachtige landen de afgrond ingestort.quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom niet? Alle Palestijnen zijn slecht en willen Israel vernietigen ofzo?
Ok duidelijkquote:Op donderdag 14 februari 2008 11:17 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ze vernietigenen niet alleen Israel hoor. Ze hebben ook al wat andere voorheen prachtige landen de afgrond ingestort.
Sorry, ik was mij er niet van bewust dat de basisbeurs bedoelt was om fatsoenlijk van te kunnen leven. Ik dacht dat dat gewoon een soort extragratis geld was zodat zelfs de meest armlastige domme allochtoon een studie kon betalen, my bad.quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:17 schreef du_ke het volgende:
Bij lange na niet genoeg om fatsoenlijk van te kunnen leven als student. Wat is de uitwonende basisbeurs nu? 275 euro per maand ofzo? Daar betaal je net de huur van.
Die krijgen daarbovenop nog een extra tegemoetkomingquote:Op donderdag 14 februari 2008 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Sorry, ik was mij er niet van bewust dat de basisbeurs bedoelt was om fatsoenlijk van te kunnen leven. Ik dacht dat dat gewoon een soort extragratis geld was zodat zelfs de meest armlastige domme allochtoon een studie kon betalen, my bad.
Dus daar kopen ze al die bmw's en designerkleren van.quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:25 schreef Fastmatti het volgende:
Die krijgen daarbovenop nog een extra tegemoetkoming
Komt Fastmatti weer met z'n racistische fantasieën.quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:09 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Palestijnen verdienen geen enkele nuance.
Van enkel de basisbeurs kan niemand studerenquote:Op donderdag 14 februari 2008 11:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Sorry, ik was mij er niet van bewust dat de basisbeurs bedoelt was om fatsoenlijk van te kunnen leven. Ik dacht dat dat gewoon een soort extragratis geld was zodat zelfs de meest armlastige domme allochtoon een studie kon betalen, my bad.
Het lukt anders aardig hoorquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Van enkel de basisbeurs kan niemand studeren.
quote:
92 euro per maand is ruim 1100 per jaar. te weinig om je collegegeld van te betalen, laat staan boeken.quote:Maandbedragen hoger onderwijs 2008
uitwonend
thuiswonend
basisbeurs
¤ 255,64
¤ 91,81
Het is een studiebeurs, geen huisvestingssubsidie. Buiten de basisbeurs kan je nog een ouderlijke bijdrage afdwingen en als die niet genoeg verdienen krijg je nog vrachtladingen extra geld zodat je gratis woont.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:18 schreef du_ke het volgende:
92 euro per maand is ruim 1100 per jaar. te weinig om je collegegeld van te betalen, laat staan boeken.
Dat kan met de 3060 per jaar van de uitwonende beurs wel ongeveer, als je geen al te dure grappen er tussendoor hebt. Echter dan heb je voor het huren van huisvesting nog 50 euro in de maand over.
Ofwel ik zou graag zien hoe je van enkel een basisbeurs heel aardig je studie kan betalen.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:22 schreef Boze_Appel het volgende:
Als studenten nou eens gingen studeren ipv. bier zuipen ofzo, dan hebben ze ook een stuk minder geld nodig.
Herkenbaar, gelukkig snapt mijn vader het volledigquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ik kocht altijd bier van mijn stufi met als resultaat dat ik nu geen meer stufi krijg maar nog wel naar school moet.
Iets waar de studiebeurs dus nooit voor bedoeld is. Het is bedoeld om tegenmoet te komen in je studiekosten, niet om te zorgen dat je in eoa. crappy kamer met allemaal andere kneuzen kan gaan wonen op de kosten van belastingbetaler.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:24 schreef MrX1982 het volgende:
Alleen als je allerlei aanvullende beurzen krijgt en erbij leent kan je aardig rond komen van de stufi.
quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1125940/1/50#56724609]donderdag 14 februari 2008 Wel komen met een echte studie graag en HBO telt niet
Ik kreeg iets van ¤70. Een avondje zuipen en het is op.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ik kocht altijd bier van mijn stufi met als resultaat dat ik nu geen meer stufi krijg maar nog wel naar school moet.
Als HBO niet telt (ik zou niet weten waarom niet) dan heb ik niet gestudeerd. Maar ik heb VIA gedaan op de HHS.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:27 schreef Fastmatti het volgende:
Wat heb je dan gestudeerd? Wel komen met een echte studie graag en HBO telt niet
De uitwonende beurs is wel deels huisvestingssubsidie. Maar goed het bedrag per maand dat je gewoon "zomaar" krijgt is gewoon te weinig om van te studeren. Zo simpel is het. Je hele lulverhaal hier doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is een studiebeurs, geen huisvestingssubsidie. Buiten de basisbeurs kan je nog een ouderlijke bijdrage afdwingen en als die niet genoeg verdienen krijg je nog vrachtladingen extra geld zodat je gratis woont.
Als studenten nou eens gingen studeren ipv. bier zuipen ofzo, dan hebben ze ook een stuk minder geld nodig.
Ik heb er altijd vrij veel bij gewerktquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:24 schreef MrX1982 het volgende:
Alleen als je allerlei aanvullende beurzen krijgt en erbij leent kan je aardig rond komen van de stufi.
De basisbeurs is eerder een aalmoes. Mogen ze van mij per direct schrappen of verhogen tot een bedrag dat je op zijn minst je collegegeld kan betalen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Iets waar de studiebeurs dus nooit voor bedoeld is. Het is bedoeld om tegenmoet te komen in je studiekosten, niet om te zorgen dat je in eoa. crappy kamer met allemaal andere kneuzen kan gaan wonen op de kosten van belastingbetaler.
Erbij werken lijkt mij inderdaad ook niet meer dan normaalquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik kreeg iets van ¤70. Een avondje zuipen en het is op.
Overigens lijkt het mij normaal (en gezond) dat iemand werkt voor zijn studie.
Als je op de TU zit wordt werken toch wel wat lastiger. De meeste die ik ken werken in ieder geval niet.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Erbij werken lijkt mij inderdaad ook niet meer dan normaal. En in m'n omgeving was dat ook gewoon volop het geval.
Of professioneel borrels aflopen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Erbij werken lijkt mij inderdaad ook niet meer dan normaal.
Ik heb ook altijd gewerkt en doe dat nog steeds. Maar dat doen veel studenten volgens mij wel.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb er altijd vrij veel bij gewerkt. En een paar jaar stevig geleend
quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:37 schreef Autodidact het volgende:
Wat doe je dan voor sport? Wel komen met een echte sport graag en voetbal telt niet.
De meeste die ik ken wel.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als je op de TU zit wordt werken toch wel wat lastiger. De meeste die ik ken werken in ieder geval niet.
Waarom is dat een argument voor de afschaffing? Omdat het weinig is moet het afgeschaft worden? Ik vind die redenatie nogal vaag.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:22 schreef Fastmatti het volgende:
Kortom, de studiefinanciering moet gewoon worden afgeschaft. Het deel als gift is een lachertje en het andere deel moet je toch zelf regelen.
Ook dan heb je ergens in je week nog wel 8-16 uur over lijkt me zoquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als je op de TU zit wordt werken toch wel wat lastiger. De meeste die ik ken werken in ieder geval niet.
Het is nodeloos geld heen en weer pompen. Bovendien kan de overheid er weer extra eisen aan stellen en dat moet per defenitie voorkomen worden.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:38 schreef Gabry het volgende:
[..]
Waarom is dat een argument voor de afschaffing? Omdat het weinig is moet het afgeschaft worden? Ik vind die redenatie nogal vaag.
Inderdaad, daarom hebben de meeste studenten ook geen grote financiële problemen tijdens de studie volgens mijquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd gewerkt en doe dat nog steeds. Maar dat doen veel studenten volgens mij wel.
Ik vind 25.000 euro in vier jaar nogal een behoorlijk bedrag om te krijgen alleen maar omdat je vrijwillig gaat studeren.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:31 schreef du_ke het volgende:
De uitwonende beurs is wel deels huisvestingssubsidie. Maar goed het bedrag per maand dat je gewoon "zomaar" krijgt is gewoon te weinig om van te studeren. Zo simpel is het. Je hele lulverhaal hier doet daar niets aan af.
Overigens is vrachtladingen nogal overdreven natuurlijk. Met maximaal aanvullend en 4 jaar lang uitwonende beurs praten we over 25.000 euro. Veel geld maar aan belastingen eenvoudig op te brengen en verreweg de meeste studenten ontvangen veel en veel minder.
Dat heb ik helemaal niet beweerd. Strawman. Je hebt een heel leger ondertussen.quote:Maar goed reken ons maar even voor hoe je met 92 euro in de maand flink kan zuipen, je collegegeld en je boeken kan betalen. Ben reuze benieuwd appeltje.
En daarmee kun je weer bij meerderheid anderen dwingen geld aan jou af te staan. Ideaal.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat heb ik helemaal niet beweerd. Strawman. Je hebt een heel leger ondertussen.
En pragmatisch ook nog.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:43 schreef Reya het volgende:
En daarmee kun je weer bij meerderheid anderen dwingen geld aan jou af te staan. Ideaal.
En om die studie ook af te rondenquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik vind 25.000 euro in vier jaar nogal een behoorlijk bedrag om te krijgen alleen maar omdat je vrijwillig gaat studeren.
Aha de stufi gaat rechtstreeks van het loon van alle kassameisjes afquote:Verder lijk je te vergeten dat dat bedrag wat mensen zomaar krijgen, dat bedrag van 92 euro door alle niet studerende, nooit gestudeerden en werkenden opgehoest moet worden. 92 euro er af per maand van een kassabaantje is een behoorlijk bedrag, zeker als je bedenkt dat mensen zoals fastmatti hierboven het gebruiken voor hun plezier.
En kan 80% van de mensen die willen studeren dat niet meer opbrengen. Zodat alleen mensen met een rijke pappa nog kunnen studeren. Ideaalquote:Als we nou de mensen zelf voor hun plezier en hun studie laten betalen dan hoeft al dat vele geld niet door de werkenden opgehoest worden, hoeft het geld niet door vele molens heen en is de lijn een stuk korter, efficienter en goedkoper.
[..]
Zolang jij met dit soort troep aankomt heb je niks te klagen lijkt me zoquote:Dat heb ik helemaal niet beweerd. Strawman. Je hebt een heel leger ondertussen.
quote:Sorry, ik was mij er niet van bewust dat de basisbeurs bedoelt was om fatsoenlijk van te kunnen leven. Ik dacht dat dat gewoon een soort extragratis geld was zodat zelfs de meest armlastige domme allochtoon een studie kon betalen, my bad.
Daar ben ik het niet mee eens. Studenten hebben minder tijd om te werken dan het andere deel van de beroepsbevolking. Daarnaast hebben studenten relatief lage lasten. Als investering in de volgende generatie mogen ouderen best de lasten van studenten verlichten, zodat die zich meer kunnen richten op hun studie.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is nodeloos geld heen en weer pompen.
De enige eis die er aan verbonden is, is dat het geld gebruikt moet worden waarvoor het bedoelt is. Lastenverlichting zodat de student kan studeren. En dit kan aangetoond worden door een diploma te halen. Daar is niets mis mee. Maar de overheid dringt die eis niet aan de student op. De student hoeft immers de studiefinanciering niet te accepteren.quote:Bovendien kan de overheid er weer extra eisen aan stellen en dat moet per defenitie voorkomen worden.
Kijk dan ook naar de gevolgen. De kwaliteit van het onderwijs is laag, pretstudies worden massaal gekozen en er zijn te veel vrouwen die nooit aan het werk gaan na hun studie. Allemaal zaken die voorkomen kunnen worden als deze fooi wordt afgeschaft en het collegegeld wordt vrijgegeven.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:58 schreef Gabry het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Studenten hebben minder tijd om te werken dan het andere deel van de beroepsbevolking. Daarnaast hebben studenten relatief lage lasten. Als investering in de volgende generatie mogen ouderen best de lasten van studenten verlichten, zodat die zich meer kunnen richten op hun studie.
Juist studenten verdienen meer ruimte dan andere bevolkingsgroepen omdat zij in de toekomst de zwaarste lasten zullen moeten gaan dragen en het land vooruit moeten trekken.
Aan het niet accepteren zitten toch wel een aantal haken en ogen.quote:[..]
De enige eis die er aan verbonden is, is dat het geld gebruikt moet worden waarvoor het bedoelt is. Lastenverlichting zodat de student kan studeren. En dit kan aangetoond worden door een diploma te halen. Daar is niets mis mee. Maar de overheid dringt die eis niet aan de student op. De student hoeft immers de studiefinanciering niet te accepteren.
Behalve dan dat diegene die nu een rijke papa hebben niet kunnen studeren als hij weigert te betalen. Studiefinanciering is echt een heel oneerlijk systeem door de koppeling met de ouders.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:53 schreef du_ke het volgende:
En kan 80% van de mensen die willen studeren dat niet meer opbrengen. Zodat alleen mensen met een rijke pappa nog kunnen studeren. Ideaal.
Soestdijks is inderdaad een apart taaltjequote:Op donderdag 14 februari 2008 13:06 schreef Aoristus het volgende:
hm, de koningin praat zelfs als de meeste pubers, ze spreekt de r niet meer uit aan het eind van een woord
Ik geloof niet dat de kwaliteit van het onderwijs omhoog gaat als de studiefinanciering afgeschaft wordt.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Kijk dan ook naar de gevolgen. De kwaliteit van het onderwijs is laag, pretstudies worden massaal gekozen en er zijn te veel vrouwen die nooit aan het werk gaan na hun studie. Allemaal zaken die voorkomen kunnen worden als deze fooi wordt afgeschaft en het collegegeld wordt vrijgegeven.
Zoals?quote:[..]
Aan het niet accepteren zitten toch wel een aantal haken en ogen.
Wat een gemiep weer.quote:Amsterdam past lesbrief over religie aan
Gepubliceerd: 14 februari 2008 11:14 | Gewijzigd: 14 februari 2008 11:26
Door onze Amsterdamse redactie
Amsterdam, 14 febr. De omstreden lesbrief over religie en vrijheid van meningsuiting die de gemeente Amsterdam naar driehonderd scholen heeft gestuurd, wordt aangepast. Wethouder Hennah Buyne (educatie, PvdA) heeft deze week de opstellers ervan gevraagd een en ander te herformuleren.
In de brief staat dat sommige politici „helaas denken dat je alles moet kunnen zeggen, ook als het kwetsend kan zijn [...] Maar dat maakt het er in Nederland niet prettiger op. Want voor je het weet hitsen ze de een tegen de ander op.” De lesbrief kan door scholen worden gebruikt bij het bespreken van deze onderwerpen of bij emotionele gebeurtenissen.
De gemeenteraad sprak gisteren over de lesbrief. Alle partijen staan achter het doel van de lesbrief Laat je niet gek maken, maar zij waren het er ook over eens dat de omstreden passage er uit moest. Volgens de VVD moeten kinderen „objectieve informatie” krijgen. Het CDA zei dat het niet de bedoeling kon zijn dat kinderen op kosten van de gemeente een cursus „politiek denken” krijgen.
Buyne raakte in de problemen toen ze de verantwoordelijkheid voor de brief van zich af schoof. Ze was niet verantwoordelijk voor de „inhoud” en de „didactiek” ervan. Scholen hadden haar gezegd behoefte te hebben aan een lespakket, en zij had „deskundigen” gevraagd zoiets op te stellen. De oppositiepartijen VVD, CDA en D66 stelden daarop dat zij eindverantwoordelijk blijft. Nadat burgemeester Cohen haar gesouffleerd had, gaf Buyne toe verantwoordelijk te zijn. Maar, zo benadrukte ze, ze gaat niet over de inhoud. „Deskundigen” zullen de inhoud, op haar verzoek, herformuleren.
quote:CDA bepleit schoollessen over seksuele moraal
Door HANS VAN SOEST
DEN HAAG - Leerlingen op middelbare scholen moeten les krijgen over ‘seksuele moraal’.
Dat bepleit regeringspartij CDA.
„Seks is een consumptieartikel geworden,” stelt CDA-Kamerlid Henk Jan Ormel. „Het lijkt bij veel jongeren losgekoppeld van liefde. Maar er is toch wel iets wat de mens onderscheidt van dieren?”
Staatssecretaris Jet Bussemaker (Volksgezondheid) laat een lespakket samenstellen voor ROC’s om ongewenste zwangerschappen te voorkomen en te waarschuwen tegen geslachtsziektes. Ormel wil dat leerlingen niet alleen ‘technische informatie’ krijgen. „Als ik verhalen lees over breezerseks of meisjes die niet meer naar een zwembad durven omdat ze worden lastiggevallen door jongetjes, dan maak ik me zorgen. Blijkbaar weten veel jongeren niet dat seks juist iets waardevols is.” Hij doet zijn voorstel vandaag in een debat met de staatssecretaris.
Volgens de Rutgers Nisso Groep valt het wel mee met de moraal van de Nederlandse jeugd. „Jongeren experimenteren nu eenmaal, maar de meesten zijn goed in staat er verstandig mee om te gaan.’’
Seksuele moraal is er nooit geweest.quote:Ik, grote dwaas, heb er tot middernacht gewacht
op een onbetrouwbaar meisje; vervuld van mijn verlangen
slaap ik ten slotte in en door een natte droom
heb ik mijn nachtgewaad en onderbuik bevuild.
Daardoo wordt ze toch zwaa ongeloofbaa.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:06 schreef Aoristus het volgende:
hm, de koningin praat zelfs als de meeste pubers, ze spreekt de r niet meer uit aan het eind van een woord
Die OV kaart zit je diep hequote:Op donderdag 14 februari 2008 13:23 schreef MrX1982 het volgende:
De overheid zou de OV-jaarkaart eigenlijk als keuze moeten aanbieden. OV-jaarkaart of de waarde ervan in geld boven de basisbeurs.
Nu heb je als student geen keuze en krijg je die OV-jaarkaart in je maag gesplitst of bij weigering ben je een dief van je eigen portemonnee.
yeah Bubbaquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Daardoo wordt ze toch zwaa ongeloofbaa.
Het opportunistisch denken van hardcore liberaal MrX1982 vind ik wel aandoenlijk. Ja, het is niet altijd even eerlijk omdat niet iedereen die OV-kaart even hard nodig heeft, maar daartegenover staat weer dat op kamers wonenden natuurlijk meer stufi krijgen.quote:
Om op een tegeltje te zettenquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het opportunistisch denken van hardcore liberaal MrX1982 vind ik wel aandoenlijk. Ja, het is niet altijd even eerlijk omdat niet iedereen die OV-kaart even hard nodig heeft, maar daartegenover staat weer dat op kamers wonenden natuurlijk meer stufi krijgen.
Dat grote groepen studenten betaalbaar en relatief efficient van en naar de studentensteden getransporteerd kunnen worden? Dat idee lijkt me prima te werken in de praktijk. Als je op vrijdag in Groningen kijkt hoe druk de autospits en de treinspits de stad uit op vrijdagmiddag nu al zijn. Dan zou zeker niet nog veel meer met de auto moetenquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee niet echt. Het idee achter de OV jaarkaart blijft zwaar naïef.
mooi want die waren erg irritantquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:53 schreef MrX1982 het volgende:
Hilmar en Manfred waren gister voor het laatst in Man bijt hond.
Helemaal niet. Manfred die joost mag weten wat hij daar precies doet elke zaterdagnacht naar Schiphol gaatquote:
Het achterliggende idee is dat studenten na het afstuderen gebruik blijven maken van het OV.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:54 schreef du_ke het volgende:
Dat grote groepen studenten betaalbaar en relatief efficient van en naar de studentensteden getransporteerd kunnen worden? Dat idee lijkt me prima te werken in de praktijk. Als je op vrijdag in Groningen kijkt hoe druk de autospits en de treinspits de stad uit op vrijdagmiddag nu al zijn. Dan zou zeker niet nog veel meer met de auto moeten. Om ook maar niet te praten over de benodigde parkeerruimte voor al die ouwe barrels
.
Vliegtuigspotters... Laten we een voorbeeld nemen aan de Grieken.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Manfred die joost mag weten wat hij daar precies doet elke zaterdagnacht naar Schiphol gaat.
Hoe studenten zich vervoeren moeten ze vooral zelf weten, maar het gratis aanbieden van vervoer voor iets wat een eigen keuze is (welke school) lijkt mij volkomen onwenselijk. Dat is even onzinnig als mij een gratis OV geven omdat ik verkies buiten fietsafstand van mijn woning te gaan werken.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:54 schreef du_ke het volgende:
Dat grote groepen studenten betaalbaar en relatief efficient van en naar de studentensteden getransporteerd kunnen worden? Dat idee lijkt me prima te werken in de praktijk.
Mensen opsluiten die naar vliegtuigen kijken?quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:01 schreef du_ke het volgende:
Vliegtuigspotters... Laten we een voorbeeld nemen aan de Grieken.
Nee want hij liep binnen rond en als je gaat spotten ga je niet als het nog donker is.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vliegtuigspotters... Laten we een voorbeeld nemen aan de Grieken.
Gezien het al jaren stijgende gebruik van de trein (zit tegen de max aan) lijkt dat redelijk te lukken.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het achterliggende idee is dat studenten na het afstuderen gebruik blijven maken van het OV.
Weet niet trok die lui gewoon matig. Vond de oldiezerboeren leukerquote:Op donderdag 14 februari 2008 14:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee want hij liep binnen rond en als je gaat spotten ga je niet als het nog donker is.
Hij "werkt" in de cruise terminal met zijn pasje.
Waarom vond je ze irritant?
Er is weinig verkapt aan de staatsteun en monopolie van OV bedrijven hoor.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:05 schreef du_ke het volgende:
Mij lijkt het namelijk eerder verkapte staatssteun voor de OV bedrijven met als positief bijeffect het afvoeren van vele autowrakken.
In dit geval was m'n post voorzien van eenquote:Op donderdag 14 februari 2008 14:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mensen opsluiten die naar vliegtuigen kijken?
http://www.nu.nl/news/129(...)ehouden_voor_OV.htmlquote:Op donderdag 14 februari 2008 14:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gezien het al jaren stijgende gebruik van de trein (zit tegen de max aan) lijkt dat redelijk te lukken.
Maar heb je ergens een bron waaruit blijkt dat dit de belangrijkste achterliggende reden was voor het invoeren? Mij lijkt het namelijk eerder verkapte staatssteun voor de OV bedrijven met als positief bijeffect het afvoeren van vele autowrakken.
Je slaat weer eens op hol appeltje. Ik had het puur over de invoering van de OV kaart en het doel daarvan. Heb er geen waardeoordeel aangegevenquote:Op donderdag 14 februari 2008 14:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe studenten zich vervoeren moeten ze vooral zelf weten, maar het gratis aanbieden van vervoer voor iets wat een eigen keuze is (welke school) lijkt mij volkomen onwenselijk. Dat is even onzinnig als mij een gratis OV geven omdat ik verkies buiten fietsafstand van mijn woning te gaan werken.
Maargoed, ik zal dat wel weer fout hebben en dat zal wel weer netto enorme winst opleveren volgens jou. Dat doet het opzich ook, maar het is zoiets als iemand gratis brood geven als die jong is en daarna verplicht brood laten bakken als hij ouder is. Dan heb je wel genoeg gratis broden om vervolgens weer aan de jongeren te geven, maar als je dat nou eens weg haalt hoeven de mensen laten niet meer verplicht broden te bakken.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:08 schreef du_ke het volgende:
In dit geval was m'n post voorzien van een [ afbeelding ] om duidelijk te maken dat ik opsluiten uiteraard niet meen maar vliegtuigspotters een tikje apart vind.
Deze uitleg voldoende voor appeltje?
Dit is nu van een minister die nieuwe plannen maakt. Maar het gaat nu om de invoering van de OV studentenkaart in de jaren 80. Want je gaf aan dat het de achterliggende gedachte was voor het invoeren van die kaart.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/129(...)ehouden_voor_OV.html
Die waren ook grappig. Ik ben benieuwd met welke bijzondere figuren ze nu komenquote:Op donderdag 14 februari 2008 14:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weet niet trok die lui gewoon matig. Vond de oldiezerboeren leuker.
Uit dat bericht valt de achterliggende reden op te maken.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit is nu van een minister die nieuwe plannen maakt. Maar het gaat nu om de invoering van de OV studentenkaart in de jaren 80. Want je gaf aan dat het de achterliggende gedachte was voor het invoeren van die kaart.
Ja goede kopie van de Belgenquote:Op donderdag 14 februari 2008 14:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die waren ook grappig. Ik ben benieuwd met welke bijzondere figuren ze nu komen.
Altijd weer knap hoe ze al die bijzondere mensen weten te vinden. Puik programma.
Er valt een extra reden voor het behoud en de uitbouw van de OV kaart uit op te maken. Maar zeker niet de hoofdreden voor het invoeren ervan.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Uit dat bericht valt de achterliggende reden op te maken.
Is het van oorsprong een Belgisch programma?quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja goede kopie van de Belgen. En er zijn wat rare Nederlanders
.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er valt een extra reden voor het behoud en de uitbouw van de OV kaart uit op te maken. Maar zeker niet de hoofdreden voor het invoeren ervan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-studentenkaartquote:Een ander doel van de kaart was de bezettingsgraad van het openbaar vervoer te verhogen. Bovendien zouden de studenten door deze gratis kennismaking met het openbaar vervoer na hun studieperiode meer gebruikmaken van het OV.
Kortom een levenslange managers voor deze mensen. Je leert met vallen en opstaan. Als je niet mag vallen leer je niets.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Manager voor zware probleemgevallen
Waarom verantwoordelijk zijn of voelen voor je eigen geklungel. Als je het verkut krijg je toch een manager die het voor je oplost.
Zeker, de brt zond en zend het uit.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is het van oorsprong een Belgisch programma?
Kopieer dan ook de zin erboven waarin het hoofddoel van de invoering staat.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-studentenkaart
quote:De OV-studentenkaart is ingevoerd in 1991 en was bedoeld als bezuiniging op de gewone studiefinanciering. Het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) zou met de SOV-kaart minder geld kwijt zijn, omdat meer studenten bij hun ouders bleven wonen, en belangrijker, de reiskostenvergoeding uit de studiebeurs werd geschrapt. Dit gold voor alle studenten, of ze nu wel of niet gebruik maakten van het openbaar vervoer
Zielig zijn ze heh?quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Kortom een levenslange managers voor deze mensen. Je leert met vallen en opstaan. Als je niet mag vallen leer je niets.
Ik heb weleens in de gids zien staan dat ze het ook in Belgïë uitzenden. Dacht vast een kopie van het Nederlandse programmaquote:Op donderdag 14 februari 2008 14:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeker, de brt zond en zend het uit.
Beiden hebben we gelijk.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kopieer dan ook de zin erboven waarin het hoofddoel van de invoering staat.
[..]
Ik vind het zielig dat volwassen mensen niet met geld kunnen omgaan en zich laten leiden door hebzucht die ze niet kunnen veroorloven. Ik wil graag een Porsche maar ja ik heb er geen geld voor dus verder dan een 1:18 schaalmodel kom ik niet.quote:
Dat zeg jij dat zeg ik maar mrX gelooft er niks van.quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het was een bezuinigingsmaatregel ...
Al die bij-argumenten was verzonnen .
Da's vast een valentijnskadootjequote:
quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Da's vast een valentijnskadootje
0,0quote:Op donderdag 14 februari 2008 19:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
![]()
En, hoeveel smsjes heb jij ontvangen? Bij skodafoon 1,5 keer zoveel, bij T-debiel 1,3 zoveel. Zijn duitsers he...
Zei je vrouw dat vannacht ook?quote:
Zei je vrouw dat vannacht ook?quote:Wat moet je met smsjes :S
Alles? Nee, een klein jongetje in een uithoek van Europa... etcetera...quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:13 schreef Apropos het volgende:
Alles is porno.
Dat jij niet porno bent, wisten we al.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Alles? Nee, een klein jongetje in een uithoek van Europa... etcetera...
http://www.pornstarbook.com/nina_mercedez.shtmlquote:Op donderdag 14 februari 2008 20:51 schreef Aoristus het volgende:
precies, ik ga porno kijken ofzo.
Nooit begrepen waarom mensen koude opzoeken. Of met een lift naar boven gaan om vervolgens weer naar beneden te glijden.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:14 schreef MrX1982 het volgende:
Tijdens de wintersport misschien een dagje naar Venetië![]()
.
Italië
.
Ik zag 'm al van om de hoek komen aanzeilen. Er komt ook alleen maar van die zogenaamde 'ware liefde' bagger op tvquote:Op donderdag 14 februari 2008 21:13 schreef Apropos het volgende:
Alles is porno.
Aan de andere kant heb ik ook nooit begrepen waarom mensen mensen hitte van boven de 40 graden opzoeken en vervolgens 10 dagen in de zon gaan bakken om rood als een kreeft terug te komen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:30 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nooit begrepen waarom mensen koude opzoeken. Of met een lift naar boven gaan om vervolgens weer naar beneden te glijden.
http://www.dbnl.org/tekst(...)04opre01_01_0009.htmquote:Op donderdag 14 februari 2008 21:32 schreef Monidique het volgende:
http://www.dbnl.org/auteurs/auteur.php?id=jong049
Nieuw, uit Amerikaquote:Op donderdag 14 februari 2008 21:21 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
http://www.pornstarbook.com/nina_mercedez.shtml
Als de zon schijnt en je lekker aan het skiën bent valt het met de kou wel mee. Je hebt het eerder warm.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:30 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nooit begrepen waarom mensen koude opzoeken. Of met een lift naar boven gaan om vervolgens weer naar beneden te glijden.
"Two hearts on left ass cheek". Dat moet echt een hype zijn.quote:
Nouja, hartjes en elfjes is een soort van van vooruit gang van sterretjes en duiven.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
"Two hearts on left ass cheek". Dat moet echt een hype zijn.
geinig.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
"Two hearts on left ass cheek". Dat moet echt een hype zijn.
Koud bier smaakt extra lekker?quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb ik ook nooit begrepen waarom mensen mensen hitte van boven de 40 graden opzoeken en vervolgens 10 dagen in de zon gaan bakken om rood als een kreeft terug te komen.
Een koud biertje smaakt ook prima als je net thuis bent na 15 uur werken. Proost.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:33 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Koud bier smaakt extra lekker?
Daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:00 schreef sneakypete het volgende:
eigenlijk smaakt koud bier altijd
geil ?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:13 schreef Lyrebird het volgende:
Daten met vrouwen die 10 jaar jonger zijn. Goed of slecht?
Dat ligt aan jouw leeftijd. Als je zelf 24 bent ligt dat allemaal wat gevoelig.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:13 schreef Lyrebird het volgende:
Daten met vrouwen die 10 jaar jonger zijn. Goed of slecht?
Klopt 14jarigen piepen nogal snelquote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ligt aan jouw leeftijd. Als je zelf 24 bent ligt dat allemaal wat gevoelig.
ja maar toen was je jonger he. nu is 6 jaar verschil dus n ouder ding. maar serieus; meestal geeft het een bak rotzooi als je niet op één liijn zit en meestal is iemand van 10 jaar jonger natuurlijk nogal anders.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:27 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben ondertussen al midden 30. Maar dan nog. Mijn laatste relatie was 6 jaar jonger en dat ging op zich wel. Maar 10...
Dames... Ik ben laatst naar een speed dating evenement geweest en ik zit nu met vier van die jongedames opgescheept. Een academische titel + een onweerstaanbaar Nederlands accent doen wonderen. Helaas zat er geen kandidaat tussen die ik in de categorie "spectaculair" durf te plaatsen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:28 schreef sneakypete het volgende:
Of je post een foto van de dame en dan geef ik je wel een advies vanuit wat ik zou doen
Je loopt dan wel het risico dat ze binnen een paar jaar over kinderen beginnen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:27 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben ondertussen al midden 30. Maar dan nog. Mijn laatste relatie was 6 jaar jonger en dat ging op zich wel. Maar 10... Maar ja, het is Valentijnsdag. Laten we gewoon met het commerciele circus meedoen.
Geil is datquote:Op vrijdag 15 februari 2008 08:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Je loopt dan wel het risico dat ze binnen een paar jaar over kinderen beginnen.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Overheidsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #15
Is dat nou een serieuze vraag? "Wilt u 10% verhoging of 30% loonsverhoging?"quote:De respondenten gaven hun mening over verschillende verhogingsvoorstellen. Het voorstel van het kabinet, een verhoging van 10 procent, ziet maar 7 procent zitten. Een verhoging met 30 procent, het voorstel van de commissie-Dijkstal, valt bij 30 procent van de ondervraagden in goede aarde.
Er heeft hier iemand zijn hand overspeeld......quote:Sarkozy, zijn zoon en het sms-je
Ook wie het gevoel heeft dat we al ruimschoots voldoende getracteerd zijn op de beslommeringen van de familie Sarkozy, kan er niet om heen: de Franse president komt er steeds verder door in de politieke problemen. Nu blijkt zijn 21-jarige zoon Jean (foto) een sleutelrol gespeeld te hebben in de complete afgang die de woordvoerder van de president, David Martinon, heeft beleefd als kandidaat voor het burgemeesterschap van de sjieke Parijse voorstad Neuilly. Sarkozy de Jongere zet zo de man voor schut die juist naar voren was geschoven door zijn vader - die ondertussen steeds verder daalt in de peilingen. Maar: ,,It appeared highly unlikely that the young Sarkozy would have acted without his father’s blessing”, schrijft de Herald Tribune vandaag in een stuk over de kwestie. Om de problemen nog groter te maken is er de kwestie van het sms-je dat de president volgens de Nouvel Observateur acht dagen voor zijn huwelijk met Carla Bruni gestuurd zou hebben aan zijn ex Cecilia: Si tu reviens, j’ annule tout - Als je terugkomt, blaas ik alles af. Onzin, vervalsing, en bovendien gebaseerd op gestolen informatie, aldus de president (die zichzelf daarmee lijkt tegen te spreken) in een juridische klacht tegen het blad.
Ik las vanochtend in de krant dat Rusland met een antwoord zou komen als het Westen Kosovo erkent en ik dacht aan Rusland die delen van Georgië (Zuid-Ossetië, Abchazië en die andere) als onafhankelijk zal erkennen. Georgië had ik dus kennelijk goed en ik verwacht dat andere ook.quote:LATEST: Russia warns of policy change on Georgia, if Kosovo gains independence. More soon.
Klassieke verdeel en heers politiek.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik las vanochtend in de krant dat Rusland met een antwoord zou komen als het Westen Kosovo erkent en ik dacht aan Rusland die delen van Georgië (Zuid-Ossetië, Abchazië en die andere) als onafhankelijk zal erkennen. Georgië had ik dus kennelijk goed en ik verwacht dat andere ook.
Wel erg flauw van Rusland.
http://www.guardian.co.uk/world/2008/feb/15/bae.armstradequote:Saudi Arabia's rulers threatened to make it easier for terrorists to attack London unless corruption investigations into their arms deals were halted, according to court documents revealed yesterday.
Previously secret files describe how investigators were told they faced "another 7/7" and the loss of "British lives on British streets" if they pressed on with their inquiries and the Saudis carried out their threat to cut off intelligence.
Prince Bandar, the head of the Saudi national security council, and son of the crown prince, was alleged in court to be the man behind the threats to hold back information about suicide bombers and terrorists. He faces accusations that he himself took more than £1bn in secret payments from the arms company BAE.
Het bewijs dat de angst voor Eurabia gegrond is. Europa gaat verscheurd worden door Rusland, Amerika en de Arabische boevenstaten. Tragisch.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.guardian.co.uk/world/2008/feb/15/bae.armstrade
Guardian, oké.
Waarom doe je zo vol dedain? Ga eens dit boek lezen:quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:56 schreef Monidique het volgende:
Ja, Klopkoekje, ja.
Je ogen zijn al een klein beetje geopend.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom doe je zo vol dedain? Ga eens dit boek lezen:
[ afbeelding ]
Het opent je ogen. Echt waar. Het zijn niet de moslims die hier wonen die een gevaar vormen, het zijn de boevenstaten.
Die haatmoskees worden door de boevenstaten bepaald. De overlegkoepels worden door de moslimsstaten betaald. Niet alleen in Nederland maar ook in de VS speelt dat.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:05 schreef Monidique het volgende:
'tuurlijk... Klopkoekje, natuurlijk...
Met als verschil dat jij ook de hier wonende moslims verketterd.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:07 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je ogen zijn al een klein beetje geopend.
quote:PVV: Marokkaanse ambassadeur ontbieden
vrijdag 15 februari 2008
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de Ministers van Justitie, Buitenlandse Zaken en voor Wonen, Wijken en Integratie over het bericht dat Marokko haar banden met Marokkanen in het buitenland verder aanhaalt.
1.)
Bent u bekend met het bericht "Marokko haalt band met immigrant aan"?*
2.)
Bent u met mij van mening dat het beleid van de Marokkaanse overheid dat er op is gericht de banden met Marokkanen in het buitenland sterker aan te halen en de Arabische taal en de Marokkaanse cultuur onder hen te verspreiden verwerpelijk is en tegengegaan dient te worden? Zo neen, waarom niet?
3.)
Deelt u mijn mening dat de uitspraak van de Marokkaanse minister voor de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland dat “de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland moet worden beschouwd als de zeventiende provincie van Marokko” stuitend is en de verderfelijke actieve bindingspolitiek van de Marokkaanse overheid onderstreept? Zo neen, waarom niet?
4.)
Bent u bereid de Marokkaanse regering in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk te maken dat deze actieve bindingspolitiek uiterst ongewenst is? Bent u voornemens de Marokkaanse regering dringend te verzoeken deze bindingspolitiek te stoppen en daartoe de Marokkaanse ambassadeur te Den Haag onmiddellijk te ontbieden? Zo neen, waarom niet?
Je hebt gelijk. Dit is moeilijk vol te houden. Saudi Arabië is immers een lief en vriendelijk land, met democratische tradities. Bush is daarentegen een charlatan die terroristen martelt en met fraude op het pluche is gekomen. Shame on you Bush and praise Allah!quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:11 schreef Monidique het volgende:
Klopkoekje, hoe lang ga je dit nog volhouden?
Moslims radicaliseren vaak hier, die komen niet radicaal binnen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:29 schreef Gabry het volgende:
Ik snap alleen niet dat zoveel Nederlanders moeite hebben met een immigratiestop voor specifieke landen.
Meen je dat nou? Of zit je wat te geinen ?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
Barack Osama zal onze westerse traditie in de uitverkoop doen.
Nieuwe migranten vertragen het integratieproces omdat ze omgaan met oude migranten. Een constante stroom van nieuwe migranten terwijl we al een integratieprobleem hebben is ook ongewenst. Daarom moet de integratie afgewacht worden voordat er nieuwe potentiele radicalen vanuit het buitenland hierheen komen. Als de Islamitische gemeenschap in Nederland niet meer uit het oog springt kunnen de grenzen weer open.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Moslims radicaliseren vaak hier, die komen niet radicaal binnen.
Hoe schattig en naïefquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nieuwe migranten vertragen het integratieproces omdat ze omgaan met oude migranten. Een constante stroom van nieuwe migranten terwijl we al een integratieprobleem hebben is ook ongewenst. Daarom moet de integratie afgewacht worden voordat er nieuwe potentiele radicalen vanuit het buitenland hierheen komen. Als de Islamitische gemeenschap in Nederland niet meer uit het oog springt kunnen de grenzen weer open.
Hiermee kunnen de Islamieten in Nederland tevreden zijn en de niet-Islamieten.
de grenzen staan al decennia lang niet meer wijd openquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:49 schreef Gabry het volgende:
Niets doen en blijven afvragen waar de problemen vandaan komen met de grenzen wijd open is naïever.
De Integratie? Integratie is nooit af.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef Gabry het volgende:
Daarom moet de integratie afgewacht worden
quote:voordat er nieuwe potentiele radicalen vanuit het buitenland hierheen komen.
Ik, als liberaal en gericht op het individu en niet het collectief, ben het daar niet mee eens.quote:Als de Islamitische gemeenschap in Nederland niet meer uit het oog springt kunnen de grenzen weer open.
Van dwang is nog nooit iemand beter geworden. De multiculturele samenleving opleggen aan mensen werkt enkel averechts en vertraagt het proces nog verder. Ik denk dat het nog wel enkele generaties duurt voordat je kan spreken van een geslaagde integratie als het überhaupt al zover komt. Verschilt waarschijnlijk ook wel per etnische groep.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:09 schreef Gabry het volgende:
Nu probeert men integratie af te dwingen door zoveel mogelijk rechten en plichten op te dringen. Vrijwel elke partij, inclusief ikzelf, doet dat en niemand wordt daar vrolijk van.
Zolang de problemen niet escaleren en de situatie niet veranderd heb ik er vertrouwen in dat het een kwestie van tijd is voordat ze zich aanpassen.
En om te zorgen dat de situatie hetzelfde blijft en de problemen niet escaleren moeten de grenzen dicht. Dwijlen met de kraan dicht. Verbreek de verbinding met het land van herkomst maar.
Ik denk dat vele Duitsers in Nederland het daarmee oneens zullen zijn. Als de arbeidsparticipatie en criminaliteitscijfers gelijk staan aan die van autochtone Nederlanders is de integratie behoorlijk voltooid. Daaraan kun je zien dat Marokkanen het slecht doen in het integratieproces en Duitsers heel goed.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Integratie? Integratie is nooit af.
[..]
Potentiële radicalen.quote:Wil je nou moslims of potentiële radicalen weren?
Veel mensen zijn het met mij oneens.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:21 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik denk dat vele Duitsers in Nederland het daarmee oneens zullen zijn.
Inderdaad. Heb me dit jaar echt rot gezwetenquote:Op donderdag 14 februari 2008 21:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als de zon schijnt en je lekker aan het skiën bent valt het met de kou wel mee. Je hebt het eerder warm.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Inderdaad. Heb me dit jaar echt rot gezweten
Nee, nee. Lees dit.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nieuwe migranten vertragen het integratieproces omdat ze omgaan met oude migranten. Een constante stroom van nieuwe migranten terwijl we al een integratieprobleem hebben is ook ongewenst. Daarom moet de integratie afgewacht worden voordat er nieuwe potentiele radicalen vanuit het buitenland hierheen komen. Als de Islamitische gemeenschap in Nederland niet meer uit het oog springt kunnen de grenzen weer open.
Hiermee kunnen de Islamieten in Nederland tevreden zijn en de niet-Islamieten.
Nederland doet ook niet anders met gesubsidieerde Koninginnedag en Sinterklaasfeestjes in het buitenland. Of met Nederlandstalige verpleeghuizen in Australië (wat denk wat het voor ophef zou geven als hier een puur Turks of Marokkaans verpleegtehuis zou starten?)quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:16 schreef MrX1982 het volgende:
Ook Marokko wil emigranten binden
Van dat soort berichten word je niet vrolijk.
Gelukkig gebeurt dit. De oorspronkelijke plannen waren om de EU samen te voegen met de SU, maar zover zal het niet komen. Als het wel gebeurt is het te hopen dat de grenzen nog lang genoeg open blijven...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het bewijs dat de angst voor Eurabia gegrond is. Europa gaat verscheurd worden door Rusland, Amerika en de Arabische boevenstaten. Tragisch.
Toevallig vorige week nog een Duitse gesproken die al 25 jaar in Nederland woont en werkt maar echt geintergreerd vindt ze zichzelf nog niet. Net als een Nederlands gezin dat een paar jaar terug in DLD is gaan wonen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:21 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik denk dat vele Duitsers in Nederland het daarmee oneens zullen zijn. Als de arbeidsparticipatie en criminaliteitscijfers gelijk staan aan die van autochtone Nederlanders is de integratie behoorlijk voltooid. Daaraan kun je zien dat Marokkanen het slecht doen in het integratieproces en Duitsers heel goed.
[..]
gelukkig hebben we internationale verdragen als het gaat over vluchtelingenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:54 schreef Gabry het volgende:
Ja, meteen weigeren. Als ze Nederland in willen moeten ze een aantal jaar wachten. Als er een tekort is in bepaalde beroepsgroepen lost de markt dat vanzelf wel op.
Boven was het redelijk vers, beneden iets te ijzig. Zolang je maar optijd een lift omhoog nam was het prima te doen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..].
Beetje leuk gehad en lag er veel (vers) sneeuw?
Die kunnen we opzeggenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
gelukkig hebben we internationale verdragen als het gaat over vluchtelingen.
Dat lijkt me niet volstrekt identiek met het gedrag van Marokko.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:28 schreef du_ke het volgende:
Nederland doet ook niet anders met gesubsidieerde Koninginnedag en Sinterklaasfeestjes in het buitenland.
Heeft dat niet te maken met het feit dat mensen daar dementeren en teruggaan naar hun jeugd? Dat ze ineens alleen nog maar Nederlands kunnen spreken.quote:Of met Nederlandstalige verpleeghuizen in Australië (wat denk wat het voor ophef zou geven als hier een puur Turks of Marokkaans verpleegtehuis zou starten?)
En de tijd zal alle wonden helen inderdaad.
En daarmee geen goede Farmaceut mislopenquote:
Ik gaf net twee voorbeelden van objectieve criteria.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toevallig vorige week nog een Duitse gesproken die al 25 jaar in Nederland woont en werkt maar echt geintergreerd vindt ze zichzelf nog niet. Net als een Nederlands gezin dat een paar jaar terug in DLD is gaan wonen.
daarnaast zijn objectieve criteria voor integratie (of wil je assimilatie) bijna niet op te stellen.
Het blijft het binden van emigranten uitvoering kan anders zijn het idee is het zelfde. We koesteren toch ook nog steeds dat NY NL elementen heeft? Of dat Stuyvesant en Roosevelt Nederlandse (voor)ouders hadden?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet volstrekt identiek met het gedrag van Marokko.
[..]
daar heeft het wel mee te maken inderdaadquote:Heeft dat niet te maken met het feit dat mensen daar dementeren en teruggaan naar hun jeugd? Dat ze ineens alleen nog maar Nederlands kunnen spreken.
Ijzige pistes, altijd vervelend. Ineens is je dalski ergens waar hij niet moet zijn. Bijna spagaat momentenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:32 schreef Fastmatti het volgende:
Boven was het redelijk vers, beneden iets te ijzig. Zolang je maar optijd een lift omhoog nam was het prima te doen.
Dat is altijd het geval. Maar mijn wintersport moet nog beginnen. Vorige week Atomic ski's en skischoenen gekocht met kortingquote:Helaas wel veel te kort
Volkstrekt onvoldoende om een al of niet geslaagde integratie aan af te lezen. Dan zouden Japanse expats perfect geïntergreerd zijn terwijl die weigeren deel te nemen aan het NL sociale levenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:34 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik gaf net twee voorbeelden van objectieve criteria.
een Afghaanse hoogleraar en z'n zoon die Farmaceut in opleiding is. Die Duitse heeft een administratiekantoortje oid.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:36 schreef Zwaardvisch het volgende:
Een Afghaanse hoogleraar. Een Duitse farmaceut. Waarom groepen benadrukken die er toch al om bekend staan goed te integreren?
ja bijna inderdaadquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:38 schreef Zwaardvisch het volgende:
De Japanse cultuur is vergelijkbaar met de Nederlandse, en de zakelijke cultuur al helemaal.
Volgens die maatstaven zijn Japanse expats toegestaan, blijkbaar. Daar heb ik geen moeite mee. Jij wel?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volkstrekt onvoldoende om een al of niet geslaagde integratie aan af te lezen. Dan zouden Japanse expats perfect geïntergreerd zijn terwijl die weigeren deel te nemen aan het NL sociale leven.
Daarmee lijken het mij volstrekt ongeschikte criteria om wel of geen geslaagde integratie aan te duidenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:41 schreef Gabry het volgende:
[..]
Volgens die maatstaven zijn Japanse expats toegestaan, blijkbaar. Daar heb ik geen moeite mee. Jij wel?
Dat is meer folklore en in het geval van NY pijnlijk. Ze hadden in Amerika Nederlands kunnen praten, in theoriequote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:35 schreef du_ke het volgende:
Het blijft het binden van emigranten uitvoering kan anders zijn het idee is het zelfde. We koesteren toch ook nog steeds dat NY NL elementen heeft? Of dat Stuyvesant en Roosevelt Nederlandse (voor)ouders hadden?
Ik neem niet aan dat Nederland dit doet.quote:Haar partij zet al langer vraagtekens bij het Marokkaanse beleid om het emigranten onmogelijk te maken afstand te doen van de Marokkaanse nationaliteit en om ouders te verplichten hun baby een ‘goedgekeurde’ naam te geven.
Dat staat hier dus gewoon los van en niet echt bezwaarlijk.quote:daar heeft het wel mee te maken inderdaad.
Dat en het zich houden aan de NL wet lijken mij voldoende inderdaadquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:41 schreef Fastmatti het volgende:
Overigens interesseert het me geen reet of mensen integreren of niet. Zolang ze hun eigen broek maar ophouden.
Mooi moment om de verzorgingsstaat te privatiserenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat en het zich houden aan de NL wet lijken mij voldoende inderdaad.
Dan noemen we het toch geen integratie.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarmee lijken het mij volstrekt ongeschikte criteria om wel of geen geslaagde integratie aan te duiden.
Het is meer folklore inderdaad, komt ook doordat het langer geleden is, zo zal het zich in hier in NL ook ontwikkelen vermoedelijkquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is meer folklore en in het geval van NY pijnlijk. Ze hadden in Amerika Nederlands kunnen praten, in theorie.
[..]
We hebben ook regels over dubbele paspoorten. Maar goed marokko kan Nederlandse mensen niet verplichten zich aan die namen te houden, volgens mij is het een service die NLgemeenten kunnen bieden.quote:Ik neem niet aan dat Nederland dit doet.
[..]
binden en faciliteren staan dicht bij elkaar vaak.quote:Dat staat hier dus gewoon los van en niet echt bezwaarlijk.
Ah het integratieproces kan je nu dus niks meer schelen als je de grote boze Moslims maar kan werenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:45 schreef Gabry het volgende:
[..]
Dan noemen we het toch geen integratie.
Nee, blijkbaar wil ik criminelen met een lage arbeidsparticipatie weren.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah het integratieproces kan je nu dus niks meer schelen als je de grote boze Moslims maar kan weren?
Hoe het ook zij er zijn dus wel degelijk verschillen hoe er wordt omgegaan met emigranten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:45 schreef du_ke het volgende:
Het is meer folklore inderdaad, komt ook doordat het langer geleden is, zo zal het zich in hier in NL ook ontwikkelen vermoedelijk
We hebben ook regels over dubbele paspoorten. Maar goed marokko kan Nederlandse mensen niet verplichten zich aan die namen te houden, volgens mij is het een service die NLgemeenten kunnen bieden.
Het calvinisme en de Japanse mythologie zijn inwisselbaar.quote:
maak dat er dan van en ga niet lopen miepen over het sluiten van de grenzen voor mensen uit bepaalde landenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:49 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar wil ik criminelen met een lage arbeidsparticipatie weren.
Nou, hier is nuance gepast. In de eerste plaats omdat je het meest wezenlijke aan integratie vergeet: de generatiekloof tussen migranten en hun kinderen. Ten tweede overschat je volgens mij de macht van buitenlandse regeringen over hun voormalig onderdanen en ten derde kun je niet een heterogene groep als 'immigranten' generiek psychologisch analyserenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:59 schreef MrX1982 het volgende:
Migranten leven in hun hoofd teveel met het (geïdealiseerde) land van herkomst. Met de moderne technieken en vervoersmiddelen wordt die band onnodig lang tot stand gehouden.
Vroeger was dat anders en verliep assimilatie/aanpassing veel sneller. Niet per definitie maar grosso modo wel.
Oh verschillen zijn er zeker maar ook overeenkomsten. Ik zou niet weten hoe je 1 standaard van perfect omgaan met emigranten en immigranten op kan stellenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoe het ook zij er zijn dus wel degelijk verschillen hoe er wordt omgegaan met emigranten.
Nee niet van binden, die band is er immers al en blijft ook nog wel een paar generaties bestaan. Niks mis mee overigensquote:In het geval van dementerende bejaarden kan je toch niet spreken van het binden aan Nederland. Je kunt die mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze dementeren en daardoor alleen Nederlands spreken en logischerwijs in een "Nederlands" verpleeghuis worden geplaatst. Australië is ook niet echt om de hoek.
Ja en in het vormen van een eigen zuil zijn ze ook bedrevenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het calvinisme en de Japanse mythologie zijn inwisselbaar.
Jezus, lees jij alle posts los van elkaar ofzo. Als ik verduidelijking geef betekent dat niet dat mijn standpunt is gewijzigd.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
maak dat er dan van en ga niet lopen miepen over het sluiten van de grenzen voor mensen uit bepaalde landen.
Neehoor, ik zie hoe je vrij wanhopig probeert een onhoudbare positie probeert te verdedigen. Door eerst te beginnen over het dichtgooien van de grenzen voor bepaalde landen en daarna voor bepaalde groepen en daarna voor etc etc.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:59 schreef Gabry het volgende:
[..]
Jezus, lees jij alle posts los van elkaar ofzo.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neehoor, ik zie hoe je vrij wanhopig probeert een onhoudbare positie probeert te verdedigen. Door eerst te beginnen over het dichtgooien van de grenzen voor bepaalde landen en daarna voor bepaalde groepen en daarna voor etc etc.
of meen je werkelijk dat alle Marokkanen nooit zullen intergreren en immer crimineel en werkeloos zullen zijn?
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:09 schreef Gabry het volgende:
Nu probeert men integratie af te dwingen door zoveel mogelijk rechten en plichten op te dringen. Vrijwel elke partij, inclusief ikzelf, doet dat en niemand wordt daar vrolijk van.
Zolang de problemen niet escaleren en de situatie niet veranderd heb ik er vertrouwen in dat het een kwestie van tijd is voordat ze zich aanpassen.
En om te zorgen dat de situatie hetzelfde blijft en de problemen niet escaleren moeten de grenzen dicht. Dwijlen met de kraan dicht.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef Gabry het volgende:
Als de Islamitische gemeenschap in Nederland niet meer uit het oog springt kunnen de grenzen weer open.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:34 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik gaf net twee voorbeelden van objectieve criteria.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:21 schreef Gabry het volgende:
Als de arbeidsparticipatie en criminaliteitscijfers gelijk staan aan die van autochtone Nederlanders is de integratie behoorlijk voltooid.
Ja je moet stukken beter kunnen lijkt me zo. Je komt nu vooral met een grote kluwen van nietszeggende zinnen (en posts die nadat ik ze gequote heb nog 14 keer veranderenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:11 schreef Gabry het volgende:
Kom ik eens de Moslimgemeenschap tegemoet te stellen dat we ze de ruimte moeten geven zonder 'de Islam is het kwaad argumenten' dan kan ik opeens beter.
Jij komt helemaal niet met tegenargumenten. Jij beweert enkel dat het niet waar is zonder daadwerklijk argumenten te geven. Je eerste argument was dat ik naïef was en de rest waren ontkenningen zonder onderbouwing. Ik denk dat jij niet kan klagen over de kwaliteit van mijn argumenten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja je moet stukken beter kunnen lijkt me zo. Je komt nu vooral met een grote kluwen van nietszeggende zinnen (en posts die nadat ik ze gequote heb nog 14 keer veranderen). Als je de immigratie uit Marokko en Turkije stil wilt leggen wees dan eerlijk dat je dat wilt omdat je bang bent voor of een hekel hebt aan Moslims. Of bouw er daadwerkelijk fatsoenlijke argumenten omheen ipv dat integratie isgeslaagdalsmensenwerken lulverhaaltje
Nou ja, moslims. Ik denk dat hij een immigratiestop voor kansarme allochtonen wil.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja je moet stukken beter kunnen lijkt me zo. Je komt nu vooral met een grote kluwen van nietszeggende zinnen (en posts die nadat ik ze gequote heb nog 14 keer veranderen). Als je de immigratie uit Marokko en Turkije stil wilt leggen wees dan eerlijk dat je dat wilt omdat je bang bent voor of een hekel hebt aan Moslims. Of bouw er daadwerkelijk fatsoenlijke argumenten omheen ipv dat integratie isgeslaagdalsmensenwerken lulverhaaltje
dan moet hij z'n boodschap wat beter verpakken en minder hameren op de Moslims als de probleemgroep.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nou ja, moslims. Ik denk dat hij een immigratiestop voor kansarme allochtonen wil.
Juist de generatie die hier is geboren lijkt in grote mate een (ongezonde) geïdealiseerde band te hebben met het land van herkomst van hun ouders. Helemaal vreemd is dat niet als je bedenkt dat de ouders zelf ook amper weten hoe het hier in zijn werk gaat. De invloed van buitenlandse overheden is natuurlijk mogelijk omdat deze mensen daar onbewust in meegaan. Het derde punt heb je gelijk in daarom had ik het in mijn post die daarop volgende ook over dat het verschilt per groep en waarschijnlijk zelfs per individu.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:56 schreef Autodidact het volgende:
Nou, hier is nuance gepast. In de eerste plaats omdat je het meest wezenlijke aan integratie vergeet: de generatiekloof tussen migranten en hun kinderen. Ten tweede overschat je volgens mij de macht van buitenlandse regeringen over hun voormalig onderdanen en ten derde kun je niet een heterogene groep als 'immigranten' generiek psychologisch analyseren
Migratie is inderdaad van alle tijden en problemen die daaruit voortvloeien ook. Het zou anders nogal druk zijn geworden in Afrikaquote:Verder klopt dat laatste volgens mij niet. We doen net alsof het allemaal nieuw is, maar de meeste immigratie- en integratieproblemen die wij nu hebben zijn ook te vinden bij de komst van bijvoorbeeld de Ierse katholieken in Boston in de 19e eeuw, of de Italiaanse immigratie naar Frankrijk, de Chinese immigratie naar de VS in het begin van de 19e eeuw etc. Je ziet in elke golf dat er een periode is van vermijding, van conflict en van integratie.
Het heeft inderdaad een belangrijke economische functie voor de landen in de kwestie. In het bericht op de FP staat dat het voor een land als Marokko zelfs de derde bron van inkomsten is naast toerisme en fosfaat.quote:Waar Marokko trouwens mee bezig is is gewoon inkomsten veilig stellen; ik geloof dat zo'n 7% van alle inkomsten giften zijn van emigranten aan familie en vrienden die in Marokko gebleven zijn, buiten de gestegen export die emigranten veroorzaken. Dat is geheel afhankelijk van de band die emigranten nog hebben met hun oude thuisland. Dat kunnen ze ook niet lang meer vasthouden hoor - geld aan je gezin geven lukt nog wel, maar iemand gaat geen achternichten financieel onderhouden...
Als dit:quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:26 schreef Xtreem het volgende:
Dus als je voor een (tijdelijke en/of gedeeltelijke) immigratiestop bent (wat ik me goed voor kan stellen; dweilen gaat nou eenmaal makkelijker als de kraan dicht is), dan heb je meteen een hekel aan Moslims?
Kun je me die logica uitleggen?!
je belangrijkste criterium voor al of geen open grenzen is. Dan lijkt die stelling me niet onhoudbaar voor bepaalde personen. het is dus zeker geen algemene opmerking van me.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef Gabry het volgende:
Als de Islamitische gemeenschap in Nederland niet meer uit het oog springt kunnen de grenzen weer open.
Friezen zijn een geval apart en daar was dan zeker sprake van binding. Onder het mom van je krijgt een Fries wel uit Friesland maar Friesland niet uit een Friesquote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:10 schreef du_ke het volgende:
@ MrX bedenk me net dat Fryslân 2000 toen van over de hele wereld Friezen naar het Heitel6an gehaald werden. Ook wel een portie binding lijkt me zo.
Groningers hebben ook door heel NL Eigen Haimers verenigingen zitten meen ikquote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Friezen zijn een geval apart en daar was dan zeker sprake van binding. Onder het mom van je krijgt een Fries wel uit Friesland maar Friesland niet uit een Fries.
Je zou verwachten van wel. Maar juist omdat het een vakantieland voor ze is geworden waar ze heen gaan om plezier te maken kan ik me voorstellen dat ze het gaan idealiseren. Als je dan niet goed in je vel zit kan dat omslaan in afkeer voor Nederland een bovenmatige liefde voor het land van je ouders.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:32 schreef du_ke het volgende:
@ mrx over die geïdealiseerde beeldvorming over het land van de (groot)ouders. Denk je dan niet dat juist degenen die hier opgroeien en er enkel in de vakantie komen al snel het idee krijgen dat je het hier in NL nog niet zo slecht voor elkaar hebt qua welvaart en kansen?
Maar de Islamitische gemeenschap in Nederland is de meest kansarme criminele gemeenschap in Nederland van buiten ons Koninkrijk. Dat is de voornaamste reden dat mensen zich storen aan Moslims in Nederland.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als dit:
[..]
je belangrijkste criterium voor al of geen open grenzen is. Dan lijkt die stelling me niet onhoudbaar voor bepaalde personen. het is dus zeker geen algemene opmerking van me.
Armoede en bedelaars opzich is niet schrikwekkend ofzo. Je weet dat ze er zijn in elk land. Het is meer het contrast wat zo enorm groot is in Amerika.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:42 schreef du_ke het volgende:
Ja ik snap het idee maar het lijkt me ook dat je als vakantievierder ook elke keer weer schrikt van de armoede en bedelaars als je weer aankomt uit Nederland.
Al zijn de snelle veranderingen en economische kansen wel weer interessant natuurlijk.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Juist de generatie die hier is geboren lijkt in grote mate een (ongezonde) geïdealiseerde band te hebben met het land van herkomst van hun ouders. Helemaal vreemd is dat niet als je bedenkt dat de ouders zelf ook amper weten hoe het hier in zijn werk gaat. De invloed van buitenlandse overheden is natuurlijk mogelijk omdat deze mensen daar onbewust in meegaan. Het derde punt heb je gelijk in daarom had ik het in mijn post die daarop volgende ook over dat het verschilt per groep en waarschijnlijk zelfs per individu.
[..]
Migratie is inderdaad van alle tijden en problemen die daaruit voortvloeien ook. Het zou anders nogal druk zijn geworden in Afrika.
Alleen denk ik dat in de mate waarop wij hiermee in Europa mee te maken hebben geen precedent heeft in het verleden. Daarnaast heb je de (technologische) middelen waarover we nu de beschikking hebben waarbij het veel gemakkelijker is dan in het verleden om de band met het land van herkomst warm te houden.
Ik denk dat je ook onderscheid moet maken tussen Europa en een migrantenland bij uitstek zoals Amerika. Waarbij de problemen misschien nog wel groter zijn dan hier maar dat even terzijde.
[..]
Het heeft inderdaad een belangrijke economische functie voor de landen in de kwestie. In het bericht op de FP staat dat het voor een land als Marokko zelfs de derde bron van inkomsten is naast toerisme en fosfaat.
Opzich is daar niets mee mis. Als dat leidt tot een betere ontwikkeling van zo'n land is dat alleen maar positief.
Die contrasten zie je op de meeste plaatsen buiten West Europa welquote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Armoede en bedelaars opzich is niet schrikwekkend ofzo. Je weet dat ze er zijn in elk land. Het is meer het contrast wat zo enorm groot is in Amerika.
5 meter lopen van een chique winkelcentrum liggen de zwervers in de goot en nog wat verder lopen zit je ineens in een achterbuurt. Loop je weer verder en je zit weer in een chique buurt.
Belevenis is de metro nemen in LA. Wat je daar ziet als je door South Central LA rijdt stemt je niet vrolijk. De armoede daar zou niet misstaan in een derde wereld land. De American dream is voor veel mensen vooral een droom en eigenlijk gewoon een nachtmerrie.
Maar dat is Amerika. Ambivalente gevoelens roept dat ergens wel op.
Ah niet specifiek op de Moslims maar de Moslims zijn wel extra crimineel, duidelijkquote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:44 schreef Gabry het volgende:
[..]
Maar de Islamitische gemeenschap in Nederland is de meest kansarme criminele gemeenschap in Nederland van buiten ons Koninkrijk. Dat is de voornaamste reden dat mensen zich storen aan Moslims in Nederland.
Ik doel ook voor een groot deel op Moslims. Maar dat betekent niet dat de maatregelen specifiek op Moslims gericht hoeven te zijn. Want de daadwerkelijke problemen die aangepakt moeten worden zijn iets algemener.
(Ook/juist voor Gradje Wilders)quote:Op vrijdag 15 februari 2008 15:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah niet specifiek op de Moslims maar de Moslims zijn wel extra crimineel, duidelijk.
"Zijn zijn groot, ik ben klein, en dat is niet eerlijk"quote:Marijnissen klaagt: SP gepasseerd bij benoeming
donderdag 14 februari 2008 09:45
SP-leider Jan Marijnissen vindt dat het kabinet zijn partij negeert bij benoemingen van adviesorganen zoals de Sociaal-Economische Raad (SER).
Marijnissen had SER-voorzitter Alexander Rinnooy Kan laten weten in hoogleraar Arjo Klamer een goede kandidaat te zien als onafhankelijk kroonlid.
'Klamer is geen SP-lid, maar wij kunnen ons goed in zijn visies vinden,' aldus Marijnissen in een interview met het Financieele Dagblad.
Kabinet
Het kabinet, dat de SER-leden benoemt, deed hier vervolgens niets mee. Hetzelfde geldt volgens Marijnissen voor de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid.
Het kabinet kan in de ogen van Marijnissen sowieso weinig goed doen. ‘Eerst honderd dagen op schoolvakantie, waar niks is uitgekomen. En nu is het weer oorverdovend stil. Ik kan geen terrein noemen waar wat wordt gepresteerd.’
De SP heeft zich voorgenomen dit jaar feller oppositie te gaan voeren. ‘We hebben een jaar nodig gehad voor interne bezinning. We waren minder zichtbaar, maar gaan nu een andere koers inzetten. Die zal geruchtmakender zijn. We gaan flink aan de boom schudden. Het speelkwartier is voorbij.’ Overigens kondigde hij iets dergelijks ook al eind november aan op het jaarlijkse SP-congres.
‘We zijn voorbeeldig eensgezind. Dat komt door het ideologisch-filosofische karakter van de SP.’
Belastingen
Marijnissen zei ook dat de SP meer van zich zal laten horen op het gebied van integratie, filebestrijding en veiligheid. ‘Op die terreinen zijn we het afgelopen jaar onvoldoende aanwezig geweest.’
Marijnissen ontweek de vraag of hij als minister van Financiën de belastingen zou verhogen. Hij zei: ‘Ik heb op de werkvloer nog nooit iemand horen klagen over het verschil tussen netto- en brutoloon. Door de bank genomen vinden mensen het Nederland het geen bezwaar om belasting te betalen. Mensen hebben altijd begrepen dat belastinggelden nodig zijn.’
Je lijkt wel pberends met zijn spammen van eigen topics.quote:Op donderdag 14 februari 2008 19:45 schreef sigme het volgende:
Loopt u rustig door, hier is niets te zien. De overheid waakt over u en uw bezittingen.
BB: Computerprogramma berekent risicokindertjes
[BB]U rijdt auto? U wordt gescand
Maar toch zijn ze daar niet ongelukkig, omdat ze op zijn minst het idee hebben dat ze het ver zouden kunnen schoppen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:52 schreef MrX1982 het volgende:
De American dream is voor veel mensen vooral een droom en eigenlijk gewoon een nachtmerrie.
Klopt, hier heerst het slachtoffergehuil dat men nooit wat kan bereiken door overheidsinmenging.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:17 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Maar toch zijn ze daar niet ongelukkig, omdat ze op zijn minst het idee hebben dat ze het ver zouden kunnen schoppen.
Er is nogal verschil tussen nooit iets bereiken of minder bereiken meneer Montov.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:20 schreef Montov het volgende:
Klopt, hier heerst het slachtoffergehuil dat men nooit wat kan bereiken door overheidsinmenging.
Zolang jij maar blijft huilenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is nogal verschil tussen nooit iets bereiken of minder bereiken meneer Montov.
Aldus de Protocollen van Zion?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:30 schreef Fastmatti het volgende:
De oorspronkelijke plannen waren om de EU samen te voegen met de SU
Een bekentenis is 'nauwelijks bewijs'?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:02 schreef Monidique het volgende:
De Vries: Joran beloond voor saboteren onderzoek
Inderdaad, Peter R., het zal er wel niets mee te maken hebben dat jij met jouw zogenaamde onthulling nauwelijks bewijs hebt geleverd.
Ja. Dat is nauwelijks bewijs. Daarnaast, is het een bekentenis? Ja, hij zegt tegen modelburger Patrick dat-ie zus en zo heeft gedaan, maar een wettelijke bekentenis is het niet; hij zegt dan ook het maar verzonnen te hebben.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:09 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Een bekentenis is 'nauwelijks bewijs'?
Uiteraard zegt hij nu dat hij alles verzonnen heeft. Ik had niet anders verwacht.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Dat is nauwelijks bewijs. Daarnaast, is het een bekentenis? Ja, hij zegt tegen modelburger Patrick dat-ie zus en zo heeft gedaan, maar een wettelijke bekentenis is het niet; hij zegt dan ook het maar verzonnen te hebben.
Dat wist Joran eerst zelf ook nietquote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:21 schreef Gabry het volgende:
Met bekentenis kon de politie nog steeds niks. Ze weten niet eens of Natalee uberhaubt wel dood is.
Liever dat het zichtbaar is dan dat politici het wegstoppen omdat liberaaltjes uit Wassenaar daar niet tegen kunnen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Armoede en bedelaars opzich is niet schrikwekkend ofzo. Je weet dat ze er zijn in elk land. Het is meer het contrast wat zo enorm groot is in Amerika.
5 meter lopen van een chique winkelcentrum liggen de zwervers in de goot en nog wat verder lopen zit je ineens in een achterbuurt. Loop je weer verder en je zit weer in een chique buurt.
Belevenis is de metro nemen in LA. Wat je daar ziet als je door South Central LA rijdt stemt je niet vrolijk. De armoede daar zou niet misstaan in een derde wereld land. De American dream is voor veel mensen vooral een droom en eigenlijk gewoon een nachtmerrie.
Maar dat is Amerika. Ambivalente gevoelens roept dat ergens wel op.
Klopt. Er is ook een verschil tussen een kikker en een potlood.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is nogal verschil tussen nooit iets bereiken of minder bereiken meneer Montov.
Dus eigenlijk best goed dat amerikaquote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Liever dat het zichtbaar is dan dat politici het wegstoppen omdat liberaaltjes uit Wassenaar daar niet tegen kunnen.
Heb jij ooit weleens een zwerver eten gegeven? Moet je eens doen. Wel even bukken als je jouw boterham terug gesmeten krijgt.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Liever dat het zichtbaar is dan dat politici het wegstoppen omdat liberaaltjes uit Wassenaar daar niet tegen kunnen.
Ik heb weleens meegemaakt dat een zwerver zat te bedelen en beweerde dat 'ie honger had. Maar toen ik 'em een hamburger wilde geven was hij plotseling vegetariër.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb jij ooit weleens een zwerver eten gegeven? Moet je eens doen. Wel even bukken als je jouw boterham terug gesmeten krijgt.
Het enige dat ik ooit aan een dakloze gaf, was 2.50 voor een paar biertjes. Hij gaf namelijk eerlijk toe dat hij niet zielig was, maar gewoon geen geld meer had om op vrijdag zijn nodige drank naar binnen te werken. Dat vond ik zo origineel en oprecht dat ik het wel moest belonenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb jij ooit weleens een zwerver eten gegeven? Moet je eens doen. Wel even bukken als je jouw boterham terug gesmeten krijgt.
Werkt soms, maar je hebt erbij die dan alsnog agressief worden. Een keer zo'n gast gezien terwijl ik op de trein wachtte. Hij maakte zich even extra breed en ging een hele verhandeling houden tegen twee bejaarden. Niet eens bedelend, meer intimiderend in gebroken Nederlands. Met bange ogen trok die vrouw nog bijna haar portemonnee tot dat ik tussen ze ging staan en die gast vriendelijk vroeg om snel op te kankeren en zelf zijn geld te verdienen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:26 schreef Fastmatti het volgende:
Bij mij gaat de negeerstand gewoon aan net als bij andere bevolkingsgroepen.
Ahja, de alom bekende zwevererianen uit zwerfistan.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:26 schreef Fastmatti het volgende:
Bij mij gaat de negeerstand gewoon aan net als bij andere bevolkingsgroepen.
Heeft ie ook eens gewerkt voor zijn geldquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
Tijdens nachtelijk dwalen in de stad (dus na het uitgaan) heeft een vriend eens een zwerver betaald om een dansje uit te voeren. De man deed het. Ik stond erbij en ik schaamde me, zeker toen de vriend het resultaat op een mobiele telefoon opgenomen bleek te hebben.
Nou ja, ik geneerde me voor het feit dat een man die ongeveer drie keer zo oud was als wij zich voor wat kleingeld voor gek liet zetten. En ik geneerde me voor die vriend die daar wel van kon genieten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
Tijdens nachtelijk dwalen in de stad (dus na het uitgaan) heeft een vriend eens een zwerver betaald om een dansje uit te voeren. De man deed het. Ik stond erbij en ik schaamde me, zeker toen de vriend het resultaat op een mobiele telefoon opgenomen bleek te hebben.
Dat is beter dan een zwerver in de gracht laten springen voor enkele euro's.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nou ja, ik geneerde me voor het feit dat een man die ongeveer drie keer zo oud was als wij zich voor wat kleingeld voor gek liet zetten. En ik geneerde me voor die vriend die daar wel van kon genieten.
Helaas mag iemand niet verplicht in een instelling worden opgenomen. Waar ze dus wel thuishoren.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:40 schreef sneakypete het volgende:
Is ook genant maar het leven van een verslaafde op straat staat bol van genante situaties dus trek het je niet teveel aan. Dat is het ook bij daklozen. De dakloosheid is eigenlijk geen punt, daar kun je mee leven en ook zeer goed uitkomen als je wilt. Er zijn zelfs vrijwillige zwervers die het gewoon een vrij bestaan vinden. Het probleem heb je bij mensen die vaak ernstig verslaafd zijn aan het een of ander en daarnaast aan psychiatrische afwijkingen leiden. Deze mensen zouden eigenlijk thuishoren in een verzorgingshuis of een kliniek.
Dat vind ik dan wel weer grappig. Net zoals ik eens getuige was van een fietsendumper die met fiets en al de gracht in viel.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:41 schreef Gabry het volgende:
[..]
Dat is beter dan een zwerver in de gracht laten springen voor enkele euro's.
Dat is dus de reden dat ik een hekel aan brallerige corpsballen heb. Ronduit zielig die zwerver.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
Sterker nog; ik kende zoiemand. Verslaafd aan speed, zwervend en (zo bleek later, eerst leek het me geen kwaaie) een gevaar voor zichzelf en anderen. Automutilatie, driftbuien, psychose, het hele rataplan. Deze man heeft al zeker 10x gevraagd om een opname, een uurtje per week RIAGG was het enige tegenbod. Ik denk zelfs dat hij graag had willen werken onder begeleiding als hij in ruil daar voor onderdak en zorg kreeg. Maar dat kan allemaal schijnbaar niet, met alle gevolgen van dienquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Helaas mag iemand niet verplicht in een instelling worden opgenomen. Waar ze dus wel thuishoren.
Heb je dat serieus eens meegemaaktquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:41 schreef Gabry het volgende:
[..]
Dat is beter dan een zwerver in de gracht laten springen voor enkele euro's.
Dan zijn de zwervers in het noorden toch vriendelijkerquote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
25 jaar VVD in de regering.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:44 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Sterker nog; ik kende zoiemand. Verslaafd aan speed, zwervend en (zo bleek later, eerst leek het me geen kwaaie) een gevaar voor zichzelf en anderen. Automutilatie, driftbuien, psychose, het hele rataplan. Deze man heeft al zeker 10x gevraagd om een opname, een uurtje per week RIAGG was het enige tegenbod. Ik denk zelfs dat hij graag had willen werken onder begeleiding als hij in ruil daar voor onderdak en zorg kreeg. Maar dat kan allemaal schijnbaar niet, met alle gevolgen van dienHet verhaal rondom dat ik met die man heb gezien ik een van de grootste teleurstellingen mbt de Nederlandse verzorgingsstaat die ik ooit heb gezien.
Zwerven is geen probleem, steuntrekken en mensen lastig vallen wel.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat ik een hekel aan brallerige corpsballen heb. Ronduit zielig die zwerver.
Het probleem met zwervers dat ik heb is dat sommigen er zelf bewust voor kiezen. Tsja, dan ga ik ook geen geld geven. In de plaats daarvan heb ik ooit wel eens een keer geld gegeven aan het Leger des Heils (2 jaar geleden).
Helaas val je als verslaafde man niet in de categorie 'zielig'. Zo'n beetje de enige groep die geen enkele hulp krijgt.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:44 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Sterker nog; ik kende zoiemand. Verslaafd aan speed, zwervend en (zo bleek later, eerst leek het me geen kwaaie) een gevaar voor zichzelf en anderen. Automutilatie, driftbuien, psychose, het hele rataplan. Deze man heeft al zeker 10x gevraagd om een opname, een uurtje per week RIAGG was het enige tegenbod. Ik denk zelfs dat hij graag had willen werken onder begeleiding als hij in ruil daar voor onderdak en zorg kreeg. Maar dat kan allemaal schijnbaar niet, met alle gevolgen van dienHet verhaal rondom dat ik met die man heb gezien ik een van de grootste teleurstellingen mbt de Nederlandse verzorgingsstaat die ik ooit heb gezien.
Ownee? We hebben toch verslavingsklinieken in Nederland?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Helaas val je als verslaafde man niet in de categorie 'zielig'. Zo'n beetje de enige groep die geen enkele hulp krijgt.
VVD'ers zijn gevoelloze egoisten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
Waarom moet toch alles herleid worden tot de VVD.
Ach, ik heb ook weleens meegemaakt dat zwervers agressief tegen me doen. Dat is iets heel anders dan dat je zélf naar gaat doen tegen zwervers.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:47 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Zwerven is geen probleem, steuntrekken en mensen lastig vallen wel.
Helaas houdt het een vaak het ander in, maar (zie andere posts) dat ligt helaas ook vaak aan falende geestelijke zorg.
Trouwens nogal flauw om corpsballen weer te noemen. Ik ben 100% geen corpsbal en ik reageer ook niet meer al te vriendelijk tegen bedelaars.
Exact.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:50 schreef sneakypete het volgende:
Een ander probleem is ook dat ik vind dat veel geestelijke zorg de plank nogal misslaat bij behandelingen en diagnoses (tenminste mijn ervaring in mijn omgeving). Bijv mensen zieliger maken dan ze zijn, zodat ze zich nog waardelozer en kanslozer voelen.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/191692/index.htmlquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
SP'ers vermoorden meisjes-babies!quote:
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik ben een gevoelloze egoïst, ik behandel vrouwen als oud vuil, zonder geld tel je niet mee en in winkels dring ik voor, maar een zwerver zichzelf zien vernederen kan ik niet.
Klopt, onderzoek heeft het aangetoond.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
SP'ers vermoorden meisjes-babies!
Hoho, ze deporteren ze met miljoenen tegelijk naar de VSquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
SP'ers vermoorden meisjes-babies!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |