abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56756425
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
Tijdens nachtelijk dwalen in de stad (dus na het uitgaan) heeft een vriend eens een zwerver betaald om een dansje uit te voeren. De man deed het. Ik stond erbij en ik schaamde me, zeker toen de vriend het resultaat op een mobiele telefoon opgenomen bleek te hebben.
Nou ja, ik geneerde me voor het feit dat een man die ongeveer drie keer zo oud was als wij zich voor wat kleingeld voor gek liet zetten. En ik geneerde me voor die vriend die daar wel van kon genieten.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_56756583
Is ook genant maar het leven van een verslaafde op straat staat bol van genante situaties dus trek het je niet teveel aan. Dat is het ook bij daklozen. De dakloosheid is eigenlijk geen punt, daar kun je mee leven en ook zeer goed uitkomen als je wilt. Er zijn zelfs vrijwillige zwervers die het gewoon een vrij bestaan vinden. Het probleem heb je bij mensen die vaak ernstig verslaafd zijn aan het een of ander en daarnaast aan psychiatrische afwijkingen leiden. Deze mensen zouden eigenlijk thuishoren in een verzorgingshuis of een kliniek.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:41:36 #278
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56756608
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:35 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Nou ja, ik geneerde me voor het feit dat een man die ongeveer drie keer zo oud was als wij zich voor wat kleingeld voor gek liet zetten. En ik geneerde me voor die vriend die daar wel van kon genieten.
Dat is beter dan een zwerver in de gracht laten springen voor enkele euro's.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_56756613
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:40 schreef sneakypete het volgende:
Is ook genant maar het leven van een verslaafde op straat staat bol van genante situaties dus trek het je niet teveel aan. Dat is het ook bij daklozen. De dakloosheid is eigenlijk geen punt, daar kun je mee leven en ook zeer goed uitkomen als je wilt. Er zijn zelfs vrijwillige zwervers die het gewoon een vrij bestaan vinden. Het probleem heb je bij mensen die vaak ernstig verslaafd zijn aan het een of ander en daarnaast aan psychiatrische afwijkingen leiden. Deze mensen zouden eigenlijk thuishoren in een verzorgingshuis of een kliniek.
Helaas mag iemand niet verplicht in een instelling worden opgenomen. Waar ze dus wel thuishoren.
pi_56756653
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:41 schreef Gabry het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer grappig. Net zoals ik eens getuige was van een fietsendumper die met fiets en al de gracht in viel.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:44:26 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56756685
quote:
Tijdens nachtelijk dwalen in de stad (dus na het uitgaan) heeft een vriend eens een zwerver betaald om een dansje uit te voeren. De man deed het. Ik stond erbij en ik schaamde me, zeker toen de vriend het resultaat op een mobiele telefoon opgenomen bleek te hebben.
Dat is dus de reden dat ik een hekel aan brallerige corpsballen heb. Ronduit zielig die zwerver.

Het probleem met zwervers dat ik heb is dat sommigen er zelf bewust voor kiezen. Tsja, dan ga ik ook geen geld geven. In de plaats daarvan heb ik ooit wel eens een keer geld gegeven aan het Leger des Heils (2 jaar geleden).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56756695
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:41 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Helaas mag iemand niet verplicht in een instelling worden opgenomen. Waar ze dus wel thuishoren.
Sterker nog; ik kende zoiemand. Verslaafd aan speed, zwervend en (zo bleek later, eerst leek het me geen kwaaie) een gevaar voor zichzelf en anderen. Automutilatie, driftbuien, psychose, het hele rataplan. Deze man heeft al zeker 10x gevraagd om een opname, een uurtje per week RIAGG was het enige tegenbod. Ik denk zelfs dat hij graag had willen werken onder begeleiding als hij in ruil daar voor onderdak en zorg kreeg. Maar dat kan allemaal schijnbaar niet, met alle gevolgen van dien Het verhaal rondom dat ik met die man heb gezien ik een van de grootste teleurstellingen mbt de Nederlandse verzorgingsstaat die ik ooit heb gezien.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:45:17 #283
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56756707
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:41 schreef Gabry het volgende:

[..]

Heb je dat serieus eens meegemaakt

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56756726
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:59 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Heb jij ooit weleens een zwerver eten gegeven? Moet je eens doen. Wel even bukken als je jouw boterham terug gesmeten krijgt.
Dan zijn de zwervers in het noorden toch vriendelijker .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:46:14 #285
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56756729
Wat ik laatst meemaakte was wel ziek. Er zat een oost europees meisje op een accordeon te spelen. Ik denk dat ze een minderjarige tiener was. En toen kwam een neger naar haar toe van: You wanna earn some money?

Zij verstond hem niet en begreep niet wat hij bedoelde. En die neger weer: Money, wanna earn some money? Met handgebaren erbij. Ik stond achter dat meisje mee te luisteren.

Op een gegeven moment merkte die neger mij op en liep snel door. Hij dacht zeker dat ik een agent was ofzo. Hij wilde haar gewoon paaien volgens mij.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:47:11 #286
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56756752
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:44 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Sterker nog; ik kende zoiemand. Verslaafd aan speed, zwervend en (zo bleek later, eerst leek het me geen kwaaie) een gevaar voor zichzelf en anderen. Automutilatie, driftbuien, psychose, het hele rataplan. Deze man heeft al zeker 10x gevraagd om een opname, een uurtje per week RIAGG was het enige tegenbod. Ik denk zelfs dat hij graag had willen werken onder begeleiding als hij in ruil daar voor onderdak en zorg kreeg. Maar dat kan allemaal schijnbaar niet, met alle gevolgen van dien Het verhaal rondom dat ik met die man heb gezien ik een van de grootste teleurstellingen mbt de Nederlandse verzorgingsstaat die ik ooit heb gezien.
25 jaar VVD in de regering.

En brede regenboogcoalities op Provincieniveau doen de rest (die hebben mbt hulpverlening een flinke vinger in de pap, jeugdzorg is daar in de pers het bekendste voorbeeld van)..
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56756755
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is dus de reden dat ik een hekel aan brallerige corpsballen heb. Ronduit zielig die zwerver.

Het probleem met zwervers dat ik heb is dat sommigen er zelf bewust voor kiezen. Tsja, dan ga ik ook geen geld geven. In de plaats daarvan heb ik ooit wel eens een keer geld gegeven aan het Leger des Heils (2 jaar geleden).
Zwerven is geen probleem, steuntrekken en mensen lastig vallen wel.

Helaas houdt het een vaak het ander in, maar (zie andere posts) dat ligt helaas ook vaak aan falende geestelijke zorg.

Trouwens nogal flauw om corpsballen weer te noemen. Ik ben 100% geen corpsbal en ik reageer ook niet meer al te vriendelijk tegen bedelaars.
pi_56756777
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:44 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Helaas val je als verslaafde man niet in de categorie 'zielig'. Zo'n beetje de enige groep die geen enkele hulp krijgt.
pi_56756794
Waarom moet toch alles herleid worden tot de VVD.
pi_56756827
Een ander probleem is ook dat ik vind dat veel geestelijke zorg de plank nogal misslaat bij behandelingen en diagnoses (tenminste mijn ervaring in mijn omgeving). Bijv mensen zieliger maken dan ze zijn, zodat ze zich nog waardelozer en kanslozer voelen.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:53:32 #291
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56756902
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:48 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Helaas val je als verslaafde man niet in de categorie 'zielig'. Zo'n beetje de enige groep die geen enkele hulp krijgt.
Ownee? We hebben toch verslavingsklinieken in Nederland?
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:53:34 #292
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56756903
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
Waarom moet toch alles herleid worden tot de VVD.
VVD'ers zijn gevoelloze egoisten.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56756928
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:53 schreef Xtreem het volgende:

[..]

vrijdag 15 februari 2008 @ 19:55:06 #294
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56756957
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:47 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Zwerven is geen probleem, steuntrekken en mensen lastig vallen wel.

Helaas houdt het een vaak het ander in, maar (zie andere posts) dat ligt helaas ook vaak aan falende geestelijke zorg.

Trouwens nogal flauw om corpsballen weer te noemen. Ik ben 100% geen corpsbal en ik reageer ook niet meer al te vriendelijk tegen bedelaars.
Ach, ik heb ook weleens meegemaakt dat zwervers agressief tegen me doen. Dat is iets heel anders dan dat je zélf naar gaat doen tegen zwervers.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:55:28 #295
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56756971
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:50 schreef sneakypete het volgende:
Een ander probleem is ook dat ik vind dat veel geestelijke zorg de plank nogal misslaat bij behandelingen en diagnoses (tenminste mijn ervaring in mijn omgeving). Bijv mensen zieliger maken dan ze zijn, zodat ze zich nog waardelozer en kanslozer voelen.
Exact.
Het eigen broek ophouden, en een 'nuttige' dag besteding geven het gevoel van eigenwaarde, van volwaardig meedraainen in de maatschappij. In die zin is werken al een therapie op zich (m.i. een van de oorzaken van het falende integratie beleid...)
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56756999
Ik ben een gevoelloze egoïst, ik behandel vrouwen als oud vuil, zonder geld tel je niet mee en in winkels dring ik voor, maar een zwerver zichzelf zien vernederen kan ik niet.

Dus, waarom wordt de VVD hier bijgehaald?
pi_56757003
quote:
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/191692/index.html
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2008 @ 19:56:53 #298
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56757019
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:53 schreef Xtreem het volgende:

[..]

SP'ers vermoorden meisjes-babies!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2008 @ 19:57:33 #299
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56757036
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik ben een gevoelloze egoïst, ik behandel vrouwen als oud vuil, zonder geld tel je niet mee en in winkels dring ik voor, maar een zwerver zichzelf zien vernederen kan ik niet.
Carpe Libertatem
  vrijdag 15 februari 2008 @ 19:57:51 #300
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56757044
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

SP'ers vermoorden meisjes-babies!
Klopt, onderzoek heeft het aangetoond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')