Nou ja, ik geneerde me voor het feit dat een man die ongeveer drie keer zo oud was als wij zich voor wat kleingeld voor gek liet zetten. En ik geneerde me voor die vriend die daar wel van kon genieten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
Tijdens nachtelijk dwalen in de stad (dus na het uitgaan) heeft een vriend eens een zwerver betaald om een dansje uit te voeren. De man deed het. Ik stond erbij en ik schaamde me, zeker toen de vriend het resultaat op een mobiele telefoon opgenomen bleek te hebben.
Dat is beter dan een zwerver in de gracht laten springen voor enkele euro's.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nou ja, ik geneerde me voor het feit dat een man die ongeveer drie keer zo oud was als wij zich voor wat kleingeld voor gek liet zetten. En ik geneerde me voor die vriend die daar wel van kon genieten.
Helaas mag iemand niet verplicht in een instelling worden opgenomen. Waar ze dus wel thuishoren.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:40 schreef sneakypete het volgende:
Is ook genant maar het leven van een verslaafde op straat staat bol van genante situaties dus trek het je niet teveel aan. Dat is het ook bij daklozen. De dakloosheid is eigenlijk geen punt, daar kun je mee leven en ook zeer goed uitkomen als je wilt. Er zijn zelfs vrijwillige zwervers die het gewoon een vrij bestaan vinden. Het probleem heb je bij mensen die vaak ernstig verslaafd zijn aan het een of ander en daarnaast aan psychiatrische afwijkingen leiden. Deze mensen zouden eigenlijk thuishoren in een verzorgingshuis of een kliniek.
Dat vind ik dan wel weer grappig. Net zoals ik eens getuige was van een fietsendumper die met fiets en al de gracht in viel.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:41 schreef Gabry het volgende:
[..]
Dat is beter dan een zwerver in de gracht laten springen voor enkele euro's.
Dat is dus de reden dat ik een hekel aan brallerige corpsballen heb. Ronduit zielig die zwerver.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
Tijdens nachtelijk dwalen in de stad (dus na het uitgaan) heeft een vriend eens een zwerver betaald om een dansje uit te voeren. De man deed het. Ik stond erbij en ik schaamde me, zeker toen de vriend het resultaat op een mobiele telefoon opgenomen bleek te hebben.
Sterker nog; ik kende zoiemand. Verslaafd aan speed, zwervend en (zo bleek later, eerst leek het me geen kwaaie) een gevaar voor zichzelf en anderen. Automutilatie, driftbuien, psychose, het hele rataplan. Deze man heeft al zeker 10x gevraagd om een opname, een uurtje per week RIAGG was het enige tegenbod. Ik denk zelfs dat hij graag had willen werken onder begeleiding als hij in ruil daar voor onderdak en zorg kreeg. Maar dat kan allemaal schijnbaar niet, met alle gevolgen van dienquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Helaas mag iemand niet verplicht in een instelling worden opgenomen. Waar ze dus wel thuishoren.
Heb je dat serieus eens meegemaaktquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:41 schreef Gabry het volgende:
[..]
Dat is beter dan een zwerver in de gracht laten springen voor enkele euro's.
Dan zijn de zwervers in het noorden toch vriendelijkerquote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb jij ooit weleens een zwerver eten gegeven? Moet je eens doen. Wel even bukken als je jouw boterham terug gesmeten krijgt.
25 jaar VVD in de regering.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:44 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Sterker nog; ik kende zoiemand. Verslaafd aan speed, zwervend en (zo bleek later, eerst leek het me geen kwaaie) een gevaar voor zichzelf en anderen. Automutilatie, driftbuien, psychose, het hele rataplan. Deze man heeft al zeker 10x gevraagd om een opname, een uurtje per week RIAGG was het enige tegenbod. Ik denk zelfs dat hij graag had willen werken onder begeleiding als hij in ruil daar voor onderdak en zorg kreeg. Maar dat kan allemaal schijnbaar niet, met alle gevolgen van dienHet verhaal rondom dat ik met die man heb gezien ik een van de grootste teleurstellingen mbt de Nederlandse verzorgingsstaat die ik ooit heb gezien.
Zwerven is geen probleem, steuntrekken en mensen lastig vallen wel.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat ik een hekel aan brallerige corpsballen heb. Ronduit zielig die zwerver.
Het probleem met zwervers dat ik heb is dat sommigen er zelf bewust voor kiezen. Tsja, dan ga ik ook geen geld geven. In de plaats daarvan heb ik ooit wel eens een keer geld gegeven aan het Leger des Heils (2 jaar geleden).
Helaas val je als verslaafde man niet in de categorie 'zielig'. Zo'n beetje de enige groep die geen enkele hulp krijgt.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:44 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Sterker nog; ik kende zoiemand. Verslaafd aan speed, zwervend en (zo bleek later, eerst leek het me geen kwaaie) een gevaar voor zichzelf en anderen. Automutilatie, driftbuien, psychose, het hele rataplan. Deze man heeft al zeker 10x gevraagd om een opname, een uurtje per week RIAGG was het enige tegenbod. Ik denk zelfs dat hij graag had willen werken onder begeleiding als hij in ruil daar voor onderdak en zorg kreeg. Maar dat kan allemaal schijnbaar niet, met alle gevolgen van dienHet verhaal rondom dat ik met die man heb gezien ik een van de grootste teleurstellingen mbt de Nederlandse verzorgingsstaat die ik ooit heb gezien.
Ownee? We hebben toch verslavingsklinieken in Nederland?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Helaas val je als verslaafde man niet in de categorie 'zielig'. Zo'n beetje de enige groep die geen enkele hulp krijgt.
VVD'ers zijn gevoelloze egoisten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
Waarom moet toch alles herleid worden tot de VVD.
Ach, ik heb ook weleens meegemaakt dat zwervers agressief tegen me doen. Dat is iets heel anders dan dat je zélf naar gaat doen tegen zwervers.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:47 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Zwerven is geen probleem, steuntrekken en mensen lastig vallen wel.
Helaas houdt het een vaak het ander in, maar (zie andere posts) dat ligt helaas ook vaak aan falende geestelijke zorg.
Trouwens nogal flauw om corpsballen weer te noemen. Ik ben 100% geen corpsbal en ik reageer ook niet meer al te vriendelijk tegen bedelaars.
Exact.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:50 schreef sneakypete het volgende:
Een ander probleem is ook dat ik vind dat veel geestelijke zorg de plank nogal misslaat bij behandelingen en diagnoses (tenminste mijn ervaring in mijn omgeving). Bijv mensen zieliger maken dan ze zijn, zodat ze zich nog waardelozer en kanslozer voelen.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/191692/index.htmlquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
SP'ers vermoorden meisjes-babies!quote:
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik ben een gevoelloze egoïst, ik behandel vrouwen als oud vuil, zonder geld tel je niet mee en in winkels dring ik voor, maar een zwerver zichzelf zien vernederen kan ik niet.
Klopt, onderzoek heeft het aangetoond.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
SP'ers vermoorden meisjes-babies!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |