Ijzige pistes, altijd vervelend. Ineens is je dalski ergens waar hij niet moet zijn. Bijna spagaat momentenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:32 schreef Fastmatti het volgende:
Boven was het redelijk vers, beneden iets te ijzig. Zolang je maar optijd een lift omhoog nam was het prima te doen.
Dat is altijd het geval. Maar mijn wintersport moet nog beginnen. Vorige week Atomic ski's en skischoenen gekocht met kortingquote:Helaas wel veel te kort
Volkstrekt onvoldoende om een al of niet geslaagde integratie aan af te lezen. Dan zouden Japanse expats perfect geïntergreerd zijn terwijl die weigeren deel te nemen aan het NL sociale levenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:34 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik gaf net twee voorbeelden van objectieve criteria.
een Afghaanse hoogleraar en z'n zoon die Farmaceut in opleiding is. Die Duitse heeft een administratiekantoortje oid.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:36 schreef Zwaardvisch het volgende:
Een Afghaanse hoogleraar. Een Duitse farmaceut. Waarom groepen benadrukken die er toch al om bekend staan goed te integreren?
ja bijna inderdaadquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:38 schreef Zwaardvisch het volgende:
De Japanse cultuur is vergelijkbaar met de Nederlandse, en de zakelijke cultuur al helemaal.
Volgens die maatstaven zijn Japanse expats toegestaan, blijkbaar. Daar heb ik geen moeite mee. Jij wel?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volkstrekt onvoldoende om een al of niet geslaagde integratie aan af te lezen. Dan zouden Japanse expats perfect geïntergreerd zijn terwijl die weigeren deel te nemen aan het NL sociale leven.
Daarmee lijken het mij volstrekt ongeschikte criteria om wel of geen geslaagde integratie aan te duidenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:41 schreef Gabry het volgende:
[..]
Volgens die maatstaven zijn Japanse expats toegestaan, blijkbaar. Daar heb ik geen moeite mee. Jij wel?
Dat is meer folklore en in het geval van NY pijnlijk. Ze hadden in Amerika Nederlands kunnen praten, in theoriequote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:35 schreef du_ke het volgende:
Het blijft het binden van emigranten uitvoering kan anders zijn het idee is het zelfde. We koesteren toch ook nog steeds dat NY NL elementen heeft? Of dat Stuyvesant en Roosevelt Nederlandse (voor)ouders hadden?
Ik neem niet aan dat Nederland dit doet.quote:Haar partij zet al langer vraagtekens bij het Marokkaanse beleid om het emigranten onmogelijk te maken afstand te doen van de Marokkaanse nationaliteit en om ouders te verplichten hun baby een ‘goedgekeurde’ naam te geven.
Dat staat hier dus gewoon los van en niet echt bezwaarlijk.quote:daar heeft het wel mee te maken inderdaad.
Dat en het zich houden aan de NL wet lijken mij voldoende inderdaadquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:41 schreef Fastmatti het volgende:
Overigens interesseert het me geen reet of mensen integreren of niet. Zolang ze hun eigen broek maar ophouden.
Mooi moment om de verzorgingsstaat te privatiserenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat en het zich houden aan de NL wet lijken mij voldoende inderdaad.
Dan noemen we het toch geen integratie.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarmee lijken het mij volstrekt ongeschikte criteria om wel of geen geslaagde integratie aan te duiden.
Het is meer folklore inderdaad, komt ook doordat het langer geleden is, zo zal het zich in hier in NL ook ontwikkelen vermoedelijkquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is meer folklore en in het geval van NY pijnlijk. Ze hadden in Amerika Nederlands kunnen praten, in theorie.
[..]
We hebben ook regels over dubbele paspoorten. Maar goed marokko kan Nederlandse mensen niet verplichten zich aan die namen te houden, volgens mij is het een service die NLgemeenten kunnen bieden.quote:Ik neem niet aan dat Nederland dit doet.
[..]
binden en faciliteren staan dicht bij elkaar vaak.quote:Dat staat hier dus gewoon los van en niet echt bezwaarlijk.
Ah het integratieproces kan je nu dus niks meer schelen als je de grote boze Moslims maar kan werenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:45 schreef Gabry het volgende:
[..]
Dan noemen we het toch geen integratie.
Nee, blijkbaar wil ik criminelen met een lage arbeidsparticipatie weren.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah het integratieproces kan je nu dus niks meer schelen als je de grote boze Moslims maar kan weren?
Hoe het ook zij er zijn dus wel degelijk verschillen hoe er wordt omgegaan met emigranten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:45 schreef du_ke het volgende:
Het is meer folklore inderdaad, komt ook doordat het langer geleden is, zo zal het zich in hier in NL ook ontwikkelen vermoedelijk
We hebben ook regels over dubbele paspoorten. Maar goed marokko kan Nederlandse mensen niet verplichten zich aan die namen te houden, volgens mij is het een service die NLgemeenten kunnen bieden.
Het calvinisme en de Japanse mythologie zijn inwisselbaar.quote:
maak dat er dan van en ga niet lopen miepen over het sluiten van de grenzen voor mensen uit bepaalde landenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:49 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar wil ik criminelen met een lage arbeidsparticipatie weren.
Nou, hier is nuance gepast. In de eerste plaats omdat je het meest wezenlijke aan integratie vergeet: de generatiekloof tussen migranten en hun kinderen. Ten tweede overschat je volgens mij de macht van buitenlandse regeringen over hun voormalig onderdanen en ten derde kun je niet een heterogene groep als 'immigranten' generiek psychologisch analyserenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:59 schreef MrX1982 het volgende:
Migranten leven in hun hoofd teveel met het (geïdealiseerde) land van herkomst. Met de moderne technieken en vervoersmiddelen wordt die band onnodig lang tot stand gehouden.
Vroeger was dat anders en verliep assimilatie/aanpassing veel sneller. Niet per definitie maar grosso modo wel.
Oh verschillen zijn er zeker maar ook overeenkomsten. Ik zou niet weten hoe je 1 standaard van perfect omgaan met emigranten en immigranten op kan stellenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoe het ook zij er zijn dus wel degelijk verschillen hoe er wordt omgegaan met emigranten.
Nee niet van binden, die band is er immers al en blijft ook nog wel een paar generaties bestaan. Niks mis mee overigensquote:In het geval van dementerende bejaarden kan je toch niet spreken van het binden aan Nederland. Je kunt die mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze dementeren en daardoor alleen Nederlands spreken en logischerwijs in een "Nederlands" verpleeghuis worden geplaatst. Australië is ook niet echt om de hoek.
Ja en in het vormen van een eigen zuil zijn ze ook bedrevenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het calvinisme en de Japanse mythologie zijn inwisselbaar.
Jezus, lees jij alle posts los van elkaar ofzo. Als ik verduidelijking geef betekent dat niet dat mijn standpunt is gewijzigd.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
maak dat er dan van en ga niet lopen miepen over het sluiten van de grenzen voor mensen uit bepaalde landen.
Neehoor, ik zie hoe je vrij wanhopig probeert een onhoudbare positie probeert te verdedigen. Door eerst te beginnen over het dichtgooien van de grenzen voor bepaalde landen en daarna voor bepaalde groepen en daarna voor etc etc.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:59 schreef Gabry het volgende:
[..]
Jezus, lees jij alle posts los van elkaar ofzo.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neehoor, ik zie hoe je vrij wanhopig probeert een onhoudbare positie probeert te verdedigen. Door eerst te beginnen over het dichtgooien van de grenzen voor bepaalde landen en daarna voor bepaalde groepen en daarna voor etc etc.
of meen je werkelijk dat alle Marokkanen nooit zullen intergreren en immer crimineel en werkeloos zullen zijn?
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:09 schreef Gabry het volgende:
Nu probeert men integratie af te dwingen door zoveel mogelijk rechten en plichten op te dringen. Vrijwel elke partij, inclusief ikzelf, doet dat en niemand wordt daar vrolijk van.
Zolang de problemen niet escaleren en de situatie niet veranderd heb ik er vertrouwen in dat het een kwestie van tijd is voordat ze zich aanpassen.
En om te zorgen dat de situatie hetzelfde blijft en de problemen niet escaleren moeten de grenzen dicht. Dwijlen met de kraan dicht.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef Gabry het volgende:
Als de Islamitische gemeenschap in Nederland niet meer uit het oog springt kunnen de grenzen weer open.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:34 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik gaf net twee voorbeelden van objectieve criteria.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:21 schreef Gabry het volgende:
Als de arbeidsparticipatie en criminaliteitscijfers gelijk staan aan die van autochtone Nederlanders is de integratie behoorlijk voltooid.
Ja je moet stukken beter kunnen lijkt me zo. Je komt nu vooral met een grote kluwen van nietszeggende zinnen (en posts die nadat ik ze gequote heb nog 14 keer veranderenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:11 schreef Gabry het volgende:
Kom ik eens de Moslimgemeenschap tegemoet te stellen dat we ze de ruimte moeten geven zonder 'de Islam is het kwaad argumenten' dan kan ik opeens beter.
Jij komt helemaal niet met tegenargumenten. Jij beweert enkel dat het niet waar is zonder daadwerklijk argumenten te geven. Je eerste argument was dat ik naïef was en de rest waren ontkenningen zonder onderbouwing. Ik denk dat jij niet kan klagen over de kwaliteit van mijn argumenten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja je moet stukken beter kunnen lijkt me zo. Je komt nu vooral met een grote kluwen van nietszeggende zinnen (en posts die nadat ik ze gequote heb nog 14 keer veranderen). Als je de immigratie uit Marokko en Turkije stil wilt leggen wees dan eerlijk dat je dat wilt omdat je bang bent voor of een hekel hebt aan Moslims. Of bouw er daadwerkelijk fatsoenlijke argumenten omheen ipv dat integratie isgeslaagdalsmensenwerken lulverhaaltje
Nou ja, moslims. Ik denk dat hij een immigratiestop voor kansarme allochtonen wil.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja je moet stukken beter kunnen lijkt me zo. Je komt nu vooral met een grote kluwen van nietszeggende zinnen (en posts die nadat ik ze gequote heb nog 14 keer veranderen). Als je de immigratie uit Marokko en Turkije stil wilt leggen wees dan eerlijk dat je dat wilt omdat je bang bent voor of een hekel hebt aan Moslims. Of bouw er daadwerkelijk fatsoenlijke argumenten omheen ipv dat integratie isgeslaagdalsmensenwerken lulverhaaltje
dan moet hij z'n boodschap wat beter verpakken en minder hameren op de Moslims als de probleemgroep.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nou ja, moslims. Ik denk dat hij een immigratiestop voor kansarme allochtonen wil.
Juist de generatie die hier is geboren lijkt in grote mate een (ongezonde) geïdealiseerde band te hebben met het land van herkomst van hun ouders. Helemaal vreemd is dat niet als je bedenkt dat de ouders zelf ook amper weten hoe het hier in zijn werk gaat. De invloed van buitenlandse overheden is natuurlijk mogelijk omdat deze mensen daar onbewust in meegaan. Het derde punt heb je gelijk in daarom had ik het in mijn post die daarop volgende ook over dat het verschilt per groep en waarschijnlijk zelfs per individu.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:56 schreef Autodidact het volgende:
Nou, hier is nuance gepast. In de eerste plaats omdat je het meest wezenlijke aan integratie vergeet: de generatiekloof tussen migranten en hun kinderen. Ten tweede overschat je volgens mij de macht van buitenlandse regeringen over hun voormalig onderdanen en ten derde kun je niet een heterogene groep als 'immigranten' generiek psychologisch analyseren
Migratie is inderdaad van alle tijden en problemen die daaruit voortvloeien ook. Het zou anders nogal druk zijn geworden in Afrikaquote:Verder klopt dat laatste volgens mij niet. We doen net alsof het allemaal nieuw is, maar de meeste immigratie- en integratieproblemen die wij nu hebben zijn ook te vinden bij de komst van bijvoorbeeld de Ierse katholieken in Boston in de 19e eeuw, of de Italiaanse immigratie naar Frankrijk, de Chinese immigratie naar de VS in het begin van de 19e eeuw etc. Je ziet in elke golf dat er een periode is van vermijding, van conflict en van integratie.
Het heeft inderdaad een belangrijke economische functie voor de landen in de kwestie. In het bericht op de FP staat dat het voor een land als Marokko zelfs de derde bron van inkomsten is naast toerisme en fosfaat.quote:Waar Marokko trouwens mee bezig is is gewoon inkomsten veilig stellen; ik geloof dat zo'n 7% van alle inkomsten giften zijn van emigranten aan familie en vrienden die in Marokko gebleven zijn, buiten de gestegen export die emigranten veroorzaken. Dat is geheel afhankelijk van de band die emigranten nog hebben met hun oude thuisland. Dat kunnen ze ook niet lang meer vasthouden hoor - geld aan je gezin geven lukt nog wel, maar iemand gaat geen achternichten financieel onderhouden...
Als dit:quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:26 schreef Xtreem het volgende:
Dus als je voor een (tijdelijke en/of gedeeltelijke) immigratiestop bent (wat ik me goed voor kan stellen; dweilen gaat nou eenmaal makkelijker als de kraan dicht is), dan heb je meteen een hekel aan Moslims?
Kun je me die logica uitleggen?!
je belangrijkste criterium voor al of geen open grenzen is. Dan lijkt die stelling me niet onhoudbaar voor bepaalde personen. het is dus zeker geen algemene opmerking van me.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef Gabry het volgende:
Als de Islamitische gemeenschap in Nederland niet meer uit het oog springt kunnen de grenzen weer open.
Friezen zijn een geval apart en daar was dan zeker sprake van binding. Onder het mom van je krijgt een Fries wel uit Friesland maar Friesland niet uit een Friesquote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:10 schreef du_ke het volgende:
@ MrX bedenk me net dat Fryslân 2000 toen van over de hele wereld Friezen naar het Heitel6an gehaald werden. Ook wel een portie binding lijkt me zo.
Groningers hebben ook door heel NL Eigen Haimers verenigingen zitten meen ikquote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Friezen zijn een geval apart en daar was dan zeker sprake van binding. Onder het mom van je krijgt een Fries wel uit Friesland maar Friesland niet uit een Fries.
Je zou verwachten van wel. Maar juist omdat het een vakantieland voor ze is geworden waar ze heen gaan om plezier te maken kan ik me voorstellen dat ze het gaan idealiseren. Als je dan niet goed in je vel zit kan dat omslaan in afkeer voor Nederland een bovenmatige liefde voor het land van je ouders.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:32 schreef du_ke het volgende:
@ mrx over die geïdealiseerde beeldvorming over het land van de (groot)ouders. Denk je dan niet dat juist degenen die hier opgroeien en er enkel in de vakantie komen al snel het idee krijgen dat je het hier in NL nog niet zo slecht voor elkaar hebt qua welvaart en kansen?
Maar de Islamitische gemeenschap in Nederland is de meest kansarme criminele gemeenschap in Nederland van buiten ons Koninkrijk. Dat is de voornaamste reden dat mensen zich storen aan Moslims in Nederland.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als dit:
[..]
je belangrijkste criterium voor al of geen open grenzen is. Dan lijkt die stelling me niet onhoudbaar voor bepaalde personen. het is dus zeker geen algemene opmerking van me.
Armoede en bedelaars opzich is niet schrikwekkend ofzo. Je weet dat ze er zijn in elk land. Het is meer het contrast wat zo enorm groot is in Amerika.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:42 schreef du_ke het volgende:
Ja ik snap het idee maar het lijkt me ook dat je als vakantievierder ook elke keer weer schrikt van de armoede en bedelaars als je weer aankomt uit Nederland.
Al zijn de snelle veranderingen en economische kansen wel weer interessant natuurlijk.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Juist de generatie die hier is geboren lijkt in grote mate een (ongezonde) geïdealiseerde band te hebben met het land van herkomst van hun ouders. Helemaal vreemd is dat niet als je bedenkt dat de ouders zelf ook amper weten hoe het hier in zijn werk gaat. De invloed van buitenlandse overheden is natuurlijk mogelijk omdat deze mensen daar onbewust in meegaan. Het derde punt heb je gelijk in daarom had ik het in mijn post die daarop volgende ook over dat het verschilt per groep en waarschijnlijk zelfs per individu.
[..]
Migratie is inderdaad van alle tijden en problemen die daaruit voortvloeien ook. Het zou anders nogal druk zijn geworden in Afrika.
Alleen denk ik dat in de mate waarop wij hiermee in Europa mee te maken hebben geen precedent heeft in het verleden. Daarnaast heb je de (technologische) middelen waarover we nu de beschikking hebben waarbij het veel gemakkelijker is dan in het verleden om de band met het land van herkomst warm te houden.
Ik denk dat je ook onderscheid moet maken tussen Europa en een migrantenland bij uitstek zoals Amerika. Waarbij de problemen misschien nog wel groter zijn dan hier maar dat even terzijde.
[..]
Het heeft inderdaad een belangrijke economische functie voor de landen in de kwestie. In het bericht op de FP staat dat het voor een land als Marokko zelfs de derde bron van inkomsten is naast toerisme en fosfaat.
Opzich is daar niets mee mis. Als dat leidt tot een betere ontwikkeling van zo'n land is dat alleen maar positief.
Die contrasten zie je op de meeste plaatsen buiten West Europa welquote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Armoede en bedelaars opzich is niet schrikwekkend ofzo. Je weet dat ze er zijn in elk land. Het is meer het contrast wat zo enorm groot is in Amerika.
5 meter lopen van een chique winkelcentrum liggen de zwervers in de goot en nog wat verder lopen zit je ineens in een achterbuurt. Loop je weer verder en je zit weer in een chique buurt.
Belevenis is de metro nemen in LA. Wat je daar ziet als je door South Central LA rijdt stemt je niet vrolijk. De armoede daar zou niet misstaan in een derde wereld land. De American dream is voor veel mensen vooral een droom en eigenlijk gewoon een nachtmerrie.
Maar dat is Amerika. Ambivalente gevoelens roept dat ergens wel op.
Ah niet specifiek op de Moslims maar de Moslims zijn wel extra crimineel, duidelijkquote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:44 schreef Gabry het volgende:
[..]
Maar de Islamitische gemeenschap in Nederland is de meest kansarme criminele gemeenschap in Nederland van buiten ons Koninkrijk. Dat is de voornaamste reden dat mensen zich storen aan Moslims in Nederland.
Ik doel ook voor een groot deel op Moslims. Maar dat betekent niet dat de maatregelen specifiek op Moslims gericht hoeven te zijn. Want de daadwerkelijke problemen die aangepakt moeten worden zijn iets algemener.
(Ook/juist voor Gradje Wilders)quote:Op vrijdag 15 februari 2008 15:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah niet specifiek op de Moslims maar de Moslims zijn wel extra crimineel, duidelijk.
"Zijn zijn groot, ik ben klein, en dat is niet eerlijk"quote:Marijnissen klaagt: SP gepasseerd bij benoeming
donderdag 14 februari 2008 09:45
SP-leider Jan Marijnissen vindt dat het kabinet zijn partij negeert bij benoemingen van adviesorganen zoals de Sociaal-Economische Raad (SER).
Marijnissen had SER-voorzitter Alexander Rinnooy Kan laten weten in hoogleraar Arjo Klamer een goede kandidaat te zien als onafhankelijk kroonlid.
'Klamer is geen SP-lid, maar wij kunnen ons goed in zijn visies vinden,' aldus Marijnissen in een interview met het Financieele Dagblad.
Kabinet
Het kabinet, dat de SER-leden benoemt, deed hier vervolgens niets mee. Hetzelfde geldt volgens Marijnissen voor de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid.
Het kabinet kan in de ogen van Marijnissen sowieso weinig goed doen. ‘Eerst honderd dagen op schoolvakantie, waar niks is uitgekomen. En nu is het weer oorverdovend stil. Ik kan geen terrein noemen waar wat wordt gepresteerd.’
De SP heeft zich voorgenomen dit jaar feller oppositie te gaan voeren. ‘We hebben een jaar nodig gehad voor interne bezinning. We waren minder zichtbaar, maar gaan nu een andere koers inzetten. Die zal geruchtmakender zijn. We gaan flink aan de boom schudden. Het speelkwartier is voorbij.’ Overigens kondigde hij iets dergelijks ook al eind november aan op het jaarlijkse SP-congres.
‘We zijn voorbeeldig eensgezind. Dat komt door het ideologisch-filosofische karakter van de SP.’
Belastingen
Marijnissen zei ook dat de SP meer van zich zal laten horen op het gebied van integratie, filebestrijding en veiligheid. ‘Op die terreinen zijn we het afgelopen jaar onvoldoende aanwezig geweest.’
Marijnissen ontweek de vraag of hij als minister van Financiën de belastingen zou verhogen. Hij zei: ‘Ik heb op de werkvloer nog nooit iemand horen klagen over het verschil tussen netto- en brutoloon. Door de bank genomen vinden mensen het Nederland het geen bezwaar om belasting te betalen. Mensen hebben altijd begrepen dat belastinggelden nodig zijn.’
Je lijkt wel pberends met zijn spammen van eigen topics.quote:Op donderdag 14 februari 2008 19:45 schreef sigme het volgende:
Loopt u rustig door, hier is niets te zien. De overheid waakt over u en uw bezittingen.
BB: Computerprogramma berekent risicokindertjes
[BB]U rijdt auto? U wordt gescand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |