abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56708781
Zijn jullie bekend met het programma "America's funniest home videos"? Het is een van de leukere programma's op de Amerikaanse televisie, omdat er video's tussen zitten die spontaan, eerlijk en leuk zijn. Via dit programma krijg je ook een goede kijk op het Amerikaanse gezinsleven.

Er zitten wel wat minpuntjes aan de show, zoals de manier waarop de winnaar van $100.000 per aflevering tot stand komt. Er wordt dan een "nominee" aangekondigd en die blijkt vaak stukken minder leuk te zijn dan de andere filmpjes die worden vertoond. Meestal gaat het om een tenenkrommend fragment van een jengelend kind dat een koekje wil of zo. Uiteindelijk eindigt de show met 3 nominatie's en daar moet het publiek dan uit kiezen. Dit publiek kiest dan verbazend vaak het meest afgrijselijke en tenenkrommende filmpje van de show!

Wat betreft de Amerikaanse (voor)verkiezingen heb ik het gevoel naar America's funniest home videos te kijken. Er is hier zo veel politiek talent, en we eindigen met de McCain, Clinton en Obama, waarbij Obama nog het meeste talent heeft, maar helaas erg on-Amerikaans en Europees is. Nu we zo ver gekomen zijn, zal het mij niet verbazen dat we met de minst geschikte kandidaat eindigen. America's funniest home videos in het kwadraat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_56708924
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:42 schreef Lyrebird het volgende:
Zijn jullie bekend met het programma "America's funniest home videos"? Het is een van de leukere programma's op de Amerikaanse televisie, omdat er video's tussen zitten die spontaan, eerlijk en leuk zijn. Via dit programma krijg je ook een goede kijk op het Amerikaanse gezinsleven.
Maak je nu een grapje? Mijn god dat hele programma is tenenkrommend, op enkele filmpjes met dieren na. Hoewel ook die verkracht worden door de meest humorloze voice-overs.

De rest van je vergelijking, even er van uitgaande dat de andere video's wel leuk zijn , gaat wel enigzins op idd, zie ook mijn signature. Degenen die het voor elkaar krijgen zover te komen hebben het vaak achter de ellebogen zitten.
pi_56709342
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:49 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Maak je nu een grapje? Mijn god dat hele programma is tenenkrommend, op enkele filmpjes met dieren na. Hoewel ook die verkracht worden door de meest humorloze voice-overs.

De rest van je vergelijking, even er van uitgaande dat de andere video's wel leuk zijn , gaat wel enigzins op idd, zie ook mijn signature. Degenen die het voor elkaar krijgen zover te komen hebben het vaak achter de ellebogen zitten.
Nee, serieus! D'r zitten soms echt hele leuke video's tussen, en met het commentaar zit het tegenwoordig ook wel goed sinds Tom Bergeron het zaakje presenteert. Met Bob Saget was het een stuk minder.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:11:15 #104
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56709405
Tenenkrommend is nog een understatement. Het is zo bar en boos dat ik er spontaan weeën van krijg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56709427
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:49 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Maar wij zijn bevooroordeeld, aangezien die filmpjes in Nederland door Hans Kraay jr. van commentaar worden voorzien.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_56709567
Ik kan om sommige filmpjes wel lachen, maar van Bob Saget moet ik huilen...
pi_56710700
Ik hoop dat Obama nog een keer zo'n soort actie zal doen:

Daarmee zal hij laten zien dat hij zijn afkomst niet verloochent. In dat opzicht heb ik wel respect voor Jesse Jackson enzo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:13:34 #108
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_56711097
quote:
Er is hier zo veel politiek talent, en we eindigen met de McCain, Clinton en Obama, waarbij Obama nog het meeste talent heeft, maar helaas erg on-Amerikaans en Europees is.
Obama is erg Amerikaans hoor. Overigens, wat meer Europees denken zou Amerika goed doen.
Drink ik.
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:21:01 #109
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56711350
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
Ik hoop dat Obama nog een keer zo'n soort actie zal doen:

[ afbeelding ]

Daarmee zal hij laten zien dat hij zijn afkomst niet verloochent. In dat opzicht heb ik wel respect voor Jesse Jackson enzo.
Ja dat zal hem een boel stemmen opleveren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56711622
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:13 schreef SpaRood het volgende:
Overigens, wat meer Europees denken zou Amerika goed doen.
Zodat we van ~22% naar >45% belastingtarief kunnen gaan, een werkeloosheid van meer dan 10% en een nog hoger begrotingstekort kunnen gaan?
pi_56711683
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
In dat opzicht heb ik wel respect voor Jesse Jackson enzo.
Jess Jackson is een charlatan. Southpark
  woensdag 13 februari 2008 @ 21:16:43 #112
135333 SpaRood
pi_56712947
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zodat we van ~22% naar >45% belastingtarief kunnen gaan, een werkeloosheid van meer dan 10% en een nog hoger begrotingstekort kunnen gaan?
In Nederland is er geen werkeloosheid van 10% en is er vrijwel geen begrotingstekort. Het is beter dan wat GW Bush voor elkaar weet te krijgen. Nederland is eerlijker imho.
Drink ik.
pi_56713172
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Doe niet zo schijnheilig. Reagan heeft de belastingen destijds gewoon verhoogd. Alleen de top kreeg een relief. En nu met Bush ook weer.

Een schande.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56713247
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:21 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja dat zal hem een boel stemmen opleveren.
Er mag best wel eens wat meer aandacht zijn voor verdrukte groepen. Obama is (half) afkomstig uit één van die groepen.

Helaas heeft dat Black Power symbool nog steeds een geweldadige connotatie, niet geheel onterecht maar ook weer niet volledig terecht.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56713603
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:16 schreef SpaRood het volgende:

[..]

In Nederland is er geen werkeloosheid van 10% en is er vrijwel geen begrotingstekort. Het is beter dan wat GW Bush voor elkaar weet te krijgen. Nederland is eerlijker imho.
IMHO is Amerika eerlijker, ik heb het idee dat individuele inzet daar beter behandeld wordt. Je moet het wel slim doen, maar in ieder geval zul je niet meer dan de helft van je inkomen moeten afstaan als je eenmaal succesvol bent.

Het ligt natuurlijk aan je persoonlijke overtuigingen, maarja, zo denk ik er dus ongeveer over.
pi_56713954
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 17:52 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Was jij gisteren niet nog voor McCain?
Omdat ik van McCain patat hou?
pi_56714430
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

IMHO is Amerika eerlijker, ik heb het idee dat individuele inzet daar beter behandeld wordt. Je moet het wel slim doen, maar in ieder geval zul je niet meer dan de helft van je inkomen moeten afstaan als je eenmaal succesvol bent.

Het ligt natuurlijk aan je persoonlijke overtuigingen, maarja, zo denk ik er dus ongeveer over.
Inderdaad, ALS je succesvol bent én ALS je rijk bent is Amerika 'eerlijker'
Maar als je dat niet bent, om welke reden dan ook, dan dus niet.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_56717531
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:16 schreef SpaRood het volgende:

[..]

In Nederland is er geen werkeloosheid van 10% en is er vrijwel geen begrotingstekort.
Er zijn meer dan 900.000 WAOers (vergeleken met de beroepsbevolking een belachelijk groot aantal), er lopen veel VUTters rond en een veel te groot aantal mensen werkt in deeltijd. Als je al die vrije uren bij elkaar optelt kom je tot een schrikbarende verborgen werkeloosheid.
pi_56717556
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Inderdaad, ALS je succesvol bent én ALS je rijk bent is Amerika 'eerlijker'
Maar als je dat niet bent, om welke reden dan ook, dan dus niet.
Als je van aanpakken weet dan is Amerika eerlijker. Als je ziek, zwak en misselijk bent, dan kun je beter in Nederland blijven.
pi_56717605
quote:

Er zitten wel wat minpuntjes aan de show, zoals de manier waarop de winnaar van $100.000 per aflevering tot stand komt. Er wordt dan een "nominee" aangekondigd en die blijkt vaak stukken minder leuk te zijn dan de andere filmpjes die worden vertoond. Meestal gaat het om een tenenkrommend fragment van een jengelend kind dat een koekje wil of zo. Uiteindelijk eindigt de show met 3 nominatie's en daar moet het publiek dan uit kiezen. Dit publiek kiest dan verbazend vaak het meest afgrijselijke en tenenkrommende filmpje van de show!

Wat betreft de Amerikaanse (voor)verkiezingen heb ik het gevoel naar America's funniest home videos te kijken. Er is hier zo veel politiek talent, en we eindigen met de McCain, Clinton en Obama, waarbij Obama nog het meeste talent heeft, maar helaas erg on-Amerikaans en Europees is. Nu we zo ver gekomen zijn, zal het mij niet verbazen dat we met de minst geschikte kandidaat eindigen. America's funniest home videos in het kwadraat.
Americans funniest zuigt aan alle kanten. Vooral het walgelijke commentaar bij de filmpjes.

Nee als het om humor gaat moet je volgens mij niet te ver de zee over, tenminste dit is er geen voorbeeld van. Die presentator maakt mij niet aan het lachen maar geeft me eerder zin om iets te vernielen.
pi_56717872
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 23:51 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Americans funniest zuigt aan alle kanten. Vooral het walgelijke commentaar bij de filmpjes.

Nee als het om humor gaat moet je volgens mij niet te ver de zee over, tenminste dit is er geen voorbeeld van. Die presentator maakt mij niet aan het lachen maar geeft me eerder zin om iets te vernielen.
Ik weet niet of jullie up-to-date zijn, maar de laatste shows kunnen best vermakelijk zijn. Het is erg voorspelbaar, maar soms zitten er juweeltjes tussen.

Wat betreft humor is het inderdaad zo dat de Britten dat vak beter onder de knie hebben. Maar een Brits-Amerikaanse fusion zoals "the Office" is best te pruimen. En laten we vooral Seinfeld en Curb your Enthusiasm niet vergeten.
pi_56717969
Mja vind ik niet echt dé comedy. Je kunt seinfeld niet bepaald gelijkschakelen met het legendarische fawlty towers. The office vind ik ook goed maar de UK versie is beduidend leuker. Misschien zijn amerikanen net iets te beleefd ofzo. Heb wel eens op tv gezien althans, dat de Nederlandse cynische en grove humor vaak weinig in de smaak zou vallen in de VS maar misschien weet jij het beter dan ik.
South Park is trouwens weer wel zoiets geniaals. The Sopranos (in mijn ogen minstens 50% comedy) is ook een van de beste series sinds jaren.
En natuurlijk zien we hier vooral de oude filmpjes, maar ik heb het sowieso niet zo met homevideos... vaak afgezaagd en soms ook duidelijk in scene gezet. Sowieso lach ik het meeste om een goede cabaretshow met niet teveel engagement en juist wat relativering (door harde grappen te maken over taboes bijv)
pi_56719253
Ik heb al jaren geen Nederlandse comedy meer gezien, maar ik kan me niet herinneren dat het wel eens leuk was. In mijn tijd keek ik vooral veel BBC. Serie's als Men Behaving Badly, Game on, Father Ted en the Fast Show. Klassiekers: The Young Ones, Fawlty Towers en Bottom. Een canadese aanrader is the Red Green show.
  donderdag 14 februari 2008 @ 02:10:03 #124
202940 Diebold
We love the South
pi_56719391
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 09:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
Obama is Clinton voorbij .
Obama was Clinton al sinds Nevada voorbij.
Als het aan CNN legt dan lag Obama begin vorig jaar al achter, lang voor de eerste verkiezingen in Iowa had Clinton al de leiding in superdelegates. Zelfs Bill Clinton is een superdelegate, zijn stem telt evenzwaar al die van duizenden gewone Amerikanen. Een superdelegate waarvan we al lange tijd weten dat ie niet van gedachten zal veranderen. Van de rest zullen we het zien.

Onze stad, palnaast de luchtmachtbasis, heeft het nationale record gehaald. De grootste opkomst, percentage, vergeleken met elke andere stad nationwide. Obama won hier met 82%.
In Shaw AFB, South Carolina, was het 72%

Bij de exit poll werden we gevraagd om onze opinie over Irak ed. De interviewers waren drie blanke mannen en een African American man, allen veteranen. We vertelden ze dat het onze mening is dat Clinton met zogenaamd 35 jaar ervaring geen idee heeft wat het Powell Doctrine is en dat ze bij elke verkiezing van gedachten veranderd, terwijl Obama vanaf het begin tegen de oorlog was. Toen begonnen ze allemaal te klappen en te schreeuwen "Obama, Obama".
Alle branches van de military zijn vertegenwoordigd hier in Virginia, de grootste military bevolking van het land. Uiteraard kreeg ook Virginia geen breakdown van de military vote van de corporate media. Dat blijft alleen voor Florida weggelegd.

Awesome!
Yes, we can!

[ Bericht 0% gewijzigd door Diebold op 14-02-2008 02:29:53 ]
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
Members of Veterans for Obama. Yes, we can!
  donderdag 14 februari 2008 @ 03:12:08 #125
202940 Diebold
We love the South
pi_56719649
Onze Governor Time Kaine was geweldig enthousiast tijdens de campagne. We denken dat naast Webb maakt ook hij een goede kans maakt op VP, en de Governor van een andere rode staat, Kansas, Governor Kathleen Sebelius.

Vandaag kregen we een email van Howard Dean, de huidige DNC voorzitter, waarin hij uitgebreid McCain aanvalt, en vraagt om de steun voor Hillary en Obama. We hebben direct een email naar 'm teruggestuurd met onze positie mbt de Clintons en de partij van de Democraten, dat als het opnieuw tot een race tussen de gevestigde orde neerkomt, we onder geen enkele omstandigheid voor de Clintons zullen stemmen, en dat McCain onze stem zal krijgen en de redenen waarom.

We hebben ook direct de gelegenheid genomen om onze afschuw te uiten voor het verzoek van de Ciintons om de regels ACHTERAF te veranderen die door de partij zelf voor de verkiezingen waren vastgelegd, het niet meetellen van de delegates van Michigan en Florida, en het verbod voor de kandidaten en voor vrijwilligers van de kandidaten om in deze Staten campagne te voeren. Organisatie op de grond maakt een groot verschil, dat hebben we hier in South Carolina en opnieuw in Virginia gezien. Dat dit zelfs een onderwerp van discussie bij de partij van de Democraten is doet ons herinneren waarom we naast dat we geen Republikeinen zijn ook geen Democraten zijn, maar Independents.

Ter ere van President Lincoln hebben we gisteren op 12 February, Lincoln's verjaardag, samen met honderdduizend+ andere Obama supporters een symbolische donatie overgemaakt naar de campagne van Obama van 5.01 of een meervoud ervan. (President Lincoln staat op het briefje van 5 en op de penny.) Wij en de grote meerderheid van Obama's donateurs zitten voorlopig nog niet aan ons maximum, de grote meerderheid van Clinton wel.

Yes, we can!

[ Bericht 2% gewijzigd door Diebold op 14-02-2008 04:17:09 ]
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
  donderdag 14 februari 2008 @ 04:12:31 #126
202940 Diebold
We love the South
pi_56719719
Update:

De voormalige DNC voorzitter, David Wilhelm uit Ohio , endorsed Obama vandaag, en benadrukte Obama's ability om Democraten, Republikeinen en Independents bij elkaar te brengen. David was eerder uncommitted. Een extra speciale superdelegate voor Obama: David Wilhelm is ook Bill Cinton's voormalige nationale campagne manager in zijn race in 1992.

Zoals David zei vandaag: "Clinton heeft haar voorsprong in de superdelegates alleen omdat deze haar begin vorig jaar al endorsed hebben". Dat was nog in de tijd, dag in dag uit, week in week uit, maand in maand uit, waarin volgens de Clintons en de corporate media Clinton de onvermijdelijke kandidaat was.

[ Bericht 5% gewijzigd door Diebold op 14-02-2008 04:24:14 ]
pi_56723094
Eleanor Holmes Norton zei, als ik het goed heb begrepen, dinsdag in een interview dat de superdelegates vrijwel allemaal zullen stemmen zoals de mensen in de staten hebben gestemd. De door de mensen in de staten aangewezen winnaar zal dus ook het merendeel van de superdelegates achter zich krijgen. Ergens ook wel logisch, en goed voor de eenheid in de partij.
pi_56723298
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 03:12 schreef Diebold het volgende:
Onze Governor Time Kaine was geweldig enthousiast tijdens de campagne. We denken dat naast Webb maakt ook hij een goede kans maakt op VP, en de Governor van een andere rode staat, Kansas, Governor Kathleen Sebelius.
Dit is zeker niet bedoeld als een flame maar ik vind het nogal vervelend als mensen gaan discusieren in de "wij" vorm.
Geen idee of je met meerdere mensen deze reactie's verzint maar ik vind het persoonlijk nogal irritant om te lezen.
  donderdag 14 februari 2008 @ 11:27:11 #129
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56723312
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:18 schreef Qomolangma het volgende:
Eleanor Holmes Norton zei, als ik het goed heb begrepen, dinsdag in een interview dat de superdelegates vrijwel allemaal zullen stemmen zoals de mensen in de staten hebben gestemd.
Vreemde constatering, want in heel veel staten is er al gestemd en is er een winnaar bekend, maar toch binden die superdelegates zich niet. En je hebt mensen als Ted Kennedy die al hebben aangegeven voor een andere kandidaat te kiezen dan de winnaar van hun eigen staat.

Het is veel logischer dat de superdelegates die nog niet hebben gekozen, dat op basis van het totaal aantal landelijke delegates/votes gaan doen. Dus in dat opzicht wel zich scharend achter de keuze van het volk, maar anders dan die Norton zou beweren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56723582
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dit is zeker niet bedoeld als een flame maar ik vind het nogal vervelend als mensen gaan discusieren in de "wij" vorm.
Geen idee of je met meerdere mensen deze reactie's verzint maar ik vind het persoonlijk nogal irritant om te lezen.
Dat zei ik dus laatst ook al maar toen snapte(n) hij/hun het ook niet.
lollig
pi_56724285
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:27 schreef Montov het volgende:

[..]

Vreemde constatering, want in heel veel staten is er al gestemd en is er een winnaar bekend, maar toch binden die superdelegates zich niet. En je hebt mensen als Ted Kennedy die al hebben aangegeven voor een andere kandidaat te kiezen dan de winnaar van hun eigen staat.

Het is veel logischer dat de superdelegates die nog niet hebben gekozen, dat op basis van het totaal aantal landelijke delegates/votes gaan doen. Dus in dat opzicht wel zich scharend achter de keuze van het volk, maar anders dan die Norton zou beweren.
Het kan ook goed zijn dat ik het nu verkeerd toelicht. Ik kreeg de indruk dat een groot aantal superdelegates wacht tot alle staten hebben gestemd, en dan de "overall winner" zullen steunen. Dus niet perse op basis van de uitslag in hun eigen staat of district.
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:19:36 #132
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56725762
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat hij (ook) spreekt voor het campagneteam e.d. Dan vind ik het best kunnen.
pi_56725797
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:19 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat hij (ook) spreekt voor het campagneteam e.d. Dan vind ik het best kunnen.
Het mag ook wel he ik ben liberaal maar het leest nogal vervelend.
pi_56726614
Ik zit nu oude campagnespotjes door te kijken, deze is wel erg sterk gedaan:

http://nl.youtube.com/watch?v=lVvGb1H228w
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56726675
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het mag ook wel he ik ben liberaal maar het leest nogal vervelend.
dat komt ook door de rest van z'n veramerikaanste schrijfstijl denk ik .
Het heeft wel haast wat weg van Canaris.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56726784
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:22:32 #138
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_56735861
McCain is er nu al bijna, krijgt er 291 afgevaardigden van Romney bij.
Nicht ärgern, nur wundern!
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:31:36 #139
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56737485
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:22 schreef Hooghoudt het volgende:
Mogen die afgevaardigden dat niet zelf beslissen?
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:33:13 #140
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56737521
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:56 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zit nu oude campagnespotjes door te kijken, deze is wel erg sterk gedaan:

http://nl.youtube.com/watch?v=lVvGb1H228w
Ik denk dat deze website je wel zal bevallen:

http://livingroomcandidate.movingimage.us/
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:39:29 #141
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56737679

[ Bericht 100% gewijzigd door Morendo op 14-02-2008 22:42:23 ]
pi_56737837
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:22 schreef Hooghoudt het volgende:
Uhm, dat zie ik niet terug in die tekst hoor

Er staat enkel dat Romney 'm steunt. En dat McCain daarmee een grotere kans maakt. Niet dat Romneys delegates naar McCain gaan...
pi_56737892
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:46 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Uhm, dat zie ik niet terug in die tekst hoor

Er staat enkel dat Romney 'm steunt. En dat McCain daarmee een grotere kans maakt. Niet dat Romneys delegates naar McCain gaan...
Romney zegt zelf dat hij zijn delegates zal aansporen om op McCain te stemmen.

Een Republikein wordt gewoon weer president

Bedenk trouwens ook dat de demografische omstandigheden in het voordeel van de Reps zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56737933
Romney kan ze aanmoedigen McCain te steunen, goede kans dat velen dat ook zullen doen.
pi_56737984
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Romney zegt zelf dat hij zijn delegates zal aansporen om op McCain te stemmen.

Een Republikein wordt gewoon weer president

Bedenk trouwens ook dat de demografische omstandigheden in het voordeel van de Reps zijn.
Hoe bedoel je? Iedere partij zet de demografische omstandigheden zoveel mogelijk naar zijn hand dmv 'gerrymandering'.
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:55:33 #146
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56738029
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:49 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe bedoel je dat precies? Stel dat het McCain vs Obama wordt. Ik denk dat je een enorme generatiekloof zult zien, waarbij de ouderen op McCain stemmen en veel jongeren op Obama. Zwarten zullen massaal op Obama stemmen, maar die stemmen normaal gesproken al op de Democraten. Blanke mannen zullen grotendeels op McCain stemmen. Blanke vrouwen worden dan belangrijk en de latino's natuurlijk.

On a more personal note: dit is mijn 1000e post op fok
pi_56738036
Ik wil overigens wel weer eens mijn voorspelling aanscherpen: McCain wordt de GOP kandidaat. Tenzij Hillary heel dik wint in Ohio en Texas zal Obama de Democratische kandidaat worden. En dan wordt Obama ook de nieuwe president.

Dat laatste is vooral een gok, maar ik denk het echt, ondanks dat ik zelf de voorkeur geef aan een Republikein.
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:57:08 #148
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56738067
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:53 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Iedere partij zet de demografische omstandigheden zoveel mogelijk naar zijn hand dmv 'gerrymandering'.
Gerrymandering op het niveau van deelstaten? Dat kan toch helemaal niet.
pi_56738115
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:55 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik wil overigens wel weer eens mijn voorspelling aanscherpen: McCain wordt de GOP kandidaat. Tenzij Hillary heel dik wint in Ohio en Texas zal Obama de Democratische kandidaat worden. En dan wordt Obama ook de nieuwe president.

Dat laatste is vooral een gok, maar ik denk het echt, ondanks dat ik zelf de voorkeur geef aan een Republikein.
De laatste 8 jaren waren ook een genot van goed beleid .
pi_56738151
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Gerrymandering op het niveau van deelstaten? Dat kan toch helemaal niet.
Ik weet eigenlijk niet hoe de stemmen precies geteld zullen worden. Ik gokte dat het vanaf de kleinste kiesdistricten ging, en wanneer de meerderheid van van die districten in een staat dan voor een bepaalde kandidaat hebben gestemd zullen alle kiesmannen daarnaar toe gaan. Kan er compleet naastzitten hoor.
pi_56738195
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:59 schreef pberends het volgende:

[..]

De laatste 8 jaren waren ook een genot van goed beleid .
Ach ja, Ron Paul is ook een Republikein
  donderdag 14 februari 2008 @ 23:33:15 #152
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56738867
Zou McCain-Romney een serieuze ticket kunnen zijn? Romney stopte opeens met zijn campagne, endorsed nu McCain, wellicht is het allemaal geïnstrueerd, of sterk geadviseerd, door de partijtop. Je ziet in ieder geval wel dat de rijen zich beginnen te sluiten rond McCain.
pi_56739245
Clinton wint officieel New Mexico .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 15 februari 2008 @ 00:02:47 #154
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56739442
Wellicht worden de afgevaardigden uit Florida en Michigan wél weer bij het spel betrokken:

http://edition.cnn.com/20(...)da.voters/index.html
  vrijdag 15 februari 2008 @ 00:26:42 #155
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56739762
Clinton zeer ruim aan de leiding in de polls in OH en PA.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 00:39:37 #156
135333 SpaRood
pi_56739910
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 00:26 schreef popolon het volgende:
Oude polls...Obama gaat winnen. Hillary gaat Texas misschien pakken, maar dat is te laat en te weinig.
Drink ik.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 00:44:06 #157
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56739952
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 00:39 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Oude polls...Obama gaat winnen. Hillary gaat Texas misschien pakken, maar dat is te laat en te weinig.
Dat was net op het nieuws.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 01:04:41 #158
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56740135
Het was ook vooral wishful thinking aan de kant van SpaRood neem ik aan.
pi_56740212
Het feit dat Obama het goed doet in de peilingen kan ook averechts werken natuurlijk. Misschien vreest men nu zo voor het feit dat hij ook écht gaat winnen straks dat ze ineens massaal op Hillary gaan stemmen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 01:21:10 #160
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56740275
Die speech van Clinton vandaag gaat haar nog pijn doen: It's not about speaking and speeches, words are cheap. etc. yaddayadda.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 01:31:24 #161
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56740352
Daar heeft ze toch gewoon gelijk in? Of zou dat tegen haar kunnen werken omdat het uitgelegd zal worden als een aanval op Obama.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 01:45:54 #162
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56740461
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:31 schreef Morendo het volgende:
Daar heeft ze toch gewoon gelijk in? Of zou dat tegen haar kunnen werken omdat het uitgelegd zal worden als een aanval op Obama.
Dat is een aanval. Iedereen weet toch dat de president een team achter zich heeft staan van capabele mensen? Alhoewel, bij de huidige president betwijfel ik dat ten zeerste. Persoonlijk geef ik niet veel om ervaring, ook omdat Hillary niet veel meer heeft.

En Obama opent steeds meer van zijn plannen in een wat grondiger detail. Ik weet niet of het nou zo slim is van 'Team Hillary'.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 februari 2008 @ 01:47:10 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56740471
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 00:26 schreef popolon het volgende:
wat is ruim?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 februari 2008 @ 01:49:46 #164
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56740489
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat is een aanval. Iedereen weet toch dat de president een team achter zich heeft staan van capabele mensen? Alhoewel, bij de huidige president betwijfel ik dat ten zeerste. Persoonlijk geef ik niet veel om ervaring, ook omdat Hillary niet veel meer heeft.

En Obama opent steeds meer van zijn plannen in een wat grondiger detail. Ik weet niet of het nou zo slim is van 'Team Hillary'.
welk team? iedereen gaat daar toch weg of wordt ontslagen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 15 februari 2008 @ 01:54:39 #165
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56740515
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wat is ruim?
55% vs 35%
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 februari 2008 @ 01:55:38 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56740518
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:54 schreef popolon het volgende:

[..]

55% vs 35%
da's vrij fors in grote staten, dan slaat Clinton weer een dik gat met het aantal afgevaardigden daar
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 15 februari 2008 @ 01:56:57 #167
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56740526
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

da's vrij fors in grote staten, dan slaat Clinton weer een dik gat met het aantal afgevaardigden daar
Er zitten nogal wat zwevers tussen hoor. Ik verwacht een goede stijging van Obama een paar dagen vantevoren. Hilly zit al een tijdje in TX.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 februari 2008 @ 01:59:02 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56740537
Obama is de laatste Staten elke keer flink gestegen in aanloop naar de daadwerkelijke verkiezing dus dan moet het deze keer maar goed komen! Tijd voor het Waterloo van Clinton
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56740896
Pfff, en dan heb je na een jaar keihard werken eindelijk de nominatie verdiend. Wat dan nog volgt zijn de echte verkiezingen, waarbij het hele circus zich weer ontvouwt. En vervolgens nog 4 jaar je een slag in de rondte werken als president. Dat lijkt mij zo vervelend aan politiek, je bent eigenlijk nooit zeker van je positie.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 09:09:58 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56742194
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 03:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Pfff, en dan heb je na een jaar keihard werken eindelijk de nominatie verdiend. Wat dan nog volgt zijn de echte verkiezingen, waarbij het hele circus zich weer ontvouwt. En vervolgens nog 4 jaar je een slag in de rondte werken als president. Dat lijkt mij zo vervelend aan politiek, je bent eigenlijk nooit zeker van je positie.
Dat hoort toch ook zo te zijn...
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 15 februari 2008 @ 09:32:21 #171
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56742605
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 15 februari 2008 @ 10:57:26 #172
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56744497
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:54 schreef popolon het volgende:

[..]

55% vs 35%
Het is ruim, maar wel minder dan een paar weken geleden. Ik verwacht dat Obama nog dichtbij komt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56745816
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 23:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
Clinton wint officieel New Mexico .
Ja. En wat doet Clinton? Ze begint over Obama en valt hem aan. Dát is op zich geen zonde, dat is zelfs de bedoeling. Maar God, wat zwak, ! Ze verliest acht staten op rij en feliciteert Obama niet eens, daarna wint ze met 1% verschil een staat waarvan al een tijdje vrijwel zeker was dat ze 'm zou gaan winnen en nu begint ze wel over Obama...

Wanhoop, dat is het.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 11:50:22 #174
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56745928
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. En wat doet Clinton? Ze begint over Obama en valt hem aan. Dát is op zich geen zonde, dat is zelfs de bedoeling. Maar God, wat zwak, ! Ze verliest acht staten op rij en feliciteert Obama niet eens, daarna wint ze met 1% verschil een staat waarvan al een tijdje vrijwel zeker was dat ze 'm zou gaan winnen en nu begint ze wel over Obama...

Wanhoop, dat is het.
Lang leve Bush dus. In dat interview met de BBC komt hij echt 10 keer sympathieker over.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56745947
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lang leve Bush dus. In dat interview met de BBC komt hij echt 10 keer sympathieker over.
Het is al goed, Klopkoekje...
pi_56746299
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:57 schreef Montov het volgende:

[..]

Het is ruim, maar wel minder dan een paar weken geleden. Ik verwacht dat Obama nog dichtbij komt.
Je zou het verwachten:

vrijdag 15 februari 2008 @ 13:21:39 #177
202940 Diebold
We love the South
pi_56747817
update 02/15/2008: superdelegate John Lewis switches naar Obama.

Lewis endorsed Clinton in het najaar van afgelopen jaar.
Obama won 4-1 in het district van John Lewis
Blijkbaar is ie bang om z'n baan te verliezen in de volgende verkiezingen.
pi_56749512
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 03:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tja, het is nu eenmaal een publieke functie. Dan vind ik de beperking tot twee termijnen ergerlijker.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:37:14 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56752567
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 14:58 schreef pberends het volgende:
Ik sta nu officieel achter Obama.Ik endorse nu officieel Obama .
Gisteren was het nog McCain.

pberends, de POL flip-flopper!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_56753594
quote:
Ik wist niet dat ie meer dan 10 woorden per minuut kon zeggen

Leuk interview wel

[ Bericht 2% gewijzigd door Hertog_Martin op 15-02-2008 17:33:58 ]
pi_56756343
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Gisteren was het nog McCain.

pberends, de POL flip-flopper!
Ik had alleen een lollige post gedaan van "Ik wil alleen McCain", de aardappelreclame.

Ik ben van Ron Paul (R) naar Barack Obama (D) overgestapt omdat Obama veel kansrijker is. Aan McCain heb ik een tyfushekel.
pi_56756859
"Blijf van m'n portemonnee af."
pi_56757088
Ik zag het vanochtend op CNN en dacht... WTF... http://thinkprogress.org/(...)ive-background-econ/

McCain, de flip-flopper van 2008: weet eerst niets van economie maar weet er nu erg veel over.
pi_56757338
als ik af moet gaan op de tv-ads hier in texas...Obama geeft veel meer uit. Ik zie er veel meer van hem voorbij komen. Sinds deze week altijd tijdens Jay Leno in iedergeval en tijdens good morning america.
Van Hillary heb ik er 1 gezien. Die van Obama gaan over zijn health plan en vallen niemand aan. Die van Hillary valt Obama een beetje aan. "speeches vs solutions"
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat eindigen..
  vrijdag 15 februari 2008 @ 20:43:15 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56758139
Kan Bush toch niet stiekem langer blijven zitten dan 2008, ik vind het zo jammer. Dat idealisme van hem is echt geweldig, jammer dat het zo verkeerd begrepen is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56758478
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
Kan Bush toch niet stiekem langer blijven zitten dan 2008, ik vind het zo jammer. Dat idealisme van hem is echt geweldig, jammer dat het zo verkeerd begrepen is.
pi_56758571
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:00 schreef Monidique het volgende:
Ik zag het vanochtend op CNN en dacht... WTF... http://thinkprogress.org/(...)ive-background-econ/

McCain, de flip-flopper van 2008: weet eerst niets van economie maar weet er nu erg veel over.
.

Zou McCain dan goed naar Ron Paul geluisterd hebben ?
pi_56758600
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
.

Bush is zo idealistisch en vooral pragmatisch .
pi_56758832
En toch ben ik voor Clinton. Ik geef toe, op dezelfde irrationele gronden die veel Nederlanders gebruiken wanneer ze hun steun voor Obama willen verklaren, maar toch. Heimwee naar de jaren '90, denk ik.
pi_56759291
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:10 schreef Zwaardvisch het volgende:
En toch ben ik voor Clinton. Ik geef toe, op dezelfde irrationele gronden die veel Nederlanders gebruiken wanneer ze hun steun voor Obama willen verklaren, maar toch. Heimwee naar de jaren '90, denk ik.
Dezelfde irrationele gronden die veel Nederlanders gebruiken (dat zal dan wel), want... zij hebben ook heimwee naar de jaren negentig?
pi_56759774
Neuh, maar ik noem argumenten als 'het is tijd voor verandering', 'hij heeft charisma' of 'het zou goed zijn voor de Verenigde Staten, want een definitieve breuk met het racistische verleden' irrationeel. Ook irrationeel. Dus irrationeel. Dus op dezelfde irrationele gronden. Of: 'ook op irrationele gronden', maar wat zou het.
pi_56760702
Ik zag net Charles Barkley bij Wolf Blitzer. Het ging over Obama. Hij zei wel iets raaks over vele conservatieven in de US. Ben benieuwd of het net zo breed wordt uitgemeten in de pers hier als Jane Fonda's "cunt" tijdens good morning america.
pi_56761368
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
Neuh, maar ik noem argumenten als 'het is tijd voor verandering', 'hij heeft charisma' of 'het zou goed zijn voor de Verenigde Staten, want een definitieve breuk met het racistische verleden' irrationeel. Ook irrationeel. Dus irrationeel. Dus op dezelfde irrationele gronden. Of: 'ook op irrationele gronden', maar wat zou het.
Een goede rationele reden: Obama heeft niet voor de Irak-oorlog gestemd .
pi_56761958
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:23 schreef Apache4U het volgende:
Ik zag net Charles Barkley bij Wolf Blitzer. Het ging over Obama. Hij zei wel iets raaks over vele conservatieven in de US.
Hoe raak was dat? Het valt me op dat conservatieven onbegrepen blijven. Hollywood heeft er ook moeite mee om een geloofwaardige conservatief neer te zetten.
pi_56761992
Nog een meer goede rationele redenen waar ik het mee eens ben:
- Het omlaag brengen van het schoolgeld in Amerika naar $4000 , met als ruilmiddel community service.
- Betaalbare Health Care voor iedereen die dat wil (dus niet verplicht).
- Geen belastingverlaging voor de rijken
- Geen tax cuts voor bedrijven die hun banen naar goedkope landen verhuizen.
- Nooit geld aangenomen van Lobbyisten (i.t.t. Clinton bv).
- Het aanpakken van de macht van lobbyisten in Washington
- Het beeindigen van de oorlog in Irak

Daarnaast komt het irrationele ook dicht bij het rationele:
Wie komt op mij het meest vertrouwenswaardig over?
Barack Obama .
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:15:01 #198
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56762053
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:23 schreef Apache4U het volgende:
Ik zag net Charles Barkley bij Wolf Blitzer. Het ging over Obama. Hij zei wel iets raaks over vele conservatieven in de US. Ben benieuwd of het net zo breed wordt uitgemeten in de pers hier als Jane Fonda's "cunt" tijdens good morning america.
Barkley zegt wel vaker dingen die veel mensen niet zeggen. Ook al in z'n periode als NBA speler.
pi_56762060
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:12 schreef Apache4U het volgende:
- Het beeindigen van de oorlog in Irak
Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. Het is echter de vraag of je dat kunt realiseren door de troepen terug te trekken.
pi_56762121
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hoe raak was dat? Het valt me op dat conservatieven onbegrepen blijven. Hollywood heeft er ook moeite mee om een geloofwaardige conservatief neer te zetten.
Hij zei dat ie bij de term conservatief al kotsmisselijk werd omdat dit vaak gelinkt werd naar gelovig.
En de meeste van die zogenaamde gelovigen zijn erg hypocriet volgens hem en hij gooide er nog een paar voorbeelden bij. Wolf was erg verbaasd en vroeg hem of ie niet bang was dat ie door dit soort uitspraken in de problemen zou komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')