abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 februari 2008 @ 04:12:31 #126
202940 Diebold
We love the South
pi_56719719
Update:

De voormalige DNC voorzitter, David Wilhelm uit Ohio , endorsed Obama vandaag, en benadrukte Obama's ability om Democraten, Republikeinen en Independents bij elkaar te brengen. David was eerder uncommitted. Een extra speciale superdelegate voor Obama: David Wilhelm is ook Bill Cinton's voormalige nationale campagne manager in zijn race in 1992.

Zoals David zei vandaag: "Clinton heeft haar voorsprong in de superdelegates alleen omdat deze haar begin vorig jaar al endorsed hebben". Dat was nog in de tijd, dag in dag uit, week in week uit, maand in maand uit, waarin volgens de Clintons en de corporate media Clinton de onvermijdelijke kandidaat was.

[ Bericht 5% gewijzigd door Diebold op 14-02-2008 04:24:14 ]
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
Members of Veterans for Obama. Yes, we can!
pi_56723094
Eleanor Holmes Norton zei, als ik het goed heb begrepen, dinsdag in een interview dat de superdelegates vrijwel allemaal zullen stemmen zoals de mensen in de staten hebben gestemd. De door de mensen in de staten aangewezen winnaar zal dus ook het merendeel van de superdelegates achter zich krijgen. Ergens ook wel logisch, en goed voor de eenheid in de partij.
pi_56723298
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 03:12 schreef Diebold het volgende:
Onze Governor Time Kaine was geweldig enthousiast tijdens de campagne. We denken dat naast Webb maakt ook hij een goede kans maakt op VP, en de Governor van een andere rode staat, Kansas, Governor Kathleen Sebelius.
Dit is zeker niet bedoeld als een flame maar ik vind het nogal vervelend als mensen gaan discusieren in de "wij" vorm.
Geen idee of je met meerdere mensen deze reactie's verzint maar ik vind het persoonlijk nogal irritant om te lezen.
  donderdag 14 februari 2008 @ 11:27:11 #129
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56723312
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:18 schreef Qomolangma het volgende:
Eleanor Holmes Norton zei, als ik het goed heb begrepen, dinsdag in een interview dat de superdelegates vrijwel allemaal zullen stemmen zoals de mensen in de staten hebben gestemd.
Vreemde constatering, want in heel veel staten is er al gestemd en is er een winnaar bekend, maar toch binden die superdelegates zich niet. En je hebt mensen als Ted Kennedy die al hebben aangegeven voor een andere kandidaat te kiezen dan de winnaar van hun eigen staat.

Het is veel logischer dat de superdelegates die nog niet hebben gekozen, dat op basis van het totaal aantal landelijke delegates/votes gaan doen. Dus in dat opzicht wel zich scharend achter de keuze van het volk, maar anders dan die Norton zou beweren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56723582
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dit is zeker niet bedoeld als een flame maar ik vind het nogal vervelend als mensen gaan discusieren in de "wij" vorm.
Geen idee of je met meerdere mensen deze reactie's verzint maar ik vind het persoonlijk nogal irritant om te lezen.
Dat zei ik dus laatst ook al maar toen snapte(n) hij/hun het ook niet.
lollig
pi_56724285
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:27 schreef Montov het volgende:

[..]

Vreemde constatering, want in heel veel staten is er al gestemd en is er een winnaar bekend, maar toch binden die superdelegates zich niet. En je hebt mensen als Ted Kennedy die al hebben aangegeven voor een andere kandidaat te kiezen dan de winnaar van hun eigen staat.

Het is veel logischer dat de superdelegates die nog niet hebben gekozen, dat op basis van het totaal aantal landelijke delegates/votes gaan doen. Dus in dat opzicht wel zich scharend achter de keuze van het volk, maar anders dan die Norton zou beweren.
Het kan ook goed zijn dat ik het nu verkeerd toelicht. Ik kreeg de indruk dat een groot aantal superdelegates wacht tot alle staten hebben gestemd, en dan de "overall winner" zullen steunen. Dus niet perse op basis van de uitslag in hun eigen staat of district.
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:19:36 #132
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56725762
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat hij (ook) spreekt voor het campagneteam e.d. Dan vind ik het best kunnen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56725797
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:19 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat hij (ook) spreekt voor het campagneteam e.d. Dan vind ik het best kunnen.
Het mag ook wel he ik ben liberaal maar het leest nogal vervelend.
pi_56726614
Ik zit nu oude campagnespotjes door te kijken, deze is wel erg sterk gedaan:

http://nl.youtube.com/watch?v=lVvGb1H228w
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56726675
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het mag ook wel he ik ben liberaal maar het leest nogal vervelend.
dat komt ook door de rest van z'n veramerikaanste schrijfstijl denk ik .
Het heeft wel haast wat weg van Canaris.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56726784
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:22:32 #138
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_56735861
McCain is er nu al bijna, krijgt er 291 afgevaardigden van Romney bij.
Nicht ärgern, nur wundern!
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:31:36 #139
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56737485
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:22 schreef Hooghoudt het volgende:
Mogen die afgevaardigden dat niet zelf beslissen?
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:33:13 #140
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56737521
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:56 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zit nu oude campagnespotjes door te kijken, deze is wel erg sterk gedaan:

http://nl.youtube.com/watch?v=lVvGb1H228w
Ik denk dat deze website je wel zal bevallen:

http://livingroomcandidate.movingimage.us/
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:39:29 #141
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56737679

[ Bericht 100% gewijzigd door Morendo op 14-02-2008 22:42:23 ]
pi_56737837
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:22 schreef Hooghoudt het volgende:
Uhm, dat zie ik niet terug in die tekst hoor

Er staat enkel dat Romney 'm steunt. En dat McCain daarmee een grotere kans maakt. Niet dat Romneys delegates naar McCain gaan...
pi_56737892
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:46 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Uhm, dat zie ik niet terug in die tekst hoor

Er staat enkel dat Romney 'm steunt. En dat McCain daarmee een grotere kans maakt. Niet dat Romneys delegates naar McCain gaan...
Romney zegt zelf dat hij zijn delegates zal aansporen om op McCain te stemmen.

Een Republikein wordt gewoon weer president

Bedenk trouwens ook dat de demografische omstandigheden in het voordeel van de Reps zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56737933
Romney kan ze aanmoedigen McCain te steunen, goede kans dat velen dat ook zullen doen.
pi_56737984
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Romney zegt zelf dat hij zijn delegates zal aansporen om op McCain te stemmen.

Een Republikein wordt gewoon weer president

Bedenk trouwens ook dat de demografische omstandigheden in het voordeel van de Reps zijn.
Hoe bedoel je? Iedere partij zet de demografische omstandigheden zoveel mogelijk naar zijn hand dmv 'gerrymandering'.
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:55:33 #146
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56738029
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:49 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe bedoel je dat precies? Stel dat het McCain vs Obama wordt. Ik denk dat je een enorme generatiekloof zult zien, waarbij de ouderen op McCain stemmen en veel jongeren op Obama. Zwarten zullen massaal op Obama stemmen, maar die stemmen normaal gesproken al op de Democraten. Blanke mannen zullen grotendeels op McCain stemmen. Blanke vrouwen worden dan belangrijk en de latino's natuurlijk.

On a more personal note: dit is mijn 1000e post op fok
pi_56738036
Ik wil overigens wel weer eens mijn voorspelling aanscherpen: McCain wordt de GOP kandidaat. Tenzij Hillary heel dik wint in Ohio en Texas zal Obama de Democratische kandidaat worden. En dan wordt Obama ook de nieuwe president.

Dat laatste is vooral een gok, maar ik denk het echt, ondanks dat ik zelf de voorkeur geef aan een Republikein.
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:57:08 #148
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56738067
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:53 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Iedere partij zet de demografische omstandigheden zoveel mogelijk naar zijn hand dmv 'gerrymandering'.
Gerrymandering op het niveau van deelstaten? Dat kan toch helemaal niet.
pi_56738115
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:55 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik wil overigens wel weer eens mijn voorspelling aanscherpen: McCain wordt de GOP kandidaat. Tenzij Hillary heel dik wint in Ohio en Texas zal Obama de Democratische kandidaat worden. En dan wordt Obama ook de nieuwe president.

Dat laatste is vooral een gok, maar ik denk het echt, ondanks dat ik zelf de voorkeur geef aan een Republikein.
De laatste 8 jaren waren ook een genot van goed beleid .
pi_56738151
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Gerrymandering op het niveau van deelstaten? Dat kan toch helemaal niet.
Ik weet eigenlijk niet hoe de stemmen precies geteld zullen worden. Ik gokte dat het vanaf de kleinste kiesdistricten ging, en wanneer de meerderheid van van die districten in een staat dan voor een bepaalde kandidaat hebben gestemd zullen alle kiesmannen daarnaar toe gaan. Kan er compleet naastzitten hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')