abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56668263
Ok, het is alweer een hele tijd geleden sinds mijn laatste post hier; In het kort: Sindsdien gaat het door proberen anders te denken, anders te doen stukken beter. Ik merk dat ik me stukken beter voel, ik merk dat ik beter in mijn vel zit, ik merk dat ik meer durf. Mooi dus!

Door naar waar ik eigenlijk advies over wilde. Het gaat dus stukken beter, maar echt gelukkig kan ik mezelf nog steeds niet noemen. Ik praat soms dus nu weleens met mensen, zelfs met vreemde mensen. (Vroeger zou ik dat dus nooit gedaan hebben! Ik blijf heel verlegen maar het gaat beter)

Echter, er komt nooit wat uit. Vreemde mensen praat ik na die ene keer nooit meer mee, mensen die ik door omstandigheden (school, sport) in mijn leven vaker zie, daar praat ik vaker mee, maar er gebeurt verder niets. Ze vragen me nergens mee naartoe, ze worden geen vrienden. Er gebeurt verder niets. Hoe doen andere mensen dat?

En je zou kunnen zeggen dat ik dan misschien het initiatief zou moeten nemen, maar dat durf ik niet echt. Vooral ook omdat ik zie dat die mensen wel een leven hebben, wel met andere mensen van sport omgaan/uitgaan etc., hun eigen vrienden hebben.

Dus; ik zou daar graag advies over willen hebben. Ik ga na de zomervakantie studeren, en ik wil die kans benutten om mijn leven echt helemaal op orde te krijgen en nieuwe mensen te ontmoeten/vrienden te maken.

Ik wil niet zoals op de middelbare school is gebeurd, dus ik wil echt snappen hoe dit zit en het kunnen toepassen voordat ik die nieuwe situatie in ga.

Alvast bedankt!
pi_56668312
Toch meer gaan praten.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_56668554
Als je mensen wil ontmoeten kun je denk het best lid worden van een vereniging.
Neem dan wel een normale en niet het corps.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56668708
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:58 schreef DroogDok het volgende:
Ja zoiets denk ik ook
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  maandag 11 februari 2008 @ 18:09:03 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56668715
Je moet iemand tegenkomen waar je om een of andere reden echt interesse in hebt en die interesse tonen. Je moet ook accepteren dat andere mensen echt interesse ion jou kunnen hebben. Als ze die interesse tonen moet je sterk blijven en hun nieuwsgierigheid bevredigen.

Laat zien wie je bent. Dat is de enige manier om vrienden te krijgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 11 februari 2008 @ 18:09:06 #6
39237 crew  H_T
2733
pi_56668718
Zorg dat je het gezellig hebt met de mensen die je kent via bijvoorbeeld sport, zonder er al te veel bij na te denken. Voordat ze jou uitnodigen kan het misschien geen kwaad om hun toch een keer uit te nodigen of als dat te veel werk/moeite is voor te stellen om nog even wat te drinken voor je naar huis gaat.

Als je gaat studeren: doe mee aan de introductie. De eerste dag kent vrijwel niemand elkaar en moet je gewoon nieuwe contacten op doen . Zorg dat je in elk geval de eerste avond niet de eerste bent die weg gaat, en doe geen dingen met heel veel tegenzin.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 11 februari 2008 @ 18:43:29 #7
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_56669308
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:39 schreef benzin het volgende:

Dus; ik zou daar graag advies over willen hebben. Ik ga na de zomervakantie studeren, en ik wil die kans benutten om mijn leven echt helemaal op orde te krijgen en nieuwe mensen te ontmoeten/vrienden te maken.

Ik wil niet zoals op de middelbare school is gebeurd, dus ik wil echt snappen hoe dit zit en het kunnen toepassen voordat ik die nieuwe situatie in ga.
We hebben op dit forum al een aantal topics van jouw hand mogen zien, Benzin, waarin behoorlijk duidelijk is geworden dat jouw mate van onzekerheid en verlegenheid er niet bepaald om liegt. Het lijkt me daarom een behoorlijk ondoenlijke zaak om dat in het komende halfjaar eens even helemaal om te gooien, en al helemáál niet op de manier die je hier aankaart: ik heb echt de associatie van iemand die met een gespannen gekromde rug en gebalde trillende vuistjes tussen zijn tanden door sist: "en ik ZAL verdomme doorhebben hoe ik sociaal-vaardig moet zijn, dan kan ik tenminste vrienden maken... " en dat gaat écht niet werken.

Natuurlijk moet je er zelf voor openstaan en er wát moeite voor doen, maar voor een deel is het ook gewoon "de flow" ( ) en als je het zó graag wil als jij, dan zal dat jammergenoeg averechts werken.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_56669382
Met werk krijg je toch met veel mensen te maken, klanten, collega's... Als je klanten moet benaderen, groeit dit automatisch, dat je met andere mensen gaat praten, en misschien een keer gaat borrelen met collega's. Voor de rest is een teamsport een leuke ervaring, maar ook fitness kan je aan maten helpen.

En probeer zelfverzekerd over te komen, blijf bij je eigen interesses, wees geen ander persoon.

Je hebt gewoon een lage eigenwaarde, misschien kan je een keertje flink wat geld aan gave kleren uitgeven zodat je je zekerder voelt van jezelf.
pi_56669572
quote:
Als je problemen hebt met vriendenmaken raad ik een studentenvereniging (of studie-, sport- of leesvereniging) aan. Dat is dé manier om snel veel mensen te leren kennen, met wie je natuurlijk lang niet allemaal contact zal blijven onderhouden. Maar ongetwijfeld hou je er een stel goeie vrienden aan over.
pi_56669758
Dus niet wachten tot ze JOU ergens mee naar toe vragen. Dat is als een kat uit de boom kijken.
Vraag anderen is mee, neem het initiatief als je resultaten wilt.

En niet durven, is toch echt een kwestie van niet ECHT willen.
Lucidity4All
pi_56669914
Je moet het jezelf ook niet aanpraten, benzin. Wil jij vrienden omdat jij er behoefte aan hebt, of wil jij vrienden omdat nu eenmaal 'zo hoort' in deze wereld, omdat je anders buiten de boot valt? Als je je gewoon opstelt zoals je bent, en je ontmoet dan iemand waarmee het klikt heb je een veel waardevollere vriendschap, dan als je je geforceerd als een ander persoon gaat opstellen met enkel als doel mensen om je heen te krijgen. Dat werkt niet.

Wees gewoon jezelf, en denk niet zo na over wat andere mensen wellicht wel denken.
  maandag 11 februari 2008 @ 19:31:29 #12
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_56670117
Tja, zoiets gebeurt ook niet van de ene op de andere dag. Dat moet je echt tijd gunnen, zeg maanden, en bij echte vrienden jaren. Ze zeggen niets voor niets dat "good friends are hard to find". Je moet er vanuit gaan dat de mensen die je ontmoet al vrienden hebben. Er moet sprake zijn van een zogenaamde klik wil je echte vrienden kunnen worden. In het geval van sport begint dat bij de eerste paar keren wat napraten, vervolgens even wat drinken na afloop en uiteindelijk een keer een biertje in de stad of mee stappen met anderen. Vanaf dat moment zit je goed, zodra je "mee mag" dan waardeert men je gezelschap.

Dat studeren in het buitenland is een buitenkans voor je, en geloof me, daar is contacten leggen veel makkelijker. Iedereen die daar komt komt veelal alleen en is dus sowieso op zoek naar contact. Mensen benaderen je sneller, vragen je sneller mee, je kunt dat zelf ook doen, niemand die dat vreemd vindt. Of dat dan uiteindelijk echte vrienden worden weet je nooit, maar je kunt er in ieder geval naar hartelust oefenen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_56670721
quote:
Op maandag 11 februari 2008 18:43 schreef Garisson72 het volgende:

Het lijkt me daarom een behoorlijk ondoenlijke zaak om dat in het komende halfjaar eens even helemaal om te gooien,
Zoals ik zeg, ik ben al bezig het om te gooien, er is alleen gewoon een laatste (wel flink) obstakel in die verandering, en dat obstakel wil ik in een half jaar uit de weg hebben geruimd. Volgens mij best een redelijk tijdsbestek, zeker aangezien ik in staat ben geweest flink wat fundamentele problemen uit de weg te ruimen en aanzienlijk vooruit ben gegaan in het laatste half jaar.

Misschien geen realistische planning, maar het is te proberen. En ik zie wel hoe ver ik kom.
quote:
en al helemáál niet op de manier die je hier aankaart: ik heb echt de associatie van iemand die met een gespannen gekromde rug en gebalde trillende vuistjes tussen zijn tanden door sist: "en ik ZAL verdomme doorhebben hoe ik sociaal-vaardig moet zijn, dan kan ik tenminste vrienden maken... " en dat gaat écht niet werken.
Naah, dat valt wel mee

Ik heb wel soms het idee dat echt bij iedereen alles vanzelf gaat wat betreft sociaal zijn, en dat het alleen bij mij niet lukt

Het probleem is ook niet het helesociaal-vaardig worden/zijn op zich, ik heb volgens mij een vrij specifieke vraag. Het gaat al steeds beter, ben in staat meer met andere mensen te praten enzo, maar hoe ik van daaruit verder moet komen ben iknog niet achter En dat is gewoon iets wat ik nu eigenlijk vrij snel nog veranderd wil hebben.
pi_56671685
tvp
pi_56672254
Als je op kamers gaat wonen, kom je automatisch in contact met huisgenoten. Die zijn meestal heel gastvrij en vriendelijk. Nodig ze een keer uit voor een biertje bij jou thuis, of vraag aan een huisgenoot om samen te koken. Maar de beste vrienden komen vaak voort uit gemeenschappelijke interesses. Als jullie allebei van gitaarspelen houden, kun je een keer vragen samen te spelen, om van elkaar te leren. Sowieso kan je mensen waarmee het klikt natuurlijk altijd vragen om een keer een biertje te drinken en te ouwehoeren.

Meestal gaat het allemaal wel vanzelf, maar je moet wel veel in contact met anderen blijven komen.
pi_56672913
sport of een fok meet
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  maandag 11 februari 2008 @ 21:59:15 #17
205557 NoLoveLost
Girls can tell
pi_56673484
quote:

Echter, er komt nooit wat uit. Vreemde mensen praat ik na die ene keer nooit meer mee, mensen die ik door omstandigheden (school, sport) in mijn leven vaker zie, daar praat ik vaker mee, maar er gebeurt verder niets. Ze vragen me nergens mee naartoe, ze worden geen vrienden. Er gebeurt verder niets. Hoe doen andere mensen dat?
Jij wilt toch wat met ze doen? Dan kun jij ze het beste ergens mee naar toe vragen.
Misschien zeggen ze wel: Nee, ik heb het druk/geen tijd/ geen zin. Dat is eigenlijk het ergste wat er kan gebeuren. Als ik een keer uitgenodigd word maar niet kan, zal ik diegene ook sneller eens uitnodigen.
Je hebt niets te verliezen.
pi_56673665
quote:
Op maandag 11 februari 2008 20:04 schreef benzin het volgende:
Het gaat al steeds beter, ben in staat meer met andere mensen te praten enzo, maar hoe ik van daaruit verder moet komen ben iknog niet achter En dat is gewoon iets wat ik nu eigenlijk vrij snel nog veranderd wil hebben.
Vriendschap kan je echt niet afdwingen, het ontstaat wanneer je een klik hebt met iemand en je het dus leuk vind om met zo'n persoon dingen te gaan ondernemen (uitgaan, bij elkaar thuis hangen). Die stappen kunnen eng zijn, maar als je je relaties naar een hoger niveau wilt tillen zul je ze toch echt moeten nemen.
Say goodnight, mr. Diaz.
Laat je moeder maar een live getten.
pi_56674464
TVP..
Herken het probleem wel.. Met name sinds de middelbare school, toen iedereen ging studeren en ik ging werken, kom ik weinig nieuwe potentiele vriendschappen tegen.. Het gaat iig niet zo vanzelf als het in schooltijd ging ("we fietsen vanuit hetzelfde dorp naar school dus spreken we elkaar dagelijks 2 uur op de fiets, en trekken automatisch daarbuiten met elkaar op").
Tijd vrijwilligerswerk gedaan, in de horeca gewerkt en daarmee wel tig mensen ontmoet waarmee het gezellig ouwehoeren is in de kroeg, maar 't gaat nooit veel verder dan dat... Ik durf ook nauwelijks iemand thuis uit te nodigen ofzo, omdat ik bang ben dat ze dat als andere (relationele) interesse opvatten, en ook wel een beetje omdat ik denk "als ze dat zouden willen hadden ze het zelf al voorgesteld..".Bovendien voel ik als ik iemand uit zou nodigen om iets leuks te doen een enorme druk van "oje, nu moet ik er dus voor gaan zorgen dat het leuk en gezellig is, en dat ze me aardig blijven vinden"..
Met collega's idem dito.. heb het op de werkvloer best gezellig, ze nodigen me ook wel af-en-toe uit voor dingen, maar heb dan toch altijd een beetje t gevoel dat ze dat alleen maar uit beleefdheid doen..
  maandag 11 februari 2008 @ 22:51:20 #20
183181 LucasBergman
Schudden voor gebruik
pi_56674857
Topic Voor Psycholische boeken

Benzin, k heb nu meerdere topics van je gevolgd, herken mijzelf in elk van deze wel. Ook deze dus ff bijhouden :y
[quote]Op woensdag 13 februari 2008 13:48 schreef Gripper het volgende:
Je maakt geen indruk op de chicks met een bus, je moet een honda hebben, daarmee kan je elke chick regelen!
[/quote]
pi_56678823
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:38 schreef Maartel het volgende:
TVP..
Herken het probleem wel..
Jouw verhaal herken ik ook wel. Alleen veranderde dat bij mij al tijdens de middelbare school. Zoals jij ook zegt begon zo'n vriendschap heel makkelijk met samen fietsen, om vervolgens meer dingen samen te ondernemen. Op die manier had ik al snel een grote vriendenkring waar ik vaak over de vloer bij kwam. Maar op een gegeven moment begon het me te benauwen, geen idee hoe dat kwam. Ik begon ineens alles als verplichtingen zien...de telefoontjes om naar de stad te gaan, de verjaardagen etc., het ging voor mij niet meer zo spontaan als vroeger. Dus toen ging ik wat meer dingen op mezelf doen, bleef wat meer thuis...en het had meteen gevolgen: de vriendschappen verwaterde tot een oppervlakkig contact op school.

Nu is dat nog grotendeels hetzelfde. Ik heb op een soort muurtje om mij heen gebouwd, wat ik blijkbaar ook uitstraal. Klasgenoten, collega's...het contact is goed, ik ben ook aardig sociaal aangelegd. Maar het blijf veel al beperkt tot school, werk en daarbuiten vrij weinig. Dat is jammer, maar ik besef wel dat ik daar toch zelf wel verantwoordelijk voor ben geweest.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 12 februari 2008 @ 10:01:59 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_56679437
quote:
Op maandag 11 februari 2008 20:04 schreef benzin het volgende:
Ik heb wel soms het idee dat echt bij iedereen alles vanzelf gaat wat betreft sociaal zijn.
...je krijgt wat je investeert. Geen enkele vriendschap gaat vanzelf. Iedereen moet moeite doen om iets op te bouwen en dat vervolgens ook te onderhouden, net zoveel als jij.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:25:39 #23
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_56679889
Ik lees even met interesse mee. Een "sociaal leven" opbouwen vanaf 0 is best lastig, dat merk ik nu ook. .Ik ben nu net voor mijn verhuisd van de regio waar ik mijn hele leven gewoond heb, naar het oosten van het land. Natuurlijk zijn de bestaande vriendschappen nu niet voorbij, maar het zou prettig zijn om ook in deze regio "gewoon" een sociaal leven op te bouwen.
Extra hindernis daarbij is dat ik op interim basis door het hele land werk en dus niet via mijn collega's hier contacten op doe en dat het in mijn oude vertrouwde omgeving eigenlijk "vanzelf" ging (je gaat eens stappen, je leert mensen kennen via je vriendenkring etc)
Nu ben ik hier nog vooral aangewezen op de sociale kring van mijn vriendin. Niets mis mee, aardige lui, maar toch anders dan je "eigen" vrienden natuurlijk.

Maar goed: ik ga er vanuit dat dat vast helemaal goed gaat komen . Niet teveel over nadenken en gewoon je leven leven. Mensen komen dan als vanzelf wel op je pad
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 12 februari 2008 @ 10:36:15 #24
39237 crew  H_T
2733
pi_56680068
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:38 schreef Maartel het volgende:
Ik durf ook nauwelijks iemand thuis uit te nodigen ofzo, omdat ik bang ben dat ze dat als andere (relationele) interesse opvatten, en ook wel een beetje omdat ik denk "als ze dat zouden willen hadden ze het zelf al voorgesteld..".
Als de ander precies dezelfde redenering er op na houdt kom je in een situatie dat jullie allebei wel willen maar op elkaar wachten, dan kom je geen steek verder
quote:
Bovendien voel ik als ik iemand uit zou nodigen om iets leuks te doen een enorme druk van "oje, nu moet ik er dus voor gaan zorgen dat het leuk en gezellig is, en dat ze me aardig blijven vinden"..
Misschien klinkt het beter als je het anders formuleert. In plaats van "Zullen we iets leuks gaan doen" zou je ook kunnen vragen (bijvoorbeeld aan het eind van je dienst die samenvalt met het eind van de dienst van een collega) of die persoon zin heeft om nog even wat te drinken/terrasje te pakken, zoiets. Wat ook kan is een opmerking plaatsen over een film die je gaaf lijkt of gewoon dat je weer es naar de film wil gaan. Misschien komt daar een leuke reactie op en kunnen jullie naar de film.

Dit is wel als je al contact hebt gehad met mensen. Het werkt waarschijnlijk een stuk minder goed als je het gebruikt als eerste zin
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_56685895
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:08 schreef Meneer-Goud het volgende:

[..]

Vriendschap kan je echt niet afdwingen, het ontstaat wanneer je een klik hebt met iemand en je het dus leuk vind om met zo'n persoon dingen te gaan ondernemen (uitgaan, bij elkaar thuis hangen). Die stappen kunnen eng zijn, maar als je je relaties naar een hoger niveau wilt tillen zul je ze toch echt moeten nemen.
Dit is het punt TS. Je zegt dat je met mensen praat. Ik praat met vele mensen. Dat wil echt niet zeggen dat ik met al deze mensen vrienden ga worden. Hiervoor moet er een klik zijn.

Hoe verlopen die gesprekken met mensen? Heb je daadwerkelijk plezier als je met deze mensen praat, of moet je elke keer opnieuw verzinnen waar je het nou weer over moet gaan hebben. Het zijn pas potentiele vrienden als de gesprekken vanzelf lijken te verlopen.

Wanneer dit het geval is, is er een reden voor beiden om af te spreken. Ook dan moet er echter nog steeds moeite worden gedaan om daadwerkelijk vrienden te worden.
pi_71294796
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:30 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Dit is het punt TS. Je zegt dat je met mensen praat. Ik praat met vele mensen. Dat wil echt niet zeggen dat ik met al deze mensen vrienden ga worden. Hiervoor moet er een klik zijn.

Hoe verlopen die gesprekken met mensen? Heb je daadwerkelijk plezier als je met deze mensen praat, of moet je elke keer opnieuw verzinnen waar je het nou weer over moet gaan hebben. Het zijn pas potentiele vrienden als de gesprekken vanzelf lijken te verlopen.

Wanneer dit het geval is, is er een reden voor beiden om af te spreken. Ook dan moet er echter nog steeds moeite worden gedaan om daadwerkelijk vrienden te worden.
Helemaal mee eens, iedereen is anders en daarom is het ook onmogelijk om met iedereen vrienden te kunnen worden... er zijn altijd wel mensen die je mag en mensen die je totaal niet mag.

Ik denk dat die gozer zich ook moet realiseren dat de meeste mensen maar 1 of 2 échte vrienden hebben, de rest valt onder de categorie 'maten' waar je af en toe de kroeg mee induikt.

Hij kan beginnen met meer positief te zijn over zichzelf, zit zichzelf alleen maar depressief te maken, iedereen is wel eens eenzaam.

Misschien wil ie 'te graag' vrienden maken en loopt ie te hard van stapel... niet gelijk na een week: zullen we eens naar de film gaan (of wat dan ook)... maar heb het geduld om mensen eerst beter te leren kennen. Ga ook eens meedoen met groepsactiviteiten, je komt altijd wel iemand tegen waarmee je het kan vinden.. en dat kan dan ook een goede start van een vriendschap zijn.

Door binnen constant te gaan zitten mokken achter je PC brengt je dus echt niet ver, het voedt volgens mij alleen maar je zelfmedelijden.
pi_71384903
...Zo herkenbaar.

Ik merk het al een hele tijd, zit niet lekker in mijn vel. Kon echter nooit uitleggen waar dat door was.
Uiteindelijk is het heel simpel: Ik ben alleen.
Dat besef heeft me erg geraakt en ik merk dat ik er de grootste moeite mee heb er wat aan te doen.

Als ik erop terug kijk begon het al op de middelbare school. Omdat ik naast school werkte had ik ongeveer het volgende ritme: school, werk, leren, slapen. Na school had ik weinig contacten, want op mijn werk was iedereen bijna twee keer mijn leeftijd.
Na de middelbare school ben ik daar full-time gaan werken met een avond opleiding ernaast, waar wederom mensen zaten van twee keer mijn leeftijd.
Inmiddels heb ik een carriereswitch gemaakt en zit ik weer tussen, je raad het al, mensen van twee keer mijn leeftijd.
Het enigste waar ik al die jaren om heb gegeven was werken, doen waar je goed in bent. Want als je ergens goed in bent gaan mensen niet zeuren.
Ik ben in mijn jeugd namelijk nogal gepest, de enigste manier om mezelf op de basisschool te handhaven was goed presteren en de beste/snelste/sterkste te zijn.

Afijn, terug naar het nu.
Op de een of andere manier heb ik de grootste moeite om een normaal sociaal contact op te bouwen.
In mijn huidige werk heb ik veel te maken met klanten. Daar heb ik geen enkele moeite mee. Dan praat ik als brugman over de producten maar ook over koetjes en kalfjes. Met mijn collega's loopt het ook op rolletjes daar kan ik normaal mee omgaan.
Maar zodra ik prive iemand tegenkom is dat afgelopen, alsof er een knop omgaat.
Zodra het niet "ergens" over gaat heb ik niks te vertellen en kan ik me bij god ook niks verzinnen om te zeggen.

Ik lig hier nachten wakker van, nu uiteindelijk kwam ik dit topic tegen en heb ik (zoals je ziet) gepost.

Nu ben ik 25 en het is een vreselijk besef te weten dat je eigenlijk alleen bent. Al die tijd heb ik ontkend dat ik het nodig had, maar nu weet ik wel beter.

Heeft een van jullie hier ook ervaring mee en dan met name hoe je het oplost. Want het eet aan me.
(max. 4 regels)
pi_71385174
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 03:27 schreef Nomad404 het volgende:
...
Ik ben in mijn jeugd namelijk nogal gepest, de enigste manier om mezelf op de basisschool te handhaven was goed presteren en de beste/snelste/sterkste te zijn.
...
Wat gek, ik heb dat precies andersom ervaren... niet met je hoofd boven het maaiveld uitsteken, gewoon normaal zijn, expres fouten maken, want anders ben je de enige die het 'gewoon kan'...
Ik kan me wel voorstellen dat (vooral voor jongens) lichamelijk de sterkste/beste/snelste zijn helpt, maar ik als meisje had daar sowieso geen kans op.
And the druids turn to stone...
pi_71386051
Eigenlijk is het simpel.

Praat niet met jan en alleman, maar met mensen die je aanspreken.

Als je dan mensen hebt die je aardig vindt, nodig je ze uit voor een bakkie of een biertje. Als ze het leuk vinden om je vaker te spreken, nodigen ze jou ook uit.

Ga echter niet elk contact erin met een soort wederkerigheid, soms is een goed gesprek aan een bakje koffie geen aanleiding tot een vriendschap. Het kan echter wel gewoon gezellig zijn.

Zo simpel is het.
Verbaal terrorist
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:14:10 #30
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71386387
Ik blijf het gewoon vragen, maar wat heb je ondertussen ook gewoon vragen: wat heb je nu ondertussen al gedaan? Vriendschappen ontstaan niet zomaar, dat duurt gewoon een hele tijd.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_71406811
Nou, het is eigenlijk pas sinds een paar maand dat ik besef wat er daadwerkelijk aan de hand is. Dat klinkt oerstom natuurlijk want het is immers mijn leven.
Maar op de een of andere manier zit je in zo'n dageljkse routine (sleur zo u wilt) dat de dagen gewoon voorbij gaan.
-werken, school, studeren, slapen, werken etc.-
Uit mijn schooltijd heb ik slechts een paar goede kennissen overgehouden. Maar ja, je raakt toch uit elkaar op een gegeven moment. Als ik vrij was zaten zij op school, als zij vrij waren was ik aan het werk.

Maar goed, je vraag is prima natuurlijk: "wat heb je er al aan gedaan" Een cruaciale vraag, want ik besef donders goed dat er maar één persoon is die hier iets aan kan veranderen, ik.

De reden dat ik gepost heb is dat ik benieuwd was naar ervaringen en of meningen van anderen. Het is zo'n typisch geval van "ik ben vast de enigste" maar dat is natuurlijk niet zo. Vandaar dat ik belang had bij input van anderen.

Deze van Panthera1984 vind ik bijvoorbeeld erg interresant:
quote:
Wat gek, ik heb dat precies andersom ervaren... niet met je hoofd boven het maaiveld uitsteken, gewoon normaal zijn, expres fouten maken, want anders ben je de enige die het 'gewoon kan'...
Ik kan me wel voorstellen dat (vooral voor jongens) lichamelijk de sterkste/beste/snelste zijn helpt, maar ik als meisje had daar sowieso geen kans op.
Op een een of andere manier ben ik te eigenwijs om me in een hoekje te laten drukken. Ik voelde maar een manier om me niet te laten kennen, de beste of zeer goed zijn. Op de basis school heb ik zeker de helft van de tijd docenten gehad die me alleen maar konden vertellen hoe slecht ik het deed (maar die stonden dan ook dronken voor de klas...). En het slecht doen zou de "rest" gelijk geven en dat kwam me mijn eer te na.

Maar om even weer terug te komen op de vraag van Catbert.
Ik heb niet stil gezeten, zeker niet. Ik ben lid geweest bij een dans vereniging. Heb daar een heel leuk meisje leren kennen. Helaas waren haar ouders het niet eens met mijn werk en dat was dan dat. Het dansen ben ik mee gestopt omdat het niet meer naast mijn werk te plannen was.
Onlangs ben ik lid geworden van een sportvereniging, deels voor de beweging en het avontuur maar ook om wat contacten op te doen natuurlijk.

Het is waar dat het sluiten van vriendschappen tijd kost, maar dat geld ook voor mij.
Ik moet een knop omzetten en dat moet ik heel bewust doen. Vroeger zou ik nooit uit mezelf een geprek met iemand aangegaan zijn over koetjes en kalfjes, het moest altijd ergens over gaan want dat kon ik er wat over weten / vertellen.
Het kost echt moeite om een gesprek op te starten, ook als mensen prive tegen mij praten. Ik ben misschien een beetje bot geworden, altijd ja of nee en mijn mening veranderd vaak in een standpunt.
Altijd zwart/wit, ik moet het grijze gebied leren ontdekken waarbij ik iets van mezelf prijs moet geven. En dat blijft moeilijk.
(max. 4 regels)
pi_71441575
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:22 schreef Nomad404 het volgende:

Maar om even weer terug te komen op de vraag van Catbert.
Ik heb niet stil gezeten, zeker niet. Ik ben lid geweest bij een dans vereniging. Heb daar een heel leuk meisje leren kennen. Helaas waren haar ouders het niet eens met mijn werk en dat was dan dat. Het dansen ben ik mee gestopt omdat het niet meer naast mijn werk te plannen was.
Onlangs ben ik lid geworden van een sportvereniging, deels voor de beweging en het avontuur maar ook om wat contacten op te doen natuurlijk.

Wat voor werk doe je dan...?
pi_71447752
Ik zal in de schoonmaak, maar dat was naast mijn school om geld te verdienen. Als bijbaantje.
Daar zagen ze geen toekomst in denk ik. Beetje oppervlakkige gedachte maar je.
Feit dat ze zich daar wat van aantrok was vette afknapper, als je mensen niet kan waarderen voor wat ze zijn dan heb je het bij mij verpest.
(max. 4 regels)
pi_71504409
Voor mij hetzelfde, nieuwe contacten zijn niet zomaar gelegd.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:44:28 #35
264561 Symo
Causa sui
pi_71505109
quote:
Op maandag 11 februari 2008 18:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als ze die interesse tonen moet je sterk blijven en hun nieuwsgierigheid bevredigen.

Laat zien wie je bent. Dat is de enige manier om vrienden te krijgen.
Mooie woorden, helaas herken ik me ook wel in het verhaal.
pi_71522807
Ik herken mezelf ook erg in de verhalen van de TS, Maartel en Nomad404. Ik heb wel een paar vrienden via mijn studie, maar die wonen allemaal ver weg, waardoor het erop neerkomt dat als ik thuis ben ik altijd alleen ben. Zij weten niet dat ik verder geen vrienden heb, omdat ik bang ben dat het ze afschrikt.

Waar ik net als jullie mee zit is, hoe maak je vrienden zonder al vrienden te hebben? Ik ben wel eens in mijn eentje uitgegaan, maar dit was geen succes. Misschien is er hier een ervaringsdeskundige die ook in een dergelijke situatie heeft gezeten?

Denken jullie dat het verstandig is om mijn huidige vrienden gewoon de waarheid te vertellen (niet met een dramatisch wat ben ik zielig verhaal, maar het ze gewoon enkel vertellen), of zal dat ze afschrikken en schade veroorzaken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
pi_71524550
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:31 schreef TripleEspresso het volgende:
Waar ik net als jullie mee zit is, hoe maak je vrienden zonder al vrienden te hebben? Ik ben wel eens in mijn eentje uitgegaan, maar dit was geen succes.
Waarom was het geen succes?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:02:18 #38
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_71525359
Herkenbaar.
En vooral als je iemand hebt waarmee het klikt gooit de afstand waarop je woont ook wel eens roet in het eten.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_71532843
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:32 schreef wittesneeuw het volgende:

[..]

Waarom was het geen succes?
Ik ben in verschillende tenten geweest, maar stond daar maar een beetje in mijn eentje, terwijl iedereen om me heen met andere mensen in groepjes stond. Het voelt dan alsof je door iedereen wordt aangekeken. Misschien dat het toeval was hoor, maar ik heb niemand gezien die daar ook in zijn eentje was.

Als je dan iemand tegenkomt die je nog kent van de middelbare school ofzo, dan vragen ze "Met wie ben je hier?" Als ik dan vertel dat ik 'toevallig vandaag' in mijn eentje ben, dan wordt je een beetje lacherig aangekeken.

Misschien dat ik in de verkeerde tenten ben geweest, maar daardoor was het geen succes.
pi_71533299
Ik lees even mee zonder meteen een enorm verhaal te posten. Mijn verhaal is hetzelfde als vele die hierboven al gepost zijn. Mijn hele leven alleen, moeite met contacten leggen, kan soms moeilijk gesprekken gaane houden en ik sluit mezelf af als ik ook maar eventjes het gevoel heb dat ik er niet bij hoor.

Dat laatste is mijn grootste probleem. Ik heb hele lieve collega's die allemaal ontzettend sociaal naar elkaar toe zijn, maar als ik ook maar eventjes het gevoel heb dat ik een vijfde wiel aan de wagen ben, dan sluit ik mezelf volledig af, stop mijn kop in het zand en doe alsof ik er niet ben. Het lukt me gewoon soms domweg niet om te praten, ik weet dan niet waarover.
Zoals hierboven al werd opgemerkt: minder denken meer genieten van het leven. Ik ga, als ik mezelf afsluit, in mijn hoofd leven en mezelf afstraffen. Het is dan moeilijk om eruit te komen.

Ik heb tegen een aantal mensen verteld dat ik zo eenzaam ben, maar veel ben ik daar in ieder geval niet meer opgeschoten. Het is op zich best fijn als een paar mensen het weten, om er eens voor uit te komen. Maar je wordt er in ieder geval niet minder eenzaam van.

Sorry, voor het warrige verhaal. Ik zit sinds gisteravond om exact deze redenen weer in een zware dip en mijn hoofd is iets te chaotisch om alles overzichtelijk neer te typen
pi_71534874
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:38 schreef TripleEspresso het volgende:
Als je dan iemand tegenkomt die je nog kent van de middelbare school ofzo, dan vragen ze "Met wie ben je hier?" Als ik dan vertel dat ik 'toevallig vandaag' in mijn eentje ben, dan wordt je een beetje lacherig aangekeken.
Hoe reageer jij dan als iemand je zo'n gesloten antwoord op jouw open vraag geeft?

(ik kan het niet voor jou zeggen maar voor mij geldt: lacherig aankijken, weglopen en iemand zoeken die mijn gezelschap wel op prijs stelt, want die ander heeft daar blijkbaar geen zin in)
pi_71534983
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:02 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik lees even mee zonder meteen een enorm verhaal te posten. Mijn verhaal is hetzelfde als vele die hierboven al gepost zijn. Mijn hele leven alleen, moeite met contacten leggen, kan soms moeilijk gesprekken gaane houden en ik sluit mezelf af als ik ook maar eventjes het gevoel heb dat ik er niet bij hoor.

Dat laatste is mijn grootste probleem. Ik heb hele lieve collega's die allemaal ontzettend sociaal naar elkaar toe zijn, maar als ik ook maar eventjes het gevoel heb dat ik een vijfde wiel aan de wagen ben, dan sluit ik mezelf volledig af, stop mijn kop in het zand en doe alsof ik er niet ben. Het lukt me gewoon soms domweg niet om te praten, ik weet dan niet waarover.
Zoals hierboven al werd opgemerkt: minder denken meer genieten van het leven. Ik ga, als ik mezelf afsluit, in mijn hoofd leven en mezelf afstraffen. Het is dan moeilijk om eruit te komen.

Ik heb tegen een aantal mensen verteld dat ik zo eenzaam ben, maar veel ben ik daar in ieder geval niet meer opgeschoten. Het is op zich best fijn als een paar mensen het weten, om er eens voor uit te komen. Maar je wordt er in ieder geval niet minder eenzaam van.

Sorry, voor het warrige verhaal. Ik zit sinds gisteravond om exact deze redenen weer in een zware dip en mijn hoofd is iets te chaotisch om alles overzichtelijk neer te typen
Zo herkenbaar.
Dat meteen afsluiten voor anderen als het even wat minder gaat, helpt gewoon niet
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_71535896
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:13 schreef wittesneeuw het volgende:

[..]

Hoe reageer jij dan als iemand je zo'n gesloten antwoord op jouw open vraag geeft?

(ik kan het niet voor jou zeggen maar voor mij geldt: lacherig aankijken, weglopen en iemand zoeken die mijn gezelschap wel op prijs stelt, want die ander heeft daar blijkbaar geen zin in)
Voor zover ik het heb meegemaakt gaat het gesprek dan nog 2 minuten door en dan zegt hij/zij iets in de trant van "ik ga nog ff ergens anders heen, tot ziens".

Ik weet niet hoe ik hierop zou moeten reageren, het is voor mijn gevoel ook niet normaal om in je eentje uit te gaan, of is dat een vooroordeel?
pi_71536042
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:02 schreef bloempje-moi het volgende:

[...]

[...]

Hoe reageerden die mensen die je het verteld hebt op dat je alleen was? En wat voor een relatie heb je met die mensen? Heeft het positieve of negatieve effecten gehad?
pi_71536818
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:47 schreef TripleEspresso het volgende:

[..]

Voor zover ik het heb meegemaakt gaat het gesprek dan nog 2 minuten door en dan zegt hij/zij iets in de trant van "ik ga nog ff ergens anders heen, tot ziens".

Ik weet niet hoe ik hierop zou moeten reageren, het is voor mijn gevoel ook niet normaal om in je eentje uit te gaan, of is dat een vooroordeel?
In de tijd dat ik in de horeca werkte ging ik regelmatig alleen uit, maar dat was vrij makkelijk omdat ik iig altijd met mijn collega's kon kletsen. En als je er dan toch al alleen bent raak je vaak sneller met anderen aan de praat dan wanneer je al met wat vrienden bent.
Nu ik er een paar jaar 'uit' ben geweest en eigenlijk niemand meer goed ken in de plaatselijke kroegen is het een stuk lastiger. In m'n eentje in een kroeg vermaak ik me nou niet echt, en als ik alleen uitga is het dan ook vooral vanuit een accute behoefte om nieuwe mensen te ontmoeten.. Maar dan zit je daar dus met het idee "ik wil vrienden maken (of meer) en zo snel mogelijk" en voelt de avond als een verspilling van energie en geld als je uiteindelijk niemand hebt gesproken. Da's én erg demotiverend, maar 't helpt ook voor geen meter want een uitstraling van "ik ben hier alleen, wie komt me uit m'n eenzaamheid verlossen" trekt nou niet direct mensen aan.
pi_71538023
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:52 schreef TripleEspresso het volgende:

[..]

Hoe reageerden die mensen die je het verteld hebt op dat je alleen was? En wat voor een relatie heb je met die mensen? Heeft het positieve of negatieve effecten gehad?
Oh, zeker geen negatieve reacties hoor. Zoiets vertel ik alleen aan mensen waarvan ik weet dat ze er niet negatief op reageren. Twee van hen herkenden het gevoel en ik heb het er ook wel met ze over gehad. Zij zijn er goed uitgekomen en we hebben gesproken over hoe dat moest. Het verschil is alleen met hen dat ik een heel ander karakter heb. Zij zijn schattig, bubbly en heel out-going. Ik niet. Ik straal iets negatiefs uit geloof ik en ben niet iemand waarop mensen meteen positief reageren. Dat uitstralen heb ik natuurlijk wel een eigen aandeel in, maar het is mij tot op heden nog niet gelukt om het te veranderen. Soms gaat het daarentegen heel goed. De manier waarop ik met mensen omga heeft erg te maken met hoe ik mij voel. En dat hangt weer (deels) af van hoe ik mensen omga. Een irritant cirkeltje dus
pi_71541540
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:18 schreef Maartel het volgende:

[..]

In de tijd dat ik in de horeca werkte ging ik regelmatig alleen uit, maar dat was vrij makkelijk omdat ik iig altijd met mijn collega's kon kletsen. En als je er dan toch al alleen bent raak je vaak sneller met anderen aan de praat dan wanneer je al met wat vrienden bent.
Nu ik er een paar jaar 'uit' ben geweest en eigenlijk niemand meer goed ken in de plaatselijke kroegen is het een stuk lastiger. In m'n eentje in een kroeg vermaak ik me nou niet echt, en als ik alleen uitga is het dan ook vooral vanuit een accute behoefte om nieuwe mensen te ontmoeten.. Maar dan zit je daar dus met het idee "ik wil vrienden maken (of meer) en zo snel mogelijk" en voelt de avond als een verspilling van energie en geld als je uiteindelijk niemand hebt gesproken. Da's én erg demotiverend, maar 't helpt ook voor geen meter want een uitstraling van "ik ben hier alleen, wie komt me uit m'n eenzaamheid verlossen" trekt nou niet direct mensen aan.
Dat herken ik ook wel ja. Het lijkt ook wel of er nooit andere mensen alleen zitten in de kroeg.
pi_71541571
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:54 schreef bloempje-moi het volgende:

[...]

Een irritant cirkeltje dus
Maar dat cirkeltje kan ook juist andersom werken of niet?
pi_71547169
tvp
pi_71547296
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:56 schreef TripleEspresso het volgende:

[..]

Dat herken ik ook wel ja. Het lijkt ook wel of er nooit andere mensen alleen zitten in de kroeg.
Dat valt me opzich nog redelijk mee, maar ik ga ook niet snel zonder reden een wildvreemde aanspreken van "hey, alles goed?". Als iemand dat bij mij zou doen zou ik ook denken "wat moet je?", of er vanuit gaan dat ik versierd word.
pi_71549061
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:32 schreef Maartel het volgende:
Als iemand dat bij mij zou doen zou ik ook denken "wat moet je?", of er vanuit gaan dat ik versierd word.
Want andere mensen kunnen niet alleen maar uit zijn op een gezellig gesprek?
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:47 schreef TripleEspresso het volgende:
Ik denk dat dit zeker wel een vooroordeel te noemen is, want wie is hier de persoon die denkt dat het niet normaal is om alleen ergens naartoe te gaan? Het zegt dus niets over wat andere mensen denken
pi_71549464
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:36 schreef wittesneeuw het volgende:
Want andere mensen kunnen niet alleen maar uit zijn op een gezellig gesprek?
Mja, die ander is dan wellicht bezig met een gezellig gesprek terwijl jij al denkt "zal ik al in aanmerking komen om hier een vriendschap uit te slepen?".. dat werkt dan ook niet erg lekker.
Kijk, even een praatje maken met degene naast je aan de bar dat gaat nog wel, maar ik zou 't zelf niet prettig/vreemd vinden als midden op de dansvloer, of terwijl ik rustig aan een tafeltje zit, een vreemde ineens naast me komt zitten/staan en uitgebreid tegen me begint te praten.
quote:
Ik denk dat dit zeker wel een vooroordeel te noemen is, want wie is hier de persoon die denkt dat het niet normaal is om alleen ergens naartoe te gaan? Het zegt dus niets over wat andere mensen denken
Bij alleen naar bijv. een film gaan kan ik me nog wel wat voorstellen, omdat je dan voor de film gaat, en die alleen net zo prima kunt waarderen. Uitgaan gaat (naar mijn idee) helemaal om het sociale aspect.
Kan ik een leuke avond uit hebben zonder enig sociaal contact? Nee.
Met andere woorden: als ik een avond alleen naar een kroeg ga doe ik dat volkomen met de hoop mensen te ontmoeten/contacten te maken. Waar die anderen in een bioscoop/bij een concert/etc nog een Maartel aan zouden treffen die zich prima vermaakte, en daarmee een gesprekje aan zouden knopen, daar ben ik in de kroeg alleen iemand die zich volkomen verveelt totdat hij enige vorm van aandacht krijgt. Dat is toch een minder handige/prettige/gelijkwaardige basis om met mensen in contact te komen.
pi_71550784
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:51 schreef Maartel het volgende:

Bij alleen naar bijv. een film gaan kan ik me nog wel wat voorstellen, omdat je dan voor de film gaat, en die alleen net zo prima kunt waarderen. Uitgaan gaat (naar mijn idee) helemaal om het sociale aspect.
Kan ik een leuke avond uit hebben zonder enig sociaal contact? Nee.
Met andere woorden: als ik een avond alleen naar een kroeg ga doe ik dat volkomen met de hoop mensen te ontmoeten/contacten te maken. Waar die anderen in een bioscoop/bij een concert/etc nog een Maartel aan zouden treffen die zich prima vermaakte, en daarmee een gesprekje aan zouden knopen, daar ben ik in de kroeg alleen iemand die zich volkomen verveelt totdat hij enige vorm van aandacht krijgt. Dat is toch een minder handige/prettige/gelijkwaardige basis om met mensen in contact te komen.
Ik ervaar dat precies hetzelfde. Ik heb het gevoel dat alleen uitgaan en alleen dingen ondernemen lastig is en niet fijn voor jezelf.
pi_71625109
Is het misschien een idee om eens een centraal topic over dit onderwerp te maken? Er duiken regelmatig topics hierover op en misschien kunnen is het wat om die samen te voegen. Het lijkt mij dat er heel wat steun uit te halen valt door over ervaringen te praten en elkaar wat aan te moedigen. Ik zit zelf ook in deze situatie en soms lijkt het echt alsof je er alleen voor staat. Als je ervaringen met elkaar kunt delen kan dat een positief effect hebben lijkt me.

Ik weet niet of je centrale topics gewoon kunt openen of dat dat via een mod moet

[ Bericht 0% gewijzigd door bloempje-moi op 05-08-2009 15:45:52 ]
pi_71625153
TVP
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:43:55 #56
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71626833
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:39 schreef benzin het volgende:
Ik ervaar dat precies hetzelfde. Ik heb het gevoel dat alleen uitgaan en alleen dingen ondernemen lastig is en niet fijn voor jezelf.
Heb je nu al iets ondernomen kwa studenten- of sportvereniging?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_71633733
Wat mij persoonlijk ook wel parten speelt, geloof ik, is dat het voor mij nooit echt natuurlijk gaat:
ik denk als ik iemand ontmoet eigenlijk nooit "goh, het lijkt me wel gezellig om hiermee wat te gaan drinken/samen te eten/iets te doen" (tenzij ik verliefd ben), dus als ik zoiets voorstel is het puur 'strategisch' (oja, dit hoor ik te vragen, en dan worstel ik me door x etentjes heen en dan heb ik er een vriend bij). Het voelt vaak meer als een opgave/investering dan dat ik er enigszins iets uithaal, dus dat verhoogt de drempel nogal..
pi_71634032
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:17 schreef Maartel het volgende:
Wat mij persoonlijk ook wel parten speelt, geloof ik, is dat het voor mij nooit echt natuurlijk gaat:
ik denk als ik iemand ontmoet eigenlijk nooit "goh, het lijkt me wel gezellig om hiermee wat te gaan drinken/samen te eten/iets te doen" (tenzij ik verliefd ben), dus als ik zoiets voorstel is het puur 'strategisch' (oja, dit hoor ik te vragen, en dan worstel ik me door x etentjes heen en dan heb ik er een vriend bij). Het voelt vaak meer als een opgave/investering dan dat ik er enigszins iets uithaal, dus dat verhoogt de drempel nogal..
Herkenbaar. Ik ben ook totaal niet spontaan in mijn contacten. Soms wel hoor, maar heel vaak kost het mij moeite. En ik merk dat je dan al snel buiten de boot valt als je het in een gesprek opneemt tegen iemand die wel heel gemakkelijk of spontaan praat.
  zondag 16 augustus 2009 @ 20:45:15 #59
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71931061
edit.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_71990972
hey,

Ik denk dat je gewoon niet de goeie mensen tegenkomt. Als je naar jezelf kijkt en bijv een hobby neemt, ga hier dan is dieper op in. Is je hobby bijv fotograferen. Ga is naar een cursus/bijeenkomst over fotograferen. Zo leer je mensen kennen waarmee je al een leuk gespreksonderwerp hebt. Zie je iemand fotograferen, ga naar hem toe en je zal zien dat je zo een uur staat te kletsen over je hobby.

Iedereen praat graag over dingen die hun intresseren, zoek dus mensen met dezelfde interesse's.

Succes
pi_71991405
tvp XD
pi_71992510
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:06 schreef Robin1982 het volgende:
hey,

Ik denk dat je gewoon niet de goeie mensen tegenkomt. Als je naar jezelf kijkt en bijv een hobby neemt, ga hier dan is dieper op in. Is je hobby bijv fotograferen. Ga is naar een cursus/bijeenkomst over fotograferen. Zo leer je mensen kennen waarmee je al een leuk gespreksonderwerp hebt. Zie je iemand fotograferen, ga naar hem toe en je zal zien dat je zo een uur staat te kletsen over je hobby.

Iedereen praat graag over dingen die hun intresseren, zoek dus mensen met dezelfde interesse's.

Succes
Ja, dat zijn goede tips.
pi_71999183
Het komt mij bekend voor.

Zelf ben ik een supersociaal mens, en ik heb echt heel veel vrienden en maten. Het probleem is dat deze of 200 km, of 1800 km verderop wonen.

Ik heb de afgelopen 10 jaar 12 verschillende postcodes gehad, maar dit is voor mij eigenlijk nooit een probleem geweest omdat het voornamelijk in dezelfde regio was. Soms wat verder, soms wat dichterbij.
Ik heb ook 3 jaar in spanje gewoon en ook daar heb ik een rijkelijk sociaal leven opgebouwd.

Nu ben ik echter in onze hoofdstad neergestreken (ook niet mijn keus, maar kon niet in spanje blijven wegens de crisis) maar ik ben hier nog steeds zo goed als solo. Het komt er gewoon niet van.
Als ik de stad inga heb ik zeker een gezellige tijd, iedereen heeft wel even tijd voor een praatje en ik geniet ook zeker van deze sociale omgang. Maar thuis ben ik altijd alleen. Al een maandje of 5. Enige contacten die ik heb zijn een kennis die ik al jaren ken, en een huisgenoot van de eerste maand dat ik hier aankwam. Maar die is ook in zn uppie in Amsterdam.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:11:46 #64
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_72004508
Resistance is futile
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:23:07 #65
234468 wessh63
dont worry be happy
pi_72158048
het belangrijkste bij vrienden maken is entertainen. als mensen vrienden met je worden of je mee uit vragen of wat dan ook doen ze dat echt niet voor jouw. dat doen ze voor zichzelf. speel gewoon op ze in, geef complimentjes wees grappig enz.
pi_72159877
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:39 schreef benzin het volgende:

[..]

Beetje oud topic van jezelf weer, Ruim 1.5 jaar verder, en hoe gaat het nu?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:54:31 #67
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72163978
Er zijn meedere topics van benzin geloof ik, is het handig om deze centraal in 1 topic te houden? Want ik volg graag je ontwikkelingen maar dit topic was me totaal ontgaan bijvoorbeeld.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:22:55 #68
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72164619
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:54 schreef Grumpey het volgende:
Er zijn meedere topics van benzin geloof ik, is het handig om deze centraal in 1 topic te houden? Want ik volg graag je ontwikkelingen maar dit topic was me totaal ontgaan bijvoorbeeld.
Welke ontwikkelingen?
pi_72220144
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 03:27 schreef Nomad404 het volgende:
Heeft een van jullie hier ook ervaring mee en dan met name hoe je het oplost. Want het eet aan me.
Een oplossing die mij heeft geholpen in het relativeren van alles is daadwerkelijk te beseffen dat ik ook best graag alleen ben. Tijdens een disco kwam ik er achter dat ik eigenlijk net zo graag gewoon thuis een boek lees of internet/game. Als ik thuis zit voel ik me dus juist niet alleen, want ik weet dat ik elk moment iemand kan opbellen om te sporten of iets anders te ondernemen, ook al zijn het slechts kennissen en geen echte vrienden. De moment waarop ik me alleen voel zijn juist de momenten dat ik in een groep zit en andere mensen veel plezier zie maken (evt met partner). Ik doe vrolijk mee en (bijna) iedereen vind me een aardige gozer, maar ondertussen weet ik dat ik bij elk van hen nummer 30 ben op hun lijstje 'welke kennis/vriend neem ik mee naar een onbewoond eiland'.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_72276105
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:54 schreef Grumpey het volgende:
Ja. Die meerdere topics worden veroorzaakt door mensen die na hele lange tijd topics omhoog schoppen om te vragen hoe het gaat terwijl er een nieuwere liep. Ik raak zelf ook af en toe het spoor kwijt en mis mijn eigen topics
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:22 schreef Catbert het volgende:

Welke ontwikkelingen?
Dat is een goede vraag, het gaat allemaal wat moeizaam inderdaad. Het positieve is dat ik veel verder ben dan een paar jaar geleden, dat scheelt al een hoop.

Het is volgens mij voor mij niet zo makkelijk als voor jou en het heeft dan ook (helaas) een hoop tijd nodig.
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:49:16 #71
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72297882
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:58 schreef benzin het volgende:
Dat is een goede vraag, het gaat allemaal wat moeizaam inderdaad. Het positieve is dat ik veel verder ben dan een paar jaar geleden, dat scheelt al een hoop.
Zo ver in een paar jaar, poe poe.
quote:
Het is volgens mij voor mij niet zo makkelijk als voor jou en het heeft dan ook (helaas) een hoop tijd nodig.
Je zit jezelf gewoon excuses aan te praten. Ik ben een paar maanden terug in m'n eentje op dansles gegaan. Vond ik ook eng. Heb nu een groepje van een man of 5 waarmee ik regelmatig naar feestjes ga. Niet om op te scheppen ofzo, maar het is geen kwestie van "makkelijk zijn", je moet jezelf gewoon een schop geven en iets gaan doen.
pi_72322920
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 02:13 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Een oplossing die mij heeft geholpen in het relativeren van alles is daadwerkelijk te beseffen dat ik ook best graag alleen ben. Tijdens een disco kwam ik er achter dat ik eigenlijk net zo graag gewoon thuis een boek lees of internet/game. Als ik thuis zit voel ik me dus juist niet alleen, want ik weet dat ik elk moment iemand kan opbellen om te sporten of iets anders te ondernemen, ook al zijn het slechts kennissen en geen echte vrienden. De moment waarop ik me alleen voel zijn juist de momenten dat ik in een groep zit en andere mensen veel plezier zie maken (evt met partner). Ik doe vrolijk mee en (bijna) iedereen vind me een aardige gozer, maar ondertussen weet ik dat ik bij elk van hen nummer 30 ben op hun lijstje 'welke kennis/vriend neem ik mee naar een onbewoond eiland'.
Goede post. Ik merk zelf ook dat ik het soms meer naar meer zin heb in m'n eentje, lekker hangen achter de computer, een boek lezen, gamen whatever dan in een disco / kroeg rondhangen. Om dat dan meteen sociaal gestoord te noemen? Gaat een beetje ver wat mij betreft, maar dan nog maakt het me niet uit. Ik doe liever dingen waar ik me zelf goed bij voel dan dingen waar ik geen zin in heb.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:45:57 #73
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72323070
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:23 schreef wessh63 het volgende:
het belangrijkste bij vrienden maken is entertainen. als mensen vrienden met je worden of je mee uit vragen of wat dan ook doen ze dat echt niet voor jouw. dat doen ze voor zichzelf. speel gewoon op ze in, geef complimentjes wees grappig enz.
Dat is inderdaad zo. Wat of wie kan je zijn om het leven van anderen te verrijken. Als je een neger bent is dat makkelijk want die zijn 'in'. Als je een dikke vette criminele clown bent doe je het ook goed, want dan ben je grappig en dan gebeurt er altijd wat. Dit heeft ook wel betrekking op mij (niet van dat dikke criminele clown, maar ik bedoel de stelling). Dan vraag ik me toch af wat anderen in mij zagen/zien die wel met mij omgaan want zo bijzonder ben ik nie ;'(

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 31-08-2009 22:01:22 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_72323192
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 02:13 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Klinkt erg herkenbaar.
Alleen het lastige (in mijn geval) is dat ik af-en-toe wel ineens momenten heb waar ik behoefte heb iets 'samen' te doen (of gewoon behoefte heb aan een luisterend oor) en als je de rest van het jaar altijd 'op je gemak' alleen thuis zit, heb je op dat soort momenten amper vrienden waar je bij terecht kunt.
  dinsdag 1 september 2009 @ 00:15:21 #75
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72329022
wacht even.. verkeerd.
naja gewoon wgegehaald. ik had ze in een hoek dat ze hopelijk wat gaan nadenken wat doe je
pi_72329023
Opgeschoond. Zullen we normaal tegen elkaar doen enzo?
  dinsdag 1 september 2009 @ 00:20:22 #77
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72329142
Mijn opmerkingen waren van sociologisch belang. Het had een doel dat mensen dan zouden gaan nadenken.. dat er toch iets bleef steken van wat ik gezegd had omdat ze zo op mij neerkijken en dan op een dag dat ze toch dingen zien zoals ik die zie. moet een mod alles weghalen
pi_72329346
interessant onderwerp, ik ga het topic de komende dagen eens doorlezen en dan reageren
Jij ook?
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:58:11 #79
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72333217
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 00:29 schreef Krambo het volgende:
interessant onderwerp, ik ga het topic de komende dagen eens doorlezen en dan reageren
Je maakt er een hele studie van?
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:11:37 #80
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72335104
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:48 schreef Maartel het volgende:

[..]

Klinkt erg herkenbaar.
Alleen het lastige (in mijn geval) is dat ik af-en-toe wel ineens momenten heb waar ik behoefte heb iets 'samen' te doen (of gewoon behoefte heb aan een luisterend oor) en als je de rest van het jaar altijd 'op je gemak' alleen thuis zit, heb je op dat soort momenten amper vrienden waar je bij terecht kunt.
In deze optiek, en die van Knipoogje, is vriendschap gewoon een consumptiegoed wat je gebruikt op de momenten dat jij er zelf behoefte aan hebt. Eigenlijk het eindresultaat van de individualistische samenleving van de laatste decennia.
Echter, echte vriendschap werkt zo niet, en vraagt ook opoffering, energie en moeite. Het denken aan een ander waarbij je je eigen gedachten even opzij zet. Dat is een kunst die veel mensen tegenwoordig steeds meer aan het verliezen zijn helaas.
pi_72349494
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:11 schreef Grumpey het volgende:

[..]

In deze optiek, en die van Knipoogje, is vriendschap gewoon een consumptiegoed wat je gebruikt op de momenten dat jij er zelf behoefte aan hebt. Eigenlijk het eindresultaat van de individualistische samenleving van de laatste decennia.
Echter, echte vriendschap werkt zo niet, en vraagt ook opoffering, energie en moeite. Het denken aan een ander waarbij je je eigen gedachten even opzij zet. Dat is een kunst die veel mensen tegenwoordig steeds meer aan het verliezen zijn helaas.
Waar leid je uit mijn woorden af dat ik daar zo over denk?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_72371783
Ik volg ook al eventjes je topics Benzin, zoals je nu schrift/typt maak je veel vorderingen, blijf gewoon je best doen en je krijgt leuke mensen te ontmoeten
  woensdag 2 september 2009 @ 18:27:51 #83
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72374402
Waar woont TS, misschien die een keertje iets met hem/haar wilt drinken?
pi_72695606
quote:
Op woensdag 2 september 2009 16:18 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik volg ook al eventjes je topics Benzin, zoals je nu schrift/typt maak je veel vorderingen, blijf gewoon je best doen en je krijgt leuke mensen te ontmoeten
Ik hoop het. Op zich denk ik dat het wel moet gaan lukken, ik weet alleen nog niet wanneer.
pi_72695700
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:58 schreef DroogDok het volgende:
Juist het corps.. Dan kom je een beetje van dit gelul af
pi_73664852
Ik heb zelf denk ik maar een paar echte vrienden en kennissen. Ze zijn op 1 hand te tellen. Ik zit zelf op kamers.
Opzich ben ik hier niet ontevreden over. Toch vind ik het altijd wel weer leuk om nieuwe mensen te leren kennen en dan eventueel een vriendschap aan te gaan. Als je graag nieuwe vrienden wilt maken zul je voor jezelf te rade moeten gaan wat je precies wil. In ieder geval open voor zijn om nieuwe dingen te ondernemen. Overigens als je nieuwe dingen onderneemt, het hangt erg van de stad of dorp af en op welke dag je dingen onderneemt. Bijvoorbeeld als je eens naar een kroeg wil heb je met dat soort dingen in het weekend meer succes waarschijnlijk
pi_73665087
Hoe gaat het nu met je benzin?
pi_74091378
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:44 schreef Stephan1237 het volgende:
Hoe gaat het nu met je benzin?
Het gaat goed. Ik voel me lichamelijk en geestelijk stabieler dan ik me in maanden heb gevoeld. Nog steeds wat eenzaam enzo, maarja.

Ik ben een hoop met mijn werk en mijn opleiding bezig en ik lees veel. En als je gewoon bezig blijft valt die eenzaamheid minder op. En ik weet dat het allemaal wel goed gaat komen, ik weet alleen nog niet wanneer.
pi_74096186
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:56 schreef benzin het volgende:

[..]

Het gaat goed. Ik voel me lichamelijk en geestelijk stabieler dan ik me in maanden heb gevoeld. Nog steeds wat eenzaam enzo, maarja.

Ik ben een hoop met mijn werk en mijn opleiding bezig en ik lees veel. En als je gewoon bezig blijft valt die eenzaamheid minder op. En ik weet dat het allemaal wel goed gaat komen, ik weet alleen nog niet wanneer.
Je ziet/voelt vanzelf dat het steeds beter met je gaat. Ga zo door
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')