Want andere mensen kunnen niet alleen maar uit zijn op een gezellig gesprek?quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:32 schreef Maartel het volgende:
Als iemand dat bij mij zou doen zou ik ook denken "wat moet je?", of er vanuit gaan dat ik versierd word.
Ik denk dat dit zeker wel een vooroordeel te noemen is, want wie is hier de persoon die denkt dat het niet normaal is om alleen ergens naartoe te gaan? Het zegt dus niets over wat andere mensen denkenquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:47 schreef TripleEspresso het volgende:
Ik weet niet hoe ik hierop zou moeten reageren, het is voor mijn gevoel ook niet normaal om in je eentje uit te gaan, of is dat een vooroordeel?
Mja, die ander is dan wellicht bezig met een gezellig gesprek terwijl jij al denkt "zal ik al in aanmerking komen om hier een vriendschap uit te slepen?".. dat werkt dan ook niet erg lekker.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:36 schreef wittesneeuw het volgende:
Want andere mensen kunnen niet alleen maar uit zijn op een gezellig gesprek?
Bij alleen naar bijv. een film gaan kan ik me nog wel wat voorstellen, omdat je dan voor de film gaat, en die alleen net zo prima kunt waarderen. Uitgaan gaat (naar mijn idee) helemaal om het sociale aspect.quote:Ik denk dat dit zeker wel een vooroordeel te noemen is, want wie is hier de persoon die denkt dat het niet normaal is om alleen ergens naartoe te gaan? Het zegt dus niets over wat andere mensen denken
Ik ervaar dat precies hetzelfde. Ik heb het gevoel dat alleen uitgaan en alleen dingen ondernemen lastig is en niet fijn voor jezelf.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:51 schreef Maartel het volgende:
Bij alleen naar bijv. een film gaan kan ik me nog wel wat voorstellen, omdat je dan voor de film gaat, en die alleen net zo prima kunt waarderen. Uitgaan gaat (naar mijn idee) helemaal om het sociale aspect.
Kan ik een leuke avond uit hebben zonder enig sociaal contact? Nee.
Met andere woorden: als ik een avond alleen naar een kroeg ga doe ik dat volkomen met de hoop mensen te ontmoeten/contacten te maken. Waar die anderen in een bioscoop/bij een concert/etc nog een Maartel aan zouden treffen die zich prima vermaakte, en daarmee een gesprekje aan zouden knopen, daar ben ik in de kroeg alleen iemand die zich volkomen verveelt totdat hij enige vorm van aandacht krijgt. Dat is toch een minder handige/prettige/gelijkwaardige basis om met mensen in contact te komen.
Heb je nu al iets ondernomen kwa studenten- of sportvereniging?quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:39 schreef benzin het volgende:
Ik ervaar dat precies hetzelfde. Ik heb het gevoel dat alleen uitgaan en alleen dingen ondernemen lastig is en niet fijn voor jezelf.
Herkenbaar. Ik ben ook totaal niet spontaan in mijn contacten. Soms wel hoor, maar heel vaak kost het mij moeite. En ik merk dat je dan al snel buiten de boot valt als je het in een gesprek opneemt tegen iemand die wel heel gemakkelijk of spontaan praat.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:17 schreef Maartel het volgende:
Wat mij persoonlijk ook wel parten speelt, geloof ik, is dat het voor mij nooit echt natuurlijk gaat:
ik denk als ik iemand ontmoet eigenlijk nooit "goh, het lijkt me wel gezellig om hiermee wat te gaan drinken/samen te eten/iets te doen" (tenzij ik verliefd ben), dus als ik zoiets voorstel is het puur 'strategisch' (oja, dit hoor ik te vragen, en dan worstel ik me door x etentjes heen en dan heb ik er een vriend bij). Het voelt vaak meer als een opgave/investering dan dat ik er enigszins iets uithaal, dus dat verhoogt de drempel nogal..
Ja, dat zijn goede tips.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:06 schreef Robin1982 het volgende:
hey,
Ik denk dat je gewoon niet de goeie mensen tegenkomt. Als je naar jezelf kijkt en bijv een hobby neemt, ga hier dan is dieper op in. Is je hobby bijv fotograferen. Ga is naar een cursus/bijeenkomst over fotograferen. Zo leer je mensen kennen waarmee je al een leuk gespreksonderwerp hebt. Zie je iemand fotograferen, ga naar hem toe en je zal zien dat je zo een uur staat te kletsen over je hobby.
Iedereen praat graag over dingen die hun intresseren, zoek dus mensen met dezelfde interesse's.
Succes
Beetje oud topic van jezelf weer, Ruim 1.5 jaar verder, en hoe gaat het nu?quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:39 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ervaar dat precies hetzelfde. Ik heb het gevoel dat alleen uitgaan en alleen dingen ondernemen lastig is en niet fijn voor jezelf.
Welke ontwikkelingen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:54 schreef Grumpey het volgende:
Er zijn meedere topics van benzin geloof ik, is het handig om deze centraal in 1 topic te houden? Want ik volg graag je ontwikkelingen maar dit topic was me totaal ontgaan bijvoorbeeld.
Een oplossing die mij heeft geholpen in het relativeren van alles is daadwerkelijk te beseffen dat ik ook best graag alleen ben. Tijdens een disco kwam ik er achter dat ik eigenlijk net zo graag gewoon thuis een boek lees of internet/game. Als ik thuis zit voel ik me dus juist niet alleen, want ik weet dat ik elk moment iemand kan opbellen om te sporten of iets anders te ondernemen, ook al zijn het slechts kennissen en geen echte vrienden. De moment waarop ik me alleen voel zijn juist de momenten dat ik in een groep zit en andere mensen veel plezier zie maken (evt met partner). Ik doe vrolijk mee en (bijna) iedereen vind me een aardige gozer, maar ondertussen weet ik dat ik bij elk van hen nummer 30 ben op hun lijstje 'welke kennis/vriend neem ik mee naar een onbewoond eiland'.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:27 schreef Nomad404 het volgende:
Heeft een van jullie hier ook ervaring mee en dan met name hoe je het oplost. Want het eet aan me.
Ja. Die meerdere topics worden veroorzaakt door mensen die na hele lange tijd topics omhoog schoppen om te vragen hoe het gaat terwijl er een nieuwere liep. Ik raak zelf ook af en toe het spoor kwijt en mis mijn eigen topicsquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:54 schreef Grumpey het volgende:
Er zijn meedere topics van benzin geloof ik, is het handig om deze centraal in 1 topic te houden? Want ik volg graag je ontwikkelingen maar dit topic was me totaal ontgaan bijvoorbeeld.
Dat is een goede vraag, het gaat allemaal wat moeizaam inderdaad. Het positieve is dat ik veel verder ben dan een paar jaar geleden, dat scheelt al een hoop.quote:
Zo ver in een paar jaar, poe poe.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:58 schreef benzin het volgende:
Dat is een goede vraag, het gaat allemaal wat moeizaam inderdaad. Het positieve is dat ik veel verder ben dan een paar jaar geleden, dat scheelt al een hoop.
Je zit jezelf gewoon excuses aan te praten. Ik ben een paar maanden terug in m'n eentje op dansles gegaan. Vond ik ook eng. Heb nu een groepje van een man of 5 waarmee ik regelmatig naar feestjes ga. Niet om op te scheppen ofzo, maar het is geen kwestie van "makkelijk zijn", je moet jezelf gewoon een schop geven en iets gaan doen.quote:Het is volgens mij voor mij niet zo makkelijk als voor jou en het heeft dan ook (helaas) een hoop tijd nodig.
Goede post. Ik merk zelf ook dat ik het soms meer naar meer zin heb in m'n eentje, lekker hangen achter de computer, een boek lezen, gamen whatever dan in een disco / kroeg rondhangen. Om dat dan meteen sociaal gestoord te noemen? Gaat een beetje ver wat mij betreft, maar dan nog maakt het me niet uit. Ik doe liever dingen waar ik me zelf goed bij voel dan dingen waar ik geen zin in heb.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een oplossing die mij heeft geholpen in het relativeren van alles is daadwerkelijk te beseffen dat ik ook best graag alleen ben. Tijdens een disco kwam ik er achter dat ik eigenlijk net zo graag gewoon thuis een boek lees of internet/game. Als ik thuis zit voel ik me dus juist niet alleen, want ik weet dat ik elk moment iemand kan opbellen om te sporten of iets anders te ondernemen, ook al zijn het slechts kennissen en geen echte vrienden. De moment waarop ik me alleen voel zijn juist de momenten dat ik in een groep zit en andere mensen veel plezier zie maken (evt met partner). Ik doe vrolijk mee en (bijna) iedereen vind me een aardige gozer, maar ondertussen weet ik dat ik bij elk van hen nummer 30 ben op hun lijstje 'welke kennis/vriend neem ik mee naar een onbewoond eiland'.
Dat is inderdaad zo. Wat of wie kan je zijn om het leven van anderen te verrijken. Als je een neger bent is dat makkelijk want die zijn 'in'. Als je een dikke vette criminele clown bent doe je het ook goed, want dan ben je grappig en dan gebeurt er altijd wat. Dit heeft ook wel betrekking op mij (niet van dat dikke criminele clown, maar ik bedoel de stelling). Dan vraag ik me toch af wat anderen in mij zagen/zien die wel met mij omgaan want zo bijzonder ben ik nie ;'(quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:23 schreef wessh63 het volgende:
het belangrijkste bij vrienden maken is entertainen. als mensen vrienden met je worden of je mee uit vragen of wat dan ook doen ze dat echt niet voor jouw. dat doen ze voor zichzelf. speel gewoon op ze in, geef complimentjes wees grappig enz.
Klinkt erg herkenbaar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een oplossing die mij heeft geholpen in het relativeren van alles is daadwerkelijk te beseffen dat ik ook best graag alleen ben. Tijdens een disco kwam ik er achter dat ik eigenlijk net zo graag gewoon thuis een boek lees of internet/game. Als ik thuis zit voel ik me dus juist niet alleen, want ik weet dat ik elk moment iemand kan opbellen om te sporten of iets anders te ondernemen, ook al zijn het slechts kennissen en geen echte vrienden. De moment waarop ik me alleen voel zijn juist de momenten dat ik in een groep zit en andere mensen veel plezier zie maken (evt met partner). Ik doe vrolijk mee en (bijna) iedereen vind me een aardige gozer, maar ondertussen weet ik dat ik bij elk van hen nummer 30 ben op hun lijstje 'welke kennis/vriend neem ik mee naar een onbewoond eiland'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |