Zo ver in een paar jaar, poe poe.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:58 schreef benzin het volgende:
Dat is een goede vraag, het gaat allemaal wat moeizaam inderdaad. Het positieve is dat ik veel verder ben dan een paar jaar geleden, dat scheelt al een hoop.
Je zit jezelf gewoon excuses aan te praten. Ik ben een paar maanden terug in m'n eentje op dansles gegaan. Vond ik ook eng. Heb nu een groepje van een man of 5 waarmee ik regelmatig naar feestjes ga. Niet om op te scheppen ofzo, maar het is geen kwestie van "makkelijk zijn", je moet jezelf gewoon een schop geven en iets gaan doen.quote:Het is volgens mij voor mij niet zo makkelijk als voor jou en het heeft dan ook (helaas) een hoop tijd nodig.
Goede post. Ik merk zelf ook dat ik het soms meer naar meer zin heb in m'n eentje, lekker hangen achter de computer, een boek lezen, gamen whatever dan in een disco / kroeg rondhangen. Om dat dan meteen sociaal gestoord te noemen? Gaat een beetje ver wat mij betreft, maar dan nog maakt het me niet uit. Ik doe liever dingen waar ik me zelf goed bij voel dan dingen waar ik geen zin in heb.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een oplossing die mij heeft geholpen in het relativeren van alles is daadwerkelijk te beseffen dat ik ook best graag alleen ben. Tijdens een disco kwam ik er achter dat ik eigenlijk net zo graag gewoon thuis een boek lees of internet/game. Als ik thuis zit voel ik me dus juist niet alleen, want ik weet dat ik elk moment iemand kan opbellen om te sporten of iets anders te ondernemen, ook al zijn het slechts kennissen en geen echte vrienden. De moment waarop ik me alleen voel zijn juist de momenten dat ik in een groep zit en andere mensen veel plezier zie maken (evt met partner). Ik doe vrolijk mee en (bijna) iedereen vind me een aardige gozer, maar ondertussen weet ik dat ik bij elk van hen nummer 30 ben op hun lijstje 'welke kennis/vriend neem ik mee naar een onbewoond eiland'.
Dat is inderdaad zo. Wat of wie kan je zijn om het leven van anderen te verrijken. Als je een neger bent is dat makkelijk want die zijn 'in'. Als je een dikke vette criminele clown bent doe je het ook goed, want dan ben je grappig en dan gebeurt er altijd wat. Dit heeft ook wel betrekking op mij (niet van dat dikke criminele clown, maar ik bedoel de stelling). Dan vraag ik me toch af wat anderen in mij zagen/zien die wel met mij omgaan want zo bijzonder ben ik nie ;'(quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:23 schreef wessh63 het volgende:
het belangrijkste bij vrienden maken is entertainen. als mensen vrienden met je worden of je mee uit vragen of wat dan ook doen ze dat echt niet voor jouw. dat doen ze voor zichzelf. speel gewoon op ze in, geef complimentjes wees grappig enz.
Klinkt erg herkenbaar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een oplossing die mij heeft geholpen in het relativeren van alles is daadwerkelijk te beseffen dat ik ook best graag alleen ben. Tijdens een disco kwam ik er achter dat ik eigenlijk net zo graag gewoon thuis een boek lees of internet/game. Als ik thuis zit voel ik me dus juist niet alleen, want ik weet dat ik elk moment iemand kan opbellen om te sporten of iets anders te ondernemen, ook al zijn het slechts kennissen en geen echte vrienden. De moment waarop ik me alleen voel zijn juist de momenten dat ik in een groep zit en andere mensen veel plezier zie maken (evt met partner). Ik doe vrolijk mee en (bijna) iedereen vind me een aardige gozer, maar ondertussen weet ik dat ik bij elk van hen nummer 30 ben op hun lijstje 'welke kennis/vriend neem ik mee naar een onbewoond eiland'.
Je maakt er een hele studie van?quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:29 schreef Krambo het volgende:
interessant onderwerp, ik ga het topic de komende dagen eens doorlezen en dan reageren
In deze optiek, en die van Knipoogje, is vriendschap gewoon een consumptiegoed wat je gebruikt op de momenten dat jij er zelf behoefte aan hebt. Eigenlijk het eindresultaat van de individualistische samenleving van de laatste decennia.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:48 schreef Maartel het volgende:
[..]
Klinkt erg herkenbaar.
Alleen het lastige (in mijn geval) is dat ik af-en-toe wel ineens momenten heb waar ik behoefte heb iets 'samen' te doen (of gewoon behoefte heb aan een luisterend oor) en als je de rest van het jaar altijd 'op je gemak' alleen thuis zit, heb je op dat soort momenten amper vrienden waar je bij terecht kunt.
Waar leid je uit mijn woorden af dat ik daar zo over denk?quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:11 schreef Grumpey het volgende:
[..]
In deze optiek, en die van Knipoogje, is vriendschap gewoon een consumptiegoed wat je gebruikt op de momenten dat jij er zelf behoefte aan hebt. Eigenlijk het eindresultaat van de individualistische samenleving van de laatste decennia.
Echter, echte vriendschap werkt zo niet, en vraagt ook opoffering, energie en moeite. Het denken aan een ander waarbij je je eigen gedachten even opzij zet. Dat is een kunst die veel mensen tegenwoordig steeds meer aan het verliezen zijn helaas.
Ik hoop het. Op zich denk ik dat het wel moet gaan lukken, ik weet alleen nog niet wanneer.quote:Op woensdag 2 september 2009 16:18 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik volg ook al eventjes je topics Benzin, zoals je nu schrift/typt maak je veel vorderingen, blijf gewoon je best doen en je krijgt leuke mensen te ontmoeten
Juist het corps.. Dan kom je een beetje van dit gelul afquote:Op maandag 11 februari 2008 17:58 schreef DroogDok het volgende:
Als je mensen wil ontmoeten kun je denk het best lid worden van een vereniging.
Neem dan wel een normale en niet het corps.
Het gaat goed. Ik voel me lichamelijk en geestelijk stabieler dan ik me in maanden heb gevoeld. Nog steeds wat eenzaam enzo, maarja.quote:
Je ziet/voelt vanzelf dat het steeds beter met je gaat. Ga zo doorquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:56 schreef benzin het volgende:
[..]
Het gaat goed. Ik voel me lichamelijk en geestelijk stabieler dan ik me in maanden heb gevoeld. Nog steeds wat eenzaam enzo, maarja.
Ik ben een hoop met mijn werk en mijn opleiding bezig en ik lees veel. En als je gewoon bezig blijft valt die eenzaamheid minder op. En ik weet dat het allemaal wel goed gaat komen, ik weet alleen nog niet wanneer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |