quote:Op zondag 10 februari 2008 11:04 schreef Ticootje het volgende:
Hoi allemaal!!!
Ja hoor!!! Eindelijk!!
Gister, 9 feb, om 14.09 is onze dochter Jennifer Esmee geboren. Ze weegt 3810 gram. (!!)
Ik moest een nachtje blijven, mn bloeddruk viel steeds weg en dus werd ik steeds duizelig en viel weg. (En ik heb niet veel bloed verloren, meer van de spanning)
Vrijdag na het strippen had ik al last van harde buiken. Van vrijdag op zaterdag begon het wel flink te rommelen. Maar de vk had al gewaarschuwd dat ik ook buikpijn kon krijgen dat niet tot een bevalling zou leiden. Om 2 uur werd ik wakker, en had ik toch zoiets van "dit gaat niet helemaal lekker". Om half 3 ben ik opgestaan en toen kwamen de weeen om de 4 minuten. Ik heb nog wat rondgelopen en toch maar manlief wakker gemaakt. Om 6 uur kwam de vk... 2 cm ontsluiting (zware teleurstelling die had ik bij het strippen al). Om 9 uur kwam ze weer, 4 cm. Maar ondertussen flinke rugweeen die ik echt niet kon opvangen, dus ik wilde toch maar naar het ziekenhuis. Toen we daar om 10.30 aankwamen was er al 6 cm, hup prik in de bil. Voordat ik het wist mocht ik persen (ENG!!!) en om 14.09 was ze er dan eindelijk.
Foto's volgen snel
quote:Op zondag 10 februari 2008 12:39 schreef Beaker het volgende:
Volgens mij heeft ze net ergens foto's gepostik ga ff kijken
eh.....dat was Fuente
.....
quote:Op zondag 10 februari 2008 14:39 schreef FoN het volgende:
Gefeliciteerd Ticootje met Jennifer! Precies op de eerste dag van het jaar van de rat
Ik hoop het want in de bijna 23 weken die ik zwanger ben heb ik nu drie keer buikgriepachtige klachten gehad, een keer een keelontsteking en twee keer een zware verkoudheid. Ben er wel klaar mee.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
De tellertjes in de OP doen het niet meer
Silmarwen, ik rol ook van het een in het ander hoor! Van een zwemmerseczeem, tot een kaakontsteking, tot buikgriep en nu weer een bronchitus. Zal er wel bij horen..
*slik*quote:Op zondag 10 februari 2008 12:28 schreef Beaker het volgende:
Zwangerschap en geboorte deel 362
De aanstaande papa's en mama's :
20 februari 2008: Webkim
Daar is het wel weer eens tijd voor hč. Ik zal zo wel even wat uploaden en in het fototopic posten.quote:Op zondag 10 februari 2008 21:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Hartstikke leuk jojoGefeliciteerd!
Laat je nog een foto zien van Finn?
ahh ja je geduld word aardig op de proef gesteld he, zeker met dit weerquote:Op maandag 11 februari 2008 11:26 schreef Webkim het volgende:![]()
Alweer zo'n mooie dag vandaag.
Een ideale dag om geboren te worden dacht ik zo. * Webkim kijkt hoopvol naar buik.
quote:Op maandag 11 februari 2008 20:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik zit helemaal niks te doen
Heb weer lekker last van harde buiken, met hartkloppingen en hoofdpijn. Voel me een soort snelkookpan met een kapot ventieltje
Morgen weer naar de vk..een van de laatste keren mag ik hopen
quote:
Jij post, werpt een kind, en dan post Swets een uur later dat het er isquote:Op maandag 11 februari 2008 21:22 schreef E.T. het volgende:
Stel je voor dat je lang moet puffen.. Als je dan 12 uur niet gepost hebt, valt 't wel op jah..
Psies!quote:Op maandag 11 februari 2008 21:30 schreef Leah het volgende:
[..]
Jij post, werpt een kind, en dan post Swets een uur later dat het er is.
Warm?quote:Op maandag 11 februari 2008 21:00 schreef Silmarwen het volgende:
En Wurpje, ik heb het juist warm!
Ik hou je in de gaten he?!quote:Op maandag 11 februari 2008 20:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik zit helemaal niks te doen
Heb weer lekker last van harde buiken, met hartkloppingen en hoofdpijn. Voel me een soort snelkookpan met een kapot ventieltje
Morgen weer naar de vk..een van de laatste keren mag ik hopen
Nah... Kim, ze hoeven jou niet meer te vragen of je een knipje of een scheurtje wil!quote:Op maandag 11 februari 2008 21:45 schreef k_i_m het volgende:
Ik ging gisteren ongeveer zo in de douche;
[ afbeelding ]
En nu doet er vanalles zeer van onderen en bij mijn kont. Wat heb ik dan stukgemaakt??
.
Ik doe niet aan lang puffen joh, jongste was er binnen 1,5 uurquote:Op maandag 11 februari 2008 21:22 schreef E.T. het volgende:
Stel je voor dat je lang moet puffen.. Als je dan 12 uur niet gepost hebt, valt 't wel op jah..
daarom juist..quote:Op maandag 11 februari 2008 22:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Ik doe niet aan lang puffen joh, jongste was er binnen 1,5 uur
quote:Op maandag 11 februari 2008 21:45 schreef k_i_m het volgende:
Ik ging gisteren ongeveer zo in de douche;
[ afbeelding ]
En nu doet er vanalles zeer van onderen en bij mijn kont. Wat heb ik dan stukgemaakt??
.
Ik dacht hetzelfde.quote:Op maandag 11 februari 2008 22:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nah... Kim, ze hoeven jou niet meer te vragen of je een knipje of een scheurtje wil!
Nee, dat denk ik niet. Ik ben normaal al een enorm stijve hark en nu al helemaalquote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:09 schreef Webkim het volgende:
Bright: mooie cadeautjes inderdaad!![]()
Liza: wat is het leven vaak toch dubbel hč...![]()
K_i_m: alweer een beetje okee daar benee? Dan schuilt er misschien wel een turntalent in je.![]()
Hier nog steeds een bewoonde buik.
Met de ananas dusquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:52 schreef Webkim het volgende:
Op mijn vraag wat ik dan wel kon doen om e.e.a. te bespoedigen: "Vrijen, vrijen, vrijen."![]()
quote:
op natuurlijke manier, eigenlijk niet meer verwacht, want we hadden er eindelijk vrede mee genomen dat Luna enigste zou blijven... hadden dan ook alles al weggedaan... MAAR het is meer dan welkom en ons geluk kan niet opquote:Op maandag 11 februari 2008 20:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik duim voor jullie Libel ..
Lunastar, waar ik eigenlijk benieuwd naar ben.. Ben jij op natuurlijke wijze zwanger geworden, of toch nog via de kunstmatige manier Sorry als je dit al eerder hebt gemeld!
Zo raar vind ik het niet hoor. Juistnun kan je zo goed voelen hoe erg het moet zijn om dat mee te maken, dat het extra ingrijpend is.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:23 schreef OooLizaooO het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Het klinkt miss raar maar het is voor ons ook echt moeilijk, wat moet dat dan niet voor de ouders zijn.
Het kan ook via een bakje en eenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb het al meermaals geprobeerd maar hij is bang om me pijn te doen. Wel ergmaar het zet natuurlijk geen zoden aan de dijk
![]()
Wat verschrikkelijk en wat dubbel! Ik begrijp dat jullie het nu al helemaal moeilijk vinden om te vertellen dat je zwanger bent! Wat een contrast zeg. ..quote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:36 schreef OooLizaooO het volgende:
Gisteren is het kindje van m'n nichtje na 3 weken vechten niet meer wakker geworden na een nieuwe hartoperatie. We zijn er helemaal het hart van in en zelf zwanger zijn doet het extra steken... Mijn buik begint te bollen en zij zijn hun kindje kwijt
. 't Is soms allemaal toch zo onrechtvaardig...
Huuuuquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het kan ook via een bakje en een
[ afbeelding ]
Jaquote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:31 schreef Mammietje het volgende:
LIewella, fijn dat alles goed was.Wat moet het toch fijn zijn om zuurstof door de navelstreng te krijgen, kan je tenminste gewoon je snufferd in je matrasje drukken en heerlijk slapen!
Lekker trouwens met die renovatie!
Was je een thuisbevalling van plan? Heb je misschien een hoop aanmoediging door het ontbrekende raam!
Goed plan om urgentie (of uitstel) te vragen.
Veel sukses ook!!!quote:Op woensdag 13 februari 2008 08:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Llewella fijn dat alles in orde wasIk mag zometeen over een uurtje voor de 20 weken echo
Ik had nog helemaal niets gehoord over eventueel geslacht, de laatste echo was namelijk met 11w3d.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:05 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Thnx
Yepz ook hier Hello kitty dingetjes bij de H&M en nog veel meerik ben al vanaf 16 weken aan t kopen aangezien die echmevrouw toen al aangaf het heel zeker te weten
...buiten dat ik zelf mijn zelfbeheering kwijt ben qua kopen is oma ook losgeslagen hahaha
9 maanden beurs lijkt mij ook heel leuk, maar denk dat ik vreselijk geiiriteerd raak van de druktte en t is redelijk ver rijden, dus ik vind het ook zonde om direct weer om te draaien als t niet bevalt...
quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:55 schreef Llewella het volgende:
IMaar zelf van het begin af aan al een gevoel van het is gewoon een meisje, ik kijk ook alleen maar naar meisjes dingen, heb een meisjeskamer in gedachten etc, en tjah, als het geen meisje wordt kan ik er een ander nog happy meemaken
Neee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:52 schreef bixister het volgende:
[..]ik dacht even dat je je kind dan weg zou geven.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:10 schreef Llewella het volgende:
[..]
Neee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De kleertjes natuurlijk!!!
Nee die kleine is een blijvertjeBen helemaal in love, wat het ook wordt!
Sterktequote:Op woensdag 13 februari 2008 12:25 schreef OooLizaooO het volgende:
Icicle gefeliciteerd.
En mooie echo's ook. Al 20 weken. En ik zit nog maar af te tellen naar die van 12 weken!
Zaterdag wordt het kindje van m'n nichtje begraven. Ik ben wel blij voor hen dat ze er een mooie begrafenis kunnen van maken en niet zoiets snelsnel in het ziekenhuis. Het is heel erg pijnlijk, maar volgens mij ook wel troostend om zo afscheid te kunnen nemen. Ik weet alleen niet goed wat ik moet doen als ik hen ga zien. Begin nu al bijna te wenen als ik denk dat ik daar voor hen ga moeten staan en hen moet condoleren (met zelf een baby in mijn buik).
Hint hint.....quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:07 schreef Vivi het volgende:
Oh, en dit topic moet eigenlijk een vaste stop worden na "Z&G" "bevallingsverhalen" en de verplichte gang naar het stadhuis
Ik moest in het begin vaker plassen dan nu. Nu hoef ik er nog "maar" twee keer per nacht uit.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:04 schreef Madelieve het volgende:
En ik moet er 5x uit om te plassen, normaal is dat een keer of 3. Maar daarna slaap ik weer lekker verder op mijn buiken ik maak me nu al zorgen of ik straks als dat niet meer kan ik nog wel lekker kan slapen
...
quote:Ik krijg een kindje
Ik krijg een kindje. Een jongetje, of toch een meisje. Haalt geen kloot uit. Ik ben namelijk straks een papa, van een kindje. Een jongetje, of toch een meisje ? Een ienieminie klein mensje dat naar mij op zal kijken lachen en een luier vol zal poepen. Een ienieminie mensje dat van mij afhankelijk is, dat op mij rekent voor bescherming. Een miniscuul klein ding dat door zal groeien en mij zal bestoken met allerlei vragen omdat papa's nou eenmaal alwetend zijn. Mij zal aanspreken omdat veters strikken veel te moeilijk is. Maar boven alles, krijg ik een kindje. Een jongetje, of toch een meisje.
Hier: http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/ zit een rekendinges over gewichtstoename. Ik vond het wel een prettig lijstjequote:Op donderdag 14 februari 2008 08:41 schreef Jojogirl het volgende:
Oja, de eerste kilo is ook binnen. Hopelijk blijf ik deze keer wel onder de 100
Ik haat afwassenquote:Op donderdag 14 februari 2008 09:32 schreef pinquit het volgende:
14 flesjes![]()
wat een hoop!
het enige wat je nog niet hebt (volgens het lijstje dan he!) zijn flessenspenen. (verschillende, want je weet natuurlijk niet wat je baby fijn vind)
Hmmm, als ik mijn lengte en gewicht ingeeft, duidt ie aan "ondergewicht" en moet ik 22 kg bijkomenquote:Op donderdag 14 februari 2008 09:34 schreef Wurpje het volgende:
[..]
Hier: http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/ zit een rekendinges over gewichtstoename. Ik vond het wel een prettig lijstje
Dit is het baby-uitzetlijstje van Kind en Gezin in Belgiė, misschien heb je daar wat aan?quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:27 schreef k_i_m het volgende:
Ohja, ik heb het één en ander ingeslagen voor de flesvoeding;
- Een stuk of 14 flesjes in verschillende formaten
- Een flessenwarmer
- Een sterilisatie apparaat voor de flesjes
- Een blik Nutrilon Hypoallergeen
Dan heb ik in principe alles toch?
Je bedoelt een boxer van mijn wederhelft die van mijn reet afzakt?quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:13 schreef GI het volgende:
En in geval van nood pak je gewoon een onderbroek die een maat te groot is!
Daar heb je dat sterilisatieapparaat voorquote:
awel meid, daar moet je je niet schuldig over voelen... Het steekte wel als er weer iemand zwanger was, maar misgunnen deed ik het niet, ik gunde liever dat iedereen zo zwanger geraakte dan zo lang te moeten wachten en zoveel verdriet te moeten meemaken en dat heb ik dan ook altijd gezegd tegen die mensen.. ook al was ik soms wel jaloers... omdat het bij die of die zo lukte... en bij ons niet... maar ik was altijd héél blij voor hun... Want het is en blijft een wonder in mijn ogen om een kind te kunnen krijgen...quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:34 schreef Wurpje het volgende:
[..]
Hier: http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/ zit een rekendinges over gewichtstoename. Ik vond het wel een prettig lijstje
Verder vind ik het ook lastig als mensen geen kinderen hebben kunnen krijgen of héél moeilijk en ik er dan opeens zwanger aan kom huppelen.
En helemaal als ik bedenk dat het bij ons niet eens heel erg gepland was, maar meer een verrassing.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:11 schreef k_i_m het volgende:
Ja, zo kan ik ook wel zeggen dat ik voor mezelf maar 4 onderbroeken nodig heb omdat ik elke dag kan wassen. Erg handig is het niet lijkt mij.
Ik zou bijna zeggen, dat is toch waar we het allemaal om doen, sentimentele papa's aan de zijde hebbenquote:
Volgens mij is er wel zoiets... Maar het heet wellicht kunstvoeding? Ik ga ook even zoeken!quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:15 schreef k_i_m het volgende:
Ah, dat zijn ook wel handige dingen om te weten! Waarom is er eigenlijk geen flesvoedingstopic? Of kan ik niet zoeken?!
Yep, daarom is mijn stiefmoeder ook vrij overtuigd, want ze heeft het gezien bij de kleine van mijn stiefbroer, nou daar zat toch een enorm ding aan! Bijna groter dan de baby zelfquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:22 schreef k_i_m het volgende:
Bij ons lag ze er wel prima voor en toch hadden we nog zoiets van, zou het toch geen jongen zijn?. De echo die daarna kwam zagen we precies hetzelfde en toen vroegen we het ons nog steeds af. Totdat mijn schoonzusje met een foto aankwam van haar 20 weken echo waarop je toch wel héél duidelijk verschil kon zien
. Zoek even een echo foto van een jongen, dan ben je gelijk gerustgesteld
.
Zeker als je ook wilt kunnen zien hoeveel je kindje evt. laat staan van zijn/haar flesje vind ik die grote niet handig. Daar stopt de maatverdeling met 40.quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:43 schreef Troel het volgende:
Ik vind juist de kleine flesjes van Avent handig, die grote zijn zo groot als er niet zo veel inzit
Ik heb ook even geprobeerd te zoeken maar met de brakke zoek lukt het me niet. Dus open maar een nieuwe hoor! Ik wil het evt. ook wel doen hoor.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:31 schreef k_i_m het volgende:
Dat is helemaal geen gek idee, aangezien gebruikerservaring een stuk lastiger te vinden is dan voor borstvoeding. En inderdaad zal de kraamverzorgster ook wel het nodige weten, dat vergeet ik ook nog wel eens.
Het ligt twee meter naar links mutsquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:24 schreef Silmarwen het volgende:
Oh en ik heb zo'n beginners pakketje van Avent met vier flessen? Twee kleintjes, twee grotere, schoonmaakborstel en speentje. Geen idee of er nog verschillen qua speen bij zit eigenlijk
Ik ben zielig, ziekjes enzo ja! Sue mequote:Op donderdag 14 februari 2008 13:34 schreef GI het volgende:
[..]
Het ligt twee meter naar links muts.
Uit mijn hoofd zitten er twee spenen bij. Een heel kleintje en een middelmaat. Ofzo.
Dacht ik.
Bij mij ligt ie ook aan de voorkant, en ik voelde voor het eerst echt iets geks met een week of 16, toen niks tot week 18 en vanaf toen bijna elke dag. En aan de buitenkant was het vanaf week 22 duidelijk te voelenquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:34 schreef Llewella het volgende:
Mijn vriend heeft nu 2 keer 'iets' gevoeld, wat hem alleen nog maar ongeduldiger maakt, hij wil elke avond de beeb goed voelen trappen, het contact hebben.
Ik zeg dan, gewoon wachten tot 26 weken, dan zal het toch wel duidelijker zijn.
Maargoed, de placenta ligt voor, zou het dan voor buitenaf voelen moeilijker worden?
Ik ben niet ziekjes, maar had ook geen zin om naar de andere kamer te lopen om te zien of ik nu 6 of 8 flesjes in huis hebquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:40 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik ben zielig, ziekjes enzo ja! Sue me![]()
![]()
![]()
Het is toevallig 6 meter hoor!
En er zitten 6 speentjes in maar volgens mij allemaal even groot... Nou goed. Dat komt allemaal wel, heeft niet echt super veel urgentie toch? Anders hup jij maar fijn even naar de dichtsbijzijnde spenenwinkel dinges iets om het te halen.
Zelf voel ik het al een hele poos, vanaf 14 weken toch wel duidelijk en met enige regelmaat.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:44 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Bij mij ligt ie ook aan de voorkant, en ik voelde voor het eerst echt iets geks met een week of 16, toen niks tot week 18 en vanaf toen bijna elke dag. En aan de buitenkant was het vanaf week 22 duidelijk te voelen.
Ik laat ook alle kaartjes aan de kleertjes, ruilen kan al niet meer, maar er zijn nog meer optiesquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:46 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
@ Llewella: het zou hier ook een meisje worden, was niet helemaal 100% zeker maar wel 3 streepjes in beeld ( beebje lag ook met de beentjes over elkaar). Ik had ook een kast vol roze binnen 7 dagen. 14 dagen later was het toch een jongen (duidelijk zichtbaar), ik had gelukkig de prijsjes in de keertjes laten zitten en kon ruilen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |