abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:17:13 #251
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_56720896
quote:
Ik krijg een kindje

Ik krijg een kindje. Een jongetje, of toch een meisje. Haalt geen kloot uit. Ik ben namelijk straks een papa, van een kindje. Een jongetje, of toch een meisje ? Een ienieminie klein mensje dat naar mij op zal kijken lachen en een luier vol zal poepen. Een ienieminie mensje dat van mij afhankelijk is, dat op mij rekent voor bescherming. Een miniscuul klein ding dat door zal groeien en mij zal bestoken met allerlei vragen omdat papa's nou eenmaal alwetend zijn. Mij zal aanspreken omdat veters strikken veel te moeilijk is. Maar boven alles, krijg ik een kindje. Een jongetje, of toch een meisje.
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:20:08 #252
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56720950
Gadverdamme K. Ouwe sentimentele zak!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_56720997
Wie had dat nou gedacht 7 jaar geleden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:25:07 #254
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_56721048
Hehe.
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:27:13 #255
14746 k_i_m
pi_56721099
Ohja, ik heb het één en ander ingeslagen voor de flesvoeding;

- Een stuk of 14 flesjes in verschillende formaten
- Een flessenwarmer
- Een sterilisatie apparaat voor de flesjes
- Een blik Nutrilon Hypoallergeen

Dan heb ik in principe alles toch?
In my life
Why do I smile
pi_56721184
14 flesjes wat een hoop!

het enige wat je nog niet hebt (volgens het lijstje dan he!) zijn flessenspenen. (verschillende, want je weet natuurlijk niet wat je baby fijn vind )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_56721221
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 08:41 schreef Jojogirl het volgende:

Oja, de eerste kilo is ook binnen. Hopelijk blijf ik deze keer wel onder de 100
Hier: http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/ zit een rekendinges over gewichtstoename. Ik vond het wel een prettig lijstje

Verder vind ik het ook lastig als mensen geen kinderen hebben kunnen krijgen of héél moeilijk en ik er dan opeens zwanger aan kom huppelen.
En helemaal als ik bedenk dat het bij ons niet eens heel erg gepland was, maar meer een verrassing.
pi_56721256
Hey mammietje,

Rot hé als iemand in je omgeving zoiets meemaakt terwijl je zelf zwanger bent?
Ik vind een kaartje ook wel een goed idee. Of ze er nu op reageert of niet, ze zal het alleszins wel heel erg appreciëren. Ik ben zelf ook op zoek naar een passend tekstje voor op het kaartje op de begrafenis zaterdag.

Libel, wat leuk dat je 20 weken echo zo goed was!

Webkim, het is je eerste kindje hé? Hier in de volksmond zeggen ze altijd dat een eerste later komt dan de uitgerekende datum, maarja dat zal wel even waar zijn als alle andere zwangerschapsfabeltjes. Ik wens je alleszinds heel veel succes met de laatste loodjes.

En dames, veel succes met al jullie mannen aan de slag te zetten voor het babykamertje!
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:38:20 #259
14746 k_i_m
pi_56721288
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:32 schreef pinquit het volgende:
14 flesjes wat een hoop!

het enige wat je nog niet hebt (volgens het lijstje dan he!) zijn flessenspenen. (verschillende, want je weet natuurlijk niet wat je baby fijn vind )
Ik haat afwassen . Ik werd al ellendig toen ik de verpakking opende en een borsteltje zag om ze schoon te maken .
Er zitten wel spenen op de flesjes, geen idee of dat verschilt per formaat flesje. Daar ga ik nog even naar kijken straks!
In my life
Why do I smile
pi_56721294
k_i_m
mééér dan genoeg !
pi_56721324
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:34 schreef Wurpje het volgende:

[..]
Hier: http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/ zit een rekendinges over gewichtstoename. Ik vond het wel een prettig lijstje
Hmmm, als ik mijn lengte en gewicht ingeeft, duidt ie aan "ondergewicht" en moet ik 22 kg bijkomen .
63 kg voor 1m72 lijkt me anders niet bepaald ondergewicht en op het einde naar 85 kg gaan is nu wel net iets teveel van het goede .
Alhoewel ik ondertussen wel al bijna 2 kg bij ben
pi_56721367
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:27 schreef k_i_m het volgende:
Ohja, ik heb het één en ander ingeslagen voor de flesvoeding;

- Een stuk of 14 flesjes in verschillende formaten
- Een flessenwarmer
- Een sterilisatie apparaat voor de flesjes
- Een blik Nutrilon Hypoallergeen

Dan heb ik in principe alles toch?
Dit is het baby-uitzetlijstje van Kind en Gezin in België, misschien heb je daar wat aan?
http://www.kindengezin.be/Images/Babyuitzet_tcm149-24365.pdf
pi_56721395
en:

Flesvoeding

Gebruik glazen of plastic flessen met wijde hals en glad van binnen. Je kan ze goed reinigen en ze hebben een duidelijke maatverdeling. Neem flessen van 240 ml. Die kan je langer gebruiken.
Kies rubberen of siliconen spenen met verschillende lengtes en debietaanpassingen.
Koop een flessenwarmer om de melk te warmen. In een pannetje met warm water (au bain marie) of in een microgolfoven kan ook.
Gebruik een flessenborstel om de flessen te reinigen.
Koop eventueel een sterilisator. Dit is handig, maar niet noodzakelijk.
Andere manieren van steriliseren zijn:

de flessen en spenen afkoken;
sterilisatie in de elektrische oven;
sterilisatie in de snelkookpan;
sterilisatie in de microgolfoven (flessen in kookpot met water!);
koude of chemische sterilisatie met bruistabletten.
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:51:58 #264
14746 k_i_m
pi_56721507
Het uitzetlijstje zegt ook dat je maar 4 rompers in 2 verschillende maten nodig hebt . Ik ben niet zo dol op lijstjes . Maar toch bedankt .
In my life
Why do I smile
pi_56721800
nou...hier maar een(soms 2) rompertjes per dag nodig hoor!
(met een hevig spugend kind wel anders natuurlijk)
en bijna dagelijks een wasje! Dus...veel meer dan 4 rompertjes in een maat heb je ook niet nodig ;-)
in geval van 'nood' kun je altijd nog rompertje van volgende maat pakken.
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:11:55 #266
14746 k_i_m
pi_56721853
Ja, zo kan ik ook wel zeggen dat ik voor mezelf maar 4 onderbroeken nodig heb omdat ik elke dag kan wassen. Erg handig is het niet lijkt mij .
In my life
Why do I smile
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:13:13 #267
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_56721868
En in geval van nood pak je gewoon een onderbroek die een maat te groot is!
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:15:07 #268
14746 k_i_m
pi_56721900
Nou geef ik wel toe dat ik door overmatige luiheid graag teveel aanschaf (het zou verschrikkelijk zijn als ik tekort kom . ) maar ik vind sommige dingen wel erg krap uitgemeten met die lijstjes.
In my life
Why do I smile
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:15:47 #269
14746 k_i_m
pi_56721912
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 10:13 schreef GI het volgende:
En in geval van nood pak je gewoon een onderbroek die een maat te groot is!
Je bedoelt een boxer van mijn wederhelft die van mijn reet afzakt? .
In my life
Why do I smile
pi_56722289
*meldt*
Weer een onrustige buik nacht. De baby mag wel opschieten om nog een valentijnskind te worden...
Straks weer even op controle.

De babykamer hebben wij ook relatief laat gedaan vanwege een verhuizing, maar ik vond het die laatste maanden erg jammer dat alles al af was en dat ik niks baby-igs meer te doen had, dus wees blij als je nu nog niet zo ver bent gekomen.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:43:29 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_56722355
Ik vind juist de kleine flesjes van Avent handig, die grote zijn zo groot als er niet zo veel inzit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56722632
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:38 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik haat afwassen
Daar heb je dat sterilisatieapparaat voor
Passen allen geen 14 flesjes in
Dus moet je de rest afwassen
Als je nou minder flesjes had gehad, had dat niet gehoeven
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 14 februari 2008 @ 11:13:19 #273
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_56722936
mamietje wat een naar nieuws van je nicht...

Het kamertje.. ik zal blij zijn als we in Juni alles op zijn plaats kunnen zetten.. want er staan nog héél véél verbouwingen voor de boeg...

quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:34 schreef Wurpje het volgende:

[..]

Verder vind ik het ook lastig als mensen geen kinderen hebben kunnen krijgen of héél moeilijk en ik er dan opeens zwanger aan kom huppelen.
En helemaal als ik bedenk dat het bij ons niet eens heel erg gepland was, maar meer een verrassing.
awel meid, daar moet je je niet schuldig over voelen... Het steekte wel als er weer iemand zwanger was, maar misgunnen deed ik het niet, ik gunde liever dat iedereen zo zwanger geraakte dan zo lang te moeten wachten en zoveel verdriet te moeten meemaken en dat heb ik dan ook altijd gezegd tegen die mensen.. ook al was ik soms wel jaloers... omdat het bij die of die zo lukte... en bij ons niet... maar ik was altijd héél blij voor hun... Want het is en blijft een wonder in mijn ogen om een kind te kunnen krijgen...
Het leukste vond ik als ze het me meteen zeiden dan het achter te houden tot je het opeens zag aan de vrouw dat ze zwanger was, zo kwam het harder aan....
Maar begrijp je gevoel wel... maar zoals ik al zei, niemand moet zich er schuldig over voelen... als je maar van je kind houdt en er goed voor zorgt,
pi_56722996
Da's wel een heel lieve en positieve instelling Lunastar! Ik ben echt blij voor je dat jullie nu zwanger zijn van jullie tweede!
pi_56723024
Bij ons moet er ook nog heel wat gebeuren eer de babykamer babykamer gaat zijn
De kamer is nu nog in gebruik als computerkamer, we willen de zolder (waar de computers heen gaan) nog isoleren, dus dat moet eerst gebeuren.
De meubeltjes komen in week 15, dus daar heb ik in ieder geval een aardige leidraad aan

Vanavond weer controle bij de VK, eens kijken of ons kleintje wat minder eigenwijs gaat zijn als de vorige keer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')