Je kan ook de nachtttrein naar het zuiden pakken, doe dit alleen niet derde klas, daar kom je meer dood dan levend uitquote:Op zondag 10 februari 2008 12:14 schreef Flycoo het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ga op 24 april naar thailand. Ik vlieg op Bangkok.
Nou heb ik op de site van air asia gekeken voor vluchten maar vroeg me af hoveel belasting er nog bijkomt.
Het gaat mij om de vluchten vanaf bangkok naar Phuket en terug. En eventueel Phuket naar Singapore. En terug.
Iemand die dit weet? alvast bedankt!
Groeten,
hele mooie foto's! mooie composities en kleuren. sommige lijken wel HDR of tonemapped?quote:Op zondag 10 februari 2008 13:04 schreef err het volgende:
ben ook weer terug van koh chang en phuket, enkele foto's hier
goed gezien, de meeste zijn idd HDRquote:Op zondag 10 februari 2008 13:13 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hele mooie foto's! mooie composities en kleuren. sommige lijken wel HDR of tonemapped?
twee weken???quote:Op zondag 10 februari 2008 15:17 schreef Flycoo het volgende:
Mooie foto's!
Ik denk dat ik eruit ben...
Op 25 april kom ik samen met mijn vriendin aan in Bangkok om ong 7 uur 's ochtends. Niks geregeld verder.(Verstandig?)
Vervolgens op 28 april 's ochtends viegen naar Krabi. Ook niks geregeld.
Paar dagen daar rondkijken en een beetje richting Ko Phi Phi, Ko Lanta. En dan over land door richting Phang Nga.
Vervolgens door richting Phuket en vanaf daar op 8 mei 's middags terug naar bangkok. Om daar in een wat beter hotel te overnachten.
Vervolgens 9 mei nog in bangkok rondneuzen en dan de nacht van 9 op 10 mei terug naar nederland.
Dit lijkt me een prima reis zo. Alleen ik wil eigelijk geen accomodaties vastleggen van te voren of is dat heel onverstandig.
Mijn vriendin en ik willen veel chillen en cultuur bekijken.
Mensen nog tips van wat we daar zeker wel en zeker niet zouden moeten gaan doen?
Heb er veel zin in!
Bedankt
Ik ben het daarmee eens. Maar goed ieder zo zijn smaak.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:08 schreef henkway het volgende:
[..]
twee weken???
ja das veel te kort joh
zeker vier weken gaan minstens vier weken
Als je maar twee weken gaat moet je op een vaste locatie blijven, anders heb je geen ontspanning
dus of twee weken op een plek of vier vijf weken langzaam trekken
In principe ben ik het hier ook wel mee eens. Maar hij gaat alleen naar eilandjes toe (doodzonde als je het mij vraagt), genoeg tijd om tussendoor te relaxen denk ik zo.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:08 schreef henkway het volgende:
[..]
twee weken???
ja das veel te kort joh
zeker vier weken gaan minstens vier weken
Als je maar twee weken gaat moet je op een vaste locatie blijven, anders heb je geen ontspanning
dus of twee weken op een plek of vier vijf weken langzaam trekken
Het voordeel van veel zien in korte tijd vind ik dat de vakantie veel langer lijkt te duren.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:52 schreef Flycoo het volgende:
En voor de rest begrijp ik ook wel dat het 2 drukke weken zullen worden maargoed denk dat er genoeg te zien en te doen is.
Er is in Bangkok ook genoeg te zien overigens. Bangkok kan je een goed idee geven van hoe de andere klasse thais leeft. Met mooiere winkels als in Nederland ect. Maar goed ben nog steeds niet weg van Bangkok, kom er nog steeds te vaak naar mijn zin.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:06 schreef Blik het volgende:
[..]
In principe ben ik het hier ook wel mee eens. Maar hij gaat alleen naar eilandjes toe (doodzonde als je het mij vraagt), genoeg tijd om tussendoor te relaxen denk ik zo.
(Waar hij cultuur wilt bekijken is mij een raadsel, er is meer dan Bangkok qua cultuur)
Bangkok is een prima stad om een paar dagen te vertoeven en wat cultuur op te snuiven. Maar als Flycoo zegt dat zijn hoofddoelen relaxen en cultuur is, en vervolgens alleen een paar dagen Bangkok aandoet en anderhalve week op eilandjes zit, dan denk ik niet dat hij echt veel cultuur opdoet behalve wat tempels bekijken.quote:Op maandag 11 februari 2008 03:49 schreef niet_links het volgende:
[..]
Er is in Bangkok ook genoeg te zien overigens. Bangkok kan je een goed idee geven van hoe de andere klasse thais leeft. Met mooiere winkels als in Nederland ect. Maar goed ben nog steeds niet weg van Bangkok, kom er nog steeds te vaak naar mijn zin.
Reken op zo'n 800 THB belasting voor binnenlandse vluchten, en rond de 1500-1700 THB belasting voor internationale vluchten per enkele reis.quote:Op zondag 10 februari 2008 12:14 schreef Flycoo het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ga op 24 april naar thailand. Ik vlieg op Bangkok.
Nou heb ik op de site van air asia gekeken voor vluchten maar vroeg me af hoveel belasting er nog bijkomt.
Het gaat mij om de vluchten vanaf bangkok naar Phuket en terug. En eventueel Phuket naar Singapore. En terug.
Iemand die dit weet? alvast bedankt!
Groeten,
De reis per trein is niet echt speciaal ofzo, is ook te doen in één dagje. Kun je misschien beter gewoon met de bus doen en dan stoppen op een paar plaatsen. Leuke dingen zijn:quote:Op maandag 11 februari 2008 14:11 schreef WRDA6 het volgende:
Ik vlieg waarschijnlijk naar Bangkok en wil dan per trein reizen tot aan de grens met Laos (het zuiden van Laos). Heeft iemand advies/ tips over interessante dingen tussen Bangkok en Zuid-Laos?
Bus vanuit Trat kan ook, duurt een uur of 6.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:33 schreef louweed het volgende:
Ik ga aan deze zomer naar Vietnam, en ik vlieg terug naar Amsterdam vanuit Bangkok. Nu zijn we van plan om eerst even een paar dagen op Koh Chang te blijven om daarna naar Bangkok te gaan. Hoe kom ik het gemakkelijkst van Koh Chang naar Bangkok? Is dit sterk aanbevolen om te gaan vliegen of zijn er andere opties?
De bus vanuit Trat is prima te doen, heb dat gedaan 2 jaar geleden. Om 13:00 vertrokken vanuit ons appartementje op Koh Chang en waren 's avonds in bangkok, in totaal 8 uur over gedaan volgens mij. Je kunt ook een VIP-bus nemen vanuit het havenplaatsje volgens mij.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:37 schreef APK het volgende:
[..]
Bus vanuit Trat kan ook, duurt een uur of 6.
Er rijden ook minibusjes, gaan iets sneller maar het is mij al twee keer overkomen dat zo'n ding kapot ging onderweg.
Ik ben vorig jaar wel 10 keer met de bus van Ko Chang naar Bangkok gegaan dat is allemaal heel goed te doen. Ik denk zelf dat je met vliegen niet veel sneller bent. Je moet namelijk toch eerst van het eiland af en naar het vliegveld en dan inchecken. Dan is nog de vraag op welk vliegveld je uitkomt (waarschijnlijk het oude). Dus ik weet het niet.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:33 schreef louweed het volgende:
Ik deze zomer naar Vietnam, en ik vlieg terug naar Amsterdam vanuit Bangkok. Nu zijn we van plan om eerst even een paar dagen op Koh Chang te blijven om daarna naar Bangkok te gaan. Hoe kom ik het gemakkelijkst van Koh Chang naar Bangkok? Is dit sterk aanbevolen om te gaan vliegen of zijn er andere opties?
We gaan als we Vietnam gehad hebben, via Phnon Penn naar Koh Chang. Als de tijd het allemaal toelaat tenminste. We denken dat we Vietnam in 18 dagen wel gehad hebben, Dat betekent dat we dan nog 10 dagen over zouden hebben. Maar het kan ook gewoon gebeuren dat we 4 weken in Vietnam zitten.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:30 schreef Blik het volgende:
[..]
De bus vanuit Trat is prima te doen, heb dat gedaan 2 jaar geleden. Om 13:00 vertrokken vanuit ons appartementje op Koh Chang en waren 's avonds in bangkok, in totaal 8 uur over gedaan volgens mij. Je kunt ook een VIP-bus nemen vanuit het havenplaatsje volgens mij.
(Maar hoe kom je vanuit Hanoi of HCMC makkelijk op Koh Chang, heb je dat al uitgezocht??)
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je aan 18 dagen Vietnam niet genoeg hebt als je het land goed wilt zien. Alleen al voor Hanoi en omstreken heb je een dikke week nodig. Dan kun je beter rustig aan doen en flink relaxen in Nha Trang of Mui ne.quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:22 schreef louweed het volgende:
[..]
We gaan als we Vietnam gehad hebben, via Phnon Penn naar Koh Chang. Als de tijd het allemaal toelaat tenminste. We denken dat we Vietnam in 18 dagen wel gehad hebben, Dat betekent dat we dan nog 10 dagen over zouden hebben. Maar het kan ook gewoon gebeuren dat we 4 weken in Vietnam zitten.
Ik had je reactie gemist maar las het net alsnog. Bedankt!quote:Op maandag 11 februari 2008 16:31 schreef Blik het volgende:
[..]
De reis per trein is niet echt speciaal ofzo, is ook te doen in één dagje. Kun je misschien beter gewoon met de bus doen en dan stoppen op een paar plaatsen. Leuke dingen zijn:
- Ayuthaya
- Sukhotai
- Khao Yao NP
- Nongkhai (aan de grens met Laos, daar steek je waarschijnlijk over)
Daar kun je wel iets uitzoeken, je kunt ze niet allemaal doen denk ik.
ben geen slang tegen gekomen in 1 maand Thailand, wel veel hagedisjes en een aantal flink grote spinnen in de "jungle"quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:41 schreef Jamelai het volgende:
Daarnaast nog een vraagje over dieren in Thailand .. zul je er veel slangen tegen komen?
Ik ben nergens bang voor, maar slangen zijn niet mijn favoriet.
De enige slangen die ik ben tegengekomen was bij een slangenshow van het Rode Kruis, is wel een aanrader als je er toch bentquote:Op donderdag 14 februari 2008 15:41 schreef Jamelai het volgende:
nog wel mogelijk met tickets en hotels enzo??
Daarnaast nog een vraagje over dieren in Thailand .. zul je er veel slangen tegen komen?
Bedankt!
In bewoonde gebieden is de kans dat je er één ziet maar heel klein. Op het platteland, in de jungle of op de eilanden is de kans iets groter. Ik heb in twee jaar in Thailand eigenlijk maar twee keer op het land een slang gezien, één keer een kleine groene in een boom op Phuket en één keer op Koh Pha Ngan waar ik op een brommertje reed en een very big basterd 30 meter voor me over de weg kroop... Ik stond heeeeel erg snel stil...quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:41 schreef Jamelai het volgende:
Ik bezef me nu dat dit niet helemaal waar is, ben er één tegen gekomen tijdens mijn 2-daags bezoek aan Khao Yai NP, stak net over toen we er met de auto reden. Gidsen helemaal leip die slang pakken en aan ons tonenquote:Op donderdag 14 februari 2008 16:08 schreef Blik het volgende:
[..]
ben geen slang tegen gekomen in 1 maand Thailand, wel veel hagedisjes en een aantal flink grote spinnen in de "jungle"
ga je met de avonddtrein naar Koh Tao??quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:21 schreef Xlarge het volgende:
Hoi,
Op 22 mei vlieg ik voor een aantal weken naar Thailand , ik heb behalve de eerste overnachting in Bangkok niets geregeld .
Het enige wat ik op mijn programma wil hebben is een PADI cursus in Koh Tao.
Nu heb ik niet echt met de temperatuur rekening gehouden toen ik een datum prikte.
Is het een beetje te doen eind Mei en Juni ?want wat ik er van lees is dat het wel erg warm kan worden
En heeft iemand ervaringen met Koh Tao , aanraders wellicht ?
Ik zat eigenlijk te denken om de dagtrein (rond 8 uur 's ochtends) te nemen , dan kom ik rond in de middag in Chumpon aan , na daar dan een nacht te zijn geweest dan de ochtendferry te pakken naar Koh Tao.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:41 schreef henkway het volgende:
[..]
ga je met de avonddtrein naar Koh Tao??
Dan kom je om 5:00 uur sochtends aan
wel onmiddelijk een trein boeken als je geland bent dus direct met de taxi naar het treinstation en dan pas naar het hotel.
Dan heb je een kans op het bovenste bed te boeken
Op Koh tao is het niet heet.
Nachttrein is veel leuker.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:54 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik zat eigenlijk te denken om de dagtrein (rond 8 uur 's ochtends) te nemen , dan kom ik rond in de middag in Chumpon aan , na daar dan een nacht te zijn geweest dan de ochtendferry te pakken naar Koh Tao.
De nachttrein heeft wel zijn voordelen , maar ik hou er wel van ee beetje uit het raam te kijken.
Denk je dat een ticket voor de dagtrein makkelijk te krijgen is ? , ik kan hem nl ook vanuit hier al reserveren.
waarom zat ik op die reactie te wachten?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:41 schreef Blik het volgende:
volgens de foto's alweer 26, respectievelijk 9 jaar geleden
Je krijgt bij de paspoortcontrole op het vliegveld een keurig stempeltje in je paspoort waarin staat dat je binnen 30 dagen weer op moet donderen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:44 schreef Apoc2003 het volgende:
Is het ook mogelijk om een mooie stempel in je paspoort te laten zetten, aangezien een visum niet nodig is? Heb al een paar mooie er in staan, en eigenlijk wil ik Thailand er ook wel in. Zo ja, waar moet ik 'm ophalen?
Zou die niet bedoelen zonder dat die ook echt naar Thailand hoeft te gaan?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:39 schreef APK het volgende:
[..]
Je krijgt bij de paspoortcontrole op het vliegveld een keurig stempeltje in je paspoort waarin staat dat je binnen 30 dagen weer op moet donderen.
Bij vertrek krijg je weer een stempel.
Twee stempels, zomaar gratis en voor niets!
quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:15 schreef Blik het volgende:
Zou die niet bedoelen zonder dat die ook echt naar Thailand hoeft te gaan?
quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou die niet bedoelen zonder dat die ook echt naar Thailand hoeft te gaan?
Je bracht het echt zo van; ik zou wel graag een stempel van Thailand in mijn paspoort willen hebben, waar kan ik die in Nederland ophalen? (vond het ook een beetje vreemd)quote:
Haha nee, als ik ergens niet geweest ben hoef ik er ook geen stempel van in m'n paspoort hebben.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Je bracht het echt zo van; ik zou wel graag een stempel van Thailand in mijn paspoort willen hebben, waar kan ik die in Nederland ophalen? (vond het ook een beetje vreemd)
wat APK zei, bij binnenkomst krijg je een stempel en bij vertrek ook weer
Ligt er een beetje aan wat je wilt. Juli en Augustus is het iets drukker in verband met de zomervakantie in het westen, dus de goedkope accomodaties kunnen wel eens vol zitten maar de middenklassehotels/resorts hebben vrijwel altijd nog wel plek. Je hoeft in ieder geval zeker niet bang te zijn dat je niets kan vinden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:05 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Haha nee, als ik ergens niet geweest ben hoef ik er ook geen stempel van in m'n paspoort hebben.
Maar bedankt voor het antwoord.![]()
Volgens mij is de vraag al eens voorbij gekomen, maar ik stel 'm nog een keer: "hoe noodzakelijk is het om hostels te reserveren in de maanden eind juli / begin augustus ? Ik neem eigenlijk aan dat het alleen aan te raden is voor hotspots als ko samui/ko phi phi/chiang mai?"
Ah prima, we reizen in principe niet op een heel beperkt budget dus zolang het niet duurder word dan max 10 euro pppn dan is het prima wat ons betreft. Volgens mij moet dat makkelijk lukken als ik het zo bekijk.quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:48 schreef Abracadabra het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je wilt. Juli en Augustus is het iets drukker in verband met de zomervakantie in het westen, dus de goedkope accomodaties kunnen wel eens vol zitten maar de middenklassehotels/resorts hebben vrijwel altijd nog wel plek. Je hoeft in ieder geval zeker niet bang te zijn dat je niets kan vinden.
Ben zelf in augustus geweest en het is in principe niet nodig om te reserveren. Er kunnen wel eens guesthouses vol zijn, maar er is altijd nog plaats in een ander guesthouse. (Voornamelijk het "beste" guesthouse volgens de LP kan vol zijn). Als je ergens 100% zeker wilt overnachten is het handig om een belletje te plegen vantevoren.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:05 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Volgens mij is de vraag al eens voorbij gekomen, maar ik stel 'm nog een keer: "hoe noodzakelijk is het om hostels te reserveren in de maanden eind juli / begin augustus ? Ik neem eigenlijk aan dat het alleen aan te raden is voor hotspots als ko samui/ko phi phi/chiang mai?"
Mooie foto's! Vooral van Noord-Thailand, waar ik nog niet ben geweestquote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:51 schreef Mip1988 het volgende:
nog enkele foto's van mij van vorig jaar
[ afbeelding ]
rijstveldjes in de jungle bij Chiang Mai
[ afbeelding ]
Koh Samui![]()
[ afbeelding ]
Koa San Road @ Bangkok
[ afbeelding ]
Bergdorpje midden in de jungle waar wij ook hebben overnacht (omgeving Chiang Mai)
[ afbeelding ]
Samui, Phangan of Tao kweet niet meer
Sukhothai ligt niet bepaald in de richting naar Zuid-Laos overigens. Hetzelfde geldt voor Nong Khai. Ayutthaya kan misschien wel, ook kan je overwegen naar Phimai te gaan (Khmer ruines) of Khao Yai.quote:Op maandag 11 februari 2008 16:31 schreef Blik het volgende:
[..]
De reis per trein is niet echt speciaal ofzo, is ook te doen in één dagje. Kun je misschien beter gewoon met de bus doen en dan stoppen op een paar plaatsen. Leuke dingen zijn:
- Ayuthaya
- Sukhotai
- Khao Yao NP
- Nongkhai (aan de grens met Laos, daar steek je waarschijnlijk over)
Daar kun je wel iets uitzoeken, je kunt ze niet allemaal doen denk ik.
quote:Op zondag 24 februari 2008 05:46 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Sukhothai ligt niet bepaald in de richting naar Zuid-Laos overigens. Hetzelfde geldt voor Nong Khai. Ayutthaya kan misschien wel, ook kan je overwegen naar Phimai te gaan (Khmer ruines) of Khao Yai.
Je weet dat er een halve burgeroorlog gaande is daar in de drie zuidelijke provincies met regelmatig moorden en bomaanslagen ?. Niet dat veel daarvan het nieuws hier haalt hoor. Maar goed de moslims daar zijn bezig de boedisten uit te moorden. Scholen, dorpoudsten ect. Lijkt me dat je daar niet wil stoppenquote:Op maandag 25 februari 2008 22:04 schreef WRDA6 het volgende:
Ik wil mischien vanuit het zuiden van Laos (of vanuit Cambodja) naar Thailand reizen en vanuit daar de trein pakken naar het zuiden van het land om daar de grens met Maleisië te passeren. Iemand ervaring met de treinreis daarheen en/of tips voor het uiterste zuiden van Thailand en het stuk tussen Bangkok en Hat Yai?
Ik kom het liefst niet in plaatsen waar je struikelt over de toeristen en alle vervelende (in mijn ogen) dingen die daar vaak bijhoren.
Dat dus. Hoewel ik het er niet mee eens ben dat het het nieuws niet haalt: over het algemeen staat er dagelijks wel een aanslag in de krant. Ik kan me nog herinneren dat er een jaar of anderhalf geleden een kop op de voorpagina stond "Vandaag geen doden of gewonden in het zuiden". Het feit dat dat nieuws was, zegt wel genoeg, lijkt me....quote:Op dinsdag 26 februari 2008 06:14 schreef niet_links het volgende:
Je weet dat er een halve burgeroorlog gaande is daar in de drie zuidelijke provincies met regelmatig moorden en bomaanslagen ?. Niet dat veel daarvan het nieuws hier haalt hoor. Maar goed de moslims daar zijn bezig de boedisten uit te moorden. Scholen, dorpoudsten ect. Lijkt me dat je daar niet wil stoppen
Het meest indrukwekkend vind ik het perfecte railvervoer voor 8 euro 1200 km verderquote:
quote:Op zondag 2 maart 2008 19:06 schreef henkway het volgende:
[..]
Het meest indrukwekkend vind ik het perfecte railvervoer voor 8 euro 1200 km verder
en dan wordt je slaapplaats ook keurig opgemaakt waar je bij bent in de nachttrein met schone lakens
Omdat je op 19:00 uur in Bangkok in de trein stapt en er monter en fris om 08:00 uur bij Surathanie uitstapt, daarnaast heeft het iets avontuurlijks.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Dat waren nog eens tijden dat ik met de trein reisde.. maar helaas door de budgetairliners kom ik er eigenlijk niet meer aan toe, het enige waar het mij nog lukt, (lees: rendabel is),is vanaf Kuala Lumpur naar Singapore, voor de rest is tegenwoordig tijd = geld... en gemak.. waarom 12+ uur treinen als je het in een uurtje kan vliegen...
quote:Niet-essentiële reizen naar de vier zuidelijke provincies Yala, Narathiwat, Pattani en Songkhla worden ontraden. Sinds januari 2004 vinden in deze provincies regelmatig aanslagen plaats. Het gaat daarbij om bomaanslagen, brandstichting en gerichte moordaanslagen. De aanslagen zijn voornamelijk gericht tegen Thaise gezagsdragers, maar in toenemende mate zijn ook burgers het slachtoffer geworden. Sinds begin 2004 zijn bij het geweld in Zuid-Thailand meer dan 2000 mensen omgekomen, waaronder een klein aantal buitenlanders.
De treinreis vanaf Hat Yai, direct zuidelijk naar Maleisië kan zonder problemen worden gemaakt. Er is geen tussenstop. De treinroute die door de drie andere zuidelijke provincies leidt richting Maleisië, maar niet naar Maleisië doorgaat, wordt zonder meer ontraden.
Mag ik vragen waar je gaat studeren en/of stage gaat lopen?quote:Op zondag 2 maart 2008 13:45 schreef yonielo het volgende:
Ik ga vanaf eind Mei 1,5 jaar naar Bangkok voor studie/stage, ga dit topic vanaf nu ook even nauwlettend volgen, met betrekking tot thailand ben ik namelijk nog een redelijke newbie. Ben benieuwd!
Ondanks de problemen in het zuiden vond ik het wel een interessant en mooi gedeelte van het land, welke toch wel degelijk verschilt van veel andere Thaise plaatsen. Onder andere door het feit dat de meerderheid daar moslim is.quote:Ik wil mischien vanuit het zuiden van Laos (of vanuit Cambodja) naar Thailand reizen en vanuit daar de trein pakken naar het zuiden van het land om daar de grens met Maleisië te passeren. Iemand ervaring met de treinreis daarheen en/of tips voor het uiterste zuiden van Thailand en het stuk tussen Bangkok en Hat Yai
Studeren op de Assumption University in Bangkok, stage moet ik nog even uitzoekenquote:Op maandag 3 maart 2008 16:23 schreef MK9 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je gaat studeren en/of stage gaat lopen?
Ik zei het fout bedoelde dat het in Europa het nieuws niet vaak haalt. Hier wel ik kan me nog goed herinneren hoe er een busje met mensen aangehouden werd (je kent die busjes vast wel die overal rondreiden met passagiers). En alle inzittenden gewoon geexecuteerd zijn. Gewoon iedereen inclusief bestuurder random. Ik zie ook in de kranten regelmatig foto's ect. Ik zei het dus gewoon verkeerd.quote:Op zondag 2 maart 2008 15:14 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat dus. Hoewel ik het er niet mee eens ben dat het het nieuws niet haalt: over het algemeen staat er dagelijks wel een aanslag in de krant. Ik kan me nog herinneren dat er een jaar of anderhalf geleden een kop op de voorpagina stond "Vandaag geen doden of gewonden in het zuiden". Het feit dat dat nieuws was, zegt wel genoeg, lijkt me....
quote:Op woensdag 5 maart 2008 07:18 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Ik vind het eigenlijk ongelooflijk dat er je dan niks op het nieuws hoort...
Missch zouden ze wel daar vn-troepen naartoe moeten sturen
Boeit waarschijnlijk nauwelijks zolang ze toeristische trekpleisters met rust laten en er elders grotere hoeveelheden mensen sneuvelen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:46 schreef marcb1974 het volgende:
Ik lees er toch regelmatig iets van op een belgische nieuwssite. Zo weinig komt er dus ook weer niet naar buiten.
Denk eigenlijk wel dat die mensenlevens hun wat boeitquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:48 schreef APK het volgende:
[..]
Boeit waarschijnlijk nauwelijks zolang ze toeristische trekpleisters met rust laten en er elders grotere hoeveelheden mensen sneuvelen.
Denk het niet, of zie jij het dagelijks op de voorpagina van de Telegraaf staan?quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:27 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Denk eigenlijk wel dat die mensenlevens hun wat boeit
Sorry, begreep je andere opmerking verkeerd. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:23 schreef APK het volgende:
[..]
Denk het niet, of zie jij het dagelijks op de voorpagina van de Telegraaf staan?
Rub it in.quote:Op donderdag 6 maart 2008 02:22 schreef niet_links het volgende:
Vandaag maar weer eens naar de Immigratie om me te rapporteren. De beruchte 90 dagen rapportage. Grote onzin maar goed moet even gebeuren. Kost me een paar uur maar complex is het niet.
Hoe gaat dta in ze werk als ik vragen mag?quote:Op donderdag 6 maart 2008 02:22 schreef niet_links het volgende:
Vandaag maar weer eens naar de Immigratie om me te rapporteren. De beruchte 90 dagen rapportage. Grote onzin maar goed moet even gebeuren. Kost me een paar uur maar complex is het niet.
Je wordt qua universiteit mijn 'buurman', ik studeer vanaf juni op Ramkhamhaeng University. De volledige 4 jaar.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:27 schreef yonielo het volgende:
[..]
Studeren op de Assumption University in Bangkok, stage moet ik nog even uitzoeken
ik denk dat ik me in het Interplace Hotel ga nestelen, vriend van mij heeft daar goeie ervaring mee en alhoewel het met ¤200 - ¤250 per maand wel duurder als een appartement a ¤100 is krijg je dan wel roomservice en gratis massagesquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:17 schreef MK9 het volgende:
[..]
Je wordt qua universiteit mijn 'buurman', ik studeer vanaf juni op Ramkhamhaeng University. De volledige 4 jaar.
Heb je al een appartement e.d. in Bangkok?
Waar vind je dit? Ik kom op de site alleen maar hoge bedragen tegen.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, Thai Airways vanaf Frankfurt is in totaal 562 euro inclusief belastingen, met laatste vertrekdatum 25 september, das niet echt veel, en met de NS zit je voor 94 euro retour in Frankfurt vanaf Amsterdam, en met Lufthansa vanaf 100 euro inclusief belastingen.
Luthansa vluchten gewoon rechtstreeks bij lufthansa, wel even boeken vanaf de NL site, anders is het wel duurder.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Waar vind je dit? Ik kom op de site alleen maar hoge bedragen tegen.
Aangezien PG, oftewel Bangkok Airways en Thai Airways nu een Duopoli (oftewel kartel) op deze route hebben zijn de prijzen in ieder geval constant. (Maar wel prijzig als je bedenkt hoe kort het eigenlijk vliegen is).quote:Op zondag 9 maart 2008 13:27 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Is het mogelijk om vanaf Bangkok, zonder te reserveren, te vliegen naar Ko Samui? Is het dan ook duurder?
Het is een enkeltjequote:Op zondag 9 maart 2008 14:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aangezien PG, oftewel Bangkok Airways en Thai Airways nu een Duopoli (oftewel kartel) op deze route hebben zijn de prijzen in ieder geval constant. (Maar wel prijzig als je bedenkt hoe kort het eigenlijk vliegen is).
Er wordt nooit echt met prijzen gestunt, en of je nu kort van tevoren of lang van tevoren boekt maakt niet zoveel uit indien je rechtstreeks Bangkok - Ko Samui wilt vliegen.
Reken op een bedrag tussen de 120-160 euro voor een retour. En is zeker aan de balie te boeken op Bangkok Airport.
Loop op Samui een willekeurige duikshop binnen en zeg dat je naar Koh Tao wilt en je kan zo mee met een speedboot.quote:Op zondag 9 maart 2008 16:21 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
En dan heb ik nog een vraag, is het ook mogelijk om zonder te reserveren de boot op Ko Samui te pakken naar Ko tao?
En voor de mensen die nieuwsgierig zijn waarom ik niet wil reserveren... Ik vertrouw de internetsites gewoon niet, ben altijd bang dat er wat mis gaat ofzo
Het kost je niets.quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:17 schreef MK9 het volgende:
[..]
Je wordt qua universiteit mijn 'buurman', ik studeer vanaf juni op Ramkhamhaeng University. De volledige 4 jaar.
Heb je al een appartement e.d. in Bangkok?
niet_links, kost die verlenging je ook elke 90 dagen 1900 Baht? Of betaal je een andere prijs/niks?
3 maanden op Koh Tao , dat is een tijd voor zo'n klein eiland.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:45 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal![]()
Vertrek morgen om 10 uur richting Bangkok, zit daar misschien een weekje, daarna ga ik duiken in Ko Tao voor zo een 3 maanden, de mensen die in Thailand zitten en wat gezelligs willen doen moeten maar mailen![]()
Volgens mij is dat prima te doen, het wordt je alleen afgeraden om in het Zuiden te stoppen omdat het niet veilig zou zijn. Erdoorheen reizen met de trein kan gewoonquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:29 schreef portier het volgende:
Ik wil van Singapore, door Maleisië naar Bangkok reizen met de trein. Nou hoorde ik dat het stuk in het zuiden van Thailand nogal omstreden is vanwege de slavenarbeid aan het spoor daar. Is het 'not done' om met de trein te gaan daar of kan dat prima?
En hoe zijn in het algemeen de treinreizen in Thailand? (en Maleisië).
Mooi. En heeft dat afraden te maken met de situatie daar of met de situatie in december in Myanmar?quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij is dat prima te doen, het wordt je alleen afgeraden om in het Zuiden te stoppen omdat het niet veilig zou zijn. Erdoorheen reizen met de trein kan gewoon
Dat heeft te maken met aanslagen en moorden door 'islamitische-vrijheidsstrijders'.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:51 schreef portier het volgende:
[..]
Mooi. En heeft dat afraden te maken met de situatie daar of met de situatie in december in Myanmar?
Ik zie op Lonley Planet dat het om de onderste 4 provincies zou gaan, is de rest wel veilig? Zeg vanaf Phuket en hoger?quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met aanslagen en moorden door 'islamitische-vrijheidsstrijders'.
absoluut! Gaat idd echt alleen om het gedeelte wat tegen Maleisië aanligt. Alle eilanden en Phuket zijn gewoon veiligquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:06 schreef portier het volgende:
[..]
Ik zie op Lonley Planet dat het om de onderste 4 provincies zou gaan, is de rest wel veilig? Zeg vanaf Phuket en hoger?
Prima, klein stukje met de trein door Songkhla waarschijnlijk en dat is het dus. Dank!quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:13 schreef Blik het volgende:
[..]
absoluut! Gaat idd echt alleen om het gedeelte wat tegen Maleisië aanligt. Alle eilanden en Phuket zijn gewoon veilig
Of het handig is ligt uiteraard geheel aan jezelf, zelf ga ik echter liever voor een appartement(je). Op dit moment heb ik ook nog niks, maar ik heb begrepen dat het niet al te moeilijk is om een appartement te bemachtigen in dat deel van de stad (veel studenten daar).quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:24 schreef yonielo het volgende:
[..]
ik denk dat ik me in het Interplace Hotel ga nestelen, vriend van mij heeft daar goeie ervaring mee en alhoewel het met ¤200 - ¤250 per maand wel duurder als een appartement a ¤100 is krijg je dan wel roomservice en gratis massages. Wat is jouw ervaring hiermee, is het handig om 1,5 jaar in een hotel te gaan wonen, of weet je nog goeie appartementen?
quote:PVC pump tubes, high pressure waterguns banned for Songkran
BANGKOK: -- Excessive and intrusive waterspray attacking has become popular among some and hated by many during Thailand's annual Songkran Festival, the sale of high-pressure waterguns or PVC pumpguns has been prohibited for Songkran, according to the Office of the Consumer Protection Board (OCPB).
OCPB Secretary General Rasamee Vistaveth warned that the companies who produced or imported such equipment as well as shops offered such toys should be aware that waterguns have been banned under OCPB regulations.
Using modified waterguns such as the PVC pump tube which produces high water pressure, or other high pressure equipment, could cause serious injury to others, she said, adding that spraying water with such toys at people driving moving vehicles such as motorcycles and cars may cause serious accidents.
Manufacturers in violation of the ban can be fined no more than Bt500,000, or face a maximum five year jail term, while sellers face a maximum fine of 50,000 baht or six months imprisonment, she said.
Members of the public can call the 1166 hotline if they see vendors illegally selling the banned water guns, Mrs. Rasame said.
The Songkran New Year water festival is regarded as one of Thailand's the most important traditions and the OCPB encouraged the public to stick to the more polite Thai traditions of splashing water respectfully when celebrating Songkran.
Songkran is the traditional Thai New Year's festival. It falls on the 13th, 14th, and 15th of every April. The government has declared the festival as an extended public holiday, to enable people to return to their hometowns for family reunions, merit-making and reuniting with others in their community.
quote:
Vanaf Amsterdam moet je tegenwoordig rekenen vanaf 750 euro retour inclusief belastingen, vanaf Dusseldorf kan het wel goedkoper, maar gezien de lange periode die je wilt gaan zal je in het duurdere ticketsegment komen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:58 schreef weasel85 het volgende:
Hoi, Wilde eerst naar het caribisch gebied gaan, maar nu denk ik er toch over om naar thailand, combodja, vietnam ( eventueel?) maleisie, singapore te bezoeken
zou zelf een half jaar weg kunnen zijn. Wat voor bedrag is reeël om dit alles te kunnen doen? Paar keer uitgaan, duiken, scootertje huren, dagelijkse overnachting, vliegreis ( ik lees bedragen van 500 euro tickets? is dit retour of een enkel?) Vissen etc... etc...
Als ik een duidelijk beeld heb van het bedrag zou ik mijn planning hierin kunnen gooien zodat jullie eventueel tips kunnen geven.
Mvg
Ik persoonlijk zou 6 maanden in ZO-Azie te lang vinden. Ik denk dat je Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos (niet vergeten!!) op een mooie rustige manier in 3 maanden kan doen. Dan hou je 3 maanden over om nog iets anders te doen, bijvoorbeeld de Filippijnen en Indonesië ofzoquote:Op vrijdag 4 april 2008 19:58 schreef weasel85 het volgende:
Hoi, Wilde eerst naar het caribisch gebied gaan, maar nu denk ik er toch over om naar thailand, combodja, vietnam ( eventueel?) maleisie, singapore te bezoeken
zou zelf een half jaar weg kunnen zijn. Wat voor bedrag is reeël om dit alles te kunnen doen? Paar keer uitgaan, duiken, scootertje huren, dagelijkse overnachting, vliegreis ( ik lees bedragen van 500 euro tickets? is dit retour of een enkel?) Vissen etc... etc...
Als ik een duidelijk beeld heb van het bedrag zou ik mijn planning hierin kunnen gooien zodat jullie eventueel tips kunnen geven.
Mvg
Ik heb nu 2x songkran in BKK meegemaakt en het is wel leuk maar om te stellen dat de Farangs schuldig zijn is wat kort door de bocht. De Thais zijn net zo gek hoor (waarschijnlijk zie jij andere Thais als mij) Thais als ze dronken zijn doen vrij gek. Maar goed ik heb altijd ook zon leuk groot waterpistool en we gaan met wat vrienden (Thai) die doen echt niet onder voor mij. Maar goed ik zal ook nooit zon straal in het gezicht spuiten (tenzij dat bij mij gedaan wordt). Het enige nadeel vind ik dat ijswater wat gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik ben zo blij dat ik dit jaar niet met het maffe Songkran in Thailand ben, vorig jaar op uitnodiging expres die periode opgezocht maar ik heb daar veel spijt van gehad.
En de enige keer dat ik eindelijk met mijn watergun in Hua Hin stond was het daar alweer afgelopen, om vervolgens in Bangkok weer vol in het 'feestgedruis' te komen... Nee Songkran is aan mij niet besteed, zeker omdat de 'farangs' er iets te idioot mee omgaan.
(Kijk de thaise bevolking buiten de toeristengebieden gaat er gewoon mee om, beetje water over je heen, beetje zacht dat beige spul op je gezicht gesmeerd, dag gaat allemaal gemoedelijk, maar die f*cking backpackers kunnen geen maat houden en doen het niet op de manier zoals het bedoeld is).
Over prijzen vragen is altijd lastig, dat ligt eraan hoe goed jij bent met het de weg vinden in zon land. In Thailand kan je het zo duur / goedkoop maken als je zelf wilt. Maar het ligt er wel aan wat voor luxe je wil.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:58 schreef weasel85 het volgende:
Mvg
Dank je iedereen!quote:Op zaterdag 5 april 2008 05:24 schreef niet_links het volgende:
[..]
Over prijzen vragen is altijd lastig, dat ligt eraan hoe goed jij bent met het de weg vinden in zon land. In Thailand kan je het zo duur / goedkoop maken als je zelf wilt. Maar het ligt er wel aan wat voor luxe je wil.
Stel je gaat vissen in bungsamran (super om te vissen overigens ga er vaak heen) Ben je 20 euro kwijt, ga je vissen op van die meervallen in nothaburi (daar woon ik in de buurt) kost het je 2 euro maar zijn ze kleiner. Zelfde geld natuurljk voor reizen, ga je met een taxi of de bus. Wat voor guesthouse neem je ect. Is dus geen pijl op te trekken.
Zat laatst in Kho Phi Phi met mn ouders en vriendin. Ik nam een huisje van 20 eur en zij van 40 omdat ze airco wilde. Dus tsja ligt aan jezelf.
Voordat je je helemaal gaat volgooien met allemaal rotzooi, ga beter naar het Tropeninstituut te Rotterdam om je daar een gericht advies te geven. (In plaats van de GGD)quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:11 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Inenten voor heel Z-O Azië is zeker aan te raden, voor alleen Thailand en Hong Kong heb je alleen Hepatitis A en TBC nodig. Voor Vietnam en dat soort landen langer dan 2 weken heb je ook Buiktyphus nodig. Inentingsadvies bij de GGD. Als je malarialanden binnengaat (Cambodja, Laos, Vietnam) moet je ook Malarone slikken, die dingen zijn erg duur. Denk ook aan Denguemuggen, smeer jezelf in met muggenmelk die DEET bevat. Let ook op de zon, die is erg sterk in Thailand. Inenten en gezondheidsadvies kan je regelen bij je plaatselijke GGD.
Je budget is niet erg hoog, zeker niet als je ook nog dingen wil doen. 4 euro voor eten, ik haal dat wel dagelijks hier bij mij in het dorp. In de toeristengebieden is dat wat lastiger met 3 maaltijden.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:31 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Dank je iedereen!
Dus ik zou ervan kunnen uitgaan dat ik dagelijks max. ¤30 kwijt zou kunnen zijn. (ruwweg..)
Ik heb geen enkel probleem om als backpackers // budget te gaan rondreizen.
Zoals ik eerder in deze topics heb gelezen, is dat je op sommige trajecten beter de vliegtuig kunt nemen dan de trein. En dat treinen voor 1200 km maar ¤9 zou kosten.. ( kan de NS een puntje aan zuigen...)
Het dagelijkse eten niet meer zou kunnen kosten dan ¤4? overnachting ¤9-¤20
Is vervoer/liften makkelijk te regelen, als je van locatie A naar locatie B 300 km verderop wilt?
Het enige probleem wat mij eigenlijk tegenhoudt is dat ik slechthorend ben, en toch een beetje op een 2de persoon ben gewezen. Natuurlijk versta ik engels goed, maar heb totaal geen idee hoe men daar praatMaar krijg in eind april nieuwe toestellen aangewezen, dus misschien is er verandering hierin.
![]()
Niet_links: Hoe lang woon je al in thailand? En doe je aan bezoekingen van Fok!? Misschien dat je me een beetje kunt rondleiden in je (mooie?) plaatsje?
Wat ik absoluut wil doen:
-Vissen
-Moon party
-Phi Phi islands
-Kanoën?
-Duiken
-Tempels bezoeken
-Ruïnes
-Gerechten maken en recepten meekrijgen zodat ik het thuis zou kunnen maken.
-Watermarkt
-Hangmat aan een mooie strand.
-Fotograaf inhuren voor een aantal mooie plaatjes? ( hoe werkt zoiets?) Misschien een 2de reisgenoot?
-aanvullingen welkom
Vraagjes:
-Moet je jezelf laten inenten?
-Zijn er nederlandse hostel eigenaren en of bars/clubs?
-Kun je een keer werken op een rijstveld?
-Waar kun je waterbuffels aantreffen? Op een rijstveld lijkt me?![]()
-Wat moet je zeker niet doen in Thailand?
-Welke gerechten en of drank moet ik zeker uitproberen?
In Thailand is malaria niet nodig nee. Maar ik andere landen denk ik wel (Cambodja, Laos).quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Voordat je je helemaal gaat volgooien met allemaal rotzooi, ga beter naar het Tropeninstituut te Rotterdam om je daar een gericht advies te geven. (In plaats van de GGD)
Zeker over het nemen van voorzorgsmaatregelen tegen malaria zjin de meningen verdeeld, uiteraard moet je voorzorgsmaatregelen nemen als je voor 2 maanden in een afgelegen dorpje midden in de jungle verblijft, in alle andere gevallen is het m.i. niet nodig, zeker omdat de dosis die je bij een eventuele besmetting ingediend krijgt gelijk is aan wat je van te voren geslikt zou hebben.
1. Inenten zou ik zeker doen, helemaal als je zo lang die kant op wilt gaanquote:-Moet je jezelf laten inenten?
-Zijn er nederlandse hostel eigenaren en of bars/clubs?
-Kun je een keer werken op een rijstveld?
-Waar kun je waterbuffels aantreffen? Op een rijstveld lijkt me?
-Wat moet je zeker niet doen in Thailand?
-Welke gerechten en of drank moet ik zeker uitproberen?
quote:
Allemaal erg bedankt voor jullie reacties!quote:Op zondag 6 april 2008 12:49 schreef Blik het volgende:
knip
Nope, die eilanden liggen aan verschillende kanten van de landtong in de Andaman Sea.quote:
Vliegen vanaf Ko Tao gaat ook niet lukken.quote:Of ik vanuit bangkok naar Phuket wil... ik weet het niet echt? Is er daar wat byzonders te doen? Anders zou ik met de vliegtuig naar ko samui gaan en van daaruit met de speedboot ( eerder in pagina 2 van dit topic naar Ko Tao en vanuit Ko Tao met de vliegtuig richting Maleisië.
quote:Op maandag 7 april 2008 16:43 schreef APK het volgende:
[..]
Nope, die eilanden liggen aan verschillende kanten van de landtong in de Andaman Sea.
even kijke dan....
[..]
Vliegen vanaf Ko Tao gaat ook niet lukken.
Wat moet je trouwens in Nakon Si Thamarat?
Nou... dan vlieg ik wel vanaf Ko Samui ( Nakon Si Thamarat dacht dat daar ook een vliegveld was. )
quote:Op maandag 7 april 2008 16:48 schreef Blik het volgende:
Voor Vietnam en Cambodja de must-sees(van boven naar beneden)
Vietnam:
Sapa
Hanoi (met 3-daags bezoek aan Ha Long Bay)
Hué
Hoi An (en lekker chillen op het strand)
Dalat
Ho Chi Minh met bezoek aan Cu Chi-tunnels en Mekong delta
Cambodja:
Pnomh Penh
Siem Reap (Voor Angkor Wat)
Dat zijn precies de plaatsen die ik opnoemde iddquote:
Op Koh Chang is de tsunami volgens mij niet geweestquote:Op dinsdag 8 april 2008 05:05 schreef Nasi het volgende:
Was een paar jaar geleden net voor toeristen/tsunami of beide in Ko Chang, iemand nog nieuws over Treehouse? ben best benieuwd....
je rijdt er alleen af en toe overheen maar verder geen punt hoor, gewoon een slaappilletje nemenquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij is dat prima te doen, het wordt je alleen afgeraden om in het Zuiden te stoppen omdat het niet veilig zou zijn. Erdoorheen reizen met de trein kan gewoon
quote:Op woensdag 9 april 2008 04:12 schreef Manono het volgende:
[..]
je rijdt er alleen af en toe overheen maar verder geen punt hoor, gewoon een slaappilletje nemen
Mooie reis! Ik zou ook Laos niet vergeten, denk met name aan Vientiane en Luang Phabang. En neem ook een reisgids mee over deze gebieden. Zonder reisgids mis je echt zoveel dingen die je later wel had willen doen.quote:Op maandag 7 april 2008 19:22 schreef weasel85 het volgende:
[..]
[..]
dank je!
Zoiets?
[ link | afbeelding ]
*verneukt dit de layout niet bij jullie? ( ik weet dat het instelbaar is... maar hoe ik m verkleind krijg weet ik niet)
quote:Op woensdag 9 april 2008 09:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Mooie reis! Ik zou ook Laos niet vergeten, denk met name aan Vientiane en Luang Phabang. En neem ook een reisgids mee over deze gebieden. Zonder reisgids mis je echt zoveel dingen die je later wel had willen doen.
Vorig jaar iig wel.quote:Op maandag 7 april 2008 16:08 schreef Xlarge het volgende:
Weet iemand of er op Koh Tao ook pinautomaten zijn , ik heb ooit gelezen van niet , maar ik weet niet hoe oud dat was.
Wellicht zijn ze ondertussen geplaatst , anders moet ik in Chumphon geld inslaan.
me tooquote:Op maandag 7 april 2008 23:16 schreef marcb1974 het volgende:
Als ik dit allemaal zo lees heb ik zo'n zin om te gaan weer
http://www.ubonvillasamui.comquote:Op donderdag 10 april 2008 20:04 schreef Mip1988 het volgende:
[..]
me too![]()
als ik terugdenk aan Koh Samui...heerlijk bounty eiland
De trein komt vlak langs Koh Samui en niet langs Koh Phi Phiquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:01 schreef niet_links het volgende:
Kho Phi Phi
Kho Similan (mits je in het juiste seizoen zit)
Penang ben daar geweest vond er zelf niet heel veel aan. Maar ik zat dan alleen in George Town omdat ik daar een visa moest hebben en was dus bezig me 4 dagen te vervelen.
ik zou bij HUA HIN uitstappen en even Birma in trekken, maar ik wil graag alles zien awat een ander niet zietquote:Op vrijdag 11 april 2008 12:00 schreef portier het volgende:
Dank voor de tips. Ik ben niet 100% gebonden aan het spoor, kan ook best met de bus, maar het is wel de "aorta" van de reis zeg maar. Dus ik ben op zoek naar alle mogelijke bezienswaardigheden die op redelijke afstand van het spoor afliggen waaruit ik kan gaan kiezen. En met redelijke afstand bedoel ik max 1 reisdag (enkele reis). Tenzij jullie dingen hebben die echt heel erg het omreizen waard zijn.
Zijn er niet meer bezienswaardigheden langs dat stuk? En waar ligt de beste mogelijkheid om echt iets van de natuur te kunnen zien?
Vreemd, toen ik afgelopen jaar naar Angkor ging had je ze niet nodig. Voor heel de reis door Cambodja en Vietnam nietquote:Op vrijdag 11 april 2008 15:47 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Klopt het dat je voor Angkor Wat geen malariapillen nodig hebt? Ik heb ze wel voorgeschreven gekregen toen ik bij de GGD voor advies langsging.
Thailand: Visum krijg je bij aankomst op het vliegveld, 30 dagen geldig. Als je langer blijft krijg je een boete per dag dat je te lang blijft. Kosten: ¤ 0quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:19 schreef weasel85 het volgende:
Kon hier niet terug vinden hier, maar op google lees ik:
- visum krijg je als je landt in thailand
-visum moet je aanvragen in Den Haag ( moet je er langs ofzo?)
-visumaanvraag kun je downloaden en moet je inleveren bij aankomst in thailand.
En hoe werkt dit voor de overige landen zoals laos / cambodja / vietnam en maleisie?
dank je
niet_links, waar in thailand woon je?
Kan je dus 'on arrival' regelen volgens Wikitravel.quote:a visa on arrival now available at all ports of entry with the exception of overland crossings from Cambodia. Virtually all nationalities are issued a 30 day entry permit stamp. When applying for a tourist visa or to obtain a visa on arrival, one passport photo is required.
Prices range from US$30 to US$42 depending on nationality - Australians pay $30, Canadians US$42, Belgians US$30, British, Dutch US$35.
En hoe zit dat met Maleisië en Singapore?quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Thailand: Visum krijg je bij aankomst op het vliegveld, 30 dagen geldig. Als je langer blijft krijg je een boete per dag dat je te lang blijft. Kosten: ¤ 0
Cambodja: Krijg je ook bij aankomst op het vliegveld. Kosten zijn volgens mij $ 25
Vietnam: Moet je vantevoren aanvragen, dit kan in ongeveer alle guesthouses in Pnomh Penh, maar ook in Sihanoukville en Siem Reap. Kost 2 dagen tijd en ongeveer $ 30. Ik denk dat je het in Laos ook zo aan kan vragen via guesthouses.
Laos: Is aan te vragen bij guesthouses in bijvoorbeeld Nong Khai. Kost waarschijnlijk ook 2 dagen. Kosten onbekend.
Conclusie: Niks in Nederland laten doen, voor Thailand en Cambodja krijg je ter plekke. Voor Vietnam en Laos moet je vantevoren even regelen bij een guesthouse (Dan moet je wel even je paspoort aan hun toevertrouwen).
OK, dan is dat dus veranderd in anderhalf jaarquote:Op vrijdag 11 april 2008 17:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Voor Thailand heb je geen visum nodig, mits je 30 dagen blijft.
Over Laos:
[..]
Kan je dus 'on arrival' regelen volgens Wikitravel.
geen ideequote:Op vrijdag 11 april 2008 17:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En hoe zit dat met Maleisië en Singapore?
Emigreer? Permanent?quote:Op vrijdag 11 april 2008 18:54 schreef MK9 het volgende:
Bij de grensovergang van zowel Maleisie als Singapore krijg je een visa-on-arrival (precieze kosten weet ik niet meer).
Het begint wel spannend te worden voor mij nu, btw. Over anderhalve week emigreer ik naar Bangkok. Heb er wel veel zin in, ondanks dat ik allerlei dingen zal gaan missen hier in Nederland.
Je kan al minimaal 4 (!) jaar een visa bij de grens van Laos krijgen, wat wel nieuw is, en dat betwijfel ik eigenlijk een beetje, de verschillende kosten voor de visa's voor de verschillende nationaliteiten, ik heb altijd alleen maar 30$ betaald, maar ik betaal nu met alle liefde 35$ omdat dit minder is dan de 30$ die ik eerder betaalde in vergelijking met de Euro - Dollar koers.quote:Op vrijdag 11 april 2008 18:36 schreef Blik het volgende:
[..]
OK, dan is dat dus veranderd in anderhalf jaar
Welcome to the heatquote:Op vrijdag 11 april 2008 18:54 schreef MK9 het volgende:
Bij de grensovergang van zowel Maleisie als Singapore krijg je een visa-on-arrival (precieze kosten weet ik niet meer).
Het begint wel spannend te worden voor mij nu, btw. Over anderhalve week emigreer ik naar Bangkok. Heb er wel veel zin in, ondanks dat ik allerlei dingen zal gaan missen hier in Nederland.
Vreemd, toen ik 2 jaar geleden in Nong Khai was deden ze allemaal moeilijk bij het guesthouse dat je vantevoren een visa kon regelen. Terwijl dat dus helemaal niet nodig is.quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan al minimaal 4 (!) jaar een visa bij de grens van Laos krijgen, wat wel nieuw is, en dat betwijfel ik eigenlijk een beetje, de verschillende kosten voor de visa's voor de verschillende nationaliteiten, ik heb altijd alleen maar 30$ betaald, maar ik betaal nu met alle liefde 35$ omdat dit minder is dan de 30$ die ik eerder betaalde in vergelijking met de Euro - Dollar koers.
quote:Op zaterdag 12 april 2008 09:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Vreemd, toen ik 2 jaar geleden in Nong Khai was deden ze allemaal moeilijk bij het guesthouse dat je vantevoren een visa kon regelen. Terwijl dat dus helemaal niet nodig is.
zoals altijd hitte, bier en kraanwaterquote:Op zondag 13 april 2008 15:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Nou, het is dus Songkran. Naar ik gehoord heb, is Khao San weer een enorme chaos ^^
Ahquote:Op zondag 13 april 2008 16:45 schreef marcb1974 het volgende:
Je moet een visum regelen voordat je een land in gaat. Dus als je vanuit Thailand naar Laos wil moet je je visum in Thailand of aan de grens regelen. Zonder kom je Vientiane niet eens in. etc
Hierover heb ik nog geen bericht van haar gehad. ( dus nog even afwachten )quote:Op dinsdag 15 april 2008 18:24 schreef Gaoxing het volgende:
Aan wat voor periode denkt ze weasel? Heeft ze wat kennis/opleiding betreft iets te bieden?
waarvoor? in Thailand is de dollar geen standaard betaalmiddel. In Cambodja wel (en in Vietnam kan het ook), maar om daar nu al dollars voor te kopen is een beetje voorbarig, kun je net zo goed daar pinnenquote:Op zaterdag 19 april 2008 19:25 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Hierover heb ik nog geen bericht van haar gehad. ( dus nog even afwachten )
Ik denk dat het verstandig is om alvast 200-300 euro aan amerikaanse dollars te kopen niet?
( veel dollars voor weinig euro's he nu.. )
Of?
Het klinkt 'vrijwilligers' vaak een beetje raar in de oren, maar vrijwilligerswerk is geen vakantie. Daarom stelt elke serieuze organisatie inderdaad de eis dat je er langer zit (en dan is een jaar nog erg kort, en nee, zonder aantoonbare ervaring en kennis hoef je geen poging te wagen). Het is immers de bedoeling dat de organisatie er ook iets aan heeft, ipv omgekeerd. En dat is niet het geval met een paar maandjes in algemene dienst, en dan weer vertrekken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:49 schreef weasel85 het volgende:
Hmm, voor een vriendin van mij ben ik op zoek naar een ziekenhuis/orphanage of whatever.... waar ze een tijdje gehandicapte kinderen zou willen helpen.
Is iemand hier bekend mee in thailand/vietnam of omgeving?
zelf vond ze de site : www.eirene-nederland.org Maar dit is dan weer nadelig, want je moet er minimaal 1 jaar werken
?
nogmaals dank
Toen wij in Cambodja waren hebben we het in Pnomh Penh geregeld, waren wel 1 dag ons paspoort even kwijt maar konden ook zelf de datum aangeven dat die in moest gaan, kostte 5 dollar maar dan dat je het in sihanoukville regelt. Maar als je in Sihanoukville komt is het zeker handig om je visa daar te regelenquote:Op zaterdag 19 april 2008 20:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als je een visum voor Vietnam in Sihanoukville gaat halen, kost je dat nog geen 15 minuten. Maar let wel dat dit visum op datum is. Je bent niet de eerste die een dag te vroeg aan de grens is, en vervolgens een nachtje moet slapen in het grenskantoor van de Cambodjaanse douane , omdat je pas de dag erna de grens over mag (dikke grijns van de douanier). Ik weet niet zeker of dat voor alle consulaten in Azie zo is, ik weet wel dat als je hier een visum voor Vietnam regelt, het visum niet op de datum is, en dat je meer vrijheid met de datum van inreis (en dus ook uitreis
)
Ik heb het doorgegeven aan haar. Bedankt!quote:
Ha... ha... ha... 109 pleuries voor een aantal visumsquote:Hartelijk welkom bij de VisumExpress Service van Holland Parcel Express.
U heeft een aanvraag gedaan voor een toeristenvisum voor Thailand, Laos, Cambodja, Maleisië. Voor een verblijf korter dan 30 dagen in Thailand is geen visum nodig. Voor Maleisié is geen visum nodig. Laos en Cambodja kunt u ter plaatse uw visum aanvragen. Als u van te voren aanvraagt kan het visum verlopen voor u arriveert omdat visa beperkte geldigheid hebben.
Kosten VisumExpress Full Service voor 1 paspoort(en)
VisumExpress Full Service: ¤ 50,00 exclusief BTW
Consulaire kosten: ¤ 50,00 inclusief BTW
Totaal: ¤ 109,50 inclusief BTW
Ik heb hier Kilroy Travels al een mailtje over gestuurd, berichtgeving hierop zal ik waarschijnlijk morgen ontvangen. Maar ik dacht maar, om meer tips te geven/krijgen in dit topic, dat ik het hier ook maar post voor de nieuwgangers.quote:Stel dat ik 6 maanden wegblijf. En ik regel een retour ticket, van Dusseldorf -> bangkok en als retourplaats maleisie -> dusseldorf. Ik ben een beetje bang dat ik niet in het land ben op de retourdatum. Misschien wil ik wel een maand eerder weg? Dan denk ik eraan om een enkeltje te boeken... Maar dan lees ik weer verhalen dat men in Thailand zeker wil weten dat je uiteindelijk weer oprot...
Kortom: Ik wil geen retourtje boeken omdat ik niet weet wanneer ik wil teruggaan.
Vaccinatie datum is ook al geplanned op 7 juli.quote:Dus hoe kan ik dit het beste regelen? Toch een retourtje of maar een enkeltje?
Neehoor, had ze er al over gemailed.quote:Op zondag 20 april 2008 19:21 schreef marcb1974 het volgende:
Pas op met je zorgverzekeraar. Grote kans dat je binnenkort een rekening krijgt van 150 euro om je eigen risico even te betalen
Als je 'r nou even antwoord laat geven op mijn eerdere vragen..... Helemaal zo negatief als Dinosaur het afschildert is het namelijk niet, mits ze iets te bieden heeft aan kennis/ervaring en tijd.quote:Op zondag 20 april 2008 19:07 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Ik heb het doorgegeven aan haar. Bedankt!
quote:Op dinsdag 15 april 2008 18:24 schreef Gaoxing het volgende:
Aan wat voor periode denkt ze weasel? Heeft ze wat kennis/opleiding betreft iets te bieden?
Ze heeft zelf geen fok. Ik heb alles wat hij heeft getyped doorgemailed naar haar, een antwoord heb ik nog niet gehad. Ik weet momenteel nog steeds niet wat ze wilt, wanneer ze wil vertrekken, wat voor kwaliteiten ze heeft te bieden etc...quote:Op maandag 21 april 2008 03:34 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Als je 'r nou even antwoord laat geven op mijn eerdere vragen..... Helemaal zo negatief als Dinosaur het afschildert is het namelijk niet, mits ze iets te bieden heeft aan kennis/ervaring en tijd.
quote:Op maandag 21 april 2008 17:49 schreef weasel85 het volgende:
Ze heeft zelf geen fok. Ik heb alles wat hij heeft getyped doorgemailed naar haar, een antwoord heb ik nog niet gehad. Ik weet momenteel nog steeds niet wat ze wilt, wanneer ze wil vertrekken, wat voor kwaliteiten ze heeft te bieden etc...
Sorry kerel meid
![]()
Als je het over Thailand hebt: dan moet je na dertig dagen wel feitelijk het land uit, en kun je op het nieuwe visum weer terugkomen. Je kunt niet in Thailand blijven, je moet feitelijk uit- en weer inreizen om het tweemaands visum in te laten gaan.quote:Op zondag 20 april 2008 19:07 schreef weasel85 het volgende:
[..]Want zoals hun het zeggen: De eerste 30 dagen geen visum nodig, dan hoef ik maar op de 25ste dag ( zeg maar.. ) een visum aan te vragen om daar 2 maanden te verblijven. Lekker handig! Dan is mijn probleem in ieder geval de wereld uit.![]()
Vaccinaties zitten niet in het basispakket he, daar heeft je eigen risico dus niets mee te maken. . .quote:Op zondag 20 april 2008 19:21 schreef marcb1974 het volgende:
Pas op met je zorgverzekeraar. Grote kans dat je binnenkort een rekening krijgt van 150 euro om je eigen risico even te betalen
Ja, vind het behoorlijk lastig om te bepalen hoe lang ik er blijf... Maar denk ook wel dat het verstandig is om een visa te halen in Nederland! Heb je trouwens MSN? Dat het wat makkelijker verloopt dan per pm?quote:Op maandag 21 april 2008 18:51 schreef niet_links het volgende:
Weasel pas op hoelang wil je nu onafgebroken blijven in Thailand. Er zijn allerlei strengere visum regels gekomen de laatste tijd Beste in mijn optiek is een paar toeristenvisa te halen in Nederland voor Thailand. Niet nodig als je onder de 30 dagen in het land blijft. Maar je kan niet steeds in en uit gaan.
Ben ik het mee eens ja... Tot heden heeft ze nog steeds niets laten horen...quote:Op dinsdag 22 april 2008 02:35 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dan moet ze het maar fijn zelf uitzoeken he
Ja inderdaad... nu moet ik wel uitzoeken hoe en wat ... want heb geboekt op 29-9-08quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als je het over Thailand hebt: dan moet je na dertig dagen wel feitelijk het land uit, en kun je op het nieuwe visum weer terugkomen. Je kunt niet in Thailand blijven, je moet feitelijk uit- en weer inreizen om het tweemaands visum in te laten gaan.
Ik weet niet of dat in je reisplannen past.
als je niet te veel geld uitgeeft aan ''vriendinnen" dan max 400 incl. duiklessenquote:Op woensdag 30 april 2008 13:45 schreef Hartendame het volgende:
Ik en mijn vriend hebben op de site van D-reizen een aanbieding gezien van zo'n 900 euro voor 15 dagen Thailand.
Nou is mijn vraag, als je 15 dagen in Thailand verblijft, hoeveel euro geef je dan ongeveer per persoon uit?
als ik de verhalen mag geloven.... 100 euro per week.. maar je kunt er ook rondkomen van 250 per maandquote:Op woensdag 30 april 2008 13:45 schreef Hartendame het volgende:
Ik en mijn vriend hebben op de site van D-reizen een aanbieding gezien van zo'n 900 euro voor 15 dagen Thailand.
Nou is mijn vraag, als je 15 dagen in Thailand verblijft, hoeveel euro geef je dan ongeveer per persoon uit?
Zijn veel mooiere plekken als Pattaya in Thailand. Zelf mijd ik ik het als de pest daar. Maar goed ieder zo zijn voorkeur.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:45 schreef chelloboy het volgende:
Ik ga 20 Juli voor 2 weken naar Pattaya,overdag wat op het strand of zwembad rondhangen en dan het nachtleven in daar.
ah, da's mooi, 15 dagen is veels te kort. Ik kende alleen 15 daags visa, maar we zijn er al een tijdje niet meer geweest.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 10:09 schreef bluesparkle het volgende:
Laos heeft vanaf 2007 een 30 dagen visum bij aankomst.
Voor Nederlanders kost dit 35 dollar, ze willen dit overigens duurder maken.
lol, ben met haar vorig jaar op wintersport geweest. Zit bij mij op de universiteitquote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:23 schreef weasel85 het volgende:
http://taxisffweg.reismee.nl/
hier kun je een reis volgen van een meske genaamd Thamar. Ze is gisteravond vertrokken en zit nu zo'n 6 uur in bangkok.
Ik volg dat ook zeker... voor informatie en tips!
Hah, ik had met dr mee kunnen gaan, maar was vroeg periode helaasquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:18 schreef Blik het volgende:
[..]
lol, ben met haar vorig jaar op wintersport geweest. Zit bij mij op de universiteit
waar ga jij allemaal heen? Misschien ( als je op jezelf gaat ) dat we een stukje samen door zouden kunnen lopen?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:26 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
Geboekt, 11 dec tot 10 jan.![]()
Als 333travel iets weet te vinden, maar die zijn geloof ik wel creatief.
Ik heb al dat reizen al gedaan, ga voor de 13de keer geloof ik.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:01 schreef weasel85 het volgende:
waar ga jij allemaal heen? Misschien ( als je op jezelf gaat ) dat we een stukje samen door zouden kunnen lopen?
gr
ah, moet ik even kijken of dat op mijn route ligt, anders wip ik wel even voorbijquote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:23 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb al dat reizen al gedaan, ga voor de 13de keer geloof ik.
Wij gaan gewoon een maand op Koh Chang bij vrienden logeren.
Nee joh, ik ben ooit een paar weken grondstewardess bij Menzies op schiphol geweest.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:31 schreef F04 het volgende:
APK, jij werkt toch in de luchtvaart? Daar kan je die tickets toch veel goedkoper krijgen als het goed is?
Ko chang is heel leuk maar een maand. Maar goed ieder zo zn smaak. Ben je ooit wel ins op similan geweest ?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:23 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb al dat reizen al gedaan, ga voor de 13de keer geloof ik.
Wij gaan gewoon een maand op Koh Chang bij vrienden logeren.
In 2004 zat ik 2 maanden en 3.5 maand op Koh Chang.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 06:38 schreef niet_links het volgende:
Ko chang is heel leuk maar een maand. Maar goed ieder zo zn smaak. Ben je ooit wel ins op similan geweest ?
Similan is erg primitief maar het mooiste strand wat er is en mooiste snorkelen ook. Ik zeg niet dat het een straf is hoor een maand op Ko Chang verblijven ik vind het alleen lang.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:12 schreef APK het volgende:
[..]
In 2004 zat ik 2 maanden en 3.5 maand op Koh Chang.
Similan nog niet gedaan, zal er eens naar kijken.
Hoi Tjerkquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:18 schreef Blik het volgende:
[..]
lol, ben met haar vorig jaar op wintersport geweest. Zit bij mij op de universiteit
Heb jij enige dagen vrij/beschikbaar rond 29-09 / 05-10? Dat je me kunt rondleiden in jouw omgeving, en eventueel een middagje lekker meervallen kunnen vangenquote:Niet_links:
APK, enig idee of jij en jouw vrienden mij willen ontvangen? Meer gezelschap maakt alles nóg gezelliger natuurlijk. Als je er niet op staat te wachten kom ik ook niet langs.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:12 schreef APK het volgende:
[..]
In 2004 zat ik 2 maanden en 3.5 maand op Koh Chang.
Similan nog niet gedaan, zal er eens naar kijken.
lolquote:Op maandag 12 mei 2008 15:43 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Hoi Tjerk![]()
Tam vermaakt zich uitstekend in thailand!
Om eerlijk te zijn ga ik liever lekker mijn eigen gang zonder verplichtingen.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:43 schreef weasel85 het volgende:
APK, enig idee of jij en jouw vrienden mij willen ontvangen? Meer gezelschap maakt alles nóg gezelliger natuurlijk. Als je er niet op staat te wachten kom ik ook niet langs.![]()
Er is nog een leuke fietstocht door Bangkok heen.Met gidsen ook opgezet door Nederlanders. Ik heb dat 1 keer gedaan omdat mijn vader van fietsen hield. Het was opzich leuk en goed geregeld.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:19 schreef Blik het volgende:
[..]
lol
dat geloof ik graag, heb net d'r berichtje gelezen op d'r weblog. Heb al die dingen die zij gedaan heeft ook gedaan. Erg leuk om te zien. Blijven toch Hollanders, altijd op de fiets ervandoor gaan
Het is zeker een aanrader, je ziet Bangkok vanuit een heel ander perspectief en komt op plaatsen waar je anders nooit was gekomen. Je krijgt ook snacks van de straat die je anders niet zo snel zou uitproberen. Toen ik met ABC ging was er nog een ander Nederlands gezin bij, de andere helft waren Europeanen. Maar de Nederlanders zijn duidelijk het meest ervaren op de fiets.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 06:46 schreef Gaoxing het volgende:
In elk geval echt een aanrader, zeker voor Nederlanders, die zich niet te snel laten intimideren door wat verkeer
Ik kom de groepen van ABC heel regelmatig tegen, en de Nederlandserigheid straalt wel aardig van de deelnemers af, zeg maar
Ik laat me toch redelijk door het verkeer intimideren. Maar ik heb nu een brommertje gekocht (heb er nog een extra baantje bij en moet vaak naar het postkantoor). Ik vind het verkeer best vervelend maar goed ik raak er nu na een paar keer al goed aan gewend.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 06:46 schreef Gaoxing het volgende:
Voor zover ik weet zijn er 4: eentje ken ik niet, maar ben ik wel eens tegengekomen. Nr 2 is spice...uhh.... tours? Wel redelijk, maar duur als je niet met een groep bent geloof ik. Nr 3 is ABC en zit in Sukhumvit soi 26 (BTS Phrom Pong). Nr 4 is Ko van Kessel, die vanuit Chinatown vertrekt. Over de laatste twee heb ik nog nooit klachten gehoord.
In elk geval echt een aanrader, zeker voor Nederlanders, die zich niet te snel laten intimideren door wat verkeer
Ik kom de groepen van ABC heel regelmatig tegen, en de Nederlandserigheid straalt wel aardig van de deelnemers af, zeg maar
Ik denk dat ik als bewoner niet snel zou gaan fietsen in Thailand, allereerst is het veel te warm. Ten tweede ben je te kwetsbaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:54 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik laat me toch redelijk door het verkeer intimideren. Maar ik heb nu een brommertje gekocht (heb er nog een extra baantje bij en moet vaak naar het postkantoor). Ik vind het verkeer best vervelend maar goed ik raak er nu na een paar keer al goed aan gewend.
Ik heb een keer gefietst en het hoeft van mij allemaal niet, je wordt als fietser toch niet voor vol aangezien (bedoel dat het overige verkeer best ruw is).
Kan je me even het verschil uitleggen.. de automobilist maalt er niet om hoor of het een tour is of niet. Verkeer is hier best gek.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat ik als bewoner niet snel zou gaan fietsen in Thailand, allereerst is het veel te warm. Ten tweede ben je te kwetsbaar.
Maar als toerist met een georganiseerde tour is zeker een aanrader
Als toerist is het eenmalig, overdag, onder begeleiding en voornamelijk op hele rustige stukken op een relatief rustig tijdstip. Het grootste gedeelte fiets je in de "jungle van Bangkok". Dan is de kans dat je gevaarlijke situaties meemaakt niet groot.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:07 schreef niet_links het volgende:
[..]
Kan je me even het verschil uitleggen.. de automobilist maalt er niet om hoor of het een tour is of niet. Verkeer is hier best gek.
quote:Op maandag 12 mei 2008 16:29 schreef niet_links het volgende:
@weasel 29-9 t/m 1-10 heb ik wel vrij.
in 2005 ook pas eind mei een vlucht voor eind juli geboekt, met Gulfair vanaf Frankfurt kostte toen 650 euro...quote:Op woensdag 21 mei 2008 03:42 schreef Flem het volgende:
Wij gaan waarschijnlijk ergens begin juli naar Thailand om aldaar de beest uit te hangen. Denken jullie dat we al te laat zijn met boeken in verband met plek in het vliegtuig/prijs van de vlucht, of zal dat meevallen? Vanaf Frankfurt reizen met Lufthansa (naar Bangkok) ziet er vooralsnog het goedkoopst uit, of heeft iemand nog een supertip?
ja als het op Koh TAO regent dan ziet alles er erg klein uit he?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:59 schreef marcb1974 het volgende:
Wij hadden eind november matig weer op Koh Tao. Dan is het idd een stuk minder leuk ineens
Elk eiland hoor er is dan gewoon weinig te doen omdat het land eigenlijk gemaakt is voor mooi weer. Ik zat een keer een paar weken vast op Ko Chang voor mijn divemaster opleiding met veel regen. Nou dat is een groter eiland en toch lijkt het dan klein je moet dan in je bungalowtje blijven ect.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:14 schreef henkway het volgende:
[..]
ja als het op Koh TAO regent dan ziet alles er erg klein uit he?
Inderdaad iets om verdrietig van te worden. In december maar via Dusseldorf gevlogen, scheelde dik ¤ 200,- met Schiphol, en dat terwijl ik in Amsterdam woon...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:37 schreef APK het volgende:
Moest alweer 26¤ brandstofheffing nabetalen bij China Airlines, begint nu wel erg duur te worden in vergelijking met een paar jaar geleden.
Volgend jaar Torremolinos!
De moet gewoon met LTU ofzo vanaf Düsseldorf vliegen. Als je redelijk vroeg boekt kan het voor 650 euro.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:06 schreef Abracadabra het volgende:
[..]
Inderdaad iets om verdrietig van te worden. In december maar via Dusseldorf gevlogen, scheelde dik ¤ 200,- met Schiphol, en dat terwijl ik in Amsterdam woon...
Vorige week overigens geboekt voor juni, ¤ 889,- vanaf Schiphol met Eva voor een Evergreen seat maar de tijden dat je voor 5 of 600 euro vanaf Schiphol naar Thailand kon zijn dankzij het belachelijke beleid van dit kabinet wel voorbij.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:06 schreef Abracadabra het volgende:
[..]
Inderdaad iets om verdrietig van te worden. In december maar via Dusseldorf gevlogen, scheelde dik ¤ 200,- met Schiphol, en dat terwijl ik in Amsterdam woon...
Vorige week overigens geboekt voor juni, ¤ 889,- vanaf Schiphol met Eva voor een Evergreen seat maar de tijden dat je voor 5 of 600 euro vanaf Schiphol naar Thailand kon zijn dankzij het belachelijke beleid van dit kabinet wel voorbij.
Die extra brandstoftoeslag heeft in dit geval niets met het kabinet te maken maar met de steeds stijgende olieprijzen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:06 schreef Abracadabra het volgende:
maar de tijden dat je voor 5 of 600 euro vanaf Schiphol naar Thailand kon zijn dankzij het belachelijke beleid van dit kabinet wel voorbij.
Zit er op kerosine geen 60+ % belastingen?quote:Op maandag 26 mei 2008 03:18 schreef APK het volgende:
[..]
Die extra brandstoftoeslag heeft in dit geval niets met het kabinet te maken maar met de steeds stijgende olieprijzen.
kerosine is belastingvrij voor de burgerluchtvaartquote:Op maandag 26 mei 2008 12:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zit er op kerosine geen 60+ % belastingen?
Ik heb het niet alleen over de brandstoftax, maar om daarmee te beginnen: Waarom zijn de prijzen in Duitsland dan zoveel lager dan bij ons? De brandstofprijzen daar zijn hetzelfde als hier. Vakantie vanuit Nederland is in mijn ogen gewoon een melkkoe geworden. De milieutax bijvoorbeeld. Ten eerste is nog helemaal niet bewezen dat het milieu profiteert van deze belastingmaatregel, en het grootste deel van deze tax vloeit gewoon rechtstreeks in de schatkist en wordt voor heel andere zaken gebruikt dan het milieu.quote:Op maandag 26 mei 2008 03:18 schreef APK het volgende:
[..]
Die extra brandstoftoeslag heeft in dit geval niets met het kabinet te maken maar met de steeds stijgende olieprijzen.
Snap ik wel, maar die milieutax zat al bij mijn ticket inbegrepen.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:54 schreef Abracadabra het volgende:
Ik heb het niet alleen over de brandstoftax, maar om daarmee te beginnen: Waarom zijn de prijzen in Duitsland dan zoveel lager dan bij ons? De brandstofprijzen daar zijn hetzelfde als hier. Vakantie vanuit Nederland is in mijn ogen gewoon een melkkoe geworden. De milieutax bijvoorbeeld. Ten eerste is nog helemaal niet bewezen dat het milieu profiteert van deze belastingmaatregel, en het grootste deel van deze tax vloeit gewoon rechtstreeks in de schatkist en wordt voor heel andere zaken gebruikt dan het milieu.
Nou ja, we zijn Hollanders dus we moeten wat te zeiken hebben maar de prijs van de tickets wordt min of meer goedgemaakt door de stand van de bath op dit moment. In september kreeg ik er nog maar 46 voor een euro, gisteren brak de bath bij aankoop (Bangkok Bank) door de 50. Over een hele vakantie bekeken scheelt dat weer behoorlijk in je voordeel.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:19 schreef APK het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar die milieutax zat al bij mijn ticket inbegrepen.
Ik vind het ook belachelijk, zeker omdat mensen met een stop-over dat niet moeten betalen.
Alsof hun stoel minder vervuilend is.
dat is een mooi ticket voor me, en vanuit BKK dan direct naar Indonesiequote:Op zondag 25 mei 200814:08 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
[afbeelding] 560 Euro vanaf Frankfurt met Thai Airways, je moet dan wel in Frankfurt komen, maar dat kan met de trein vanaf 90 euro of met Lufthansa vanaf 100 euro.
Overigens, als ik een ticket koop betaal ik deze gelijk ineens zodat ik geen eventuele naheffingen krijg, al zijn er reisburo's die dit wel doorberekenen, als je online een ticket aanschaft en deze dan ook gelijk wordt uitgegeven kan er in principe niets meer nabelast worden. (Met uitzondering van de door de overheid opgelegde belastingen welke door de maatschappij niet te vermijden zijn, en op het moment van boeken nog niet (volledig) bekend waren).
waar zie jij dergelijke prijzen? Ik krijg tickets van 5.000 euro.quote:Op zondag 25 mei 200814:08 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
[afbeelding] 560 Euro vanaf Frankfurt met Thai Airways, je moet dan wel in Frankfurt komen, maar dat kan met de trein vanaf 90 euro of met Lufthansa vanaf 100 euro.
Overigens, als ik een ticket koop betaal ik deze gelijk ineens zodat ik geen eventuele naheffingen krijg, al zijn er reisburo's die dit wel doorberekenen, als je online een ticket aanschaft en deze dan ook gelijk wordt uitgegeven kan er in principe niets meer nabelast worden. (Met uitzondering van de door de overheid opgelegde belastingen welke door de maatschappij niet te vermijden zijn, en op het moment van boeken nog niet (volledig) bekend waren).
quote:Op zondag 1 juni 2008 16:01 schreef indahnesia.com het volgende:
aah! airberlin! daar was ik al enige tijd naar op zoek, die naam dan...
In Indonesië zag ik in Bali en Jakarta een beetje dezelfde taferelen als in sommige buurten in Bangkok. (Of dat nog zo is ga ik in Februari zien, voor 55 euro vlieg ik vanaf Bangkok naar Jakarta en retour). Nog suggesties voor een vliegmaatschappij in Indonesië? (Ik moet nog van Jakarta naar Bali, en hoewel ik dat de vorige keer gedaan heb met trein en bus, heeft dat niet mijn voorkeur, ondanks de staat van sommige airliners in Indo).quote:Waar zijn nu die vrouwtjes in die barren allemaal? Iedereen gaat er voor de cultuur naartoe ja? Geloof er geen donder van!
Ik ga volgende week met LTU voor 3 weken !!quote:Op maandag 2 juni 2008 19:17 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ga volgende week met LTU voor 3 maanden!!![]()
Je kan niet alles hebben voor een goedkope prijs. 12 uur opgevouwen zitten houd ik wel vol, slapend en opgevouwen als Indonesierquote:Op maandag 2 juni 200819:13 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
[afbeelding] Air Berlin / LTU is inderdaad wel goedkoop, alleen de beenruimte is niet optimaal. (En dat is nog zacht uitgedrukt).
Ik heb het ticket vanaf Frankfurt geboekt via een Duits Reisburo, via internet, en kon gewoon via een NL bankrekening op een NL bankrekening betalen. (Handig reisburo's in de grensstreek).
Het was wel een actie met vertrekt vanaf Frankfurt tot en met 25 september. De voornaamste reden was overigens omdat ik op deze manier de vliegbelasting kan ontlopen (of eigenlijk terugbrengen van 45 euro naar 11,25), omdat het ticket met Lufthansa apart geboekt is. (Er is geen mogelijkheid voor de NL regering om de 45 euro te berekenen, ondanks dat ik, (gezien het partners zijn), wel de bagage in één keer door naar de eindbestemming kan incheken op Amsterdam en terug in Bangkok).
[..]
In Indonesië zag ik in Bali en Jakarta een beetje dezelfde taferelen als in sommige buurten in Bangkok. (Of dat nog zo is ga ik in Februari zien, voor 55 euro vlieg ik vanaf Bangkok naar Jakarta en retour). Nog suggesties voor een vliegmaatschappij in Indonesië? (Ik moet nog van Jakarta naar Bali, en hoewel ik dat de vorige keer gedaan heb met trein en bus, heeft dat niet mijn voorkeur, ondanks de staat van sommige airliners in Indo).
Gaan jullie daar alleen heen om "vrouwtjes" te neuken?quote:
quote:
Neuh, ik ga daar niet heen.. ben nog niet in Thailand geweest, maar wil als ik weer eens terug naar Nederland ga wellicht via Thailand gaan.quote:Op vrijdag 13 juni 200809:28 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Gaan jullie daar alleen heen om "vrouwtjes" te neuken?
[afbeelding]
Over kinderen zullen we het maar niet hebben....
Hmjah, het gras is altijd groener aan de andere kant van het hek hequote:Op zondag 15 juni 200814:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat kan in Nederland ook wel overigens, hoef je niet zo ver te reizen en is het nog legaal ook.
Ik ben naar Thailand gegaan voor mijn vrouwtje telt dat ook ? We besloten dat het beter was om hier te wonen dan in Nederland. Ik denk dat er zat mannen zijn die naar Thailand voor de vrouwtjes gaan. Vooral die naar Pattaya gaan want dat staat er om bekend en er is veel meer moois in Thailand.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Neuh, ik ga daar niet heen.. ben nog niet in Thailand geweest, maar wil als ik weer eens terug naar Nederland ga wellicht via Thailand gaan.
Dat 'vrouwtjes neuken' net zo goed hier in Indonesie al zou je dat willen trouwens. Maak niet uit waar ter wereld je bent vermoed ik zo.
[..]
Hmjah, het gras is altijd groener aan de andere kant van het hek he
Maar het was eigenlijk maar een geintje om te zien wat voor reacties erop kwamen. Beetje tam dus, aangezien je mij ook niet wijs maakt dat er geen fokker in dit topic naar Thailand is geweest alleen voor de vrouwtjes. Wie weet is er iemand die zijn ervaringen wel wil delen hier namelijk.
Ja, zullen er genoeg zijn. Op Nederland 3 had ik eens gezien at 15% van de reizigers naar Thailand komt voor de vrouwtjes. Best veel dus.quote:Op maandag 16 juni 2008 05:49 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik ben naar Thailand gegaan voor mijn vrouwtje telt dat ook ? We besloten dat het beter was om hier te wonen dan in Nederland. Ik denk dat er zat mannen zijn die naar Thailand voor de vrouwtjes gaan. Vooral die naar Pattaya gaan want dat staat er om bekend en er is veel meer moois in Thailand.
Maar goed ieder zijn ding hoor kan me er niet druk over maken die dames doen het vrijwillig.
stikt ervanquote:Op zondag 15 juni 2008 18:59 schreef Apoc2003 het volgende:
Iemand nog een aanrader voor een ho(s)tel in Bangkok?
Ik heb zelf in beide Guesthouses van New Siam geslapen (http://www.newsiam.net) en ik moet zeggen dat dat echt prima was. Prima bedden en bij New Siam II zit zelfs een zwembad. Ontbijt is verder ook prima. Ligt op loopafstand van Khao San Road en ook op loopafstand van het grote tempelcomplexquote:Op zondag 15 juni 2008 18:59 schreef Apoc2003 het volgende:
Iemand nog een aanrader voor een ho(s)tel in Bangkok?
slaapzak is sowieso onzin, is het ook veel te warm voor. Wat je wel mee kunt nemen is een lakenzak. Ik heb het alleen zelf niet nodig gehad in Thailand omdat de guesthouses waar ik gezeten heb allemaal schoon waren.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:52 schreef weasel85 het volgende:
Is het trouwens handig om een slaapzak mee te nemen, of is dat niet echt zo'n must have?
Zou best nog hoger kunnen liggen hoor. Maar om iedere Thailand ganger voor sextoerist uit te maken gaat ook weer wat ver. Vind het hele prostitutie verhaal totaal niet erg er wordt niemand gedwongen dus geen probleem.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, zullen er genoeg zijn. Op Nederland 3 had ik eens gezien at 15% van de reizigers naar Thailand komt voor de vrouwtjes. Best veel dus.
Mwah, niemand gedwongen is ook maar relatiefquote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:25 schreef niet_links het volgende:
[..]
Zou best nog hoger kunnen liggen hoor. Maar om iedere Thailand ganger voor sextoerist uit te maken gaat ook weer wat ver. Vind het hele prostitutie verhaal totaal niet erg er wordt niemand gedwongen dus geen probleem.
Waar ze gedwongen worden is in bordelen in Cambodia bijvoorbeeld, en daar zijn ze op die plekken ook vaak minderjarig. Deze zullen in Thailand er wellicht ook wel zijn, maar die zijn vooral voor de lokale thai zelf, en niet zo zeer voor de 'farangs'. (Al is het niet uit te sluiten dat er een paar mensen echt specifiek voor minderjarigen naar Azië gaan, maar dat is zeker niet het merendeel van de sextoeristen lijkt mij zo).quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, niemand gedwongen is ook maar relatief
Zie hier geen pooijers enzo niemand wordt gedwongen en er is altijd nog ander werk. Maar goed ik weet redelijk hoe Thailand werkt en zelfs arme mensen hebben hier te eten. Geloof niet dat er hier veel dwang is. 100% uitsluiten kan je het nooit maar dat is maar een hele kleine minderheid.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, niemand gedwongen is ook maar relatief
Dat is echt schromelijk overdreven.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:56 schreef ozzietukker het volgende:
Als ik de vliegtuigvulling in KLM, China of EVA bekijk valt het mij wel op dat er toch wel 40% minimaal voldoet aan het type Pattaya / Phuket tourist.
Ben benieuwd wie daar dan onder vallen, iedereen behalve backpackers? Thailand is gewoon ook een land waar veel oudere mensen naartoe gaan omdat het makkelijk bereisbaar is. Die kunnen ook gewoon aan het strand liggen om te relaxen ipv vrouwtjes bezoekenquote:
Inderdaad, daarnaast zijn er passagiers op weg naar Taipeh plus een hoop Thai al dan niet met aanhang.quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:20 schreef Blik het volgende:
Ben benieuwd wie daar dan onder vallen, iedereen behalve backpackers? Thailand is gewoon ook een land waar veel oudere mensen naartoe gaan omdat het makkelijk bereisbaar is. Die kunnen ook gewoon aan het strand liggen om te relaxen ipv vrouwtjes bezoeken
Uiteraard weet ik niet hoe elke samenstelling eruit ziet, maar vooral in KLM en CHINA zitten veel overstappes uit Ierland, Engeland of Sandinavische landen, en dit zijn grotendeels mannen, en ik heb nou niet het idee dat deze nou specifiek voor de cultuur naar Thailand komen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:27 schreef APK het volgende:
[..]
Inderdaad, daarnaast zijn er passagiers op weg naar Taipeh plus een hoop Thai al dan niet met aanhang.
Ik denk dat in een pubervliegtuig naar de Costa Del Sol meer sextoeristen zitten.
Hoeveel is het?quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:06 schreef Xlarge het volgende:
Verlden week ben ik terug gekomen uit Thailand , en ik heb nog wat thais geld over .
Dit wou ik inwisselen bij mijn bank , maar dat doen ze niet meer.
Weet iemand waar ik dat nog kwijt kan ? kan het nog wel bij het GWK ?
5000 baht is idd best veel. zou het proberen door te verkopen op één of andere manier. Er zijn altijd wel familieleden, vrienden of kennissen die naar Thailand gaan. Kun je het dan altijd doorverkopen tegen de dan huidige koersquote:Op donderdag 19 juni 2008 19:34 schreef Xlarge het volgende:
Het is zo'n kleine 5000 bath , ik zou het wel kunnen bewaren voor een volgende trip , maar ik weet niet zeker wanneer ik er weer kom , daar kan wel heel wat jaartjes overheen gaan , er zijn zoveel landen
En een maand later nogmaals 50¤ pp extra.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:37 schreef APK het volgende:
Moest alweer 26¤ brandstofheffing nabetalen bij China Airlines, begint nu wel erg duur te worden in vergelijking met een paar jaar geleden.
Volgend jaar Torremolinos!
Als ik mijn tickets boek, betaal ik die tickets direct en heb nog nooit een naheffing ontvangen. Krijg dan ook gelijk een E-ticketnummer en dergelijke.quote:Op maandag 23 juni 2008 14:53 schreef APK het volgende:
[..]
En een maand later nogmaals 50¤ pp extra.
Dat zal dan ook wel per maatschappij verschillen waarschijnlijk.quote:Op maandag 23 juni 2008 19:17 schreef ozzietukker het volgende:
Als ik mijn tickets boek, betaal ik die tickets direct en heb nog nooit een naheffing ontvangen. Krijg dan ook gelijk een E-ticketnummer en dergelijke.
Wat sommige reisburo's echter doen is de tickets reserveren bij de airline maar niet volledig betalen, op die manier kan de luchtvaartmaatschappij naheffingen sturen. (M.a.w. als jij het reisburo volledig hebt betaald, maar het reisburo de luchtvaartmaatschappij nog niet, kan de luchtvaartmaatschappij de naheffingen verlangen). Vaak staat in de voorwaarden dat het reisburo dit mag doen, vandaar dat ik nooit op deze manier tickets zal boeken....
quote:Op maandag 23 juni 2008 19:27 schreef APK het volgende:
[..]
Dat zal dan ook wel per maatschappij verschillen waarschijnlijk.
Ik heb op Schiphol gewerkt en bij het inchecken moesten mensen vaak -tot groot ongenoegen- gewoon bijbetalen.
Anyway, dit is geboekt bij 333travel...
Ook al betaal je alles in een keer, dan nog krijg je je ticket pas twee of drie weken van te voren.
een maand aan het strand liggen? Of wil je ook nog wat natuur/cultuur meekrijgen.quote:Op maandag 23 juni 2008 22:50 schreef tjiube het volgende:
Dit jaar heb ik besloten om eens naar Thailand te gaan. Ik ben aan het twijfelen tussen Krabi en Phuket en om daarnaast naar de kleine eilandjes in de buurt te gaan. Kan iemand me wat tips hierover geven en wat leuker is? Ik zoek niet het massatoerisme , maar het hoeft ook niet uitgestorven te zijn. Ik ga van 15 juli tot 10 Augustus , ongeveer een maand dus. Nog ff een vraagje tussendoor is het beter om telefoons oid in Singapore te kopen of in Thailand?
Ik verblijf eerst in Singapore , om daarna naar Thailand te reizen om lekker te relaxen. Ik wil zowel relaxen als een keer een hapje eten en iets leuks bezoeken daarom dacht ik aan of Krabi of Phuket omdat het in de golf van Andaman ligt. Ik vind het namelijk ook leuk om te duiken / snorkelen ^^quote:Op maandag 23 juni 2008 23:26 schreef Blik het volgende:
[..]
een maand aan het strand liggen? Of wil je ook nog wat natuur/cultuur meekrijgen.
En als je geen massatoerisme zoekt moet je wegblijven van Krabi en Phuket. Koh Chang is wel wat rustiger, maar dat ontwikkeld zich ook in razend tempo
Ik kom net van de andere kant , in de golf van Thailand , en daar ben ik naar Koh Tao geweest.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:56 schreef tjiube het volgende:
[..]
Ik verblijf eerst in Singapore , om daarna naar Thailand te reizen om lekker te relaxen. Ik wil zowel relaxen als een keer een hapje eten en iets leuks bezoeken daarom dacht ik aan of Krabi of Phuket omdat het in de golf van Andaman ligt. Ik vind het namelijk ook leuk om te duiken / snorkelen ^^
Voor de mensen die met de trein naar het zuiden willen. Oppassen daar dus.quote:Trains stopped after shootings
Four killed, one seriously hurt in attack on Saturday
Rail services on the Sungai Kolok-Yala line in the deep South have been suspended indefinitely after rebels attacked a train on Saturday, killing four with random assault-rifle fire.
Six men posing as passengers boarded a Sungai Kolok-Yala train and shot dead three state railway workers and a policeman. Another official was seriously wounded. Passengers were terrorised.
The Sungai Kolok station in Narathiwat was quiet yesterday and passengers travelling north to Bangkok had to go to Yala to catch a train. Travellers to Hat Yai had to find alternatives.
Stationmaster Alawi Uma cannot say when services will resume but says passengers with advance bookings will receive refunds. Travellers have been notified of the cancellation. Security at the station has been stepped up.
"The suspension of service will continue until further notice when on-train security measures are expected to be improved," said Thanongsak Phongprasert, a local senior SRT official.
Train commuters have been affected, as have drivers of 42 two-row passenger trucks that transport commuters from train stations.
Bomb on the tracks
Meanwhile, security officials yesterday defused a home-made bomb hidden in a fire extinguisher attached to a railway section in Narathiwat's Rangae district.
They also removed four large logs put on the railway to block it after they traced a 50-metre electric wire connected to the 15-kilogram bomb into a nearby wood and found a detonator connected to it, in a ready-to-work condition.
- Daily Xpress / June 23, 2008
Mee eens, Koh Tao is wel een leuke plek om te duiken en te snorkelen. Grote voordeel van Koh Tao is dat de duiklokaties op een paar minuten varen van de kust liggen, terwijl je op de Andamanzee vaak wel even op een boot zit om je duikplek te bereiken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:31 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik kom net van de andere kant , in de golf van Thailand , en daar ben ik naar Koh Tao geweest.
Dat komt goed in de richting wat jij wilt , zeker geen groot massatoerisme of grote hotelketens , maar toch weer net genoeg te doen in de avond/nacht.
Op de dag staat heel het eiland in teken van het duiken , op het eiland zitten dan ook veel duikschooltjes.
Een bootje om je naar een snorkelplek te brengen is ook zo geregeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |