Je kan ook de nachtttrein naar het zuiden pakken, doe dit alleen niet derde klas, daar kom je meer dood dan levend uitquote:Op zondag 10 februari 2008 12:14 schreef Flycoo het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ga op 24 april naar thailand. Ik vlieg op Bangkok.
Nou heb ik op de site van air asia gekeken voor vluchten maar vroeg me af hoveel belasting er nog bijkomt.
Het gaat mij om de vluchten vanaf bangkok naar Phuket en terug. En eventueel Phuket naar Singapore. En terug.
Iemand die dit weet? alvast bedankt!
Groeten,
hele mooie foto's! mooie composities en kleuren. sommige lijken wel HDR of tonemapped?quote:Op zondag 10 februari 2008 13:04 schreef err het volgende:
ben ook weer terug van koh chang en phuket, enkele foto's hier
goed gezien, de meeste zijn idd HDRquote:Op zondag 10 februari 2008 13:13 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hele mooie foto's! mooie composities en kleuren. sommige lijken wel HDR of tonemapped?
twee weken???quote:Op zondag 10 februari 2008 15:17 schreef Flycoo het volgende:
Mooie foto's!
Ik denk dat ik eruit ben...
Op 25 april kom ik samen met mijn vriendin aan in Bangkok om ong 7 uur 's ochtends. Niks geregeld verder.(Verstandig?)
Vervolgens op 28 april 's ochtends viegen naar Krabi. Ook niks geregeld.
Paar dagen daar rondkijken en een beetje richting Ko Phi Phi, Ko Lanta. En dan over land door richting Phang Nga.
Vervolgens door richting Phuket en vanaf daar op 8 mei 's middags terug naar bangkok. Om daar in een wat beter hotel te overnachten.
Vervolgens 9 mei nog in bangkok rondneuzen en dan de nacht van 9 op 10 mei terug naar nederland.
Dit lijkt me een prima reis zo. Alleen ik wil eigelijk geen accomodaties vastleggen van te voren of is dat heel onverstandig.
Mijn vriendin en ik willen veel chillen en cultuur bekijken.
Mensen nog tips van wat we daar zeker wel en zeker niet zouden moeten gaan doen?
Heb er veel zin in!
Bedankt
Ik ben het daarmee eens. Maar goed ieder zo zijn smaak.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:08 schreef henkway het volgende:
[..]
twee weken???
ja das veel te kort joh
zeker vier weken gaan minstens vier weken
Als je maar twee weken gaat moet je op een vaste locatie blijven, anders heb je geen ontspanning
dus of twee weken op een plek of vier vijf weken langzaam trekken
In principe ben ik het hier ook wel mee eens. Maar hij gaat alleen naar eilandjes toe (doodzonde als je het mij vraagt), genoeg tijd om tussendoor te relaxen denk ik zo.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:08 schreef henkway het volgende:
[..]
twee weken???
ja das veel te kort joh
zeker vier weken gaan minstens vier weken
Als je maar twee weken gaat moet je op een vaste locatie blijven, anders heb je geen ontspanning
dus of twee weken op een plek of vier vijf weken langzaam trekken
Het voordeel van veel zien in korte tijd vind ik dat de vakantie veel langer lijkt te duren.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:52 schreef Flycoo het volgende:
En voor de rest begrijp ik ook wel dat het 2 drukke weken zullen worden maargoed denk dat er genoeg te zien en te doen is.
Er is in Bangkok ook genoeg te zien overigens. Bangkok kan je een goed idee geven van hoe de andere klasse thais leeft. Met mooiere winkels als in Nederland ect. Maar goed ben nog steeds niet weg van Bangkok, kom er nog steeds te vaak naar mijn zin.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:06 schreef Blik het volgende:
[..]
In principe ben ik het hier ook wel mee eens. Maar hij gaat alleen naar eilandjes toe (doodzonde als je het mij vraagt), genoeg tijd om tussendoor te relaxen denk ik zo.
(Waar hij cultuur wilt bekijken is mij een raadsel, er is meer dan Bangkok qua cultuur)
Bangkok is een prima stad om een paar dagen te vertoeven en wat cultuur op te snuiven. Maar als Flycoo zegt dat zijn hoofddoelen relaxen en cultuur is, en vervolgens alleen een paar dagen Bangkok aandoet en anderhalve week op eilandjes zit, dan denk ik niet dat hij echt veel cultuur opdoet behalve wat tempels bekijken.quote:Op maandag 11 februari 2008 03:49 schreef niet_links het volgende:
[..]
Er is in Bangkok ook genoeg te zien overigens. Bangkok kan je een goed idee geven van hoe de andere klasse thais leeft. Met mooiere winkels als in Nederland ect. Maar goed ben nog steeds niet weg van Bangkok, kom er nog steeds te vaak naar mijn zin.
Reken op zo'n 800 THB belasting voor binnenlandse vluchten, en rond de 1500-1700 THB belasting voor internationale vluchten per enkele reis.quote:Op zondag 10 februari 2008 12:14 schreef Flycoo het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ga op 24 april naar thailand. Ik vlieg op Bangkok.
Nou heb ik op de site van air asia gekeken voor vluchten maar vroeg me af hoveel belasting er nog bijkomt.
Het gaat mij om de vluchten vanaf bangkok naar Phuket en terug. En eventueel Phuket naar Singapore. En terug.
Iemand die dit weet? alvast bedankt!
Groeten,
De reis per trein is niet echt speciaal ofzo, is ook te doen in één dagje. Kun je misschien beter gewoon met de bus doen en dan stoppen op een paar plaatsen. Leuke dingen zijn:quote:Op maandag 11 februari 2008 14:11 schreef WRDA6 het volgende:
Ik vlieg waarschijnlijk naar Bangkok en wil dan per trein reizen tot aan de grens met Laos (het zuiden van Laos). Heeft iemand advies/ tips over interessante dingen tussen Bangkok en Zuid-Laos?
Bus vanuit Trat kan ook, duurt een uur of 6.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:33 schreef louweed het volgende:
Ik ga aan deze zomer naar Vietnam, en ik vlieg terug naar Amsterdam vanuit Bangkok. Nu zijn we van plan om eerst even een paar dagen op Koh Chang te blijven om daarna naar Bangkok te gaan. Hoe kom ik het gemakkelijkst van Koh Chang naar Bangkok? Is dit sterk aanbevolen om te gaan vliegen of zijn er andere opties?
De bus vanuit Trat is prima te doen, heb dat gedaan 2 jaar geleden. Om 13:00 vertrokken vanuit ons appartementje op Koh Chang en waren 's avonds in bangkok, in totaal 8 uur over gedaan volgens mij. Je kunt ook een VIP-bus nemen vanuit het havenplaatsje volgens mij.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:37 schreef APK het volgende:
[..]
Bus vanuit Trat kan ook, duurt een uur of 6.
Er rijden ook minibusjes, gaan iets sneller maar het is mij al twee keer overkomen dat zo'n ding kapot ging onderweg.
Ik ben vorig jaar wel 10 keer met de bus van Ko Chang naar Bangkok gegaan dat is allemaal heel goed te doen. Ik denk zelf dat je met vliegen niet veel sneller bent. Je moet namelijk toch eerst van het eiland af en naar het vliegveld en dan inchecken. Dan is nog de vraag op welk vliegveld je uitkomt (waarschijnlijk het oude). Dus ik weet het niet.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:33 schreef louweed het volgende:
Ik deze zomer naar Vietnam, en ik vlieg terug naar Amsterdam vanuit Bangkok. Nu zijn we van plan om eerst even een paar dagen op Koh Chang te blijven om daarna naar Bangkok te gaan. Hoe kom ik het gemakkelijkst van Koh Chang naar Bangkok? Is dit sterk aanbevolen om te gaan vliegen of zijn er andere opties?
We gaan als we Vietnam gehad hebben, via Phnon Penn naar Koh Chang. Als de tijd het allemaal toelaat tenminste. We denken dat we Vietnam in 18 dagen wel gehad hebben, Dat betekent dat we dan nog 10 dagen over zouden hebben. Maar het kan ook gewoon gebeuren dat we 4 weken in Vietnam zitten.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:30 schreef Blik het volgende:
[..]
De bus vanuit Trat is prima te doen, heb dat gedaan 2 jaar geleden. Om 13:00 vertrokken vanuit ons appartementje op Koh Chang en waren 's avonds in bangkok, in totaal 8 uur over gedaan volgens mij. Je kunt ook een VIP-bus nemen vanuit het havenplaatsje volgens mij.
(Maar hoe kom je vanuit Hanoi of HCMC makkelijk op Koh Chang, heb je dat al uitgezocht??)
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je aan 18 dagen Vietnam niet genoeg hebt als je het land goed wilt zien. Alleen al voor Hanoi en omstreken heb je een dikke week nodig. Dan kun je beter rustig aan doen en flink relaxen in Nha Trang of Mui ne.quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:22 schreef louweed het volgende:
[..]
We gaan als we Vietnam gehad hebben, via Phnon Penn naar Koh Chang. Als de tijd het allemaal toelaat tenminste. We denken dat we Vietnam in 18 dagen wel gehad hebben, Dat betekent dat we dan nog 10 dagen over zouden hebben. Maar het kan ook gewoon gebeuren dat we 4 weken in Vietnam zitten.
Ik had je reactie gemist maar las het net alsnog. Bedankt!quote:Op maandag 11 februari 2008 16:31 schreef Blik het volgende:
[..]
De reis per trein is niet echt speciaal ofzo, is ook te doen in één dagje. Kun je misschien beter gewoon met de bus doen en dan stoppen op een paar plaatsen. Leuke dingen zijn:
- Ayuthaya
- Sukhotai
- Khao Yao NP
- Nongkhai (aan de grens met Laos, daar steek je waarschijnlijk over)
Daar kun je wel iets uitzoeken, je kunt ze niet allemaal doen denk ik.
ben geen slang tegen gekomen in 1 maand Thailand, wel veel hagedisjes en een aantal flink grote spinnen in de "jungle"quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:41 schreef Jamelai het volgende:
Daarnaast nog een vraagje over dieren in Thailand .. zul je er veel slangen tegen komen?
Ik ben nergens bang voor, maar slangen zijn niet mijn favoriet.
De enige slangen die ik ben tegengekomen was bij een slangenshow van het Rode Kruis, is wel een aanrader als je er toch bentquote:Op donderdag 14 februari 2008 15:41 schreef Jamelai het volgende:
nog wel mogelijk met tickets en hotels enzo??
Daarnaast nog een vraagje over dieren in Thailand .. zul je er veel slangen tegen komen?
Bedankt!
In bewoonde gebieden is de kans dat je er één ziet maar heel klein. Op het platteland, in de jungle of op de eilanden is de kans iets groter. Ik heb in twee jaar in Thailand eigenlijk maar twee keer op het land een slang gezien, één keer een kleine groene in een boom op Phuket en één keer op Koh Pha Ngan waar ik op een brommertje reed en een very big basterd 30 meter voor me over de weg kroop... Ik stond heeeeel erg snel stil...quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:41 schreef Jamelai het volgende:
Ik bezef me nu dat dit niet helemaal waar is, ben er één tegen gekomen tijdens mijn 2-daags bezoek aan Khao Yai NP, stak net over toen we er met de auto reden. Gidsen helemaal leip die slang pakken en aan ons tonenquote:Op donderdag 14 februari 2008 16:08 schreef Blik het volgende:
[..]
ben geen slang tegen gekomen in 1 maand Thailand, wel veel hagedisjes en een aantal flink grote spinnen in de "jungle"
ga je met de avonddtrein naar Koh Tao??quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:21 schreef Xlarge het volgende:
Hoi,
Op 22 mei vlieg ik voor een aantal weken naar Thailand , ik heb behalve de eerste overnachting in Bangkok niets geregeld .
Het enige wat ik op mijn programma wil hebben is een PADI cursus in Koh Tao.
Nu heb ik niet echt met de temperatuur rekening gehouden toen ik een datum prikte.
Is het een beetje te doen eind Mei en Juni ?want wat ik er van lees is dat het wel erg warm kan worden
En heeft iemand ervaringen met Koh Tao , aanraders wellicht ?
Ik zat eigenlijk te denken om de dagtrein (rond 8 uur 's ochtends) te nemen , dan kom ik rond in de middag in Chumpon aan , na daar dan een nacht te zijn geweest dan de ochtendferry te pakken naar Koh Tao.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:41 schreef henkway het volgende:
[..]
ga je met de avonddtrein naar Koh Tao??
Dan kom je om 5:00 uur sochtends aan
wel onmiddelijk een trein boeken als je geland bent dus direct met de taxi naar het treinstation en dan pas naar het hotel.
Dan heb je een kans op het bovenste bed te boeken
Op Koh tao is het niet heet.
Nachttrein is veel leuker.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:54 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik zat eigenlijk te denken om de dagtrein (rond 8 uur 's ochtends) te nemen , dan kom ik rond in de middag in Chumpon aan , na daar dan een nacht te zijn geweest dan de ochtendferry te pakken naar Koh Tao.
De nachttrein heeft wel zijn voordelen , maar ik hou er wel van ee beetje uit het raam te kijken.
Denk je dat een ticket voor de dagtrein makkelijk te krijgen is ? , ik kan hem nl ook vanuit hier al reserveren.
waarom zat ik op die reactie te wachten?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:41 schreef Blik het volgende:
volgens de foto's alweer 26, respectievelijk 9 jaar geleden
Je krijgt bij de paspoortcontrole op het vliegveld een keurig stempeltje in je paspoort waarin staat dat je binnen 30 dagen weer op moet donderen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:44 schreef Apoc2003 het volgende:
Is het ook mogelijk om een mooie stempel in je paspoort te laten zetten, aangezien een visum niet nodig is? Heb al een paar mooie er in staan, en eigenlijk wil ik Thailand er ook wel in. Zo ja, waar moet ik 'm ophalen?
Zou die niet bedoelen zonder dat die ook echt naar Thailand hoeft te gaan?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:39 schreef APK het volgende:
[..]
Je krijgt bij de paspoortcontrole op het vliegveld een keurig stempeltje in je paspoort waarin staat dat je binnen 30 dagen weer op moet donderen.
Bij vertrek krijg je weer een stempel.
Twee stempels, zomaar gratis en voor niets!
quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:15 schreef Blik het volgende:
Zou die niet bedoelen zonder dat die ook echt naar Thailand hoeft te gaan?
quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou die niet bedoelen zonder dat die ook echt naar Thailand hoeft te gaan?
Je bracht het echt zo van; ik zou wel graag een stempel van Thailand in mijn paspoort willen hebben, waar kan ik die in Nederland ophalen? (vond het ook een beetje vreemd)quote:
Haha nee, als ik ergens niet geweest ben hoef ik er ook geen stempel van in m'n paspoort hebben.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Je bracht het echt zo van; ik zou wel graag een stempel van Thailand in mijn paspoort willen hebben, waar kan ik die in Nederland ophalen? (vond het ook een beetje vreemd)
wat APK zei, bij binnenkomst krijg je een stempel en bij vertrek ook weer
Ligt er een beetje aan wat je wilt. Juli en Augustus is het iets drukker in verband met de zomervakantie in het westen, dus de goedkope accomodaties kunnen wel eens vol zitten maar de middenklassehotels/resorts hebben vrijwel altijd nog wel plek. Je hoeft in ieder geval zeker niet bang te zijn dat je niets kan vinden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:05 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Haha nee, als ik ergens niet geweest ben hoef ik er ook geen stempel van in m'n paspoort hebben.
Maar bedankt voor het antwoord.![]()
Volgens mij is de vraag al eens voorbij gekomen, maar ik stel 'm nog een keer: "hoe noodzakelijk is het om hostels te reserveren in de maanden eind juli / begin augustus ? Ik neem eigenlijk aan dat het alleen aan te raden is voor hotspots als ko samui/ko phi phi/chiang mai?"
Ah prima, we reizen in principe niet op een heel beperkt budget dus zolang het niet duurder word dan max 10 euro pppn dan is het prima wat ons betreft. Volgens mij moet dat makkelijk lukken als ik het zo bekijk.quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:48 schreef Abracadabra het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je wilt. Juli en Augustus is het iets drukker in verband met de zomervakantie in het westen, dus de goedkope accomodaties kunnen wel eens vol zitten maar de middenklassehotels/resorts hebben vrijwel altijd nog wel plek. Je hoeft in ieder geval zeker niet bang te zijn dat je niets kan vinden.
Ben zelf in augustus geweest en het is in principe niet nodig om te reserveren. Er kunnen wel eens guesthouses vol zijn, maar er is altijd nog plaats in een ander guesthouse. (Voornamelijk het "beste" guesthouse volgens de LP kan vol zijn). Als je ergens 100% zeker wilt overnachten is het handig om een belletje te plegen vantevoren.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:05 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Volgens mij is de vraag al eens voorbij gekomen, maar ik stel 'm nog een keer: "hoe noodzakelijk is het om hostels te reserveren in de maanden eind juli / begin augustus ? Ik neem eigenlijk aan dat het alleen aan te raden is voor hotspots als ko samui/ko phi phi/chiang mai?"
Mooie foto's! Vooral van Noord-Thailand, waar ik nog niet ben geweestquote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:51 schreef Mip1988 het volgende:
nog enkele foto's van mij van vorig jaar
[ afbeelding ]
rijstveldjes in de jungle bij Chiang Mai
[ afbeelding ]
Koh Samui![]()
[ afbeelding ]
Koa San Road @ Bangkok
[ afbeelding ]
Bergdorpje midden in de jungle waar wij ook hebben overnacht (omgeving Chiang Mai)
[ afbeelding ]
Samui, Phangan of Tao kweet niet meer
Sukhothai ligt niet bepaald in de richting naar Zuid-Laos overigens. Hetzelfde geldt voor Nong Khai. Ayutthaya kan misschien wel, ook kan je overwegen naar Phimai te gaan (Khmer ruines) of Khao Yai.quote:Op maandag 11 februari 2008 16:31 schreef Blik het volgende:
[..]
De reis per trein is niet echt speciaal ofzo, is ook te doen in één dagje. Kun je misschien beter gewoon met de bus doen en dan stoppen op een paar plaatsen. Leuke dingen zijn:
- Ayuthaya
- Sukhotai
- Khao Yao NP
- Nongkhai (aan de grens met Laos, daar steek je waarschijnlijk over)
Daar kun je wel iets uitzoeken, je kunt ze niet allemaal doen denk ik.
quote:Op zondag 24 februari 2008 05:46 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Sukhothai ligt niet bepaald in de richting naar Zuid-Laos overigens. Hetzelfde geldt voor Nong Khai. Ayutthaya kan misschien wel, ook kan je overwegen naar Phimai te gaan (Khmer ruines) of Khao Yai.
Je weet dat er een halve burgeroorlog gaande is daar in de drie zuidelijke provincies met regelmatig moorden en bomaanslagen ?. Niet dat veel daarvan het nieuws hier haalt hoor. Maar goed de moslims daar zijn bezig de boedisten uit te moorden. Scholen, dorpoudsten ect. Lijkt me dat je daar niet wil stoppenquote:Op maandag 25 februari 2008 22:04 schreef WRDA6 het volgende:
Ik wil mischien vanuit het zuiden van Laos (of vanuit Cambodja) naar Thailand reizen en vanuit daar de trein pakken naar het zuiden van het land om daar de grens met Maleisië te passeren. Iemand ervaring met de treinreis daarheen en/of tips voor het uiterste zuiden van Thailand en het stuk tussen Bangkok en Hat Yai?
Ik kom het liefst niet in plaatsen waar je struikelt over de toeristen en alle vervelende (in mijn ogen) dingen die daar vaak bijhoren.
Dat dus. Hoewel ik het er niet mee eens ben dat het het nieuws niet haalt: over het algemeen staat er dagelijks wel een aanslag in de krant. Ik kan me nog herinneren dat er een jaar of anderhalf geleden een kop op de voorpagina stond "Vandaag geen doden of gewonden in het zuiden". Het feit dat dat nieuws was, zegt wel genoeg, lijkt me....quote:Op dinsdag 26 februari 2008 06:14 schreef niet_links het volgende:
Je weet dat er een halve burgeroorlog gaande is daar in de drie zuidelijke provincies met regelmatig moorden en bomaanslagen ?. Niet dat veel daarvan het nieuws hier haalt hoor. Maar goed de moslims daar zijn bezig de boedisten uit te moorden. Scholen, dorpoudsten ect. Lijkt me dat je daar niet wil stoppen
Het meest indrukwekkend vind ik het perfecte railvervoer voor 8 euro 1200 km verderquote:
quote:Op zondag 2 maart 2008 19:06 schreef henkway het volgende:
[..]
Het meest indrukwekkend vind ik het perfecte railvervoer voor 8 euro 1200 km verder
en dan wordt je slaapplaats ook keurig opgemaakt waar je bij bent in de nachttrein met schone lakens
Omdat je op 19:00 uur in Bangkok in de trein stapt en er monter en fris om 08:00 uur bij Surathanie uitstapt, daarnaast heeft het iets avontuurlijks.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Dat waren nog eens tijden dat ik met de trein reisde.. maar helaas door de budgetairliners kom ik er eigenlijk niet meer aan toe, het enige waar het mij nog lukt, (lees: rendabel is),is vanaf Kuala Lumpur naar Singapore, voor de rest is tegenwoordig tijd = geld... en gemak.. waarom 12+ uur treinen als je het in een uurtje kan vliegen...
quote:Niet-essentiële reizen naar de vier zuidelijke provincies Yala, Narathiwat, Pattani en Songkhla worden ontraden. Sinds januari 2004 vinden in deze provincies regelmatig aanslagen plaats. Het gaat daarbij om bomaanslagen, brandstichting en gerichte moordaanslagen. De aanslagen zijn voornamelijk gericht tegen Thaise gezagsdragers, maar in toenemende mate zijn ook burgers het slachtoffer geworden. Sinds begin 2004 zijn bij het geweld in Zuid-Thailand meer dan 2000 mensen omgekomen, waaronder een klein aantal buitenlanders.
De treinreis vanaf Hat Yai, direct zuidelijk naar Maleisië kan zonder problemen worden gemaakt. Er is geen tussenstop. De treinroute die door de drie andere zuidelijke provincies leidt richting Maleisië, maar niet naar Maleisië doorgaat, wordt zonder meer ontraden.
Mag ik vragen waar je gaat studeren en/of stage gaat lopen?quote:Op zondag 2 maart 2008 13:45 schreef yonielo het volgende:
Ik ga vanaf eind Mei 1,5 jaar naar Bangkok voor studie/stage, ga dit topic vanaf nu ook even nauwlettend volgen, met betrekking tot thailand ben ik namelijk nog een redelijke newbie. Ben benieuwd!
Ondanks de problemen in het zuiden vond ik het wel een interessant en mooi gedeelte van het land, welke toch wel degelijk verschilt van veel andere Thaise plaatsen. Onder andere door het feit dat de meerderheid daar moslim is.quote:Ik wil mischien vanuit het zuiden van Laos (of vanuit Cambodja) naar Thailand reizen en vanuit daar de trein pakken naar het zuiden van het land om daar de grens met Maleisië te passeren. Iemand ervaring met de treinreis daarheen en/of tips voor het uiterste zuiden van Thailand en het stuk tussen Bangkok en Hat Yai
Studeren op de Assumption University in Bangkok, stage moet ik nog even uitzoekenquote:Op maandag 3 maart 2008 16:23 schreef MK9 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je gaat studeren en/of stage gaat lopen?
Ik zei het fout bedoelde dat het in Europa het nieuws niet vaak haalt. Hier wel ik kan me nog goed herinneren hoe er een busje met mensen aangehouden werd (je kent die busjes vast wel die overal rondreiden met passagiers). En alle inzittenden gewoon geexecuteerd zijn. Gewoon iedereen inclusief bestuurder random. Ik zie ook in de kranten regelmatig foto's ect. Ik zei het dus gewoon verkeerd.quote:Op zondag 2 maart 2008 15:14 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat dus. Hoewel ik het er niet mee eens ben dat het het nieuws niet haalt: over het algemeen staat er dagelijks wel een aanslag in de krant. Ik kan me nog herinneren dat er een jaar of anderhalf geleden een kop op de voorpagina stond "Vandaag geen doden of gewonden in het zuiden". Het feit dat dat nieuws was, zegt wel genoeg, lijkt me....
quote:Op woensdag 5 maart 2008 07:18 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Ik vind het eigenlijk ongelooflijk dat er je dan niks op het nieuws hoort...
Missch zouden ze wel daar vn-troepen naartoe moeten sturen
Boeit waarschijnlijk nauwelijks zolang ze toeristische trekpleisters met rust laten en er elders grotere hoeveelheden mensen sneuvelen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:46 schreef marcb1974 het volgende:
Ik lees er toch regelmatig iets van op een belgische nieuwssite. Zo weinig komt er dus ook weer niet naar buiten.
Denk eigenlijk wel dat die mensenlevens hun wat boeitquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:48 schreef APK het volgende:
[..]
Boeit waarschijnlijk nauwelijks zolang ze toeristische trekpleisters met rust laten en er elders grotere hoeveelheden mensen sneuvelen.
Denk het niet, of zie jij het dagelijks op de voorpagina van de Telegraaf staan?quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:27 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Denk eigenlijk wel dat die mensenlevens hun wat boeit
Sorry, begreep je andere opmerking verkeerd. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:23 schreef APK het volgende:
[..]
Denk het niet, of zie jij het dagelijks op de voorpagina van de Telegraaf staan?
Rub it in.quote:Op donderdag 6 maart 2008 02:22 schreef niet_links het volgende:
Vandaag maar weer eens naar de Immigratie om me te rapporteren. De beruchte 90 dagen rapportage. Grote onzin maar goed moet even gebeuren. Kost me een paar uur maar complex is het niet.
Hoe gaat dta in ze werk als ik vragen mag?quote:Op donderdag 6 maart 2008 02:22 schreef niet_links het volgende:
Vandaag maar weer eens naar de Immigratie om me te rapporteren. De beruchte 90 dagen rapportage. Grote onzin maar goed moet even gebeuren. Kost me een paar uur maar complex is het niet.
Je wordt qua universiteit mijn 'buurman', ik studeer vanaf juni op Ramkhamhaeng University. De volledige 4 jaar.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:27 schreef yonielo het volgende:
[..]
Studeren op de Assumption University in Bangkok, stage moet ik nog even uitzoeken
ik denk dat ik me in het Interplace Hotel ga nestelen, vriend van mij heeft daar goeie ervaring mee en alhoewel het met ¤200 - ¤250 per maand wel duurder als een appartement a ¤100 is krijg je dan wel roomservice en gratis massagesquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:17 schreef MK9 het volgende:
[..]
Je wordt qua universiteit mijn 'buurman', ik studeer vanaf juni op Ramkhamhaeng University. De volledige 4 jaar.
Heb je al een appartement e.d. in Bangkok?
Waar vind je dit? Ik kom op de site alleen maar hoge bedragen tegen.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, Thai Airways vanaf Frankfurt is in totaal 562 euro inclusief belastingen, met laatste vertrekdatum 25 september, das niet echt veel, en met de NS zit je voor 94 euro retour in Frankfurt vanaf Amsterdam, en met Lufthansa vanaf 100 euro inclusief belastingen.
Luthansa vluchten gewoon rechtstreeks bij lufthansa, wel even boeken vanaf de NL site, anders is het wel duurder.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Waar vind je dit? Ik kom op de site alleen maar hoge bedragen tegen.
Aangezien PG, oftewel Bangkok Airways en Thai Airways nu een Duopoli (oftewel kartel) op deze route hebben zijn de prijzen in ieder geval constant. (Maar wel prijzig als je bedenkt hoe kort het eigenlijk vliegen is).quote:Op zondag 9 maart 2008 13:27 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Is het mogelijk om vanaf Bangkok, zonder te reserveren, te vliegen naar Ko Samui? Is het dan ook duurder?
Het is een enkeltjequote:Op zondag 9 maart 2008 14:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aangezien PG, oftewel Bangkok Airways en Thai Airways nu een Duopoli (oftewel kartel) op deze route hebben zijn de prijzen in ieder geval constant. (Maar wel prijzig als je bedenkt hoe kort het eigenlijk vliegen is).
Er wordt nooit echt met prijzen gestunt, en of je nu kort van tevoren of lang van tevoren boekt maakt niet zoveel uit indien je rechtstreeks Bangkok - Ko Samui wilt vliegen.
Reken op een bedrag tussen de 120-160 euro voor een retour. En is zeker aan de balie te boeken op Bangkok Airport.
Loop op Samui een willekeurige duikshop binnen en zeg dat je naar Koh Tao wilt en je kan zo mee met een speedboot.quote:Op zondag 9 maart 2008 16:21 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
En dan heb ik nog een vraag, is het ook mogelijk om zonder te reserveren de boot op Ko Samui te pakken naar Ko tao?
En voor de mensen die nieuwsgierig zijn waarom ik niet wil reserveren... Ik vertrouw de internetsites gewoon niet, ben altijd bang dat er wat mis gaat ofzo
Het kost je niets.quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:17 schreef MK9 het volgende:
[..]
Je wordt qua universiteit mijn 'buurman', ik studeer vanaf juni op Ramkhamhaeng University. De volledige 4 jaar.
Heb je al een appartement e.d. in Bangkok?
niet_links, kost die verlenging je ook elke 90 dagen 1900 Baht? Of betaal je een andere prijs/niks?
3 maanden op Koh Tao , dat is een tijd voor zo'n klein eiland.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:45 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal![]()
Vertrek morgen om 10 uur richting Bangkok, zit daar misschien een weekje, daarna ga ik duiken in Ko Tao voor zo een 3 maanden, de mensen die in Thailand zitten en wat gezelligs willen doen moeten maar mailen![]()
Volgens mij is dat prima te doen, het wordt je alleen afgeraden om in het Zuiden te stoppen omdat het niet veilig zou zijn. Erdoorheen reizen met de trein kan gewoonquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:29 schreef portier het volgende:
Ik wil van Singapore, door Maleisië naar Bangkok reizen met de trein. Nou hoorde ik dat het stuk in het zuiden van Thailand nogal omstreden is vanwege de slavenarbeid aan het spoor daar. Is het 'not done' om met de trein te gaan daar of kan dat prima?
En hoe zijn in het algemeen de treinreizen in Thailand? (en Maleisië).
Mooi. En heeft dat afraden te maken met de situatie daar of met de situatie in december in Myanmar?quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij is dat prima te doen, het wordt je alleen afgeraden om in het Zuiden te stoppen omdat het niet veilig zou zijn. Erdoorheen reizen met de trein kan gewoon
Dat heeft te maken met aanslagen en moorden door 'islamitische-vrijheidsstrijders'.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:51 schreef portier het volgende:
[..]
Mooi. En heeft dat afraden te maken met de situatie daar of met de situatie in december in Myanmar?
Ik zie op Lonley Planet dat het om de onderste 4 provincies zou gaan, is de rest wel veilig? Zeg vanaf Phuket en hoger?quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met aanslagen en moorden door 'islamitische-vrijheidsstrijders'.
absoluut! Gaat idd echt alleen om het gedeelte wat tegen Maleisië aanligt. Alle eilanden en Phuket zijn gewoon veiligquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:06 schreef portier het volgende:
[..]
Ik zie op Lonley Planet dat het om de onderste 4 provincies zou gaan, is de rest wel veilig? Zeg vanaf Phuket en hoger?
Prima, klein stukje met de trein door Songkhla waarschijnlijk en dat is het dus. Dank!quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:13 schreef Blik het volgende:
[..]
absoluut! Gaat idd echt alleen om het gedeelte wat tegen Maleisië aanligt. Alle eilanden en Phuket zijn gewoon veilig
Of het handig is ligt uiteraard geheel aan jezelf, zelf ga ik echter liever voor een appartement(je). Op dit moment heb ik ook nog niks, maar ik heb begrepen dat het niet al te moeilijk is om een appartement te bemachtigen in dat deel van de stad (veel studenten daar).quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:24 schreef yonielo het volgende:
[..]
ik denk dat ik me in het Interplace Hotel ga nestelen, vriend van mij heeft daar goeie ervaring mee en alhoewel het met ¤200 - ¤250 per maand wel duurder als een appartement a ¤100 is krijg je dan wel roomservice en gratis massages. Wat is jouw ervaring hiermee, is het handig om 1,5 jaar in een hotel te gaan wonen, of weet je nog goeie appartementen?
quote:PVC pump tubes, high pressure waterguns banned for Songkran
BANGKOK: -- Excessive and intrusive waterspray attacking has become popular among some and hated by many during Thailand's annual Songkran Festival, the sale of high-pressure waterguns or PVC pumpguns has been prohibited for Songkran, according to the Office of the Consumer Protection Board (OCPB).
OCPB Secretary General Rasamee Vistaveth warned that the companies who produced or imported such equipment as well as shops offered such toys should be aware that waterguns have been banned under OCPB regulations.
Using modified waterguns such as the PVC pump tube which produces high water pressure, or other high pressure equipment, could cause serious injury to others, she said, adding that spraying water with such toys at people driving moving vehicles such as motorcycles and cars may cause serious accidents.
Manufacturers in violation of the ban can be fined no more than Bt500,000, or face a maximum five year jail term, while sellers face a maximum fine of 50,000 baht or six months imprisonment, she said.
Members of the public can call the 1166 hotline if they see vendors illegally selling the banned water guns, Mrs. Rasame said.
The Songkran New Year water festival is regarded as one of Thailand's the most important traditions and the OCPB encouraged the public to stick to the more polite Thai traditions of splashing water respectfully when celebrating Songkran.
Songkran is the traditional Thai New Year's festival. It falls on the 13th, 14th, and 15th of every April. The government has declared the festival as an extended public holiday, to enable people to return to their hometowns for family reunions, merit-making and reuniting with others in their community.
quote:
Vanaf Amsterdam moet je tegenwoordig rekenen vanaf 750 euro retour inclusief belastingen, vanaf Dusseldorf kan het wel goedkoper, maar gezien de lange periode die je wilt gaan zal je in het duurdere ticketsegment komen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:58 schreef weasel85 het volgende:
Hoi, Wilde eerst naar het caribisch gebied gaan, maar nu denk ik er toch over om naar thailand, combodja, vietnam ( eventueel?) maleisie, singapore te bezoeken
zou zelf een half jaar weg kunnen zijn. Wat voor bedrag is reeël om dit alles te kunnen doen? Paar keer uitgaan, duiken, scootertje huren, dagelijkse overnachting, vliegreis ( ik lees bedragen van 500 euro tickets? is dit retour of een enkel?) Vissen etc... etc...
Als ik een duidelijk beeld heb van het bedrag zou ik mijn planning hierin kunnen gooien zodat jullie eventueel tips kunnen geven.
Mvg
Ik persoonlijk zou 6 maanden in ZO-Azie te lang vinden. Ik denk dat je Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos (niet vergeten!!) op een mooie rustige manier in 3 maanden kan doen. Dan hou je 3 maanden over om nog iets anders te doen, bijvoorbeeld de Filippijnen en Indonesië ofzoquote:Op vrijdag 4 april 2008 19:58 schreef weasel85 het volgende:
Hoi, Wilde eerst naar het caribisch gebied gaan, maar nu denk ik er toch over om naar thailand, combodja, vietnam ( eventueel?) maleisie, singapore te bezoeken
zou zelf een half jaar weg kunnen zijn. Wat voor bedrag is reeël om dit alles te kunnen doen? Paar keer uitgaan, duiken, scootertje huren, dagelijkse overnachting, vliegreis ( ik lees bedragen van 500 euro tickets? is dit retour of een enkel?) Vissen etc... etc...
Als ik een duidelijk beeld heb van het bedrag zou ik mijn planning hierin kunnen gooien zodat jullie eventueel tips kunnen geven.
Mvg
Ik heb nu 2x songkran in BKK meegemaakt en het is wel leuk maar om te stellen dat de Farangs schuldig zijn is wat kort door de bocht. De Thais zijn net zo gek hoor (waarschijnlijk zie jij andere Thais als mij) Thais als ze dronken zijn doen vrij gek. Maar goed ik heb altijd ook zon leuk groot waterpistool en we gaan met wat vrienden (Thai) die doen echt niet onder voor mij. Maar goed ik zal ook nooit zon straal in het gezicht spuiten (tenzij dat bij mij gedaan wordt). Het enige nadeel vind ik dat ijswater wat gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik ben zo blij dat ik dit jaar niet met het maffe Songkran in Thailand ben, vorig jaar op uitnodiging expres die periode opgezocht maar ik heb daar veel spijt van gehad.
En de enige keer dat ik eindelijk met mijn watergun in Hua Hin stond was het daar alweer afgelopen, om vervolgens in Bangkok weer vol in het 'feestgedruis' te komen... Nee Songkran is aan mij niet besteed, zeker omdat de 'farangs' er iets te idioot mee omgaan.
(Kijk de thaise bevolking buiten de toeristengebieden gaat er gewoon mee om, beetje water over je heen, beetje zacht dat beige spul op je gezicht gesmeerd, dag gaat allemaal gemoedelijk, maar die f*cking backpackers kunnen geen maat houden en doen het niet op de manier zoals het bedoeld is).
Over prijzen vragen is altijd lastig, dat ligt eraan hoe goed jij bent met het de weg vinden in zon land. In Thailand kan je het zo duur / goedkoop maken als je zelf wilt. Maar het ligt er wel aan wat voor luxe je wil.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:58 schreef weasel85 het volgende:
Mvg
Dank je iedereen!quote:Op zaterdag 5 april 2008 05:24 schreef niet_links het volgende:
[..]
Over prijzen vragen is altijd lastig, dat ligt eraan hoe goed jij bent met het de weg vinden in zon land. In Thailand kan je het zo duur / goedkoop maken als je zelf wilt. Maar het ligt er wel aan wat voor luxe je wil.
Stel je gaat vissen in bungsamran (super om te vissen overigens ga er vaak heen) Ben je 20 euro kwijt, ga je vissen op van die meervallen in nothaburi (daar woon ik in de buurt) kost het je 2 euro maar zijn ze kleiner. Zelfde geld natuurljk voor reizen, ga je met een taxi of de bus. Wat voor guesthouse neem je ect. Is dus geen pijl op te trekken.
Zat laatst in Kho Phi Phi met mn ouders en vriendin. Ik nam een huisje van 20 eur en zij van 40 omdat ze airco wilde. Dus tsja ligt aan jezelf.
Voordat je je helemaal gaat volgooien met allemaal rotzooi, ga beter naar het Tropeninstituut te Rotterdam om je daar een gericht advies te geven. (In plaats van de GGD)quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:11 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Inenten voor heel Z-O Azië is zeker aan te raden, voor alleen Thailand en Hong Kong heb je alleen Hepatitis A en TBC nodig. Voor Vietnam en dat soort landen langer dan 2 weken heb je ook Buiktyphus nodig. Inentingsadvies bij de GGD. Als je malarialanden binnengaat (Cambodja, Laos, Vietnam) moet je ook Malarone slikken, die dingen zijn erg duur. Denk ook aan Denguemuggen, smeer jezelf in met muggenmelk die DEET bevat. Let ook op de zon, die is erg sterk in Thailand. Inenten en gezondheidsadvies kan je regelen bij je plaatselijke GGD.
Je budget is niet erg hoog, zeker niet als je ook nog dingen wil doen. 4 euro voor eten, ik haal dat wel dagelijks hier bij mij in het dorp. In de toeristengebieden is dat wat lastiger met 3 maaltijden.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:31 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Dank je iedereen!
Dus ik zou ervan kunnen uitgaan dat ik dagelijks max. ¤30 kwijt zou kunnen zijn. (ruwweg..)
Ik heb geen enkel probleem om als backpackers // budget te gaan rondreizen.
Zoals ik eerder in deze topics heb gelezen, is dat je op sommige trajecten beter de vliegtuig kunt nemen dan de trein. En dat treinen voor 1200 km maar ¤9 zou kosten.. ( kan de NS een puntje aan zuigen...)
Het dagelijkse eten niet meer zou kunnen kosten dan ¤4? overnachting ¤9-¤20
Is vervoer/liften makkelijk te regelen, als je van locatie A naar locatie B 300 km verderop wilt?
Het enige probleem wat mij eigenlijk tegenhoudt is dat ik slechthorend ben, en toch een beetje op een 2de persoon ben gewezen. Natuurlijk versta ik engels goed, maar heb totaal geen idee hoe men daar praatMaar krijg in eind april nieuwe toestellen aangewezen, dus misschien is er verandering hierin.
![]()
Niet_links: Hoe lang woon je al in thailand? En doe je aan bezoekingen van Fok!? Misschien dat je me een beetje kunt rondleiden in je (mooie?) plaatsje?
Wat ik absoluut wil doen:
-Vissen
-Moon party
-Phi Phi islands
-Kanoën?
-Duiken
-Tempels bezoeken
-Ruïnes
-Gerechten maken en recepten meekrijgen zodat ik het thuis zou kunnen maken.
-Watermarkt
-Hangmat aan een mooie strand.
-Fotograaf inhuren voor een aantal mooie plaatjes? ( hoe werkt zoiets?) Misschien een 2de reisgenoot?
-aanvullingen welkom
Vraagjes:
-Moet je jezelf laten inenten?
-Zijn er nederlandse hostel eigenaren en of bars/clubs?
-Kun je een keer werken op een rijstveld?
-Waar kun je waterbuffels aantreffen? Op een rijstveld lijkt me?![]()
-Wat moet je zeker niet doen in Thailand?
-Welke gerechten en of drank moet ik zeker uitproberen?
In Thailand is malaria niet nodig nee. Maar ik andere landen denk ik wel (Cambodja, Laos).quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Voordat je je helemaal gaat volgooien met allemaal rotzooi, ga beter naar het Tropeninstituut te Rotterdam om je daar een gericht advies te geven. (In plaats van de GGD)
Zeker over het nemen van voorzorgsmaatregelen tegen malaria zjin de meningen verdeeld, uiteraard moet je voorzorgsmaatregelen nemen als je voor 2 maanden in een afgelegen dorpje midden in de jungle verblijft, in alle andere gevallen is het m.i. niet nodig, zeker omdat de dosis die je bij een eventuele besmetting ingediend krijgt gelijk is aan wat je van te voren geslikt zou hebben.
1. Inenten zou ik zeker doen, helemaal als je zo lang die kant op wilt gaanquote:-Moet je jezelf laten inenten?
-Zijn er nederlandse hostel eigenaren en of bars/clubs?
-Kun je een keer werken op een rijstveld?
-Waar kun je waterbuffels aantreffen? Op een rijstveld lijkt me?
-Wat moet je zeker niet doen in Thailand?
-Welke gerechten en of drank moet ik zeker uitproberen?
quote:
Allemaal erg bedankt voor jullie reacties!quote:Op zondag 6 april 2008 12:49 schreef Blik het volgende:
knip
Nope, die eilanden liggen aan verschillende kanten van de landtong in de Andaman Sea.quote:
Vliegen vanaf Ko Tao gaat ook niet lukken.quote:Of ik vanuit bangkok naar Phuket wil... ik weet het niet echt? Is er daar wat byzonders te doen? Anders zou ik met de vliegtuig naar ko samui gaan en van daaruit met de speedboot ( eerder in pagina 2 van dit topic naar Ko Tao en vanuit Ko Tao met de vliegtuig richting Maleisië.
quote:Op maandag 7 april 2008 16:43 schreef APK het volgende:
[..]
Nope, die eilanden liggen aan verschillende kanten van de landtong in de Andaman Sea.
even kijke dan....
[..]
Vliegen vanaf Ko Tao gaat ook niet lukken.
Wat moet je trouwens in Nakon Si Thamarat?
Nou... dan vlieg ik wel vanaf Ko Samui ( Nakon Si Thamarat dacht dat daar ook een vliegveld was. )
quote:Op maandag 7 april 2008 16:48 schreef Blik het volgende:
Voor Vietnam en Cambodja de must-sees(van boven naar beneden)
Vietnam:
Sapa
Hanoi (met 3-daags bezoek aan Ha Long Bay)
Hué
Hoi An (en lekker chillen op het strand)
Dalat
Ho Chi Minh met bezoek aan Cu Chi-tunnels en Mekong delta
Cambodja:
Pnomh Penh
Siem Reap (Voor Angkor Wat)
Dat zijn precies de plaatsen die ik opnoemde iddquote:
Op Koh Chang is de tsunami volgens mij niet geweestquote:Op dinsdag 8 april 2008 05:05 schreef Nasi het volgende:
Was een paar jaar geleden net voor toeristen/tsunami of beide in Ko Chang, iemand nog nieuws over Treehouse? ben best benieuwd....
je rijdt er alleen af en toe overheen maar verder geen punt hoor, gewoon een slaappilletje nemenquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij is dat prima te doen, het wordt je alleen afgeraden om in het Zuiden te stoppen omdat het niet veilig zou zijn. Erdoorheen reizen met de trein kan gewoon
quote:Op woensdag 9 april 2008 04:12 schreef Manono het volgende:
[..]
je rijdt er alleen af en toe overheen maar verder geen punt hoor, gewoon een slaappilletje nemen
Mooie reis! Ik zou ook Laos niet vergeten, denk met name aan Vientiane en Luang Phabang. En neem ook een reisgids mee over deze gebieden. Zonder reisgids mis je echt zoveel dingen die je later wel had willen doen.quote:Op maandag 7 april 2008 19:22 schreef weasel85 het volgende:
[..]
[..]
dank je!
Zoiets?
[ link | afbeelding ]
*verneukt dit de layout niet bij jullie? ( ik weet dat het instelbaar is... maar hoe ik m verkleind krijg weet ik niet)
quote:Op woensdag 9 april 2008 09:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Mooie reis! Ik zou ook Laos niet vergeten, denk met name aan Vientiane en Luang Phabang. En neem ook een reisgids mee over deze gebieden. Zonder reisgids mis je echt zoveel dingen die je later wel had willen doen.
Vorig jaar iig wel.quote:Op maandag 7 april 2008 16:08 schreef Xlarge het volgende:
Weet iemand of er op Koh Tao ook pinautomaten zijn , ik heb ooit gelezen van niet , maar ik weet niet hoe oud dat was.
Wellicht zijn ze ondertussen geplaatst , anders moet ik in Chumphon geld inslaan.
me tooquote:Op maandag 7 april 2008 23:16 schreef marcb1974 het volgende:
Als ik dit allemaal zo lees heb ik zo'n zin om te gaan weer
http://www.ubonvillasamui.comquote:Op donderdag 10 april 2008 20:04 schreef Mip1988 het volgende:
[..]
me too![]()
als ik terugdenk aan Koh Samui...heerlijk bounty eiland
De trein komt vlak langs Koh Samui en niet langs Koh Phi Phiquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:01 schreef niet_links het volgende:
Kho Phi Phi
Kho Similan (mits je in het juiste seizoen zit)
Penang ben daar geweest vond er zelf niet heel veel aan. Maar ik zat dan alleen in George Town omdat ik daar een visa moest hebben en was dus bezig me 4 dagen te vervelen.
ik zou bij HUA HIN uitstappen en even Birma in trekken, maar ik wil graag alles zien awat een ander niet zietquote:Op vrijdag 11 april 2008 12:00 schreef portier het volgende:
Dank voor de tips. Ik ben niet 100% gebonden aan het spoor, kan ook best met de bus, maar het is wel de "aorta" van de reis zeg maar. Dus ik ben op zoek naar alle mogelijke bezienswaardigheden die op redelijke afstand van het spoor afliggen waaruit ik kan gaan kiezen. En met redelijke afstand bedoel ik max 1 reisdag (enkele reis). Tenzij jullie dingen hebben die echt heel erg het omreizen waard zijn.
Zijn er niet meer bezienswaardigheden langs dat stuk? En waar ligt de beste mogelijkheid om echt iets van de natuur te kunnen zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |