abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:17:23 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_58641096
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 10:54 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik laat me toch redelijk door het verkeer intimideren. Maar ik heb nu een brommertje gekocht (heb er nog een extra baantje bij en moet vaak naar het postkantoor). Ik vind het verkeer best vervelend maar goed ik raak er nu na een paar keer al goed aan gewend.

Ik heb een keer gefietst en het hoeft van mij allemaal niet, je wordt als fietser toch niet voor vol aangezien (bedoel dat het overige verkeer best ruw is).
Ik denk dat ik als bewoner niet snel zou gaan fietsen in Thailand, allereerst is het veel te warm. Ten tweede ben je te kwetsbaar.

Maar als toerist met een georganiseerde tour is zeker een aanrader
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:07:29 #227
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_58644102
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 11:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat ik als bewoner niet snel zou gaan fietsen in Thailand, allereerst is het veel te warm. Ten tweede ben je te kwetsbaar.

Maar als toerist met een georganiseerde tour is zeker een aanrader
Kan je me even het verschil uitleggen.. de automobilist maalt er niet om hoor of het een tour is of niet. Verkeer is hier best gek.
mai pen rai
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:54:32 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_58644972
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:07 schreef niet_links het volgende:

[..]

Kan je me even het verschil uitleggen.. de automobilist maalt er niet om hoor of het een tour is of niet. Verkeer is hier best gek.
Als toerist is het eenmalig, overdag, onder begeleiding en voornamelijk op hele rustige stukken op een relatief rustig tijdstip. Het grootste gedeelte fiets je in de "jungle van Bangkok". Dan is de kans dat je gevaarlijke situaties meemaakt niet groot.

Als bewoner doe je het bij wijze van spreken iedere dag, ook gedurende de spits, op drukke plaatsen en natuurlijk zonder begeleiding. Dan is de kans op een ongeluk natuurlijk een stuk groter in de drukte van Bangkok.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:37:58 #229
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_58648256
Hmmm, rustig tijdstip in Bangkok ik moet het nog tegenkomen. Het is hier altijd druk en gek. Ik ben dan een bewoner maar ik ga echt dus niet naar de super drukke stukken. Ik moet al een keer een paar wegen overstekn met het brommertje dat vind ik erg genoeg. En dan valt het daar allemaal mee. Als ik gewoon het dagelijkse verkeer in Bangkok zie kan ik alleen maar zeggen het is gestoord.

Die begeleiding is leuk hoor (heb ook zon tocht meegedaan) maar de autos trekken zich er niet veel van aan. De jungle van bangkok daar waren inderdaad weinig autos maar er waren ook stukken met een stuk meer autos.
mai pen rai
pi_58694233
quote:
Op maandag 12 mei 2008 16:29 schreef niet_links het volgende:
@weasel 29-9 t/m 1-10 heb ik wel vrij.

Heb je misschien msn? kunnen we het allemaal eventueel bespreken?

mijnes is in mijn profiel
I pwn u!
pi_58760219
Ik ga de hele maand oktober door Thailand en Maleisie reizen. Heb al vele topics gelezen over deze landen, maar zie door de palmbomen het bos niet meer...

Wat zijn dingen die we echt niet mogen missen en welke stranden zijn het best/mooist in deze periode?
  maandag 19 mei 2008 @ 13:28:19 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_58760549
Is oktober niet ongeveer ultiem regenseizoen in Thailand?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 07:34:13 #233
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_58774346
Laatste maand van het regenseizoen geloof ik. Het is nu ook regenseizoen en ik heb al heel wat regen gezien. Maar goed tussen de regen is het zonnig. Alleen heb een lekkend dak god er zijn geen vakmensen te vinden in Thailand echt alles moet snel en ze hebben totaal geen opleiding.
mai pen rai
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:20:44 #234
62913 Blik
The one and Only!
pi_58775429
In principe valt het regenseizoen idd wel mee, maar de stranden zijn toch wat minder mooi als het bewolkt is
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:59:52 #235
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_58779423
Wij hadden eind november matig weer op Koh Tao. Dan is het idd een stuk minder leuk ineens
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  woensdag 21 mei 2008 @ 03:42:37 #236
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_58794685
Wij gaan waarschijnlijk ergens begin juli naar Thailand om aldaar de beest uit te hangen. Denken jullie dat we al te laat zijn met boeken in verband met plek in het vliegtuig/prijs van de vlucht, of zal dat meevallen? Vanaf Frankfurt reizen met Lufthansa (naar Bangkok) ziet er vooralsnog het goedkoopst uit, of heeft iemand nog een supertip?
pi_58852556
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 03:42 schreef Flem het volgende:
Wij gaan waarschijnlijk ergens begin juli naar Thailand om aldaar de beest uit te hangen. Denken jullie dat we al te laat zijn met boeken in verband met plek in het vliegtuig/prijs van de vlucht, of zal dat meevallen? Vanaf Frankfurt reizen met Lufthansa (naar Bangkok) ziet er vooralsnog het goedkoopst uit, of heeft iemand nog een supertip?
in 2005 ook pas eind mei een vlucht voor eind juli geboekt, met Gulfair vanaf Frankfurt kostte toen 650 euro...
pi_58852641
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:59 schreef marcb1974 het volgende:
Wij hadden eind november matig weer op Koh Tao. Dan is het idd een stuk minder leuk ineens
ja als het op Koh TAO regent dan ziet alles er erg klein uit he?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:05:21 #239
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_58860795
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:14 schreef henkway het volgende:

[..]

ja als het op Koh TAO regent dan ziet alles er erg klein uit he?
Elk eiland hoor er is dan gewoon weinig te doen omdat het land eigenlijk gemaakt is voor mooi weer. Ik zat een keer een paar weken vast op Ko Chang voor mijn divemaster opleiding met veel regen. Nou dat is een groter eiland en toch lijkt het dan klein je moet dan in je bungalowtje blijven ect.
mai pen rai
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:37:38 #240
6941 APK
Factual, I think.
pi_58861382
Moest alweer 26¤ brandstofheffing nabetalen bij China Airlines, begint nu wel erg duur te worden in vergelijking met een paar jaar geleden.

Volgend jaar Torremolinos!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_58868684
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:37 schreef APK het volgende:
Moest alweer 26¤ brandstofheffing nabetalen bij China Airlines, begint nu wel erg duur te worden in vergelijking met een paar jaar geleden.

Volgend jaar Torremolinos!
Inderdaad iets om verdrietig van te worden. In december maar via Dusseldorf gevlogen, scheelde dik ¤ 200,- met Schiphol, en dat terwijl ik in Amsterdam woon...
Vorige week overigens geboekt voor juni, ¤ 889,- vanaf Schiphol met Eva voor een Evergreen seat maar de tijden dat je voor 5 of 600 euro vanaf Schiphol naar Thailand kon zijn dankzij het belachelijke beleid van dit kabinet wel voorbij.
If you can’t convince them, confuse them.
pi_58876449
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:06 schreef Abracadabra het volgende:

[..]

Inderdaad iets om verdrietig van te worden. In december maar via Dusseldorf gevlogen, scheelde dik ¤ 200,- met Schiphol, en dat terwijl ik in Amsterdam woon...
Vorige week overigens geboekt voor juni, ¤ 889,- vanaf Schiphol met Eva voor een Evergreen seat maar de tijden dat je voor 5 of 600 euro vanaf Schiphol naar Thailand kon zijn dankzij het belachelijke beleid van dit kabinet wel voorbij.
De moet gewoon met LTU ofzo vanaf Düsseldorf vliegen. Als je redelijk vroeg boekt kan het voor 650 euro.
  zondag 25 mei 2008 @ 14:08:55 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58897674
quote:

[..]

560 Euro vanaf Frankfurt met Thai Airways, je moet dan wel in Frankfurt komen, maar dat kan met de trein vanaf 90 euro of met Lufthansa vanaf 100 euro.

Overigens, als ik een ticket koop betaal ik deze gelijk ineens zodat ik geen eventuele naheffingen krijg, al zijn er reisburo's die dit wel doorberekenen, als je online een ticket aanschaft en deze dan ook gelijk wordt uitgegeven kan er in principe niets meer nabelast worden. (Met uitzondering van de door de overheid opgelegde belastingen welke door de maatschappij niet te vermijden zijn, en op het moment van boeken nog niet (volledig) bekend waren).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 26 mei 2008 @ 03:18:44 #244
6941 APK
Factual, I think.
pi_58911815
quote:

maar de tijden dat je voor 5 of 600 euro vanaf Schiphol naar Thailand kon zijn dankzij het belachelijke beleid van dit kabinet wel voorbij.
Die extra brandstoftoeslag heeft in dit geval niets met het kabinet te maken maar met de steeds stijgende olieprijzen.
  maandag 26 mei 2008 @ 12:08:49 #245
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_58916224
quote:
Op maandag 26 mei 2008 03:18 schreef APK het volgende:

[..]

Die extra brandstoftoeslag heeft in dit geval niets met het kabinet te maken maar met de steeds stijgende olieprijzen.
Zit er op kerosine geen 60+ % belastingen?
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_58920669
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:08 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Zit er op kerosine geen 60+ % belastingen?
kerosine is belastingvrij voor de burgerluchtvaart
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_58928193
quote:
Op maandag 26 mei 2008 03:18 schreef APK het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over de brandstoftax, maar om daarmee te beginnen: Waarom zijn de prijzen in Duitsland dan zoveel lager dan bij ons? De brandstofprijzen daar zijn hetzelfde als hier. Vakantie vanuit Nederland is in mijn ogen gewoon een melkkoe geworden. De milieutax bijvoorbeeld. Ten eerste is nog helemaal niet bewezen dat het milieu profiteert van deze belastingmaatregel, en het grootste deel van deze tax vloeit gewoon rechtstreeks in de schatkist en wordt voor heel andere zaken gebruikt dan het milieu.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 01:19:57 #248
6941 APK
Factual, I think.
pi_58932554
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:54 schreef Abracadabra het volgende:

Ik heb het niet alleen over de brandstoftax, maar om daarmee te beginnen: Waarom zijn de prijzen in Duitsland dan zoveel lager dan bij ons? De brandstofprijzen daar zijn hetzelfde als hier. Vakantie vanuit Nederland is in mijn ogen gewoon een melkkoe geworden. De milieutax bijvoorbeeld. Ten eerste is nog helemaal niet bewezen dat het milieu profiteert van deze belastingmaatregel, en het grootste deel van deze tax vloeit gewoon rechtstreeks in de schatkist en wordt voor heel andere zaken gebruikt dan het milieu.
Snap ik wel, maar die milieutax zat al bij mijn ticket inbegrepen.
Ik vind het ook belachelijk, zeker omdat mensen met een stop-over dat niet moeten betalen.
Alsof hun stoel minder vervuilend is.
pi_58953901
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:19 schreef APK het volgende:

[..]

Snap ik wel, maar die milieutax zat al bij mijn ticket inbegrepen.
Ik vind het ook belachelijk, zeker omdat mensen met een stop-over dat niet moeten betalen.
Alsof hun stoel minder vervuilend is.
Nou ja, we zijn Hollanders dus we moeten wat te zeiken hebben maar de prijs van de tickets wordt min of meer goedgemaakt door de stand van de bath op dit moment. In september kreeg ik er nog maar 46 voor een euro, gisteren brak de bath bij aankoop (Bangkok Bank) door de 50. Over een hele vakantie bekeken scheelt dat weer behoorlijk in je voordeel.
pi_59046967
Waar zijn nu die vrouwtjes in die barren allemaal? Iedereen gaat er voor de cultuur naartoe ja? Geloof er geen donder van!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')