ah, da's mooi, 15 dagen is veels te kort. Ik kende alleen 15 daags visa, maar we zijn er al een tijdje niet meer geweest.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 10:09 schreef bluesparkle het volgende:
Laos heeft vanaf 2007 een 30 dagen visum bij aankomst.
Voor Nederlanders kost dit 35 dollar, ze willen dit overigens duurder maken.
lol, ben met haar vorig jaar op wintersport geweest. Zit bij mij op de universiteitquote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:23 schreef weasel85 het volgende:
http://taxisffweg.reismee.nl/
hier kun je een reis volgen van een meske genaamd Thamar. Ze is gisteravond vertrokken en zit nu zo'n 6 uur in bangkok.
Ik volg dat ook zeker... voor informatie en tips!
Hah, ik had met dr mee kunnen gaan, maar was vroeg periode helaasquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:18 schreef Blik het volgende:
[..]
lol, ben met haar vorig jaar op wintersport geweest. Zit bij mij op de universiteit
waar ga jij allemaal heen? Misschien ( als je op jezelf gaat ) dat we een stukje samen door zouden kunnen lopen?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:26 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
Geboekt, 11 dec tot 10 jan.![]()
Als 333travel iets weet te vinden, maar die zijn geloof ik wel creatief.
Ik heb al dat reizen al gedaan, ga voor de 13de keer geloof ik.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:01 schreef weasel85 het volgende:
waar ga jij allemaal heen? Misschien ( als je op jezelf gaat ) dat we een stukje samen door zouden kunnen lopen?
gr
ah, moet ik even kijken of dat op mijn route ligt, anders wip ik wel even voorbijquote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:23 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb al dat reizen al gedaan, ga voor de 13de keer geloof ik.
Wij gaan gewoon een maand op Koh Chang bij vrienden logeren.
Nee joh, ik ben ooit een paar weken grondstewardess bij Menzies op schiphol geweest.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:31 schreef F04 het volgende:
APK, jij werkt toch in de luchtvaart? Daar kan je die tickets toch veel goedkoper krijgen als het goed is?
Ko chang is heel leuk maar een maand. Maar goed ieder zo zn smaak. Ben je ooit wel ins op similan geweest ?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:23 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb al dat reizen al gedaan, ga voor de 13de keer geloof ik.
Wij gaan gewoon een maand op Koh Chang bij vrienden logeren.
In 2004 zat ik 2 maanden en 3.5 maand op Koh Chang.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 06:38 schreef niet_links het volgende:
Ko chang is heel leuk maar een maand. Maar goed ieder zo zn smaak. Ben je ooit wel ins op similan geweest ?
Similan is erg primitief maar het mooiste strand wat er is en mooiste snorkelen ook. Ik zeg niet dat het een straf is hoor een maand op Ko Chang verblijven ik vind het alleen lang.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:12 schreef APK het volgende:
[..]
In 2004 zat ik 2 maanden en 3.5 maand op Koh Chang.
Similan nog niet gedaan, zal er eens naar kijken.
Hoi Tjerkquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:18 schreef Blik het volgende:
[..]
lol, ben met haar vorig jaar op wintersport geweest. Zit bij mij op de universiteit
Heb jij enige dagen vrij/beschikbaar rond 29-09 / 05-10? Dat je me kunt rondleiden in jouw omgeving, en eventueel een middagje lekker meervallen kunnen vangenquote:Niet_links:
APK, enig idee of jij en jouw vrienden mij willen ontvangen? Meer gezelschap maakt alles nóg gezelliger natuurlijk. Als je er niet op staat te wachten kom ik ook niet langs.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:12 schreef APK het volgende:
[..]
In 2004 zat ik 2 maanden en 3.5 maand op Koh Chang.
Similan nog niet gedaan, zal er eens naar kijken.
lolquote:Op maandag 12 mei 2008 15:43 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Hoi Tjerk![]()
Tam vermaakt zich uitstekend in thailand!
Om eerlijk te zijn ga ik liever lekker mijn eigen gang zonder verplichtingen.quote:Op maandag 12 mei 2008 15:43 schreef weasel85 het volgende:
APK, enig idee of jij en jouw vrienden mij willen ontvangen? Meer gezelschap maakt alles nóg gezelliger natuurlijk. Als je er niet op staat te wachten kom ik ook niet langs.![]()
Er is nog een leuke fietstocht door Bangkok heen.Met gidsen ook opgezet door Nederlanders. Ik heb dat 1 keer gedaan omdat mijn vader van fietsen hield. Het was opzich leuk en goed geregeld.quote:Op maandag 12 mei 2008 17:19 schreef Blik het volgende:
[..]
lol
dat geloof ik graag, heb net d'r berichtje gelezen op d'r weblog. Heb al die dingen die zij gedaan heeft ook gedaan. Erg leuk om te zien. Blijven toch Hollanders, altijd op de fiets ervandoor gaan
Het is zeker een aanrader, je ziet Bangkok vanuit een heel ander perspectief en komt op plaatsen waar je anders nooit was gekomen. Je krijgt ook snacks van de straat die je anders niet zo snel zou uitproberen. Toen ik met ABC ging was er nog een ander Nederlands gezin bij, de andere helft waren Europeanen. Maar de Nederlanders zijn duidelijk het meest ervaren op de fiets.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 06:46 schreef Gaoxing het volgende:
In elk geval echt een aanrader, zeker voor Nederlanders, die zich niet te snel laten intimideren door wat verkeer
Ik kom de groepen van ABC heel regelmatig tegen, en de Nederlandserigheid straalt wel aardig van de deelnemers af, zeg maar
Ik laat me toch redelijk door het verkeer intimideren. Maar ik heb nu een brommertje gekocht (heb er nog een extra baantje bij en moet vaak naar het postkantoor). Ik vind het verkeer best vervelend maar goed ik raak er nu na een paar keer al goed aan gewend.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 06:46 schreef Gaoxing het volgende:
Voor zover ik weet zijn er 4: eentje ken ik niet, maar ben ik wel eens tegengekomen. Nr 2 is spice...uhh.... tours? Wel redelijk, maar duur als je niet met een groep bent geloof ik. Nr 3 is ABC en zit in Sukhumvit soi 26 (BTS Phrom Pong). Nr 4 is Ko van Kessel, die vanuit Chinatown vertrekt. Over de laatste twee heb ik nog nooit klachten gehoord.
In elk geval echt een aanrader, zeker voor Nederlanders, die zich niet te snel laten intimideren door wat verkeer
Ik kom de groepen van ABC heel regelmatig tegen, en de Nederlandserigheid straalt wel aardig van de deelnemers af, zeg maar
Ik denk dat ik als bewoner niet snel zou gaan fietsen in Thailand, allereerst is het veel te warm. Ten tweede ben je te kwetsbaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:54 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik laat me toch redelijk door het verkeer intimideren. Maar ik heb nu een brommertje gekocht (heb er nog een extra baantje bij en moet vaak naar het postkantoor). Ik vind het verkeer best vervelend maar goed ik raak er nu na een paar keer al goed aan gewend.
Ik heb een keer gefietst en het hoeft van mij allemaal niet, je wordt als fietser toch niet voor vol aangezien (bedoel dat het overige verkeer best ruw is).
Kan je me even het verschil uitleggen.. de automobilist maalt er niet om hoor of het een tour is of niet. Verkeer is hier best gek.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat ik als bewoner niet snel zou gaan fietsen in Thailand, allereerst is het veel te warm. Ten tweede ben je te kwetsbaar.
Maar als toerist met een georganiseerde tour is zeker een aanrader
Als toerist is het eenmalig, overdag, onder begeleiding en voornamelijk op hele rustige stukken op een relatief rustig tijdstip. Het grootste gedeelte fiets je in de "jungle van Bangkok". Dan is de kans dat je gevaarlijke situaties meemaakt niet groot.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:07 schreef niet_links het volgende:
[..]
Kan je me even het verschil uitleggen.. de automobilist maalt er niet om hoor of het een tour is of niet. Verkeer is hier best gek.
quote:Op maandag 12 mei 2008 16:29 schreef niet_links het volgende:
@weasel 29-9 t/m 1-10 heb ik wel vrij.
in 2005 ook pas eind mei een vlucht voor eind juli geboekt, met Gulfair vanaf Frankfurt kostte toen 650 euro...quote:Op woensdag 21 mei 2008 03:42 schreef Flem het volgende:
Wij gaan waarschijnlijk ergens begin juli naar Thailand om aldaar de beest uit te hangen. Denken jullie dat we al te laat zijn met boeken in verband met plek in het vliegtuig/prijs van de vlucht, of zal dat meevallen? Vanaf Frankfurt reizen met Lufthansa (naar Bangkok) ziet er vooralsnog het goedkoopst uit, of heeft iemand nog een supertip?
ja als het op Koh TAO regent dan ziet alles er erg klein uit he?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:59 schreef marcb1974 het volgende:
Wij hadden eind november matig weer op Koh Tao. Dan is het idd een stuk minder leuk ineens
Elk eiland hoor er is dan gewoon weinig te doen omdat het land eigenlijk gemaakt is voor mooi weer. Ik zat een keer een paar weken vast op Ko Chang voor mijn divemaster opleiding met veel regen. Nou dat is een groter eiland en toch lijkt het dan klein je moet dan in je bungalowtje blijven ect.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:14 schreef henkway het volgende:
[..]
ja als het op Koh TAO regent dan ziet alles er erg klein uit he?
Inderdaad iets om verdrietig van te worden. In december maar via Dusseldorf gevlogen, scheelde dik ¤ 200,- met Schiphol, en dat terwijl ik in Amsterdam woon...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:37 schreef APK het volgende:
Moest alweer 26¤ brandstofheffing nabetalen bij China Airlines, begint nu wel erg duur te worden in vergelijking met een paar jaar geleden.
Volgend jaar Torremolinos!
De moet gewoon met LTU ofzo vanaf Düsseldorf vliegen. Als je redelijk vroeg boekt kan het voor 650 euro.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:06 schreef Abracadabra het volgende:
[..]
Inderdaad iets om verdrietig van te worden. In december maar via Dusseldorf gevlogen, scheelde dik ¤ 200,- met Schiphol, en dat terwijl ik in Amsterdam woon...
Vorige week overigens geboekt voor juni, ¤ 889,- vanaf Schiphol met Eva voor een Evergreen seat maar de tijden dat je voor 5 of 600 euro vanaf Schiphol naar Thailand kon zijn dankzij het belachelijke beleid van dit kabinet wel voorbij.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:06 schreef Abracadabra het volgende:
[..]
Inderdaad iets om verdrietig van te worden. In december maar via Dusseldorf gevlogen, scheelde dik ¤ 200,- met Schiphol, en dat terwijl ik in Amsterdam woon...
Vorige week overigens geboekt voor juni, ¤ 889,- vanaf Schiphol met Eva voor een Evergreen seat maar de tijden dat je voor 5 of 600 euro vanaf Schiphol naar Thailand kon zijn dankzij het belachelijke beleid van dit kabinet wel voorbij.
Die extra brandstoftoeslag heeft in dit geval niets met het kabinet te maken maar met de steeds stijgende olieprijzen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:06 schreef Abracadabra het volgende:
maar de tijden dat je voor 5 of 600 euro vanaf Schiphol naar Thailand kon zijn dankzij het belachelijke beleid van dit kabinet wel voorbij.
Zit er op kerosine geen 60+ % belastingen?quote:Op maandag 26 mei 2008 03:18 schreef APK het volgende:
[..]
Die extra brandstoftoeslag heeft in dit geval niets met het kabinet te maken maar met de steeds stijgende olieprijzen.
kerosine is belastingvrij voor de burgerluchtvaartquote:Op maandag 26 mei 2008 12:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zit er op kerosine geen 60+ % belastingen?
Ik heb het niet alleen over de brandstoftax, maar om daarmee te beginnen: Waarom zijn de prijzen in Duitsland dan zoveel lager dan bij ons? De brandstofprijzen daar zijn hetzelfde als hier. Vakantie vanuit Nederland is in mijn ogen gewoon een melkkoe geworden. De milieutax bijvoorbeeld. Ten eerste is nog helemaal niet bewezen dat het milieu profiteert van deze belastingmaatregel, en het grootste deel van deze tax vloeit gewoon rechtstreeks in de schatkist en wordt voor heel andere zaken gebruikt dan het milieu.quote:Op maandag 26 mei 2008 03:18 schreef APK het volgende:
[..]
Die extra brandstoftoeslag heeft in dit geval niets met het kabinet te maken maar met de steeds stijgende olieprijzen.
Snap ik wel, maar die milieutax zat al bij mijn ticket inbegrepen.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:54 schreef Abracadabra het volgende:
Ik heb het niet alleen over de brandstoftax, maar om daarmee te beginnen: Waarom zijn de prijzen in Duitsland dan zoveel lager dan bij ons? De brandstofprijzen daar zijn hetzelfde als hier. Vakantie vanuit Nederland is in mijn ogen gewoon een melkkoe geworden. De milieutax bijvoorbeeld. Ten eerste is nog helemaal niet bewezen dat het milieu profiteert van deze belastingmaatregel, en het grootste deel van deze tax vloeit gewoon rechtstreeks in de schatkist en wordt voor heel andere zaken gebruikt dan het milieu.
Nou ja, we zijn Hollanders dus we moeten wat te zeiken hebben maar de prijs van de tickets wordt min of meer goedgemaakt door de stand van de bath op dit moment. In september kreeg ik er nog maar 46 voor een euro, gisteren brak de bath bij aankoop (Bangkok Bank) door de 50. Over een hele vakantie bekeken scheelt dat weer behoorlijk in je voordeel.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:19 schreef APK het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar die milieutax zat al bij mijn ticket inbegrepen.
Ik vind het ook belachelijk, zeker omdat mensen met een stop-over dat niet moeten betalen.
Alsof hun stoel minder vervuilend is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |