Hierover heb ik nog geen bericht van haar gehad. ( dus nog even afwachten )quote:Op dinsdag 15 april 2008 18:24 schreef Gaoxing het volgende:
Aan wat voor periode denkt ze weasel? Heeft ze wat kennis/opleiding betreft iets te bieden?
waarvoor? in Thailand is de dollar geen standaard betaalmiddel. In Cambodja wel (en in Vietnam kan het ook), maar om daar nu al dollars voor te kopen is een beetje voorbarig, kun je net zo goed daar pinnenquote:Op zaterdag 19 april 2008 19:25 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Hierover heb ik nog geen bericht van haar gehad. ( dus nog even afwachten )
Ik denk dat het verstandig is om alvast 200-300 euro aan amerikaanse dollars te kopen niet?
( veel dollars voor weinig euro's he nu.. )
Of?
Het klinkt 'vrijwilligers' vaak een beetje raar in de oren, maar vrijwilligerswerk is geen vakantie. Daarom stelt elke serieuze organisatie inderdaad de eis dat je er langer zit (en dan is een jaar nog erg kort, en nee, zonder aantoonbare ervaring en kennis hoef je geen poging te wagen). Het is immers de bedoeling dat de organisatie er ook iets aan heeft, ipv omgekeerd. En dat is niet het geval met een paar maandjes in algemene dienst, en dan weer vertrekken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:49 schreef weasel85 het volgende:
Hmm, voor een vriendin van mij ben ik op zoek naar een ziekenhuis/orphanage of whatever.... waar ze een tijdje gehandicapte kinderen zou willen helpen.
Is iemand hier bekend mee in thailand/vietnam of omgeving?
zelf vond ze de site : www.eirene-nederland.org Maar dit is dan weer nadelig, want je moet er minimaal 1 jaar werken
?
nogmaals dank
Toen wij in Cambodja waren hebben we het in Pnomh Penh geregeld, waren wel 1 dag ons paspoort even kwijt maar konden ook zelf de datum aangeven dat die in moest gaan, kostte 5 dollar maar dan dat je het in sihanoukville regelt. Maar als je in Sihanoukville komt is het zeker handig om je visa daar te regelenquote:Op zaterdag 19 april 2008 20:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als je een visum voor Vietnam in Sihanoukville gaat halen, kost je dat nog geen 15 minuten. Maar let wel dat dit visum op datum is. Je bent niet de eerste die een dag te vroeg aan de grens is, en vervolgens een nachtje moet slapen in het grenskantoor van de Cambodjaanse douane , omdat je pas de dag erna de grens over mag (dikke grijns van de douanier). Ik weet niet zeker of dat voor alle consulaten in Azie zo is, ik weet wel dat als je hier een visum voor Vietnam regelt, het visum niet op de datum is, en dat je meer vrijheid met de datum van inreis (en dus ook uitreis
)
Ik heb het doorgegeven aan haar. Bedankt!quote:
Ha... ha... ha... 109 pleuries voor een aantal visumsquote:Hartelijk welkom bij de VisumExpress Service van Holland Parcel Express.
U heeft een aanvraag gedaan voor een toeristenvisum voor Thailand, Laos, Cambodja, Maleisië. Voor een verblijf korter dan 30 dagen in Thailand is geen visum nodig. Voor Maleisié is geen visum nodig. Laos en Cambodja kunt u ter plaatse uw visum aanvragen. Als u van te voren aanvraagt kan het visum verlopen voor u arriveert omdat visa beperkte geldigheid hebben.
Kosten VisumExpress Full Service voor 1 paspoort(en)
VisumExpress Full Service: ¤ 50,00 exclusief BTW
Consulaire kosten: ¤ 50,00 inclusief BTW
Totaal: ¤ 109,50 inclusief BTW
Ik heb hier Kilroy Travels al een mailtje over gestuurd, berichtgeving hierop zal ik waarschijnlijk morgen ontvangen. Maar ik dacht maar, om meer tips te geven/krijgen in dit topic, dat ik het hier ook maar post voor de nieuwgangers.quote:Stel dat ik 6 maanden wegblijf. En ik regel een retour ticket, van Dusseldorf -> bangkok en als retourplaats maleisie -> dusseldorf. Ik ben een beetje bang dat ik niet in het land ben op de retourdatum. Misschien wil ik wel een maand eerder weg? Dan denk ik eraan om een enkeltje te boeken... Maar dan lees ik weer verhalen dat men in Thailand zeker wil weten dat je uiteindelijk weer oprot...
Kortom: Ik wil geen retourtje boeken omdat ik niet weet wanneer ik wil teruggaan.
Vaccinatie datum is ook al geplanned op 7 juli.quote:Dus hoe kan ik dit het beste regelen? Toch een retourtje of maar een enkeltje?
Neehoor, had ze er al over gemailed.quote:Op zondag 20 april 2008 19:21 schreef marcb1974 het volgende:
Pas op met je zorgverzekeraar. Grote kans dat je binnenkort een rekening krijgt van 150 euro om je eigen risico even te betalen
Als je 'r nou even antwoord laat geven op mijn eerdere vragen..... Helemaal zo negatief als Dinosaur het afschildert is het namelijk niet, mits ze iets te bieden heeft aan kennis/ervaring en tijd.quote:Op zondag 20 april 2008 19:07 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Ik heb het doorgegeven aan haar. Bedankt!
quote:Op dinsdag 15 april 2008 18:24 schreef Gaoxing het volgende:
Aan wat voor periode denkt ze weasel? Heeft ze wat kennis/opleiding betreft iets te bieden?
Ze heeft zelf geen fok. Ik heb alles wat hij heeft getyped doorgemailed naar haar, een antwoord heb ik nog niet gehad. Ik weet momenteel nog steeds niet wat ze wilt, wanneer ze wil vertrekken, wat voor kwaliteiten ze heeft te bieden etc...quote:Op maandag 21 april 2008 03:34 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Als je 'r nou even antwoord laat geven op mijn eerdere vragen..... Helemaal zo negatief als Dinosaur het afschildert is het namelijk niet, mits ze iets te bieden heeft aan kennis/ervaring en tijd.
quote:Op maandag 21 april 2008 17:49 schreef weasel85 het volgende:
Ze heeft zelf geen fok. Ik heb alles wat hij heeft getyped doorgemailed naar haar, een antwoord heb ik nog niet gehad. Ik weet momenteel nog steeds niet wat ze wilt, wanneer ze wil vertrekken, wat voor kwaliteiten ze heeft te bieden etc...
Sorry kerel meid
![]()
Als je het over Thailand hebt: dan moet je na dertig dagen wel feitelijk het land uit, en kun je op het nieuwe visum weer terugkomen. Je kunt niet in Thailand blijven, je moet feitelijk uit- en weer inreizen om het tweemaands visum in te laten gaan.quote:Op zondag 20 april 2008 19:07 schreef weasel85 het volgende:
[..]Want zoals hun het zeggen: De eerste 30 dagen geen visum nodig, dan hoef ik maar op de 25ste dag ( zeg maar.. ) een visum aan te vragen om daar 2 maanden te verblijven. Lekker handig! Dan is mijn probleem in ieder geval de wereld uit.![]()
Vaccinaties zitten niet in het basispakket he, daar heeft je eigen risico dus niets mee te maken. . .quote:Op zondag 20 april 2008 19:21 schreef marcb1974 het volgende:
Pas op met je zorgverzekeraar. Grote kans dat je binnenkort een rekening krijgt van 150 euro om je eigen risico even te betalen
Ja, vind het behoorlijk lastig om te bepalen hoe lang ik er blijf... Maar denk ook wel dat het verstandig is om een visa te halen in Nederland! Heb je trouwens MSN? Dat het wat makkelijker verloopt dan per pm?quote:Op maandag 21 april 2008 18:51 schreef niet_links het volgende:
Weasel pas op hoelang wil je nu onafgebroken blijven in Thailand. Er zijn allerlei strengere visum regels gekomen de laatste tijd Beste in mijn optiek is een paar toeristenvisa te halen in Nederland voor Thailand. Niet nodig als je onder de 30 dagen in het land blijft. Maar je kan niet steeds in en uit gaan.
Ben ik het mee eens ja... Tot heden heeft ze nog steeds niets laten horen...quote:Op dinsdag 22 april 2008 02:35 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dan moet ze het maar fijn zelf uitzoeken he
Ja inderdaad... nu moet ik wel uitzoeken hoe en wat ... want heb geboekt op 29-9-08quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als je het over Thailand hebt: dan moet je na dertig dagen wel feitelijk het land uit, en kun je op het nieuwe visum weer terugkomen. Je kunt niet in Thailand blijven, je moet feitelijk uit- en weer inreizen om het tweemaands visum in te laten gaan.
Ik weet niet of dat in je reisplannen past.
als je niet te veel geld uitgeeft aan ''vriendinnen" dan max 400 incl. duiklessenquote:Op woensdag 30 april 2008 13:45 schreef Hartendame het volgende:
Ik en mijn vriend hebben op de site van D-reizen een aanbieding gezien van zo'n 900 euro voor 15 dagen Thailand.
Nou is mijn vraag, als je 15 dagen in Thailand verblijft, hoeveel euro geef je dan ongeveer per persoon uit?
als ik de verhalen mag geloven.... 100 euro per week.. maar je kunt er ook rondkomen van 250 per maandquote:Op woensdag 30 april 2008 13:45 schreef Hartendame het volgende:
Ik en mijn vriend hebben op de site van D-reizen een aanbieding gezien van zo'n 900 euro voor 15 dagen Thailand.
Nou is mijn vraag, als je 15 dagen in Thailand verblijft, hoeveel euro geef je dan ongeveer per persoon uit?
Zijn veel mooiere plekken als Pattaya in Thailand. Zelf mijd ik ik het als de pest daar. Maar goed ieder zo zijn voorkeur.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:45 schreef chelloboy het volgende:
Ik ga 20 Juli voor 2 weken naar Pattaya,overdag wat op het strand of zwembad rondhangen en dan het nachtleven in daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |