Wat zijn ze, vergeleken met ons, toch progressief in de VSquote:Op donderdag 7 februari 2008 18:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
We hebben nog een vrouw, een zwarte en een bejaarde kandidaat over.
En een christenextremist.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
We hebben nog een vrouw, een zwarte en een bejaarde kandidaat over.
Ik denk dat de partij daartoe druk zal uitoefenen, zo krijgen ze de meeste kiezers achter zich. Het ligt er ook aan wat ze zelf willen, maar ik kan me momenteel geen betere running mate bedenken voor McCain.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:04 schreef Morendo het volgende:
Jij denkt dat McCain Huckabee kiest als running mate?
Ik denk dat die echte conservatieve Christenen die McCain toch al niet mogen, helemaal niet blij zouden worden van de Joodse Lieberman, dus als McCain die achter zich wil hebben is Huckabee zijn 'best bet' momenteel.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:12 schreef Monidique het volgende:
Huckabee lijkt logisch. Eerst dacht ik nog aan Lieberman, maar ja, die kan natuurlijk altijd nog op Buitenlandse Zaken.
Eerlijk gezegd vrees ik dat dat voor zeker die groep een groot probleem zal zijn. Nog meer dan ras of afwijkend Christelijk geloof.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:26 schreef Monidique het volgende:
Och, zou dat zoveel uitmaken?
Ik ben nog steeds vrij zeker dat Obama en Clinton niet samen op een ticket zullen gaan staan, maar wie het dan wel moet worden? Edwards misschien...quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:40 schreef MrX1982 het volgende:
Ik verwacht dat Clinton de kandidaat bij de democraten wordt. Wie zou zij als running mate nemen?
Moeilijk te zeggen, ideologisch gezien hang ik naar de Republikeinse kant dus zou ik graag de tegenstander zien die het minste bedreiging voor McCain oplevert. Wie dat zal zijn durf ik nog niet te zeggen, ligt ook aan de situatie tegen die tijd en de running mates. Ik geloof in ieder geval niet zo in het idee dat de VS niet klaar zou zijn voor een zwarte president, die maakt wat mij betreft minstens evenveel kans als een blanke vrouw.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:25 schreef Montov het volgende:
Nou ja, het hoeft geen Democraat te worden, hoewel ik dat wel vind, maar wat is je keuze als je moet kiezen tussen McCain en Obama, en McCain versus Clinton?
Zou Edwards niet beter bij Obama passen?quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:02 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds vrij zeker dat Obama en Clinton niet samen op een ticket zullen gaan staan, maar wie het dan wel moet worden? Edwards misschien...
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebbenquote:Op donderdag 7 februari 2008 20:49 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik denk:
Er is vanuit de rechtse hoek druk uitgeoefend op Romney. Romney stapt nu uit de race zodat Huckabee nog een kans maakt tegen McCain (300 delegates kun je met een winner takes all zo inhalen).
Romney krijgt later ergens nog wel een leuk baantje (ambassadeur ofzo), of wordt niet meer lastig gevallen door bepaalde groeperingen.
Ja, ik heb nl. begrepen dat hij in het verleden ook mot had met christelijk-rechts en andere sterke lobby's in de Republikeinse partij. Misschien zit daar wel een deal achter. Vooral omdat de Republikeinen nu met argusogen aanzien dat de coalitie tussen religieuzen en businessinterests (waarvan Romney weer een exponent was) in de Republikeinse partij aan het afbrokkelen is.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:55 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben
Ik bedoelde dat het voor allebei een mogelijke keus was, maar lijkt me geschikter voor Hillary omdat de verschillen tussen Hillary en Edwards groter zijn dan tussen Edwards en Obama. Des te groter het verschil tussen de running mates, des te breder de groep die ze achter zich kunnen krijgen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zou Edwards niet beter bij Obama passen?
Volgens mij niet, op wiki staat iets over een conventie.quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:07 schreef Klopkoek het volgende:
Is Texas trouwens ook een winner takes all staat? Of is dat ook alleen zo dat alleen de districten winner takes all zijn?
Als het ut eerste is dan heeft Huckabee zeker nog een kans.
Tellen niet meer mee denk ik, zo ging het ook bij Edwards...quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:18 schreef vanRillandBath het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met Romney's gedelegeerden?
Feestje!quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:35 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn God, die McCain zag ik net op CNN. Mijn haren gingen recht overeind staan. Wat een slijmbal.
"When a seperation is being made between liberty and justice, neither is safe"![]()
Nee, als ik Amerikaan was zou ik op een Democraat stemmen, alhoewel de Democratische partij vroeger van oudsher natuurlijk een corrupte bende was.
Je doelt daarmee op het traditionele uitbuiten en discrimineren van niet-blanken door Democraten?quote:
Nou eigenlijk meer de rol van de Democraten tijdens en na de burgeroorlog en de nauwe band met de KKK in die tijd. Nauwe band is een beetje understated misschien, de KKK was gewoon een vleugel van de Democratische partij in die tijd.quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je doelt daarmee op het traditionele uitbuiten en discrimineren van niet-blanken door Democraten?
Ik denk dat het ze weinig boeit omdat, zoals je al zegt, er veel veranderd is in honderdvijftig jaar tijd: het zijn in feite twee verschillende partijen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Toegegeven; er is veel veranderd, maar toch een interessant stukje geschiedenis waar Democraten het niet graag over hebben.
Romney is niet uit de race, maar heeft zijn campagne stilgelegd. Zijn gedelegeerden tellen nog steeds mee, en daarmee heeft hij nog steeds invloed.quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tellen niet meer mee denk ik, zo ging het ook bij Edwards...
Yep, maar zijn kandidaatschap is niet meer mogelijk. Zijn delegates zullen voor McCain of Huckabee stemmen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:18 schreef SpaRood het volgende:
Romney is niet uit de race, maar heeft zijn campagne stilgelegd. Zijn gedelegeerden tellen nog steeds mee, en daarmee heeft hij nog steeds invloed.
Ik hoop het!quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:17 schreef Montov het volgende:
Ik verwacht Obama als winnaar, hij heeft het momentum en de verwachting is dat hij de komende maand het gros van de caucussen en primaries gaat winnen, en dat geeft nog meer momentum, en ik verwacht dat hij daarmee ook Texas en Ohio kan pakken, of althans zeer goed pareren, begin maart. Het zal dan nog niet afgelopen zijn, maar begin april zal duidelijk worden wie de Democratische kandidaat zal zijn: Obama.
Hadden de Republikeinen nooit zo'n racistische vleugel?quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:02 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nou eigenlijk meer de rol van de Democraten tijdens en na de burgeroorlog en de nauwe band met de KKK in die tijd. Nauwe band is een beetje understated misschien, de KKK was gewoon een vleugel van de Democratische partij in die tijd.
Toegegeven; er is veel veranderd, maar toch een interessant stukje geschiedenis waar Democraten het niet graag over hebben.
De Republikeinse partij is juist ontstaan uit abolitionisten. Vooral om economische redenen, maar toch.quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hadden de Republikeinen nooit zo'n racistische vleugel?
PS: heb je je verdiept in de KKK? Lijkt me wel boeiende club om eens wat over te lezen.
Ja oftewel geen verandering.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:48 schreef popolon het volgende:
Tja McCain zou het best wel aardig kunnen doen als president, economisch gezien is het geen brein maar goed.
Jammer dat het alleen zo'n warmonger is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |