quote:Op zondag 3 februari 2008 22:05 schreef Kersjes het volgende:
Komt volgens mij uit een of andere gratis kado-doos, zit in een glazen fles.
Ja... Grappig detail wel.... T ene monster was t kleinste van de 5 ( maar niet de lichtste geloof ik... ) En de laatste dus wel de zwaarste!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hoi allemaal, Meike heeft gister nog erg weinig gegeten, zoals verwacht wilde ze geen broccoli eten (en dat is haar lievelingskostje) wel een schaaltje yoghurt erin gekregen en een paar hapjes fruit.
Vannacht goed geslapen, wel vroeg wakker met HONGER! Dus gauw de kleren aan, en de papfles gegeven, die ging er lekker in (maar dat was gister ook zo) later met mama aan tafel een paar stukjes brood mee gesmikkeld, en rond 9.00 uur lag mijn kleine spookweer te slapen. Maar eens zien wat de dag brengt vandaag....
Straks gaat ze naar oma, want ik moet werken....![]()
Beaker, wat fijn dat Jet heeft gegeten!! Misschien moet je het in het vervolg iets eerder op Fok! melden, want volgens mij helpt dat!!!![]()
Memmel, kon Anna de oogjes nog openkrijgen vanmorgen of zaten ze vastgeplakt.....sneu!
Goh en Ruben ook al ziekjes...en die is nog zo klein! Beterschap!
Oef Marit, dat lijkt me ook lastig om het niet te vertellen, maar wat je zegt: het is nog heel pril natuurlijk.
Veel plezier met het Center Parcs uitje!!![]()
K_P, onbegrijpelijk he, hoe ze gewoon verder slapen in de kots....man ik heb het gevoel dat het hele huis naar kots ruikt!
Leuk dat je meiden nu kruipen, wat gezellig zo met zijn tweetjes! Gaan ze achter elkaar aan?
Lijkt me aan de ene kant zwaar, maar toch ook wel helemaal super om er 2 te hebben!! Hoe gaat dat, gaan ze ieder hun eigen gangetje met spelen, of zijn ze altijd met elkaar in de weer?![]()
Vamp, mooi ventje heb je daar! Het nieuwste minimonster heeft idd wel wat bollere wangetjes!!![]()
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:47 schreef appelsap het volgende:
Ik zou eens vragen of jij voor het gemak ook niet een euro minder per uur kunt gaan betalen dan.
Als ze eenmaal door zijn, dan kan het hard gaanquote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:33 schreef Memmel het volgende:
En ik keek net in Anna d'r mondje....kan iemand mij vertellen hoe hard tanden groeien? Gisteren leek het nog wel mee te vallen, maar vannacht zijn ze echt gewoon hard gegroeid. Zou ze daar last van hebben gehad?
quote:Syndroom van Usher
Korte beschrijving
Het syndroom van Usher is een erfelijke aandoening. Door deze aandoening ontstaan slechthorendheid/doofheid en slechtziendheid/blindheid. De oorzaak is een verandering in het erfelijk materiaal.
De meest duidelijke symptomen van het syndroom van Usher zijn gehoorverlies en Retinitis Pigmentosa. Soms is er ook sprake van evenwichtsproblemen.
Retinitis Pigmentosa is een aandoening van het netvlies.
Er zijn drie vormen van het syndroom van Usher: type 1, type 2 en type 3. De eerste twee types komen het meest voor.
Type 1: vanaf de geboorte is sprake van doofheid en evenwichtsstoornissen. Door de evenwichtsproblemen gaan de kinderen minder snel zitten en lopen. Rond het tiende levensjaar gaat het zicht achteruit, beginnend met nachtblindheid. Op den duur verdwijnt het zicht helemaal.
Type 2: vanaf de geboorte is sprake van gehoorproblemen. Er komen geen evenwichtsstoornissen voor. In het begin van de puberteit begint de slechtziendheid.
Type 3: bij de geboorte is sprake van een goed gehoor. Meestal zijn er geen evenwichtsproblemen. Het gehoor gaat geleidelijk achteruit. De snelheid waarmee problemen met het gehoor en het zicht ontstaan kan per persoon heel verschillend zijn. Nachtblindheid begint vaak tijdens de puberteit. Het gezichtsvermogen zal ook geleidelijk achteruit gaan.
Diagnose
Het syndroom van Usher wordt vermoed op grond van bovenstaande verschijnselen. De diagnose wordt gesteld met behulp van oogonderzoek, gehooronderzoek en onderzoek van het evenwicht. De diagnose kan worden bevestigd met genetisch onderzoek.
Behandeling
Het syndroom van Usher is niet te genezen. Bij het syndroom kunnen hulpmiddelen zoals een geleidehond, taststok of bril uitkomst bieden. Verder kunnen educatieve programma's helpen bij het leren omgaan met beperkingen van het gehoor- en gezichtsvermogen.
Ik heb een oudoom gehad die dit syndroom ook had. Hij kon nauwelijks praten. We schreven in zijn handen wat we hem wilden zeggen. Maar we spreken nu wel over iemand die 100 jaar geleden was geboren.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:28 schreef Brighteyes het volgende:
Tsjonge zeg, het blijft hier nog wel even na-echoen hoor...
Ik zie mezelf nog tikken een paar weken geleden dat er voor dove mensen zoveel mogelijkheden zijn met wat aanpassingen hier en daar...
Maar dit is natuurlijk wel even een heel ander verhaal idd. Pfoe...
Als de eventuele blindheid pas komt na een aantal jaar, kan er natuurlijk ook gebruik worden gemaakt van braillieschrift.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:42 schreef Brighteyes het volgende:
Een soort van collega van mij is tolk voor doof-blinde mensen, echt fantastisch om te zien. Hij heeft een aantal jaar iemand begeleid bij ons congres, heel bijzonder, ook voor de persoon die hij begeleidde. Er zijn zeker wel mogelijkheden natuurlijk. Maar het is wel weer even een stapje verder, dat bedoelde ik.
Maar goed, wie weet wat ze over een aantal jaar (of nu al) wel niet kunnen bedenken mbv de digitale wereld.
Mss wel een apparaatje dat je op je hand kan zetten om dingen die een ander zegt/typt te vertalen.
En als dat er nog niet is, dan moet iemand dat maar eens rap gaan ontwikkelen, dat kan nooit heel erg moeilijk zijn lijkt me. Dan hoef je niet perse tolk te zijn om via de handen te kunnen communiceren.
Je kunt zelfs nog overwegen om je kind in deze ook "tweetalig" op te voeden. Zelf gebarentaal leren en voortaan alles alvast met gebaren ondersteunen. Zo kan een kind spelenderwijs met gebarentaal leren omgaan. Er zal vast wel advies gegeven kunnen worden in het ziekenhuis of bij een patientenvereniging.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja... dat vergeet ik idd helemaal, dat kan natuurlijk sowieso ja.
Ja hoor, happy happy joy joy...maar niet het eerste waar je aan denkt als je hoort dat je kind doof en blind wordt denk ik. Soepstengel, wat ontzettend kl*te voor jullie zeg. heel veel sterkte om hier mee om te gaan.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:41 schreef Verida het volgende:
Oh ,S_oepstengel wat ontzettend naar om te horen. Maar ze kan toch gewoon vrolijk en lief blijven.
Jetquote:Op donderdag 7 februari 2008 10:02 schreef DaviniaHR het volgende:
Beaker,hopelijk knapt linde snel helemaal weer op. en peer gaat er iig in, heeft ook veel vocht, dus dat is ook goed, toch?
aaaaaggghhhh! Breng ze maar hoorquote:Op donderdag 7 februari 2008 10:31 schreef Stiemie het volgende:
Ik vond het anders wel een fijn idee dat Linde lekker bij jou uit kon komen zieken Beaker. Ze is namelijk mega-chagerijnig
![]()
Stiemie, dat gaat vanzelf over.... kan alleen helaas ff duren..quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:09 schreef Stiemie het volgende:
Pff was jij dat nou laatst Kersjes? Met een super-sjago Devin?Ik hoop het want dan heb ik hoop dat dit nog voorbij gaat want laatst schreef je toch dat ie weer supervrolijk was?![]()
In de box -> weeeeeh
In de wipstoel -> weeeeh
In bed -> weeeh
Op schoot zitten -> weeeeh
Op haar buik liggen -> weeeeeh
Op haar rug liggen -> weeeeeh
Ondertussen gaat mama ook weeeehLaat iemand a.u.b. zeggen dat dit maar een fase / sprongetje is
quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, het is gewoon een faseHoort erbij.. Chris was ook een paar dagen heel huilerig. Om dinsdag opeens te veranderen in het vrolijkste jongetje van de stad.. De hele dag lol. Dus dat komt met Linde vast ook wel goed.. Gewoon even doorbijten mams
Goh.. op zich logisch toch? Fruit is voor baby's veel lekkerder dan groente. (Zoeter.)quote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:58 schreef Beaker het volgende:
Oke, we zijn eruit! Jet eet fruit, maar groente niet
Voorlopig dus maar lekker fruit geven en die groenten komen wel een keer! Gisteren hadden we worteltjes en een aardappel gepureerd en .....
alles kwam eruit!
![]()
Iemand ervaring hiermee?
jawel! Ik weet dat er een in Den Haag is, maar ik weet even niet meer hoe en waar. Ik zal eens voor je kijken, volgens mij ging het uit van een moedergroep van een van de borstvoedingsverenigingen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:02 schreef p_iglet het volgende:
Speelgroepen voor moeders/vaders met baby's bestaan vast niet he
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:48 schreef _Flash_ het volgende:
Je had beter met groente kunnen beginnen denk ik dan.
quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:30 schreef S_oepstengel het volgende:
Iedereen enorm bedankt voor de steunende woorden, echt heel lief
Misschien heel dun een beetje vaseline smeren?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 09:10 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft een opengesprongen zuigblaar op zijn lip waar hij last van heeft. Is daar eigenlijk wat aan te doen? Ik kan moeilijk iets van lippenbalsem erop smeren denk ik?
Ik heb voor Anna de nummer 3486, parelmoer met tulpen. Ik vind voor jongens die met die zebra zo leuk.quote:
Die heb ik gezien, die zijn leuk!quote:Op zondag 10 februari 2008 10:07 schreef Memmel het volgende:
[..]
Ik heb voor Anna de nummer 3486, parelmoer met tulpen. Ik vind voor jongens die met die zebra zo leuk.
Kersjes, je hebt helemaal gelijk. Het ging weer ouderwets over 'gelukkige huwelijken' en de 'hulpmiddelen'. We hadden de Christine le Duc leeggekocht voor haar. Hilarisch natuurlijk als de bruid to be een andere vriendin en ik daar de lol wel van in zien, maar de rest van het softballteam er iets te preuts voor is![]()
Gelukkig had manlief wel even gebeld naar opa en oma om te vragen hoe het ging. Alles natuurlijk goed. Ze had spruiten, rundvlees en kwark op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |