abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 februari 2008 @ 21:12:10 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_56508253
Het grote kleine babietjes topic deel 132

Babietjes:
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
7 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
9 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje

We hadden het over verstopte darmkanalen en in brand vliegende magnetronsterilisators...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 10-02-2008 20:45:48 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56508468
Nou alles doet het verder nog hoor
Ik had 1 fles niet in dat ding gedaan dus we hadden geluk, want uit een andere fles dan een Difrax drinkt ze dus niet
Morgen nog even het een en ander kopen en dan zitten we er weer warmpjes bij

Ik vergeet NOOIT!! geen water meer in dat ding te doen!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 3 februari 2008 @ 21:22:35 #3
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56508512
Wat BE zegt doe ik dus ook altijd: het water erin laten staan zodat iig niet kan droogkoken.

Anna heeft vandaag iets teveel indrukken opgedaan. Die ging maar moeilijk slapen, maar was zo vreselijk moe!!
Nu slaapt ze lekker en ze heeft net een papfles van 240 cc he-le-maal op. In een keer!
Die 16 uur fles heeft ze niet meer nodig. Ik geef haar nu wat diksap of water in de plaats.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 3 februari 2008 @ 21:25:43 #4
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56508594
hihi beaker dat vergeet je 1x en daarna nooit meer. Gelukkig is de rest niet verbrand. En boffen dat jullie nog een flesje overhadden zeg.

Be, ik zag dat de geboorte datum van Zoë niet klopt ze is geboren op 14 december.
De foto's stuur ik morgen op. Zijn nog niet zo lang terug van mijn schoonouders en ga nu ff kijken naar baby te huur en zappend tussen dat en peter R de Vries.

Nog even over moeilijk poepen. Probeer niet te veel te helpen door bv een thermometer dat zorgt voor luie darmen. Je kan wel druk op de anus uitoefenen. Met bv je vinger billendoekje of iets op die manier zorg je dat ze gaan persen en gaat het soms makkelijker.
Succes.

Zoë had het vandaag bij oma niet naar haar zin mopperen en teuten, en nu net besefte ik me dat ze het waarschijnlijk koud had daar. Normaal is het daar heel warm groeien de champigons onder mijn oksels maar nu niet en ze had alleen een maillotje aan in de wagen met slapen en een dun dekentje. Ach arm schaap.
Thuis was ze al snel weer de oude.

Liefs joyce
pi_56509153
Dank voor de tips, manlief moet er morgen maar mee aan de slag geloof ik.
We hebben sap geprobeerd, ik had een fles Friso kant-en-klare fruitdrank liggen dus daar heeft Devin 80 cc van gehad. Voor het eerst dat hij wat anders te drinken heeft gekregen dan BV en hij vond het heerlijk, wilde daarna nog meer maar nam gelukkig ook genoegen met de borst.

Klein_spookje, het is vandaag ook heel koud. Ik heb net een extra deken over kleintje heengelegd. De wind staat vol op zijn kamer (we wonen op 4 hoog) en het is bizar koud op zijn kamer nu.
.... met gevoel voor drama....
  zondag 3 februari 2008 @ 21:54:25 #6
82727 klein_spookje
pi_56509571
Kersjes is je mannetje wat rustiger geworden nu?
Wat is friso kant en klare fruitdrank?

Het is idd koud vandaag, we hebben hier enkel glas en zitten op een hoek. en hebben nu toen we weggingen zelfs de kachel aangelaten zodat het niet steenkoud zou zijn als we thuis zouden komen.
Zoë heeft nu ook een pyama aan en een maillotje er onder, lakentje en 3 dekens. Bij ons op de slaapkamer is he zo koud.
pi_56509933
Komt volgens mij uit een of andere gratis kado-doos, zit in een glazen fles.
Kant & klare fruitdrink vanaf 6 maanden van appel, banaan, sinaasappel met extra vitamine C, zonder toegevoegde suikers. Hmmm, banaan, had ik misschien beter niet kunnen doen bedenk ik nu
Nou ja, zal wel los lopen, zoveel zal er vast niet in zitten...
pi_56509969
Beaker dat water vergeet je nooit meer .

Devin aan de sap, lekker .

Koud is het hier ook, de wind waait flink door. Brrr.
Vanmiddag zijn we op kraamvisite geweest met die kleine. Was leuk en ze heeft zich prima gedragen. Gewoon wakker geweest van kwart voor 3 tot na de fles van 7 uur (net een klein powernapje van amper 20 minuten). Om half 8 heb ik haar in bed gelegd en toen moest ze even van zich af mopperen, maar ze viel vrij snel lekker in slaap .
En ik krijg allemaal van die opmerkingen dat ze zo wijs uit haar oogjes kijkt *trots is*
Fake it till you make it...
pi_56513515
Gwen heeft gisteren tijdens de kinderoptocht veel bekijks gehad in de draagdoek. Kreeg zelfs reacties van zielig omdat het zo koud was zo een klein ding in die doek. Ze was lekker warm gekleed en lag diep verborgen onder de vier lagen stof van de doek, heerlijk te slapen . Mijn schoonmoeder zei al dat ze ws de jongste kijker zou zijn

Zielig om te zien als de krampjes bij haar opspelen, gelukkig trekken ze ook vlug weg. Waar we ons wel een beetje over verbazen is als ze haar hoofdje optilt, je zou bijna zeggen dat ze haar nekje al wat onder controle kan houden , lijkt me sterk zo vroeg maar ze kan het hoofdje heel goed recht houden. Dat hoofdje vormt toch wel een beetje een probleem hier, want als we haar in bed leggen zou ze op haar rug moeten toch en haar hoofdje draaien afwisselend van de ene naar de nadere kant. Gwen ligt het liefst gewoon met haar neus in de lucht en vertikt het dus om haar hoofdje een kant opgedraaid te hebben, ze draait het gewoon terug zodat ze op achterhoofdje ligt. Eigenwijs ding, nu al . Iemand tips??
  maandag 4 februari 2008 @ 07:47:27 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56519728
Sasha heeft van 23.00 tot nu geslapen!
Hij begint nu net te piepen dus ik ga snel een fles klaar maken.
pi_56519995
Oeh! Dat is fijn BE! Vreemd is dat he? Als ze zo'n eerste nacht doorslapen wij stonden gelijk bij Jet om te kijken of alles wel goed was!

Smakelijk eten Sasha!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56520033
fijn BE!!!

Kleine spookje hier is ziek... had vanacht 39,5 koorts en is hangerig pieperig en slaapt veel. Heel zielig. Hopelijk knapt hij snel weer op.
  maandag 4 februari 2008 @ 08:37:36 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56520034
Hij heeft het al wel een paar keer eerder 6 uur geslapen en 1 keer eerder idd ook zo lang, maar ik ben idd ook even gaan luisteren of alles nog wel ok was.

En nu ligt hij weer heerlijk met een volle buik in bed na te pruttelen. Doe ik snel ook nog even een tukkie.
pi_56520045
Beaker wat zal jij geschrokken zijn.

Randa, Damian kon vanaf zijn geboorte zijn hoofdje al heel erg lang en goed rechtop houden!
Maar waarom moet haar hoofdje persee naar een kant gedraaid worden?

Damian zit weer in een vervelende fase! Zodra hij eten krijgt doet hij pffttt met zijn mond en dan loopt alles er weer uit en dat dan bij elke hap. En nu toch wel op het hoogtepunt, gewoon bij elke hap dus ik krijg er niks in.
Hoelang duurt deze fase?
  maandag 4 februari 2008 @ 08:41:35 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56520065
Wrsch om er een mooi rond koppie van te maken appelsap.
Als kindjes te veel naar 1 kant liggen krijgen ze een scheef hoofdje, maar als ze alleen maar op hun achterhoofd liggen wordt dat weer heel plat.
Het mooiste is als je het dus idd een beetje om kan wisselen.
pi_56520079
Oooh zo! Daar had ik niet eens aan gedacht, ik dacht misschien ivm spugen! Maar logisch inderdaad.
  maandag 4 februari 2008 @ 09:06:18 #17
82727 klein_spookje
pi_56520287
Goede morgen deze morgen,

Be wat een ruk heeft je kleine man gemaakt jemig daar schrik je dan even van als je wakker word.
Ik ben blij dat Zoë nog 1x komt s nachts mijn borsten zijn wat van slag op het moment. Ik kolf na een voeding de druk eraf en dan kolf ik met gemak 120cc. Nu even fijn om een voorraad op te bouwen maar pfie straks weer terug naar gewoon graag.

Ik ben hier druk bezig met zoeken naar een gastouder of gewoon oppasmeisje/oma wat dan ook.
Het wil met een gastouder hier in de buurt niet lukken helaas. En dat valt hel erg tegen. Dus mocht iemand in de buurt van Rijswijk ZH iemand weten die zou willen oppassen voor 2 dagen in de week ik zou graag kennis maken.
Nu gaan we kijken of we iets bij school kunnen ophangen.

Randa hier ook altijd commentaar op de draagdoek hoor. Zielig en raar, maar o zo makkelijk vind ik dat ding. Wel vind ik het knopen nog moeilijk heb je misschien nog tips om dat makkelijk te doen?

O ik hoor gepruttel boven ga maar eens kijken bij mijn meisje.
pi_56520517
Jeetje Beaker, dan is schrikken! Gelukkig had je nog een flesje over voor Jet!

En Sasha zomaar doorslapen. Raar is dat he? Ik durfde de eerste keer niet alleen in Linde's kamertje te gaan kijken Was zo bang dat er iets gebeurt was.

Lastig hoor dat je geen gastouder kunt vinden Klein_spookje. Helaas kom ik niet uit de buurt, dus ik heb geen tips voor je.

Hier hebben we ook een ziek meisje. Zaterdagavond ineens vrij hoge koorts (39.1) en 's nachts spoken. En sinds gisteren geen koorts meer, maar wel hele zuur stinken de poep/diarree Echt gewoon een hele vieze lucht.

Even crossposten hoor. Gisteren was ik de hele dag weg naar een cursus naaien voor beginners en dit is het resultaat

pi_56520584
stiemie, wat leuk !!!!

en BE, wat een super-nacht !
heerlijk joh!
  maandag 4 februari 2008 @ 09:52:05 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_56520812
quote:
Op zondag 3 februari 2008 22:05 schreef Kersjes het volgende:
Komt volgens mij uit een of andere gratis kado-doos, zit in een glazen fles.

Van de Plus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56521147
C1000 had hem er ook inzitten
  maandag 4 februari 2008 @ 10:16:25 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56521252
Stiemie, wat leuk!
  maandag 4 februari 2008 @ 10:20:49 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_56521322
quote:
Op maandag 4 februari 2008 10:11 schreef Randa_v het volgende:
C1000 had hem er ook inzitten
Daar moet ik het kaartje nog inleveren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 4 februari 2008 @ 10:28:36 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56521445
Stiemie, wat een leuk jurkje!!

Wij hoeven ons nooit zorgen te maken of eli het nog wel doet, want hij snurkt het hele huis bij elkaar Zijn deur staat altijd op een kier en we kunnen hem door de hele gang horen ronken
Wel zo makkelijk

Zieke beebs, een hopelijk is het snel weer goed!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56521853
Ik lees nu pas dat Sasha zo goed doorgeslapen heeft! Wat heerlijk is dat.

Ik vind dat doorslapen nu nog eng af en toe.
Als hij bijvoorbeeld in de middag ineens wat langer slaapt dan normaal is.
Of in het weekend, als wij ineens om 10 uur wakker schrikken en meneer ligt nog lekker te knorren!

Stiemie, wat een schattig jurkje en wat leuk dat je dat zelf kan maken.
En beterschap! Heeft ze nu nog ergens last van, buiten vieze stinkpoep?

Damian zit op het moment onder de blauwe plekken, zo zielig. Hij ging al een tijdje zo af en toe eens staan aan de tafel, de bank, stoel. Maar nu sinds gister is het ineens de heeeeele dag en als hij dan weer naar beneden wilt dan laat hij zichzelf zo naar beneden storten. Gelukkig gaat het vandaag al wat beter, hij heeft door dat het zeer doet en probeert nu netjes op zijn kont te ploffen. Of hij blijft net zolang miepen tot ik hem kom helpen.
Verder heeft hij sinds afgelopen weekend weer een tandje bij, nummer 7. En zo te voelen komt nummer 8 er ook aan.
pi_56521864
Hopelijk het goede topic...
Maarten heeft een voorkeurshouding en nu begint er een ietsiepietsie verschil te zien aan z'n hoofdje.
Ik leg hem altijd op z'n rug maar kan ik hem ook nog gewoon op zijn zij leggen?

Hoe doen jullie dat?
Leggen jullie je kindje op hun zij of rug of allebei?
En doe je dan een handdoek in de rug?
Ben zo bang dat hij door zal rollen als hij op zijn zij ligt.
pi_56521970
Van het CB heb ik een folder meegekregen over de voorkeurshouding. Het op de rug leggen en het hoofdje opzij leggen en dat afwisselen. Met fles geven ook opletten dat je regelmatig van zijde wisselt. Let ook op bij het rechtop vasthouden dat je genoeg wisselt.
Merlijn had een heel erge voorkeurshouding maar dat kregen we op de normale manieren niet verholpen omdat hij iets aan de bevalling in zijn nek had overgehouden, ging weg met manuele therapie. Maar dat is weer vrij extreem.
  maandag 4 februari 2008 @ 11:04:55 #28
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56522129
Wat een kek kleedje, Stiemie

Randa, Ethan heeft een paar maanden ook alleen maar op z'n achterhoofd gelegen en weigerde z'n hoofd te draaien. Hij kreeg ook echt een heel plat hoofd ervan en er werd bij het CB al gesproken over helmpjes enzo we hebben hem toen steeds als hij niet in z'n bed lag op z'n buik gelegd en op aanraden van Mibos (geloof ik?) een slaapkussen ding aangeschaft (http://www.babycare.nl/images/babysleep.jpg) en inmiddels is en z'n hoofdje weer mooi rond EN hij slaapt nu uit zichzelf met z'n hoofd opzij
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 4 februari 2008 @ 11:23:44 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56522513
Ik heb ook die folder gekregen over voorkeursligging.
Die handdoekrol mocht pertinent niet, daar zou hij tegenaan kunnen rollen etc. etc.

Als hij niet zijn hoofdje naar de juiste kant wil leggen als je hem in bed legt zou je het kunnen proberen als hij slaapt, bij Sasha lukt dat wel, hoewel hij dan ook niet altijd de hele tijd zo blijf liggen.

Verder is het slim om hem zodanig op het aankleedkussen te leggen dat hij zijn minstgebruikte kant moet gebruiken om jou te zien, hetzelfde voor zijn bedje.
Babietjes kijken graag naar het raam, dus als je een raam in zijn kamertje hebt zou je hem ook nog die kant op kunnen laten kijken.

Af en toe op je benen leggen zodat hij leert dat hij ook met zijn hoofdje recht kan liggen was ook een van de dingen die er in die folder staan.

Zorgen dat alle leuke dingen aan 1 kant van de box liggen, bijvoorbeeld iets met een muziekje, een kleurrijk speeltje etc. En dan de andere kant saai houden.

Oh ja, en bij het voeden (als je de fles geeft tenminste) hem altijd op die arm liggen waarbij hij dus ook weer die ongebruikte kant moet gebruiken om je aan te kijken.

Er staat ook iets in over bv, maar dat heb ik niet gelezen omdat dat niet van toepassing is. Randa, weet jij dat?
pi_56522526
Ah. ik had die fles dus uit de C1000 - doos! Er zaten ook appelchips in kan ik me herinneren, maar die zijn een paar maanden terug al opgegaan, en daar had Devin niks mee te maken

Stiemie, wat een leuk jurkje!
Linde boft maar met zo'n handige mama, die heeft straks een kledingkast vol met unieke, op-maat-gemaakte outfits

Damian zijn ontwikkeling gaat echt snel nu heb ik het idee! Wel sneu dat het af en toe met blauwe plekken gepaard gaat, maar dat hoort er nou eenmaal bij.

Beterschap voor Pepijn en Linde
Hopelijk zijn jullie snel weer beter.

Update: weer een keutel vanochtend, meer ook niet. Zo maar even naar huis bellen om te horen wat de stand is.
  maandag 4 februari 2008 @ 11:25:40 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56522557
Haha Kersjes, die appelchips hebben we nog niet aangeraakt, wel zijn de 'bammetjes' die in het plus-pakket zaten door papa opgegeten.

Zo te horen lijken die pakketten heel erg op elkaar, want wij hadden dus het plus-pakket met de appelchips en de sap etc.
pi_56522635
Hahaha kan jij zo hard snurken Eli! Wel handig Davinia, hoef je nooit met zwaar kloppend hart die kamer in

Jee wat gaan die tandjes ineens hard zeg bij Damian Appelsap. Ze volgen elkaar nu echt in rap tempo op. Ik blijf het trouwens ook eng vinden dat doorslapen. Vooral op vrijdag na een dagje kdv heeft Linde er een handje van. Ze krijgt daar dan vaak rond 4 uur half 5 een laatste fles. En ze slaapt daar overdag hooguit een uurtje of 3 maar meestal minder. Is natuurlijk veel te leuk met al die kindjes om naar te kijken Dan komen we thuis en dan is ze zo moe dat ze vaak al na een half uurtje naar bed gaat. Soms slaapt ze dan zo door van ongeveer half 7 tot de volgende morgen half 9 Moet zeggen dat je dan 's morgens wel echt heel erg schrikt als je beseft dat je haar helemaal niet gehoord hebt die nacht.

Hier hebben we niet echt ervaring met de voorkeurshouding. Nou ja Linde heeft er wel een tijdje last van gehad, maar we hebben het opgelost door haar om en om van een andere kant te benaderen bij fles geven en in bed leggen enzo. Nu heeft ze nog wel een beetje een plat achterhoofd omdat ze haar hoofd gewoon niet opzij wil doen. Maar we moeten over 2 weken weer naar het cb, dus dan vragen we maar even wat we ermee aan moeten.

Ik ben nu echt helemaal enthousiast ook zelf naar een naaimachine aan het kijken. Echt leuk zo'n cursusdagje waarop je een heel kledingstuk(je) maakt! Ik wil binnenkort nog wel voor de volgende cursus gaan, maar eerst nog een een leuk patroontje uitzoeken
pi_56522708
Kom even binnengevallen hoor!
Kom nog steeds niet aan "bijlezen" toe...

's nachts een beetje doorslapen zit er nog steeds niet in... Maar overdag ( vooral 's morgens) wil meneer toch wel wat langer blijven slapen.... Ik heb t liever andersom en toen zei iemand tegen me dat ik 'm dan 's morgens en 's middags gewoon wat langer wakker moest houden... Dan sliep ie vanzelf 's nachts wel langer...

Maar ik heb dan weer zoeits van... Uhm.... Dan raakt ie zo uit zn doen dat ie alleen maar gaat liggen brullen enzo.... Iemand ervaring??

Gisteravond trouwens...Vanaf een uur of 6 half 7 tot een uur of 12 praktisch aan 1 stuk aan de borst willen hangen.... Eerst heel gretig, net alsof ie al uuuren niets gegeten had en na 2 tellen in slaap sukkelen.... Zo gauw ie werd neergelegd ( in bed of box) was het weer brullen......

Regeldagje misschien??

Zelfs bij nr 5 snap ik nog niets van ienieminibabietjes...... Waarom leren ze dan ook niet praten op dag 2???
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_56522726
Gister wou Meike niet eten, echt niks ..... beetje verhoging, savonds met een zetpil naar bed gebracht. Heerlijk geslapen ....dacht ik
Tot ze zich vanmorgen meldde, midden in de kots . Echt alles zat eronder. En we moesten ook nog naar het CB.... dus in sneltreinvaart Meike in bad gedaan. Haren wassen, want die waren helemaal hard van dat overgeefsel. Snel de papfles gegeven (gelukkig wilde ze die wel) en naar het CB
Meike is nog steeds een lang meisje, met een gewicht wat daar prima bij past (76,5 cm en 9695 gram)
Maar ze snotterde alles bij elkaar, waterige oogjes, plus het verhaal van gister en vanochtend was de conclusie dat het beter was om haar de prikjes niet te geven . Ze moest eerst maar weer beter worden.
Nieuwe afspraak voor 25-2.....hopelijk heeft ze dan op haar verjaardag geen last meer.....

Thuis gekomen, beetje fruit gegeten en naar boven.....snel nog even het bedje verschonen, en nu ligt ze lekker te slapen.....

o ja, ik hoefde de 3e fles er niet af te doen . Ze mag hem hebben zolang ze er behoefte aan heeft! Al is dat pas als ze 9 jaar is haha
Wat wel belangrijk is, is om na die laatste fles de tandjes te poetsen... omdat het glazuur van de tandjes kan worden aangetast door melk.
Wij poetsten altijd ergens midden op de dag, maar dat gaan we dus nu verzetten naar savonds .

[ Bericht 38% gewijzigd door XXXKarinXXX op 04-02-2008 11:39:58 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 4 februari 2008 @ 11:38:40 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56522805
Vamp, dat wakker houden werkt mss bij kindjes van een jaar of 4, maar bij die hele kleintjes kan het volgens mij alleen maar voor problemen zorgen, dan ontregel je ze volgens mij idd.

Zorg je wel dat alle gordijnen open zijn bij de slaapjes overdag?
Dat schijnt een van de manieren te zijn om het dag-nacht ritme aan te geven.
pi_56522902
Vanmiddag ook maar eens die folder vragen.

Speeltjes in de box heb ik sinds een paar dagen aan 1 kant zodat hij wel moet draaien om het te zien.
Aankleedkussen leer ik mijzelf nu ook aan dat ik hem andersom leg zodat hij op de andere kant gaat liggen.
Maar inderdaad de fles geven doe ik nog steeds op mijn linkerarm leggen en dan kijkt hij dus weer naar mij op de verkeerde kant.

Die kussen lijkt mij erg handig! Is die ook in een babywinkel te krijgen? Prenatal, Babyplanet of Baby Dump oid? (kijk ondertussen zelf op hun sites)
En anders bestel ik hem via die site zelf.

Dankjewel voor alle tips!!

EDIT:Baby Planet heeft hem! Vanimiddag meteen halen
Vind het zo balen dat z'n hoofdje wat plat is
Hopelijk werkt het bij hem.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2008 11:50:29 ]
pi_56523364
Beterschap voor alle zieke kindjes!

Hier hebben we weer een meisje dat alleen maar haar flessen wil en niets!! anders dan dat!
Het eten ging een week of 3 heel goed, potjes fruit, potjes groente, liga, kopje thee ging met gemak op. Omdat ik dacht dat ze teveel zou krijgen begon ik over die flesvoeding, maar blijkbaar ligt het daar niet aan, want daarnet wilde ik Bambix groeipap geven gemaakt van haar eigen melk, maar zodra ik met die lepel aankom doet ze haar mond dicht Toen ze eindelijk een hapje nam zat ze vreselijk te kokhalzen dat ik haar toch maar weer de fles heb gegeven!

Ik weet het echt ff niet meer! Ze deed het en nu niet meer ( al sinds een week, maar dat had ik hier nog niet gemeld )

Tips? Iemand?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56523604
Die vorm van het hoofdje trekt echt snel bij.. Toen Chris zijn voorkeurshouding kwijt was, was het scheve er ook al snel af. Die hoofdjes zijn zo zacht, dat komt wel goed.
Maar Chris heeft nog steeds wel een beetje een neiging naar rechts als hij wakker is.. Als je hem voed kijkt hij op je rechtarm de kamer rond, en op de linkerarm naar mij. En rollen doet hij ook alleen over rechts (links wel bijna) Naar daar wordt zijn hoofdje niet scheef van. In bed is het wel 50/50..

Nu alleen nog het mysterie van de rode vlekken oplossen Er komen nu ook kleine bultje op de rode vlekken. Maar het ziet er uit als warmte uitslag. En verder geen last.. Dus zal binnenkort wel wegtrekken..
pi_56523739
Tips beaker? eh, geen ervaring, maar als ik hier kijk:
Hoe gaat het als ze zelf eet? Chris is jonger natuurlijk. Maar hij doet zijn mond alleen open als hij de lepel vast heeft (wij houden het uiteinde wel vast). Misschien wil Jet wat zelfstandiger eten? Wat meer spelenderwijs eten?
pi_56523811
Hmm raar die vlekken van Chris.....

de nieuwe afspraak op het cb kan al niet doorgaan, ik kan geen vrij krijgen dan (neem altijd een paar dagen vrij, aangezien Meike vaak wel reageert op de prikken en ik haar dan niet wil wegbrengen)
Nu staat de afspraak op 3 maart.....hoop maar dat het geen kwaad kan dat ze die prik dan zo laat pas krijgt.
pi_56524178
Beaker lastig! Zit ze niet in een sprongetje, dan kunnen ze ook wel eens zo lastig doen?

Vamp, ik denk als ze zo jong zijn dat je er weinig aan kan doen. Inderdaad proberen onderscheid te maken tussen dag en nacht. Succes ermee!

Meike beterschap! Het zal heus geen kwaad kunnen als ze de prikken wat later krijgt. Er zijn toch ook veel kindjes met een ander prikschema, om welke reden dan ook. Zal vast wel goedkomen hoor Karin! En ergens wel fijn dat ze die prikken niet net voor haar verjaardag krijgt toch.

Het gaat inderdaad snel met Damian de laatste tijd en het liefst zou hij alles nog sneller willen. Hij zit zichzelf ook aardig in de weg de laatste dagen en dan in combinatie met de tandjes levert dat veel gemopper op.
pi_56524191
Karin, dat maakt niet zoveel uit geloof ik.. Dacht alleen dat er minimaal 6 maanden tussen dktp3 en dktp4 moest zitten. Chris heeft zijn 4 maanden prikjes met 5 maanden gehad. Dus hij moet zijn 11 maanden prikje niet eerder krijgen..
Wat later is niet zo erg. Zeker als het maar een maandje is..
pi_56525985

Nou .... om eerlijk te zijn weet ik het ook niet! Morgen belt onze eigen kinderarts. Hopelijk kan zij ons helpen, want ook haar plasluiers zijn niet super en ze stinken enorm!

Ik zit hier echt ontzettend mee in mijn maag, en voel me daarom ook niet al te goed Dikke tranen hierzo!

Jullie horen het wel!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56526219
oh beaker, wat vervelend!
wat maak je je dan ongerust zeg...gatver

hoe drinkt ze de flesjes?
verdun je ze iets?
  maandag 4 februari 2008 @ 14:59:37 #45
82727 klein_spookje
pi_56526668
Och beaker meid, het is heel naar als je kind zo anders doet en je niet precies weet waarom. Ik heb geen idee wat er speelt bij jullie waarom je bij de kinderarts bent enz.

Maar als ze haar flesjes wel drinkt kan je dan niet helemaal terug daar naar toe en de bijvoeding wel aanbieden maar wil ze niet gewoon en flesje geven?

Dikke knuffel meid
pi_56526700
..of voor jezelf even de stress van het niet-eten weghalen en gewoon even alleen de fles geven vandaag tot je morgen in overleg misschien weer anders gaat doen?
pi_56528050
Heb de kussen en volgens mij vind Maarten het wel prima om daarin te slapen. Behalve nu is hij wat aan het jengelen maar vanmiddag de 1ste keer sliep hij al heerlijk

Naar het CB geweest en meneer z'n gewicht is 6100 .
Lengte is nu 57 en een half. Hij groeit dus heerlijk.
Helaas waren de voorkeurshoudingfolders op maar die wordt na ons toe gestuurd.

Maarten vond het CB echt geen ene r**t aan want hij huilde de hele tijd bijna Tja of hij vond die vrouw niet zo leuk dat kan ook

Dikke voor Beaker. Lijkt mij onwijs rot hoe je nu zit.
  maandag 4 februari 2008 @ 16:05:49 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56528170
Hoe zat het met de flessen, had je dat nog gevraagd?
Wat vonden zij trouwens van zo'n kussen, of heb je het daar niet over gehad?

Beaker
pi_56528674
Hij mag nu meer voeding per fles en dus worden zijn aantal voedingen minder.
Nu is het afwachten wat hij 's nachts doet. Wie weet slaapt hij door. ik zou het heerlijk vinden!!
ik slaap al vanaf het begin van de zwangerschap nauwelijks of haast niet dus nu na dik 10 maand zou 1 nacht doorslapen super zijn
Maar ook al komt hij wel 's nachts dan vind ik het ook niet erg. Hij gaat van 2x een voeding per nacht nu naar 1 en dat is al heerlijk.

Die kussen heb ik het expres niet over gehad. Had mij namelijk niets verbaasd als hun het weer zouden afraden om weet ik veel wat.
Ze vroegen ons wat wij deden tegen die voorkeurshouding en ze zij dat wij al deden wat hun ook wilden voorstellen. Dus ik hoop dat het goed komt met z'n hoofdje.
  maandag 4 februari 2008 @ 16:40:46 #50
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56528920
Beaker: sterkte met Jet. Klinkt rot zo. Heeft ze misschien pijn aan haar keel of oren? Of denk je dat dit het probleem is van een tijd terug toen ze ook niet wilde eten?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56529038
Beaker, wat naar dat je je zo zorgen maakt. Hopelijk heeft de kinderarts nog ideeën . Sterkte.

Ardenlyn, wauw al 6 kilo. Het klinkt zo groot al, Mirte mag volgende week weer naar het CB, ik gok dat we nu echt 5 kilo en een beetje halen (anders ga ik me toch afvragen waar ze het allemaal laat ).
pi_56529217
Och Beakertje toch, hoop dat de kinderarts wat voor je kan betekenen (of eigenlijk voor Jet natuurlijk)

Ardenlyn, wat groeit Maarten lekker! mooi zo!
Meike vond het cb ook niet gezellig vanmorgen, er zal wel een luchtje in CB's hangen ofzo

Meike wil vandaag nog steeds niet eten, vooral warme dingen, zoals de fles, weigert ze. Heb er wel wat sap en wat fruit in gekregen. Volgens de CBarts moet ik haar alleen op de gebruikelijke tijden wat aanbieden, en niet de hele dag met eten achter haar aan vangen, als ze niet wil, dan wil ze niet.
Heb zelf ook het idee dat ze warme dingen icm doorkomende tandjes niet zo fijn vindt.

Nijna, wat is Mirte nog een hummeltje, met om en nabij de 5 kilootjes.....
  maandag 4 februari 2008 @ 17:03:22 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56529362
En als je de fles dan koud/afgekoeld aan biedt? Is dat een idee?
pi_56529605
Tja het idee is goed BE, maar dat had ik ook al geprobeerd, maar ze wil het ook niet eens proeven, blijkbaar legt ze de link fles=warm ofzo
Ik heb haar al in de houtgreep gehouden, maar dan wordt ze alleen maar nog bozer....
ik had zoiets van: proef nou, het is niet warm, maar goed, dat wordt hem dus niet.

Ze slaapt nu alweer een poos, straks eens proberen of ze broccoli wil (heb er een hard hoofd in)
Misschien heeft ze meer zin in yoghurt.....als ze maar iets eet ben ik al tevreden.
pi_56529764
Meike beterschap!

Jullie zijn lief zeg

Ik wacht morgen gewoon, maar even af Misschien is het wel een fase, maar ik maak me altijd druk als ze niet wil eten gewoon omdat ze ziek is geweest in het begin .... Ze kan het wel, maar ze lijkt het gewoon niet te willen!

Ze is ook pips en ze slaapt veel en ze is behoorlijk hangerig. Ze had een aantal weken geleden oorontsteking, maar ik ben terug voor controle en dat was helemaal over
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 4 februari 2008 @ 17:24:03 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56529765
Oh nee, houdgrepen zijn meestal geen hulpmiddel voor succes.
Jammer dat ze zich blijkbaar niet zo lekker voelt.
  maandag 4 februari 2008 @ 19:23:01 #57
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56531885
Anna heeft een ontstoken oogje. Zou ze toch een kou hebben gevat op haar oog gisteren in de draagrugzak (zie fototopic)?
Ik maak het straks schoon met een gaasje met afgekoeld gekookt water. En anders morgen maar weer naar de HA. Zo'n pussend oogje is ook niks.

Meike: beterschap!
pi_56534541
Sterkte en beterschap voor alle kwakkelende baby's en zich zorgen makende mama's

Hier een mama die toch wat opgelucht is, mijn zoontje namelijk ook: vanavond een bomvolle luier met eindelijk weer zachte poep
En hij heeft met smaak gegeten vanavond, begint nu eindelijk echt te genieten van het vaste voedsel en ook wat meer ervan te eten dan die kleine mini-beetjes van eerst.
En mag ik even heel hard doen?
Ik weet niet wat het geweest is dat hem zo dwars heeft gezeten, maar het lijkt overgewaaid te zijn. Het gejengel is over, hij huilt niet meer zoveel en kan weer lachen, spelen en gezellig doen. Ben er helemaal blij van!

Gaan jullie trouwens naar de 9 maanden beurs in de RAI?
Ik moet voor het 3e jaar op rij keihard werken op de Huishoudbeurs, en vind dat hele gebeuren zo leuk dat ik op mijn vrije dag ook van plan ben te gaan om zelf ook rond te kunnen struinen. En natuuuurlijk weer naar de 9 maanden beurs! Vorig jaar heb ik er ook rondgewaggeld, volop fantaserend over dat kleine jochie in mijn buik, en zelfs gespiekt tijdens een 3D - echo.
Zo speciaal
En nou zijn we een jaar verder, ben ik een supertrotse mama en kan ik de rondwaggelende dames aldaar laten zien dat het heus allemaal de moeite waard is. Kijk maar in de wagen!
pi_56536837
Wil ik net gaan reageren... Hoor ik weer gemurmel!
Ik las in de gauwigheid iets over oogontstekinkjes (of was dat in een ander topic?) carnavallende minimensjes en minimensjes die (opeens?) geen warm eten/drinken meer wilde...Moeilijk lijkt me dat.... Ik heb altijd stevige monstertjes gehad, die wat "konden lijden" En waar ik niet nog niet zo lang na de geboorte mee naar het ziekenhuis hoefde...Kan me goed voorstellen dat je je dan wat angstig voelt.... Nu is ie echt wakker!!
pi_56540537
Beaker, hoe is het gegaan gisteravond en vannacht?
Kersjes, fijn die zachte poep!
En Karin..hoe is het daar ?!

hier een heel lief meisje weer, het hangerige en claimerige van vorige week lijkt weer zo'n beetje voorbij!
Gelukkig maar...nu is ze nóg liever dan ze eigenlijk altidj al is
pi_56540663
ze heeft gisterenavond bijna een heel potje peer leeg gegeten
De nacht is goed gegaan, maar die gaan altijd goed

Toch vinden we haar iets te mak, dus ik ben wel blij dat de kinderarts belt We moeten maar weer zien wat deze dag qua eten ons brengt

Maar ik ben wel heel blij we zaten met open mond te kijken hoe ze zat te smullen Dit was het eerste potje sinds 2 weken!!

Hoe is het met Meike?
Kersjes zachte poep is fijn!

Marit hoe voel jij je? Al tegen iemand iets gezegt
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56540711
Fijn Beaker!

En Karin...ook hier heb ik de meiden een x midden in de kots gevonden. Snap er tot nu toe geen snars van dat ze dan niet gaan huilen

Hier kruipende rollende babbelende flensjes. Het is nu fokken met achteruitkijkspiegels
pi_56540806
Dat snap ik dus ook niet ff spugen en doorslapen vies!!

Geinig dat de flensjes kruipen!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56540884
Oh Beaker wat fijn dat Jetje weer gegeten heeft! Kan me voorstellen dat je nu wat minder ongerust bent.

Hier wisselt het ook erg qua hoeveelheid eten. Eergisteren heeft ze een hele banaan opgegeten en de andere dag krijg je er dan met moeite een stukje soepstengel in Ach ja ze heeft wel wat babyspekjes, dus ik maak me dan maar geen zorgen (althans dat probeer ik dan )

Wat leuk KP kruipende flensjes. Volgens mij heb je er dan wel meteen je handen vol aan!

Fijn dat alle jengelende en zeurderige babies weer een beetje bijgekomen zijn!
pi_56540958
KP.. wat leuk dat ze kruipen!
en wat druk en lastig lijkt me dat ook! zitten ze elkaar in de weg nu ? Of juist niet?

Beaker, héérlijk dat Jet wat gegeten heeft! Opluchting zal dat zijn.

Afgelopen weekend mijn zus al verteld, nu donderdag komen mijn ouders naar ons toe dus horen zij het ook. Vanaf vrijdag gaan we met schoonouders paar dagen naar CentreParks..ook mooi moment dus.

Gisteravond waren we bij vrienden om de zomervakantie te gaan boeken,
hun zoontje is nu bijna 1 .. en die vriendin verzuchtte op een gegeven moment: goh..vorig jaar waren we allebei nog zwanger!
ik moest me echt even inhouden!
wil toch qua omgeving/werk heel even afwachten hoe het gaat lopen. 5weekjes is nog zó vroeg!
plus dat ik gevoelsmatig nu alleen nog lekker met ilse bezig wil zijn!
pi_56541097
Karin, wat lijkt me dat vervelend als ze niet willen eten... Vond ze broccoli of yoghurt nog wat?
Mirte is idd een lichtgewichtje .

Beaker, gelukkig geen oorontsteking meer! En gisteravond een heel potje, gelukkig .

Memmel, beterschap met t snotterige oog!

Kersjes, misschien heeft die poep hem wel hardstikke dwars gezeten... Lekker genieten!
Ik ga niet naar de 9 mnd beurs.

KP, fokken met achteruitkijkspiegels... doe es een foto . Leuk zeg kruipende, rollende, babbelende flensjes . En jij er maar achteraan rennen .

Marit, lijkt me lastig om dan nog even niks te zeggen. Zo stond ik vorig jaar rond deze tijd met een collega te kletsen over namen... Wat we mooi vonden en wat niet. Vraagt ze (meer uit gein dan serieus) "of moet je soms iets vertellen..." waarop ik een hoogrode kleur kreeg en er eigenlijk niet meer omheen kon .

Mirte is zo snotterig, ze kon vanmorgen pas de fles drinken toen ik met otrivin en snotzuiger in de weer was geweest. Rochel de rochel, ze klinkt als een luid spinnende kat . En gewoon doorlachen he... mijn bikkeltje .
pi_56541268
Anna een onstoken oogje, wat zielig!

Wat goed van Jet!

Kersjes, fijn dat het met Devin ook beter gaat.

En de flensjes aan het kruipen leuk!

Mirte verkouden, ook vervelend.

Marit dat lijkt me moeilijk om het voor je te houden, succes ermee.
pi_56541367
Jeuj!!

Er wordt weer gegeten!!
Fijn hoor!!

Hier hoor ik van alle kanten dat de jongste 3 monsters zo ontzettend op elkaar lijken!!
Ik begin het ook steeds meer te zien.. Vriendlief had gister nog een "vergelijkingsfoto gemaakt...Maar daar zie ik het juist weer niet op.... Heeft het nieuwste monster een veuls te dikke kop op!!

pi_56541457
wow, ik zie het wel hoor !
de bovenlip/neus !
grappig !
  dinsdag 5 februari 2008 @ 09:58:27 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_56541519
Leuke foto vamp!
Het ziek zijn heerst een beetje geloof ik. Hier ook al snotterigheid. Snotzuiger hielp niet en Ruben was erg benauwd vannacht, dus maar in de badkamer gaan zitten stomen met de douche flink heet en een sprietsje Eucalyptus Slaap Lekker op de plek waar de stralen kwamen. Nu is het gelukkig al een stuk minder

Hij geeft wel vrij veel mondjes terug, ook tot tijden na de voeding, dus ik ga het wel even in de gaten houden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56541707
hoi allemaal, Meike heeft gister nog erg weinig gegeten, zoals verwacht wilde ze geen broccoli eten (en dat is haar lievelingskostje) wel een schaaltje yoghurt erin gekregen en een paar hapjes fruit.
Vannacht goed geslapen, wel vroeg wakker met HONGER! Dus gauw de kleren aan, en de papfles gegeven, die ging er lekker in (maar dat was gister ook zo) later met mama aan tafel een paar stukjes brood mee gesmikkeld, en rond 9.00 uur lag mijn kleine spook weer te slapen. Maar eens zien wat de dag brengt vandaag....
Straks gaat ze naar oma, want ik moet werken....

Beaker, wat fijn dat Jet heeft gegeten!! Misschien moet je het in het vervolg iets eerder op Fok! melden, want volgens mij helpt dat!!!

Memmel, kon Anna de oogjes nog openkrijgen vanmorgen of zaten ze vastgeplakt.....sneu!

Goh en Ruben ook al ziekjes...en die is nog zo klein! Beterschap!

Oef Marit, dat lijkt me ook lastig om het niet te vertellen, maar wat je zegt: het is nog heel pril natuurlijk.
Veel plezier met het Center Parcs uitje!!

K_P, onbegrijpelijk he, hoe ze gewoon verder slapen in de kots ....man ik heb het gevoel dat het hele huis naar kots ruikt!
Leuk dat je meiden nu kruipen, wat gezellig zo met zijn tweetjes! Gaan ze achter elkaar aan?
Lijkt me aan de ene kant zwaar, maar toch ook wel helemaal super om er 2 te hebben!! Hoe gaat dat, gaan ze ieder hun eigen gangetje met spelen, of zijn ze altijd met elkaar in de weer?

Vamp, mooi ventje heb je daar! Het nieuwste minimonster heeft idd wel wat bollere wangetjes!!
pi_56541820
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hoi allemaal, Meike heeft gister nog erg weinig gegeten, zoals verwacht wilde ze geen broccoli eten (en dat is haar lievelingskostje) wel een schaaltje yoghurt erin gekregen en een paar hapjes fruit.
Vannacht goed geslapen, wel vroeg wakker met HONGER! Dus gauw de kleren aan, en de papfles gegeven, die ging er lekker in (maar dat was gister ook zo) later met mama aan tafel een paar stukjes brood mee gesmikkeld, en rond 9.00 uur lag mijn kleine spook weer te slapen. Maar eens zien wat de dag brengt vandaag....
Straks gaat ze naar oma, want ik moet werken....

Beaker, wat fijn dat Jet heeft gegeten!! Misschien moet je het in het vervolg iets eerder op Fok! melden, want volgens mij helpt dat!!!

Memmel, kon Anna de oogjes nog openkrijgen vanmorgen of zaten ze vastgeplakt.....sneu!

Goh en Ruben ook al ziekjes...en die is nog zo klein! Beterschap!

Oef Marit, dat lijkt me ook lastig om het niet te vertellen, maar wat je zegt: het is nog heel pril natuurlijk.
Veel plezier met het Center Parcs uitje!!

K_P, onbegrijpelijk he, hoe ze gewoon verder slapen in de kots ....man ik heb het gevoel dat het hele huis naar kots ruikt!
Leuk dat je meiden nu kruipen, wat gezellig zo met zijn tweetjes! Gaan ze achter elkaar aan?
Lijkt me aan de ene kant zwaar, maar toch ook wel helemaal super om er 2 te hebben!! Hoe gaat dat, gaan ze ieder hun eigen gangetje met spelen, of zijn ze altijd met elkaar in de weer?

Vamp, mooi ventje heb je daar! Het nieuwste minimonster heeft idd wel wat bollere wangetjes!!
Ja... Grappig detail wel.... T ene monster was t kleinste van de 5 ( maar niet de lichtste geloof ik... ) En de laatste dus wel de zwaarste!
pi_56541963
Wat gebeurd er weer veel met die kleine mensjes hier...

Beaker, fijn dat Jet weer wat eet. Blijkbaar is de dreiging van de KA al genoeg
Karin, hopelijk krijgt oma er wat meer in.. Vreemde ogen dwingen soms..
Hoe gaat het met anna haar oogjes memmel?
KP, ik zie je al midden in de kamer staan: moet ik nou links een kind uit een stopcontact halen, of rechts uit het gootsteenkastje met chloor.. Lijkt me een leuke uitdaging met 2 van die kruipende flensjes!
Ruben, beterschap!
Marit, veel plezier dit weekend! Al enig idee hoe je ouders gaan reageren?
Vamp, er zitten toch wel wat dezelfde dingetjes in de gezichtje hoor.. Maar ook genoeg verschillen..

Heb ik nou iedereen gehad

Chris heeft gisteren voor het eerst sperziebonen gehad. En dat ging er heel goed in. Nog beter dan de wortel. Dit is groente nr 4 (+aardappel), dus we mogen nu serieus door naar het fruit..
We gaan dit weekend naar mijn ouders, dus twijfel nog even om nu met fruit te beginnen, of na het weekend. En hetzelfde met de opvolgmelk. Wilde eigenlijk halverwege het komende pak overgaan (donderdag) maar dan zitten we daar misschien met problemen (als ze komen). Dus nog even over nadenken..
En nu een klein murmelend mannetje uit bed plukken..
  dinsdag 5 februari 2008 @ 10:31:56 #74
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56542002
Jeetje, wat veel om op te reageren.

Karin, wat ik me bedacht, over het eten van meike, mss kanje de fles in alu-folie wikkelen. toen ik dat een keer deed om de warmte te behouden, was eli helemaal in de war, en begreep er niets meer van. meike is natuurlijk wat ouder, maar mss verbeek je zo de associatie met de warmte. anders eerst koudere fles tegen haar wang houden en dan langzaa, richting modnje schuiven. idee?

KP, wat leuk dat de flesnjes kruipen!!

Beaker, heb je de kinderarts al gesproken? wel fijn dat ze gegeten heeft

vamp, die twee lijken echt wel op elkaar hoor, denk bij de oudere wat vetjes erbij en je hebt een kloon

enne, eli vindt zijn eigen kots ook erg lekker liggen, hoor. zeker op zijn buik, kots een beetje, hoofdje erin, jammie

trouwens, memmel (was het geloof ik) is alles nu goed geregeld bij het kdv? morgen is het weer woensdag...

vraagje: hebben ze bij jullie kdv's ook commentaar op wat je beeb aanheeft? eli heeft vandag een romper aan mijn een ribbroek. die kan wel helemaal open van onder, maar de leidster van vandaag zei doodleuk, dat als hij een andere broek aanheeft, die niet zo makkelijk opengaat, dat ze hem dan gewoon een andere broek aantrekken klinkt dit bekend?

ik vind het zo stom, eli heeft heel veel leuke kleertjes, en dan zou hij de helft van de tijd bepaalde kleertjes niet aanmogen??
verder zijn ze heel lief en vinden ze allemaal eli superschattig en zoet, dus daar heb ik geen klagen over, integendeel.
pi_56542063
nou ja Davinia, dat vind ik echt idioot!!!!!

Bij ons op het Kdv doen we dat niet hoor!! (ik erger me ook wel eens, vooral als een kind een luierbroekje aan heeft, dat totaal nog niet met zindelijkheid bezig is.....alles uittrekken....zucht)
pi_56542090
Davinia wat raar! Maar wat voor broeken zouden dan niet makkelijk opengaan? En doen ze nou echt zo moeilijk voor die paar seconde extra werk?
Ik zou hem gewoon zijn eigen kleertjes aandoen, dan kan je hem in zijn eigen leuke kleertjes ook weer mee naar huis nemen. (ik neem tenminste aan dat ze hem op het einde van de dag wel weer zijn eigen broekje aangeven.)
  dinsdag 5 februari 2008 @ 10:44:42 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56542200
spijkerbroekjes (hij heeft een hele schattige van de esprit) of broekjes die je echt van boven naar beneden moet uittrekken. deze heeft nog wel drukknopen van onder.
ik neem ook aan dat ze dezelfde broek weer teruggeven. hij heeft iig tot nu toe steeds hetzelfde aan als hij thuiskomt, behalve als hij de boel heeft ondergepoept, uiteraard.

ik vind het ook een beetje vreemd. hij heeft wel leuke one-pieces en andere snoezige, baby-achtige dingen, maar ik vind dat stoere ook heel leuk.

ze had trouwens ook commentaar op t-shirts...

had kennelijk iets te maken met dat hij nu nog zoveel ligt??? kan iemand me dit uitleggen?
pi_56542251
Davinia....Wat raar!!! Daar hek echt nog nooit van gehoord!!
pi_56542254
Een broek trek je toch altijd van boven naar beneden uit?
Ik vind het maar gezeur hoor, hij is al 5 maanden dan moet je hem toch echt wel wat stoers aan kunnen doen. Ik zou eens vragen of jij voor het gemak ook niet een euro minder per uur kunt gaan betalen dan.
En dat van die tshirts snap ik ook niet, wat zou hij dan aanmoeten? Of bedoelt ze dat het te koud is?
pi_56542277
ik kan me het met een tuinbroekje nog enigzins voorstellen. Maar dan nog
Ze worden betaald voor dat werk, laat ze er maar wat voor doen.

Kan me voorstellen dat het bijv niet lekker ligt als Eli een broekje aanheeft met allerlei leuke knopen enz, wat gewoon kan irriteren voor hem als hij op zo'n knoop ligt. maar dat was ook niet het geval toch
pi_56542278
typisch davinia.. Het enige wat ik kan bedenken is een tuinbroek ofzo.. Die vind ik zelf ook niet echt handig. Dat rugstuk er elke keer onder vandaan, en daarna weer eronderwurmen en de zijkanten die hoog zijn en niet meegeven... Chris ligt net lang genoeg stil om in 2 pogingen een gewone broek aan te krijgen.. Dus die tuinbroek heeft het 2 verschoningen gehouden, om daarna in de kast te belanden, waar hij nog ligt

qua trui misschien een cappuchon. Dat ligt niet echt lekker. Maar daar kan ik me ook niks bij voorstellen.. Had de leidster niet toevallig een slechte dag
pi_56542291
Naja Davinia dat is echt idioot.
Bij ons op het kdv loopt de helft van de kindjes in dure lastige desingnerkleertjes, maar voglens mij doen ze daar niet moeilijk over. Krijg wel altijd opmerkingen dat Pepijn van die leuke simpele gekleurde kleertjes draagt (hij heeft veel rainbowbabies spul).

Beaker wat fijn dat Jet weer gewoon iets gegeten heeft. Lastig als je je zo'n zorgen maakt!

Kruipende flensjes

vamp je monsters lijken echt wel op elkaar hoor beide hezelfde ronde bolletje.

Pfff hier is het spookje weer een stukje beter. Gisteren was het de hele dag 39 graden koorts, jengelen, mopperen en maar stukjes van 10 minuten slapen... erg vermoeiend voorzowel hem als ons.
Gelukkig vannacht goed geslapen, van 23.00-8.00 en nu is hij ietsje beter, nog wel hangerig, jengelis en verhoging, dus hopelijk gaat dat ook snel beter.
't is trouwens net zijn moeder, ook als hij ziek is, eet hij als een bootwerker
pi_56542343
Deepfreeze, er zijn ook handige tuinbroekjes met drukknopen aan de binnenkant van de pijpen.
Scheelt heel veel gedoe met verschonen
pi_56542381
mwah, het was een kraamkadootje, en eigenlijk ben ik ook niet zo gek op tuinbroeken.. Dus nog een reden om het niet meer aan te doen..
pi_56542393
Pepijn beterschap! Het heerst echt flink hè dat ziek zijn.

Kersjes, ik vind dat soort broeken nou juist heel erg onhandig, met die knoopjes. Dus kun je nagaan hoe verschillend zoiets weer is.

Tuinbroeken vind ik soms wel schattig, maar dan vooral bij kindjes die pas net kunnen lopen. Dan zie je dat kontje er zo in wiebelen.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 10:55:08 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56542419
ze vinden juist de broeken die je helemaal uit moet trekken ingewikkeld, of als ze harde stof hebben of zo. ik weet het ook niet. fleece is goed, maar spijkerstof vinden ze niet fijn. ik begrijp het ook niet, hoor.
nee, t-shirts zijn juist vervelend als hij veel ligt? en vestjes was ook moeilijk, moeilijk, ingewikkeld.

wow, p_iglet, dat slaapt lekker! hopelijk is pepijn snel weer helemaal beter.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 11:01:48 #87
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56542529
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:47 schreef appelsap het volgende:
Ik zou eens vragen of jij voor het gemak ook niet een euro minder per uur kunt gaan betalen dan.

En tuinbroeken zijn de bomb!

Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 5 februari 2008 @ 11:11:46 #88
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56542717
Met Anna d'r oogje lijkt het wel weer wat beter te gaan. Ze werd vanmorgen alleen om 7 uur krijsend wakker en was om 10 uur pas stil. Ohja, ze had nog een uurtje geslapen tussendoor. Maar dat was volgens mij een foutje, want ze schrok er zelf van en ging gewoon weer lekker door met krijsen....best moeilijk hoor wanneer je kind normaal nooit huilt.

Toen in bad, in de box en ze heeft weer even geslapen.

Nu zit ze naar de rand van de box te loeren om zichzelf eens even flink te gaan optrekken!

Gisteren had Anna haar Shell/Ferrari t-shirt aan. De leidster helemaal enthousiast! Haar zoon schijnt wild te zijn van Ferrari en ze ging een foto maken van Anna voor hem....uh ok
Verder nooit anders dan positieve reacties op de kleding! Ik zou er ook maling aan hebben hoor.

Oh...P_iglet: er staan 10 autootjes op je te wachten hier!
Wb die woensdag: het was kennelijk besproken, want vorige week werden er excuses aangeboden.
Maar nu is haar schema weer anders....

Alle ziekjes kindjes
pi_56542887
Davinia, wat een gemiep...
Ik heb hier nog nooit commentaar gehad op de kleertjes die Mirte aan heeft (zo lang gaat ze ook nog niet ). Ik zou hem gewoon lekker aantrekken wat jij leuk vind hoor. Hallo zeg, laten ze maar richtlijnen maken voor wat je je kind moet aantrekken. Of een kinderdagverblijf uniform instellen .

Ik ga die kleine uit bed plukken.
pi_56543056
Hahahaha ja Nijna van die kleine schooluniformpjes voor op het kdv Nou ik vind ze daar maar zeuren hoor Davinia.

Linde heeft alleen maar van die (jogging)broeken zonder drukkers tussen haar benen of ze draagt een rokje / jurk met maillot. Het zal wel goed zijn want ik heb er nog nooit commentaar op gekregen. Soms heeft ze wel eens iets anders aan als ik haar op kom halen, maar dat zijn dan haar eigen kleertjes die ik op het kdv in haar kastje op voorraad leg i.v.m. eventuele "ongelukjes".

Ze letten er bij het kdv wel altijd op of iets veilig voor de kindjes is. Dus geen kleding met lange koordjes wat gevaarlijk kan zijn voor die ukkies.

En Jellyrose: Tuinbroeken zijn inderdaad zoooo stoer
  dinsdag 5 februari 2008 @ 11:38:10 #91
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56543107
Fioe, ik ben dus niet raar dat ik het raar vind.
Jellyrose, die tuinbroek is echt heel cool, idd! Maar ik denk dat ze een hartverzakking zouden krijgen op het kdv Dat is spijkerstof
(Ik heb ook een tuinbroek 12-18 mnd, en die gaat hij zeker dragen, hoor!)

al heb ik wel goede ideeen opgedaan hier... 1euro minder betalen, uniformpjes... gna gna
pi_56543438
Misschien moet je hem eens een tuinbroek aantrekken met daaronder een overhemdje met heeeeel veel knoopjes Davinia
pi_56544043
Jellyrose, wat schattig
Hoe ging Ethan om met dat kleintje? Of houdt hij niet zo van knuffels?

Davinia, wat een gezeur zeg... Wees maar blij dat Eli geen meisje is met haarfrutsels in, daar hadden ze dan vast ook weer moeilijk over gedaan.

Anna probeert zich op te trekken? Knap hoor, mag mama straks de box en het bed verlagen en voortaan heeeeel diep bukken om je er in of uit te krijgen.
Devin probeert het optrekken liggend te doen, kan nog niet uit lig naar zitstand, dus mijn rug wordt nog even gespaard

Het loopt goed door hier, we hebben vandaag al 4 stinkende luiers gehad
pi_56544155
Nou euh...hoe dat gaat.

Terwijl Pien zich nu in een deken rolt, zit Floor met haar benen onder de bank vast. Floor haalt deken van Pien haar hoofd, ik zeg "koekoe"en ze lachen allebei. Ik prop een stuk boterham in mijn mond, neem een slok (koude) kofiie en leg beide flensjes weer op midden van het kleed. Gevolgd door een dubbele death rol, want alleen mietjes liggen op hun rug...

P gaat voor de knopjes van de DVD speler, terwijl F een aanval inzet op mijn boterham...

Zoiets.
pi_56544172
hahahaha zoals jij het omschrijft zie ik het helemaal voor me K_P!
pi_56544557
Jullie hoeven je ramen en deuren niet dicht te doen, hoor. Radio en tv mogen uitblijven.
Het zijn de flensjes die huilen
pi_56544894
hihi, je krijgt echt alles dubbel he.. Dubbel pret, dubbel verdriet, dubbel volume

Hier vandaag een super vrolijk jongetje. En hij rolt nu door.. Hij kan zich nu dus rollend naar rechts bewegen..
En nu moet ik hem even van zijn speelkleed redden, want na 1 volledige rol hangt hij (lachend, trappelend, babbelend) in de speelboog
pi_56544897
Ow was jij de andere helft van dat haagsche luchtalarm
  dinsdag 5 februari 2008 @ 14:56:42 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_56545112
Ik heb net wat kleertjes bij rainbowbabies besteld

En uiteraard zag ik pas achteraf dat ik had moeten wachten totdat iemand me daar uitnodigde
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 5 februari 2008 @ 14:58:21 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56545133
Ik voel me helemaal een beetje .

Ik zit net op de bank en pakte 'Oei ik groei' er even bij om te kijken hoe of wat er nou allemaal te verwachten was zo rond deze tijd.
Zie ik dus dat er rond 5 weken een sprongetje is waarbij ze wat huileriger dan normaal kunnen zijn en wat meer bij mama willen zijn etc. etc.
Dus dat gedoe van eind vorige week... En dat ik hem zo streng in zijn bedje legde...
Dat had helemaal niet gehoeven dus.

Ben ik even blij dat ik uiteindelijk toch 'toegegeven' heb en hem bij me genomen heb.

Volgende keer als hij wat uit zijn hum is toch maar eens in dat boek kijken.

Wel frappant hoor, dat dat soort dingen dus toch wel eenduidig zijn bij (de meeste) babies ondanks dat ze allemaal compleet andere kindjes zijn.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 15:01:38 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_56545168
Weet je BE, ik heb dat boek ook gelezen, maar ik durf te wedden dat ik er over 2 weken toch niet aan terugdenk

Dus waarschuw me even over een week of 2
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')