abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 januari 2008 @ 12:46:05 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56360024
Het vorige topic: Het grote kleine babietjes topic deel 131

Babietjes:
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
15 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 03-02-2008 10:35:18 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:47:53 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56360076
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:41 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Be, ik heb dat grote boek ook, en we herkenden er inderdaad zoveel in! Vond het ook fijn om inderdaad te lezen dat babietjes van toen 4 weken gewoon nog maar een uurtje wakker zijn tussen de voedingen...

We houden ons nu niet meer zo heel strikt aan het 'patroon' maar Fllortje doet het heel goed. We herkennen nu gewoon beter waar ze aan toe is, en ze slaapt overdag ook meestal in haar bedje. Ik voelde me als mama er niet zo fijn bij om heel streng te zijn (15 min tot een half uur laten huilen? Dat kon ik echt niet ) en als zij het nou fijn vind om af en toe lekker bij mij op mijn arm of buik te slapen (s'nachts slaapt ze altijd al heel goed, gewoon in eigen bedje zonde huilen) dan doen we dat lekker!

Sinds een week ofzo (ze is nu 6,5 week) is ze veel wakkerder en vrolijk ook overdag... Ze kan ineens lekker in de box liggen en naar buiten of naar haar mobiel kijken

Krampjes heeft ze nog wel, maar vooral s'avonds en ze kan er goed mee omgaan... Ze heeft ook spruw op dit moment...

Ze slaapt trouwens (op advies van Lishe) altijd ingebakerd, en vind dat heerlijk! Ze wordt er zo rustig van...
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:42 schreef appelsap het volgende:
P_iglet, ik bedoel ook niet dat ze alleen maar zachte dingen mogen hoor. Wat ik bedoel is dat het wel verstandig is om met iets zachts te beginnen en daarna pas de hardere dingen, tenminste dat is mijn ervaring.
En hiermee gooide ik hem dicht:
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:44 schreef DaviniaHR het volgende:
DeLeidje, fijn dat het goed gaat!
Wel vervelend van de spruw... Heeft ze erg last van? En je geeft bv toch? Heb jij ook spruw?

Tja, en dat eten, ik vind het gewoon eng. Weer een stap naar het grote-jongens-zijn... Maar pap gaat er prima in, dus het komt wel goed
pi_56360099
DeLiedje, wat fijn dat het nu zo goed gaat. Vervelend nog wel van de krampjes, hopelijk zijn die ook snel over.
Wat een lieve foto hoe ze daar ligt. En wat een leuk boxmobieltje!
  maandag 28 januari 2008 @ 12:54:06 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56360175
DeLiedje, wat fijn dat het nu weer lekker gaat bij jullie.

Over dat laten huilen, ik vind het ook heel moeilijk, maar het werkt toch wel hier.
Hoewel ik dus wel dan om de 10 minuten er even heen ga voor een aai over zijn bol en de speen (als hij die pakt). Het is nu 2 keer gebeurd ofzo en dan hoefde ik maar 2 keer erheen.
Er zijn ook boeken/methodes die suggereren dat ze stoppen met huilen 'omdat ze door krijgen dat er toch niemand komt en ze het dan maar opgeven' maar ik voel geloof ik toch meer voor het 'ze hebben het gewoon af en toe even nodig om te ontladen'.
Oh, en vorige week was hij 1 avond echt helemaal van slag en toen heb ik hem uiteindelijk idd gewoon lekker bij me genomen en heb ik hem later slapend in bedje gelegd, ging ook gewoon goed.

Spruw is naar, hier lijkt dat nu toch echt wel over te zijn.
Of in ieder geval drinkt Sasha weer als vanouds, er gaat nu per fles zo'n 100-120cc in zoals het hoort! Hij laat nog wel wat los bij het drinken, maar ik denk dat dat mss wel komt vanuit een soort van gewenning. Hij kreeg de spruw hier toen hij anderhalve week oud was en het heeft best wel een tijdje geduurd. Maar ook dat gaat steeds beter.

Wat een leuke mobile heb je trouwens!

Ik heb hem hier weer even weggehaald, ik wilde de box ietsje rustiger maken, mede ook omdat we probe(e)r(d)en de voorkeursligging van zijn koppie te doorbreken.
pi_56360308
Ik geloof ook niet zo in het stoppen met huilen omdat er niemand komt. Alsof een baby van een paar weken oud dat door zou hebben. En ik denk dat een oudere baby dan eerder overstuur zou raken (hier is dat iig wel zo).
Ik denk ook dat ze het af en toe even nodig hebben, dat merk je vooral goed als ze ouder worden. Dan huilen zo ook als iets ze teveel wordt.

Fijn dat Sasha weer als vanouds drinkt, dat loslaten kan ook nog overgaan hoor. Damian heeft van zijn geboorte tot een week of 7 spruw gehad en dus ook veel loslaten, maar toen het eindelijk helemaal over was dronk hij gewoon netjes.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:01:41 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_56360337
Ruben is 2800 gram

De wijkverpleegkundige was redelijk verbijsterd, meestal zitten ze met twee weken net weer op hun geboortegewicht ofzo

Overigens: ik heb helaas 2 keer het boek Opperdepop gekregen, dus als iemand interesse heeft, ik heb nog een gloednieuwe uitvoering liggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56360418
We laten haar ook wel huilen, maar we horen nu goed wanner ze gewoon huilt omdat ze moe is... Zo'n jengel-oh-wat-ben-ik-zielig-huiltje (duurt ook nooit langer dan een minuut of 8, dan slaapt ze), of wanneer ze echt overstuur is... Dikke tranen over haar wangen en een rood koppie.

Ze kan sinds vorige week ook zo een half uur klaar wakker en vrolijk in haar bedje om zich heen liggen te kijken... En mama maar denken dat ze slaapt .

[ Bericht 40% gewijzigd door DeLiedje op 28-01-2008 13:11:41 ]
  maandag 28 januari 2008 @ 13:08:21 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56360469
Ja klopt. Er zit ook idd een heel groot verschil tussen een beetje mekkeren en idd krijsen. Het eerste laat ik gewoon gaan, het 2e hoeft van mij ook echt niet, dan ga ik wel troosten hoor.

Tranen hebben wij hier nog niet gezien. Vanaf wanneer hebben ze die ongeveer?

Oh, en Sasha heeft inmiddels helaas niet meer zijn hele gave perzikhuidje. Ik had zijn koppie ingesmeerd met olie om zo de volgende dag de berg er een beetje af te kunnen halen maar nu lijkt hij daar wat pukkeltjes van gekregen te hebben. Maar niet meer doen dus. Of iig geen zwitsal olie meer.

Het gekke is wel dat de pukkeltjes het hevigst zijn als ik hem uit bed haal, daarna trekken ze wat weg. Kan dat iets met warmte te maken hebben?
pi_56360585
Floortje had echt vanaf dag een traantjes... Maar Lish vertelde volgens mij dat Lena dat helemaal niet heeft....
pi_56360829
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:01 schreef Troel het volgende:
Ruben is 2800 gram

De wijkverpleegkundige was redelijk verbijsterd, meestal zitten ze met twee weken net weer op hun geboortegewicht ofzo

Overigens: ik heb helaas 2 keer het boek Opperdepop gekregen, dus als iemand interesse heeft, ik heb nog een gloednieuwe uitvoering liggen.
Dat wordt al een lekkere knul!!

En ik heb wel interesse in dat boekje. We zitten nu net in die hapjes fase. Dus dat komt goed van pas.
Wat wil je ervoor hebben?
  maandag 28 januari 2008 @ 13:35:00 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56361046
BE, volgens mij heeft Eli traantjes sinds eenmaand of 4, iets eerder als hij echt heel kwaad was of lang moest huilen.
Wat voor pukkels heeft Sasha? Hopelijk is hij er niet zielig onder (verdrietig en huilerig, bedoel ik. dat hij er last van heeft)

Troel, wat goed van Ruben dat hij zo hard groeit!!! Doet hij het alleen op bv (al dan niet uit flesje) of krijgt hij ook kv bijgemengd?

Opperdepop: check
Ik had trouwens ook diksap ingeslagen toen dat in de aanbieding was (-40%) een tijd geleden, omdat ik hier had gelezen dat babies dat wel drinken. PR keek wel raar, toen ik met die flessen thuis aan kwam zetten
  maandag 28 januari 2008 @ 13:43:20 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56361239
Hij heeft er geen last van hoor Davinia, het zijn hele kleine pukkeltjes, sommige lijken een kopje erop te hebben.
Ze zitten alleen op zijn koppie, niet ergens anders dus het zal geen ziekte oid zijn.
pi_56361377
BE Piet heeft heel lang 'droog' gehuild. ik weet niet eens meer precies hoe lang. maar Anna huilde vanaf 't begin met tranen (inclusief tuiten)! het verschilt dus nogal van baby tot baby.

en Troel, ik had 't ook al bij V&A gemeld, maar ik ben ook wel geïnteresseerd in Opperdepop. misschien moeten we er om loten Deepfreeze.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:54:26 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56361473
Ah ok.
Ik zat me dat namelijk van de week ook al af te vragen of daar een tijd voor staat, maar blijkbaar verschilt dat dus echt per babietje.
pi_56361483
Neem jij hem maar bix, ik heb hier nog een anders baby kookboekje liggen, en als ik meer inspiratie nodig heb haal ik hem wel bij de AH.
Ik woon ook niet echt in de buurt ofzo, dus gaat dan ook weer postzegels kosten..

Ik geloof dat de eerste traan hier rond de 6 weken was.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:17:52 #16
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56361953
Lena huilt inderdaad ook 'droog'. Ik vond het dan ook wonderlijk om Floortje te zien huilen voor het eerst!

Vanochtend zijn we bij de huisarts geweesrt. Het is gewooneen virusje. (Voor de doe-het-zelvers: rode stipjes op haar buik die verdwijnen als je de huid strak trekt bleek daarop de wijzen. )
Ze slaapt nu al een uur of 3, ik ga haar zo maar eens wakker maken. (Zoals mijn moeder zegt: Wa slupt, lijdt nie... Wat slaapt, lijdt niet.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_56362295
Lishe , en ook een voor Lena... Niet teveel zorgjes maken he?
pi_56362302
Bij Yara kwamen er op dag 1 ook al wat 'tranen' mee tijdens het huilen maar de kraam gaf direct aan dat dit geen échte tranen waren. Die kwamen pas later, na een week of 6. (had iets met de traanbuizen te maken, die nu nog te nauw waren of niet goed ontwikkeld?)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_56362581
Mirte heeft al een tijdje echte tranen, ik denk vanaf een week of 6 ofzo. Ik ga eens even een rondje boodschappen doen met kind. Gistermiddag bleef ze steeds wakker in de wagen, misschien nu ook wel... Want ze ligt alweer half te pitten in de box (net een uurtje uit bed ).

Heb ook al zitten denken om de voeding voor hongerige baby's te gaan geven, maar ik denk dat we het eerst nog maar even moeten aanzien... Misschien toch een sprongetje...
Alhoewel ze met t vorige sprongetje overdag huileriger was, dat valt nu erg mee *afklopt* (dit is natuurlijk vragen om problemen.. ).
Fake it till you make it...
pi_56364195
Dean gefeli!! Veel plezier in het dreumesentopic, en tot over een klein poosje!

Wij zijn terug van ons weekend weg, super genoten!
Meike vond alles even geweldig, zwembad (met een zandkliederafdeling!) speelhal (met heel veel apparaten met knopjes) de puk en pelle show, dansen! En heeeel veeeeeel aandacht gehad!
Ze was dan ook super te pas, alleen snachts was het iets minder, wilde niet slapen....
Dus ze heeft 3 nachten bij mij gelegen
Met als resultaat dat Meike nu moet afkicken en ikzelf doodop ben

Maar wat hebben we genoten!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56364711
Klinkt geslaagd Karin . En nu weer bijtanken zelf
Fake it till you make it...
  maandag 28 januari 2008 @ 18:13:11 #22
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56366723
Karin: klinkt als een top-weekend.

Anna huilde hier vanaf minuut 1 met dikke tranen.

Ik ga nu naar huis, lekker naar mijn kleine muppet!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 28 januari 2008 @ 18:16:11 #23
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56366785
Dat klinkt heerlijk Karin!
Dean, van harte stoere kind-van-1!! Vivi, jij ook!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 28 januari 2008 @ 20:04:36 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_56369296
Als jullie het al onderling uitgevochten hebben, dan hoef ik geen keuze te maken

Ik heb net een meetlint naast Ruben gelegd, 49 centimeter. Volgens mij is die 45 centimeter dan wel behoorlijk klein geschat

Op dit moment krijgt hij alleen maar borstvoeding, sinds vorige week (niet afgelopen) zaterdag heeft hij geen kunstvoeding meer gehad. Op dit moment loopt mijn borstvoeding heel erg terug, dus ik hoop maar dat het goed blijft gaan

Edit: Argh, Uitgevecht??? Is mijn taalgevoel tegelijkertijd met de zwangerschap verdwenen ofzo

[ Bericht 12% gewijzigd door Troel op 28-01-2008 20:17:24 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56369586
of hij groeit gewoon als kool! Troel
Als de BV afneemt, komt hij gewoon vaker toch, zodat de productie weer omhoog gaat (?). Aldus de theorie
EDIT: zie dat je (nog) kolft. Misschien kun je wat vaker kolven zodat het weer wat omhoog gaat...

Hier vanavond de eerste hapjes bloemkool. En die werden niet zo enthousiast ontvangen. Heeft wel aardig wat hapjes gehad, maar hij bleef een raar hoofd trekken. Morgen weer, kijken of het dan wat begint te wennen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')