quote:Op maandag 28 januari 2008 12:41 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Be, ik heb dat grote boek ook, en we herkenden er inderdaad zoveel in! Vond het ook fijn om inderdaad te lezen dat babietjes van toen 4 weken gewoon nog maar een uurtje wakker zijn tussen de voedingen...
We houden ons nu niet meer zo heel strikt aan het 'patroon' maar Fllortje doet het heel goed. We herkennen nu gewoon beter waar ze aan toe is, en ze slaapt overdag ook meestal in haar bedje. Ik voelde me als mama er niet zo fijn bij om heel streng te zijn (15 min tot een half uur laten huilen? Dat kon ik echt niet) en als zij het nou fijn vind om af en toe lekker bij mij op mijn arm of buik te slapen (s'nachts slaapt ze altijd al heel goed, gewoon in eigen bedje zonde huilen) dan doen we dat lekker!
Sinds een week ofzo (ze is nu 6,5 week) is ze veel wakkerder en vrolijk ook overdag... Ze kan ineens lekker in de box liggen en naar buiten of naar haar mobiel kijken
Krampjes heeft ze nog wel, maar vooral s'avonds en ze kan er goed mee omgaan... Ze heeft ook spruw op dit moment...
Ze slaapt trouwens (op advies van Lishe) altijd ingebakerd, en vind dat heerlijk! Ze wordt er zo rustig van...
En hiermee gooide ik hem dicht:quote:Op maandag 28 januari 2008 12:42 schreef appelsap het volgende:
P_iglet, ik bedoel ook niet dat ze alleen maar zachte dingen mogen hoor. Wat ik bedoel is dat het wel verstandig is om met iets zachts te beginnen en daarna pas de hardere dingen, tenminste dat is mijn ervaring.
quote:Op maandag 28 januari 2008 12:44 schreef DaviniaHR het volgende:
DeLeidje, fijn dat het goed gaat!
Wel vervelend van de spruw... Heeft ze erg last van? En je geeft bv toch? Heb jij ook spruw?
Tja, en dat eten, ik vind het gewoon eng. Weer een stap naar het grote-jongens-zijn... Maar pap gaat er prima in, dus het komt wel goed![]()
Dat wordt al een lekkere knul!!quote:Op maandag 28 januari 2008 13:01 schreef Troel het volgende:
Ruben is 2800 gram
De wijkverpleegkundige was redelijk verbijsterd, meestal zitten ze met twee weken net weer op hun geboortegewicht ofzo
Overigens: ik heb helaas 2 keer het boek Opperdepop gekregen, dus als iemand interesse heeft, ik heb nog een gloednieuwe uitvoering liggen.
Héél die x-box?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:56 schreef Memmel het volgende:
Nou, net weer terug van de HA, alles beluisterd en bekeken en weer een zware verkoudheid. Heb weer een Ventolin puffer meegekregen, dus dat gaan we zo maar proberen. Nu eerst even de X-box veiligstellen, want die verdwijnt in haar mond!
Goede vraag, ik zou het niet wetenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:58 schreef DeLiedje het volgende:
Floortje heeft vannacht 7,5 uur doorgeslapen! Afgelopen dagen was het steeds al 6 of 6,5 uur... Maar nu![]()
Mama weet alleen nog niet zo goed of ze daar nou blij of ongerust over is... Kan dat wel al, bij 6,5 week?
Het was alleen wel van 20.00h gisterenavond tot half 4 vannacht dit keer (vorige dagen was het echt 6 uur de nacht door) dus ik mocht alsnog wakker worden midden in de nacht
Netjes? Had je een paar maanden terug ook niet kunnen bedenken, he, dat je 5 uur 's nachts een nette tijd vond.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
....Vannacht was het gewoon netjes om 5 uur...
Vanaf vandaag ??? Euh....help evenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:31 schreef marit1978 het volgende:
KP
vanaf vandaag !
'sochtends en 'savonds nog een fles van totaal 240cc
en tussen de middag yoghurt met stukjes brood.
ZE EET HET !
aha, ik hep hem ! Thx, ga nu ff voederenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:45 schreef marit1978 het volgende:
ja..sorry
dat bedoel ik ja
je vroeg vanaf wanneer ze van 3 naar 2 flessen is gegaan
vandaag dus!
ms is dat om en om juist niet goed? ik gooi maar wat in je groep, hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:04 schreef Kersjes het volgende:
Milagro, het is waar wat je zegt, ik weet dat het een wisselwerking is, maar het is zo moeilijk er wat aan te doen. Dan neem ik me voor om me niet meer van mijn stuk te laten brengen, maar op een gegeven moment, na het zoveelste gejengel, zit ik tegen mijn top aan, raak dan zo geirriteerd en kan dat soms maar moeilijk verbergen. Devin heeft zijn temperament niet van een vreemde![]()
ik werk trouwens op maandag, woensdag en vrijdag, dus om en om. Handig, zo'n adempauze.![]()
Memmel, bij jullie ook gezellig in huis?
Wat grappig dat Anna dat doekje wil eten, hier resulteert gezichtje schoonmaken in ehhh...gekrijs dus. (net als verschonen, badderen, creme opsmeren, nagels vijlen, jas aantrekken etc etc.....)
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:49 schreef Memmel het volgende:
Weet je wat ik nou heb: een dagje lijkt niet meer genoeg te zijn om er bovenop te komen. Ik heb gewoon behoefte aan zon, lekker een paar dagen in de zon liggen. Heerlijk lijkt me dat!
Ja idd... De gewone dagelijkse dingen... Op staan..andere kinders laten ontbijten en naar school zien te krijgen, boodschapjes enz enz enz....quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:01 schreef appelsap het volgende:
Vamp, ik heb een KS gehad dus misschien niet het beste om te vergelijken. Dan mag je sowieso pas na 6 weken weer echt aan de gang. Ik weet niet precies hoe je het bedoelt. Als jij bedoelt de gewone dingen op een dag, na een week of 4 begon ik me weer een beetje mens te voelen. Tenminste dat dacht ik, als ik het achteraf bekijk voelde ik me pas na 3 maanden weer dat ik echt 'top'. Van een dagje weg bijvoorbeeld moest ik tot die tijd echt van bijkomen.
Ik hoop dat die dag snel zal komenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:48 schreef vamperotica het volgende:
Even een "stomme" vraag tussendoor....
Hoe lang hadden jullie na de bevalling nodig om "te herstellen"?
En dan bedoel ik een beetje het idee hebben dat je weer wat mens bent... Dingen doen zonder dat je uitgeput raakt... enzo
Kan me ook voorstellen dat als je 5 kinderen hebt de boel maar doorgaat en je ook niet echt aan rust toekomt. Het lijkt me dat het daardoor ook misschien wel langer zal duren. Moeilijk maar ik zou zeggen probeer toch zoveel mogelijk rust te pakken wanneer je de mogelijkheid hebt, en dan maar even een wasje laten staan. Je herstel is natuurlijk ook belangrijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:06 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ja idd... De gewone dagelijkse dingen... Op staan..andere kinders laten ontbijten en naar school zien te krijgen, boodschapjes enz enz enz....
Ik ben nu al gebroken voordat ik mn bed uit komt! Gelukkig is vriendlief nog even "vrij" maar die wil ook wel even een ochtendje "bijkomen"
Wij hebben van het weekend van mijn ouders de Stokke gekregenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:41 schreef DaviniaHR het volgende:
Kersjes, ik wil wel een dagje met je baby-ruilen, hoor!
Enneh, kan het mss zijn dat hij alsnog reageert op jouw antibiotica? Ben je weer bij een osteopaat geweest om Devin te ontluchten? (klinkt een beetje stom, maar je begrijpt vast wat ik bedoel)
Memmel, slaap lekker![]()
Eli was vandaag al 5 mnd!!!
Nog eventjes en hij past al in een kinderstoel!![]()
![]()
Die hebben we nog helemaal niet
Zoiets?quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:37 schreef Kersjes het volgende:
en nu heb ik allemaal hele korte plukjes die te kort zijn om mee opgestoken te kunnen worden en dus recht overeind gaan staan a la trol als ik ze niet bewerk met haarspul.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:09 schreef Kersjes het volgende:
Inderdaad Jellyrose, alleen dan wat minder roze![]()
![]()
soms blijft het snot (quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb hem wel in huis, maar nog niet hoeven gebruiken.
Het lijkt me wel heel makkelijk idd als je ze even wat vrijer zou willen maken ofzo.
Ik ben opgegroeid met 'haal op die wekker, snot smaakt lekker'.quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:18 schreef milagro het volgende:
[..]
soms blijft het snot () zo lekker hangen tussen neus en keel, en dan krijg je het niet weggeslikt (
ik weet het , maar ik ben anti-snuiten
) , dan bekruipt mij altijd even een lichte paniek
laat staan zo'n klein schuimpje en die kan niet eens wat zeggen nog "uh uh, mama, kvoel me nieso prettig, help me nou... mama?"
dadelijk zuig je je kind binnenste buiten !!!!!!!quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:21 schreef snoopy het volgende:
En heb je zo'n ding niet in huis dan kan je het altijd zelf nog even uitzuigen. Mond over het neusje en zuigen maarrrrrr![]()
Disclaimer: Heb ik van horen zeggen!
Volgens mij duurt dat nog wel lang hoor! Damian is bijna een jaar en die heeft net maat 19.quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:00 schreef Beaker het volgende:
Marit sterkte!
Ik heb weer even een vraagje! Hoeveel maanden is een baby ongveer als ze schoenmaat 23 hebben? Ik heb echt onwijs leuke zomerschoentjes gezien voor Jet, maar ze zijn er alleen in die maat ....
Heb geen idee hoeveel cm de voetjes zijn. Ze hebben eigenlijk alleen maar sokken aan, nou ja...Floor dan. Pien trekt de sokken meteen uit en stopt ze in haar mondquote:Op donderdag 31 januari 2008 14:21 schreef Beaker het volgende:
Mibos, haar voeten zijn nu 10 cm langZe heeft alleen nog maar van die leren slofjes aan
en helemaal nog geen schoenen
Ik bedoelde ook meer de Regelmaat dan het inbakeren.quote:Op donderdag 31 januari 2008 18:07 schreef Kersjes het volgende:
BE, alle meedenkers zijn welkom, ook verse mama´s hoor!![]()
Inbakeren lijkt me alleen niet zo´n goed idee, hij is 7,5 maand.
En zojuist krijsend wakker geworden
sorry, moest even hard lachen! Kersjes, het komt allemaal weer goed hoor. Ik zou ook eens proberen om hem op gezette tijden in bed te leggen en ritueeltjes te creeeren. Het kan natuurlijk best zijn dat hij nu toch weer wat meer slaap nodig heeft.quote:Op donderdag 31 januari 2008 18:34 schreef Kersjes het volgende:
.... kan ik eindelijk die bananenprut van vanochtend uit mijn haar gaan wassen
quote:En dat doe ik dan mooi niet
Uh... uh.. wtf? 150gr eten, plus yoghurt EN fruit?quote:6 maanden
- 3 x 200cc opvolgmelk, waarvan:
1 x bord pap (rijstebloem)
2 x fles
- groenten, vlees, aardappelen (150gr, zonder zout) met 100cc yoghurt toe
- fruit (150gr.)
Oerbrood wat ze bij een hoop supermarkten verkopen is zonder melk.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:53 schreef Beaker het volgende:
Marit van harte![]()
![]()
![]()
Ik denk inderdaad dat ik die fles van 4 uur maar ga laten vervallenVanaf volgende week mag ze brood proberen, maar ik moet ff bekijken welk brood ivm haar allergie.
Bedankt voor de tips!!
wat een beer is Ethanquote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:33 schreef jellyrose het volgende:
Volgens mij is Ethan godzilla ofzo.. bij ons laatste CB bezoekje (met ruim 5mnd) was hij 69cm en 8180gram![]()
We zijn begonnen met bij te voederen.. het begon erg hoopvol toen we zo'n probeer bakje banaan/appelmoes probeerden (zie filmpje - hij wilde het lepeltje er zelfs bij opeten..) , maar stukjes banaan laten sabbelen is echt geen succes tot dusver. Hoe lang duurt het voordat hij het ook daadwerkelijk eet/doorslikt in plaats van een half uur in z'n mond te houden om vervolgens als papje weer op z'n slab te retourneren?![]()
Uh... uh.. wtf? 150gr eten, plus yoghurt EN fruit?Ik zou er haast van in de stress schieten, dat redden we hier nooit!
Hmm, dan is Chris een slungeltje blijkbaar.. was met 5 maanden 69,5 cm, en maar 7250 gram.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:33 schreef jellyrose het volgende:
Volgens mij is Ethan godzilla ofzo.. bij ons laatste CB bezoekje (met ruim 5mnd) was hij 69cm en 8180gram![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:50 schreef marit1978 het volgende:
ik wilde geen pil slikken om in ieder geval tot de tweede-kinder-wens mijn ilchaam het zelf te laten doen.'
Grappige is dat ik toch te veel last van hormonen had en net afgelopen dinsdag alsnog voor een half jaar de pil gehaald heb!
Die lag naast de tandpasta te wachten op de menstruatie die dus uitbleef![]()
aangezien we al aan het twijfelen/rammelen waren en probeerden met verstand een beslissing te nemen zijn we allebei eigenlijk wel heel blij met hoe het nu loopt!
Tegen die tijd is ilse bijna 1,5 ... pittig maar ongetwijfeld wel te doen.
Ik ben nu voroal even bang voor de eerste maanden zwangerschap in de zin van het misselijk zijn misschien.
Onzin, ik weet ook dat het per zwangerschap enorm kan verschillen, maar toch.
Nu met spanning rondom schoonmoeder er bji zal het allemaal heen hectische tijd gaan worden!
Maar wel een blije tijd!
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:43 schreef Kersjes het volgende:
Schorpioentjes zijn lang zo erg niet als vaak beweerd wordt
Hier ook ik zou nooit een kind in bed nemen. Klopt bij Mara stonden we daar beide helemaal achter ze is geboren s ochtends vroeg en ging die avond haar wiegje in en sliep daar op haar kamer in haar wiegje ieder slaapje.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:26 schreef Randa_v het volgende:
Hier slaapt Gwen overdag afwisselend in de wandelwagen en box. Nu ligt ze omdat ze wakker was in de draagdoek te slapen, kon ik wat aan het huishouden doen en haar toch lekker bij me hebben. Heb ik met Merlijn ook altijd gedaan tot hij ouder was. Ze heeft eigenlijk ook nog niet in de wieg geslapen, ja een halve nacht ofzo en als ik haar even kwijt wil als ik boven bezig ben. Ze slaapt bij ons in bed, al had ik nog zo afgesproken met mezelf om dit niet te doen.
Dat was ook mijn gedachte, daarom wilde ik ook laten slapen in de doomooseat, maar Eli doet het ook prima als hij in de box in slaap valt. (En PR vindt het onzin, dus dan is eea nog niet consequent, dus dan heeft het nog geen zin...)quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het lijkt me ook gewoon duidelijk voor het kind, bed=slapen box=spelen
quote:
Mijn ervaring is dat de ene dag de andere dag niet isquote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:58 schreef Brighteyes het volgende:
Oh en Moonah... hij is idd nog zo klein.
Dat is dus waarom ik zo worstel. Omdat ik weet dat hij het ook echt wel aan zou kunnen om het in zijn bedje vol te houden etc. etc, maar ja... dat arme kleine manneke.![]()
Ach, mss is het ook wel gewoon een dagje dat hij niet zo in z'n hummetje is. Kan natuurlijk ook.
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 10:43 schreef Ardenlyn het volgende:
Maandag voor het eerst naar het CB en dat is in hetzelfde gebouw.
Kan ik altijd meteen vragen daar van hoe of wat
Ben wel heel benieuwd hoe het CB hier is want ik lees meer nare ervaringen met CB's dan goede.
Vraag over voeding.
Hoeveel mag een baby hebben? Ik lees bv ergens niet meer dan 30 schepjes op een dag en niet meer dan een liter....ik snap het niet echt.
Maarten krijgt nu ong 120 ml en 2 schepjes en dat 7x op een dag.
Kan ik hem meer geven want ik heb het idee dat hij wel iets meer wil tegenwoordig.
Over het duiveltje gesproken meneer wil eten
Haha, ik hou om precies dezelfde reden ook niet van witte rompersquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:40 schreef p_iglet het volgende:
hihi grappig die verschillen
ik heb echt een rothekel aan witte rompers.
vooral omdat die babyshirtjes altijd omhoog kruipen en je dan zo'n wit stuk romper ziet.
Hier dus veel effen gekleurde rompers (lang leve rainbowbabies) en streepjes rompers. Pepijn draagt ook vaak een t-shirt korte mouw over een lange mouwen romper heen.
\quote:Op zondag 3 februari 2008 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:
@Troel, volgens mij waren de slaapzakkwn officieel pas vanaf 2mnd...
Eli ligt ook binnen de kortste keren schuin de wieg/ledikant. Dus we hebben links an rechts twee grote handdoeken opgeerold, zodat hij nergens heen kan. Anders wordt hij wakker doordat hij met zijn kop tegen de spijlen aan het rammen is, en dat is ook niet lekker, toch?
Beaker, fijn dat je weet wat er was!
Eli heeft net volgens mij voor het eerst zelf zijn speen in zijn mond gedaan, want hij zat verkeerdomZag er ontzettend schattig uit en ikheb hem liefdevol uitgelachen
![]()
quote:Op zondag 3 februari 2008 10:52 schreef milagro het volgende:
[..]
\
lief grappig is dat, hè
wij draaiden de speen wel eens expres om in hun slaapen dan zag je je slapende koter met zijn handje naar de speen gaan om hem zelf weer terug te draaien
![]()
![]()
ja of heel zachtjes trekken aan het speentje, slapende koter begint dan als een bezetene te zuigen eraan, en als je dan ietsje meer kracht zet en het speentje eruit trekt,hoor je zo'n leuke *PLOP*quote:
Eli is idd al 5 mnd.quote:Op zondag 3 februari 2008 10:50 schreef Brighteyes het volgende:
Dat van die handdoeken zou ik dus nooit doen.
'Liever' dat hij met zijn koppie tegen de spijlen komt dan dat hij klem komt te liggen in een handdoek.
Hoewel Eli natuurlijk al (bijna?) een half jaar oud is, dat scheelt wel iets natuurlijk.
Ah ok, dan snap ik het beter.quote:Op zondag 3 februari 2008 11:25 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Eli is idd al 5 mnd.
Even voor de duidelijkheid, de handdoeken liggen tot onder zijn oksels, dus niet in de buurt van zijn gezicht. en hij ligt met zijn voeten tegen het eind van het bed, dus hij kan ook niet naar "beneden" kruipen en dan zichzelf in de handdoeken begraven.
Idd, milagro, die *PLOP* is erg schattig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |