abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 januari 2008 @ 12:46:05 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56360024
Het vorige topic: Het grote kleine babietjes topic deel 131

Babietjes:
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
15 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 03-02-2008 10:35:18 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:47:53 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56360076
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:41 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Be, ik heb dat grote boek ook, en we herkenden er inderdaad zoveel in! Vond het ook fijn om inderdaad te lezen dat babietjes van toen 4 weken gewoon nog maar een uurtje wakker zijn tussen de voedingen...

We houden ons nu niet meer zo heel strikt aan het 'patroon' maar Fllortje doet het heel goed. We herkennen nu gewoon beter waar ze aan toe is, en ze slaapt overdag ook meestal in haar bedje. Ik voelde me als mama er niet zo fijn bij om heel streng te zijn (15 min tot een half uur laten huilen? Dat kon ik echt niet ) en als zij het nou fijn vind om af en toe lekker bij mij op mijn arm of buik te slapen (s'nachts slaapt ze altijd al heel goed, gewoon in eigen bedje zonde huilen) dan doen we dat lekker!

Sinds een week ofzo (ze is nu 6,5 week) is ze veel wakkerder en vrolijk ook overdag... Ze kan ineens lekker in de box liggen en naar buiten of naar haar mobiel kijken

Krampjes heeft ze nog wel, maar vooral s'avonds en ze kan er goed mee omgaan... Ze heeft ook spruw op dit moment...

Ze slaapt trouwens (op advies van Lishe) altijd ingebakerd, en vind dat heerlijk! Ze wordt er zo rustig van...
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:42 schreef appelsap het volgende:
P_iglet, ik bedoel ook niet dat ze alleen maar zachte dingen mogen hoor. Wat ik bedoel is dat het wel verstandig is om met iets zachts te beginnen en daarna pas de hardere dingen, tenminste dat is mijn ervaring.
En hiermee gooide ik hem dicht:
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:44 schreef DaviniaHR het volgende:
DeLeidje, fijn dat het goed gaat!
Wel vervelend van de spruw... Heeft ze erg last van? En je geeft bv toch? Heb jij ook spruw?

Tja, en dat eten, ik vind het gewoon eng. Weer een stap naar het grote-jongens-zijn... Maar pap gaat er prima in, dus het komt wel goed
pi_56360099
DeLiedje, wat fijn dat het nu zo goed gaat. Vervelend nog wel van de krampjes, hopelijk zijn die ook snel over.
Wat een lieve foto hoe ze daar ligt. En wat een leuk boxmobieltje!
  maandag 28 januari 2008 @ 12:54:06 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56360175
DeLiedje, wat fijn dat het nu weer lekker gaat bij jullie.

Over dat laten huilen, ik vind het ook heel moeilijk, maar het werkt toch wel hier.
Hoewel ik dus wel dan om de 10 minuten er even heen ga voor een aai over zijn bol en de speen (als hij die pakt). Het is nu 2 keer gebeurd ofzo en dan hoefde ik maar 2 keer erheen.
Er zijn ook boeken/methodes die suggereren dat ze stoppen met huilen 'omdat ze door krijgen dat er toch niemand komt en ze het dan maar opgeven' maar ik voel geloof ik toch meer voor het 'ze hebben het gewoon af en toe even nodig om te ontladen'.
Oh, en vorige week was hij 1 avond echt helemaal van slag en toen heb ik hem uiteindelijk idd gewoon lekker bij me genomen en heb ik hem later slapend in bedje gelegd, ging ook gewoon goed.

Spruw is naar, hier lijkt dat nu toch echt wel over te zijn.
Of in ieder geval drinkt Sasha weer als vanouds, er gaat nu per fles zo'n 100-120cc in zoals het hoort! Hij laat nog wel wat los bij het drinken, maar ik denk dat dat mss wel komt vanuit een soort van gewenning. Hij kreeg de spruw hier toen hij anderhalve week oud was en het heeft best wel een tijdje geduurd. Maar ook dat gaat steeds beter.

Wat een leuke mobile heb je trouwens!

Ik heb hem hier weer even weggehaald, ik wilde de box ietsje rustiger maken, mede ook omdat we probe(e)r(d)en de voorkeursligging van zijn koppie te doorbreken.
pi_56360308
Ik geloof ook niet zo in het stoppen met huilen omdat er niemand komt. Alsof een baby van een paar weken oud dat door zou hebben. En ik denk dat een oudere baby dan eerder overstuur zou raken (hier is dat iig wel zo).
Ik denk ook dat ze het af en toe even nodig hebben, dat merk je vooral goed als ze ouder worden. Dan huilen zo ook als iets ze teveel wordt.

Fijn dat Sasha weer als vanouds drinkt, dat loslaten kan ook nog overgaan hoor. Damian heeft van zijn geboorte tot een week of 7 spruw gehad en dus ook veel loslaten, maar toen het eindelijk helemaal over was dronk hij gewoon netjes.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:01:41 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_56360337
Ruben is 2800 gram

De wijkverpleegkundige was redelijk verbijsterd, meestal zitten ze met twee weken net weer op hun geboortegewicht ofzo

Overigens: ik heb helaas 2 keer het boek Opperdepop gekregen, dus als iemand interesse heeft, ik heb nog een gloednieuwe uitvoering liggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56360418
We laten haar ook wel huilen, maar we horen nu goed wanner ze gewoon huilt omdat ze moe is... Zo'n jengel-oh-wat-ben-ik-zielig-huiltje (duurt ook nooit langer dan een minuut of 8, dan slaapt ze), of wanneer ze echt overstuur is... Dikke tranen over haar wangen en een rood koppie.

Ze kan sinds vorige week ook zo een half uur klaar wakker en vrolijk in haar bedje om zich heen liggen te kijken... En mama maar denken dat ze slaapt .

[ Bericht 40% gewijzigd door DeLiedje op 28-01-2008 13:11:41 ]
  maandag 28 januari 2008 @ 13:08:21 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56360469
Ja klopt. Er zit ook idd een heel groot verschil tussen een beetje mekkeren en idd krijsen. Het eerste laat ik gewoon gaan, het 2e hoeft van mij ook echt niet, dan ga ik wel troosten hoor.

Tranen hebben wij hier nog niet gezien. Vanaf wanneer hebben ze die ongeveer?

Oh, en Sasha heeft inmiddels helaas niet meer zijn hele gave perzikhuidje. Ik had zijn koppie ingesmeerd met olie om zo de volgende dag de berg er een beetje af te kunnen halen maar nu lijkt hij daar wat pukkeltjes van gekregen te hebben. Maar niet meer doen dus. Of iig geen zwitsal olie meer.

Het gekke is wel dat de pukkeltjes het hevigst zijn als ik hem uit bed haal, daarna trekken ze wat weg. Kan dat iets met warmte te maken hebben?
pi_56360585
Floortje had echt vanaf dag een traantjes... Maar Lish vertelde volgens mij dat Lena dat helemaal niet heeft....
pi_56360829
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:01 schreef Troel het volgende:
Ruben is 2800 gram

De wijkverpleegkundige was redelijk verbijsterd, meestal zitten ze met twee weken net weer op hun geboortegewicht ofzo

Overigens: ik heb helaas 2 keer het boek Opperdepop gekregen, dus als iemand interesse heeft, ik heb nog een gloednieuwe uitvoering liggen.
Dat wordt al een lekkere knul!!

En ik heb wel interesse in dat boekje. We zitten nu net in die hapjes fase. Dus dat komt goed van pas.
Wat wil je ervoor hebben?
  maandag 28 januari 2008 @ 13:35:00 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56361046
BE, volgens mij heeft Eli traantjes sinds eenmaand of 4, iets eerder als hij echt heel kwaad was of lang moest huilen.
Wat voor pukkels heeft Sasha? Hopelijk is hij er niet zielig onder (verdrietig en huilerig, bedoel ik. dat hij er last van heeft)

Troel, wat goed van Ruben dat hij zo hard groeit!!! Doet hij het alleen op bv (al dan niet uit flesje) of krijgt hij ook kv bijgemengd?

Opperdepop: check
Ik had trouwens ook diksap ingeslagen toen dat in de aanbieding was (-40%) een tijd geleden, omdat ik hier had gelezen dat babies dat wel drinken. PR keek wel raar, toen ik met die flessen thuis aan kwam zetten
  maandag 28 januari 2008 @ 13:43:20 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56361239
Hij heeft er geen last van hoor Davinia, het zijn hele kleine pukkeltjes, sommige lijken een kopje erop te hebben.
Ze zitten alleen op zijn koppie, niet ergens anders dus het zal geen ziekte oid zijn.
pi_56361377
BE Piet heeft heel lang 'droog' gehuild. ik weet niet eens meer precies hoe lang. maar Anna huilde vanaf 't begin met tranen (inclusief tuiten)! het verschilt dus nogal van baby tot baby.

en Troel, ik had 't ook al bij V&A gemeld, maar ik ben ook wel geïnteresseerd in Opperdepop. misschien moeten we er om loten Deepfreeze.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:54:26 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56361473
Ah ok.
Ik zat me dat namelijk van de week ook al af te vragen of daar een tijd voor staat, maar blijkbaar verschilt dat dus echt per babietje.
pi_56361483
Neem jij hem maar bix, ik heb hier nog een anders baby kookboekje liggen, en als ik meer inspiratie nodig heb haal ik hem wel bij de AH.
Ik woon ook niet echt in de buurt ofzo, dus gaat dan ook weer postzegels kosten..

Ik geloof dat de eerste traan hier rond de 6 weken was.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:17:52 #16
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56361953
Lena huilt inderdaad ook 'droog'. Ik vond het dan ook wonderlijk om Floortje te zien huilen voor het eerst!

Vanochtend zijn we bij de huisarts geweesrt. Het is gewooneen virusje. (Voor de doe-het-zelvers: rode stipjes op haar buik die verdwijnen als je de huid strak trekt bleek daarop de wijzen. )
Ze slaapt nu al een uur of 3, ik ga haar zo maar eens wakker maken. (Zoals mijn moeder zegt: Wa slupt, lijdt nie... Wat slaapt, lijdt niet.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_56362295
Lishe , en ook een voor Lena... Niet teveel zorgjes maken he?
pi_56362302
Bij Yara kwamen er op dag 1 ook al wat 'tranen' mee tijdens het huilen maar de kraam gaf direct aan dat dit geen échte tranen waren. Die kwamen pas later, na een week of 6. (had iets met de traanbuizen te maken, die nu nog te nauw waren of niet goed ontwikkeld?)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_56362581
Mirte heeft al een tijdje echte tranen, ik denk vanaf een week of 6 ofzo. Ik ga eens even een rondje boodschappen doen met kind. Gistermiddag bleef ze steeds wakker in de wagen, misschien nu ook wel... Want ze ligt alweer half te pitten in de box (net een uurtje uit bed ).

Heb ook al zitten denken om de voeding voor hongerige baby's te gaan geven, maar ik denk dat we het eerst nog maar even moeten aanzien... Misschien toch een sprongetje...
Alhoewel ze met t vorige sprongetje overdag huileriger was, dat valt nu erg mee *afklopt* (dit is natuurlijk vragen om problemen.. ).
Fake it till you make it...
pi_56364195
Dean gefeli!! Veel plezier in het dreumesentopic, en tot over een klein poosje!

Wij zijn terug van ons weekend weg, super genoten!
Meike vond alles even geweldig, zwembad (met een zandkliederafdeling!) speelhal (met heel veel apparaten met knopjes) de puk en pelle show, dansen! En heeeel veeeeeel aandacht gehad!
Ze was dan ook super te pas, alleen snachts was het iets minder, wilde niet slapen....
Dus ze heeft 3 nachten bij mij gelegen
Met als resultaat dat Meike nu moet afkicken en ikzelf doodop ben

Maar wat hebben we genoten!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56364711
Klinkt geslaagd Karin . En nu weer bijtanken zelf
  maandag 28 januari 2008 @ 18:13:11 #22
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56366723
Karin: klinkt als een top-weekend.

Anna huilde hier vanaf minuut 1 met dikke tranen.

Ik ga nu naar huis, lekker naar mijn kleine muppet!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 28 januari 2008 @ 18:16:11 #23
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56366785
Dat klinkt heerlijk Karin!
Dean, van harte stoere kind-van-1!! Vivi, jij ook!!
  maandag 28 januari 2008 @ 20:04:36 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_56369296
Als jullie het al onderling uitgevochten hebben, dan hoef ik geen keuze te maken

Ik heb net een meetlint naast Ruben gelegd, 49 centimeter. Volgens mij is die 45 centimeter dan wel behoorlijk klein geschat

Op dit moment krijgt hij alleen maar borstvoeding, sinds vorige week (niet afgelopen) zaterdag heeft hij geen kunstvoeding meer gehad. Op dit moment loopt mijn borstvoeding heel erg terug, dus ik hoop maar dat het goed blijft gaan

Edit: Argh, Uitgevecht??? Is mijn taalgevoel tegelijkertijd met de zwangerschap verdwenen ofzo

[ Bericht 12% gewijzigd door Troel op 28-01-2008 20:17:24 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56369586
of hij groeit gewoon als kool! Troel
Als de BV afneemt, komt hij gewoon vaker toch, zodat de productie weer omhoog gaat (?). Aldus de theorie
EDIT: zie dat je (nog) kolft. Misschien kun je wat vaker kolven zodat het weer wat omhoog gaat...

Hier vanavond de eerste hapjes bloemkool. En die werden niet zo enthousiast ontvangen. Heeft wel aardig wat hapjes gehad, maar hij bleef een raar hoofd trekken. Morgen weer, kijken of het dan wat begint te wennen..
pi_56369790
DF, volgens mij zijn wortels ook gewoon veel lekkerder dan bloemkool . Maar ja, om nou alleen maar wortels aan te bieden wordt ook zo saai he . En dan krijg je zo'n moeilijke eter .
  maandag 28 januari 2008 @ 21:34:47 #27
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56371480
Morgen even met Anna langs de HA, ze hoest alsof ze een pakje zware shag opheeft!
Toch even naar laten luisteren.
Bloemkool doet het hier ook niet echt goed, alleen met wat rundvlees er doorheen of een appeltje.

Als we Anna nu in de box zetten, wil ze staan. Houdt ze zo de rand vast en blijft ze staan! Nouja!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56378259
Anna, je bent nog wel een beetje jong voor zware shag hoor . Staan is stoer .
pi_56378480
Ik was (ben) zelf ook een moeilijke eter. Bloemkool ben ik pas gaan waarderen na mijn 18e.
Dus ik hoop dat Chris daar iets minder last van heeft. Ik heb eens ergens een krantenartikel gelezen dat het wel 15-20x kan duren voordat ze gewend zijn aan zo'n smaak. Dus dan wordt een kwestie van blijven aanbieden. Na de bloemkool (vandaag en morgen nog) volgt de brocolli. Dat is een zelfde soort smaak, dus dat wordt ook leuk..

Goedzo Anna, staand kun je toch veel beter rondkijken wat mama allemaal uitspookt!!
pi_56378921
Bloemkool wordt hier ook niet gewaardeerd, maar broccoli daarentegen.....daar kan ze wel een driedubbele portie van op.... dus misschien valt het wel mee Deepfreeze

Memmel, succes met Anna bij de dokter!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:56:58 #31
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56379213
Nou, net weer terug van de HA, alles beluisterd en bekeken en weer een zware verkoudheid. Heb weer een Ventolin puffer meegekregen, dus dat gaan we zo maar proberen. Nu eerst even de X-box veiligstellen, want die verdwijnt in haar mond!
pi_56379234
Floortje heeft vannacht 7,5 uur doorgeslapen! Afgelopen dagen was het steeds al 6 of 6,5 uur... Maar nu
Mama weet alleen nog niet zo goed of ze daar nou blij of ongerust over is ... Kan dat wel al, bij 6,5 week?

Het was alleen wel van 20.00h gisterenavond tot half 4 vannacht dit keer (vorige dagen was het echt 6 uur de nacht door) dus ik mocht alsnog wakker worden midden in de nacht
pi_56379257
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:56 schreef Memmel het volgende:
Nou, net weer terug van de HA, alles beluisterd en bekeken en weer een zware verkoudheid. Heb weer een Ventolin puffer meegekregen, dus dat gaan we zo maar proberen. Nu eerst even de X-box veiligstellen, want die verdwijnt in haar mond!
Héél die x-box?
Beterschap Anna
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:01:19 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_56379293
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:58 schreef DeLiedje het volgende:
Floortje heeft vannacht 7,5 uur doorgeslapen! Afgelopen dagen was het steeds al 6 of 6,5 uur... Maar nu
Mama weet alleen nog niet zo goed of ze daar nou blij of ongerust over is ... Kan dat wel al, bij 6,5 week?

Het was alleen wel van 20.00h gisterenavond tot half 4 vannacht dit keer (vorige dagen was het echt 6 uur de nacht door) dus ik mocht alsnog wakker worden midden in de nacht
Goede vraag, ik zou het niet weten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56379488
Hoe zei P_iglet dat nou ook weer (het is een hint P_iglet)

Het gewicht in ponden is het aantal uur dat ze zonder voeding kunnen/mogen???

Anna, succes met de puffer, dat krijg je nou van al dat roken!
Misschien mag je daarna wel ff op de XBox
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:12:44 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56379537
DeLiedje, als Floortje uit zichzelf wakker wordt en nog krachtig/alert genoeg is om stevig te tanken, is het wel goed. P_iglet heeft daar zo'n formule voor. Iets in de trant van gewicht in ponden is aantal uur dat er tussen twee voedingen mag zitten (Staat volgens mij ook ergens in het vorige topic, of in het bv-topic, weet niet meer zeker).

Anna, staan!! Heel goed. Enne, eet smakelijk X-box zal vast goed smaken
Sterkte met je puffer

Edit: Karin, great minds think alike
pi_56379561
Ik dacht dat het aantal uur tussen de voedingen maximaal het gewicht in ponden was (is een ziekenhuis richtlijn). Dus die 7,5 uur dus boven de 3,250 kg...Hoe zwaar is Floortje?

Memmel, hopelijk knapt jullie meid snel op!

EDIT: 3 keer hetzelfde antwoord = de waarheid ?
pi_56379734
3x, ja dan zal het wel kloppen...
Ze weegt 5 kilo, dus dan zit het wel goed

Bedankt! Ik was ook al wat an het google'n en kwam inderdaad ook tegen dat een gezonde baby die goed groeit en drinkt wel 10 tot 12 uur mag slapen...

Mijn knappe meisje!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:28:47 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_56379875
Ik ga die formule onthouden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:34:08 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56379994
Oh wat lekker DeLiedje!
Sasha deed dat hier in de nacht van zondag op maandag, van 23.30 tot 07.30!!!
Ik was om half 7 al wel gaan luisteren of hij nog wel ademde ik vond het zo lang.
En om half 8 heb ik hem zelf maar wakker gemaakt. Toen vond ik het toch wel lang genoeg.

Vannacht was het gewoon netjes om 5 uur, maar wel ook weer vanaf half 12, dus ik klaag niet.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:11:08 #41
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56380873
Lekker hoor, die langslapers BE en Deliedje!

Hier alles prima in orde.. mijn mannen hadden een lang boys-only weekend, want ik was de hort op (skiën.. er lag alleen geen sneeuw gelukkig was er wel apres-pre-ski ). Ethan is nu officieel 6 maanden en we gaan beginnen met bijvoederen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:12:38 #42
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56380905
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
....Vannacht was het gewoon netjes om 5 uur...
Netjes? Had je een paar maanden terug ook niet kunnen bedenken, he, dat je 5 uur 's nachts een nette tijd vond.

Anna zit duidelijk in haar fase. Dat in combinatie met die hoest is niet echt fijn. Krijsen, niet normaal meer.
En nu ligt ze even te dutten. Ik ben dan wel thuis aan het werken, maar ik denk dat ik straks ook even mijn luiken sluit, want het was een gebroken nacht hoor.

X-boxen en zware shag roken kan ze nog niet tegelijk. Poepen en op haar grote teen sabbelen daarentegen weer wel. Dat doe ik haar toch weer niet zo snel na.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:13:13 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56380924
Idd Memmel.
pi_56381928
Vanaf wanneer zijn jullie kinderen van 3 naar 2 flessen gegaan ?

Ik wil eigenlijk de fles van 12 uur gaan halveren en daar een soort broodmaaltijd van gaan maken.
Is dan 500 ml opvolgmelk voldoende (naast alle andere dingen uiteraard ) ???
pi_56382105
K_P, zolang je op de 500ml opvolgmelk blijft is dat voldoende!
Maar maak je er dan 3 voedingen van?
pi_56382479
Nee, dan zijn het 5 a 6 voedingen.
De ene voeding wat meer dan ander.

In deze volgorde : pap, fruit, brood/melk, iets rond 15 uur (tips ??), groente, fles
pi_56382855
KP
vanaf vandaag !

'sochtends en 'savonds nog een fles van totaal 240cc
en tussen de middag yoghurt met stukjes brood.

ZE EET HET !
pi_56382956
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:31 schreef marit1978 het volgende:
KP
vanaf vandaag !

'sochtends en 'savonds nog een fles van totaal 240cc
en tussen de middag yoghurt met stukjes brood.

ZE EET HET !
Vanaf vandaag ??? Euh....help even

Dat eet Ilse bedoel je ?
pi_56383138
ja..sorry
dat bedoel ik ja

je vroeg vanaf wanneer ze van 3 naar 2 flessen is gegaan

vandaag dus!
pi_56383142
KP bambix rijstewafeltjes van zes maanden/broodkorstje of een peer of iets anders fruiterigs.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_56383292
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:45 schreef marit1978 het volgende:
ja..sorry
dat bedoel ik ja

je vroeg vanaf wanneer ze van 3 naar 2 flessen is gegaan

vandaag dus!
aha, ik hep hem ! Thx, ga nu ff voederen . Thx
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:10:01 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56383848
Marit, gefeliciteerd dat Ilse brood eet
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:54:04 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56389445
Net voor het eerst met Sasha bij de CB arts geweest. Helemaal goedgekeurd. Hij zit nog wel boven de lijn, maar dat is niet verbazingwekkend gezien het feit dat hij al groot was bij de geboorte. Dat moet als het goed is nog wel wat gaan afbuigen uiteindelijk.
56cm en 5150 gram

Alles was verder goed, behalve wel dus idd die voorkeursligging van zijn hoofdje, daar heb ik nu een foldertje met tips voor meegekregen. Die opgerolde luier bij zijn hoofdje mocht dus niet van haar.
pi_56389630
He BE, dat is een lekkere jongen. Zijn groeilijntje vind vanzelf zijn weg wel in de curve

En iets als een knuffel dan? Hopelijk helpen die tips!
Het hoofdje trok hier heel snel recht nadat de voorkeurshouding weg was, dus maak je daar maar niet teveel zorgen over. Dat blijft nog wel boterzacht de komende maanden.
pi_56391566
Sorry voor de herrie, mijn kleine krijserd is weer nog steeds altijd maar weer bezig
Kennen jullie dat? Die momenten dat je denkt "was het maar vast morgen"?
Morgen moet ik werken, normaal gesproken zie ik er dan tegenop om niet bij Devin te kunnen zijn, maar vandaag...:N
Zatermiddag is Devin ziek geworden: hoge koorts, maar verder niet vekouden ofzo. Zondagmiddag begon de koorts te zakken en is sinds gister helemaal over. Niks meer te piepen zou je denken, maar waarom o waarom is hij dan zo onrustig? Eigenlijk al wekenlang, misschien durf ik nu toe te geven al maandenlang, nee, eigenlijk al sinds het begin is Devin een heel onrustige baby die veel huilt en veel aandacht nodig heeft. Natuurlijk werd hij op een gegeven moment groter en gezelliger, maar de laatste tijd zitten we in een neerwaartse spiraal.
Hij slaapt slecht, overdag heel weinig en wordt de laatste tijd meerdere keren per nacht wakker om de hele boel bij elkaar te gillen.
Hij eet slecht, een paar weken terug begonnen met fruit en groente, sinds kort ook brood en eigenlijk vind ik dat we het stadium "ach, hij moet nog wennen" voorbij zijn. Maar echt een succes is het nog niet geworden...
Maar, en dat is eigenlijk het grootste "probleem": hij is zo ontzetend jengelig geworden! Echt een verschil met 2 maanden terug, tegenwoordig is hij de hele tijd zo ontevreden, kan geen seconde alleen zijn, wil niet in de box, niet op het kleed, niet in bed, niet op schoot, moet de hele tijd die speen hebben en steeds weer dat gehuil... En ook als er ogenschijnlijk geen reden is om te huilen, dan doet hij het toch, of de hele dag door jengeljengeljengel dat ik er helemaal kriegel van word, zeker met die aanhoudende gebroken nachten.

Ik wil niet steeds zeuren en natuurlijk ben ik dol op mijn zoontje, maar ik zou hem zo graag ook wat vaker tevreden willen zien! Ik doe zo mijn best, maar niks lijkt goed genoeg. Als dit een fase is dan vind ik hem wel heel lang duren.
Tuurlijk, elk kind is anders en Devin is nou eenmaal geen makkelijke baby, en een heuse dramaqueen, maar wanneer moet ik me echt zorgen gaan maken? Er zit hem duidelijk wat dwars, hij huilt echt niet alleen om zijn mama op de kast te krijgen, hoewel hij daar wel goed in slaagt. Toch?

Blegh, ik voel me zo'n slechte mama.... En ik dacht echt dat ik goed bezig was, maar blijkbaar vind meneer van niet!
Sorry voor het klagen, ik zit er een beetje doorheen
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:47:43 #56
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56392074
Kersjes, ik heb op het moment hetzelfde. Anna kan ineens beginnen met krijsen. Dan weer lachen. Ze wil niet liggen, niet kruipen, niet zitten, niet bij mij, niet zonder mij. Ik heb mijn - daar komt 'ie weer - Oei ik groei boek erbij gepakt en het lijkt dat Anna in de 37 weken fase zit. In dat geval maak ik mij niet druk en gaat het ook wel weer over.

Maar een ding is het belangrijkste: het ligt niet aan jou! Jij doet alles voor je ventje en dat weet 'ie ook wel. Zijn wereldje staat gewoon op z'n kop! Maar ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit hoor. En dan kun je nog zoveel van 'm houden, soms wil je gewoon even rust en stilte en ben je dat gezeul en getroost gewoon zat.
Dan kom je gewoon hier even je hart luchten! En bedenk maar zo: het gaat echt wel over!

Kan iemand mij een tip geven: Anna kijkt gedurende haar eten uit naar het moment dat ik haar gezicht af doe met een snoetenpoetser (lees: die mierzoet ruikende doekjes van AH). En als ik dat dingetje uit de doos haal, gaat zo door het lint en doet ze met haar mond een vis op het droge na. Kortom: ze wil de snoetenpoetser opeten. Maar ik denk niet dat dat mag van het cb. Wat denken jullie? Maf kind...
pi_56392099
het is ws ook een wisselwerking, hij huilt veel, jij wordt kriegelig, hij pikt dat weer op, huilt nog meer, slaapt slecht, is moe en gaat dus weer huilen, wil getroost worden, jij hebt daar eigenlijk de fut niet meer voor, doet het toch, maar 'gespannen' , hij voelt dat en laat zich niet troosten , jij alsmaar kriegeliger en zo voort maar zo wil je niet voort, kun je ook niet voort...

werk je hele dagen, of iedere dag in ieder geval?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56392453
Milagro, het is waar wat je zegt, ik weet dat het een wisselwerking is, maar het is zo moeilijk er wat aan te doen. Dan neem ik me voor om me niet meer van mijn stuk te laten brengen, maar op een gegeven moment, na het zoveelste gejengel, zit ik tegen mijn top aan, raak dan zo geirriteerd en kan dat soms maar moeilijk verbergen. Devin heeft zijn temperament niet van een vreemde
ik werk trouwens op maandag, woensdag en vrijdag, dus om en om. Handig, zo'n adempauze.

Memmel, bij jullie ook gezellig in huis?
Wat grappig dat Anna dat doekje wil eten, hier resulteert gezichtje schoonmaken in ehhh...gekrijs dus. (net als verschonen, badderen, creme opsmeren, nagels vijlen, jas aantrekken etc etc.....)
pi_56392798
Kersjes, hopelijk scheelt het voor Devin als hij straks meer kan.
Een nichtje van ons had dat ook heel erg, het leven was pas leuk toen ze kon zitten en later ook staan. Toen werd het zo'n vrolijk kind ineens.

Pepijn zit na weken van gejengel nu ook veel beter in zijn vel nu hij naar voren kan hupsen, scheelt zoveel frustratie. Nu is soms op de grond ook goed ipv alleen maar bij papa en mama hangen!

Is devin wel rustig in de draagdoek of kinderwagen?
Misschien kun je dan gaan wandelen op het moment dat jij denk *pffffffffffff nu zou ik je het liefst heel even achter het behang plakken*
Sterkte

Marit wat fijn dat Ilse nu wel brood eet. Zie je, niet druk om maken, komt allemaal vanzelf
pi_56392934
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:04 schreef Kersjes het volgende:
Milagro, het is waar wat je zegt, ik weet dat het een wisselwerking is, maar het is zo moeilijk er wat aan te doen. Dan neem ik me voor om me niet meer van mijn stuk te laten brengen, maar op een gegeven moment, na het zoveelste gejengel, zit ik tegen mijn top aan, raak dan zo geirriteerd en kan dat soms maar moeilijk verbergen. Devin heeft zijn temperament niet van een vreemde
ik werk trouwens op maandag, woensdag en vrijdag, dus om en om. Handig, zo'n adempauze.

Memmel, bij jullie ook gezellig in huis?
Wat grappig dat Anna dat doekje wil eten, hier resulteert gezichtje schoonmaken in ehhh...gekrijs dus. (net als verschonen, badderen, creme opsmeren, nagels vijlen, jas aantrekken etc etc.....)
ms is dat om en om juist niet goed? ik gooi maar wat in je groep, hoor.
of kun je anders eens een paar dagen vrij nemen, of je desnoods ziek melden, en overdag eens echt aan jezelf toekomen, de zorg voor de kleine even aan een vriendin, of oma overlaten, en jij lekker de stad in , lekker luchtje kopen ( je man betaalt uiteraard, is er geen man, dan uuh bepaalt je pa )...
soms helpt even echt tijd voor jezelf, wat je niet allemaal in het weekend hoeft te proppen en niet ook nog eens leuk en schattig moeten doen tegen manlief .. en soms helpen 'vreemde ogen' bij een kind.

dat laatste moet je dan niet als eigen tekortschieten zien, zo van "oooh zij krijgt hem meteen stil, ik niet, het ligt aan mij" ..... het ligt niet aanjou, het is een logische wisselwerking die door samenloop van omstandigheden wordt veroorzaakt, en die kring moet even doorbroken worden, die adempauzes van om en om werken zijn ws niet genoeg.

en ms zoals ik al opperde, is jouw om en om aanwezigheid te onrustig voor je manneke? sommige kinderen zijn daar erg gevoelig voor, die hebben meer baat bij een horizontale weekprogramering

jij moet eerst eens tot rust komen, dan kan je ook in de korte rustpauze zien of het idd de wisselwerking is, of dat er mogelijk wat anders speelt, voedsel dat niet verdragen wordt , behang dat onrustig is, hout van het bed wat iets 'afgeeft' (nee geen geesten , maar verf of zo wat allergie veroorzaakt en dat zich dan uit in huilen, ja, klinkt gek ms maar het kan ... een kind wat huilt en huilt daar is wat mee, dat stelt zich niet aan, dat is niet verwend, dat is onrustig, en krijgt door die onrust geen rust, etc etc.

maar het enige waar jij schuldig aan bent eventueel is dat je denkt dat het jouw fout is, jij het niet goed doet, en ms uit schuldgevoel te lang aanmoddert en dadelijk helemaal bent.

oh en als je kind veilig in bed ligt, gevoed is, en verschoond, mag je best wel eens weglopen , he, van dat gehuil als je voelt dat het je helemaal tot HIER zit... even naar buiten (op balkon of tuin ) even rust... beter dat dan dat je helemaal overstuur begint te gillen dat het huilem moet stoppen ( wat iedere moeder wel eens heeft voelen opkomen, dus ook dat is niet raar) dan raken jullie beiden allleen nog maar meer over je toeren.

iemand om hulp vragen, het even van je over te nemen, al is het maar 1 dag, is ook geen falen, met jou duizenden moeders dus ook ik wel eens, om 1730 wanhopig met kind op de arm wachtend op papa, om het dan zonder iets te zeggen in zijn armen te douwen bij thuiskomst en zelf als eenklein kind te gaan janken, dat het allemaal niet leuk meer is maar dat wordt het wel weer, hoor... die cirkel moet doorbroken worden en dat kan binnen een week al geklaard zijn.
pi_56394610
oh wat fijn te lezen dat jullie ook de kriebels hebben deze dagen!
ilse zit ook in de jengelfase van zo rond de 37weken...mijn God!
NIETS is goed! niet bij mij, liggen, box, kleed, stoeltje, muziek, dansen, zingen...
net lang genoeg leuk voor zolang de verbazing/verwerking van het nieuwe iets duurt.

Vanmiddag veeeeel gehuil, doodmoe maar niet willen/kunnen slapen langer dan 20min. ofzo.
Uiteindelijk lag ze net om 19:30uur uitgeteld in bed en hoop ik voor opa en oma dat ze slaapt vannacht!
Jaja, ze is daar!
Mijn alleen thuis zijn en hun oppasdag morgen maakte dat ik toch maar gevraagd heb of ik haar niet daar nu al kon brengen
Vonden ze alleen maar heerlijk.
pi_56394814
Milagro, die laatste alinea is zo waar.. Ook al is het hier een klein mannetje, sommige dagen werken gewoon niet. En die dagen merk ik dat Chris ook met me mee gaat. Dus als ik niet lekker in mijn vel zit, wordt hij jengelig, wordt is chagerijniger, en hij jengeliger etc..
Een man om 17.30 is dan fijn, maar als het zolang aanhoud wordt het zo'n strijd. Kersje misschien dat je inderdaad echt een dagje vrij neemt. En dan niet alleen even weg van huis, maar ook je gedachten en zorgen daar achterlaten! Gewoon een dagje shoppen, sauna, dierentuin of wat je ook maar leuk vind. Maar in ieder geval even alles loslaten. De volgende dag pak je alles weer op met frisse moed en kun je weer even vooruit..
En natuurlijk even kijken of er iets kan zijn wat hem minder onrustig maakt, wat gebeurd er als je een week helemaal thuisbent? of iets met eten/drinken/omgeving.. Het kunnen zoveel dingen zijn, maar het kan net zo goed frustatie zijn van het ontwikkelen. En of je daar ooit achter gaat komen is maar de vraag, maar probeer jezelf niet teveel te verliezen in je frustatie en zoek wat vrolijkheid op.

Hier de 2e keer bloemkool op. 100 gram portie werd weggewerkt met een vertrokken gezicht. De laatste paar happen werd hij enthousiaster, Chris pakte mijn handen en lepeltje vast en leidde dat naar zijn mond. Maar zou dat zijn omdat het lekker werd, of om maar snel klaar te zijn met die vieze troep?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:49:43 #63
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56394932
Weet je wat ik nou heb: een dagje lijkt niet meer genoeg te zijn om er bovenop te komen. Ik heb gewoon behoefte aan zon, lekker een paar dagen in de zon liggen. Heerlijk lijkt me dat!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:14:49 #64
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56395510
Oei.. moeilijke situatie lijkt me dat, Kersjes (en anderen!). Wat Milagro zegt over de cirkel doorbreken klinkt mij wel heel aannemelijk in de oren.. maar ja, dat ook echt voor elkaar krijgen (het doen) is ook niet makkelijk, veel sterkte ermee in ieder geval
Red de zeehond!
pi_56396691
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:49 schreef Memmel het volgende:
Weet je wat ik nou heb: een dagje lijkt niet meer genoeg te zijn om er bovenop te komen. Ik heb gewoon behoefte aan zon, lekker een paar dagen in de zon liggen. Heerlijk lijkt me dat!

Is ook niet zo gek natuurlijk, na al die lange maanden van zwanger zijn, het hele bevallingstrauma en een leven dat met de komst van de kleintjes volledig op zijn kop is komen te staan.... Ik ben inderdaad ook hoognodig toe aan heerlijk relaxen in het zonnetje, aan de Middellandse Zee ofzo, graadje of 30, cocktail erbij, mijn man uiteraard....en een rustige, zichzelfvermakende baby

P_iglet, Devin wordt meestal wel rustig in de wagen of draagdoek, vooral als hij in slaap valt, maar zeker niet altijd. Vanmiddag in de wagen bleef hij maar "ngngngng-en"

Nou lijkt het net of ik alleen maar zeur, maar dat bedoel ik niet zo, Devin is echt niet ALTIJD vervelend
Alleen in mijn ogen opvallend vaak (de laatste tijd). "Gelukkig" is dat bij anderen ook zo, dat relativeert weer wat. Mede-mama's, we komen er wel!
pi_56396742
Milagro, bedankt voor het meedenken!
Ik ga er even goed over nadenken.
pi_56396907
we komen er wel ja !

en laat die lente maar snel komen...dat geeft béétje MiddellandseZeeGevoel misschien
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:29:36 #68
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56397550
MIjn kennissen in Tunesie zeiden net op de MSN: pak het eerste vliegtuig en kom lekker bij ons logeren.
Mmmmmm....klinkt aantrekkelijk.

maar, ik ging een uur geleden miijn bed al in en ik lig er nu nog niet in!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:41:24 #69
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56397946
Kersjes, ik wil wel een dagje met je baby-ruilen, hoor!
Enneh, kan het mss zijn dat hij alsnog reageert op jouw antibiotica? Ben je weer bij een osteopaat geweest om Devin te ontluchten? (klinkt een beetje stom, maar je begrijpt vast wat ik bedoel)

Memmel, slaap lekker

Eli was vandaag al 5 mnd!!!
Nog eventjes en hij past al in een kinderstoel! Die hebben we nog helemaal niet
pi_56398153
Even een "stomme" vraag tussendoor....
Hoe lang hadden jullie na de bevalling nodig om "te herstellen"?
En dan bedoel ik een beetje het idee hebben dat je weer wat mens bent... Dingen doen zonder dat je uitgeput raakt... enzo
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_56398265
Alle dames hier een .
Ik herken jullie gevoel wel als Damian weer in zo'n bui is, gelukkig is het bij hem niet zo erg. (al hij heeft het ook een tijdje gehad.) Ik ga er op zulke dagen altijd even met hem tussenuit, niet zozeer voor hem maar meer voor mezelf. Ik word er namelijk wel rustig van, even een rondje lopen. Dan heb ik toch het gevoel dat ik het wat beter aankan als ik thuis kom.
En dat gevoel van: een dag is niet genoeg, dat heb ik ook gehad.
Wat bij mij echt werkt is lekker optijd naar bed gaan, zorgen dat je zelf in ieder geval genoeg rust hebt en dán er een dagje uitgaan. Als je er een dagje tussen uit gaat en je bent al doodop dan zal het zeker geen rust brengen.
pi_56398546
Vamp, ik heb een KS gehad dus misschien niet het beste om te vergelijken. Dan mag je sowieso pas na 6 weken weer echt aan de gang. Ik weet niet precies hoe je het bedoelt. Als jij bedoelt de gewone dingen op een dag, na een week of 4 begon ik me weer een beetje mens te voelen. Tenminste dat dacht ik, als ik het achteraf bekijk voelde ik me pas na 3 maanden weer dat ik echt 'top'. Van een dagje weg bijvoorbeeld moest ik tot die tijd echt van bijkomen.
pi_56398700
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:01 schreef appelsap het volgende:
Vamp, ik heb een KS gehad dus misschien niet het beste om te vergelijken. Dan mag je sowieso pas na 6 weken weer echt aan de gang. Ik weet niet precies hoe je het bedoelt. Als jij bedoelt de gewone dingen op een dag, na een week of 4 begon ik me weer een beetje mens te voelen. Tenminste dat dacht ik, als ik het achteraf bekijk voelde ik me pas na 3 maanden weer dat ik echt 'top'. Van een dagje weg bijvoorbeeld moest ik tot die tijd echt van bijkomen.
Ja idd... De gewone dagelijkse dingen... Op staan..andere kinders laten ontbijten en naar school zien te krijgen, boodschapjes enz enz enz....
Ik ben nu al gebroken voordat ik mn bed uit komt! Gelukkig is vriendlief nog even "vrij" maar die wil ook wel even een ochtendje "bijkomen"
pi_56398802
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:48 schreef vamperotica het volgende:
Even een "stomme" vraag tussendoor....
Hoe lang hadden jullie na de bevalling nodig om "te herstellen"?
En dan bedoel ik een beetje het idee hebben dat je weer wat mens bent... Dingen doen zonder dat je uitgeput raakt... enzo
Ik hoop dat die dag snel zal komen

Zonder gekheid, ik ben na ruim 7 maanden nog steeds niet op het punt dat ik mezelf weer fit voel. Conditie van nul komma niks, nog steeds wat lichamelijke ongemakjes van zwangerschap en bevalling hier en daar. En ik geef BV, dat maakt toch dat ik mijn lichaam nog steeds op een heel andere manier gebruik dan voorheen.
Het heeft er denk ik ook mee te maken hoezeer je lichamelijk en/of geestelijk door je zwangerschap + bevalling gekomen bent. En iedereen reageert weer anders, sommigen hebben maanden nodig om pijnvrij en fit te worden, anderen huppelen na 2 weken alweer vrolijk in de rondte. Jij hebt natuurlijk al een (groot) gezin thuis waarvoor gezorgd moet worden. daarnaast een kleine baby verzorgen en ook nog zelf herstellen.... Helemaal niet zo vreemd dat je je nog niet helemaal mens voelt hoor!

Davinia, ik doe niet aan babyruil, ben veel te bang dat ik daarna niet meer terugwil naar gebroken nachten en aanhoudend gejengel
pi_56399063
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:06 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ja idd... De gewone dagelijkse dingen... Op staan..andere kinders laten ontbijten en naar school zien te krijgen, boodschapjes enz enz enz....
Ik ben nu al gebroken voordat ik mn bed uit komt! Gelukkig is vriendlief nog even "vrij" maar die wil ook wel even een ochtendje "bijkomen"
Kan me ook voorstellen dat als je 5 kinderen hebt de boel maar doorgaat en je ook niet echt aan rust toekomt. Het lijkt me dat het daardoor ook misschien wel langer zal duren. Moeilijk maar ik zou zeggen probeer toch zoveel mogelijk rust te pakken wanneer je de mogelijkheid hebt, en dan maar even een wasje laten staan. Je herstel is natuurlijk ook belangrijk.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:40:56 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_56399619
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:41 schreef DaviniaHR het volgende:
Kersjes, ik wil wel een dagje met je baby-ruilen, hoor!
Enneh, kan het mss zijn dat hij alsnog reageert op jouw antibiotica? Ben je weer bij een osteopaat geweest om Devin te ontluchten? (klinkt een beetje stom, maar je begrijpt vast wat ik bedoel)

Memmel, slaap lekker

Eli was vandaag al 5 mnd!!!
Nog eventjes en hij past al in een kinderstoel! Die hebben we nog helemaal niet
Wij hebben van het weekend van mijn ouders de Stokke gekregen

Herkennen jullie dit? Ruben is heel erg rustig, niet huilerig of wat dan ook, maar is wel heel erg gretig naar borst en fles toe. Hij lijkt zowat boos te worden als je je borst of fles niet op tijd in zijn mond duwt (bij wijze van spreken). Heel heftig met zijn hoofd heen en weer gaan, waardoor het uiteraard alleen maar lastiger wordt, want een fles is nog wel enigszins wendbaar, maar dat gaat met een borst natuurlijk never nooit niet lukken
Nou is hij vandaag 14 dagen, zou dit nou een van de regeldagen kunnen zijn?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 januari 2008 @ 00:07:17 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56400217
Dat heen en weer schudden hoort er een beetje bij geloof ik.
Geen idee waarom, maar ik herkende het bij Sasha nog van de tijd dat ik mijn tante heel veel hielp toen mijn nichtjes klein waren.

Sasha doet het hier dus ook en het enige dat ik dan doe is de fles in zijn mondje houden tot hij hapt. Soms een beetje met een vinger over zijn wangetje aaien wil nog wel eens voor happen zorgen (dat was een tip van de kraamverzorgster) maar ook niet altijd. Meestal is het gewoon een kwestie van geduld hebben tot hij zelf een keer die kaakjes op elkaar klapt.
pi_56402204
Dat hen en weer schudden met het hoofd is heel herkenbaar.... Begeleid door het nodige "gegrom"!!
pi_56402217
Wat me het meest opbreekt is volgens mij het continu elke 2 uur ( minimaal) voeden... Heel soms zitten er 3 uurtjes tussen, maar meestal zelfs minder ( en dan is het vaak maar voor een paar slokjes) En 's nachts ben ik nou eenmaal snel wakker dus als t andere monster wakker wordt omdat ie zn speentje kwijt is, ben ik meestal degene die daar even naar toe gaat...
pi_56403066
Was het niet een week of 2 voor kraamtranen, een week of 6 voordat je lichamelijk weer alles mag proberen, en een maand of 9 om alles kwijt te zijn?
Het enige wat ik op dit moment kwijt raak is mijn haar

Vamp, ik kan me voorstellen dat het zwaar is met een ministemonster om de 2 uur en 4 minimonstertjes die ook regelmatig aandacht nodig hebben. Zal wel een kwestie van doorbijten zijn totdat de kleine wat meer tijd tussen zijn voedingen laat... En probeer tot die tijd toch regelmatig even een half uurtje rustig thee te drinken als alles op bed ligt/op school is/zelf speelt.
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:16:56 #81
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56403240
Vamp het is toch niet zo raar dat het even wat moeite kost jemig je hebt nu vijf kinders om voor te zorgen pfff. Ik vind twee soms al lastig.

Daar komt bij dat mijn kleine schattige peutertje zich ontpopt heeft tot een duivelse kleuter sinds ze naar school gaat. Jempie wat kan dat een draak zijn zeg. Maar o ook zo lief naar haar zusje en ons toe maar soms.
Na de bevalling was ik meteen al weer op de been echt super was dat in vergelijking met de vorige bevaling. Deze duurde 5 uurtjes en die van Mara 40 en daarna was ik totaal uitgeput. Nu kon ik mee Mara in bed doen, zelf douchen en daarna lekker mijn bedje in.
De kraamhulp heeft mij moeten remmen in het doen en laten. Het liefst ging ik meteen weer verder en had geen zin of tijd om te rusten.
TOen Zoë 8 dagen was ben ik kerst in kopen gaan doen eerst de kadootjes daarna de boodschappen met man en twee kinderen. Och ik dacht dat ik dood ging. Dat was veel te veel van het goede. Bij het boodschappen doen moest ik op een bankje gaan zitten en ech geen gekheid ik had zo een buik pijn dat ik dacht dat ik 112 moest bellen en als nog kerst in het zh moest doorbrengen.
Thijs heeft de bodschappen gedaan daarna mij en de kinderen meegesleept naar de kassa ons in de auto gepropt naar huis gescheurd, mij onder de douche gedumpt en daar knapte ik wel weer wat op gelukkig. Maar daar heb ik wel heel erg van geleerd.
Dus doe rustig aan

kersjes, het is ook zo ontzettend onhandig he dat ze niet kunnen praten. Dat zou alles zo veel makkelijker maken. Als ze even melden waarom ze huilen of waarom ze niet lekker in hun vel zitten.

Zoë is nu 6 wk en die heeft afgelopen zaterdag alleen maar gegilt door de reactie op de boter. En op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat je moet doen. Je kan niets alleen maar geirriteerd raken. Daarbij was Mara doodmoe en stront vervelend wat mijn bui versterkte en daarbij weer haar bui doro mijn reactIes en ik was alleen. Thijs heeft een eigen bedrijf opgestrat en was in onderhandeling met de eerste grote klanten. Wauw dat was al spannend dus zo gezellig hier.

Daar in tegen is het nu hier in huis al weer super gezellig ook Mara doet echt haar best om gezellig te zijn.
En ik kon gister voor het eerst in wk weer genieten. Echt genieten van mijn twee kinderen, heerlijk douchen, en daarna de jongste in de emmer, alles op orde het leek wel echt.
pi_56403530
Deepfreeze, dat uitvallende haar is erg he? Heb ik ook erg last van gehad, en nu heb ik allemaal hele korte plukjes die te kort zijn om mee opgestoken te kunnen worden en dus recht overeind gaan staan a la trol als ik ze niet bewerk met haarspul.

Klein_spookje, fijn dat er weer wat rust begint te komen en je lekker kan genieten van je meisjes!

Over genieten gesproken: meneer is vannacht maar 2 keer wakker geworden
pi_56404350
Sterkte met alle onrustige baby's, mama's! Hier een onrustige dreumes dus ik kan erover meepraten. Lastig he.

Kersjes, klinkt idd als wisselwerking bij jou, ik vind Milagro's tips nuttig! Zo'n dagje lekker winkelen kan soms echt even het verschil maken.
pi_56404539
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:37 schreef Kersjes het volgende:
en nu heb ik allemaal hele korte plukjes die te kort zijn om mee opgestoken te kunnen worden en dus recht overeind gaan staan a la trol als ik ze niet bewerk met haarspul.
Zoiets?

Red de zeehond!
pi_56404584
Zo wat is er alweer veel geschreven zeg! Moest echt even flink bijlezen.

Wat lastig zeg al die jengelige kindjes. Hier ook wel wat last van af en toe. Dat ik echt het idee heb van 'wat is er NU weeeeeer?' Piepen omdat ze neit wil zitten in de wipstoel, niet op schoot, niet in de box etc. Gelukkig wisselen de baalmomenten van mijn vriend en mij elkaar keurig af, dus dan kan de ander het mooi even overnemen Dat scheelt dan wel hoor. Vaak is het jengelen bij Linde trouwens gewoon moeheid end an is gewoon naar bed en even lekker in slaap huilen de beste optie (voor ons allemaal)

En inderdaad goede tips van Milagro. Het kan heel erg schelen als je er af en toe even lekker zelf uit kunt. Komend weekend ga ik met mijn schoonmoeder shoppen en naar de kapper en zondag ga ik een naaiworkshop doen om kinderkleertjes te leren maken. Echt even lekker eruit. Ik ga elke dinsdagavond trouwens ook lekker paardrijden en dat is ook echt even iets heel anders. Voel me dan altijd weer helemaal opgeladen als ik thuis kom.

Vamp hier duurde het herstel ook nog wel een tijdje hoor. En jij hebt er dan nog een paar kleintjes bij rondlopen thuis. Dat scheelt natuurlijk ook nog flink. Gewoon voor zover mogelijk lekker rustig ontzwangeren.

Memmel ik moest trouwens erg lachen om jouw niet door het cb-goedgekeurde snoetenpoetser eten Misschien dat ze eens een verteerbare variant kunnen uitvinden daar bij Zwitsal
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:46:51 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56404675
Ik ben hier trouwens begonnen met 'gymmen' met Sasha. De cb arts zei dat we vanaf nu een keer of 5-6 per dag hem op zijn buik moeten leggen met zijn handjes onder zijn schoudertjes en dat hij dan zijn hoofdje kan oefenen, dat omhoog houden. En dat zou dan voor 5-10 minuutjes per keer zijn. (Of in totaal? Zou ik dat verkeerd begrepen hebben?).
Op zich lukt het wel, maar hooguit maar 1 keer heel eventjes, daarna is hij al moe.
Maar dat lijkt me ook logisch, hij moet echt nog oefenen.
pi_56405130
Ik heb ook zo'n mooie stekelbos van nieuwe haren die steeds omhoog staat. gelukkig begint het steeds langer te worden.

BE, het lijkt misschien lang 5 a 10 minuten en dat is het voor nu misschien ook wel. Maar binnen een paar weken zal hij dan wel kunnen hoor, zeker meerdere keren achter elkaar.
Je zou het ook wat korter kunnen doen en dan als het beter gaat steeds wat langer.
pi_56405231
Inderdaad Jellyrose, alleen dan wat minder roze
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:13:17 #89
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56405324
BE, dat gaan ze echt vanzelf doen hoor! Toen Anna 2 maanden was, lag ze echt al om haar heen te kijken op haar buik. Gewoon even aankijken wat hij aankan! Ik bedoel: no worries als hij er geen zin in heeft!

Anna heeft een goede nacht achter de rug, de Ventolin lijkt te werken en ze vindt het ook zo leuk met dat apparaat op haar neus. En dat terwijl mijn vriendin d'r dochter in de houdgreep moet houden om Ventolin toe te dienen!

Ik ben vandaag vroeg begonnen, mijn mannetje hoefde niet vroeg de deur uit, dus die heeft Anna verzorgd en naar de creche gebracht. Zes telefoontjes ("weet je zeker dat dit klopt....ze heeft nou een romper, t-shirt én een vestje aan!" ) later was hij dan helemaal klaar. En mijn collega's vroegen of ik in mijn bed geplast had, dat ik al zo vroeg op kantoor was. Vroeg op kantoot, vroeg naar huis, zeg ik altijd maar.

Ik ga nu toch echt werk maken van een weekendje weg. Mijn mannetje gaat skieeën (is hij ook heel erg aan toe hoor - we vergeten de mannen wel eens, maar daar heeft het ook allemaal een hoop impact op) en ik wil ook een paar dagen weg met Anna!
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:15:43 #90
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56405385
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:09 schreef Kersjes het volgende:
Inderdaad Jellyrose, alleen dan wat minder roze
...dus wel een beetje?? Ik probeer me er een beeld van te vormen...ik moet toch eens naar die meets toegaan...
pi_56407174
Hmm, kersjes, dan is dat haargebeuren bij jou toch wat erger uitgepakt. Als je zo'n roze punkkapsel eraan overhoud. Ik had al een dik bos, dus kan best wat missen. En het blijft ook gewoon bruin

memmel, fijn dat de ventolin helpt.

BE, ik legde Chris in het begin vaak maar een minuutje (of 2) op zijn buik. En dat 2/3 keer per dag. En dat hoofdje kwam dat eventjes een beetje omhoog. Totdat ik hem eens (na een week of 6-8) na het badderen op zijn buik legde voor een olie-insmeer-beurt en hij met zijn hoofd bijna rechtop een halve minuut rond bleef kijken. Kwestie van geduld dus. Maar als hij het maar een halve minuut leuk vind, zou ik hem geen 10 minuten laten liggen..

Hier ook bezig om een (eerste) dagje uit te plannen voor vriendje en mij. Gaat Chris een dag+avond naar mijn schoonouders. Nu alleen nog iets leuks zoeken om te doen.. Een hele dag shoppen zal vriendlief niet volhouden
Maar het blijft spannend. Mijn moeder en mijn tante hebben al eens op Chris gepast. En daar had ik weinig problemen mee. Maar mijn schoonmoeder is toch spannender (ook al is het een heel lief mens, die stapelgek op Chris is)
pi_56408667
Deepfreeze: spannend...en wel lekker, een hele dag samen. En ja, schoonmoeder laten oppassen was voor mij ook 'anders', extra spannend en ik durfde het bij Tomas pas toen hij al een aantal keren bij mijn eigen moeder was geweest.

Hier is de wijkverpleegkundige langsgeweest met een uitgebreide vragenlijst voor in hun dossier. Een deel van de vragen mocht ik al van te voren invullen. We hebben nog wel even gelachen bij de vraag over de duur van de bevalling. Ik had al '47 minuten' ingevuld. 'Mevrouw, u bent het aantal uren vergeten in te vullen...'
'oh ok dan doe ik dan nog even..0 uur en 47 minuten....' Die blik van die mevrouw....geweldig
Verder is Yara nog even gewogen en ze is nu bijna 2 weken oud en 4100 gram. Het geboortegewicht was 3550 dus dat is netjes
It's all up to you
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:58:17 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_56408810
Nou, hier net een drama van hier tot Tokio. Ik dacht om half 2 een afspraak te hebben bij de kapper (was 1 uur, maar dat doet er verder niet toe). Dus ik van te voren onder de douche, kind eten geven, schone luier. Alles leek prima in orde, totdat meneer in de Maxi-Cosi moest. Janken, brullen, krijsen. In de auto werd het alleen maar erger. Kapper dus maar afgebeld. NU ligt ie natuurlijk poeslief te slapen in zijn wieg

Volgende week zaterdag gaan we het opnieuw proberen, maar dan is Bert lekker thuis, dus dan hoeft Ruben niet mee

Overigens woog Ruben vanochtend 2865 gram
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:44:24 #94
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_56409889
Ik ben schandalig te laat door internetproblemen, maar ik wil graag nog even felicitaties en gelukwensen rondstrooien voor Pruk en Ruben, Randa, Magneet, Merlijn en Gwen, , voor Wenneke en Vera en Tearsong en Yara!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:05:09 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56411725
Aggos, hier voor het eerst een beetje een zielig kindje.
Ik had gisteren het gevoel van een aankomende verkoudheid, dat doet bij mij altijd vreselijk zeer daar waar je neus in je keel over gaat. En nu hoor ik Sasha ook op een bepaalde manier snuiven en knorren die ik herken van mijn eigen pogingen dat gevoel weg te krijgen. Af en toe ligt hij ook echt te piepen en een beetje te mopperen.
Het enige dat bij mij een beetje verzacht is thee met anijs, maar ja... dat kan ik hem moeilijk geven. En hij moet ook echt nog even op zijn flesje wachten.

Sneu hoor, je kan dan echt niks voor ze doen, die kleintjes.
Hopelijk heeft hij een beetje het gestel van zijn ouders, want bij mij heeft het gelukkig niet doorgezet.
pi_56411862
gebruiken jullie wel eens van die 'zuigballonnetjes" voor verstopte neusjes?
die dingen die naast de speentjes hangen bij de drogist/babywinkel?

die werkten bij mijn kids haske goed, en het was nog grappig ook, pop, en hoppa, snot gescored
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:13:17 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56411884
Ik heb hem wel in huis, maar nog niet hoeven gebruiken.
Het lijkt me wel heel makkelijk idd als je ze even wat vrijer zou willen maken ofzo.
pi_56411981
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb hem wel in huis, maar nog niet hoeven gebruiken.
Het lijkt me wel heel makkelijk idd als je ze even wat vrijer zou willen maken ofzo.
soms blijft het snot ( ) zo lekker hangen tussen neus en keel, en dan krijg je het niet weggeslikt ( ik weet het , maar ik ben anti-snuiten ) , dan bekruipt mij altijd even een lichte paniek laat staan zo'n klein schuimpje en die kan niet eens wat zeggen nog "uh uh, mama, kvoel me nieso prettig, help me nou... mama?"
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:19:30 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56412006
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:18 schreef milagro het volgende:

[..]

soms blijft het snot ( ) zo lekker hangen tussen neus en keel, en dan krijg je het niet weggeslikt ( ik weet het , maar ik ben anti-snuiten ) , dan bekruipt mij altijd even een lichte paniek laat staan zo'n klein schuimpje en die kan niet eens wat zeggen nog "uh uh, mama, kvoel me nieso prettig, help me nou... mama?"
Ik ben opgegroeid met 'haal op die wekker, snot smaakt lekker'.
Maar ja... ook daar is hij nog wat te klein voor.
pi_56412068
En heb je zo'n ding niet in huis dan kan je het altijd zelf nog even uitzuigen. Mond over het neusje en zuigen maarrrrrr

Disclaimer: Heb ik van horen zeggen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:39:00 #101
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56412455
Lekker hoor, Snoopy!
pi_56413957
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:21 schreef snoopy het volgende:
En heb je zo'n ding niet in huis dan kan je het altijd zelf nog even uitzuigen. Mond over het neusje en zuigen maarrrrrr

Disclaimer: Heb ik van horen zeggen!
dadelijk zuig je je kind binnenste buiten !!!!!!!
pi_56413979
oh....... dat klinkt fouter dan ik bedoel
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:00:02 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56416658
Snoopy

Eli heeft zich inmiddels ook van rug naar buik gerold! Schijnt
Eli wilde kennelijk bij een speeltje, en rolde zich dus gewoontjes op zijn buik om er beter bij te kunnen,maar zijn armpje lag kennelijk niet lekker en is hij weer teruggerold op zijn rug. Maar ik was er niet, want ik was in ons nieuwe huis wachtend op de schilder die niet kwam opdagen
Weer een mijlpaal gemist
pi_56418014
Wij hebben ook wel zo'n neusjesreiniger, Meike vind het wel een groot drama als het ding eraan te pas komt. Gaat dan zo door het lint dat er meteen weer net zoveel snot zit.....
Ik geef haar wel neusspray voor het slapen gaan als ze verkouden is.

Dame moet nog afkicken van het weekendje weg, savonds wil ze bij mama in bed. Groot verdriet als dat niet doorgaat....
Gister moest ik op kraamvisite, was er blij van, want ze is weer flink tekeer gegaan. Mijn vriend kan er wel tegen gelukkig. Toen ik thuiskwam was ze al een uur bezig, gelukkig hield ze er wel snel nadat ik thuis was mee op, en heeft ze de hele nacht lekker geslapen.
Vandaag wel slecht gegeten, misschien wel een tandje op komst.
Lees vandaag dat na de middelste tandjes onderin de snijtanden onderin komen?? Ik dacht altijd eerst midden bovenin....!
We zullen het wel zien.

Davinia, die mijlpaal heb ik ook gemist bij Meike, die heeft zich bij oma voor het eerst omgerold.
Vind je het heel erg dat je er niet bij was?
Er komen nog wel heel veel leuke dingen hoor...... pleister op de wonde misschien?

Memmel, hoe gaat het met het kleine rookfabriekje van je?
Marit, wat goed dat Ilse nu ineens brood eet!! Zo ineens?
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:33:04 #106
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56419058
Anna hoest een stuk minder, gelukkig maar.
Bij Anna zijn nu trouwens de rechtervoortand en rechtersnijtand door. En de andere twee bijna, dus dat klopt dan ook niet!

Davina, balen he? Maar er komen nog genoeg mijlpalen hoor!

Naar aanleiding van het gehannes op de woensdagen op de creche heb ik maandag met de baas van de leidsters gesproken. Die zou het bespreken en zei dat het goed was dat ik het meldde. Vandaag dus Anna halen bij haar woensdag-juffie. En die zei: ja, we zullen er op letten dat Anna d'r schema goed wordt aangehouden. Ik heb ze maar bedankt, maar het was duidelijk dat er geen gras over is gegroeid! Ik voel me dan weer zo lullig...
pi_56419233
Niet nodig memmel, je schuldig te voelen. Zij krijgen ervoor betaald om voor jouw dochter te zorgen, dan moet de zorg gewoon goed zijn. Ze kunnen gewoon niet een voeding gaan overslaan of schema's overhoop gaan gooien omdat het de groep beter uitkomt....
Jij hebt een paar keer aangegeven dat je het niet fijn vond zoals het ging, en als zij daar dan niks mee doen (wat ook belachelijk is) dan kunnen ze erop wachten dat ze de baas op hun dak krijgen natuurlijk.
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:41:35 #108
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56419322
Weet ik ook, maar dan krijg ik weer van die waanideeen dat ze minder gied voor Anna zullen zorgen omdat ik heb geklaagd...zoals mijn moeder zei: "Dat moeten ze een keer doen, dan zal ik er eens langs gaan."
Mama.... . Voelde me echt weer kindje van mijn moeder ipv moeder van mijn kindje!!
pi_56419461
Neem toch aan dat ze daar professioneel werken op het kdv

Al zouden ze jou nu een zeurdoos vinden (wat je niet bent!) dan nog zou het wel heel erg zwak, slecht en onprofessioneel zijn om dat op het kind te botvieren.

Ik heb op het kdv ook te maken met verschillende ouders, met de een kun je beter overweg dan met de ander. Maar je bent er in eerste instantie voor de kinderen en niet voor de ouders.
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:00:01 #110
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56419918
memmel, wat karin zegt
het is jouw kind, zij worden ervoor betaald om voor anna te zorgen, en dat moeten ze dan ook doen, toch? je geeft hen tijdelijk de verantwoordelijkheid over je kind, dan moeten ze die ook nemen, toch?

ja, ik vind het wel jammer dat ik beide rolmijlpalen gemist heb. ook al doet hij het niet expres, maar ik had het wel leuk gevonden om erbij te zijn. zeker omdat ik nu 4 dg/wk werk en 3 avonden/wk afwezig ben, ligt er ook een minuscuul schuldgevoel om de hoek, zeg maar. helpt ook niet. maarrrr, nog 2,5 wk en dan is cursus klaar
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:33:26 #111
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56424362
Davinia.. ik weet niet of het je beter doet voelen, maar ik heb geloof ik alle mijlpalen tot nu toe gemist, gewoon omdat ik er helemaal niet oplet ofzo.. ik zou echt niet eens weten wanneer hij zich bewust voor het eerst heeft omgerold (ik geloof dat het mss wel een soort zelfbescherming is in mijn geval ) Maar zolang m'n aapje 's avonds bij thuiskomst maar naar me lacht en me lekker aflebbert vind ik alles best (ik snap wel hoe je je voelt over je baan / cursus enzo hoor, zo voel ik me soms ook, maar je doet het prima en Eli boft maar met zo'n lieve mama!
Red de zeehond!
pi_56428409
En hoe zijn jullie de nacht doorgekomen?

Wij heerlijk.. Chris heeft tot 7.00 niks van zich laten horen. Niet eens een speentje. We geven hem 's avonds na de laatste fles (bijna) nooit zijn speen meer, en hij slaapt dan na wat gebabbel wel snel. Hopelijk blijft dat echt doorslapen 's nachts erin, het is toch wel verslavend
En meneer zit in een ontwikkelingspurtje de afgelopen week: tong uitsteken, voetjes grijpen, pruillippen, zelf flesje vasthouden... Het komt opeens allemaal tegelijk. Nog 10 daagjes dan is hij al een half jaar.. Gaat echt hard
pi_56428600
Deepfreeze, heerlijk die nachten he?!
vannacht ging het hier ook prima gelukkig!
Ze leek na het horen van onze wekker te bedenken dan wel te kunnen beginnen met brabbelen!

hier verwoedde pogingen tot kruipen,
beentje en voetje zet ze naast zich neer maar rolt dan alsnog om

Verder hier veel spanningen rondom schoonmoeder.
Hoort niet helemaal hier, maar ik wil er nog niet al te bewust over gaan schrijven omdat er nog onderzoeken gaan de zijn.
Tot dat de scan gemaakt is volgende week weten we niet meer dan dat er een uitzaaing van een melanoom gevonden is.
Waar de oorsprong zit weten ze nog niet, en of er meerdere uitzaaingen zijn dus ook niet.
We weten alleen dat het zeer slecht nieuws betekent waarschijnlijk.

Lastig, vooral omdat mijn schoonouders er vooralsnog erg bizar rationeel op reageren.
Dat maakt het voor mij weer lastig om een houding naar hun toe te vinden.
Nouja, we wachten maar even af.
pi_56428700
Pfff sterkte Marit

Ging goed met alle kindjes vannacht, Pepijn heeft ook al van 22.45-7.15 geslapen
pi_56433055
Marit sterkte!

Ik heb weer even een vraagje! Hoeveel maanden is een baby ongveer als ze schoenmaat 23 hebben? Ik heb echt onwijs leuke zomerschoentjes gezien voor Jet, maar ze zijn er alleen in die maat ....
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_56433157
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:00 schreef Beaker het volgende:
Marit sterkte!

Ik heb weer even een vraagje! Hoeveel maanden is een baby ongveer als ze schoenmaat 23 hebben? Ik heb echt onwijs leuke zomerschoentjes gezien voor Jet, maar ze zijn er alleen in die maat ....
Volgens mij duurt dat nog wel lang hoor! Damian is bijna een jaar en die heeft net maat 19.
Misschien kan je het beter in het dreumestopic of schoenentopic even vragen, daar zullen ze er meer verstand van hebben!
pi_56433173
Beaker hier heeft Kaith nu bijna 15 maanden maat 23. Vorige schoentjes werden echt te klein. Vorige week zaterdag gekocht vandaar dat ik het zo precies voor je weet maar ik denk ook dat dit per kindje verschilt. Kaith is lang en leeft op redelijke voet vergeleken met een nichtje van haar. Wat voor maat heeft Jet nu?
pi_56433206
Maat 23 met 15 maanden, volgens mij heb ik echt een kind met kleine voeten dan?
pi_56433259
Marit dat is wel erg slecht nieuws en misschien is juist het rationele van je schoonouders hun manier van verwerken. Mijn oma (66 toen) kreeg de diagnose maagkanker en het eerste wat ze tegen die arts zei met mijn moeder en opa erbij was alleen opereren als het nut heeft en aan chemo en bestralen doe ik niet. Die man z'n mond zakte open maar het is wel hoe nuchter het erbij ons in de familie aan toegaat. Week later was ze geopereerd en ze doet het nog steeds en is nu 72.
pi_56433275
Of ik eentje met zeilboten hahaha... Maar Kaith is ook 84cm inmiddels en dat is ook flink lang volgens het CB.
pi_56433310
Waar ik zelf nu al benieuwd naar ben is naar de tweede. Kaith was een lange beeb met haar 57cm en 8 pond en ik ben nu echt al nieuwsgierig want ik ben zo'n klein beebje helemaal niet gewend zeg maar.
pi_56433594
Mibos, haar voeten zijn nu 10 cm lang Ze heeft alleen nog maar van die leren slofjes aan en helemaal nog geen schoenen
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56433683
Beaker, kunnen de schoentjes niet ook met een malliot eronder in de winter??
Dan zou ik ze namelijk gewoon kopen...

Heb hier wel al maatje 23 en 24 dr martens schoentjes staan
pi_56433688
Marit sterkte gewenst voor jullie.

Beaker, ik heb zijn voeten even gemeten en die zijn ook 10cm. Dus ze zal nu wel ongeveer maat 18 of 19 hebben!
pi_56433716
Je kan ze zo laten meten voor een schoenmaat bij een schoonwinkel. Bij Dolcis of van Haren hebben ze een speciale stapper en die drukken ze dan toe en dan heb je de schoenmaat. Hoef je je toch niet voor te schamen malloot.
pi_56433730
Oke appelsap duidelijk ik heb er eentje met zeilboten!!!
pi_56434124
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:21 schreef Beaker het volgende:
Mibos, haar voeten zijn nu 10 cm lang Ze heeft alleen nog maar van die leren slofjes aan en helemaal nog geen schoenen
Heb geen idee hoeveel cm de voetjes zijn. Ze hebben eigenlijk alleen maar sokken aan, nou ja...Floor dan. Pien trekt de sokken meteen uit en stopt ze in haar mond

Ik heb in oktober 3 paar schoenen gekocht. 1x crocks (voor de zomer, knalroze) en 2x sportschoentjes. Heul cool, weet alleen ff niet waar ze zijn
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:57:01 #128
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56434462
Anna d'r voeten zijn 9 cm en heeft ook van die leren slofjes. De dochter van mijn vriendin is 20 maanden en die heeft nu maat 23, maar ik klein voor haar leeftijd!

Ik heb voor Anna knalrode Ferrari/Puma speedcats liggen, maar die zijn nog een beetje te groot.... :-(
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:59:52 #129
82727 klein_spookje
pi_56434529
Zo wat een boel geschreven. Hier een dame van 4 die maat 24/25 heeft dus he tis denk ik per kind heel verschillend.

Gister heb ik Zoë haar hoofd gestoten snik ze moest heel erg huilen met tranen nog meer snik. Ik voelde me zo stom. Prompt wilde ze gisteravond niet slapen en dan weet ik dat het niet komt door het stoten maar toch ga ik dan twijfelen en was alleen thuis. Om half 9ben ik met haar in het grote bed gekropen is ze heerlijk tegen me aan meteen in slaap gevallen om 23.00 kwam Thijs thuis en we hebben haar even laten liggen want ze moest toch zo drinken. Maar ik heb haar wakker gemaakt om 1.00 maar ze dronk niet dus maar in de wieg gelegt. Om een uur of 4 kwam ze zelf. Om een uur of 6 krampen en nu vanmorgen ook behoorlijk wat krampen nu ligt ze al een paar uur te slapen en moet ik haar wakker maken. Dat vind ik altijd zo sneu. Maar goed moeten naar de dieetiste voor Zoë haar allergieen. Bah en dat met dit weer.

Kp je hebt nog ff om te zoeken naar de schoenen voorlopig is het ngo geen zomer helaas maar die crocs zijn zo schattig he.
Hier geen sokjes beide dames hebben meestal een maillot aan lekker warm ook aan de beentjes in de wagen of fiets stoel.

Ga nu ff rennen
  donderdag 31 januari 2008 @ 15:02:13 #130
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56434606
Marit Vervelend he, die onzekerheid... Ik kan er over meepraten, helaas

Schoentjes zijn leuk! En binnekort ook wel nodig. eli heeft de hele winter een sikpak gehad, met voetjes eraan, maar daar is hij inmiddels hardhandig uit aan het groeien, en zijn tweede winterjasje heeft geen voeten erin, dus dan schoentjes weer aan
En schoentjes is sowieso handiger, want sokjes blijven gem 5 sec goed zitten, en dan zijn ze alweer klosgetrappeld, losgetrokken of op andere miraculeuze wijze half losgetrokken.

En Eli lacht ook nauwelijks meer naar me Wel naar PR...
Is dit een fase?
Snif...
pi_56434754
Davinia het is gewoon een fase...
pi_56434859
Damian heeft nog geen echte schoentjes die krijgt hij pas als hij gaat lopen. Hij heeft wel schoentjes voor op de fiets omdat het anders erg koud is. Thuis gewoon altijd op zijn blote voeten. Sokken trekt hij meteen zelf uit.

Davinia, is een fase. Vervelend hè.

Ach Klein_spookje wat zal jij je schuldig voelen. Ik heb dat ook wel eens gehad toen Damian nog maar een paar weken oud was, gelukkig niet zo hard. Als je je zorgen maakt zou ik het even laten controleren. Succes bij de dieetiste!

Ik ga mijn kleine mannetje zo naar bed doen, hij is zooooooooo gezellig vandaag! Niet dus. Ik heb nog niets anders gehoord dan gemopper en nu moet mijn vriend ook nog overwerken vanavond. Ik ben gelukkig nog steeds vrolijk, al vraag ik me af voor hoelang nog.
pi_56435278
Davinia, dat is echt een fase, over een paar dagen kijkt PR jaloers naar jou als Eli alleen nog maar om jou lacht..

Chris is inmiddels uit al zijn (gekregen) sloffen gegroeid. Maar als hij in de maxicosy/kinderwagen gaat ligt er toch een deken over zijn beentjes. Dus een dik paar sokken is dan wel goed genoeg. Wel jammer, want ik had 2 paar gebreide slofjes van mijn oma, maar die passen dus ook niet meer.

Chris is vandaag lekker rustig.. Hij ligt al 3 uur te slapen, terwijl hij normaal maar 1,5 uur slaapt op dit moment. Vanochtend heeft hij wel weinig geslapen, dus misschien gaan we langzaam naar 2 slaapjes per dag.. Het is ook allang etenstijd, dus ik wacht totdat meneer zo wakker wordt en zijn keel openzet
pi_56435676
Vandaag naar het CB geweest voor Merlijn en dus ook maar meteen Gwen even gewogen. Ze woog 2970 vandaag met 13 dagen. Haar geboortegewicht was 2885 gram dus en ze woog afgelopen vrijdag nog 2740, dus mooi 230 gram aangekomen is 6 dagen . Erg blij is.

Merlijn heeft nog maat 22 in zijn schoenen is nu 25 maanden.
pi_56435966
Oke het is me duidelijk ik heb een dochter met grote voeten...
pi_56436172
Mijn Merlijn is wel maar een klein, tenger ventje hoor. Weegt nu met 25 maanden net 10,2 kg en is 85 cm.
pi_56436300
Hier 15 maanden en 84cm 10.240 gram en maat 23 schoen. Een klein reuzinnetje maar met een papa van 2 meter en een mama van 1.70 is dat niet zo heel vreemd natuurlijk hihihi
pi_56436384
Fijn dat Gwen zo goed groeit!

Wat een slankies hebben jullie.
Damian is 10.350 gram en is 77cm lang.
pi_56437144
Ik heb die schoenen toch maar niet gekocht

Iemand tips?

Ik denk dat Jet teveel eten krijgt op een dag, maar ik weet eigenlijk niet of ik nu een fles kan laten vervallen

- 8.00 uur fles ( half 9 slapen tot half 10 )
- 10.00 uur fruit ( 6 hapjes ofzo, meer wil ze niet )
- 11.30 uur papfles ( 12 uur slapen tot 2 uur )
- 14.30 uur diksap met liga ( 90 cc diksap, 2 hapjes liga ... )
- 16.00 uur fles ( 16.30 uur slapen tot 17.30 uur )
- 18.00 uur potje eten ( potje van 4 maanden bijna helemaal leeg )
- 19.30 fles ( 20.00 uur naar bed tot de volgende ochtend )

Ik hoor het wel!

Oja, Jet is nu 7900 gram en 76 cm lang, best een krielkipje dus
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56437726
Je kan best een fles laten vallen als je dat wilt, misschien dat ze dan ook wel wat meer groente en fruit gaat eten!
Als ik het schema zo zie zou ik de fles van 4 uur laten vallen en de groentehap op die plek zetten, eventueel met gewoon wat drinken erbij nog of een klein toetje als danoontje of wat pap van een lepeltje ipv in een fles. Succes ermee!
pi_56438538
Jet is een lang krielkipje!
Devin woog vorige week 7960 en is 73 cm. Op het CB vinden ze hem altijd heel mager, heb ik veel gezeur en bangmakerij mee gehad. Jij niet? Of doen ze alleen zo moeilijk bij bv-kindjes?

Sokken en slofjes zijn aan Devin ook niet besteed, die trappelt hij vrijwel direct uit. Pyamabroekjes trouwens ook! Hij draagt buitenshuis altijd een maillot onder zijn broek, werkt prima.

Davinia, Devin heeft dat alleen naar papa willen lachen ook gehad, gaat weer over.

Bwuh, ik weet het niet meer, ik loop al de godganse dag te entertainen maar meneer blijft chagerijnig. Af en toe lacht hij wel, bijvoorbeeld als ik met hem dans, hem in de rondte zwier of met hem speel. Maar het is van korte duur, hij begint al snel weer te huilen. Soms zelfs middenin een lachbui, of dat hij aan het kirren is en we hebben het heel gezellig, 2 tellen later gaat hij kei- en keihard schreeuwen met rode kop, tranen en is moeilijk te kalmeren. Ik kan hem ook geen seconde alleen laten of neerleggen, het is gelijk mis. En ik zou vandaag afwassen, de badkamer doen, stofzuigen: ik heb nog niet eens gedronken sinds vanochtend! Alles bij elkaar heeft hij vandaag misschien maar 1 uurtje geslapen, verdeeld over 3 keer. Af en toe leg ik hem gewoon in bed als hij moe is en soms slaapt hij na wat geprotesteerd te hebben in slaap, maar meestal ontaardt het in hysterisch gekrijs. Nu is hij na het badje al een half uur aan het mopperen in bed, misschien valt hij zo in slaap?
Wat doe ik toch verkeerd?
Hij krijgt bv op verzoek, heeft vandaag goed gedronken. krijgt regelmatig een schone luier, bijna 24/7 een speen in zijn mond omdat hij in paniek raakt zonder, krijgt fruit, groente en brood aangeboden maar doet er niet zoveel mee behalve knoeien. Ik geef hem alle aandacht, speel met hem, niks lijkt goed! Dat constante gejengel, gehuil en gewoon die algehele ongelukkige indruk. Waar is de vrolijke, blije baby gebleven?
Ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken, dit is nou al een poosje aan de gang. Is dit gewoon een wel erg lange fase waar hij het extreem moeilijk mee heeft, of is er meer aan de hand. Hij kan toch niet de hele tijd, dag in dag uit alleen maar ontevreden zijn en huilen?

Lang verhaal, moest ik even kwijt.
Hij slaap nu trouwens.
pi_56438741
Kersjes, slaapt hij niet te weinig? Of is hij niet in de fase van het uitproberen, dat hij daarom zoveel huilt. Die beide dingen merk ik bij Damian namelijk altijd heel sterk op de manier zoals jij het omschrijft.
  donderdag 31 januari 2008 @ 18:01:08 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56438810
Kersjes, ik wilde het gisteren al zeggen maar wilde niet over komen als 'newbie die het wel even weet' maar als ik je verhaal lees denk ik dat je mss ook wel baat zou kunnen hebben bij het boek 'Regelmaat en inbakeren' van Ria Blom (Of de verkorte versie: Regelmaat brengt rust). Als ik het zo lees zo een wat strakkere dagindeling mss wel eens de oplossing kunnen zijn. Vraag het eens na bij het consultatie-bureau of kijk of het boek te lenen is bij de bibliotheek.

Of anders mss de methode van 'The Nanny'.

Het klinkt mij in de oren dat hij je aan het uitproberen is.

[ Bericht 9% gewijzigd door BE op 31-01-2008 18:07:18 ]
pi_56438857
Hij slaapt inderdaad niet veel, nooit gedaan ook.
De laatste tijd word hij meerdere malen per nacht wakker, dus ik neem aan dat hij overdag wel wat vermoeider is, maar hij slaapt er niet extra door ofzo.
En ik ben niet van plan (of lichamelijk in staat) om de hele dag met hem te gaan rondlopen in de wandelwagen. Hoewel, daar sliep hij altijd goed in, maar dat is de laatste tijd eigenlijk ook niet meer zo. Hij jengelt nu juist dat hij eruit wil
Hij slaapt trouwens nog steeds
pi_56438897
BE, alle meedenkers zijn welkom, ook verse mama´s hoor!

Inbakeren lijkt me alleen niet zo´n goed idee, hij is 7,5 maand.
En zojuist krijsend wakker geworden
pi_56438945
Kersjes, ik had laatst ergens gelezen juist als ze erg moe zijn (soms te moe) dat ze dan ook niet lekker in slaap vallen en veel wakker worden. Misschien gewoon eens een tijdje laten jengelen (in bed of op de grond), af en toe er naar toegaan of werkt dat juist niet?
Zo lastig is dat, als je echt niet weet wat er aan de hand is
pi_56439111
Floortje heeft haar eerste prikken gehad vandaag... Mama zat erbij te huilen

Niet omdat ik het erg vond dat ze die prikken moest, maar gewoon omdat zij er zó heftig (kort, maar heul hard) van moest huilen, krijsen zelfs...

Getsie... dat geluidje, van zo'n klein mensje, ging dwars door mijn moederhartje heen...

Had een hele lieve wijkverpleger (een man ja ), ik kreeg een zakdoek en een glaasje water
Floortje zat allang weer vrolijk rond te kijken met haar mooie oogjes terwijl mama haar laatste tranen wegslikte
  donderdag 31 januari 2008 @ 18:24:03 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56439305
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:07 schreef Kersjes het volgende:
BE, alle meedenkers zijn welkom, ook verse mama´s hoor!

Inbakeren lijkt me alleen niet zo´n goed idee, hij is 7,5 maand.
En zojuist krijsend wakker geworden
Ik bedoelde ook meer de Regelmaat dan het inbakeren.

DeLiedje
pi_56439538
Misschien heb je gelijk en moeten we een vast dagschema gaan proberen. Het leek allemaal zo goed te werken voor ons, maar misschien dat Devin nu toch wat meer regelmaat nodig heeft nu hij wat ouder wordt.

Hij huilt maar door nu, zelfs als ik hem vasthou. Gelukkig komt mijn man zo thuis (via de snackbar), kan ik eindelijk die bananenprut van vanochtend uit mijn haar gaan wassen
  donderdag 31 januari 2008 @ 18:36:17 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56439572
Maak anders eens een afspraak met de wijkverpleegkundige bij jullie cb. Die zijn niet heilig, maar die kan je mss wel wat handvat(t)en geven om te kijken of de situatie doorbroken kan worden.
pi_56440923
Kersje, wat klinkt dat als een drama.. Er zijn genoeg tips gegeven, hopelijk werkt er eentje.. En heb je lekker onder de douche wat kunnen ontspannen..

Chris heeft vandaag broccoli op. Maar daar keek hij nog viezer van dan de bloemkool. Het smaakte ook bijna hetzelfde.. Maar hij heeft zijn portie op, dus morgen en overmorgen weer..
En hij heeft vandaag maar 2 keer geslapen. De 2e was een slaapje van bijna 4 uur! Hij was al wat aan het rommelen, dus misschien gaat hij binnenkort wel helemaal over naar 2 slaapjes..
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:35:26 #152
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56440933
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:34 schreef Kersjes het volgende:
.... kan ik eindelijk die bananenprut van vanochtend uit mijn haar gaan wassen
sorry, moest even hard lachen! Kersjes, het komt allemaal weer goed hoor. Ik zou ook eens proberen om hem op gezette tijden in bed te leggen en ritueeltjes te creeeren. Het kan natuurlijk best zijn dat hij nu toch weer wat meer slaap nodig heeft.

Ik voelde me vandaag zo goed! Kon mijn grijze pak weer aan, merkte ik, mensen zeiden dat ik er goed uitzag. Nou, dat wilde ik ook wel weer een keertje horen. Weet niet, dat geeft je toch weer een boost.

Nou, ik ga Anna even in bed stoppen! Gisteren heeft ze van half acht tot vanmorgen acht geslapen. Ongekend!

En Marit, wat een vervelend nieuws. Ik hoop voor jullie dat het meevalt. En uit eigen ervaring weet ik dat het moeilijk is je eigen gevoelens een plaatsje te geven als anderen er zoveel nuchterder onder zijn. Heb het met mijn eigen schoonmoeder meegemaakt.
pi_56442303
zucht
hier ook hele dag al een jankend/miepend/zeurderig kind
er zit haar iets goed dwars... of het nou iets lichamelijks is of dat het om zichzelf gaat?

qua getallen is ilse een korte dikbuik zowat
7930gr bij 69,5cm.
Nouja, allemaal netjes toch?

Beaker, jouw eetschema voor jet valt toch wel mee !?
Enige dat je misschien komende weken gaat merken is dat je 'lunch' wat later doet
(wat meer vullend? brood + melk?) en dan de voeding van 16uur en 18uur kunt combineren tot één voeding.
Ik zou het nieteens bewust nu gaan veradneren geloof ik, je merkt vanzelf wel wanneer het ritme richting ander schema verandert.

Ik ga bankhangen
vroeg naar bed
en morgenochtend een testje doen
pi_56442514
oeijoei marit....!!! een testje! Oepsie?

Verder sterkte met je schoonmoeder, wat naar zeg
pi_56442764
Beaker, het aantal voedingen lijkt mij ook prima. Niet veel anders hier, hoor. Ik heb nog even op de creche gevraagd over het 3 naar 2 flessen terugbrengen, zij vinden/hanteren/denken dat 2 flessen rond het 1e jaar thuishoren.

Ik ga11 februari naar het zkh voor de laatste controle voor P&F en zal het daar ook nog eens vragen.

Ik vind 3 flessen ook eigenlijk nog wel prima, de andere drankjes lusten ze wel, maar ze drinken niet echt veel. Dus voor nu is 600 ml melk nog een veilig idee.

Oei oei Marit...spannend, zeg. Ik zou daar toch ff echt slecht van slapen. Succes !
  donderdag 31 januari 2008 @ 21:01:13 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56442994
Ik heb het lijstje van het cb hier erbij gepakt en daar staat bij 7,5 maand het volgende:

500-600cc opvolgmelk, waarvan:

• 1x bord pap (granen vanaf 7mnd)
  • 2x fles en/of tuitbeker

En daarbij:
  • groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 100cc yoghurt toe
  • fruit
  • 1/2 lichtbruine boterham, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
  • evt. (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk
    pi_56443034
    Kan je ook zien wanneer daar dan verandering in komt, flestechnisch gezien ?

*KP vindt dat BE goed bezig is met die CB literatuur*
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:11:10 #158
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56443172
    Oh ja, dat is dan wel een slimme vervolgvraag.

Met 9 maanden zeggen ze het volgende:

400-500cc opvolgmelk, waarvan:
  • 1x bord pap (granen vanaf 7mnd)
  • 1x tuitbeker bij brood

En daarbij (is niet veranderd nog):
  • groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 100cc yoghurt toe
  • fruit
  • 1/2 lichtbruine boterham, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
  • evt. (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

En dan met 11-12 maanden:
    400cc halfvolle melk waarvan:
  • 1x bord pap (granen vanaf 12 maanden)
  • 1x tuitbeker bij brood

En daarbij:
  • groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 150cc yoghurt toe
  • fruit
  • 1 of 2 bruine boterhammen, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
  • 1x (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk
    pi_56443245
    aha ! Mag ik het CBE bureau bedanken voor deze gratis/handige info,
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:21:18 #160
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56443408
    Graag gedaan!
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:29:46 #161
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56443629
    Marit! testje! aaarghhhh.....
    Heb er vorige week ook een gedaan...

Ben overigens wel met de pil gestopt. Wat werd ik daar chagerijnig van zeg, ik voelde me er niet lekker meer bij, om nog maar te zwijgen over het continue vergeten in te nemen.

Anna krijgt nog steeds 4x200 waarvan 2x pap. Ze zit op hetzelfde schema als Jet. Het lijkt er hier ook steeds meer op dat ze die 16 uur fles niet meer nodig heeft. Dus die ga ik ook binnenkort laten vervallen,
    Zo te lezen heb ik het grootste propje: 69 cm en 8,465 kilo! Maar is wel gemiddeld.
    pi_56443781
    zo dan ! Das een mooie grote Anna, hahaha.

De flensjes waren zo'n 3 weken geleden 70 cm en 7600 gram.
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:48:35 #163
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56444135
    Maar ze zit echt precies op het middelste lijntje! Ze heeft wel van die lekkere michelin-beentjes...
    pi_56444316
    Hoe kan het toch dat de dag ineens veel minder uren lijkt te hebben nu ik mama ben...?
    Mirte kan zo lekker kletsen en op haar buik liggen is ok . En dan breeduit lachen als mama je op de buik ligt en je binnen 10 seconden weer op je rug ligt .
    pi_56445928
    BE dat is handig, ook bedankt namens mij!
    Zo te zien mag Damian dus weer wat meer yogurt hebben, daar zal hij blij mee zijn.
    Komend weekend gaan wij over op halfvolle melk en ik ben er blij mee eindelijk weg met die vieze stinkmelk wat niet te drinken is! Hebben jullie dat wel eens geproefd?
    pi_56451089
    Ja hoor, heerlijk die opvolgmelk. Volgens het schema van BE mag ik nog 600 ml
    pi_56451098
    nog shocktoestand hier.. maar ik ben zwanger !!!!

ik heb afgelopen dinsdag voor een half jaar de pil gehaald, en vond het toch vreemd dat ik niet woensdag ongesteld werd en dus kon starten !
    Vanmorgen echt wel een snelle dikke vette plus.
    Veel tranen en lachen door de tranen heen... het moet nog even bezinken geloof ik
    pi_56451137
    WAUW

*KP haar mond valt open*

Gefeliciteerd !!!
    pi_56451155
    Pfff..... Ik moet echt even bijlezen, maar wil MET GROTE VREUGDE even melden dat t miniminiminimonster sinds gister zomaar per ongeluk af en toe zomaar 3 uurtjes zonder voeding "kan" !!!!
    Heerlijk... zomaar een uurtje extra "rust" ( Vooral mn tepels vinden dat toch wel fijn!!)
    pi_56451232
    Marit, wat onverwachts! Maar gefeliciteerd hoor, hopelijk zijn jullie snel van de schrik bekomen.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 09:01:58 #171
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_56451255
    Marit! Gefeliciteerd! En natuurlijk ook voor de (nog zo kleine! ) grote zus!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 09:05:42 #172
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56451302
    Marit! Wauw! Gefeliciteerd!
    pi_56451358
    Gefeliciteerd Marit!

Kersjes, even tussendoor: regelmaat betekent niet dat je een vast dagschema moet hebben, je kunt het ook in de kleinere regelmaat zoeken, dat hebben wij gedaan. Bijvoorbeeld: altijd eerst slapen, daarna drinken, dan een schone luier, even knuffelen en spelen en bij het eerste vermoeidheidsteken gaan slapen. Wij hebben bij de CB een boekje geleend van Ria Blom dat ons goed heeft geholpen. Sommige stukken vonden we echt niks, maar de grote lijn, sprak me wel aan. Anna is sindsdien veel meer gaan slapen en veel vrolijker geworden.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_56452030
    Wow Marit gefeliciteerd ! Leuk hoor 2 kindjes met weinig leeftijdsverschil ertussen.

In mijn hart zou ik nu ook al wel voor de 2e willen gaan, maar mijn verstand (en mijn vriend ) hebben nu nog de overhand. Het is hier nu echt niet verstandig ivm onzekerheid baan enzo...
    pi_56452117
    Marit van harte

Ik denk inderdaad dat ik die fles van 4 uur maar ga laten vervallen Vanaf volgende week mag ze brood proberen, maar ik moet ff bekijken welk brood ivm haar allergie.

Bedankt voor de tips!!
    mijn grote vinger vast
    zo in jouw handje past
    pi_56452119
    Marit! Gefeliciteerd!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 09:57:42 #177
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_56452209
    Phoe, wat veel om op te reageren!
    Kersjes, ik zat idd ook te denken aan meer regelmaat
    Nijna, kan mirte al helemaal goed rollen? Wat goed!
    BE Als je het goed vindt, plak ik jouw "CBE" adviezen ook op mijn website. Ik heb een kopje nuttige info waar ik weleens dingen zet die ik tegenkom, die handig zijn
    Vamp, wat fijn dat je wat meer rust lijkt te krijgen! (Y)
    Marit Wat een leuk/onverwacht nieuws! Wanneer ben je uitgerekend? Ff snel rekenen komt neer dat Ilse dan 15 mnd is als baby2 komt? (Als ik mag vragen, waarom wilde je pas na 7,5 mnd beginnen aan de pil? Je hoeft niet te reageren, hoor, maar dat vraag ik me gewoon af.)
    pi_56452438
    Jee Marit.....gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je even moest slikken, maar wat ze hier al zeiden, het kleine leeftijdsverschil tussen je 2 kiddies is wel weer leuk! Kunnen ze mooi met elkaar optrekken!

Volgens het lijstje van BE doe ik het fout.....
    Meike krijgt nog steeds 3 flessen.... (ochtend, tussen de middag en voor het slapen)
    Maandag naar het bureau voor prikjes en dan zullen ze me wel zeggen dat er een fles af moet.
    En dat doe ik dan mooi niet
    Ze drinkt al niet zoveel overdag, dus ik ben allang blij met de 3 flessen die erin gaan!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 10:15:16 #179
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56452567
    Davinia, is goed hoor, het is van het cb hier, dus ik heb er zelf toch niet zo veel over te zeggen.
    Ik zal zo de rest ook even uittikken, dan heb je hem compleet.

Karin, ik denk dat het ook meer een richtlijn is dan dat er echt heel strikt naar gekeken moet worden.
    Als Meike niet veel drinkt is dit wellicht wel beter. Wat je bijvoorbeeld wel zou kunnen doen is het poeder voor 2 flessen over 3 verdelen. Zo krijgt ze wel dat vocht binnen maar niet extra voeding.
    Maar ook dat zou ik gewoon overleggen. Mss heeft ze het wel gewoon nog even nodig.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 10:26:43 #180
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56452773
    Richtlijnen voor de zuigelingenvoeding van 0-12 maanden - Flesvoeding

Liefst voeden als de baby om voeding komt.
    150-200cc per kilogram lichaamsgewicht
    max +/- 1000cc per dag, max +/- 200cc per fles

4 weken
    - 6 x 100 (120) cc of
    - 7 x 100 cc

2 maanden
    - 5 x 130 (150) cc

3 maanden
    - 5 x 180 (200) cc

4 maanden
    - 4 x 200 cc (evt. in 1 of 2 flessen 1-2 eetlepels rijstebloem)
    evt. groente (1 a 2 eetlepels)
    evt. fruit (1 a 2 eetlepels)

6 maanden
    - 3 x 200cc opvolgmelk, waarvan:
    1 x bord pap (rijstebloem)
    2 x fles
    - groenten, vlees, aardappelen (150gr, zonder zout) met 100cc yoghurt toe
    - fruit (150gr.)

7,5 maanden
    - 500-600cc opvolgmelk, waarvan:
    1x bord pap (granen vanaf 7mnd)
    2x fles en/of tuitbeker
    - groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 100cc yoghurt toe
    - fruit
    - 1/2 lichtbruine boterham, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
    evt. (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

9 maanden
    - 400-500cc opvolgmelk, waarvan:
    1x bord pap (granen vanaf 7mnd)
    1x tuitbeker bij brood
    - groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 100cc yoghurt toe
    - fruit
    - 1/2 lichtbruine boterham, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
    - evt. (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

11-12 maanden
    - 400cc halfvolle melk waarvan:
    1x bord pap (granen vanaf 12 maanden)
    1x tuitbeker bij brood
    - groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 150cc yoghurt toe
    - fruit
    - 1 of 2 bruine boterhammen, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
    - 1x (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

Ze hebben ook een bv richtlijn mocht iemand daar interesse in hebben.
    (De eerste 4 maanden is het 'op verzoek', daarna komt er wat bij.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 01-02-2008 12:09:59 ]
    pi_56452793
    Meike zit tot nu toe ook met het gewicht onder de lijn dus ik denk dat het niet zo erg is als ze een voeding teveel krijgt.
    Ze krijgt weer een tandje heb ik het idee, knalrode en warme wangen, en ze wil alleen maar op schoot zitten
    Gelukkig slaapt ze nu eventjes.....kan ik ff fokken!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 10:29:03 #182
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_56452825
    Marit, gefeliciteerd!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      vrijdag 1 februari 2008 @ 10:33:53 #183
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_56452948
    Marit! Van harte!

Volgens mij is Ethan godzilla ofzo.. bij ons laatste CB bezoekje (met ruim 5mnd) was hij 69cm en 8180gram

We zijn begonnen met bij te voederen.. het begon erg hoopvol toen we zo'n probeer bakje banaan/appelmoes probeerden (zie filmpje - hij wilde het lepeltje er zelfs bij opeten..) , maar stukjes banaan laten sabbelen is echt geen succes tot dusver. Hoe lang duurt het voordat hij het ook daadwerkelijk eet/doorslikt in plaats van een half uur in z'n mond te houden om vervolgens als papje weer op z'n slab te retourneren?
    quote:
    En dat doe ik dan mooi niet
    jij rebel!

Edit:
    quote:
    6 maanden
    - 3 x 200cc opvolgmelk, waarvan:
    1 x bord pap (rijstebloem)
    2 x fles
    - groenten, vlees, aardappelen (150gr, zonder zout) met 100cc yoghurt toe
    - fruit (150gr.)
    Uh... uh.. wtf? 150gr eten, plus yoghurt EN fruit? Ik zou er haast van in de stress schieten, dat redden we hier nooit!
    Red de zeehond!
    pi_56453030
    Misschien moet het eerst helemaal fijn gepureerd zijn Jelly?
    Misschien dat hij het dan niet uitspuugt
    Maar het is ook nog maar het begin, tis even wennen zo'n gek ding in je mond natuurlijk.

Ik heb Meike laatst ook zo leuk gefilmd (weet niet hoe ik het online moet zetten sorry)
    Ze had een bakje yoghurt met een lepel en zat vrolijk in het rond te scheppen
    Even later viel de lepel en ging ze maar met de handen verder. Een heerlijk klaaifeest!!
    pi_56453151
    marit gefeliciteerd
    mama van 3 kids!
    pi_56453233
    Marit gefeliciteerd!!!!
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 09:53 schreef Beaker het volgende:
    Marit van harte

Ik denk inderdaad dat ik die fles van 4 uur maar ga laten vervallen Vanaf volgende week mag ze brood proberen, maar ik moet ff bekijken welk brood ivm haar allergie.

Bedankt voor de tips!!
    Oerbrood wat ze bij een hoop supermarkten verkopen is zonder melk.
    Ik weet niet hoe erg de allergie van Jet is en of ze ook van spoortjes last zou hebben, maar anders zou ik vragen of ze het apart kunnen snijden.

Ik vind die richtlijnen van het CB echt absurd.... iig wat overgang betreft bij 6 maanden... ze moeten van 800-1000ml melk ineens naar 600ml melk en 400gr gewoon eten...
    knap kind wat ineens 400gr gewoon eten naar binnen krijgt op een dag. Dat is echt VEEEL.

Ach hier gaat over 2 weken vriendje naar de 7,5 maand controle met Pepijn. Die roept heerlijk op alles Ja en Amen om bij zichzelf te bedenken het gaat toch goed zo en zoals we het zelf doen bevalt het prima.
    pi_56453306
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 10:33 schreef jellyrose het volgende:

Volgens mij is Ethan godzilla ofzo.. bij ons laatste CB bezoekje (met ruim 5mnd) was hij 69cm en 8180gram

We zijn begonnen met bij te voederen.. het begon erg hoopvol toen we zo'n probeer bakje banaan/appelmoes probeerden (zie filmpje - hij wilde het lepeltje er zelfs bij opeten..) , maar stukjes banaan laten sabbelen is echt geen succes tot dusver. Hoe lang duurt het voordat hij het ook daadwerkelijk eet/doorslikt in plaats van een half uur in z'n mond te houden om vervolgens als papje weer op z'n slab te retourneren?

Uh... uh.. wtf? 150gr eten, plus yoghurt EN fruit? Ik zou er haast van in de stress schieten, dat redden we hier nooit!
    wat een beer is Ethan

Jelly, heeft hij er plezier in om op die stukjes banaan te sabbelen? Zo ja, lekker mee door gaan
    Kan best even duren voordat hij ze leert doorslikken. Is toch hele nieuwe techniek die ze moeten leren. Glad gepureerd kunnen ze het nog naar binnen zuigen. Met stukjes gaat dat niet.
    pi_56453364
    ik wilde geen pil slikken om in ieder geval tot de tweede-kinder-wens mijn ilchaam het zelf te laten doen.'
    Grappige is dat ik toch te veel last van hormonen had en net afgelopen dinsdag alsnog voor een half jaar de pil gehaald heb!
    Die lag naast de tandpasta te wachten op de menstruatie die dus uitbleef

aangezien we al aan het twijfelen/rammelen waren en probeerden met verstand een beslissing te nemen zijn we allebei eigenlijk wel heel blij met hoe het nu loopt!
    Tegen die tijd is ilse bijna 1,5 ... pittig maar ongetwijfeld wel te doen.

Ik ben nu voroal even bang voor de eerste maanden zwangerschap in de zin van het misselijk zijn misschien.
    Onzin, ik weet ook dat het per zwangerschap enorm kan verschillen, maar toch.
    Nu met spanning rondom schoonmoeder er bji zal het allemaal heen hectische tijd gaan worden!
    Maar wel een blije tijd!
    pi_56453526
    Marit Gefeliciteerd!!!
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 10:33 schreef jellyrose het volgende:

Hmm, dan is Chris een slungeltje blijkbaar.. was met 5 maanden 69,5 cm, en maar 7250 gram.

En dat eten hoeft toch niet in 1 dag. We nemen gewoon netzoveel tijd als Chris nodig heeft . Maar geen wonder dat ze adviseren om met 5,5 maand de groentehapjes te beginnen, anders haal je het zeker weten niet..
    pi_56453587
    Ik vind het wel een mooi leeftijdsverschil Marit, zal ongetwijfeld pittig zijn, maar dan hebben ze straks wel echt wat aan elkaar.

Ik ga morgen samen met Damian met de trein naar mijn ouders toe. Een reis van ruim 2 uur en nu maar hopen dat Damian dat ook leuk gaat vinden. In de auto en bus valt hij altijd makkelijk in slaap dus ik heb goede hoop maar toch spannend zo'n eerste keer.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 11:00:01 #191
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_56453604
    Ethan
    Zo ziet Eli er ook uit bij het eten van pap Alleen grijpt hij niet echt naar het leptje, maar die wangetjes als hij op dat lepeltje sabbelt

BE
      vrijdag 1 februari 2008 @ 11:31:48 #192
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_56454503
    Ik vind het ook een mooi leeftijdsverschil Marit (ik scheel 15 mnd met m'n zus en 15 mnd met m'n broertje!)

En ik ga eens even het rapley topic bestuderen
    Red de zeehond!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 11:43:11 #193
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_56454814
    Marit, gefeliciteerd met je zwangerschap!
    En sterkte met die hele schoonmoedersituatie, laat alsjeblieft de blijdschap en gezondheid overheersen. En als je misselijkheidstips nodig hebt moet je maar vragen, weet er alles van helaas...

BE, zou je ook de bv - richtlijnen willen plaatsen alsjeblieft? Alvast bedankt!

Oh, Devin heeft vannacht doorgeslapen!
    Om 23:30 schrokken we van de babysense die afging. Meneer was helemaal in het bovenste hoekje van zijn bed opgefrommeld gaan liggen waardoor de sensoren hem niet meer "pakten" en het alarm dus keihard afging. Ik weet niet of hij nou wakker werd van het lawaai, of van een geschrokken papa en mama die naar hem toe gesprint waren, hem vastgrepen en opgelucht vaststelden dat hij het nog ademde, maar hij was wel goed wakker iig. Lang en goed gedronken aan beide borsten en toen was hij heel gezellig, lachen en kletsen, dus we hebben nog even met hem gespeeld, verschoond en toen lekker naar bed.
    En vanochtend om 7 uur was hij pas weer wakker geworden, hoera hoera!
    Helaas was ikzelf zo aan het malen vannacht over mijn getroubleerde kleintje dat ik niet langer dan 2 uurtjes geslapen heb
      vrijdag 1 februari 2008 @ 12:13:16 #194
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56455580
    Richtlijnen voor zuigelingenvoeding van 0-12 maanden - Borstvoeding

BV wordt gegeven als de baby erom komt.
    Per voeding één borst goed leeg laten drinken, tweede kant aanbieden.
    Gedurende de periode dat de baby bv krijgt heeft de moeder extra vit. D nodig, 5 microgram.

4 weken
    Op verzoek, min. 5x
    Vit D: 5 microgr
    Vit K: 25 microgr

2 maanden
    Op verzoek
    Vit K: 25 microgr

3 maanden
    Op verzoek

4 maanden
    Op verzoek
    (Het wordt bij borstvoeding aanbevolen om pas bij 6 maanden te starten met groente en fruit)

6 maanden
    Op verzoek
    - evt. 1x bord pap (200cc opvolgmelk met rijstebloem)
    - evt. nachtvoeding afbouwen
    Vit D: 5 microgr (bij 200cc opvolgmelk maar 2 microgr. ipv 5)
    Wennen aan groente/fruit, 1 a 2 eetlepels.
    daarna uitbreiden tot:
    - groenten, vlees, aardappelen (150gr. zonder zout) met BV of evt. 100cc yoghurt toe
    - fruit (150 gr)

7,5 maanden
    Op verzoek
    - evt. 1x bord pap (200cc opvolgmelk met granen vanaf 7 mnd)
    Vit D: 5 microgr (bij 500cc opvolgmelk geen extra vitaminen meer nodig)
    - groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met BV of evt. 100cc yoghurt toe
    - fruit

9 maanden
    Op verzoek
    - evt. 1x bord pap (200cc opvolgmelk met granen vanaf 7 mnd)
    Vit D: 5 microgr (bij 500cc opvolgmelk geen extra vitaminen meer nodig)
    - groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met BV of evt. 100cc yoghurt toe
    - fruit
    - evt. (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

11-12 maanden
    Op verzoek
    - naar behoefte van het kind aanvullen met max 250cc halfvolle melk, waarvan evt. 1x bord pap (granen vanaf 12 mnd)
    - groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 150cc yoghurt toe
    - fruit
    - 1 of 2 bruine boterhammen, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
    - 1x (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

En dan geven ze het volgende aan als opties om mee te beginnen voor de bijvoeding voor zowel BV als flesvoeding:

Groenten om mee te beginnen
    Worteltjes, bloemkool, fijne erwtjes, broccoli, witlof, courgettes, snijbonen, sperziebonen
    Nitraatrijke groenten, vanaf 6e maand, max 1 a 2 keer per week
    Andijvie, bietjes, spinazie, postelein, paksoi, raapstelen, spitskool, (veld)sla en venkel
    Groenten later uitbreiden met
    Aubergines, champignons, doperwten, knolselderij, mais, peultjes, rode/witte kool, zuurkool, spruitjes, bonen, prei, rauwkost, ui en paprika

Fruit om mee te beginnen
    Peer, meloen, perzik, banaan, appel, abrikoos, kersen
    Fruit later uitbreiden met
    Citrusvruchten (sinaasapel, grapefruit, mandarijn), kiwi en andere vruchten.
    pi_56455821
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 10:50 schreef marit1978 het volgende:
    ik wilde geen pil slikken om in ieder geval tot de tweede-kinder-wens mijn ilchaam het zelf te laten doen.'
    Grappige is dat ik toch te veel last van hormonen had en net afgelopen dinsdag alsnog voor een half jaar de pil gehaald heb!
    Die lag naast de tandpasta te wachten op de menstruatie die dus uitbleef

aangezien we al aan het twijfelen/rammelen waren en probeerden met verstand een beslissing te nemen zijn we allebei eigenlijk wel heel blij met hoe het nu loopt!
    Tegen die tijd is ilse bijna 1,5 ... pittig maar ongetwijfeld wel te doen.

Ik ben nu voroal even bang voor de eerste maanden zwangerschap in de zin van het misselijk zijn misschien.
    Onzin, ik weet ook dat het per zwangerschap enorm kan verschillen, maar toch.
    Nu met spanning rondom schoonmoeder er bji zal het allemaal heen hectische tijd gaan worden!
    Maar wel een blije tijd!
    Gefeliciteerd!!

Hier zit tussen de oudste twee ook 15 maanden...
    En tussen de jongste 2 zit ongeveer 18 maanden....

En ik weet niet wat voor problemen er met schoonmoeder zijn... Maar laat dat je geluk niet overschaduwen!!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 13:20:49 #196
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56456988
    Oh Marit, wat geweldig! Je zal je rot geschrokken zijn! Maar het is mooi nieuws hoor. Gefeliciteerd!
    pi_56457215
    we schrokken ons rot ja
    ook al hadden we het er wel al over gehad dat het best leuk zo zijn zo dicht op elkaar

plusje was eerst vaag, maar voor mij al duidelijk genoeg.
    ik weer naar boven om ilse te pakken...kom ik weer beneden zegt vin gloeiend van blijdschap:
    het is echt een hele dikke vette plus !

Whaha
    nu net vanuit het werk: nogsteeds een dikke plus op het venstertje van de test die nog op tafel lag

Vamp, ik wil tzt vast graag van je horen hoe het allemaal liep toen nr. 2 er bij jullie bij kwam!
    tips, trucs etc. !
    Dat komt wel als het hier beetje doorgedrongen is, vooralsnog lijkt het om een vaag verhaal bij vage kennissen te gaan ofzo.

ik heb de afgelopen 8maanden wel volop van de wijn/koffie/filet americain kunnen genieten gelukkig,
    nu weer afkicken
      vrijdag 1 februari 2008 @ 13:45:29 #198
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_56457610
    Marit
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_56457815
    Marit ik snap helemaal wat je bedoeld en het lijkt nu of iedereen hier op mijn werk ineens aan de filet zit
    pi_56458200
    aangezien ik net toch avondeten voor Pepijn en papa ging maken (ik moet werken vanavond), het bakje voor Pepijn maar eens op de weegschaal gezet.

couscous met tomatensaus en courgette...
    maar 150 gram, dat is 1/3e courgette gekookt + 4 flinke eetlepels couscous met tomatensaus
    Daar moet dat spookje hier toch nog echt ff voor oefenen
    pi_56458224
    hihi
    ik heb mezelf afgelopen maanden gelukkig echt heel vaak getrakteerd op heerlijk pistoletje met filet !
    dus...ik kan er wel weer even tegen

mooie schema's BE !
      vrijdag 1 februari 2008 @ 14:27:21 #202
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_56458534
    Ik heb vanmiddag geluncht met een heerlijk broodje rosbief

Marit, aan de ene kant ben ik best een beetje jaloers en zou ik ook wel weer willen. Maar aan de andere kant benijd ik je absoluut niet: de horror van zwangerschap en bevalling liggen nog zo vers in het geheugen! Je bent vlak na mij bevallen, ik vind het dapper dat je het alweer aandurft. En ik ga van hieruit natuurlijk heel erg met je meeleven, en af en toe een beetje jaloers zijn, of niet
      vrijdag 1 februari 2008 @ 14:34:32 #203
    82727 klein_spookje
    pi_56458715
    Marit wauw gefeliciteerd.
    Ik zou er zelf niet aan moeten denken maar wat ontzettend leuk voor jullie!

Vamp lekker een uurtje extra tijd zonder te voeden.

En kersjes ik kan me voorstellen dat je je rot schrikt van dat alarm maar wat heerlijk dat hij zo een lange tuk gemaakt heeft. Is hij nu ook meer uitgerust en gezelliger?

Gister naar de dieetiste gewaaid. Maar ach daar hadden ze niets nieuws te melden dan vier jaar geleden met Mara haar dieet. Dus daar had ik eigelijk geen fluit aan. De lijst is wel wat minder lang ik moet nu alleen ei, soja en koemelkeiwit laten staan de noten, zaden, pitten, pinda's, zee schelp en schaaldieren mag ik nog wel. Dat is ook wel erg lekker.

Zoë doet het zo goed. Ze slaapt regelmatig slaapt ook in de nacht goed komt wel regelmatig voor een voeding maar ach dat maakt me niet uit ze drinkt even en ik leg haar meteen weer in de wieg geen probleem.
    Wel heeft ze iedere ochtend rond 5.30 last van krampen. En kan dan ook veel kreunen en mekkeren dan neem ikhaar meestal bij mij in bed tot halverwege de dag houd dat met vlagen aan wat dan afesloten word met een vreselijke grote poepbroek de ene keer loopt het langs haar beentjes naar beneden, de andere keer zit het tot haar oksels en soms tot haar nek over haar rug. Maar daarna is ze weer helemaal het meisje.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 14:37:58 #204
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56458786
    O jongens ik rammel.....
    Tel daarbij op net gestopt met pil (om andere redenen), vandaag volgens mij een knal van een eisprong en een man die een paar dagen weg is geweest en vanavond weer thuiskomt.
    Ik sluit mezelf vanavond maar op ofzo voor mijn eigen veiligheid

Ik vind het zo leuk voor jullie Marit en ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Ik mis Anna en heb geen zin meer om te werken! Maar voor mijn ouders hoef ik nog niet thuis te komen, die zijn met Anna aan het winkelen en het kind showen bij de bakker, de slager, de weet ik waar allemaal!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 14:43:53 #205
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_56458908
    Oh Memmel toch
    Schorpioentjes zijn lang zo erg niet als vaak beweerd wordt
    pi_56458979
    Marit! Gefeliciteerd!
    It's all up to you
      vrijdag 1 februari 2008 @ 14:49:32 #207
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56459029
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 14:43 schreef Kersjes het volgende:
    Schorpioentjes zijn lang zo erg niet als vaak beweerd wordt
    huh...ik snap 'm niet

Ik snap 'm wel
    Tijd voor weekend.
    pi_56459069
    niet meer nodig
      vrijdag 1 februari 2008 @ 15:04:09 #209
    175104 Fruppel
    Okay D Elmo voor jou ;)
    pi_56459352
    Wauw Marit Gefeliciteerd!
    pi_56459549
    kersjes..ik durf die bevalling helemaal niet aan!
    heb vanmorgen nog even moeten huilen om de angst die omhoog kwam.
    Maargoed.

Memmel...niet opsluiten...maar bespringen!
    kunnen we samen zwangeren !
      vrijdag 1 februari 2008 @ 15:29:40 #211
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56459929
    Pfff, ik ben hier dus ook die regelmaat erin aan het brengen, maar dat is wel lastig hoor.
    Gisteren lag hij vrijwel de hele dag hier in de box te slapen, ik had een vriendin op bezoek en dus geen zin in veel gehuil over de babyfoon.
    Maar als je uren aaneen kan slapen in de box, dan moet dat in bed natuurlijk ook gewoon kunnen.
    Alleen denkt Sasha daar anders over.
    Sneu hoor, ergens vind ik hem nog zo klein om al zo streng te zijn, aan de andere kant, hij slaapt ook prima de hele nacht in zijn bedje zonder enig geluid, gisteren dus vanaf 20.00 tot vanmorgen 9 uur, met 2 keer de fles tussendoor, zonder commentaar in zijn bedje. Dan moet dat nu toch ook gewoon kunnen zou je denken.

Goh wat is de verleiding groot om te zeggen 'nou kom maar dan, gaan we eerst wel even boodschappen doen, kan je even in de wagen' ofzo.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 15:40:57 #212
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56460219
    BE, ik heb gewoon aan die verleiding toegegeven toen Anna nog klein was hoor. En ik heb eigenlijk nooit problemen met slapen gehad. Anna lag ook regelmatig in de box te slapen, in de wagen (of in de wagen naast mijn bed), op mijn arm. Ik zou er lekker van genieten, want voor je het weet zijn ze groot!
    Als je niet de indruk hebt dat het tot problemen 's nachts leidt, kun je de dutjes in bed er toch ook langzaam in brengen?

Marit:
    Zou wel leuk zijn...
      vrijdag 1 februari 2008 @ 15:43:24 #213
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56460290
    Ja, dat denk ik dus idd ook. Ik hink dus heel erg op 2 gedachten. De een dat het dus niet uit maakt zolang hij idd maar gewoon 's nachts en overdag goed slaapt, maar de andere kant is de kant die zei 'mijn kind slaapt gewoon overdag in zijn bedje, waar hij hoort'.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 15:45:11 #214
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_56460329
    BE, Eli slaapt overdag ook in de box, hoor! Of soms in de doomooseat (als we er op tijd bij zijn, soms slaapt hij al tegen de tijd dat we doorhebben dat hij moe is en om hem dan nog te verplaatsen... )

Eli heeft ook een tijdje van die plekjes gehad. De eerste weken alleen rond zijn neus, en later ook flinke puistjes (hebben we foto's van op de website). zolang de pukkels niet onder de tepels komt, is er niets aan de hand.
    Al waren die grotere puistjes geloof ik hormonen van de bv...

Enneh, je CB tekst over voeding staat nu hier
      vrijdag 1 februari 2008 @ 15:56:48 #215
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_56460626
    Marit.... Jeutje!
    van harte gefeliciteerd zeg!

BE, hij is nog zo klein....
    Je mag je gelukkig prijzen dat hij überhaupt zo goed slaapt! Tenminste, wat ik zo in de gauwigheid meekrijg.
    Fijn hoor!
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 15:56:53 #216
    82727 klein_spookje
    pi_56460631
    Lieve be, waarom maak je het je zelf zo moeiljk meid. Je mannetje is nog zo klein. Hij heeft negen maanden in je buik de hele dag geluid gehad en de nachten stil. Nu word hij misschien rustig van de geluiden overdag.

Wij hebben er aan toe gegeven. Zoë sliep de eerste weken in de box. Vanaf vorige week werd ze onrustig met slapen op schoot of in de box en is ze naar haar bed verhuisd. Ik heb zo iets ze geeft het zelf aan. En daar ga ik in mee.

Doe waar je je goed bij voelt meid want waarom moet hij perse in bed slapen? ok dat hoort maar het belangrijkste is dat hij slaapt maakt het uit en waar. En denkt iedereen niet in het begin ik ga het zo en zo doen want dat andere vind ik belachelijk zo vind ik dat het hoort.
    Maar komen we ook allemaal niet minstens 1x daarvan terug?

Wij wel in iedergeval hoor. Nooit zou er een kind bij ons in de slaapkamer slapen. ahum ahum sterker nog Zoë heeft de eerste weken bij ons in bed geslapen. En nu slaapt ze nog steeds bij ons op de kamer. En ik geniet er van. Dus soms verander je gewoon van je wat je voroaf bedacht had.
    pi_56460822
    O zijn wij dan echt zo streng?

Linde slaapt hier echt van begin af aan in de wieg en al snel overdag en 's nachts in haar eigen bedje. Soms valt ze overdag in de box of in de wipstoel in slaap, maar dan pakken we haar voorzichtig op en leggen we haar in bed. Gewoon omdat me dat het fijnst voor haar lijkt om in alle rust en lekker liggend te kunnen slapen.

Ze slaapt trouwens nooit bij ons in bed. Ja 's morgens halen we haar uit haar bedje en dan leggen we haar nog even lekker een kwartiertje ofzo bij ons voordat we er allemaal uitmoeten (in het weekend duurt dat natuurlijk langer)
    pi_56461093
    Been there done that Stiemie, ik zou bij een evt tweede ook echt het bed als enige slaapplek gebruiken. Met Meike deden we dat nadat ik het boek van Ria Blom gelezen had ook, en we hadden meteen een ander kind.
    Het lijkt me ook gewoon duidelijk voor het kind, bed=slapen box=spelen

Memmel, je man zal wel blij met je zijn vanavond (misschien kun je Anna beter bij je ouders laten vanavond hihi
    pi_56461230
    Ja bij ons is het ook gekomen naar aanleiding van Ria Blom.

Tss Memmel ik ga er bijna ook van meerammelen
      vrijdag 1 februari 2008 @ 16:25:41 #220
    82727 klein_spookje
    pi_56461235
    Stiemie, bij Mara waren wij ook zo. Dat is niet streng denk ik. Nou ja zo zag ik het niet toen. Mara sliep op die manier het beste en het langste.
    Zoë daar in tegen heeft wel een paar wk gehad dat ze echt alleen maar behoefte had aan mama contact en dan alleen op die manier stil was. Tegen mij aan was het enig wat haar wat rust gaf. Ze had zo een last van haar maagje, en vooral van het maagzuur door de reflux dat ze dat de eerste weken tot ze medicijnen kreeg echt nodig had. Daarna sliep ze ook in haar bedje.

En streng dat vind ik (lees goed VIND IK) als je je kind zo jong in bed laat huilen dat is iets wat wij niet doen.
    pi_56461256
    Hier slaapt Gwen overdag afwisselend in de wandelwagen en box. Nu ligt ze omdat ze wakker was in de draagdoek te slapen, kon ik wat aan het huishouden doen en haar toch lekker bij me hebben. Heb ik met Merlijn ook altijd gedaan tot hij ouder was. Ze heeft eigenlijk ook nog niet in de wieg geslapen, ja een halve nacht ofzo en als ik haar even kwijt wil als ik boven bezig ben. Ze slaapt bij ons in bed, al had ik nog zo afgesproken met mezelf om dit niet te doen.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 16:27:56 #222
    82727 klein_spookje
    pi_56461294
    Karin daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Bed is om te slapen, box om te spelen dat is ook de rede dat er bij ons in bed buiten de vaste knuffel geen speelgoed ligt.
    En zeker als ze een paar maanden oud zijn is dat voor het kind het rustigste maar vooral ook het duidelijkste.
    Een duidelijk ritme en dan niet zo zeer om zo laat dit en zo laat dat maar de vaste regelmaat na dit komt dat. Dat werkt hier super goed.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 16:31:26 #223
    82727 klein_spookje
    pi_56461374
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 16:26 schreef Randa_v het volgende:
    Hier slaapt Gwen overdag afwisselend in de wandelwagen en box. Nu ligt ze omdat ze wakker was in de draagdoek te slapen, kon ik wat aan het huishouden doen en haar toch lekker bij me hebben. Heb ik met Merlijn ook altijd gedaan tot hij ouder was. Ze heeft eigenlijk ook nog niet in de wieg geslapen, ja een halve nacht ofzo en als ik haar even kwijt wil als ik boven bezig ben. Ze slaapt bij ons in bed, al had ik nog zo afgesproken met mezelf om dit niet te doen.
    Hier ook ik zou nooit een kind in bed nemen. Klopt bij Mara stonden we daar beide helemaal achter ze is geboren s ochtends vroeg en ging die avond haar wiegje in en sliep daar op haar kamer in haar wiegje ieder slaapje.
    Maar bij Zoë ging dt toch anders. Ze werd s avonds laat geboren, had het moeilijk om haar temp op peil te houden dus moest bij ons in bed.
    De dagen erna ook nog het liefst en daarna kon ik het niet over mijn hart verkrijgen. Zowaar was manlief er helemaal meeeens. Dat was wel heel bijzonder.
    Daarna het reflux verhaal. En nu op onze kamer in haar wiegje. Ze heeft ook regelmatig in de draagdoek gezeten in de kikkertjes houding zodat ik wat kon doen en zij het niet te zuur had.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 16:38:51 #224
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_56461533
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 16:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Het lijkt me ook gewoon duidelijk voor het kind, bed=slapen box=spelen
    Dat was ook mijn gedachte, daarom wilde ik ook laten slapen in de doomooseat, maar Eli doet het ook prima als hij in de box in slaap valt. (En PR vindt het onzin, dus dan is eea nog niet consequent, dus dan heeft het nog geen zin...)
    Ik denk dat we in ons nieuwe huis (als we meerdere verdiepingen hebben, en echte gordijnen in de babykamer ) wel wat strenger gaan zijn vwb overdag slapen.

Trouwens, klein_spookje, je ondertitel klopt niet meer
    pi_56461639
    Oei ja ik laat haar ook gerust even huilen hoor, soms wel een half uur of iets langer. Al ga ik dan natuurlijk wel steeds kijken, maar ik haal haar er dan niet uit. En troosten proberen we zoveel mogelijk in haar eigen kamertje te doen. Toen ze heel klein was ook. Nu hoor ik snel genoeg of het huilen om te slapen is, gillen omdat ze teveel prikkels heeft gehad en niet in slaap kan komen of echt huilen omdat er iets is. Eigenlijk haal ik haar er dan alleen in het laatste geval uit. En zodra het 'probleem' dan opgelost is, gaat ze weer terug haar eigen bedje in.

Ik denk dat we het zo doen omdat zowel mijn vriend als ik dat nog zo van vroeger kennen: alleen bij papa en mama in bed slapen als je ziek bent en anders gewoon in je eigen bed.
    pi_56461680
    Chris heeft hier de eerste 3/4 weken in het wiegje op onze kamer geslapen. En daarna een poosje beneden in de wieg overdag. 's nachts sliep hij in zijn ledikantje op zijn eigen kamertje. Na een week of 8 is hij helemaal naar het ledikantje gegaan.
    In de box heeft hij nooit geslapen. Veel te nieuwsgierig naar alles om hem heen..

Weet iemand hier toevallig waar ik een witte polo (lange mouw+kraagje, mt 68/74) kan vinden? Heb nog een leuke spencer liggen, maar niks eronder. Een rondje stad vandaag leverde niks op (v&d, prenatal, hema, hans textiel)
    pi_56461757
    bij simply colors misschien wel diepvries
    pi_56461763
    Hmm Rainbowbabies heeft veel kleuren, maar helaas geen witte... Misschien een ander kleurtje eronder?

Bij Simply colors hebben ze 'm inderdaad wel

Ik denk dat het bij ons ook wel scheelt dat we in een appartement wonen, dus ik hoor het vrij snel als er iets is. Ze ligt zeg maar niet meteen ergens boven op zolder. Bij vrienden leg ik haar trouwens wel altijd gewoon boven te slapen.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 16:53:16 #229
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56461825
    Stiemie, zo was het hier dus ook. Hij sliep voornamelijk boven en dat ging prima.
    Maar door visite en zo sluipt het er dan toch in van 'laat maar even in de box liggen' en ik had het idee dat hij onrustiger werd de laatste dagen, dus idd met Ria Blom in de hand bedacht dat we het weer anders aan gingen pakken, maar goed, dat wil dus niet echt zo.
    Ik heb hem net maar gepakt en na een half uurtje stil in de box kreeg hij honger. Dus lekker flesje erbij.
    Maar na een halve fles viel hij als een blok in slaap in mijn armen.
    Lief klein ding, helemaal moe dus.

Nu ligt hij lekker in de box verder te tukken. Morgen weer een dag voor streng zijn, voor vandaag is slaap even belangrijker vind ik.

Oh, en idd ging ik wel steeds even kijken en dan een aai over zijn bolletje, de speen als hij die wil en evt. het muziekje aan en dan weer weg.
    Meestal werkt dat na 2 keer, maar vandaag dus even niet.
    pi_56461863
    Merlijn heeft ook altijd, vanaf 4 maanden, bij ons geslapen en is pas naar zijn eigen kamer sinds december. Dat gaat perfect en hij wil ook niet meer bij ons slapen . Doordat Gwen 's nachts veel last van krampjes had en omgekeerd ritme, is ze juist bij mij gaan slapen, ze slaapt in principe ook nog bij mij op de buik. Ben nu op zoek naar een snuggle nest zodat ze veilig bij ons kan slapen.
    pi_56461871
    Marit, van harte . Klein leeftijdsverschil, lijkt me pittig maar het zal ook ongetwijfeld wel voordelen hebben!

Davinia, als ik Mirte op haar buik leg dat ze steunt op haar elleboogjes dan kiepert ze zo om en ligt ze zo weer op haar rug. Overigens kan ze (als ze wil) ook wel op haar buik blijven liggen, maar dat omrollen is blijkbaar ook grappig. Als ze op haar rug ligt dan komt ze tot haar zij en dan voornamelijk de rechter. Hihi.

Jellyrose, leuk filmpje van Ethan .

Appelsap, succes met de trein, hopelijk vind Damian het prima allemaal!

BE, wij laten Mirte in haar bedje slapen. Ik heb de indruk dat het voor haar prettiger/rustiger is. Ze wil graag alles zien en als ze al in de box in slaap valt soms dan is het altijd maar even. Misschien ook hier door dat boek van Ria Blom . Heb het gelezen toen Mirte net geboren was.
    pi_56461883
    Deepfreeze, wat Karin zegt bij ww.simplycolors.nl hebben ze hem wel!

Damian heeft altijd op zijn kamertje geslapen. In de box oid wilde hij dus echt niet slapen, dus wat dat betreft was het voor ons erg makkelijk.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 16:58:22 #233
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56461943
    Oh en Moonah... hij is idd nog zo klein.
    Dat is dus waarom ik zo worstel. Omdat ik weet dat hij het ook echt wel aan zou kunnen om het in zijn bedje vol te houden etc. etc, maar ja... dat arme kleine manneke.
    Ach, mss is het ook wel gewoon een dagje dat hij niet zo in z'n hummetje is. Kan natuurlijk ook.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 17:05:15 #234
    82727 klein_spookje
    pi_56462057
    Randa, Heerlijk he op je buik zo een mini mensje allleen slaapt het wat onhandig. Je kan ook het aankleed kussen gebruiken he in bed.

BE, als het voor jullie op andere dagen zo werkt is dat toch prima. Ik vind het knap dat je het kan. Zelf hebben we toen ze zo klein was (Mara dan en nu Zoë) altijd gepakt bij huilen. En pas toen ze ouder was en het ook daadwerkelijk begreep hebben we haar in bed en kamertje getroost enz.

Appelsap veel plezier bij je ouders/moeder en succes in de trein. En het zal allemaal goed gaan maar spannend is het altijd wel de eeste keer.
    pi_56462806
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 16:05 schreef Stiemie het volgende:

O zijn wij dan echt zo streng?

Jet is een echte luiwammes en het liefste doet ze dat in haar eigen bed
    De eerste 2 nachten heeft ze bij ons geslapen in haar wiegje, maar dat vonden wij geen succes ...
    in de kraamweek overdag bij ons en 's nacht in haar eigen bed en na de kraamweek constant in haar eigen bed ....
    In de box slaapt ze nauwelijks, want dan is ze veel te druk met andere dingen
    mijn grote vinger vast
    zo in jouw handje past
    pi_56464642
    tnx karin, ik zal eens kijken op die site.. Weet iemand toevallig hoe de maten vallen? Dat blijft lastig met internetbestellingen..
    pi_56465386
    Die maten vallen daar vrij groot uit! Dus als je de maat besteld die hij nu heeft dan kan hij hem echt nog wel een tijd aan.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 20:12:04 #238
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_56465758
    Marit!! Super, wat een leuke verrassing! Gefeliciteerd!
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    pi_56467275
    hier de ervaring dat simply colors zeker NIET groot valt.
    Pepijn draagt daarvan nu pyjama en capuchontrui maat 74-80 terwijl hij verder nog bijna alleen maar 68 draagt...
    Rainbowbabies valt wel enorm groot. Daarvan moeten de mouwen bij maat 62-68 hier nog 2x omgeslagen.
    pi_56467842
    Hier idem. De capuchontrui van simplycolors was precies pas en al vrij snel krap (om van de loslatende print maar niet te spreken ) terwijl Rainbowbabies heel lang ruim is en bovendien lang mooi blijft.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 21:54:53 #241
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_56468172
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 16:58 schreef Brighteyes het volgende:
    Oh en Moonah... hij is idd nog zo klein.
    Dat is dus waarom ik zo worstel. Omdat ik weet dat hij het ook echt wel aan zou kunnen om het in zijn bedje vol te houden etc. etc, maar ja... dat arme kleine manneke.
    Ach, mss is het ook wel gewoon een dagje dat hij niet zo in z'n hummetje is. Kan natuurlijk ook.
    Mijn ervaring is dat de ene dag de andere dag niet is . En het ene kind het andere niet. Lekker op je gevoel varen, je kunt Sasha nog niet verwennen. Ik probeerde het altijd gewoon maar uit, begon altijd wel met standaard de baby in bed te leggen, maar als dat die dag of die keer niet zo'n goed idee was sliepen ze in de hangmat, of in de draagzak, of op schoot.
    Als ze sliepen was het mij gezegend , maakte me niet zoveel uit waar.
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 22:12:58 #242
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56468617
    Hij heeft net hier heerlijk 2 uur liggen tukken terwijl er 4 meiden van de softbal op visite waren. Geen probleem voor meneer!

Ik moet idd maar gewoon wat meer go with the flow gaan, als het ooit een probleem zou worden dan kan het dan nog wel gecorrigeerd worden, waarom nu al strikt doen terwijl dat helemaal nog niet echt nodig is.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 22:21:35 #243
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_56468796
    Ja precies. Gewoon lekker genieten van dat mannetje, je hebt er lang genoeg op gewacht .
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
    pi_56469653
    BE, die eerste weken/maanden is 't toch heel erg aftasten en kijken wat werkt. die echte regelmaat heb ik er ook niet in gekregen voor ze een paar (lees 3 à 4) maanden waren hoor. ik weet nog wel dat 't bij Piet vanaf een week of 8 veel beter werkte om 'm standaard bij een teken van vermoeidheid in z'n eigen bedje te leggen. Anna heeft en had in 't algemeen veel meer moeite met in slaap vallen. we zijn haar vanaf een week of 6 gaan inbakeren, en dat ging ook gepaard met altijd in eigen bed te slapen leggen. niet dat dat altijd succesvol was overigens, maar bepaalde vaste patronen kunnen wel rust bieden. vooral het herkennen van de vermoeidheidssignalen en daar dan snel op reageren was bij ons wel een 'eye-opener'.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 23:41:34 #245
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56470628
    He BE softballt ook! Ik ook!
    zo he....da's echt offtopic...

Over het slapen, ik merk wel dat ze nu minder snel in de box in slaap valt, In de wagen nog wel en in de auto ook, maar anders moet ik haar toch echt in haar bed liggen. En als haar hoofd haar matras raakt, is ze weg.
    pi_56475086
    Memmel...lekker geslapen vannacht?

het is hier wit !
    nouja...het heeft wel wat gesneeuwd...arme carnavals-vierders!
    pi_56475180
    Pepijn gaat nu echt op ontdekkingstocht om dingen te pakken te krijgen die hij eigenlijk niet mag hebben

Ik geloof dat ik nodig ff moet opruimen
      zaterdag 2 februari 2008 @ 10:17:44 #248
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56475478
    Wat leuk Memmel!

Hier ook een beetje wit, maar dat is van de enorme laag hagel die er vannacht gevallen is. Wij waren precies toen wakker voor een fles en het was echt geen gehoor! Er was zelfs een keer een bliksem en een donder bij.

Pepijn, ondeugd!
      zaterdag 2 februari 2008 @ 10:50:02 #249
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56475799
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 10:43 schreef Ardenlyn het volgende:
    Maandag voor het eerst naar het CB en dat is in hetzelfde gebouw.
    Kan ik altijd meteen vragen daar van hoe of wat
    Ben wel heel benieuwd hoe het CB hier is want ik lees meer nare ervaringen met CB's dan goede.

Vraag over voeding.
    Hoeveel mag een baby hebben? Ik lees bv ergens niet meer dan 30 schepjes op een dag en niet meer dan een liter....ik snap het niet echt.
    Maarten krijgt nu ong 120 ml en 2 schepjes en dat 7x op een dag.
    Kan ik hem meer geven want ik heb het idee dat hij wel iets meer wil tegenwoordig.
    Over het duiveltje gesproken meneer wil eten

Toevallig had ik gisteren het voedingsadvies van het CB hier neergezet: Het grote kleine babietjes topic deel 132

Hoeveel schepjes dat is is afhankelijk van de voeding die je gebruikt, welke voeding gebruik je?.
    Als ik op het briefje kijk denk ik dat je similac gebruikt, dat is 1 schepje op 60cc, dus dan kom je idd uit op 2 per fles.

Daar zou ik uit mezelf niet mee gaan rommelen, maar dan gewoon even tot maandag afwachten.

Hoe oud is Maarten? Ik zie nu dat hij niet in het babietjes lijstje staat.
      zaterdag 2 februari 2008 @ 14:41:36 #250
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56479373
    Marit, toen ik er eindelijk in lag heb ik heerlijk geslapen!
    En Anna ook, die kwam pas om half negen.

Ben vandaag op stap gegaan voor rompertjes voor Anna. Allemaal met beestjes en bloemetjes enzo. Ik wil gewoon een heel pak rompers, wit het liefst, want dat wast gewoon het makkelijkst! Maar even naar de Makro, daar hebben ze die van Teddy en die zijn wel heel fijn.
    pi_56480398
    hihi grappig die verschillen

ik heb echt een rothekel aan witte rompers.
    vooral omdat die babyshirtjes altijd omhoog kruipen en je dan zo'n wit stuk romper ziet.

Hier dus veel effen gekleurde rompers (lang leve rainbowbabies ) en streepjes rompers. Pepijn draagt ook vaak een t-shirt korte mouw over een lange mouwen romper heen.
      zaterdag 2 februari 2008 @ 16:15:32 #252
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_56480937
    Nog ff een vraagje over het al dan niet slapen in de box...
    Als je denkt dat je beeb moe is en je legt hem/haar boven neer, maar hij/zij is nog helemaal niet moe, is dat dan niet erg lullig voor dat kind? Dan beknibbel je eigenlijk op zijn.haar speeltijd... toch?

Eli kan tegenwoordig zijn tong semi-bewust uitsteken

hier ook witte rompers, niet prachtig, maar daar heb ik schijt aan. tis toch ondergoed.
      zaterdag 2 februari 2008 @ 17:39:12 #253
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56482110
    Nou ja, dat is dus wat ik lastig vind, die slaaptekenen herkennen.
      zaterdag 2 februari 2008 @ 17:46:49 #254
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_56482236
    Davinia, hier heb ik ze (bijna) nooit in de box laten slapen, dat ging van kwaad naar erger dan op den duur. Maar dat verschilt natuurlijk per kind. Ze slapen in een box nooit zo lang als in hun bed (is mijn ervaring), worden snel wakker en als ze een beetje wakker worden, zullen ze sneller ECHT wakker worden omdat ze teveel afleiding in hun omgeving hebben. Ook is een beetje rust wel bevorderlijk voor het in slaap vallen, dus is eigen-kamertje-boven wat mij betreft de beste slaapomgeving.

Nogmaals, dit is dus mijn ervaring he (even als disclaimer!)

Wanneer baby's moe zijn zullen ze zich in de box sneller gaan 'vervelen' of eigenlijk gewoon snel zeuren. Zodra mijn kinderen echt begonnen te zeuren in de box, gingen ze na even knuffelen lekker naar bed. Dat kan al na een uur zijn, bij hele kleintjes, of wat langer natuurlijk, bij wat oudere baby's. Maar vaak zijn ze sneller moe dan je denkt...
    Oh ja, niet alle baby's gaan dan huilen hoor, sommigen gaan alleen gapen, oogjes wrijven en er zijn natuurlijk nog een hoop meer 'tekenen' die bij jouw kind specifiek kunnen horen. Het is ook wel lastig om dat te gaan herkennen hoor (hier ook vooral bij eerste kindje ineens slapend kind in wipstoel/box en ik oh, was ze moe?)

Succes ermee!
    pi_56482255
    Slaaptekenen hier worden steeds duidelijker. Ze wrijft nu ook in haar oogjes .
    In het begin letten we vooral op gapen en vaak toch ook wat zeurderig in de box als ze echt moe was. Nu oogjes wrijven en met duim in de mond wat liggen suffen. Dan is het echt bedtijd.
    In het begin was het vaak een tijdje mopperen als we haar in bed legden. Nu is het vaak al goed zodra ze haar duim in haar mond heeft. En soms ligt ze dan nog een tijdje rond te kijken voordat ze echt in slaap valt.

Ik ben voornamelijk van witte rompers, maar niet alleen maar, vind met korte mouwen eroverheen ook wel leuk. Had wat besteld bij rainbowbabies, maar die maat 62/68 lijkt zo groot dat het nog wel eens tegen de zomer kan worden, gelukkig had ik korte mouwenshirts voor over lange mouwenrompers, maar die kunnen dus evt best in de zomer zonder lange mouwenrompers .
    Mirte had vandaag iets met een polokraagje aan, staat erg leuk. Maar dat kraagje zit alsmaar in de weg met duimen en is in no time helemaal natgekwijld en gezeverd... Heb al zitten denken om de puntjes van het kraagje anders vast te zetten met een klein steekje voorlopig. Of iemand nog andere tips?
      zaterdag 2 februari 2008 @ 17:48:31 #256
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_56482261
    Oh ja, meestal zijn baby's wel echt moe als ze moe lijken, maar zijn ze soms ineens weer levendig als je ze naar bed brengt, komt misschien door andere omgeving. Dus dan lijkt hij/zij niet moe maar is dat eigenlijk wel. Ik ging ze nooit gelijk weer uit bed halen als ik twijfelde, maar probeerde het gewoon, en als ze dan echt gingen huilen als dat normaal niet gebeurde, haalde ik ze er wel weer uit. Het blijft proberen hoor.
      zaterdag 2 februari 2008 @ 18:04:44 #257
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_56482500
    Hier hebben we ondervonden dat Activia al niet prettig is voor mijn darmen, maar Ruben krijgt er dus alleen nog maar meer last van
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      zaterdag 2 februari 2008 @ 19:33:24 #258
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56483852
    Ik heb hier vandaag de 16 uur fles laten vallen. Wat meer bij de pap om 12.20 uur en nu de laatste fles zo wat groter. Ik ben benieuwd of ze het er op redt!
      zaterdag 2 februari 2008 @ 19:57:19 #259
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_56484183
    ik moet er niet aan denken om óok nog een bijpassende romper bij de outfit te zoeken
    en weer wegvliegt
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      zaterdag 2 februari 2008 @ 20:01:44 #260
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_56484288
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 15:40 schreef p_iglet het volgende:
    hihi grappig die verschillen

ik heb echt een rothekel aan witte rompers.
    vooral omdat die babyshirtjes altijd omhoog kruipen en je dan zo'n wit stuk romper ziet.

Hier dus veel effen gekleurde rompers (lang leve rainbowbabies ) en streepjes rompers. Pepijn draagt ook vaak een t-shirt korte mouw over een lange mouwen romper heen.
    Haha, ik hou om precies dezelfde reden ook niet van witte rompers
    Witte sokken bij volwassenen vind ik trouwens ook vreselijk.

Devin heeft vandaag voor het eerst vlees gegeten!
    Stukjes gekookte kip, pasta (ook voor het eerst) en wortel. De stukjes waren niet zo'n succes, de kip was gortdroog en bleef in zijn gehemelte plakken. Uiteindelijk alles gepureerd, beetje kookvocht erbij gedaan en hij vond het lekker! Mijn kleine carnivoor
    pi_56484543
    Devin, smulpaap
    zit hij al weer wat beter in zijn velletje kersjes?

Pepijn vond zijn avondeten vanavond (broccolissoep) geen suc6, terwijl hij gewoon broccoli heerlijk vind.
    De couscous met tomatensaus, rozijntjes en courgette van gisteren ging er wel met smaak in.
    Zo leuk dat eten en ontdekken

hihi ik zoek ook niet altijd een perfect matchende romper ofzo, maar ik vind een legergroene of donkerblauwe romper een stuk minder storend als een witte wanneer er een shirtje omhoog kruipt
      zaterdag 2 februari 2008 @ 20:22:53 #262
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_56484873
    P_iglet, hij lijkt al beter in zijn vel inderdaad. Maar vandaag waren mijn man en ik allebei thuis en konden we hem ook alle aandacht geven die hij wilde (en meer ).
    Nog steeds snel best veel huilen, maar een stuk minder gejengel al, dus ook minder stress.
    En hij was me toch aanhankelijk! Op schoot zitten en dan armpjes om me heenslaan, hoofdje neerleggen op mijn schouder of borst (na het drinken) Normaal doet hij dat nooit langer dan een paar seconden, hij zit meestal niet langer danb dat stil, maar vandaag zat hij een paar keer echt minutenlang tegen me aangekropen. Zo lief
    pi_56486394
    Lekker Kers
    pi_56489100
    Vandaag hadden we te maken met een heel zielig Jetje waar pap en mam niet zo veel mee konden!
    Jet is altijd vrolijk, maar ineens sloeg haar bui over op huilen, huilen, huilen Ik denk dat ze serieus last heeft van haar doorkomende tandjes ...... Zo zielig, want ze wil ook niet getroost worden enzo!

Moeilijk, moeilijk, moeilijk .....

Slaap lekker allemaal!
    mijn grote vinger vast
    zo in jouw handje past
      zaterdag 2 februari 2008 @ 22:44:27 #265
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_56489445
    Wat doe je aan in de wieg kruipende baby's? Ik heb enkel nog maar slaapzakjes maat 70 of groter gevonden, maar dat is echt nog veel te groot. Toch vind ik dit ook een beetje eng:

troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      zaterdag 2 februari 2008 @ 22:53:13 #266
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56489675
    Troel, je kan van een maatje 70 de mouwtjes een beetje dichtnaaien, zodat de armpjes er niet uit kunnen schieten?
    Prenatal wil ook nog wel eens kleinere hebben. En de Hema volgens mij ook.

Jetje, even doorbijten meid! Maak het je ouders niet te moeilijk he!
    pi_56494779
    Jetje .

Klein kruipertje Ruben...
    Ik heb bij de prenatal een klein slaapzakje gekocht (wel maat 70), heb een tijdje gewacht voor we 'em gingen gebruiken, omdat ik bang was dat Mirte met haar hoofd door het gat zou kunnen en dan in de slaapzak zou komen... Inmiddels heeft ze een wat groter hoofd en gaat het prima.
    Volgens mij heb ik laatst bij de Hema wel kleinere zakjes zien hangen Troel... Anders misschien een zo klein mogelijk slaapzakje en dan de onderkant omslaan zodat hij er niet in kan verder?
    Overigens krijgt Mirte het voor elkaar om zelfs met slaapzak de dekens van zich af te trappen en scheef in bed te gaan liggen. Maar dan ligt ze toch nog wat bedekter dan zonder...
    Succes, ik vind het wel een lieve foto
    pi_56494856
    milo, gefelicteerd met je eerste verjaardag!!! En tot ziens in het dreumestopic..

Troel, mijn moeder had voor Chris een slaapzak bij de C&A gekocht. Die kon je aan de onderkant omslaan, en vastzetten. En het hoofd en armgaten waren ook niet te ruim. En er zaten mouwen aan met ritsen. Dus heel handig als het eens wat kouder is (bij mijn ouders is geen verwarming/isolatie op de slaapkamers). Maar ik geloof dat Chris wel iets ouders was toen hij er voor het eerst in sliep. Dus weet niet of de slaapzak ruben goed past..

En ik ben gek op witte rompers (evt met klein plaatje).. Anders moet ik elke keer die la doorzoeken naar een romper in bijpassende kleur. Liever een witte romper, dan een gekleurd vloekend iets..
    pi_56494950
    Troel, ik zou hem ook in een slaapzakje doen Prenatal had volgens mij alweer de nieuwe zomer collectie binnen zonder mouwen

Milo van harte gefeliciteerd!! maak er een leuke dag van!!

We weten al wat Jet dwars zat, poep het zat daarnet tot aan haar oksels! Daarna kwam nog een "water" poepje Ik denk dat ze mijn buikgriep van afgelopen week nu heeft en papa klaagt er ook al over!
    Ojee!
    mijn grote vinger vast
    zo in jouw handje past
      zondag 3 februari 2008 @ 10:34:54 #270
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56495235
    Anders zelf (laten) maken Troel? Patroontje maken van de bovenkant van een passend t-shirtje en de rest wijst zich vanzelf toch?

Oh, en lieve dames... Lois had het laatst al in een ander topic gezegd ook, die felicitaties zijn heel lief bedoeld, maar daarvoor hebben we een speciaal verjaardagstopic, anders krijgen we steeds overal driedubbelop felicitaties. Bij het uitzwaaien, bij het binnenzwaaien etc. etc.
      zondag 3 februari 2008 @ 10:41:50 #271
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_56495300
    @Troel, volgens mij waren de slaapzakkwn officieel pas vanaf 2mnd...

Eli ligt ook binnen de kortste keren schuin de wieg/ledikant. Dus we hebben links an rechts twee grote handdoeken opgeerold, zodat hij nergens heen kan. Anders wordt hij wakker doordat hij met zijn kop tegen de spijlen aan het rammen is, en dat is ook niet lekker, toch?

Beaker, fijn dat je weet wat er was!

Eli heeft net volgens mij voor het eerst zelf zijn speen in zijn mond gedaan, want hij zat verkeerdom Zag er ontzettend schattig uit en ikheb hem liefdevol uitgelachen
      zondag 3 februari 2008 @ 10:50:30 #272
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56495369
    Dat van die handdoeken zou ik dus nooit doen.
    'Liever' dat hij met zijn koppie tegen de spijlen komt dan dat hij klem komt te liggen in een handdoek.
    Hoewel Eli natuurlijk al (bijna?) een half jaar oud is, dat scheelt wel iets natuurlijk.
    pi_56495390
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:
    @Troel, volgens mij waren de slaapzakkwn officieel pas vanaf 2mnd...

Eli ligt ook binnen de kortste keren schuin de wieg/ledikant. Dus we hebben links an rechts twee grote handdoeken opgeerold, zodat hij nergens heen kan. Anders wordt hij wakker doordat hij met zijn kop tegen de spijlen aan het rammen is, en dat is ook niet lekker, toch?

Beaker, fijn dat je weet wat er was!

Eli heeft net volgens mij voor het eerst zelf zijn speen in zijn mond gedaan, want hij zat verkeerdom Zag er ontzettend schattig uit en ikheb hem liefdevol uitgelachen
    \
    lief grappig is dat, hè

wij draaiden de speen wel eens expres om in hun slaap en dan zag je je slapende koter met zijn handje naar de speen gaan om hem zelf weer terug te draaien
    pi_56495597
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 10:52 schreef milagro het volgende:

[..]

\
    lief grappig is dat, hè

wij draaiden de speen wel eens expres om in hun slaap en dan zag je je slapende koter met zijn handje naar de speen gaan om hem zelf weer terug te draaien
    pi_56495746
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 11:08 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

ja of heel zachtjes trekken aan het speentje, slapende koter begint dan als een bezetene te zuigen eraan, en als je dan ietsje meer kracht zet en het speentje eruit trekt,hoor je zo'n leuke *PLOP*

wel snel weer terug stoppen tuurlijk anders verpest je je eigen nachtrust
      zondag 3 februari 2008 @ 11:25:42 #276
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_56495804
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 10:50 schreef Brighteyes het volgende:
    Dat van die handdoeken zou ik dus nooit doen.
    'Liever' dat hij met zijn koppie tegen de spijlen komt dan dat hij klem komt te liggen in een handdoek.
    Hoewel Eli natuurlijk al (bijna?) een half jaar oud is, dat scheelt wel iets natuurlijk.
    Eli is idd al 5 mnd.
    Even voor de duidelijkheid, de handdoeken liggen tot onder zijn oksels, dus niet in de buurt van zijn gezicht. en hij ligt met zijn voeten tegen het eind van het bed, dus hij kan ook niet naar "beneden" kruipen en dan zichzelf in de handdoeken begraven.

Idd, milagro, die *PLOP* is erg schattig
    pi_56495840
    Net draaaamaaaa hier. Fles leeg of nou ja... meer klont nog dan melk, dus papa trok em eruit.
    Alsof hij haar weet ik veel wat aandeed . Onze kleine dramaqueen
    pi_56495930
    gewoon 't pyjamaatje vastnieten aan het matras

is het niet zo dat tegen de tijd dat een kind zich echt met enige vaart kan omrollen dan ook 'hard' tegen de spijlen aan gaat , het hoofdje dat ondertussen wel kan 'hebben' ?

zo'n heel kleintje schuift tegen de spijlen aan, door eigen getrappel, maar aangezien het lekker doorslaapt, zal het met de last ervan wel meevallen toch?

ik heb als kleuter+ me wel eens omgedraaid in een recentelijk door moeder tegen de andere muur gezet bed, om dan dus knalhard met mijn kop tegen de muur aan te knallen
    herkenbaar vast wel of niet, ram je jezelf zowat bewusteloos
      zondag 3 februari 2008 @ 11:54:45 #279
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56496188
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 11:25 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Eli is idd al 5 mnd.
    Even voor de duidelijkheid, de handdoeken liggen tot onder zijn oksels, dus niet in de buurt van zijn gezicht. en hij ligt met zijn voeten tegen het eind van het bed, dus hij kan ook niet naar "beneden" kruipen en dan zichzelf in de handdoeken begraven.

Idd, milagro, die *PLOP* is erg schattig
    Ah ok, dan snap ik het beter.
    Ik zag hele enge dingen voor me.
      zondag 3 februari 2008 @ 11:59:33 #280
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_56496272
    Dat dacht ik al, daarom gaf ik nog wat verduidelijking

Milagro, eli rolt nog niet echt, dus dat is niet echt een issue. en we hadden het idee dat hij wakker werd doordat hij tegen de spijlen kwam, dus dan slaapt hij juist door doordat hij niet meer tegen de spijlen komt.

oeh, dit klinkt alsof ik me verdedig. hmmz... ik voel me niet aangevallen, hoor, ebn bezig et huiswerk voor werkgroep en verveel me, dus heb veel te veel tijd om alles duideljk uit te leggen
    pi_56496690

Ik las hier laatst over het uitkoken van flessen in zo'n bak ( doe ik altijd! ) staat zojuist heel dat ding in brand!!!

Zo......ben blij dat Crook thuis was! Ga nu maar even naar Rotterdam om nieuwe flessen te kopen voor Jet, want ook die zijn vergane glorie
    mijn grote vinger vast
    zo in jouw handje past
      zondag 3 februari 2008 @ 12:56:07 #282
    82727 klein_spookje
    pi_56497513
    Beaker te weinig water of te veel vermogen?
    op het werk hebben we weleens een hel ploeg stoere brandweermannen binnen gehad door dat de spenen en flessen voor een vuurtje zorgde
      zondag 3 februari 2008 @ 13:04:48 #283
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56497733
    Serieus!
    Ik ben inmiddels enorm fan!
      zondag 3 februari 2008 @ 13:09:43 #284
    82727 klein_spookje
    pi_56497879
    BE genoeg water en niet het vermogen erg hoog. alles goed met je grote knul
      zondag 3 februari 2008 @ 13:14:48 #285
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56497995
    Ja, ik kan me wel voorstellen als je er niet genoeg water in doet, dat het dan niet goed gaat, het wordt echt loeiheet!

Hier gaat het helemaal prima met ons ventje.
    Af en toe nu die geluidjes uit de box zijn echt zo verschrikkelijk lief!
    Gisteren lag hij te lachen met geluid. Het zal toeval geweest zijn, maar het was echt zo schattig!
      zondag 3 februari 2008 @ 13:23:14 #286
    82727 klein_spookje
    pi_56498250
    Heerlijk he als je kind het zo naar zijn/haar zin heeft.
    Het is idd genieten. Zoë beging nu te slaan tegen de babygym en er naar te kijken en te lachen. Ze gaat steeds beter slapen.
    Vannacht maar 1x een voeding. Toen ze nog zo een last van haar maag had dronk ze om de 2 uur een klein beetje en dat hoeft nu niet meer. Alleen aan het begin van de ochtend en einde van de middag zijn de medicijnen uitgewerkt en dan heeft ze wel last.

Ze is vrolijk en lacht veel en slaapt goed. Echt genieten.

O en nog een vraagje. Als ik jou een paar foto's mail wil je ze dan in het fototopic zetten voor me of de linkjes door mailen.
      zondag 3 februari 2008 @ 13:34:11 #287
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56498524
    Ja hoor, is goed.
    Alleen gaat dat vanmiddag niet meer lukken, we gaan over een paar minuten weg.
    pi_56500020
    Fin dat alle kindjes weer wat vrolijker zijn! En lekker slapen..
    Beaker, dat verwacht je ook niet van zo'n ding..

Chris heeft vannacht heerlijk geslapen. om 7.33 hoorde ik het eerste murmeltje pas.. Alleen hij heeft allemaal vlekjes op zijn bovenlijf.. Gisteren zag ik het al iets om zijn onderbuik, maar vanochtend in bad zag ik dat zijn hele rug ook rode vlekjes had en zijn onderbuik nog wat meer. Er komt op een plek zelf een klein bultje/pokje/puistje op..
    Hij heeft er geen last van ofzo, maar we vragen ons wel af waar het door komt.. Iets van de bijvoeding (maar welk kind is nou allergisch voor broccoli), zijn pyama die niet was gewassen na het kopen (maar het was al de tweede nacht en waarom niet op zijn armen, waar er geen romper tussenzit), een rare infectie (geen contact gehad met andere kinderen/zieke mensen). Of toch wat warmteuitslag..
    Vandaag maar weer terug naar de bekende dingen (worteltjes, oude pyama etc)
    pi_56502236

Ik kom er nu dus achter dat ik het water vergeten ben!!!

wat stom!
    mijn grote vinger vast
    zo in jouw handje past
      zondag 3 februari 2008 @ 16:47:32 #290
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_56503033
    Jeetje Beaker, dat is schrikken
    Nu zal ik nog beter gaan opletten, met mijn halfdemente kop mag het een wonder heten dat ik nog nooit vergeten ben water in het ding te doen...

Devin is een beetje geconstipeerd, zit regelmatig luid kreunend te drukken, maar de laatste fatsoenlijke poepluier is van vrijdagavond. Wel een paar harde keutels gehad die halverwege zijn blijven hangen en dus moesten worden losgepeuterd
    Ik heb vanochtend wat olijfolie op zijn speentje gedaan en ik had verwacht dat hij het ranzig zou vinden, maar hij sabbelde er lustig op los Helaas nog steeds geen poep, we wachten rustig af...
    pi_56503669
    Kersjes, je kunt ook een scheutje olijfolie door zijn avondeten doen, dan krijgt hij net wat meer binnen.
    Al is stukjes eten met olijfolie dan weer lastig . Couscous met flink wat olijfolie ging hier in ieder geval rap naar binnen. Wij hadden van de week hetzelfde probleem. Meneer produceerde konijnenkeuteltjes.

Oew wat eens schrik Beaker... Ik ben ook al eens het water vergeten, maar gelukkig stond het ding toen niet in de fik. Toch maar beter op letten
    pi_56503965
    Stom he!

Ik rende door het huis, want ik dacht de cv ketel het begeven had!

@ Kersjes Een klein stukje handzeep afbreken en in zijn poeperd doen. Werkt super!!
    mijn grote vinger vast
    zo in jouw handje past
      zondag 3 februari 2008 @ 17:52:49 #293
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56504349
    Beaker, is het een idee om het water erin te laten zitten en dat je het dus ververst als je hem wilt gebruiken?
    Zo heb je er iig altijd water in zitten voor het geval je het verversen een keer vergeet.
    pi_56504384
    Ik vergeet dat soort dingen nooit! maarja.... eens moet de eerste keer zijn! en een leer voor jullie

Goede tip BE! Ik ga morgen even een nieuwe kopen, iemand ervaring met die van de HEMA? Ik had een AVENT maar die schaf ik nu niet meer aan!

Oja, de flessen die het overleefd hebben staan nu in de vaatwasser ik neem aan dat ik die nog wel kan gebruiken? Toch?
    mijn grote vinger vast
    zo in jouw handje past
      zondag 3 februari 2008 @ 17:57:53 #295
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_56504440
    Beaker verder niets beschadigd? had je nog wel andere flessen over, dat jet nog wat kon eten?
    Phoe, lijkt me wel eng!
    BE, je bent inmiddels dus fan van je magnetron sterilisator geworden? Das ook snel gegaan

@Kersjes, temperaturen helpt, of anders flink veel sudocrem op zijn billetjes, dan komt er vanzelf ook iets in zijn poepgaatje en dat smeert ook door.

P_iglet, is je huis al pepijn-proof? kruipend en wel geen nachtvoedingen meer? en slaapt sasha eigenlijk al een beetje s nachts? en de andere mini-beebs?

bij het introduceren van hapjes, hebben jullie dat tussen de voedingen door gedaan, of vlak voor een voeding?

trouwens, als ik iedere piep die eli maakt wijt aan zijn tandjes, zouden ze dan sneller doorkomen?
    hij komt al een paar dagen niet meer voor eten, du na 5,5 a 6 uur proppen we er maar een fles in, die dan ook schoon opgaat. klinkt dit bekend?

[ Bericht 0% gewijzigd door DaviniaHR op 03-02-2008 18:07:13 ]
      zondag 3 februari 2008 @ 18:01:48 #296
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56504519
    Davinia, ik ben helemaal om hoor!
    pi_56504526
    Chris kreeg bij ons rond half 6 al een beetje pap, dus dat hebben we nu vervangen door groente. Zijn 3e fles was om 3 uur, en de vierde rond half 9. Dus dat zit er ook mooi tussenin..
    pi_56505015
    Wij gebruiken kindicol druppels voor de poeperij... manlief was er zeer sceptisch over, maar het lijkt echt te werken.
      zondag 3 februari 2008 @ 20:34:16 #299
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_56507559
    Kindicol heeft hier ook geholpen!
      zondag 3 februari 2008 @ 20:46:45 #300
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_56507804
    Beaker, hier de bak van de Hema.. bevalt prima
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      zondag 3 februari 2008 @ 20:52:22 #301
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_56507904
    Hier de Prenatal
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: