quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:04 schreef Kersjes het volgende:Milagro, het is waar wat je zegt, ik
weet dat het een wisselwerking is, maar het is zo moeilijk er wat aan te doen. Dan neem ik me voor om me niet meer van mijn stuk te laten brengen, maar op een gegeven moment, na het zoveelste gejengel, zit ik tegen mijn top aan, raak dan zo geirriteerd en kan dat soms maar moeilijk verbergen. Devin heeft zijn temperament niet van een vreemde
ik werk trouwens op maandag, woensdag en vrijdag, dus om en om. Handig, zo'n adempauze.
Memmel, bij jullie ook gezellig in huis?
Wat grappig dat Anna dat doekje wil eten, hier resulteert gezichtje schoonmaken in ehhh...gekrijs dus.
(net als verschonen, badderen, creme opsmeren, nagels vijlen, jas aantrekken etc etc.....)
ms is dat om en om juist niet goed? ik gooi maar wat in je groep, hoor.
of kun je anders eens een paar dagen vrij nemen, of je desnoods ziek melden, en overdag eens echt aan jezelf toekomen, de zorg voor de kleine even aan een vriendin, of oma overlaten, en jij lekker de stad in , lekker luchtje kopen ( je man betaalt uiteraard, is er geen man, dan uuh bepaalt je pa

)...
soms helpt even echt tijd voor jezelf, wat je niet allemaal in het weekend hoeft te proppen en niet ook nog eens leuk en schattig moeten doen tegen manlief .. en soms helpen 'vreemde ogen' bij een kind.
dat laatste moet je dan niet als eigen tekortschieten zien, zo van "oooh zij krijgt hem meteen stil, ik niet, het ligt aan mij" ..... het ligt niet aanjou, het is een logische wisselwerking die door samenloop van omstandigheden wordt veroorzaakt, en die kring moet even doorbroken worden, die adempauzes van om en om werken zijn ws niet genoeg.
en ms zoals ik al opperde, is jouw om en om aanwezigheid te onrustig voor je manneke? sommige kinderen zijn daar erg gevoelig voor, die hebben meer baat bij een horizontale weekprogramering

jij moet eerst eens tot rust komen, dan kan je ook in de korte rustpauze zien of het idd de wisselwerking is, of dat er mogelijk wat anders speelt, voedsel dat niet verdragen wordt , behang dat onrustig is, hout van het bed wat iets 'afgeeft' (nee geen geesten

, maar verf of zo wat allergie veroorzaakt en dat zich dan uit in huilen, ja, klinkt gek ms maar het kan ... een kind wat huilt en huilt daar is wat mee, dat stelt zich niet aan, dat is niet verwend, dat is onrustig, en krijgt door die onrust geen rust, etc etc.
maar het enige waar jij schuldig aan bent eventueel is dat je denkt dat het jouw fout is, jij het niet goed doet, en ms uit schuldgevoel te lang aanmoddert en dadelijk helemaal

bent.
oh en als je kind veilig in bed ligt, gevoed is, en verschoond, mag je best wel eens weglopen , he, van dat gehuil als je voelt dat het je helemaal tot HIER zit... even naar buiten (op balkon of tuin

) even rust... beter dat dan dat je helemaal overstuur begint te gillen dat het huilem moet stoppen ( wat iedere moeder wel eens heeft voelen opkomen, dus ook dat is niet raar) dan raken jullie beiden allleen nog maar meer over je toeren.
iemand om hulp vragen, het even van je over te nemen, al is het maar 1 dag, is ook geen falen, met jou duizenden moeders dus ook ik wel eens, om 1730 wanhopig met kind op de arm wachtend op papa, om het dan zonder iets te zeggen in zijn armen te douwen bij thuiskomst en zelf als eenklein kind te gaan janken, dat het allemaal niet leuk meer is

maar dat wordt het wel weer, hoor... die cirkel moet doorbroken worden en dat kan binnen een week al geklaard zijn.