abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56440923
Kersje, wat klinkt dat als een drama.. Er zijn genoeg tips gegeven, hopelijk werkt er eentje.. En heb je lekker onder de douche wat kunnen ontspannen..

Chris heeft vandaag broccoli op. Maar daar keek hij nog viezer van dan de bloemkool. Het smaakte ook bijna hetzelfde.. Maar hij heeft zijn portie op, dus morgen en overmorgen weer..
En hij heeft vandaag maar 2 keer geslapen. De 2e was een slaapje van bijna 4 uur! Hij was al wat aan het rommelen, dus misschien gaat hij binnenkort wel helemaal over naar 2 slaapjes..
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:35:26 #152
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56440933
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:34 schreef Kersjes het volgende:
.... kan ik eindelijk die bananenprut van vanochtend uit mijn haar gaan wassen
sorry, moest even hard lachen! Kersjes, het komt allemaal weer goed hoor. Ik zou ook eens proberen om hem op gezette tijden in bed te leggen en ritueeltjes te creeeren. Het kan natuurlijk best zijn dat hij nu toch weer wat meer slaap nodig heeft.

Ik voelde me vandaag zo goed! Kon mijn grijze pak weer aan, merkte ik, mensen zeiden dat ik er goed uitzag. Nou, dat wilde ik ook wel weer een keertje horen. Weet niet, dat geeft je toch weer een boost.

Nou, ik ga Anna even in bed stoppen! Gisteren heeft ze van half acht tot vanmorgen acht geslapen. Ongekend!

En Marit, wat een vervelend nieuws. Ik hoop voor jullie dat het meevalt. En uit eigen ervaring weet ik dat het moeilijk is je eigen gevoelens een plaatsje te geven als anderen er zoveel nuchterder onder zijn. Heb het met mijn eigen schoonmoeder meegemaakt.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56442303
zucht
hier ook hele dag al een jankend/miepend/zeurderig kind
er zit haar iets goed dwars... of het nou iets lichamelijks is of dat het om zichzelf gaat?

qua getallen is ilse een korte dikbuik zowat
7930gr bij 69,5cm.
Nouja, allemaal netjes toch?

Beaker, jouw eetschema voor jet valt toch wel mee !?
Enige dat je misschien komende weken gaat merken is dat je 'lunch' wat later doet
(wat meer vullend? brood + melk?) en dan de voeding van 16uur en 18uur kunt combineren tot één voeding.
Ik zou het nieteens bewust nu gaan veradneren geloof ik, je merkt vanzelf wel wanneer het ritme richting ander schema verandert.

Ik ga bankhangen
vroeg naar bed
en morgenochtend een testje doen
pi_56442514
oeijoei marit....!!! een testje! Oepsie?

Verder sterkte met je schoonmoeder, wat naar zeg
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56442764
Beaker, het aantal voedingen lijkt mij ook prima. Niet veel anders hier, hoor. Ik heb nog even op de creche gevraagd over het 3 naar 2 flessen terugbrengen, zij vinden/hanteren/denken dat 2 flessen rond het 1e jaar thuishoren.

Ik ga11 februari naar het zkh voor de laatste controle voor P&F en zal het daar ook nog eens vragen.

Ik vind 3 flessen ook eigenlijk nog wel prima, de andere drankjes lusten ze wel, maar ze drinken niet echt veel. Dus voor nu is 600 ml melk nog een veilig idee.

Oei oei Marit...spannend, zeg. Ik zou daar toch ff echt slecht van slapen. Succes !
  donderdag 31 januari 2008 @ 21:01:13 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56442994
Ik heb het lijstje van het cb hier erbij gepakt en daar staat bij 7,5 maand het volgende:

500-600cc opvolgmelk, waarvan:

• 1x bord pap (granen vanaf 7mnd)
  • 2x fles en/of tuitbeker

En daarbij:
  • groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 100cc yoghurt toe
  • fruit
  • 1/2 lichtbruine boterham, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
  • evt. (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk
    pi_56443034
    Kan je ook zien wanneer daar dan verandering in komt, flestechnisch gezien ?

*KP vindt dat BE goed bezig is met die CB literatuur*
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:11:10 #158
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56443172
    Oh ja, dat is dan wel een slimme vervolgvraag.

Met 9 maanden zeggen ze het volgende:

400-500cc opvolgmelk, waarvan:
  • 1x bord pap (granen vanaf 7mnd)
  • 1x tuitbeker bij brood

En daarbij (is niet veranderd nog):
  • groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 100cc yoghurt toe
  • fruit
  • 1/2 lichtbruine boterham, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
  • evt. (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

En dan met 11-12 maanden:
    400cc halfvolle melk waarvan:
  • 1x bord pap (granen vanaf 12 maanden)
  • 1x tuitbeker bij brood

En daarbij:
  • groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 150cc yoghurt toe
  • fruit
  • 1 of 2 bruine boterhammen, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
  • 1x (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk
    pi_56443245
    aha ! Mag ik het CBE bureau bedanken voor deze gratis/handige info,
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:21:18 #160
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56443408
    Graag gedaan!
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:29:46 #161
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56443629
    Marit! testje! aaarghhhh.....
    Heb er vorige week ook een gedaan...

Ben overigens wel met de pil gestopt. Wat werd ik daar chagerijnig van zeg, ik voelde me er niet lekker meer bij, om nog maar te zwijgen over het continue vergeten in te nemen.

Anna krijgt nog steeds 4x200 waarvan 2x pap. Ze zit op hetzelfde schema als Jet. Het lijkt er hier ook steeds meer op dat ze die 16 uur fles niet meer nodig heeft. Dus die ga ik ook binnenkort laten vervallen,
    Zo te lezen heb ik het grootste propje: 69 cm en 8,465 kilo! Maar is wel gemiddeld.
    Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
    pi_56443781
    zo dan ! Das een mooie grote Anna, hahaha.

De flensjes waren zo'n 3 weken geleden 70 cm en 7600 gram.
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:48:35 #163
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56444135
    Maar ze zit echt precies op het middelste lijntje! Ze heeft wel van die lekkere michelin-beentjes...
    pi_56444316
    Hoe kan het toch dat de dag ineens veel minder uren lijkt te hebben nu ik mama ben...?
    Mirte kan zo lekker kletsen en op haar buik liggen is ok . En dan breeduit lachen als mama je op de buik ligt en je binnen 10 seconden weer op je rug ligt .
    Fake it till you make it...
    pi_56445928
    BE dat is handig, ook bedankt namens mij!
    Zo te zien mag Damian dus weer wat meer yogurt hebben, daar zal hij blij mee zijn.
    Komend weekend gaan wij over op halfvolle melk en ik ben er blij mee eindelijk weg met die vieze stinkmelk wat niet te drinken is! Hebben jullie dat wel eens geproefd?
    pi_56451089
    Ja hoor, heerlijk die opvolgmelk. Volgens het schema van BE mag ik nog 600 ml
    pi_56451098
    nog shocktoestand hier.. maar ik ben zwanger !!!!

ik heb afgelopen dinsdag voor een half jaar de pil gehaald, en vond het toch vreemd dat ik niet woensdag ongesteld werd en dus kon starten !
    Vanmorgen echt wel een snelle dikke vette plus.
    Veel tranen en lachen door de tranen heen... het moet nog even bezinken geloof ik
    pi_56451137
    WAUW

*KP haar mond valt open*

Gefeliciteerd !!!
    pi_56451155
    Pfff..... Ik moet echt even bijlezen, maar wil MET GROTE VREUGDE even melden dat t miniminiminimonster sinds gister zomaar per ongeluk af en toe zomaar 3 uurtjes zonder voeding "kan" !!!!
    Heerlijk... zomaar een uurtje extra "rust" ( Vooral mn tepels vinden dat toch wel fijn!!)
    No farewell could be the last one.
    If you long to meet again...
    pi_56451232
    Marit, wat onverwachts! Maar gefeliciteerd hoor, hopelijk zijn jullie snel van de schrik bekomen.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 09:01:58 #171
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_56451255
    Marit! Gefeliciteerd! En natuurlijk ook voor de (nog zo kleine! ) grote zus!
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
      vrijdag 1 februari 2008 @ 09:05:42 #172
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56451302
    Marit! Wauw! Gefeliciteerd!
    pi_56451358
    Gefeliciteerd Marit!

Kersjes, even tussendoor: regelmaat betekent niet dat je een vast dagschema moet hebben, je kunt het ook in de kleinere regelmaat zoeken, dat hebben wij gedaan. Bijvoorbeeld: altijd eerst slapen, daarna drinken, dan een schone luier, even knuffelen en spelen en bij het eerste vermoeidheidsteken gaan slapen. Wij hebben bij de CB een boekje geleend van Ria Blom dat ons goed heeft geholpen. Sommige stukken vonden we echt niks, maar de grote lijn, sprak me wel aan. Anna is sindsdien veel meer gaan slapen en veel vrolijker geworden.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_56452030
    Wow Marit gefeliciteerd ! Leuk hoor 2 kindjes met weinig leeftijdsverschil ertussen.

In mijn hart zou ik nu ook al wel voor de 2e willen gaan, maar mijn verstand (en mijn vriend ) hebben nu nog de overhand. Het is hier nu echt niet verstandig ivm onzekerheid baan enzo...
    pi_56452117
    Marit van harte

Ik denk inderdaad dat ik die fles van 4 uur maar ga laten vervallen Vanaf volgende week mag ze brood proberen, maar ik moet ff bekijken welk brood ivm haar allergie.

Bedankt voor de tips!!
    Jouw kleine handje grijpt
    mijn grote vinger vast
    mooi toch dat mijn vinger
    zo in jouw handje past
    pi_56452119
    Marit! Gefeliciteerd!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 09:57:42 #177
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_56452209
    Phoe, wat veel om op te reageren!
    Kersjes, ik zat idd ook te denken aan meer regelmaat
    Nijna, kan mirte al helemaal goed rollen? Wat goed!
    BE Als je het goed vindt, plak ik jouw "CBE" adviezen ook op mijn website. Ik heb een kopje nuttige info waar ik weleens dingen zet die ik tegenkom, die handig zijn
    Vamp, wat fijn dat je wat meer rust lijkt te krijgen! (Y)
    Marit Wat een leuk/onverwacht nieuws! Wanneer ben je uitgerekend? Ff snel rekenen komt neer dat Ilse dan 15 mnd is als baby2 komt? (Als ik mag vragen, waarom wilde je pas na 7,5 mnd beginnen aan de pil? Je hoeft niet te reageren, hoor, maar dat vraag ik me gewoon af.)
    *O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
    Insanity is heritable. You get it from your children.
    Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
    If you can't beat them, confuse them.
    pi_56452438
    Jee Marit.....gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je even moest slikken, maar wat ze hier al zeiden, het kleine leeftijdsverschil tussen je 2 kiddies is wel weer leuk! Kunnen ze mooi met elkaar optrekken!

Volgens het lijstje van BE doe ik het fout.....
    Meike krijgt nog steeds 3 flessen.... (ochtend, tussen de middag en voor het slapen)
    Maandag naar het bureau voor prikjes en dan zullen ze me wel zeggen dat er een fles af moet.
    En dat doe ik dan mooi niet
    Ze drinkt al niet zoveel overdag, dus ik ben allang blij met de 3 flessen die erin gaan!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 10:15:16 #179
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56452567
    Davinia, is goed hoor, het is van het cb hier, dus ik heb er zelf toch niet zo veel over te zeggen.
    Ik zal zo de rest ook even uittikken, dan heb je hem compleet.

Karin, ik denk dat het ook meer een richtlijn is dan dat er echt heel strikt naar gekeken moet worden.
    Als Meike niet veel drinkt is dit wellicht wel beter. Wat je bijvoorbeeld wel zou kunnen doen is het poeder voor 2 flessen over 3 verdelen. Zo krijgt ze wel dat vocht binnen maar niet extra voeding.
    Maar ook dat zou ik gewoon overleggen. Mss heeft ze het wel gewoon nog even nodig.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 10:26:43 #180
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56452773
    Richtlijnen voor de zuigelingenvoeding van 0-12 maanden - Flesvoeding

Liefst voeden als de baby om voeding komt.
    150-200cc per kilogram lichaamsgewicht
    max +/- 1000cc per dag, max +/- 200cc per fles

4 weken
    - 6 x 100 (120) cc of
    - 7 x 100 cc

2 maanden
    - 5 x 130 (150) cc

3 maanden
    - 5 x 180 (200) cc

4 maanden
    - 4 x 200 cc (evt. in 1 of 2 flessen 1-2 eetlepels rijstebloem)
    evt. groente (1 a 2 eetlepels)
    evt. fruit (1 a 2 eetlepels)

6 maanden
    - 3 x 200cc opvolgmelk, waarvan:
    1 x bord pap (rijstebloem)
    2 x fles
    - groenten, vlees, aardappelen (150gr, zonder zout) met 100cc yoghurt toe
    - fruit (150gr.)

7,5 maanden
    - 500-600cc opvolgmelk, waarvan:
    1x bord pap (granen vanaf 7mnd)
    2x fles en/of tuitbeker
    - groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 100cc yoghurt toe
    - fruit
    - 1/2 lichtbruine boterham, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
    evt. (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

9 maanden
    - 400-500cc opvolgmelk, waarvan:
    1x bord pap (granen vanaf 7mnd)
    1x tuitbeker bij brood
    - groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 100cc yoghurt toe
    - fruit
    - 1/2 lichtbruine boterham, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
    - evt. (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

11-12 maanden
    - 400cc halfvolle melk waarvan:
    1x bord pap (granen vanaf 12 maanden)
    1x tuitbeker bij brood
    - groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 150cc yoghurt toe
    - fruit
    - 1 of 2 bruine boterhammen, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
    - 1x (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

Ze hebben ook een bv richtlijn mocht iemand daar interesse in hebben.
    (De eerste 4 maanden is het 'op verzoek', daarna komt er wat bij.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 01-02-2008 12:09:59 ]
    pi_56452793
    Meike zit tot nu toe ook met het gewicht onder de lijn dus ik denk dat het niet zo erg is als ze een voeding teveel krijgt.
    Ze krijgt weer een tandje heb ik het idee, knalrode en warme wangen, en ze wil alleen maar op schoot zitten
    Gelukkig slaapt ze nu eventjes.....kan ik ff fokken!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 10:29:03 #182
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_56452825
    Marit, gefeliciteerd!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      vrijdag 1 februari 2008 @ 10:33:53 #183
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_56452948
    Marit! Van harte!

Volgens mij is Ethan godzilla ofzo.. bij ons laatste CB bezoekje (met ruim 5mnd) was hij 69cm en 8180gram

We zijn begonnen met bij te voederen.. het begon erg hoopvol toen we zo'n probeer bakje banaan/appelmoes probeerden (zie filmpje - hij wilde het lepeltje er zelfs bij opeten..) , maar stukjes banaan laten sabbelen is echt geen succes tot dusver. Hoe lang duurt het voordat hij het ook daadwerkelijk eet/doorslikt in plaats van een half uur in z'n mond te houden om vervolgens als papje weer op z'n slab te retourneren?
    quote:
    En dat doe ik dan mooi niet
    jij rebel!

Edit:
    quote:
    6 maanden
    - 3 x 200cc opvolgmelk, waarvan:
    1 x bord pap (rijstebloem)
    2 x fles
    - groenten, vlees, aardappelen (150gr, zonder zout) met 100cc yoghurt toe
    - fruit (150gr.)
    Uh... uh.. wtf? 150gr eten, plus yoghurt EN fruit? Ik zou er haast van in de stress schieten, dat redden we hier nooit!
    Thoughts arrive like butterflies.
    Red de zeehond!
    pi_56453030
    Misschien moet het eerst helemaal fijn gepureerd zijn Jelly?
    Misschien dat hij het dan niet uitspuugt
    Maar het is ook nog maar het begin, tis even wennen zo'n gek ding in je mond natuurlijk.

Ik heb Meike laatst ook zo leuk gefilmd (weet niet hoe ik het online moet zetten sorry)
    Ze had een bakje yoghurt met een lepel en zat vrolijk in het rond te scheppen
    Even later viel de lepel en ging ze maar met de handen verder. Een heerlijk klaaifeest!!
    pi_56453151
    marit gefeliciteerd
    mama van 3 kids!
    pi_56453233
    Marit gefeliciteerd!!!!
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 09:53 schreef Beaker het volgende:
    Marit van harte

Ik denk inderdaad dat ik die fles van 4 uur maar ga laten vervallen Vanaf volgende week mag ze brood proberen, maar ik moet ff bekijken welk brood ivm haar allergie.

Bedankt voor de tips!!
    Oerbrood wat ze bij een hoop supermarkten verkopen is zonder melk.
    Ik weet niet hoe erg de allergie van Jet is en of ze ook van spoortjes last zou hebben, maar anders zou ik vragen of ze het apart kunnen snijden.

Ik vind die richtlijnen van het CB echt absurd.... iig wat overgang betreft bij 6 maanden... ze moeten van 800-1000ml melk ineens naar 600ml melk en 400gr gewoon eten...
    knap kind wat ineens 400gr gewoon eten naar binnen krijgt op een dag. Dat is echt VEEEL.

Ach hier gaat over 2 weken vriendje naar de 7,5 maand controle met Pepijn. Die roept heerlijk op alles Ja en Amen om bij zichzelf te bedenken het gaat toch goed zo en zoals we het zelf doen bevalt het prima.
    pi_56453306
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 10:33 schreef jellyrose het volgende:

Volgens mij is Ethan godzilla ofzo.. bij ons laatste CB bezoekje (met ruim 5mnd) was hij 69cm en 8180gram

We zijn begonnen met bij te voederen.. het begon erg hoopvol toen we zo'n probeer bakje banaan/appelmoes probeerden (zie filmpje - hij wilde het lepeltje er zelfs bij opeten..) , maar stukjes banaan laten sabbelen is echt geen succes tot dusver. Hoe lang duurt het voordat hij het ook daadwerkelijk eet/doorslikt in plaats van een half uur in z'n mond te houden om vervolgens als papje weer op z'n slab te retourneren?

Uh... uh.. wtf? 150gr eten, plus yoghurt EN fruit? Ik zou er haast van in de stress schieten, dat redden we hier nooit!
    wat een beer is Ethan

Jelly, heeft hij er plezier in om op die stukjes banaan te sabbelen? Zo ja, lekker mee door gaan
    Kan best even duren voordat hij ze leert doorslikken. Is toch hele nieuwe techniek die ze moeten leren. Glad gepureerd kunnen ze het nog naar binnen zuigen. Met stukjes gaat dat niet.
    pi_56453364
    ik wilde geen pil slikken om in ieder geval tot de tweede-kinder-wens mijn ilchaam het zelf te laten doen.'
    Grappige is dat ik toch te veel last van hormonen had en net afgelopen dinsdag alsnog voor een half jaar de pil gehaald heb!
    Die lag naast de tandpasta te wachten op de menstruatie die dus uitbleef

aangezien we al aan het twijfelen/rammelen waren en probeerden met verstand een beslissing te nemen zijn we allebei eigenlijk wel heel blij met hoe het nu loopt!
    Tegen die tijd is ilse bijna 1,5 ... pittig maar ongetwijfeld wel te doen.

Ik ben nu voroal even bang voor de eerste maanden zwangerschap in de zin van het misselijk zijn misschien.
    Onzin, ik weet ook dat het per zwangerschap enorm kan verschillen, maar toch.
    Nu met spanning rondom schoonmoeder er bji zal het allemaal heen hectische tijd gaan worden!
    Maar wel een blije tijd!
    pi_56453526
    Marit Gefeliciteerd!!!
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 10:33 schreef jellyrose het volgende:

Hmm, dan is Chris een slungeltje blijkbaar.. was met 5 maanden 69,5 cm, en maar 7250 gram.

En dat eten hoeft toch niet in 1 dag. We nemen gewoon netzoveel tijd als Chris nodig heeft . Maar geen wonder dat ze adviseren om met 5,5 maand de groentehapjes te beginnen, anders haal je het zeker weten niet..
    pi_56453587
    Ik vind het wel een mooi leeftijdsverschil Marit, zal ongetwijfeld pittig zijn, maar dan hebben ze straks wel echt wat aan elkaar.

Ik ga morgen samen met Damian met de trein naar mijn ouders toe. Een reis van ruim 2 uur en nu maar hopen dat Damian dat ook leuk gaat vinden. In de auto en bus valt hij altijd makkelijk in slaap dus ik heb goede hoop maar toch spannend zo'n eerste keer.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 11:00:01 #191
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_56453604
    Ethan
    Zo ziet Eli er ook uit bij het eten van pap Alleen grijpt hij niet echt naar het leptje, maar die wangetjes als hij op dat lepeltje sabbelt

BE
    *O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
    Insanity is heritable. You get it from your children.
    Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
    If you can't beat them, confuse them.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 11:31:48 #192
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_56454503
    Ik vind het ook een mooi leeftijdsverschil Marit (ik scheel 15 mnd met m'n zus en 15 mnd met m'n broertje!)

En ik ga eens even het rapley topic bestuderen
    Thoughts arrive like butterflies.
    Red de zeehond!
      vrijdag 1 februari 2008 @ 11:43:11 #193
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_56454814
    Marit, gefeliciteerd met je zwangerschap!
    En sterkte met die hele schoonmoedersituatie, laat alsjeblieft de blijdschap en gezondheid overheersen. En als je misselijkheidstips nodig hebt moet je maar vragen, weet er alles van helaas...

BE, zou je ook de bv - richtlijnen willen plaatsen alsjeblieft? Alvast bedankt!

Oh, Devin heeft vannacht doorgeslapen!
    Om 23:30 schrokken we van de babysense die afging. Meneer was helemaal in het bovenste hoekje van zijn bed opgefrommeld gaan liggen waardoor de sensoren hem niet meer "pakten" en het alarm dus keihard afging. Ik weet niet of hij nou wakker werd van het lawaai, of van een geschrokken papa en mama die naar hem toe gesprint waren, hem vastgrepen en opgelucht vaststelden dat hij het nog ademde, maar hij was wel goed wakker iig. Lang en goed gedronken aan beide borsten en toen was hij heel gezellig, lachen en kletsen, dus we hebben nog even met hem gespeeld, verschoond en toen lekker naar bed.
    En vanochtend om 7 uur was hij pas weer wakker geworden, hoera hoera!
    Helaas was ikzelf zo aan het malen vannacht over mijn getroubleerde kleintje dat ik niet langer dan 2 uurtjes geslapen heb
    .... met gevoel voor drama....
      vrijdag 1 februari 2008 @ 12:13:16 #194
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56455580
    Richtlijnen voor zuigelingenvoeding van 0-12 maanden - Borstvoeding

BV wordt gegeven als de baby erom komt.
    Per voeding één borst goed leeg laten drinken, tweede kant aanbieden.
    Gedurende de periode dat de baby bv krijgt heeft de moeder extra vit. D nodig, 5 microgram.

4 weken
    Op verzoek, min. 5x
    Vit D: 5 microgr
    Vit K: 25 microgr

2 maanden
    Op verzoek
    Vit K: 25 microgr

3 maanden
    Op verzoek

4 maanden
    Op verzoek
    (Het wordt bij borstvoeding aanbevolen om pas bij 6 maanden te starten met groente en fruit)

6 maanden
    Op verzoek
    - evt. 1x bord pap (200cc opvolgmelk met rijstebloem)
    - evt. nachtvoeding afbouwen
    Vit D: 5 microgr (bij 200cc opvolgmelk maar 2 microgr. ipv 5)
    Wennen aan groente/fruit, 1 a 2 eetlepels.
    daarna uitbreiden tot:
    - groenten, vlees, aardappelen (150gr. zonder zout) met BV of evt. 100cc yoghurt toe
    - fruit (150 gr)

7,5 maanden
    Op verzoek
    - evt. 1x bord pap (200cc opvolgmelk met granen vanaf 7 mnd)
    Vit D: 5 microgr (bij 500cc opvolgmelk geen extra vitaminen meer nodig)
    - groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met BV of evt. 100cc yoghurt toe
    - fruit

9 maanden
    Op verzoek
    - evt. 1x bord pap (200cc opvolgmelk met granen vanaf 7 mnd)
    Vit D: 5 microgr (bij 500cc opvolgmelk geen extra vitaminen meer nodig)
    - groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met BV of evt. 100cc yoghurt toe
    - fruit
    - evt. (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

11-12 maanden
    Op verzoek
    - naar behoefte van het kind aanvullen met max 250cc halfvolle melk, waarvan evt. 1x bord pap (granen vanaf 12 mnd)
    - groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 150cc yoghurt toe
    - fruit
    - 1 of 2 bruine boterhammen, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
    - 1x (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

En dan geven ze het volgende aan als opties om mee te beginnen voor de bijvoeding voor zowel BV als flesvoeding:

Groenten om mee te beginnen
    Worteltjes, bloemkool, fijne erwtjes, broccoli, witlof, courgettes, snijbonen, sperziebonen
    Nitraatrijke groenten, vanaf 6e maand, max 1 a 2 keer per week
    Andijvie, bietjes, spinazie, postelein, paksoi, raapstelen, spitskool, (veld)sla en venkel
    Groenten later uitbreiden met
    Aubergines, champignons, doperwten, knolselderij, mais, peultjes, rode/witte kool, zuurkool, spruitjes, bonen, prei, rauwkost, ui en paprika

Fruit om mee te beginnen
    Peer, meloen, perzik, banaan, appel, abrikoos, kersen
    Fruit later uitbreiden met
    Citrusvruchten (sinaasapel, grapefruit, mandarijn), kiwi en andere vruchten.
    pi_56455821
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 10:50 schreef marit1978 het volgende:
    ik wilde geen pil slikken om in ieder geval tot de tweede-kinder-wens mijn ilchaam het zelf te laten doen.'
    Grappige is dat ik toch te veel last van hormonen had en net afgelopen dinsdag alsnog voor een half jaar de pil gehaald heb!
    Die lag naast de tandpasta te wachten op de menstruatie die dus uitbleef

aangezien we al aan het twijfelen/rammelen waren en probeerden met verstand een beslissing te nemen zijn we allebei eigenlijk wel heel blij met hoe het nu loopt!
    Tegen die tijd is ilse bijna 1,5 ... pittig maar ongetwijfeld wel te doen.

Ik ben nu voroal even bang voor de eerste maanden zwangerschap in de zin van het misselijk zijn misschien.
    Onzin, ik weet ook dat het per zwangerschap enorm kan verschillen, maar toch.
    Nu met spanning rondom schoonmoeder er bji zal het allemaal heen hectische tijd gaan worden!
    Maar wel een blije tijd!
    Gefeliciteerd!!

Hier zit tussen de oudste twee ook 15 maanden...
    En tussen de jongste 2 zit ongeveer 18 maanden....

En ik weet niet wat voor problemen er met schoonmoeder zijn... Maar laat dat je geluk niet overschaduwen!!
    No farewell could be the last one.
    If you long to meet again...
      vrijdag 1 februari 2008 @ 13:20:49 #196
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56456988
    Oh Marit, wat geweldig! Je zal je rot geschrokken zijn! Maar het is mooi nieuws hoor. Gefeliciteerd!
    pi_56457215
    we schrokken ons rot ja
    ook al hadden we het er wel al over gehad dat het best leuk zo zijn zo dicht op elkaar

plusje was eerst vaag, maar voor mij al duidelijk genoeg.
    ik weer naar boven om ilse te pakken...kom ik weer beneden zegt vin gloeiend van blijdschap:
    het is echt een hele dikke vette plus !

Whaha
    nu net vanuit het werk: nogsteeds een dikke plus op het venstertje van de test die nog op tafel lag

Vamp, ik wil tzt vast graag van je horen hoe het allemaal liep toen nr. 2 er bij jullie bij kwam!
    tips, trucs etc. !
    Dat komt wel als het hier beetje doorgedrongen is, vooralsnog lijkt het om een vaag verhaal bij vage kennissen te gaan ofzo.

ik heb de afgelopen 8maanden wel volop van de wijn/koffie/filet americain kunnen genieten gelukkig,
    nu weer afkicken
      vrijdag 1 februari 2008 @ 13:45:29 #198
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_56457610
    Marit
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_56457815
    Marit ik snap helemaal wat je bedoeld en het lijkt nu of iedereen hier op mijn werk ineens aan de filet zit
    Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
    pi_56458200
    aangezien ik net toch avondeten voor Pepijn en papa ging maken (ik moet werken vanavond), het bakje voor Pepijn maar eens op de weegschaal gezet.

couscous met tomatensaus en courgette...
    maar 150 gram, dat is 1/3e courgette gekookt + 4 flinke eetlepels couscous met tomatensaus
    Daar moet dat spookje hier toch nog echt ff voor oefenen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')