abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56557655
Nijna, misschien anders overdag ook gewoon de gordijnen dicht doen als ze gaat slapen?
Je kan ook op andere manieren onderscheid maken tussen dag en nacht, als dat anders het probleem is.
  woensdag 6 februari 2008 @ 11:24:05 #127
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56557900
Jeetje Stiemei, wat een ellendige nacht zeg!
Sterkte ermee.

Nijna, shop ze

Chris aan de appel: smakelijk eten

Appelsap, echt tijgeren kan ik het niet noemen wat Devin doet. Het is meer "net zolang met je lichaam kronkelen en spartelen tot je vooruitkomt", en dan meestal achteruit
Hij zit wel vaak op zijn knietjes heen en weer te wippen, of gooit zijn kont de lucht in en strekt zijn benen als hij op zijn buik ligt.
Er zit dus wel wat aan te komen
.... met gevoel voor drama....
pi_56558160
Sorry dat ik steeds zomaar kom binnen vallen zonder te reageren op andere, is niet mijn bedoeling maar ik kan het niet goed bijhouden wat jullie allemaal schrijven en we kregen gister onverwacht een telefoontje van het ziekenhuis dat ze de uitslag van alle onderzoeken al hadden. We moesten vanochtend naar het ziekenhuis komen om de uitslag te horen want via de telefoon lieten ze niets los.. en dat is maar goed ook want we zijn flink geschrokken helaas. Ons meisje heeft zo goed als zeker het Syndroom van Usher, welk type is nog onbekend. Ze gaan nog opnieuw een genetisch onderzoek doen.. Ik weet niet goed hoe ik me moet voelen, volgens mij is het besef er nog niet. Ze is zo vrolijk en lief, het kan toch niet dat ons meisje zo'n syndroom heeft
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_56558225
Jeetje soepstengel, wat een verschrikkelijk nieuws!!

Heel veel sterkte de komende tijd
pi_56558251
voor Soepstengel.

Heel veel sterkte in de komende tijd met de onderzoeken
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 6 februari 2008 @ 11:39:28 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56558270
Och jeetje S_oepstengel... Ik heb even snel gegoogled en het kippevel staat op mijn armen.
Wat moeten jullie geschrokken zijn. En wat ongelofelijk verdrietig. Voor jullie meisje, maar ook voor julle...
quote:
Syndroom van Usher
Korte beschrijving
Het syndroom van Usher is een erfelijke aandoening. Door deze aandoening ontstaan slechthorendheid/doofheid en slechtziendheid/blindheid. De oorzaak is een verandering in het erfelijk materiaal.

De meest duidelijke symptomen van het syndroom van Usher zijn gehoorverlies en Retinitis Pigmentosa. Soms is er ook sprake van evenwichtsproblemen.

Retinitis Pigmentosa is een aandoening van het netvlies.

Er zijn drie vormen van het syndroom van Usher: type 1, type 2 en type 3. De eerste twee types komen het meest voor.

Type 1: vanaf de geboorte is sprake van doofheid en evenwichtsstoornissen. Door de evenwichtsproblemen gaan de kinderen minder snel zitten en lopen. Rond het tiende levensjaar gaat het zicht achteruit, beginnend met nachtblindheid. Op den duur verdwijnt het zicht helemaal.

Type 2: vanaf de geboorte is sprake van gehoorproblemen. Er komen geen evenwichtsstoornissen voor. In het begin van de puberteit begint de slechtziendheid.

Type 3: bij de geboorte is sprake van een goed gehoor. Meestal zijn er geen evenwichtsproblemen. Het gehoor gaat geleidelijk achteruit. De snelheid waarmee problemen met het gehoor en het zicht ontstaan kan per persoon heel verschillend zijn. Nachtblindheid begint vaak tijdens de puberteit. Het gezichtsvermogen zal ook geleidelijk achteruit gaan.

Diagnose
Het syndroom van Usher wordt vermoed op grond van bovenstaande verschijnselen. De diagnose wordt gesteld met behulp van oogonderzoek, gehooronderzoek en onderzoek van het evenwicht. De diagnose kan worden bevestigd met genetisch onderzoek.

Behandeling
Het syndroom van Usher is niet te genezen. Bij het syndroom kunnen hulpmiddelen zoals een geleidehond, taststok of bril uitkomst bieden. Verder kunnen educatieve programma's helpen bij het leren omgaan met beperkingen van het gehoor- en gezichtsvermogen.
pi_56558316
Oh ,S_oepstengel wat ontzettend naar om te horen. Maar ze kan toch gewoon vrolijk en lief blijven. Misschien is het wel fijn dat zo vroeg de diagnose wordt gesteld. Dan weet je wat er kan gebeuren en kun je er vroeg genoeg op inspelen. Maar het blijft ontzettend naar. Sterkte.
pi_56558319
Jeetje S_oepstengel wat erg! Veel sterkte de komende tijd
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2008 @ 11:42:00 #134
43556 miss_dynastie
pi_56558328
Jee soepstengel Heel veel sterkte
  woensdag 6 februari 2008 @ 11:43:06 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_56558348
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56558421
Bedankt meiden Ik had ook op google gekeken inderdaad.. Ik denk zelf dat ze type 2 heeft maar ik ben geen arts dus nu moeten we weer wachten...
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_56558425
Wat een triest bericht.
Veel sterkte, Soepstengel.
pi_56558491
Soepstengel
pi_56558523
Soepstengel wat is dat schrikken, wat erg.
En weer wachten, succes de komende tijd!
  woensdag 6 februari 2008 @ 11:52:08 #140
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56558542
Jeetje Soepstengel Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56558834
Potverdorie dat zal schrikken zijn!
Sterkte!!
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:09:57 #142
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56558875
Soepstengel yana en manlief en allen die dichtbij jullie staan, wat een schrik.. heel heeel veel sterkte
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:11:06 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56558899
Och hemel, wat een enorme schok zeg.
Dit is nog veel heftiger dan 'alleen maar' gehoorproblemen.
Veel sterkte Soepstengel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56558916
Soepstengel, wat is dat schrikken! Heel veel sterkte met alles!
pi_56558931
Oh Soepstengel wat schrikken... de tranen schieten me in de ogen...
Sterkte jullie allemaal...
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:15:29 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56558980
Wat erg, Soepstengel! Voor Yana en voor jullie.
Dikke kus van mij.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:16:12 #147
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56558996
Jeetje Soepstengel dat is niet niks zeg...
Wat Moonah ook al zegt dit is nog veel heftiger dan 'alleen maar' gehoorproblemen.
Heel veel sterkte
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:18:14 #148
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56559027
Soepstengel, wat een schik.
Bovenal blijft Yana natuurlijk jullie vrolijke en lieve meisje. Heel veel succes, sterkte en kracht gewenst. Jullie zijn haar allerliefste ouders, en dat zal ze blijven voelen. Jee. Wat staat je wereld dan even op zijn kop. Kus.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_56559134
Dat is schrikken Soepstengel. Sterkte.
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:28:55 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56559240
Tsjonge zeg, het blijft hier nog wel even na-echoen hoor...
Ik zie mezelf nog tikken een paar weken geleden dat er voor dove mensen zoveel mogelijkheden zijn met wat aanpassingen hier en daar...
Maar dit is natuurlijk wel even een heel ander verhaal idd. Pfoe...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')