Ik heb een oudoom gehad die dit syndroom ook had. Hij kon nauwelijks praten. We schreven in zijn handen wat we hem wilden zeggen. Maar we spreken nu wel over iemand die 100 jaar geleden was geboren.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:28 schreef Brighteyes het volgende:
Tsjonge zeg, het blijft hier nog wel even na-echoen hoor...
Ik zie mezelf nog tikken een paar weken geleden dat er voor dove mensen zoveel mogelijkheden zijn met wat aanpassingen hier en daar...
Maar dit is natuurlijk wel even een heel ander verhaal idd. Pfoe...
Als de eventuele blindheid pas komt na een aantal jaar, kan er natuurlijk ook gebruik worden gemaakt van braillieschrift.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:42 schreef Brighteyes het volgende:
Een soort van collega van mij is tolk voor doof-blinde mensen, echt fantastisch om te zien. Hij heeft een aantal jaar iemand begeleid bij ons congres, heel bijzonder, ook voor de persoon die hij begeleidde. Er zijn zeker wel mogelijkheden natuurlijk. Maar het is wel weer even een stapje verder, dat bedoelde ik.
Maar goed, wie weet wat ze over een aantal jaar (of nu al) wel niet kunnen bedenken mbv de digitale wereld.
Mss wel een apparaatje dat je op je hand kan zetten om dingen die een ander zegt/typt te vertalen.
En als dat er nog niet is, dan moet iemand dat maar eens rap gaan ontwikkelen, dat kan nooit heel erg moeilijk zijn lijkt me. Dan hoef je niet perse tolk te zijn om via de handen te kunnen communiceren.
Je kunt zelfs nog overwegen om je kind in deze ook "tweetalig" op te voeden. Zelf gebarentaal leren en voortaan alles alvast met gebaren ondersteunen. Zo kan een kind spelenderwijs met gebarentaal leren omgaan. Er zal vast wel advies gegeven kunnen worden in het ziekenhuis of bij een patientenvereniging.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja... dat vergeet ik idd helemaal, dat kan natuurlijk sowieso ja.
Ja hoor, happy happy joy joy...maar niet het eerste waar je aan denkt als je hoort dat je kind doof en blind wordt denk ik. Soepstengel, wat ontzettend kl*te voor jullie zeg. heel veel sterkte om hier mee om te gaan.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:41 schreef Verida het volgende:
Oh ,S_oepstengel wat ontzettend naar om te horen. Maar ze kan toch gewoon vrolijk en lief blijven.
Jetquote:Op donderdag 7 februari 2008 10:02 schreef DaviniaHR het volgende:
Beaker,hopelijk knapt linde snel helemaal weer op. en peer gaat er iig in, heeft ook veel vocht, dus dat is ook goed, toch?
aaaaaggghhhh! Breng ze maar hoorquote:Op donderdag 7 februari 2008 10:31 schreef Stiemie het volgende:
Ik vond het anders wel een fijn idee dat Linde lekker bij jou uit kon komen zieken Beaker. Ze is namelijk mega-chagerijnig
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |