abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56559273
Jeetje.. Ik weet niet wat te zeggen Soepstengel.. Mijn armen trillen er zelfs van. Wat een vreselijk nieuws!
Heel veel sterkte! En geniet van jullie meisje! Want dat blíjft ze, JULLIE MOOIE MEISJE!!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:33:06 #152
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56559322
Gadver S_oepstengel, wat een vreselijk rotnieuws! Ik kan me voorstellen dat je het allemaal even moet laten zakken. Weet je al wanneer jullie gaan horen welk type het is? Of wanneer ze verder gaan met onderzoeken? Heel veel sterkte ermee!
Lekker douchen!
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:37:57 #153
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56559432
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:28 schreef Brighteyes het volgende:
Tsjonge zeg, het blijft hier nog wel even na-echoen hoor...
Ik zie mezelf nog tikken een paar weken geleden dat er voor dove mensen zoveel mogelijkheden zijn met wat aanpassingen hier en daar...
Maar dit is natuurlijk wel even een heel ander verhaal idd. Pfoe...
Ik heb een oudoom gehad die dit syndroom ook had. Hij kon nauwelijks praten. We schreven in zijn handen wat we hem wilden zeggen. Maar we spreken nu wel over iemand die 100 jaar geleden was geboren.
Er is nu natuurlijk veel en veel meer mogelijk qua begeleiding en opvang.
Neemt niet weg dat het afschuwelijk rotnieuws is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:42:49 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56559528
Een soort van collega van mij is tolk voor doof-blinde mensen, echt fantastisch om te zien. Hij heeft een aantal jaar iemand begeleid bij ons congres, heel bijzonder, ook voor de persoon die hij begeleidde. Er zijn zeker wel mogelijkheden natuurlijk. Maar het is wel weer even een stapje verder, dat bedoelde ik.

Maar goed, wie weet wat ze over een aantal jaar (of nu al) wel niet kunnen bedenken mbv de digitale wereld.
Mss wel een apparaatje dat je op je hand kan zetten om dingen die een ander zegt/typt te vertalen.
En als dat er nog niet is, dan moet iemand dat maar eens rap gaan ontwikkelen, dat kan nooit heel erg moeilijk zijn lijkt me. Dan hoef je niet perse tolk te zijn om via de handen te kunnen communiceren.
pi_56559550
Jullie lieve berichtjes doen ons goed
Ze zouden ons nog bellen voor een afspraak voor verder onderzoek/begeleiding enzo dus dat is ook afwachten.. Voel me er nog steeds rustig onder, raar hoor, mijn vriend is helemaal radeloos en ik ben gewoon rustig De schok komt vast nog, ben ik bang.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:45:57 #156
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56559577
Soepstengel, wat erg!
Kan me voorstellen dat dit een behoorlijke klap is voor jou en je man.
Veel sterkte toegewenst voor jullie en Yana.
.... met gevoel voor drama....
pi_56559682
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:42 schreef Brighteyes het volgende:
Een soort van collega van mij is tolk voor doof-blinde mensen, echt fantastisch om te zien. Hij heeft een aantal jaar iemand begeleid bij ons congres, heel bijzonder, ook voor de persoon die hij begeleidde. Er zijn zeker wel mogelijkheden natuurlijk. Maar het is wel weer even een stapje verder, dat bedoelde ik.

Maar goed, wie weet wat ze over een aantal jaar (of nu al) wel niet kunnen bedenken mbv de digitale wereld.
Mss wel een apparaatje dat je op je hand kan zetten om dingen die een ander zegt/typt te vertalen.
En als dat er nog niet is, dan moet iemand dat maar eens rap gaan ontwikkelen, dat kan nooit heel erg moeilijk zijn lijkt me. Dan hoef je niet perse tolk te zijn om via de handen te kunnen communiceren.
Als de eventuele blindheid pas komt na een aantal jaar, kan er natuurlijk ook gebruik worden gemaakt van braillieschrift.
Als iemand lang genoeg kan horen en zien om dit te leren kan dat natuurlijk. Tegenwoordig zijn ook computers uitgerust met een braille leesbalk.
Daarom is het wel fijn om zo vroeg al een diagnose te krijgen. Nu kun je, voor zo ver mogelijk, al beginnen met aanpassen en zelf als ouder dingen leren, (die je kind ook later zal moeten leren), zodat je later je kind optimaal kunt helpen en begeleiden.
  woensdag 6 februari 2008 @ 13:00:04 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56559837
Oh ja... dat vergeet ik idd helemaal, dat kan natuurlijk sowieso ja.
pi_56559907
Oh S_oepstengel wat een naar bericht zeg! Heel veel sterkte en probeer ondanks alles wel van je lieve Yana te blijven genieten
pi_56559991
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja... dat vergeet ik idd helemaal, dat kan natuurlijk sowieso ja.
Je kunt zelfs nog overwegen om je kind in deze ook "tweetalig" op te voeden. Zelf gebarentaal leren en voortaan alles alvast met gebaren ondersteunen. Zo kan een kind spelenderwijs met gebarentaal leren omgaan. Er zal vast wel advies gegeven kunnen worden in het ziekenhuis of bij een patientenvereniging.
  woensdag 6 februari 2008 @ 13:10:01 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56560040
Dat laatste zal denk ik sowieso wel 'moeten' want Yana is nu al zo goed als volledig doof dacht ik.
pi_56560403
Oh soepstengel, ik heb de tranen in mijn ogen. Wat heftig allemaal. Veel sterkte voor jullie!
Variety is the spice of life
pi_56560454
sodan soepstengel, dat is heftig zeg!
heel veel sterkte!!
pi_56560537
Soepstengel, heel veel sterkte!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_56560705
Soepstengel... Wat een rotnieuws!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_56560991
Verschrikkelijk Soepstengel.....wat ontzettend kloten is dit
Doof zijn is al zo erg, maar dit syndroom is nog veel erger, jeetje wat ongelovelijk $%$%&#^%*#

Vind het haast niet meer op zijn plaats om te melden..... maar Meike is nog steeds niet fit
Ze eet en drinkt niet
Alleen sochtends krijg ik er nog wat in
Verder is ze vrolijk, alert en racet ze in het rond
Maar goed, dat gaat over.....
Arme Yana zit haar hele leven met dit syndroom......
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56561295
Soepstengel: wat een rotnieuws
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 6 februari 2008 @ 14:40:05 #168
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_56561766
Soepstengel en vriend wat een naar nieuws, heel veel sterkte en laat het rustig bezinken.
Bah wat een rotnieuws
pi_56562117
S_oepstengel, wat een verdrietig nieuws Heel veel sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 6 februari 2008 @ 15:13:11 #170
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56562393
Soepstengel, dit is heel verdrietig nieuws. Heel veel sterkte met het verwerken en met het vooruitkijken naar de toekomst. Ze is en blijft natuurlijk jullie lieve meisje, daar verandert helemaal niets aan!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56562522
S_oepstengel, wat een vreselijk naar bericht
Ik kan me niet eens indenken hoe het moet zijn hier een manier van omgaan-met voor te vinden

sterkte met al de emoties nu!
  woensdag 6 februari 2008 @ 15:21:27 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56562537
S_oepstengel, wat een heftig nieuws, zeg!!!
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit te verwerken.
en zols anderen ook al zeggen, Yana blijft jullie lieve, schattige meisje.

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 6 februari 2008 @ 15:39:55 #173
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_56562941
S_oepstengel en man, heel veel sterkte.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:25:44 #174
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56563894
Soepstengel wat heftig dit.
Het verandert natuurlijk niet dat jullie meisje lief en schattig is, dat blijft.
Heel veel sterkte.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 6 februari 2008 @ 17:06:07 #175
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56564634
Jeetje, dit is inderdaad heftig nieuws sterkte, Soepstengel en man Ik wens jullie alle rust en kracht toe de komende periode en probeer naast alle zorgen (en alle ziekenhuisrompslomp) ook vooral te genieten van jullie prachtige baby
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56567167
soepstengel
mama van 3 kids!
  Jubileum moderator woensdag 6 februari 2008 @ 20:01:15 #177
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56567830
Soepstengel ik hoorde het vanmiddag van BE en ik heb het daarna niet meer uit mijn hoofd kunnen zetten. Wat een rotbericht, wat een enorme schok.
Ik wens jullie heel veel sterkte om aan dit idee te gaan wennen, dat zal niet meevallen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56569075
Wat erg Soepstengel. Dit is echt verschrikkelijk veel nieuws. Veel sterkte een een knuffel voor Yana.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56569486
oh soepstengel, wat erg. wat een moeilijk perspectief. ook van mij veel sterkte gewenst bij het wennen aan en omgaan met dit idee. ook een kusje voor Yana.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 6 februari 2008 @ 21:28:05 #180
95752 crew  Chell
Kluns
pi_56569846
Pff soepstengel...wat een heftig nieuws!!! Veel sterkte!

Overigens "ken" ik iemand met hetzelfde syndroom (alleen van online, heb haar nooit ontmoet). En er kan echt heel veel. Marloes (www.tussenpozen.com) is 31, getrouwd, doet van alles en heeft zelfs een boek geschreven. Er zijn gelukkig zoveel hulpmiddelen tegenwoordig.
pi_56570325
Jeetje Soepstengel wat een ontzettend slecht nieuws. Ik heb de afgelopen weken veel moeten denken aan jullie kleine meid met haar gehoor. Veel sterkte met het verwerken van dit verschrikkelijke nieuws.
pi_56570782
Appelsap, dat van de gordijnen had ik ook al aan zitten denken. Op zich zit er wel verschil tussen dag en nacht. Dus ik zou het kunnen proberen. Maar ze heeft vanmiddag toen we aan het winkelen waren ook een hele tijd geslapen in de wagen. Dus ze kan het wel...
Overigens goed geslaagd, lekker die uitverkoop . Vooral voor Mirte natuurlijk, voor mezelf kan ik het op het moment niet zo erg vinden...

Soepstengel wat naar zeg... wat zullen jullie geschrokken zijn Je schreef eerder al dat ze daaraan zaten te denken... maar om dan te horen dat het ook echt zo is... Heel veel sterkte met alles wat er zo op jullie afkomt .
Mijn broer(tje) heeft Retinitis Pigmentosa (maar niet als onderdeel van Usher)...
Fake it till you make it...
pi_56571868
Nijna soms is het gewoon even uitproberen en willen ze ineens wat anders, of juist even doorzetten.
Uitverkoop is inderdaad lekker, ze groeien ook zo snel dus voor je het weet kan je weer nieuwe kleren kopen!

Damian had vanacht zo slecht geslapen. Ik ben er nu achter waarom. Hij is weer ziek.
Hij was vanacht al flink aan het snotteren maar ik dacht eigenlijk dat dat door het huilen kwam. Maar nu rond de 40 graden koorts, spugen en heel erg verkouden.
pi_56572038
Ach Damian, snel weer opknappen kereltje Beterschap Appeltje!
  donderdag 7 februari 2008 @ 06:32:17 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_56575645
soepstengel, wat een rot bericht! ik wil jullie heel veel sterkte wensen!
stormy waters...
sailin'
pi_56576290
Nijna, ik heb ook zo'n moeite om leuke kleren te vinden. Het merendeel van wat in mijn kast hangt pas ik (nog) niet en in de winkels beland ik standaard in het pashokje met kledingstukken die minimaal 1 maat te klein zijn. En dan dacht ik nog wel "laat ik voor de zekerheid maar iets groter nemen" Zo frustrerend, ik draag nu nog steeds af en toe positiekleding van boven: alle shirtjes blijken te kort om mijn nog steeds bv-gevende borsten en uitlubberende buik te verbergen. Want dat vind ik pas echt erg: mijn buik Alsof er een paar liter drilpudding onder mijn huid rondom de navel gepropt zit, met aan de buitenkant opvallende, dikke striae.

Devin kan zich nu echt al een paar flinke cm optrekken aan de rand van box of bed. Ik denk dat ik vandaag dan echt zijn bed moet gaan verlagen, ben veel te bang dat hij eruit kukelt straks

Damian, beterschap!
pi_56576446
Hoe is het met Meike vandaag?
Damian beterschap!

de kinderarts heeft niet meer gebeld ik heb het dus uiteindelijk bij de huisarts nagevraagd en hij vind dat als ze haar flessen wel leeg drinkt ik me geen zorgen moet maken om het andere eten .... nou dat probeer ik dan maar gewoon!
Peer vidn ze geweldig lekker en dat eet ze dan ook zo op
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56576542
Whaaaaaaaaaa, Devin kan uit zichzelf staan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik bracht hem net naar bed en liet hem nog geen 10 seconden alleen omdat ik zijn speentje ging halen uit de woonkamer. Kom ik terug, staat meneer me glunderend aan te kijken, zijn armpjes steunend op de bedrand en zijn beentje netjes gestrekt. Hij is volgende week pas 8 maanden, kan nog niet eens kruipen of zelf gaan zitten, maar kan zich dus wel al vanuit ligstand opterkken en gaan staan, gewoon gaan staan
Ik heb zijn matras maar op de grond gelegd voor nu
pi_56576570
Devin wat ga je snel! en volgens mij vergeet je de helft

Nou Kersjes ik zou alles maar laten zakken
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56576771
jeetej s_oepstengel..wat klote zeg!
Dikke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_56577016
Devin, snelle jongen!! Waarom zitten/kruipen als je meteen aan het echte werk kunt beginnen

Beaker, raar dat de KA niet heeft gebeld. Misschien is het gewoon een fase en eet ze volgende week weer vrolijk mee...
pi_56577025
Kersjes, wat een verrassing een staande Devin die voor het gemak het zitten en kruipen maar even over lijkt te slaan .
  donderdag 7 februari 2008 @ 09:49:55 #193
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56577100
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 11:41 schreef Verida het volgende:
Oh ,S_oepstengel wat ontzettend naar om te horen. Maar ze kan toch gewoon vrolijk en lief blijven.
Ja hoor, happy happy joy joy...maar niet het eerste waar je aan denkt als je hoort dat je kind doof en blind wordt denk ik. Soepstengel, wat ontzettend kl*te voor jullie zeg. heel veel sterkte om hier mee om te gaan.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 7 februari 2008 @ 10:02:53 #194
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56577295
Kersjes, was dat mss de reden dat devin zo huilerig was de laatste tijd? combi van poep en supersprong in ontwikkeling? Wel heel cool, hoor!
Dus volgende week kan meneer huppelen en dansen?

Beaker, hopelijk knapt linde Jet snel helemaal weer op. en peer gaat er iig in, heeft ook veel vocht, dus dat is ook goed, toch?

Ieks, nog 3 weken en dan de eerste groentehap
ahum, verder alles goed hier. nog steeds in blijde verwachting ( ) van het eerste tandje...

[ Bericht 0% gewijzigd door DaviniaHR op 07-02-2008 10:17:13 ]
pi_56577405
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 10:02 schreef DaviniaHR het volgende:

Beaker, hopelijk knapt linde snel helemaal weer op. en peer gaat er iig in, heeft ook veel vocht, dus dat is ook goed, toch?
Jet
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56577756
Ik vond het anders wel een fijn idee dat Linde lekker bij jou uit kon komen zieken Beaker . Ze is namelijk mega-chagerijnig
pi_56578190
Hier een mega vrolijk jongetje... Die net een hele appel EN zijn onderlip heeft opgegeten.. Een groot succes dus. Keek heel betuiterd toen er geen nieuwe lepel meer kwam..
Heb vandaag de appel in de magnetron gedaan. Even anderhalve minuut, dan prakken, af laten koelen en geven.. Wilde eigenlijk raplyen, maar die appel bleef best hard van buiten, en van binnen moes. Was me iets te gevaarlijk.
  donderdag 7 februari 2008 @ 10:59:13 #198
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56578236
He, das wel slim! wat voor appel heb je gegeven? golden delicious/granny/pink lady/iets anders?

eli heeft trouwens gister 70cc pap van een lepel gegeten, daarna rest van de voeding uit fles gedaan. vond het wel erg stoer van hem. zomaar 70cc, is best veel. dat belooft als we aan de hapjes gaan
pi_56578507
Ik geloof dat het elstar was, Dus lekker zoet. Die lagen toevallig nog in de koelkast

Davinia, dat is lekker oefenen. Hier kon Chris dat ook goed van de lepel eten toen we aan de groente begonnen, dus dat happen van de lepel ging gelijk goed. Nou alleen nog aan de smaak wennen..
pi_56579965
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 10:31 schreef Stiemie het volgende:
Ik vond het anders wel een fijn idee dat Linde lekker bij jou uit kon komen zieken Beaker . Ze is namelijk mega-chagerijnig
aaaaaggghhhh! Breng ze maar hoor

Ik heb net Bambix groeipap proberen te geven in de fles, maar daar trapte ze niet in
Flesje met rijstenbloem ging er zo in wat een eigenwijsje!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')