Nee, niet vergeten: hij wilde geen baard. Want hij had op school ingevuld dat hij zou gaan als: een piraat van 7 jaar. En die hebben geen baardquote:
Bij ons heet deze groep dan ook groep 0. Dan na de zomer naar groep 1 en dan loop je weer synchroon...quote:Op woensdag 6 februari 2008 06:36 schreef Belana het volgende:
Ik vind het ook ingewikkeld hoor. Liam zit nu in groep 1 natuurlijk. als hij na de zomer naar groep 2 gaat zou dat betekenen dat hij het jaar daarna naar groep 3 gaat, maar dan is hij nog maar 5, maar anders zou hij echt ruim 6 zijn voordat ie gaat. ik ben benieuwd hoe dat gaat. Is nog ver weg gelukkig.
Dat vraag ik me dus ook wel afquote:Op woensdag 6 februari 2008 09:46 schreef Loena-tik- het volgende:
Prettig deze reacties, daar kan ik wat mee!!!![]()
Ik wist dus ook helemaal niet dat je maar 1 keer kunt blijven zitten, weet ook iemand wat er dan zou gebeuren als je kind nog een keertje zou blijven zitten?
Met deze informatie in de hand is die grens bij ons op school drie jaar geleden ook éindelijk verschoven.quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:33 schreef livelink het volgende:
Loena-tik. Ik kan je aanraden om deze informatie te lezen. Ik vond het wel verhelderend.
http://www.ouders.nl/mond2005-kleuteren2.htm
En ik nu ookquote:
Of jaren, zoals bij Connorquote:Op woensdag 6 februari 2008 17:23 schreef E.T. het volgende:
Zal 't wel even in de gaten houden. Ze heeft er geen last van (alleen als er iets tegen d'r arm stoot) en haar huid vlekt nogal snel (minste aanraking staat garant voor rode vlekken). Het bultje zou wel normaal kunnen zijn, is me verteld (kan weken tot zelfs maanden blijven).
Vind 't voornamelijk opvallend omdat ik vanmorgen met aankleden niets bijzonders zag (of keek ik met mijn niet-wakkere hoofd naar de verkeerde arm?)
Als het er morgen nog zit, zal ik het CB even bellen iig
heh bah Loisquote:Op donderdag 14 februari 2008 10:41 schreef Lois het volgende:
Hier zijn we beland in een enorm drama op school, Iris krijgt geen uitnodigingen voor feestjes. Er zijn inmiddels 3 verjaardagen geweest van meisjes waar ze ook vaak bij en mee speelt maar die haar niet hebben uitgenodigd. Ook al worden de uitnodigingen buiten school uitgedeeld, ze krijgt het toch mee en is intens verdrietig. Mijn uitleg dat die kindjes vast maar 5 vriendinnetjes mogen kiezen en dat zij nog niet zo lang in de klas zit troost amper.
Sneu...
Ik ben uiteraard morgenochtend op school.. eens zien wanneer wehet gaan doen, as vakantie werd niks meer, dat is nml volgende week al, dat was een beetje vlot. Ik ga morgen ook de nieuwe school contacten natuurlijk.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:55 schreef Rewimo het volgende:
Groot gelijk moussyEr gebeurt altijd wel wat tussen kinderen maar dat moet dan wel opgelost worden door de school
Wacht je echt tot de meivakantie? Dat duurt nog best lang.
moet ik nog meer vertellen...?quote:Op maandag 25 februari 2008 17:59 schreef moussy het volgende:
Allemaal gevallen vrouwen hierIk ehm had ruzie met mijn dochter en zou achter haar aan vliegen de trap op, maar de hond sprong er tussen, toen lag ik dus plat op mn ... op de trap.. en we hebben fijn van die aluminium platen op de trap, waarvan het motiefje nu in mn handen en 1 knie staat
![]()
beterschap voor sterre. wat sneu dat ze precies in de vakantie ziek is.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Sterre is een beetje ziek. En daar wordt ze altijd heel rustig van. Wel wat klagen over hoofdpijn, maar nauwelijks ruzie met haar broers. Dus het was een heel gemakkelijk dagje.![]()
Hee lady-wrb, ik heb wat gemist geloof ik. Vertel eens!
je kunt het ook niet zelf toedienen, want je krijgt de medicijnen van een homeopaat.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:50 schreef poemojn het volgende:
ik geloof niet echt in klassieke homeopathie eigenlijk, maar de theorie is dat elk medicijn voor elke patient apart uitgezocht wordt. Dan zou een bepaald middel bij patient A de klachten verminderen maar kan het dezelfde klachten bij persoon B juist versterken. Misschien dan niet zo handig om zelf iets toe te dienen.
Ik vind het ZO stoer van haar, en van jou trouwens ook!quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:40 schreef Spuuglokje het volgende:
't Wordt niet makkelijker livelink, helaas. Ja, vanaf nu wel hoop ik. Maar straks krijg ik het nog eens bij Tristan natuurlijk. Nou ja, da's nog een jaar of 3 weg.
Moussy, ze had 14,50, en heeft daar een set plastic pokemondingetjes voor gekocht (10,95) een springveer die je zo van de trap kan laten 'rollen' en Glow in the Dark sterren en satellieten. Alleen doet die veer het niet bij ons, omdat wij geen rechte trap hebben. Nou ja, moet ze die maar bij oma uitproberen.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:40 schreef Rewimo het volgende:
Christan groeit zonder hongerDie eet echt nog steeds bijzonder matig. Ik ben al blij dat het meeste avondeten zonder al te veel protest naar binnen gaat. Maar geef 'm brood of pizza en het is zo verdwenen
![]()
Hij heeft nu 134/140 en schoenmaat 36. Ook niet echt klein voor zijn leeftijd dus. Maar dat was al toen ie geboren werd
Hier ook. Groeien als een gek (ook wel eens last van groeipijn) maar weinig eten.quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:40 schreef Rewimo het volgende:
Christan groeit zonder hongerDie eet echt nog steeds bijzonder matig.
Is ie eindelijk uit zijn Inchworms?quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:02 schreef lady-wrb het volgende:
hier na een groeispurt maat 122/128 en schoenmaat 32
zijn eerste paar wel.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is ie eindelijk uit zijn Inchworms?
1.54 hier, schoenmaat 36-37 René ging carnavallen op mijn oude legerkisten... wel met 2 paar sokken aan hoor, maar ze is best lang, kledingmaat 134-140 ook.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:15 schreef livelink het volgende:
Wat zijn jullie kinderen allemaal groot, zeg.
Ik heb zelf maat 36 (schoenmaat), dus ik kan me helemaal niet voorstellen dat zulke jonge kinderen al grotere voeten hebben. Ik zal zelf ook wel snel overvleugeld worden door mijn kinderen met mijn 1.56
dat wist ik niet en vind ik ook geen goeie zaak dan. bewijs van de werking zie ik voldoende, daar heb ik geen wetenschappelijke verlsagen voor nodigquote:Op woensdag 27 februari 2008 21:08 schreef poemojn het volgende:
de werkzaamheid van homeopathie is nog nooit bewezen, vandaar.
OVerigens kun je die middelen wel zelf kopen, heeft een familielid van mij een koffer vol van in huis, allerlei korreltjes in verschillende potenties om zelf mee te dokteren.
Ze zijn naar het strand geweest, om schelpen te zoeken en vanmiddag gaan ze met hun schelpjes een dromenvanger maken. Grappig, we wonen zo dicht bij het strand en komen er zelf nooitquote:
dat hoeft ze toch ook nog lang niet te kunnen? laatst had Piet 't ineens door dat letters/cijfers vaak van links naar rechts geordend staan en verbaasde zich er over. vond ik zo grappig, bij sommige dingen sta je zelf helemaal niet meer stil.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:02 schreef chacama het volgende:
En ze is zooooooooooo lief. Ze is echt een kleuter. Begint nu een beetje met letters woordjes te maken en telt inmiddels van 10 weer terug. Alleen het van links naar rechts lezen en kijken is nog steeds erg moeilijk.
Nou, dat lijkt me niet eens zo'n slecht idee, wat een rare slechte soap is dit. Niet eerlijk voor de rest? En René zelf is wel eerlijk behandeld? Pffffquote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:47 schreef moussy het volgende:
Ik heb overigens gister met mn kwade kop gezegd dat als de laatste periode niet normaal kan gaan ik haar thuis hou tot ze naar de nieuwe school kanen eigenlijk sta ik daar nu best wel achter.
Toch een feestje dusquote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:43 schreef moussy het volgende:
René gaat vanmiddag trouwen met dr vriendje (als sinds gr 1) zodat ze elkaar nooit meer kwijt zullen raken
als je op het kopje boven die plusjes en minnetjes klikt, zie je de onderverdeling van dat 'hoofdstukje' en waar dus de plusjes en minnetjes voor gegeven zijnquote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:33 schreef Belana het volgende:
ik vind die rapporten trouwens sowieso lastig lezen hoor, want wat betekent het nou als er 2 groene plusjes, 1 rood minnetje en dan weer 2 groene plusjes staan?
leuk snoop!
http://www.onderwijsinspe(...)eken/Zoek_op_scholenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:16 schreef LadyS het volgende:
Nu ga ik vast een hele stomme vraag stellen, maar waar kan ik die rapporten vinden??![]()
542quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:39 schreef Stout het volgende:
en ? Hoe was de score ? Tevredenheid bij kindlief ?
Ben zeker trots! Eind vorig schooljaar was het twijfelen tussen vmbo en havo en nu wordt het zeker havo....quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:54 schreef bixister het volgende:
ja vamp, vertel op! hier zag ik ze gisteren met die spannende envelopjes lopen. (kennelijk hebben veel mensen afgesproken dat ze die thuis pas samen open gaan maken).
[edit]oh wacht, ik had 't schermpje veel te lang open laten staan en je had inmiddels al gereageerd. wat betekent deze score eigenlijk? klopt het ongeveer met jullie verwachtingen?[/edit]
Mijn nichtje stond voor dezelfde keuze, en zit nu al 4 jaar naar volle tevredenheid op het Theresia. Ondanks dat het Odulphus qua afstand de helft dichterbij ligt, koos ze er toch voor om naar het Theresia te gaan. Zelf kan ik er niet over oordelen, ik zat op het Cobbenhagencollege in Noord.quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:41 schreef vamperotica het volgende:
[..]
542
Nu nog kiezen tussen twee scholen!
(Odulphus en Theresia in Tilburg....Voor de eventuele kenners)
Heerlijk... zo'n klein schooltje...quote:Op donderdag 6 maart 2008 23:56 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[..]
Mijn nichtje stond voor dezelfde keuze, en zit nu al 4 jaar naar volle tevredenheid op het Theresia. Ondanks dat het Odulphus qua afstand de helft dichterbij ligt, koos ze er toch voor om naar het Theresia te gaan. Zelf kan ik er niet over oordelen, ik zat op het Cobbenhagencollege in Noord.
Hier een score van 530 van de oudste en ze gaat op het VMBO de gemengde/theoretische leerweg doen. Ze is een meid die wel heel goed kan leren, maar dan door te doen, en niet uit een boekje. Topografie leren [zoals gisteren over zuid-oost Azië] is een drama. Al die lijntjes op een pagina zeggen haar niets, en de stipjes die hoofdsteden moeten voorstellen is ook veel te abstract voor haar. Totdat ze met Google Maps aan de slag gaat en dan voor zichzelf een duidelijk plaatje kan vormen van hoe de wereld eruit ziet.
De school waar ze naartoe gaat is uitsluitend VMBO [op alle niveau's], er zitten maar rond de 300 leerlingen op, dus het is lekker kleinschalig en nog belangrijker, ze heeft er heel veel zin in om daar te beginnen. En een leuke bijkomstigheid is dat het maar 2 km fietsen van huis is [in plaats van de ruim 10 die ze nu elke dag moet fietsen].
* Sjeekie_Beekie is trots op wat ze heeft gepresteerd.
Hier de link naar de WIKI waarin de scores staan gedifferentieerd.
Vragen zat....Maar ze willen even niet komen!!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:20 schreef appelsap het volgende:
Mooie score Vamp. Ik heb zelf op het Theresia gezeten (tot 1,5 jaar geleden) en vond het een erg fijne en leuke school! Er wordt over het algemeen wel veel van je verwacht. Mocht je meer willen weten, dan kan je het me altijd vragen.
Echt? Ik zou denken dat een atlas of een simpele globe veel duidelijker is dan een zoekplaatje dat over je scherm zoeft.quote:Op donderdag 6 maart 2008 23:56 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Hier een score van 530 van de oudste en ze gaat op het VMBO de gemengde/theoretische leerweg doen. Ze is een meid die wel heel goed kan leren, maar dan door te doen, en niet uit een boekje. Topografie leren [zoals gisteren over zuid-oost Azië] is een drama. Al die lijntjes op een pagina zeggen haar niets, en de stipjes die hoofdsteden moeten voorstellen is ook veel te abstract voor haar. Totdat ze met Google Maps aan de slag gaat en dan voor zichzelf een duidelijk plaatje kan vormen van hoe de wereld eruit ziet.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:33 schreef Belana het volgende:
, we hebben tegenwoordig een schaatsbaan.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:24 schreef Stout het volgende:
Kortom : heerlijk kind maar iets minder hersens was ook wel goed geweest
Voorals nog denken we aan een versnelling in groep 4 of 5. Dan is hij even wat weerbaarder...quote:Op zondag 9 maart 2008 16:44 schreef Grijs het volgende:
[..]
Erg herkenbaar! Maar ik begrijp dat hij nu in groep 3 (verrijkings-)werk doet van groep 4? Dan lijkt mij een versnelling in de toekomst vrijwel onvermijdelijk... waarschijnlijk wordt die voorsprong alleen maar groter.
ik vind 't in ieder geval wel prachtig om te zien hoe op die leeftijd blijkbaar gewoon alles nog een optie is. vanavond in de auto zei hij "ik wil echt graag een keer hoger dan de maan, dat moet met een raket toch he?". ik bedoel maar, heerlijk toch, dat ie bij zulke wensen nog totaal niet geremd wordt door gedachten aan allerlei praktische bezwaren, maar wel zit te bedenken hoe hij dat 't best voor elkaar kan krijgen. gewoon een raket nemen!quote:
What's in a name...quote:Op zondag 9 maart 2008 16:44 schreef Grijs het volgende:
[..]
Erg herkenbaar! Maar ik begrijp dat hij nu in groep 3 (verrijkings-)werk doet van groep 4? Dan lijkt mij een versnelling in de toekomst vrijwel onvermijdelijk... waarschijnlijk wordt die voorsprong alleen maar groter.
Daan krijgt wel extra werk, maar werkt niet vooruit, hoewel hij met rekenen en taal (en op andere gebieden) de klas al ver vooruit is. Met rekenen en taal krijgt hij wel ander werk, aangepast aan wat hij aankan, maar ze proberen toch te voorkomen dat hij vooruit werkt op de gewone stof. Maar hij is dan ook al een keer versneld, nog een versnelling proberen we zoveel mogelijk te voorkomen (en op dit moment heb ik geen idee of er in de toekomst nogmaals versneld zou moeten worden).
Je weet me te vinden!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:46 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Vragen zat....Maar ze willen even niet komen!!
Open dag is goed overgekomen.... Voelde alsof de leraren erg betrokken waren....Klopt dat?
Je bent niet ouderwets hoor BE. Maar Google-Maps is iets wat ze ook op school aangereikt krijgen en voor haar werkt dat prima. Er zijn in de klas ook genoeg kinderen die een atlas verkiezen boven Google-Maps, maar voor haar is het een goed alternatief.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt? Ik zou denken dat een atlas of een simpele globe veel duidelijker is dan een zoekplaatje dat over je scherm zoeft.
Of ben ik dan erg ouderwets.
Wat heeeerlijk dat ze er zo zin in heeft!!quote:Op maandag 10 maart 2008 15:46 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[..]
Je bent niet ouderwets hoor BE. Maar Google-Maps is iets wat ze ook op school aangereikt krijgen en voor haar werkt dat prima. Er zijn in de klas ook genoeg kinderen die een atlas verkiezen boven Google-Maps, maar voor haar is het een goed alternatief.
Terwijl ik dit aan het typen ben isop school bezig met het adviesgesprek, naar aanleiding van de CITO-score. Samen met mams, de meester van groep 8 en de begeleider vanuit Kempenhaeghe [in groep 4 heeft ze een rugzakje gekregen, naar aanleiding van epilipsie-achtige symptomen], bespreken ze of het advies wat ze eerder al gekregen heeft, nu bevestigd is door de CITO-score en of de school die ze nu uitgezocht heeft ook een goede voor haar is. Ik heb er wel een goed gevoel over, want zelf ziet ze het al helemaal zitten en kan ze niet wachten totdat ze daar naartoe kan, en ook qua score past ze ook bij deze school.
Nr 1 is vanmorgen van dr gipsje verlost!!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:46 schreef Grijs het volgende:
Ach Vamp, wat een pech!
dat is goed om te lezen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:29 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Nr 1 is vanmorgen van dr gipsje verlost!!
Heeft nog wel wat pijn en mag rustig aan alles weer gaan bewegen!
Mevrouw heeft al gekozen en het gaat Theresia worden!quote:Op maandag 10 maart 2008 10:34 schreef appelsap het volgende:
[..]
Je weet me te vinden!
Dat klopt inderdaad. Hoewel het geen kleine school is vond ik het wel altijd vrij persoonlijk. Met het idee dat leraren vaak wel van alle leerlingen wat wisten. En dat maakt ook de drempel tot het zoeken of het aangeboden krijgen van hulp als je dat nodig hebt (op welk gebied dan ook) wat kleiner. Dat vond ik zelf erg prettig.
Sterkte met je zoon.
Dit dus. En het is ook niet de eerste keer trouwensquote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:29 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind het nogal onnodig om "mams" als een onnozel schaap hier neer te zetten.
vind ik niet echt sympathiek. ze kan zich hier niet verdedigen.
Dan ben je je er waarschijnlijk niet van bewust, maar het is overduidelijk in je posts hoe je over moeder denkt en welk gevoel je daarbij hebt. Wellicht een idee daar beter op te letten, als je echt de indruk hebt dat je enkel feiten post.quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:30 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ik vind dat 'schaapachtig en puberaal giechelen' ook weer niet vertaald hoeft te worden dat ik iemand als een onnozel schaap afschilder. Als ik iedere actie van mams hier zou neerzetten, zou ik daar een dagtaak aan hebben. Ik ben er dan ook niet op uit om haar zwart te maken of wat dan ook, maar waar ik tegenaanloop in het dagelijks leven en hier neertyp, komt soms ook wel voort uit haar acties en haar doen en laten. Ik weet ook wel dat ze zich niet kan verdedigen en daarom hou ik alleen bij de feiten en laat ik mijn gevoel tegen haar al buiten beschouwing.
Ik zal alle opmerkingen meenemen in de volgende reacties die ik over 'onze' kinderen post. Maar in ons geval is het gewoon zo dat hun moeder zo is. Dat is geen oordeel, dat is gewoon de constatering van een feit. En met al haar goede bedoelingen, pakt haar manier van handelen ook wel eens uit op een manier die niet de onze is. Andersom zal dat ook wel eens het geval zijn, ik ben [wij zijn] ook niet heiligquote:Op woensdag 12 maart 2008 13:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan ben je je er waarschijnlijk niet van bewust, maar het is overduidelijk in je posts hoe je over moeder denkt en welk gevoel je daarbij hebt. Wellicht een idee daar beter op te letten, als je echt de indruk hebt dat je enkel feiten post.
Oi, deze is wel heel freudiaansquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:29 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[..]
Mijn gevoel over hun moeder is dat ik het jammer vind dat de kinderen er vaak de dupe van zijn. En dat wij alles weer moeten proberen in rechte banen te lijden. En dat gaat het wel over wat grotere dingen als ik mag van mama geen twee koekjes bij de thee, of ik moet mijn bord leegeten.
Dat herken ik nou totáál nietquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hij wist toch alles beter dan ik
Yups.... Zie je wel... ze lijken op elkaarquote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:07 schreef Belana het volgende:
gisteravond 10 minutengesprek gehad...
Liam is cognitief enorm ver, een heeeeeeel slim mannetje, so far so good...
helaas is hij sociaal emotioneel nog lang niet zo ver en dat geeft veel problemen.
@ grijs, debuurvrouw, hadden jullie hier niet ervaring mee?
Met het eerste (cognitieve voorsprong) hebben we inderdaad ervaring, het tweede niet. Ook sociaal en emotioneel loopt Daan voor op zijn leeftijdsgenootjes (hoewel, emotioneel is hij denk ik wel aardig leeftijdsadequaat).quote:Op dinsdag 18 maart 2008 08:07 schreef Belana het volgende:
gisteravond 10 minutengesprek gehad...
Liam is cognitief enorm ver, een heeeeeeel slim mannetje, so far so good...
helaas is hij sociaal emotioneel nog lang niet zo ver en dat geeft veel problemen.
@ grijs, debuurvrouw, hadden jullie hier niet ervaring mee?
aan de andere kant, iets als werkjes maken op school, daar heeft Liam helemaal geen interesse voor, geen geduld voor. Maaaar, toen hij een werkje moest maken "van groot naar klein" (met plaatjes op de goeie volgorde leggen) dan doet hij dat wel heel snel en foutloos.quote:Ook dat is asynchroniteit. Een kleuter van 3 die aan een andere kleuter zegt “geef me dat rode vierkant eens aan”, zal wellicht hoogstens een vragend gezichtje zien bij die andere kleuter. Beide kinderen voelen zich wat ongemakkelijk. Het hoogbegaafde kind snapt helemaal niet waarom dat andere kind niet gewoon doet wat hij/zij vraagt (“Is die boos? Waarom wil die niet meespelen? Heb ik het niet juist gezegd? “). En het andere kind stelt zich misschien gewoon de vraag wat dat rare kind wil zeggen!
Ja, erg lastig dat perfectionisme. Erg belangrijk dat ze leren om fouten te mogen maken, maar dan moeten de werkjes natuurlijk niet te gemakkelijk zijn. En als het te moeilijk is durven ze er niet aan te beginnen...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:21 schreef Belana het volgende:
dankje grijs, ik ga eens kijken
er zitten herkenbaren dingen in, zoals bijvoorbeeld dit:
[..]
aan de andere kant, iets als werkjes maken op school, daar heeft Liam helemaal geen interesse voor, geen geduld voor. Maaaar, toen hij een werkje moest maken "van groot naar klein" (met plaatjes op de goeie volgorde leggen) dan doet hij dat wel heel snel en foutloos.
wat moet je hier toch mee he. zo lastig. perfectionisme en faalangst gaan samen.
veel weten en snappen gaat samen met veel huilen als het niet gaat zoals hij denkt dat het moet gaan.
ik wil me er ook weer niet al te druk om maken, maar het zet je wel enorm aan het denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |