Oeps sorry...kom hier te weinig...jullie hadden nog wat van mij tegoed. Nogmaals heel hartelijk dank voor alle tips
Ok de gesprekjes.
Eerst die van Ewen... Ewen kon dus qua leeftijd volgend jaar naar groep drie, maar we hebben met z'n allen besloten dat ie nog niet klaar is voor groep 3. De juf heeft geprobeerd om de cito-toets af te nemen. Zij vertelde dat dit nog heel moeizaam ging omdat het herkennen van cijfers hiervoor wel van belang is...wat dus nog niet zo makkelijk gaat bij Ewen. Hij raakte er gefrustreerd van, dus is ze maar gestopt, om het op een later moment weer op te pakken. Toen ging het dus weer niet. Hij kwam dus op een E score uit, wat dus niet zo best is. Geen reden tot zorgen, wat mij betreft, hij is daar gewoon nog niet aan toe( wat zijn juf gelukkig ook vindt) Verder zien we wel dat ie als ie zin heeft met grote stappen vooruit gaat, er is dus wel ontwikkeling

Verder is ie sociaal gezien heel sterk in de klas, maakt gemakkelijk contact en heeft veel vriendjes en vriendinnetjes. Zijn juf vond het zo'n lief mannetje

Moet ook zeggen dat hij ook echt een zwak heeft voor haar, hij gaat uiteraard volgens eigen zeggen met haar trouwen
Connor z'n gesprek...Dat was een hele grote verassing, niet in de meest positieve zin van het woord moet ik zeggen

Wij leefde in de veronderstelling dat het wel goed ging op school, hij kwam de laatste tijd vrolijk uit school, was thuis gezellig, veel lachen en grapjes maken en heel kroelerig naar ons toe. Nu hoorden wij van de juf dus dat ie snel uit het lood is als ie op dromerigheid betrapt wordt of gewoon even correctie nodig heeft. De tranen staan dan gelijk in zijn ogen en hij weet zich geen houding meer te geven. Ik herken dat gedrag dus helemaal niet!!! Zijn juf is best een druk iemand die soms heftig kan reageren, maar hé ik kan soms ook de dingen best snibbig zeggen tegen hem. Bij mij haalt ie dan puberig zijn schouders op en krijg ik een verbaal verweer( lees discussie), maar bij zijn juf slaat ie dus dicht. Nu kreeg ik van haar dus de tip om iets van faalangsttraining met hem te gaan volgen. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken eigenlijk en of dit de oplossing is.
Verder waren zijn cito scores weer heel hoog en loopt ie weer voor op zijn( 1 jaar oudere) klasgenoten. Ook zoiets raars...in de toetsweken zit ie juist heel lekker in zijn vel, hij geniet er gewoon van, dan heeft ie toch geen faalangst?
Dan zijn rapport...allemaal "matig" en "voldoende" nu snap ik best dat ze wat aan te merken hebben op zijn werkhouding, die is gewoon niet goed, dat geef ik grif toe. Maar hoe kan het dan zijn dat er zo'n discrepantie is tussen cito-scores en rapport? Als je de scores niet zou weten en als buitenstaander zijn rapport zou lezen dan zou je denken:"Zo dat gaat niet goed, zou die wel overgaan?" Connor was ook gewoon helemaal pissed over dat rapport

Dus ik gelijk tegen hem gezegd dat we maar eens samen met de juf moeten gaan praten hierover. Wilde de stijfkop niet...nee dat zou hij zelf wel gaan oplossen

Wat ie zou gaan doen? Praten? Nee ben je gek, de juf zou het vanzelf wel merken, whehe

Ik weet we wat dat betekend...hij gaat dus vanaf nu helemaal niets meer doen in de klas

We hebben dus morgen een gesprek

Deze mamma is ook een stijfkop namelijk, er gaat dus gewoon gepraat worden.
Nou eh dat dus...best een heel verhaal dus
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!