abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 januari 2008 @ 03:09:24 #101
202940 Diebold
We love the South
pi_56354704
Grappig overigens om de steun van ook Nederlanders te zien op de Amerikaanse Obama web site.
Inmiddels is er een gloed nieuwe web site: expats for Obama
De Nederlandse versie is Netherlands for Obama.
Er zijn 11 delegates te verdelen onder onze expats.

http://my.barackobama.com/page/group/netherlandsforobama
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
Members of Veterans for Obama. Yes, we can!
  maandag 28 januari 2008 @ 05:45:45 #102
202940 Diebold
We love the South
pi_56354922
C-Span bevestigd net dat niet alleen Caroline Kennedy, maar ook Ted Kennedy bij de Obama rally in de American University in Washington DC aanwezig zullen zijn, de universiteit waar John F. Kennedy op 10 juni 1963 een van zijn meest beroemde speeches gaf:
Quote JFK 10 juni 1963: " Te veel mensen denken dat het onmogelijk is. Dat het onwerkelijk is. Dat is een gevaarlijk en verslagen geloof. Mensen kunnen zo groot zijn als ze zelf willen."

Online te bekijken via www.c-span.org maandag om 10.30AM EST OF 16.30 Nederlandse tijd

nog niet zelf bevestigd: Bill Clinton zou getracht te hebben deze laatste endorsement te vertragen om Hillary een handje te helpen in Florida as dinsdag om haar een momentum te leveren voor 5 feb. Senator Ted Kennedy zou geweigerd hebben Bill's telefoontje te beantwoorden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Diebold op 28-01-2008 06:00:00 ]
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
  maandag 28 januari 2008 @ 11:53:52 #103
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_56358905
TVP
Wie, ik?
pi_56362558
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Links genoeg om een Cuba-crisis te veroorzaken en links genoeg om het initiatief in de Koude Oorlog aan de Sovjets te geven.
Pffrt!
pi_56363448
Die steun die Obama krijgt, nou, dat is best aardig.
pi_56369302
Morgen Florida ofniet? Waarom leeft Amerika hier niet man? tering
lollig
pi_56369355
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef ub40_bboy het volgende:
Morgen Florida ofniet? Waarom leeft Amerika hier niet man? tering
Florida telt toch niet?
pi_56369592
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:07 schreef Radegast het volgende:

[..]

Florida telt toch niet?
alleen voor de Democraten telt het niet.
omdat o.a. deze staat de datum van de primary vooruit had geschoven tegen de wil in van het landelijke partijbestuur.

maar de Democraten doen toch mee voor 'het momentum'.
Michigan telt ook niet mee, maar daar deed alleen Hillary mee.

als er na super tuesday nog geen duidelijke winnaar is kan Hillary gaan proberen om Michigan en Florida toch mee te laten tellen op een bepaalde manier.
want het zijn erg veel gedelegeerden uit deze staten.
en omdat Obama niet mee deed in Michigan kan het dan doorslaggevend zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 28-01-2008 20:20:44 ]
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56371489
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:07 schreef Radegast het volgende:

[..]

Florida telt toch niet?
Voor de republikeinen wel en die strijd is nou juist zo interessant.
lollig
pi_56371577
quote:
Op maandag 28 januari 2008 02:36 schreef Diebold het volgende:
Andere Obama ideeen: Permanente federale belastingverlaging voor 95% van de bevolking
tax cuts for the rich
quote:
, oplossen van de illegale immigratie crisis
amnesty
quote:
en het creeeren van banen op het gebied van het globale klimaat.
Een overheid kan geen banen creeeren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 28 januari 2008 @ 21:45:00 #111
202348 Susi
Temple of Love
pi_56371703
Stomme vraag misschien, maar waarom ''doet Hillary niet mee'' in bepaalde staten ?

*n00b*
  maandag 28 januari 2008 @ 21:57:40 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56371998
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat veel Amerikanen het nog eens zijn ook met the tax cut for the rich. Ik bedoel: je wilt toch hoofdzakelijk een belastingverlaging voor jezelf hebben? En niet voor de bankdirecteur die er toch al warmpjes bij zit?

Sowieso is het trickle down effect ernstig overschat. Wil je echt wat doen voor de middenklasse dan moet je de belastingen van die middenklasse omlaag doen, en niet via een slappe omweg beredeneren dat the tax cuts for the rich ook de middenklasse ten goede komt!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56372035
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

tax cuts for the rich

[..]

- 95% is "the rich" in Amerika? Dat geloof ik niet..Volgens mij zijn die 5% die ontzien worden "the rich".
- Als de overheid opdracht geeft tot wegenbouw, wie bouwen die wegen dan , de kaboutertjes? Of iets passender:
als de overheid opdracht geeft tot productie van kogelvrije vesten, tanks, mobiele kantines, barakken, munitie,
olietransportleidingen, etc. etc. .. Ook de kaboutertjes? De overheid kan wel degelijk banen creeren. Bij Halliburton
weten ze daar alles van.
pi_56372221
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat veel Amerikanen het nog eens zijn ook met the tax cut for the rich. Ik bedoel: je wilt toch hoofdzakelijk een belastingverlaging voor jezelf hebben? En niet voor de bankdirecteur die er toch al warmpjes bij zit?

Sowieso is het trickle down effect ernstig overschat. Wil je echt wat doen voor de middenklasse dan moet je de belastingen van die middenklasse omlaag doen, en niet via een slappe omweg beredeneren dat the tax cuts for the rich ook de middenklasse ten goede komt!
De republikeinen kennen niet zoiets als "de sterkste schouders de zwaarste lasten".
lollig
pi_56372330
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:45 schreef Susi het volgende:
Stomme vraag misschien, maar waarom ''doet Hillary niet mee'' in bepaalde staten ?

*n00b*
voor zover ik weet doet Hillary overal wel mee.
Obama niet in Michigan, de reden hiervoor staat een paar berichten hierboven.

http://www.washingtonpost(...)AR2007120100722.html
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 28 januari 2008 @ 22:34:15 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56373008
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:07 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

De republikeinen kennen niet zoiets als "de sterkste schouders de zwaarste lasten".
Dat bedoel ik niet eens. Ik bedoel: als je gelooft in lastenverlichting, en gelooft in voorspoed voor de middenklasse, dan ga je toch niet de belastingen van de top verlagen? Dan verlaag je de belastingen van de middenklasse. Ik snap echt niet dat de middenklasse daarin trapt.

Net zag ik op Nova Ted Kennedy. Ongelovelijk, wat een demagoog
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 28 januari 2008 @ 22:35:01 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56373029
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:38 schreef Lyrebird het volgende:
Och... een oorlogje en een paar defense contracts.... en je komt al een eind.
En wie doen ook alweer veel van de security en/of bodyguard diensten in Irak?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 28 januari 2008 @ 22:54:08 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56373546
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Och... een oorlogje en een paar defense contracts.... en je komt al een eind.
En wie doen ook alweer veel van de security en/of bodyguard diensten in Irak?
Het is ook een beetje goedkope demagogie: in feite kan de overheid helemaal niets. De overheid kan zaken alleen maar stimuleren. De overheid an sich pakt ook geen boeven, dat doen de agenten. Net zo min als dat de overheid geen banen creeert en die taak overlaat aan de ondernemers/instituten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56373864
tja, wat kun je ervan zeggen?
pi_56374946
quote:
Rudy Giuliani appears to be pondering an end to his long pursuit of the Republican presidential nomination.

In a meeting in the back of his chartered plane en route to St. Petersburg, Fla., a short while ago, the onetime, longtime GOP front-runner told a small group of reporters, including The Times' Louise Roug: "The winner of Florida will win the nomination."

He then went on to predict he would win. And his spokeswoman, Maria Comella, said later he was speaking with confidence.

But that's an unusually categorical statement suggesting that only a total first-place upset by Giuliani, who trails both Mitt Romney and John McCain in all major polls for Florida's Republican primary tomorrow, will keep him in the competition, despite previous repeated vows to continue.
http://latimesblogs.latim(...)breaking-news-i.html
pi_56376596
Tsjah Giuliani, goed plan om in Florida te beginnen.
lollig
pi_56376897
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:57 schreef Klopkoek het volgende:

Zucht, soms lijkt het wel alsof ik aan een dood paard aan het trekken ben, maar laat ik het nog maar eens proberen.

De tax cuts for the rich zijn een fabeltje. De tax cuts for the rich waren zo ontworpen dat vooral mensen die belasting betaalden ("the rich") daar het meest van profiteerden. Maar nadat GWB de eerste tax cuts for the rich invoerde, bleek dat mensen met een laag inkomen, of mensen zonder inkomen - zoals studenten - , plotseling meer geld van de belasting terugkregen dan dat ze aan belasting hadden betaald.

Op de een of andere manier kregen de Democraten het toch voor elkaar om dit plan te voorzien van een sticker "tax cuts for the rich".
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_56376910
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:34 schreef Klopkoek het volgende:
Net zag ik op Nova Ted Kennedy. Ongelovelijk, wat een demagoog
Een crimineel. Die man hadden ze lang geleden op moeten sluiten.
pi_56377097
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 02:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een crimineel. Die man hadden ze lang geleden op moeten sluiten.
Wat heeft hij op zijn geweten?
lollig
pi_56377139
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 03:32 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Wat heeft hij op zijn geweten?
http://www.ytedk.com/

Objectiever, want het komt van Wikepedia , http://en.wikipedia.org/wiki/Chappaquiddick_incident.
pi_56377165
Hmm klinkt niet heel fris. Als het een neger was geweest had hij life in prison gehad.
lollig
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:21:08 #127
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56377824
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 04:20 schreef ub40_bboy het volgende:
Hmm klinkt niet heel fris. Als het een neger was geweest had hij life in prison gehad.
De elite komt er in de VS altijd goed vanaf.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:09:19 #128
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56385422
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 04:20 schreef ub40_bboy het volgende:
Zoals O.J. Simpson bijvoorbeeld
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56385557
Het schijnt dat Obama zich heeft omgedraaid toen Clinton naar Kennedy en hem kwam om handjes te schudden bij de State of Union toespraak. Onhandige reactie voor een man die eenheid predikt. Dit zal vast de komende dagen worden uitgemolken door de kranten.

De foto: http://thepage.time.com/2008/01/29/the-snub/
pi_56385627
Als ie dat expres deed zou het inderdaad onverstandig zijn
pi_56386183
Dat gaat ook weer nergens over. Althans, om dat op te maken uit één foto en wat journalisten die graag spectaculair nieuws vinden...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:13:32 #132
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_56386983
Ondanks de steunbetuiging van de Kennedy's zal Obama denk ik Super Tuesday niet redden omdat de gemiddelde Amerikaan nog steeds een soort 'neger-fobie' heeft. Ik hoop wel als Hillary het wordt zij Obama als tweede man kiest want hun samen is een superticket voor de komende jaren.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_56387045
Ach ja, elke beweging en alle woorden van de kandidaten worden in verkiezingstijd onder de vergrootglas gelegd. Er staat zelf op cnn.com een stukje over:
quote:
State of the Union: Awkward moment
Posted: 08:30 AM ET
The presidential contenders meet on neutral terrain.

WASHINGTON (CNN) – It could have been a moment for Sens. Barack Obama and Hillary Clinton to demonstrate the civility they say we need in our politics.

Oh, well.

Before the President entered the House Chamber for the State of the Union address, Clinton took a seat three chairs and an aisle away from Obama. While members of Congress were still greeting one another, Clinton crossed the aisle to speak with Democratic Rep. Jim Langvin of Rhode Island, a Clinton supporter. He was seated in front of Obama.

While Clinton was bent over talking to Langvin, who has been in a wheelchair since age 16, the senator sitting next to Barack Obama watched Clinton intently. It was Sen. Ted Kennedy, who had made a splash by endorsing Obama earlier in the day.

Here’s where it could have happened.

When Clinton straightened up, Kennedy quickly reached across Barack Obama to shake Clinton’s hand. She took it. As they spoke, Obama turned away. Then the senators seated to Obama’s right – Ben Nelson and Ken Salazar — both shook Senator Clinton’s hand and talked to her. Instead of doing the same, Obama turned to look at the back of the room. Sen. Claire McCaskill, who has also endorsed Obama and was seated next to Kennedy, reached across the Massachusetts senator — who was still talking to Clinton — and tapped Obama (still twisted toward the back of the room) on the shoulder. McCaskill engaged Obama in conversation until the moment passed.

It all lasted less than five minutes. Neither acknowledged the other all night.
pi_56387978
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zoals O.J. Simpson bijvoorbeeld
O.J. Simpson behoorde tot de elite. Hij was een beroemde American football speler met een blanke vrouw.
lollig
pi_56388062
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:13 schreef tgs. het volgende:
Ondanks de steunbetuiging van de Kennedy's zal Obama denk ik Super Tuesday niet redden omdat de gemiddelde Amerikaan nog steeds een soort 'neger-fobie' heeft. Ik hoop wel als Hillary het wordt zij Obama als tweede man kiest want hun samen is een superticket voor de komende jaren.
Ik denk niet dat Hillary Obama gaat kiezen als vp.
lollig
pi_56388090
quote:
Je kent de gemiddelde Amerikaan niet.

Amerikanen hebben net als alle Westerlingen een enorm schuldgevoel over van alles en nog wat. Het schuldgevoel vanwege de slavernij zit heel erg diep, vooral bij de Democraten. Ik denk dat het juist in het voordeel van Obama werkt dat hij zwart is.
pi_56388510
Ik ken de gemiddelde Amerikaan niet. Ik ken de gemiddelde Westerling niet. Jemig, ik ken de gemiddelde Nederlander niet eens. Maar ik weet wel dat in het Westen een of ander enorm schuldgevoel "over van alles en nog wat" (lees: politiek-correct multiculturalisme en vrees als racist gezien te worden, of hoe het sprookje tegenwoordig heet) nauwelijks een kandidaat geholpen heeft.

Ik denk niet dat de gemiddelde Amerikaan een 'neger-fobie' heeft (sowieso gaat het nu over vrijwel alleen Democraten), ik denk dat er mensen zijn in Amerika die niet stemmen op een zwarte, maar ik denk dat het, zeker in Obama's geval, echt een non-issue is. Sterker nog, ik denk dat kleur meer van belang is in tolerant Nederland. Maar! Ik denk ook niet dat Obama's huidskleur nu zo ontzettend in zijn voordeel werkt.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:25:59 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56388674
Mijn eerste keus (John Edwards) kon zijn eigen staat niet winnen en blijft steken op de derde plaats..... maar wat doet mijn tweede keus (Barack Obama) het goed momenteel.... en ik denk dat ie momenteel aardig momentum heeft met de Kennedy endorsement.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:28:56 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56388741
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:54 schreef Klopkoek het volgende:
Het is ook een beetje goedkope demagogie: in feite kan de overheid helemaal niets. De overheid kan zaken alleen maar stimuleren. De overheid an sich pakt ook geen boeven, dat doen de agenten. Net zo min als dat de overheid geen banen creeert en die taak overlaat aan de ondernemers/instituten.
De TSA is anders een goed voorbeeld
-
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:31:22 #140
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56388806
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:17 schreef Monidique het volgende:
Sterker nog, ik denk dat kleur meer van belang is in tolerant Nederland. Maar! Ik denk ook niet dat Obama's huidskleur nu zo ontzettend in zijn voordeel werkt.
Ik denk dat de VS eerder een president als Barack Obamba krijgt dan dat een Surinamer in Nederland verkozen wordt tot premier. En een Christelijke Abdul Mohamed die toevallig CDA partijleider wordt kan het ook schudden. Zo tolerant zijn we in Nederland niet... (meer?).
-
pi_56388906
Dat is wat ik zeg.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:33:27 #142
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_56390360
Weet iemand hier hoe laat de stembussen in Florida vanavond sluiten?
Nicht ärgern, nur wundern!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:00:15 #143
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56391031
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:33 schreef Hooghoudt het volgende:
Weet iemand hier hoe laat de stembussen in Florida vanavond sluiten?
02:00 Nederlandse tijd, dacht ik.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:12:58 #144
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_56391280
Mag ik vragen waarom Iowa in procenten weergegeven wordt, en bijvoorbeeld New Hampshire in kiesmannen/afgevaardigden/whatever?
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:42:43 #145
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56391963
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:12 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Mag ik vragen waarom Iowa in procenten weergegeven wordt, en bijvoorbeeld New Hampshire in kiesmannen/afgevaardigden/whatever?
Waar wordt dat gedaan?
Géén kloon van tvlxd!
pi_56392087
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je kent de gemiddelde Amerikaan niet.

Amerikanen hebben net als alle Westerlingen een enorm schuldgevoel over van alles en nog wat. Het schuldgevoel vanwege de slavernij zit heel erg diep, vooral bij de Democraten. Ik denk dat het juist in het voordeel van Obama werkt dat hij zwart is.
En hij doet ook wel denken aan Kennedy ,blijft jammer dat hij die de pijp uit moest om een zinloze fullscale Vietnamoorlog te kunnen beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 29-01-2008 18:56:23 ]
pi_56392397
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:48 schreef henkway het volgende:

[..]

En hij doet ook wel denken aan Kennedy ,blijft jammer dat hij die de pijp uit moest om een zinloze fullscale Vietnamoorlog te kunnen beginnen.
Kennedy had zelf toch al echt de eerste stappen gezet hoor, en zijn democratische opvolger LBJ deed de rest dus probeer dit niet weer op de Republikeinen te schuiven.

Waar baseer je deze JFK aanslag-theorie uberhaupt op eigenlijk? Ik ben benieuwd...
pi_56392436
quote:
Nee en nee. De gemiddelde Amerikaan heeft geen neger-fobie en Hillary en Obama zullen echt niet running mates worden...
pi_56392493
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:02 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kennedy had zelf toch al echt de eerste stappen gezet hoor, en zijn democratische opvolger LBJ deed de rest dus probeer dit niet weer op de Republikeinen te schuiven.

Waar baseer je deze JFK aanslag-theorie uberhaupt op eigenlijk? Ik ben benieuwd...
http://www.peterrdevries.nl/programma/textprogramma020506tot.htm

De moord op Kennedy was bedacht door de CIA en de "moordenaar" was een geëmigreerde rus die door de CIA was getraind.
DIe was ook onmiddelijk daarna vermoord
zoek maar op: I shot JFK
pi_56392544
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:06 schreef henkway het volgende:

[..]

http://www.peterrdevries.nl/programma/textprogramma020506tot.htm

De moord op Kennedy was bedacht door de CIA en de "moordenaar" was een geëmigreerde rus die door de CIA was getraind.
DIe was ook onmiddelijk daarna vermoord
Omdat Peter R. de Vries dat zegt? Sorry hoor, maar dan moet ik je echt vragen of je misschien een beetje simpel bent...
pi_56392606
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Omdat Peter R. de Vries dat zegt? Sorry hoor, maar dan moet ik je echt vragen of je misschien een beetje simpel bent...
De Vries onderzocht dit verhaal
DVD: I shot JFK (The Real Murderer Reveals His Secret)
pi_56392758
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:10 schreef henkway het volgende:

[..]

De Vries onderzocht dit verhaal
DVD: I shot JFK (The Real Murderer Reveals His Secret)
Prima hoor maar waarom verkondig jij deze theorie als feit boven een van de duizenden anderen!?
pi_56392882
Die vergelijkingen met John F. Kennedy vind ik maar... mjamja... ten eerste, nee, Obama is geen Kennedy. Ten tweede, nee, Obama zou geen Kennedy moeten willen zijn.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:40:48 #154
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56393294
Kennedy was ook niet eens zo'n heel goede president. Lag zo'n beetje met iedereen overhoop. Legerchefs, bedrijfsleven... overal had ie ruzie mee.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56393427
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:48 schreef henkway het volgende:

[..]

Lulkoek. Geloof niet alles wat je op TV ziet.
pi_56393555
goed dat die Obama streng beveiligd wordt.
er zijn vast wel wat white supremacist lieden en andere gekken die hem overhoop willen schieten.
ook nu hij door de Kennedy's wordt gesteund en samen met JFK, RFK en MLK wordt genoemd.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:59:38 #157
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56393728
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
Kennedy was ook niet eens zo'n heel goede president. Lag zo'n beetje met iedereen overhoop. Legerchefs, bedrijfsleven... overal had ie ruzie mee.
Dat klopt. Kurt Cobain was ook niet de meest getalenteerde muzikant van de jaren '90, maar een vroege dood doet wonderen voor je populariteit.
pi_56394087
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:17 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Prima hoor maar waarom verkondig jij deze theorie als feit boven een van de duizenden anderen!?
Dit feit is geloofwaardiger dan het origineel, verklaard tevens de snelle dood van de "dader"
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:26:51 #159
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56394361
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat klopt. Kurt Cobain was ook niet de meest getalenteerde muzikant van de jaren '90, maar een vroege dood doet wonderen voor je populariteit.
Ja, zelfs de vakbonden waren boos op Kennedy. Nou, als zowel het leger als de vakbonden en het bedrijfsleven kwaad op je zijn dan doe je het niet goed.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56395265
Zijn populariteit heeft hij inderdaad vooral te danken aan zijn vroegtijdige en onfortuinlijke houding.

Toch heb ik sinds ik het John F. Kennedy Presidential Library and Museum heb bezocht wel hernieuwde waardering voor hem gekregen; het was een zeer slimme vent met grootste plannen, ik denk dat hij een hoop goede dingen had kunnen doen als hij niet was vermoord.
pi_56395331
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:14 schreef henkway het volgende:

[..]

Dit feit is geloofwaardiger dan het origineel, verklaard tevens de snelle dood van de "dader"
Maar waarom ben je zo gemakkelijk bereid dit te accepteren als waarheid? Je kunt toch wel een beetje kritisch blijven?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:18:51 #162
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56395640
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Zijn populariteit heeft hij inderdaad vooral te danken aan zijn vroegtijdige en onfortuinlijke houding.

Toch heb ik sinds ik het John F. Kennedy Presidential Library and Museum heb bezocht wel hernieuwde waardering voor hem gekregen; het was een zeer slimme vent met grootste plannen, ik denk dat hij een hoop goede dingen had kunnen doen als hij niet was vermoord.
Wat voor grootse plannen?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56400551
Zijn er al exit-polls?
  woensdag 30 januari 2008 @ 00:55:02 #164
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56400958
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:26 schreef Radegast het volgende:
Zijn er al exit-polls?
Ik vrees dat je nog zult moeten wachten tot 02:00. En dan zal het nog wel zó dicht bij elkaar liggen dat de winnaar pas rond 05:30 ofzo wordt bekendgemaakt.
pi_56401322
Some polls closed at 7pm ET, the rest at 8pm ET. Results should be rolling in around 8pm ET. Refresh this post for the latest.

Republicans:

%
29 - McCain
28 - Romney
18 - Giuliani
17 - Huckabee
3 - Paul

<1% Precincts Reported

Democrats: (Don't really count, Florida delegates stripped)

%
58 - Clinton
21 - Obama
17 - Edwards
lollig
pi_56401391
Huckabee kan ook wel opgeven volgens mij.
lollig
pi_56401514
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 01:23 schreef ub40_bboy het volgende:
Some polls closed at 7pm ET, the rest at 8pm ET. Results should be rolling in around 8pm ET. Refresh this post for the latest.

Republicans:

%
29 - McCain
28 - Romney
18 - Giuliani
17 - Huckabee
3 - Paul

<1% Precincts Reported

Democrats: (Don't really count, Florida delegates stripped)

%
58 - Clinton
21 - Obama
17 - Edwards
stemmen is dan ook nutteloos als het niet telt.
wie denken jullie dat er wint in een strijd als : mccain-obama
pi_56401527
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 01:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

stemmen is dan ook nutteloos als het niet telt.
wie denken jullie dat er wint in een strijd als : mccain-obama
Hangt van de economie af en het hangt af van hoe het in Irak gaat.
lollig
  woensdag 30 januari 2008 @ 01:51:39 #169
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_56401570
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 01:46 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ik hoorde op de VRT van een gepensioneerde Amerikaanse legergeneraal die nu in Brussel woont dat McCain net nogal wat steun zou genieten van mensen in het leger die tegen de oorlog in Irak zijn/waren.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_56401592
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 01:46 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

valt me trouwens op dat als je op internet kijk zou je denken dat die ron paul duidelijk de winnaar wordt, iedereen loopt maar te schreeuwen dat die man het echt gaat en moet worden en als het op stemmen aankomt haalt hij relatief amper iets binnen
pi_56401602
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 01:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik hoorde op de VRT van een gepensioneerde Amerikaanse legergeneraal die nu in Brussel woont dat McCain net nogal wat steun zou genieten van mensen in het leger die tegen de oorlog in Irak zijn/waren.
Mccain is een warhero natuurlijk, die man is echt gemarteld in vietnam.
pi_56401636
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 01:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

valt me trouwens op dat als je op internet kijk zou je denken dat die ron paul duidelijk de winnaar wordt, iedereen loopt maar te schreeuwen dat die man het echt gaat en moet worden en als het op stemmen aankomt haalt hij relatief amper iets binnen
Ron Paul is een internet hype.
lollig
pi_56401665
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 02:02 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ron Paul is een internet hype.
volgens cnn legt obama het af op super tuesday als het op de white/latino vote aankomt, dan is hij dus eigenlijk kansloos.
dus zal de strijd wel hillary-mccain worden
pi_56401669
Ik hoop op Obama-Romney.
lollig
pi_56401723
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 02:09 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik hoop op Obama-Romney.
Ik ook dat wint obama dan, ik denk dat het moeilijker is voor obama om de nomination te winnen dan de race tegen een republikein.
  woensdag 30 januari 2008 @ 03:00:24 #176
202940 Diebold
We love the South
pi_56401849
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 02:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik ook dat wint obama dan, ik denk dat het moeilijker is voor obama om de nomination te winnen dan de race tegen een republikein.
De media nog altijd heel vriendelijk voor Hillary, terwijl Obama al maanden volop onder vuur licht.
Mocht ze de nominatie winnen, dan gaan alle remmen los en zijn alle Monica en andere schandalen weer volop in trek. Hillary maakt geen schijn van kans tegen de Republikeinen. Ze zal worden afgeslacht.

Hillary is momenteel een illegaal feestje aan het vieren over een verkiezing in Florida die niet bestaat. Alle kandidaten hebben een contract getekend niet campagne te voeren in Florida omdat deze staat net als Michigan de regels van de partij van de Democraten overtreed. Op deze manier krijgen de Clintons weer de media aandacht, en wie naar het zogenaamde overwinningsfeestje kijkt zou denken dat het een echte verkiezing is. De Clintons zijn overal toe in staat, er bestaat geen limiet voor hen. Zij staan boven het volk, boven alle regels, en het maakt niet uit wie hun campagne financieerd. In hun ogen is opnieuw een plek in het witte huis hun volle recht. Omdat het niet de makkelijke race is waar de Clintons op hadden gerekend is het Bill Clinton naar zijn hoofd gestegen.

Obama heeft een veel grotere kans dan Hillary, niet alleen de polls tonen dat aan, wat voor waarde dat dan mag hebben, Obama heeft de endorsement van een groot aantal vier-sterren generaals, en tot dusver van minimaal 6 governors uit 6 Rode staten. Hillary heeft geen enkele steun gekregen uit Rode Staten.
In deze rode staat Virginia ontmoeten we zelfs Republikeinen die voor Obama gaan stemmen.
Wat opvallend was gisteren voordat de State of the Union Address van President Bush begon, is de aandacht die Obama van de Republikeinen kreeg, terwijl Hillary in een hoekje zat met Biden. Iedereen wilde zijn hand schudden. Hij heeft dan ook bewezen samen te kunnen werken met mensen met anderen ideeen en deze desondanks kan respecteren. De enige kandidaat die de oorlog van de afgelopen 16 jaar tussen Republikeinen en Democraten kan beeindigen.

Hoe dan ook, de Cintons hebben hun zogenaamde "recht" op het witte huis al gehad.
Zoals de Kennedy's gisteren zeiden: "Het is tijd voor een nieuwe generatie om het stokje over te nemen.
Daarmee werd niet alleen Obama bedoeld, maar met name zijn achterban, de Obama movement.

Yes, we can!

"And so, my fellow Americans, ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country." - JFK

[ Bericht 5% gewijzigd door Diebold op 30-01-2008 03:14:24 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 03:01:13 #177
202940 Diebold
We love the South
pi_56401852
Laatste bevestigde nieuws:

Het schema van de Kennedy's voor de aankomende dagen: California, New Mexico en Arizona.

Republikein Arnold Schwarzenegger endorses Obama.
pi_56401870
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 03:01 schreef Diebold het volgende:
Laatste bevestigde nieuws:

Het schema van de Kennedy's voor de aankomende dagen: California, New Mexico en Arizona.

denk je niet dat hillary New York,New jersey,arkansas, en california zeker gaat winnen?
Ik had goede hoop dat obama aan het eind zou winnen maar dat cnn met hun blije statistieken toont aan dat het er allemaal wat minder rooskleurig uitziet.
  woensdag 30 januari 2008 @ 03:19:31 #179
202940 Diebold
We love the South
pi_56401882
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 03:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

denk je niet dat hillary New York,New jersey,arkansas, en california zeker gaat winnen?
Ik had goede hoop dat obama aan het eind zou winnen maar dat cnn met hun blije statistieken toont aan dat het er allemaal wat minder rooskleurig uitziet.
oa CNN is het Hillary netwerk. Daar kijken we niet naar. :-)
C-Span heeft onze voorkeur. Obama heeft al een enorme achterstand ingehaald.
Het gaat om de delegates. Hij hoeft deze staten niet te winnen, zolang hij niet teveel achterstand oploopt in de delegates stand. Mogelijk loopt hij na 5 februari achter. Dat wilt niet zeggen dat ie niet kan winnen.
Obama heeft ondertussen zijn achterstand in Conneticut weggewerkt. Dat is op basis van zijn overwinning in South Carolina alleen. In South Carolina lag hij twee maanden geleden achter met 20 punten, en desondanks versloeg hij Clinton met een landslide. De kennedy endorsement is nog niet in die cijfers inbegrepen, noch de campagne van de Kennedy's in de komende dagen.

Obama maakt een goede kans de primary te winnen, en de beste kans om de general te winnen.
Yes we can!
pi_56401884
quote:
Arnold is een nep-Republikein.
  woensdag 30 januari 2008 @ 03:23:04 #181
202940 Diebold
We love the South
pi_56401886
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 03:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Arnold is een moderate Republikein, zoals er ook moderate Democraten zijn.
Hij is getrouwd met een Kennedy.
pi_56401892
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 03:19 schreef Diebold het volgende:

[..]

CNN is het Hillary netwerk. Daar kijken we niet naar. :-)
Obama heeft al een enorme achterstand ingehaald.
Het gaat om de delegates. Hij hoeft deze staten niet te winnen, zolang hij niet teveel achterstand oploopt in de delegates stand. Mogelijk loopt hij na 5 februari achter. Dat wilt niet zeggen dat ie niet kan winnen.
Obama heeft ondertussen zijn achterstand in Conneticut weggewerkt. Dat is op basis van zijn overwinning in South Carolina alleen. In South Carolina lag hij twee maanden geleden achter met 20 punten, en desondanks versloeg hij Clinton met een landslide. De kennedy endorsement is nog niet in die cijfers inbegrepen, noch de campagne van de Kennedy's in de komende dagen.

Obama maakt een goede kans de primary te winnen, en de beste kans om de general te winnen.
Yes we can!
Ik hoop het zijn er verder nog invloedrijke democraten in die partij behalve de kennedys die obama of clinton steunen
  Trouwste user 2022 woensdag 30 januari 2008 @ 03:26:59 #183
7889 tong80
Spleenheup
pi_56401895
Maar 15 procent voor Guiani. Die heeft en grote fout gemaakt door niet eerder mee te doen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 30 januari 2008 @ 03:27:59 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_56401898
quote:
Ow? Da's nogal opzienbarend, of wordt bedoeld dat ie Obama preferereert boven de andere kandidaten van de Democraten?
  woensdag 30 januari 2008 @ 03:32:34 #185
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56401906
quote:

[..]

Dat zijn deze kandidaten bijna allemaal, zeker als je de gedachten van de 'oude' partij onder de loep neemt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 30 januari 2008 @ 03:36:37 #186
202940 Diebold
We love the South
pi_56401913
Laatste nieuws:
Sinds vandaag is Caroline Kennedy te zien in een reclamespotje dat op nationaal niveau wordt uitgezonden.

http://my.barackobama.com/page/content/caroline_ad
  woensdag 30 januari 2008 @ 03:40:16 #187
202940 Diebold
We love the South
pi_56401919
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 03:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Ow? Da's nogal opzienbarend, of wordt bedoeld dat ie Obama preferereert boven de andere kandidaten van de Democraten?
Het betekent dat ie openlijk zijn steun uitspreekt voor Obama, om de nieuwe President te worden. Hetzelfde als de Kennedy's deden. Hetgeen media aandacht opleverd voor Obama. Of ie actief campagne gaat voeren voor Obama zoals de Kennedy's en John Kerry, en de governors uit de rode staten is ons nog niet bekend.
pi_56401943
mccain's dochter is trouwens best cute:)
  woensdag 30 januari 2008 @ 03:58:05 #189
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56401955
McCain projected winner.

Bye bye Rudi met je briljante strategie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Trouwste user 2022 woensdag 30 januari 2008 @ 04:33:59 #190
7889 tong80
Spleenheup
pi_56401988
Idd Daar zijn een paar foutjes gemaakt

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56402056
Nu hopen dat Huckabee de race verlaat. Dan wint Romney. Maar als Guiliani stopt (wat binnenkort gaat gebeuren) dan wint McCain hoogst waarschijnlijk.

[ Bericht 46% gewijzigd door Lyrebird op 30-01-2008 06:23:52 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 07:50:05 #192
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56402371
Guiliani is de perfecte VP voor McCain, en het zou me niets verbazen als we straks een McCain/Guiliani ticket overhouden....

Het is alleen zo jammer dat McCain zo pro-oorlog in Irak is.....
-
  woensdag 30 januari 2008 @ 07:55:46 #193
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56402412
quote:
Arnold is een van de weinige Republikeinen die de Bush-doctrine niet ziet zitten. Net als Ron Paul trouwens, en in mindere mate Huckabee. Ik vind het dan ook jammer om te zien dat figuren als McCain nog steeds achter Bush staan..... er moet verandering komen in de VS. De Democraten roepen het allang natuurlijk, maar ik ben blij dat er in ieder geval een PAAR Republikeinen zijn die dat ook zien.
-
pi_56402435
echt knap als de democraten dit nog weten te verkloten.

natuurlijk hartstikke leuk als er een eindelijk een vrouw of zwarte president kan worden.
maar is dat het wel waard als de democraten daardoor de kans lopen de verkiezingen te verliezen.

mccain wordt echt wel een zware dobber voor hillary.
pi_56402679
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 07:50 schreef maartena het volgende:
Guiliani is de perfecte VP voor McCain, en het zou me niets verbazen als we straks een McCain/Guiliani ticket overhouden....

Het is alleen zo jammer dat McCain zo pro-oorlog in Irak is.....
Geillinani is ook pro Irak tenminste in Florida, waar hij volledig afgegaan is.
en hij houd er gelijk mee op.

Nee die Obama is een winner, dat straalt ie helemaal uit, net als John Kennedy indertijd ,
jammer voor BiIllary, ik had het hem/haar wel gegund.

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 30-01-2008 08:48:02 ]
pi_56402681
quote:

Mag ik hier een bron van weten? Ik vind er namelijk niks over op cnn / cbs / fox / cspan
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:56:52 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56402967
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 03:32 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat zijn deze kandidaten bijna allemaal, zeker als je de gedachten van de 'oude' partij onder de loep neemt.
De Republikeinen waren toch altijd al de partij van het grootindustrieel? Vrije handel enzo?

Wat is er zo anders geworden? Dat nu ook de Bible Belt op hen stemt?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56403654
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 03:00 schreef Diebold het volgende:
Obama heeft een veel grotere kans dan Hillary, niet alleen de polls tonen dat aan, wat voor waarde dat dan mag hebben, Obama heeft de endorsement van een groot aantal vier-sterren generaals, en tot dusver van minimaal 6 governors uit 6 Rode staten. Hillary heeft geen enkele steun gekregen uit Rode Staten.
Al die endorsements is één grote hype. Met endorsements win je geen verkiezingen. Kerry had in 2004 ook niet echt veel aan Kennedy.
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 03:19 schreef Diebold het volgende:
De kennedy endorsement is nog niet in die cijfers inbegrepen, noch de campagne van de Kennedy's in de komende dagen.
Idem.

Verder geloof ik niet dat het veel invloed gaat hebben op alle staten die op super tuesday gaan stemmen zoals gisteravond in Nova werd uitgesproken. Zullen heus wel een paar gaan omdraaien, maar een grote invloed? No way.

[ Bericht 2% gewijzigd door vw_caddy op 30-01-2008 10:00:04 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_56403969
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat voor grootse plannen?
Oh, dat was meer een algemene opmerking, ik bedoelde niet echt iets specifieks. Zijn beloftes wat betreft burgerrechten kwamen pas onder LBJ echt op gang enzo, maar ik denk dat hij daar zelf ook grote stappen in had gezet als hij had geleefd.
pi_56404008
Ik weet het niet met McCain, ik vraag me af of ie zoveel slimmer is dan Bush en het blijft gewoon een ontzettend oude vent...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')