Pffrt!quote:Op maandag 28 januari 2008 00:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Links genoeg om een Cuba-crisis te veroorzaken en links genoeg om het initiatief in de Koude Oorlog aan de Sovjets te geven.
Florida telt toch niet?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef ub40_bboy het volgende:
Morgen Florida ofniet? Waarom leeft Amerika hier niet man? tering
alleen voor de Democraten telt het niet.quote:
tax cuts for the richquote:Op maandag 28 januari 2008 02:36 schreef Diebold het volgende:
Andere Obama ideeen: Permanente federale belastingverlaging voor 95% van de bevolking
amnestyquote:, oplossen van de illegale immigratie crisis
Een overheid kan geen banen creeeren.quote:en het creeeren van banen op het gebied van het globale klimaat.
- 95% is "the rich" in Amerika? Dat geloof ik niet..Volgens mij zijn die 5% die ontzien worden "the rich".quote:Op maandag 28 januari 2008 21:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
tax cuts for the rich
[..]
Een overheid kan geen banen creeeren.
De republikeinen kennen niet zoiets als "de sterkste schouders de zwaarste lasten".quote:Op maandag 28 januari 2008 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat veel Amerikanen het nog eens zijn ook met the tax cut for the rich. Ik bedoel: je wilt toch hoofdzakelijk een belastingverlaging voor jezelf hebben? En niet voor de bankdirecteur die er toch al warmpjes bij zit?
Sowieso is het trickle down effect ernstig overschat. Wil je echt wat doen voor de middenklasse dan moet je de belastingen van die middenklasse omlaag doen, en niet via een slappe omweg beredeneren dat the tax cuts for the rich ook de middenklasse ten goede komt!
voor zover ik weet doet Hillary overal wel mee.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:45 schreef Susi het volgende:
Stomme vraag misschien, maar waarom ''doet Hillary niet mee'' in bepaalde staten ?
*n00b*
Dat bedoel ik niet eens. Ik bedoel: als je gelooft in lastenverlichting, en gelooft in voorspoed voor de middenklasse, dan ga je toch niet de belastingen van de top verlagen? Dan verlaag je de belastingen van de middenklasse. Ik snap echt niet dat de middenklasse daarin trapt.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:07 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
De republikeinen kennen niet zoiets als "de sterkste schouders de zwaarste lasten".
Och... een oorlogje en een paar defense contracts.... en je komt al een eind.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:38 schreef Lyrebird het volgende:
Een overheid kan geen banen creeeren.
Het is ook een beetje goedkope demagogie: in feite kan de overheid helemaal niets. De overheid kan zaken alleen maar stimuleren. De overheid an sich pakt ook geen boeven, dat doen de agenten. Net zo min als dat de overheid geen banen creeert en die taak overlaat aan de ondernemers/instituten.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Och... een oorlogje en een paar defense contracts.... en je komt al een eind.
En wie doen ook alweer veel van de security en/of bodyguard diensten in Irak?
http://latimesblogs.latim(...)breaking-news-i.htmlquote:Rudy Giuliani appears to be pondering an end to his long pursuit of the Republican presidential nomination.
In a meeting in the back of his chartered plane en route to St. Petersburg, Fla., a short while ago, the onetime, longtime GOP front-runner told a small group of reporters, including The Times' Louise Roug: "The winner of Florida will win the nomination."
He then went on to predict he would win. And his spokeswoman, Maria Comella, said later he was speaking with confidence.
But that's an unusually categorical statement suggesting that only a total first-place upset by Giuliani, who trails both Mitt Romney and John McCain in all major polls for Florida's Republican primary tomorrow, will keep him in the competition, despite previous repeated vows to continue.
Zucht, soms lijkt het wel alsof ik aan een dood paard aan het trekken ben, maar laat ik het nog maar eens proberen.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat veel Amerikanen het nog eens zijn ook met the tax cut for the rich. Ik bedoel: je wilt toch hoofdzakelijk een belastingverlaging voor jezelf hebben? En niet voor de bankdirecteur die er toch al warmpjes bij zit?
Sowieso is het trickle down effect ernstig overschat. Wil je echt wat doen voor de middenklasse dan moet je de belastingen van die middenklasse omlaag doen, en niet via een slappe omweg beredeneren dat the tax cuts for the rich ook de middenklasse ten goede komt!
Een crimineel. Die man hadden ze lang geleden op moeten sluiten.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:34 schreef Klopkoek het volgende:
Net zag ik op Nova Ted Kennedy. Ongelovelijk, wat een demagoog
Wat heeft hij op zijn geweten?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 02:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een crimineel. Die man hadden ze lang geleden op moeten sluiten.
http://www.ytedk.com/quote:
De elite komt er in de VS altijd goed vanaf.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 04:20 schreef ub40_bboy het volgende:
Hmm klinkt niet heel fris. Als het een neger was geweest had hij life in prison gehad.
Zoals O.J. Simpson bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 29 januari 2008 04:20 schreef ub40_bboy het volgende:
Hmm klinkt niet heel fris. Als het een neger was geweest had hij life in prison gehad.
quote:State of the Union: Awkward moment
Posted: 08:30 AM ET
The presidential contenders meet on neutral terrain.
WASHINGTON (CNN) – It could have been a moment for Sens. Barack Obama and Hillary Clinton to demonstrate the civility they say we need in our politics.
Oh, well.
Before the President entered the House Chamber for the State of the Union address, Clinton took a seat three chairs and an aisle away from Obama. While members of Congress were still greeting one another, Clinton crossed the aisle to speak with Democratic Rep. Jim Langvin of Rhode Island, a Clinton supporter. He was seated in front of Obama.
While Clinton was bent over talking to Langvin, who has been in a wheelchair since age 16, the senator sitting next to Barack Obama watched Clinton intently. It was Sen. Ted Kennedy, who had made a splash by endorsing Obama earlier in the day.
Here’s where it could have happened.
When Clinton straightened up, Kennedy quickly reached across Barack Obama to shake Clinton’s hand. She took it. As they spoke, Obama turned away. Then the senators seated to Obama’s right – Ben Nelson and Ken Salazar — both shook Senator Clinton’s hand and talked to her. Instead of doing the same, Obama turned to look at the back of the room. Sen. Claire McCaskill, who has also endorsed Obama and was seated next to Kennedy, reached across the Massachusetts senator — who was still talking to Clinton — and tapped Obama (still twisted toward the back of the room) on the shoulder. McCaskill engaged Obama in conversation until the moment passed.
It all lasted less than five minutes. Neither acknowledged the other all night.
O.J. Simpson behoorde tot de elite. Hij was een beroemde American football speler met een blanke vrouw.quote:
Ik denk niet dat Hillary Obama gaat kiezen als vp.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:13 schreef tgs. het volgende:
Ondanks de steunbetuiging van de Kennedy's zal Obama denk ik Super Tuesday niet redden omdat de gemiddelde Amerikaan nog steeds een soort 'neger-fobie' heeft. Ik hoop wel als Hillary het wordt zij Obama als tweede man kiest want hun samen is een superticket voor de komende jaren.
Je kent de gemiddelde Amerikaan niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:13 schreef tgs. het volgende:
Ondanks de steunbetuiging van de Kennedy's zal Obama denk ik Super Tuesday niet redden omdat de gemiddelde Amerikaan nog steeds een soort 'neger-fobie' heeft. Ik hoop wel als Hillary het wordt zij Obama als tweede man kiest want hun samen is een superticket voor de komende jaren.
De TSA is anders een goed voorbeeldquote:Op maandag 28 januari 2008 22:54 schreef Klopkoek het volgende:
Het is ook een beetje goedkope demagogie: in feite kan de overheid helemaal niets. De overheid kan zaken alleen maar stimuleren. De overheid an sich pakt ook geen boeven, dat doen de agenten. Net zo min als dat de overheid geen banen creeert en die taak overlaat aan de ondernemers/instituten.
Ik denk dat de VS eerder een president als Barack Obamba krijgt dan dat een Surinamer in Nederland verkozen wordt tot premier. En een Christelijke Abdul Mohamed die toevallig CDA partijleider wordt kan het ook schudden. Zo tolerant zijn we in Nederland niet... (meer?).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:17 schreef Monidique het volgende:
Sterker nog, ik denk dat kleur meer van belang is in tolerant Nederland. Maar! Ik denk ook niet dat Obama's huidskleur nu zo ontzettend in zijn voordeel werkt.
02:00 Nederlandse tijd, dacht ik.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:33 schreef Hooghoudt het volgende:
Weet iemand hier hoe laat de stembussen in Florida vanavond sluiten?
Waar wordt dat gedaan?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:12 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Mag ik vragen waarom Iowa in procenten weergegeven wordt, en bijvoorbeeld New Hampshire in kiesmannen/afgevaardigden/whatever?
En hij doet ook wel denken aan Kennedy ,blijft jammer dat hij die de pijp uit moest om een zinloze fullscale Vietnamoorlog te kunnen beginnen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je kent de gemiddelde Amerikaan niet.
Amerikanen hebben net als alle Westerlingen een enorm schuldgevoel over van alles en nog wat. Het schuldgevoel vanwege de slavernij zit heel erg diep, vooral bij de Democraten. Ik denk dat het juist in het voordeel van Obama werkt dat hij zwart is.
Kennedy had zelf toch al echt de eerste stappen gezet hoor, en zijn democratische opvolger LBJ deed de rest dus probeer dit niet weer op de Republikeinen te schuiven.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:48 schreef henkway het volgende:
[..]
En hij doet ook wel denken aan Kennedy ,blijft jammer dat hij die de pijp uit moest om een zinloze fullscale Vietnamoorlog te kunnen beginnen.
Nee en nee. De gemiddelde Amerikaan heeft geen neger-fobie en Hillary en Obama zullen echt niet running mates worden...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:13 schreef tgs. het volgende:
http://www.peterrdevries.nl/programma/textprogramma020506tot.htmquote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:02 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Kennedy had zelf toch al echt de eerste stappen gezet hoor, en zijn democratische opvolger LBJ deed de rest dus probeer dit niet weer op de Republikeinen te schuiven.
Waar baseer je deze JFK aanslag-theorie uberhaupt op eigenlijk? Ik ben benieuwd...
Omdat Peter R. de Vries dat zegt? Sorry hoor, maar dan moet ik je echt vragen of je misschien een beetje simpel bent...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:06 schreef henkway het volgende:
[..]
http://www.peterrdevries.nl/programma/textprogramma020506tot.htm
De moord op Kennedy was bedacht door de CIA en de "moordenaar" was een geëmigreerde rus die door de CIA was getraind.
DIe was ook onmiddelijk daarna vermoord
De Vries onderzocht dit verhaalquote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Omdat Peter R. de Vries dat zegt? Sorry hoor, maar dan moet ik je echt vragen of je misschien een beetje simpel bent...
Prima hoor maar waarom verkondig jij deze theorie als feit boven een van de duizenden anderen!?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:10 schreef henkway het volgende:
[..]
De Vries onderzocht dit verhaal
DVD: I shot JFK (The Real Murderer Reveals His Secret)
Lulkoek. Geloof niet alles wat je op TV ziet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:48 schreef henkway het volgende:
[..]
En hij doet ook wel denken aan Kennedy ,blijft jammer dat hij die de pijp uit moest om een zinloze fullscale Vietnamoorlog te kunnen beginnen.
Dat klopt. Kurt Cobain was ook niet de meest getalenteerde muzikant van de jaren '90, maar een vroege dood doet wonderen voor je populariteit.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
Kennedy was ook niet eens zo'n heel goede president. Lag zo'n beetje met iedereen overhoop. Legerchefs, bedrijfsleven... overal had ie ruzie mee.
Dit feit is geloofwaardiger dan het origineel, verklaard tevens de snelle dood van de "dader"quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:17 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Prima hoor maar waarom verkondig jij deze theorie als feit boven een van de duizenden anderen!?
Ja, zelfs de vakbonden waren boos op Kennedy. Nou, als zowel het leger als de vakbonden en het bedrijfsleven kwaad op je zijn dan doe je het niet goed.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat klopt. Kurt Cobain was ook niet de meest getalenteerde muzikant van de jaren '90, maar een vroege dood doet wonderen voor je populariteit.
Maar waarom ben je zo gemakkelijk bereid dit te accepteren als waarheid? Je kunt toch wel een beetje kritisch blijven?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:14 schreef henkway het volgende:
[..]
Dit feit is geloofwaardiger dan het origineel, verklaard tevens de snelle dood van de "dader"
Wat voor grootse plannen?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Zijn populariteit heeft hij inderdaad vooral te danken aan zijn vroegtijdige en onfortuinlijke houding.
Toch heb ik sinds ik het John F. Kennedy Presidential Library and Museum heb bezocht wel hernieuwde waardering voor hem gekregen; het was een zeer slimme vent met grootste plannen, ik denk dat hij een hoop goede dingen had kunnen doen als hij niet was vermoord.
Ik vrees dat je nog zult moeten wachten tot 02:00. En dan zal het nog wel zó dicht bij elkaar liggen dat de winnaar pas rond 05:30 ofzo wordt bekendgemaakt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:26 schreef Radegast het volgende:
Zijn er al exit-polls?
stemmen is dan ook nutteloos als het niet telt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 01:23 schreef ub40_bboy het volgende:
Some polls closed at 7pm ET, the rest at 8pm ET. Results should be rolling in around 8pm ET. Refresh this post for the latest.
Republicans:
%
29 - McCain
28 - Romney
18 - Giuliani
17 - Huckabee
3 - Paul
<1% Precincts Reported
Democrats: (Don't really count, Florida delegates stripped)
%
58 - Clinton
21 - Obama
17 - Edwards
Hangt van de economie af en het hangt af van hoe het in Irak gaat.quote:Op woensdag 30 januari 2008 01:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
stemmen is dan ook nutteloos als het niet telt.
wie denken jullie dat er wint in een strijd als : mccain-obama
Ik hoorde op de VRT van een gepensioneerde Amerikaanse legergeneraal die nu in Brussel woont dat McCain net nogal wat steun zou genieten van mensen in het leger die tegen de oorlog in Irak zijn/waren.quote:Op woensdag 30 januari 2008 01:46 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hangt van de economie af en het hangt af van hoe het in Irak gaat.
valt me trouwens op dat als je op internet kijk zou je denken dat die ron paul duidelijk de winnaar wordt, iedereen loopt maar te schreeuwen dat die man het echt gaat en moet worden en als het op stemmen aankomt haalt hij relatief amper iets binnenquote:Op woensdag 30 januari 2008 01:46 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hangt van de economie af en het hangt af van hoe het in Irak gaat.
Mccain is een warhero natuurlijk, die man is echt gemarteld in vietnam.quote:Op woensdag 30 januari 2008 01:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik hoorde op de VRT van een gepensioneerde Amerikaanse legergeneraal die nu in Brussel woont dat McCain net nogal wat steun zou genieten van mensen in het leger die tegen de oorlog in Irak zijn/waren.
Ron Paul is een internet hype.quote:Op woensdag 30 januari 2008 01:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
valt me trouwens op dat als je op internet kijk zou je denken dat die ron paul duidelijk de winnaar wordt, iedereen loopt maar te schreeuwen dat die man het echt gaat en moet worden en als het op stemmen aankomt haalt hij relatief amper iets binnen
volgens cnn legt obama het af op super tuesday als het op de white/latino vote aankomt, dan is hij dus eigenlijk kansloos.quote:
Ik ook dat wint obama dan, ik denk dat het moeilijker is voor obama om de nomination te winnen dan de race tegen een republikein.quote:Op woensdag 30 januari 2008 02:09 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik hoop op Obama-Romney.
De media nog altijd heel vriendelijk voor Hillary, terwijl Obama al maanden volop onder vuur licht.quote:Op woensdag 30 januari 2008 02:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ook dat wint obama dan, ik denk dat het moeilijker is voor obama om de nomination te winnen dan de race tegen een republikein.
denk je niet dat hillary New York,New jersey,arkansas, en california zeker gaat winnen?quote:Op woensdag 30 januari 2008 03:01 schreef Diebold het volgende:
Laatste bevestigde nieuws:
Het schema van de Kennedy's voor de aankomende dagen: California, New Mexico en Arizona.
Republikein Arnold Schwarzenegger endorses Obama.
oa CNN is het Hillary netwerk. Daar kijken we niet naar. :-)quote:Op woensdag 30 januari 2008 03:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
denk je niet dat hillary New York,New jersey,arkansas, en california zeker gaat winnen?
Ik had goede hoop dat obama aan het eind zou winnen maar dat cnn met hun blije statistieken toont aan dat het er allemaal wat minder rooskleurig uitziet.
Arnold is een nep-Republikein.quote:Op woensdag 30 januari 2008 03:01 schreef Diebold het volgende:
Arnold is een moderate Republikein, zoals er ook moderate Democraten zijn.quote:
Ik hoop hetquote:Op woensdag 30 januari 2008 03:19 schreef Diebold het volgende:
[..]
CNN is het Hillary netwerk. Daar kijken we niet naar. :-)
Obama heeft al een enorme achterstand ingehaald.
Het gaat om de delegates. Hij hoeft deze staten niet te winnen, zolang hij niet teveel achterstand oploopt in de delegates stand. Mogelijk loopt hij na 5 februari achter. Dat wilt niet zeggen dat ie niet kan winnen.
Obama heeft ondertussen zijn achterstand in Conneticut weggewerkt. Dat is op basis van zijn overwinning in South Carolina alleen. In South Carolina lag hij twee maanden geleden achter met 20 punten, en desondanks versloeg hij Clinton met een landslide. De kennedy endorsement is nog niet in die cijfers inbegrepen, noch de campagne van de Kennedy's in de komende dagen.
Obama maakt een goede kans de primary te winnen, en de beste kans om de general te winnen.
Yes we can!
Ow? Da's nogal opzienbarend, of wordt bedoeld dat ie Obama preferereert boven de andere kandidaten van de Democraten?quote:Op woensdag 30 januari 2008 03:01 schreef Diebold het volgende:
Dat zijn deze kandidaten bijna allemaal, zeker als je de gedachten van de 'oude' partij onder de loep neemt.quote:
Het betekent dat ie openlijk zijn steun uitspreekt voor Obama, om de nieuwe President te worden. Hetzelfde als de Kennedy's deden. Hetgeen media aandacht opleverd voor Obama. Of ie actief campagne gaat voeren voor Obama zoals de Kennedy's en John Kerry, en de governors uit de rode staten is ons nog niet bekend.quote:Op woensdag 30 januari 2008 03:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow? Da's nogal opzienbarend, of wordt bedoeld dat ie Obama preferereert boven de andere kandidaten van de Democraten?
Arnold is een van de weinige Republikeinen die de Bush-doctrine niet ziet zitten. Net als Ron Paul trouwens, en in mindere mate Huckabee. Ik vind het dan ook jammer om te zien dat figuren als McCain nog steeds achter Bush staan..... er moet verandering komen in de VS. De Democraten roepen het allang natuurlijk, maar ik ben blij dat er in ieder geval een PAAR Republikeinen zijn die dat ook zien.quote:Op woensdag 30 januari 2008 03:21 schreef Lyrebird het volgende:
Arnold is een nep-Republikein.
Geillinani is ook pro Irak tenminste in Florida, waar hij volledig afgegaan is.quote:Op woensdag 30 januari 2008 07:50 schreef maartena het volgende:
Guiliani is de perfecte VP voor McCain, en het zou me niets verbazen als we straks een McCain/Guiliani ticket overhouden....
Het is alleen zo jammer dat McCain zo pro-oorlog in Irak is.....
Mag ik hier een bron van weten? Ik vind er namelijk niks over op cnn / cbs / fox / cspanquote:Op woensdag 30 januari 2008 03:01 schreef Diebold het volgende:
De Republikeinen waren toch altijd al de partij van het grootindustrieel? Vrije handel enzo?quote:Op woensdag 30 januari 2008 03:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat zijn deze kandidaten bijna allemaal, zeker als je de gedachten van de 'oude' partij onder de loep neemt.
Al die endorsements is één grote hype. Met endorsements win je geen verkiezingen. Kerry had in 2004 ook niet echt veel aan Kennedy.quote:Op woensdag 30 januari 2008 03:00 schreef Diebold het volgende:
Obama heeft een veel grotere kans dan Hillary, niet alleen de polls tonen dat aan, wat voor waarde dat dan mag hebben, Obama heeft de endorsement van een groot aantal vier-sterren generaals, en tot dusver van minimaal 6 governors uit 6 Rode staten. Hillary heeft geen enkele steun gekregen uit Rode Staten.
Idem.quote:Op woensdag 30 januari 2008 03:19 schreef Diebold het volgende:
De kennedy endorsement is nog niet in die cijfers inbegrepen, noch de campagne van de Kennedy's in de komende dagen.
Oh, dat was meer een algemene opmerking, ik bedoelde niet echt iets specifieks. Zijn beloftes wat betreft burgerrechten kwamen pas onder LBJ echt op gang enzo, maar ik denk dat hij daar zelf ook grote stappen in had gezet als hij had geleefd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |