abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 januari 2008 @ 03:09:24 #101
202940 Diebold
We love the South
pi_56354704
Grappig overigens om de steun van ook Nederlanders te zien op de Amerikaanse Obama web site.
Inmiddels is er een gloed nieuwe web site: expats for Obama
De Nederlandse versie is Netherlands for Obama.
Er zijn 11 delegates te verdelen onder onze expats.

http://my.barackobama.com/page/group/netherlandsforobama
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
Members of Veterans for Obama. Yes, we can!
  maandag 28 januari 2008 @ 05:45:45 #102
202940 Diebold
We love the South
pi_56354922
C-Span bevestigd net dat niet alleen Caroline Kennedy, maar ook Ted Kennedy bij de Obama rally in de American University in Washington DC aanwezig zullen zijn, de universiteit waar John F. Kennedy op 10 juni 1963 een van zijn meest beroemde speeches gaf:
Quote JFK 10 juni 1963: " Te veel mensen denken dat het onmogelijk is. Dat het onwerkelijk is. Dat is een gevaarlijk en verslagen geloof. Mensen kunnen zo groot zijn als ze zelf willen."

Online te bekijken via www.c-span.org maandag om 10.30AM EST OF 16.30 Nederlandse tijd

nog niet zelf bevestigd: Bill Clinton zou getracht te hebben deze laatste endorsement te vertragen om Hillary een handje te helpen in Florida as dinsdag om haar een momentum te leveren voor 5 feb. Senator Ted Kennedy zou geweigerd hebben Bill's telefoontje te beantwoorden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Diebold op 28-01-2008 06:00:00 ]
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
Members of Veterans for Obama. Yes, we can!
  maandag 28 januari 2008 @ 11:53:52 #103
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_56358905
TVP
Wie, ik?
pi_56362558
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Links genoeg om een Cuba-crisis te veroorzaken en links genoeg om het initiatief in de Koude Oorlog aan de Sovjets te geven.
Pffrt!
pi_56363448
Die steun die Obama krijgt, nou, dat is best aardig.
pi_56369302
Morgen Florida ofniet? Waarom leeft Amerika hier niet man? tering
lollig
pi_56369355
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef ub40_bboy het volgende:
Morgen Florida ofniet? Waarom leeft Amerika hier niet man? tering
Florida telt toch niet?
pi_56369592
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:07 schreef Radegast het volgende:

[..]

Florida telt toch niet?
alleen voor de Democraten telt het niet.
omdat o.a. deze staat de datum van de primary vooruit had geschoven tegen de wil in van het landelijke partijbestuur.

maar de Democraten doen toch mee voor 'het momentum'.
Michigan telt ook niet mee, maar daar deed alleen Hillary mee.

als er na super tuesday nog geen duidelijke winnaar is kan Hillary gaan proberen om Michigan en Florida toch mee te laten tellen op een bepaalde manier.
want het zijn erg veel gedelegeerden uit deze staten.
en omdat Obama niet mee deed in Michigan kan het dan doorslaggevend zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 28-01-2008 20:20:44 ]
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56371489
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:07 schreef Radegast het volgende:

[..]

Florida telt toch niet?
Voor de republikeinen wel en die strijd is nou juist zo interessant.
lollig
pi_56371577
quote:
Op maandag 28 januari 2008 02:36 schreef Diebold het volgende:
Andere Obama ideeen: Permanente federale belastingverlaging voor 95% van de bevolking
tax cuts for the rich
quote:
, oplossen van de illegale immigratie crisis
amnesty
quote:
en het creeeren van banen op het gebied van het globale klimaat.
Een overheid kan geen banen creeeren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 28 januari 2008 @ 21:45:00 #111
202348 Susi
Temple of Love
pi_56371703
Stomme vraag misschien, maar waarom ''doet Hillary niet mee'' in bepaalde staten ?

*n00b*
  maandag 28 januari 2008 @ 21:57:40 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56371998
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat veel Amerikanen het nog eens zijn ook met the tax cut for the rich. Ik bedoel: je wilt toch hoofdzakelijk een belastingverlaging voor jezelf hebben? En niet voor de bankdirecteur die er toch al warmpjes bij zit?

Sowieso is het trickle down effect ernstig overschat. Wil je echt wat doen voor de middenklasse dan moet je de belastingen van die middenklasse omlaag doen, en niet via een slappe omweg beredeneren dat the tax cuts for the rich ook de middenklasse ten goede komt!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56372035
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

tax cuts for the rich

[..]

- 95% is "the rich" in Amerika? Dat geloof ik niet..Volgens mij zijn die 5% die ontzien worden "the rich".
- Als de overheid opdracht geeft tot wegenbouw, wie bouwen die wegen dan , de kaboutertjes? Of iets passender:
als de overheid opdracht geeft tot productie van kogelvrije vesten, tanks, mobiele kantines, barakken, munitie,
olietransportleidingen, etc. etc. .. Ook de kaboutertjes? De overheid kan wel degelijk banen creeren. Bij Halliburton
weten ze daar alles van.
pi_56372221
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat veel Amerikanen het nog eens zijn ook met the tax cut for the rich. Ik bedoel: je wilt toch hoofdzakelijk een belastingverlaging voor jezelf hebben? En niet voor de bankdirecteur die er toch al warmpjes bij zit?

Sowieso is het trickle down effect ernstig overschat. Wil je echt wat doen voor de middenklasse dan moet je de belastingen van die middenklasse omlaag doen, en niet via een slappe omweg beredeneren dat the tax cuts for the rich ook de middenklasse ten goede komt!
De republikeinen kennen niet zoiets als "de sterkste schouders de zwaarste lasten".
lollig
pi_56372330
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:45 schreef Susi het volgende:
Stomme vraag misschien, maar waarom ''doet Hillary niet mee'' in bepaalde staten ?

*n00b*
voor zover ik weet doet Hillary overal wel mee.
Obama niet in Michigan, de reden hiervoor staat een paar berichten hierboven.

http://www.washingtonpost(...)AR2007120100722.html
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 28 januari 2008 @ 22:34:15 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56373008
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:07 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

De republikeinen kennen niet zoiets als "de sterkste schouders de zwaarste lasten".
Dat bedoel ik niet eens. Ik bedoel: als je gelooft in lastenverlichting, en gelooft in voorspoed voor de middenklasse, dan ga je toch niet de belastingen van de top verlagen? Dan verlaag je de belastingen van de middenklasse. Ik snap echt niet dat de middenklasse daarin trapt.

Net zag ik op Nova Ted Kennedy. Ongelovelijk, wat een demagoog
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 28 januari 2008 @ 22:35:01 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56373029
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:38 schreef Lyrebird het volgende:
Och... een oorlogje en een paar defense contracts.... en je komt al een eind.
En wie doen ook alweer veel van de security en/of bodyguard diensten in Irak?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 28 januari 2008 @ 22:54:08 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56373546
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Och... een oorlogje en een paar defense contracts.... en je komt al een eind.
En wie doen ook alweer veel van de security en/of bodyguard diensten in Irak?
Het is ook een beetje goedkope demagogie: in feite kan de overheid helemaal niets. De overheid kan zaken alleen maar stimuleren. De overheid an sich pakt ook geen boeven, dat doen de agenten. Net zo min als dat de overheid geen banen creeert en die taak overlaat aan de ondernemers/instituten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56373864
tja, wat kun je ervan zeggen?
pi_56374946
quote:
Rudy Giuliani appears to be pondering an end to his long pursuit of the Republican presidential nomination.

In a meeting in the back of his chartered plane en route to St. Petersburg, Fla., a short while ago, the onetime, longtime GOP front-runner told a small group of reporters, including The Times' Louise Roug: "The winner of Florida will win the nomination."

He then went on to predict he would win. And his spokeswoman, Maria Comella, said later he was speaking with confidence.

But that's an unusually categorical statement suggesting that only a total first-place upset by Giuliani, who trails both Mitt Romney and John McCain in all major polls for Florida's Republican primary tomorrow, will keep him in the competition, despite previous repeated vows to continue.
http://latimesblogs.latim(...)breaking-news-i.html
pi_56376596
Tsjah Giuliani, goed plan om in Florida te beginnen.
lollig
pi_56376897
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:57 schreef Klopkoek het volgende:

Zucht, soms lijkt het wel alsof ik aan een dood paard aan het trekken ben, maar laat ik het nog maar eens proberen.

De tax cuts for the rich zijn een fabeltje. De tax cuts for the rich waren zo ontworpen dat vooral mensen die belasting betaalden ("the rich") daar het meest van profiteerden. Maar nadat GWB de eerste tax cuts for the rich invoerde, bleek dat mensen met een laag inkomen, of mensen zonder inkomen - zoals studenten - , plotseling meer geld van de belasting terugkregen dan dat ze aan belasting hadden betaald.

Op de een of andere manier kregen de Democraten het toch voor elkaar om dit plan te voorzien van een sticker "tax cuts for the rich".
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_56376910
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:34 schreef Klopkoek het volgende:
Net zag ik op Nova Ted Kennedy. Ongelovelijk, wat een demagoog
Een crimineel. Die man hadden ze lang geleden op moeten sluiten.
pi_56377097
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 02:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een crimineel. Die man hadden ze lang geleden op moeten sluiten.
Wat heeft hij op zijn geweten?
lollig
pi_56377139
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 03:32 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Wat heeft hij op zijn geweten?
http://www.ytedk.com/

Objectiever, want het komt van Wikepedia , http://en.wikipedia.org/wiki/Chappaquiddick_incident.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')