abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:23:12 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56257235
Of helemaal niets natuurlijk.

Anyway. [CENTRAAL] - 2012 vorige topic. En de oppo met dank aan Dongorgon

Omdat her en der topics over 2012 worden geopend, waar veelal dingen worden herhaald, leek het mij wel wat om een centraal 2012 topic te starten. Hier kun je dus alles vinden en plaatsen over 2012. Mettertijd krijg je dus een aardig verzameltopic die eventueel gekopieerd kan worden naar Fok! Wiki TRU.

Om de openingspost wat aantrekkelijker te maken hieronder wat links naar informatie over 2012:

Seriewoordenaar.nl

2012 - Een galactische visie
2012 - Hoe kan bewijstzijn veranderen?
2012 - Jihad in spijkerbroek
2012 - Up, up and away
2012 - Vaak gestelde vragen

2012 in het graan?
2012, het zal allemaal wel...
Change 2012: wie wil ons wat vertellen?
De 12e planeet - een terugkeer in 2012?

Dossierx.nl

2012: Inleiding
2012: Poolverschuiving Deel 1
2012: Poolverschuiving Deel 2
2012: Poolverschuiving Deel 3
2012: De oude volken en hun herkomst Deel 1: Atlantis

2012: Precessie
De vele gezichten van de ondergang Deel 1
De vele gezichten van de ondergang Deel 2
De vele gezichten van de ondergang Deel 3
Filmverslag, the Year Zero

De Mayakalenders en hun relatie met het magische jaar 2012 Deel 1
De Mayakalenders en hun relatie met het magische jaar 2012 Deel 2
De Mayakalenders en hun relatie met het magische jaar 2012 Deel 3
2012: Ingezonden brief aan Dossierx
2012: Jenkins corrigeert astronoom Dr. Strous
Het witte paard aan het eind der tijden

Andere website's met info over 2012

http://www.alignment2012.com TIP
http://www.daanspeak.com/1/Metafysiek.html
http://www.goto2012.nl/
http://www.theglobal2012.com/
http://www.thebiggestsecret.org/forum

Portalen

2012.pagina.nl
2012.jouwpagina.nl

Fok! terugblikken

2012 het einde van de wereld zoals wij die kennen?? :D
december 2012
Nieuwe theorie van bestaan Internet rond tijd Jezus
12 december 2012... (en 9 september 1999)...
[2012] Begin bij jezelf
Wie gelooft dat 21-12-2012 de wereld vergaat??
op zoek naar uiteenzettingen rond 2012 !

Natuurlijk worden hier de nodige vragen beantwoord en gaan we volop in discussie met elkaar!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:27:52 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56257354
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:44 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ja niet alles is waarneembaar, maar je stelt zelf al dat we veel zaken ontdekken op basis van zijn effecten. Uitgaande van jouw theorie, moet deze planeet zulke dramatische effecten in ons zonnestelsel veroorzaken (nu al, anders kan het niet in 2012 al passeren) dat we hem nu toch echt al gezien zouden moeten hebben. Zoiets is bijna niet te missen.
Er zijn ook aardig wat effecten in het zonnestelsel die nog steeds helemaal niet verklaarbaar zijn dus weten ze ook niet waar ze naar moeten zoeken of waar ze het uberhaupt moeten zoeken en in het heelal als je daar gaat zoeken naar iets maar je weet niet waar je naar zoekt dan kan je lang zoeken zonder iets te vinden natuurlijk.
quote:
De zaken die jij noemt zijn objecten die enorm ver weg staan en van zulke kleine afmetingen zijn én met zulke lage snelheden voortbewegen dat ze erg weinig effecten veroorzaken in het zonnestelsel. Daarom worden ze ook pas zo laat ontdekt.
Ok, duidelijk, maar je hebt het de hele tijd over de onwaarschijnlijke snelheid dat zo'n planeet moet hebben om nog op tijd binnen te komen hè?

As je bedenkt dat een eventuele planeet nog bijna 5 jaar heeft om binnen te komen zeilen dan hoeft hij nog niet eens zo absurd snel te gaan lijkt me, als hij ongeveer de selheid heeft van die van de aarde in km/u dan nog hoeft het niet gezien te worden op het moment, omdat ze niet weten waar ze moeten zoeken dus. Wie weet komt ie wel op een zodanig ongunstige hoek dat er relatief weinig telescopen zijn die ernaar kunnen zoeken. ( en hebben ze in de tachtiger jaren maar een telescoop op het observatorium gegooid om dat nou net wel te kunnen ) Oh en die blauwe bol is natuurlijk de aarde en die rooie die ander, mocht daar nog enige twijfel over zijn . En nee, niet op schaal gedaan want dat kost wel meer dan 3 minuten paintwerk.
quote:
[..]

Dat heb ik al meerdere keren bevestigd maar dat is in dit geval helaas geen argument . Dat we nog bij lange na niet alles ontdekt hebben wil niet zeggen dat opeens alles maar zomaar kan .
[..]
Klopt, maar op basis van onvolledige informatie kan je ook niets zomaar uitsluiten . Wat nu misschien onwaarschijnlijk lijkt kan in het licht van nieuwe informatie opeens wel goed mogelijk zijn. En om maar even duidelijk te zijn; ik ben er niet heilig van overtuigd dat het de enige optie is in de hele lange lijn aan opties inclusief de mogelijkheid dat de mensheid 2013 in wandelt zonder ook maar iets raars gemerkt te hebben. Behalve dan dat er vast wel weer een paar sektes collectief inslapen of mensen in de kruipruimte van hun huis zitten met 2 jaar aan geblikt voer .
quote:
Zie mijn voorgaande stuk. Waarom denk je dat hij zo moeilijk te bespeuren was? Hij is klein, beweegt langzaam en veroorzaakt nauwelijks effect. Zoiets vliegt niet even binnen vier jaar naar de aarde. Als dat wel zo is (en moet je voor de gein maar eens uitrekenen wat voor onmogelijke snelheid dit object dan zou moeten hebben) dan hebben we het niet meer over een planeet, maar een ruimteschip.
Klopt dat ding beweegt ook niet bijster snel of zelfs helemaal niet maar ook omdat ie zodanig weinig straling uitzend en koud is dat de normale telescopen er zomaar langsheen kijken en wie weet heeft een eventuele langskomende planeet ook een paar van die eigenschappen waardoor ie nog niet is opgepikt. Het universum is toch wel redelijk immens en ookal zien we het in Nederland niet zo vaak het is ook erg druk zullen we maar zeggen . De eerste keer dat het mij in Frankrijk opviel dacht ik dat het een wolk was maar het was de melkweg. Het blijft toch zoeken naar een naald in een berg naalden. En wie weet is het ook een relatief klein ding maar ook zoiets kan aardig wat schade aanrichten met een beetje pech.
quote:
[..]

Zou kunnen, vooral aangezien er astronomisch gezien geen opzienbarende dingen zijn voorspeld voor 2012. Maar dan zou ik nog niet voor een planeet gaan. Misschien voor een standaard komeetje ofzo.
Naja, mocht het zo zijn dat de oude legendes over de zondvloed op een bepaalde manier waar zijn ( in de zin van een daadwerkelijke vloedgolf en wereldrampen tot en met in de oude oudheid ) dan is het mogelijkerwijs wel te wijten aan zo'n langrazend object. Het zou ook een mogelijke verklaring zijn van wat er in de alternatieve geschiedenis al jaren hip is dat wij niet de eerste technisch vergevorderde bevolking zijn op deze aardkloot. Want wat kan een beschaving beter kapot krijgen dan een planeet/grote meteoriet/[whatever] die ervoor zorgt dat ( natte vinger in de lucht houdt) 90% van de bevolking kassiewijlen gaat en dus de hele beschaving in elkaar klapt door welke oorzaak dan ook. Hup, Atlantisbeschaving weg, techniek weg ( niet genoeg technische kennis om het wederop te bouwen etc.), overgebleven bevolking getraumatiseerd. Uiteindelijk zijn er dan toch nog een paar volkeren die nog iets overhouden van de oude kennis en een verklaring zoeken voor de vorige verrassing, waarna ze een poging doen om deze informatie te delen met eventuele toekomstige generaties ( ).
quote:
[..]

Toch nog iets
Ja duh, het zou toch wel redelijk ziekjes zijn om ook daadwerkelijk op zoiets als een langsrazende ( ) planeet te hopen. Doe mij maar lekker rustig aan, alsof je kalmpjes in een warm bad glijdt.
Vrijheid
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:28:30 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_56257378
Puik topic maak je er van Jogy
The truth was in here.
pi_56257935
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Er zijn ook aardig wat effecten in het zonnestelsel die nog steeds helemaal niet verklaarbaar zijn dus weten ze ook niet waar ze naar moeten zoeken of waar ze het uberhaupt moeten zoeken en in het heelal als je daar gaat zoeken naar iets maar je weet niet waar je naar zoekt dan kan je lang zoeken zonder iets te vinden natuurlijk.
Mooie zin . Laat ik het zo zeggen: men zoekt op basis van wat we nu al weten. Kan best zijn dat we dan wat missen, maar daar moeten we het nu mee doen.
quote:
Ok, duidelijk, maar je hebt het de hele tijd over de onwaarschijnlijke snelheid dat zo'n planeet moet hebben om nog op tijd binnen te komen hè?

[ afbeelding ]

As je bedenkt dat een eventuele planeet nog bijna 5 jaar heeft om binnen te komen zeilen dan hoeft hij nog niet eens zo absurd snel te gaan lijkt me, als hij ongeveer de selheid heeft van die van de aarde in km/u dan nog hoeft het niet gezien te worden op het moment, omdat ze niet weten waar ze moeten zoeken dus. Wie weet komt ie wel op een zodanig ongunstige hoek dat er relatief weinig telescopen zijn die ernaar kunnen zoeken. ( en hebben ze in de tachtiger jaren maar een telescoop op het observatorium gegooid om dat nou net wel te kunnen ) Oh en die blauwe bol is natuurlijk de aarde en die rooie die ander, mocht daar nog enige twijfel over zijn . En nee, niet op schaal gedaan want dat kost wel meer dan 3 minuten paintwerk.
Een object dat groter is dan de aarde zelf, met dezelfde snelheid als de aarde om de zon? Joog, ik vind je theorie mooi maar dan is dat object in 2011 al te zien als een object dat 5x groter is dan de maan. Daar heb je geen telescoop voor nodig, maar gewoon je eigen ogen. Terugredenerend naar nu en met de snelheid van de aarde, dan zou hij nu al te zien moeten zijn als een kleinere versie van de maan. Snap je mijn punt? Zelfs als het object maar 1/3 is van de aarde en een hogere snelheid heeft, dan nog zou hij nu net zo goed te zien moeten zijn als Venus in de winter. Daar zijn geen instrumenten voor nodig.
quote:
Klopt, maar op basis van onvolledige informatie kan je ook niets zomaar uitsluiten . Wat nu misschien onwaarschijnlijk lijkt kan in het licht van nieuwe informatie opeens wel goed mogelijk zijn. En om maar even duidelijk te zijn; ik ben er niet heilig van overtuigd dat het de enige optie is in de hele lange lijn aan opties inclusief de mogelijkheid dat de mensheid 2013 in wandelt zonder ook maar iets raars gemerkt te hebben. Behalve dan dat er vast wel weer een paar sektes collectief inslapen of mensen in de kruipruimte van hun huis zitten met 2 jaar aan geblikt voer .
Well, ik zou een slechte wetenschapper zijn als ik mogelijkheden zou moeten uitsluiten, dus ok. Maar ik kan nog wel iets zeggen over de waarschijnlijkheid van de theorie.
quote:
Klopt dat ding beweegt ook niet bijster snel of zelfs helemaal niet maar ook omdat ie zodanig weinig straling uitzend en koud is dat de normale telescopen er zomaar langsheen kijken en wie weet heeft een eventuele langskomende planeet ook een paar van die eigenschappen waardoor ie nog niet is opgepikt. Het universum is toch wel redelijk immens en ookal zien we het in Nederland niet zo vaak het is ook erg druk zullen we maar zeggen . De eerste keer dat het mij in Frankrijk opviel dacht ik dat het een wolk was maar het was de melkweg. Het blijft toch zoeken naar een naald in een berg naalden. En wie weet is het ook een relatief klein ding maar ook zoiets kan aardig wat schade aanrichten met een beetje pech.
Zeker, daarom worden kometen ook zo gevreesd. Die worden lang niet altijd van te voren waargenomen terwijl ze wel een enorme snelheid hebben en soms behoorlijk groot kunnen zijn.
quote:
Naja, mocht het zo zijn dat de oude legendes over de zondvloed op een bepaalde manier waar zijn ( in de zin van een daadwerkelijke vloedgolf en wereldrampen tot en met in de oude oudheid ) dan is het mogelijkerwijs wel te wijten aan zo'n langrazend object. Het zou ook een mogelijke verklaring zijn van wat er in de alternatieve geschiedenis al jaren hip is dat wij niet de eerste technisch vergevorderde bevolking zijn op deze aardkloot. Want wat kan een beschaving beter kapot krijgen dan een planeet/grote meteoriet/[whatever] die ervoor zorgt dat ( natte vinger in de lucht houdt) 90% van de bevolking kassiewijlen gaat en dus de hele beschaving in elkaar klapt door welke oorzaak dan ook. Hup, Atlantisbeschaving weg, techniek weg ( niet genoeg technische kennis om het wederop te bouwen etc.), overgebleven bevolking getraumatiseerd. Uiteindelijk zijn er dan toch nog een paar volkeren die nog iets overhouden van de oude kennis en een verklaring zoeken voor de vorige verrassing, waarna ze een poging doen om deze informatie te delen met eventuele toekomstige generaties ( ).
Hm, kom ik nog op terug. Heb nu even weinig tijd.

Leuke discussie btw .
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:07:12 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56258672
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:45 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Mooie zin . Laat ik het zo zeggen: men zoekt op basis van wat we nu al weten. Kan best zijn dat we dan wat missen, maar daar moeten we het nu mee doen.
Jup, we doen het nog wel goed hoor daar niet van maar ik ben dus van mening dat er meer over het hoofd gezien wordt dan sommige mensen willen toegeven ( wie wilt er nou volledig van bewust zijn dat ons aardse leventje binnen no-time voorbij kan zijn door al die rondvliegende zooi in het universum? )
quote:
[..]

Een object dat groter is dan de aarde zelf, met dezelfde snelheid als de aarde om de zon? Joog, ik vind je theorie mooi maar dan is dat object in 2011 al te zien als een object dat 5x groter is dan de maan. Daar heb je geen telescoop voor nodig, maar gewoon je eigen ogen. Terugredenerend naar nu en met de snelheid van de aarde, dan zou hij nu al te zien moeten zijn als een kleinere versie van de maan. Snap je mijn punt? Zelfs als het object maar 1/3 is van de aarde en een hogere snelheid heeft, dan nog zou hij nu net zo goed te zien moeten zijn als Venus in de winter. Daar zijn geen instrumenten voor nodig.
Ja, ik snap je punt, maar voor mijn part is ie net zo groot/klein als pluto en dan is het al een heel ander verhaal. En zolang je volgens mij niet meer dan 1 keer naar een stukje universum kijkt dan zie je niets bewegen, pas als je hetzelfde punt een paar maanden later bekijkt kan je dus zie of er iets verschoven is ( denk ik dan hè) Dus misschien moet hetzelfde stukje universum nog een keer bekeken worden voor men erachter komt dat die kleine stip toch deze kant op komt (who knows). En dan kan ik me ook nog wel voorstellen dat mocht het bekend zijn dat er nog maar 4 jaar is voor een of andere catastrofe onze blauwe bol treft en er valt nou eenmaal niets aan te doen voor het overgrote deel van de bevolking dat men het liever stil houdt om geen wereldwijde paniek uitbreekt, ik zou hetzelfde kunnen beslissen mocht ik in de positie zijn om dat besluit te nemen. (brainfarts zijn tof)
quote:
[..]

Well, ik zou een slechte wetenschapper zijn als ik mogelijkheden zou moeten uitsluiten, dus ok. Maar ik kan nog wel iets zeggen over de waarschijnlijkheid van de theorie.
True, wat niets hoeft te zegen over de daadwerkelijk waarschijnlijkheid zolang je niet alle beschikbare gegevens hebt natuurlijk .
quote:
[..]

Zeker, daarom worden kometen ook zo gevreesd. Die worden lang niet altijd van te voren waargenomen terwijl ze wel een enorme snelheid hebben en soms behoorlijk groot kunnen zijn.
.
quote:
[..]

Hm, kom ik nog op terug. Heb nu even weinig tijd.

Leuke discussie btw .

Jup .
Vrijheid
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:09:31 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56258725
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:28 schreef Bastard het volgende:
Puik topic maak je er van Jogy
Spanks, het is dan ook een veelste leuk onderwerp .
Vrijheid
pi_56259372
Nibiru orginele foto. ( wordt beweerd )

The following is a photo taken from a normal person, this shows how Nibiru looks now 2007 as seen only in a most southern area of the planet.
*Hosselcopter*
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:33:00 #8
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_56259414
*blijft Topic Volgen : P
Wat je vindt, ...
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:38:33 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56259597
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:31 schreef Dibble het volgende:

The following is a photo taken from a normal person, this shows how Nibiru looks now 2007 as seen only in a most southern area of the planet.
[ afbeelding ]
Die heb ik ook gezien ja, maar dat kan ook gewoon een bijzon zijn ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijzon )
Zo kan je ook foto's vinden met twee van die dingen en dat lijkt me nou weer een beetje overdreven .
Vrijheid
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:54:13 #10
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_56260095
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Die heb ik ook gezien ja, maar dat kan ook gewoon een bijzon zijn ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijzon )
Zo kan je ook foto's vinden met twee van die dingen en dat lijkt me nou weer een beetje overdreven .

hmm las net op een site dit stukje.
quote:
Om hem echt goed te kunnen waarnemen, moet je een trucje uitvoeren..

Ga zo hoog mogelijk staan...kijk vanuit een zolderraam is het best...
dan tussen 2-4, bij heldere lucht...als je de zon ziet, en je kijkt met je camera richting de zon, krijg je een lichtreflex van de zon, zo n wit balletje.. tijdens het filmen, beweeg je de lichtreflex langzaam links boven de zon...of maak draaibewegingen... heel langzaam dus..
dan wordt ineens niburu zichtbaar, vlak links boven de zon.

Als je probeert een foto te maken zie je niets!! met filmen wel!!

succes!
Ik zal van de week maar eens observeren en misschien ff filmpje laten maken. Maar groot kans zoals jij het zegt dat het een fenomeen is wat door de zon beinvloed wordt. Net als dat als je soms een foto maak van een lichtpunt vanuit een schuin aanzicht die dan weer kleiner wordende vage bolletjes laat zien.

beeje zoals dit..

*Hosselcopter*
pi_56261832
quote:

[ afbeelding ]
Klassiek gevalletje van een bijzon. Niks om je druk over te maken .
  woensdag 23 januari 2008 @ 23:08:53 #12
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_56263888
tvp
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_56268062
Iedereen heeft neem ik aan al gehoord dat er 29 januari een 'kleine planeet zal langsrazen en ons op een haar na mist' ? Zojuist op het RTL nieuws, verder helaas weinig extra info... straks eens even op zoek.
pi_56268070
http://www.ad.nl/binnenland/article1992974.ece

edit/ oh een diameter van een paar kilometer zeg dan gewoon komeet ffs, rtl nieuws: paniekzaaiers.
pi_56272367
Wat ik me net afvroeg. Die Mayakalender houdt op, maar zijn er geen kalenders van andere oude volken die gewoon doorgaan? En hoe verhoudt zich dat dan tot elkaar?
De chinese kalender bijvoorbeeld. Volgens mij hadden de oude chinezen (en de huidige ook) ook best wat op met de sterren.
pi_56272435
quote:

[ afbeelding ]
Als er een nieuwe planeet zou zijn die al zo groot zichtbaar is, dan zouden er werkelijk al honderden (zo niet duizenden) amateurastronomen hier iets over geroepen hebben, om over de professionele observatieposten nog maar te zwijgen. Zoiets hou je echt niet uit het nieuws.
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 08:07 schreef Chr0nicle het volgende:

edit/ oh een diameter van een paar kilometer zeg dan gewoon komeet ffs, rtl nieuws: paniekzaaiers.
Kleine planeet Da's zelfs voor een asteroide nog niet bijzonder groot.
Wel lullig trouwens als 'ie de aarde niet zo missen. Dan is het echt wel

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2008 12:13:35 ]
pi_56273081
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 08:07 schreef Chr0nicle het volgende:

Een planetoïde inderdaad. Daar zijn er wel meer van .

Of doel je op zoiets Jogy? Dan wordt het weer een ander verhaal. Het 'planeetje' uit dit stukje voldoet volgens mij niet aan de drie standaard voorwaarden om hem als een planeet aan te duiden.
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:03:01 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56273480
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 12:43 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Een planetoïde inderdaad. Daar zijn er wel meer van .

Of doel je op zoiets Jogy? Dan wordt het weer een ander verhaal. Het 'planeetje' uit dit stukje voldoet volgens mij niet aan de drie standaard voorwaarden om hem als een planeet aan te duiden.
Neh, dat is mij ook een beetje te gortig.

Maar ik zat wel gister even te bedenken dat de kans dat er een (dwerg)planeet-achtig precies langs de aarde scheert wel klein is, voor hetzelfde geld zitten wij aan de ene kant van de zon terwijl dat object de andere kant pakt ( de zomerkant terwijl de aarde aan de winterkant zit dus, zoiets )
Vrijheid
pi_56273664
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Neh, dat is mij ook een beetje te gortig.

Maar ik zat wel gister even te bedenken dat de kans dat er een (dwerg)planeet-achtig precies langs de aarde scheert wel klein is, voor hetzelfde geld zitten wij aan de ene kant van de zon terwijl dat object de andere kant pakt ( de zomerkant terwijl de aarde aan de winterkant zit dus, zoiets )
Hm, tja de kansen zijn moeilijk uit te rekenen. Maar zoiets als planetoïden komen toch wel erg veel voor. Net als kometen en weet ik het allemaal nog meer wat door de ruimte slingert. Geloof me maar, als je wist hoeveel kans we elke dag maken om geraakt te worden door iets uit de ruimte dan slaap je niet meer rustig . Die kans is veel groter dan dat er iets voorbij raast wat onze hele aarde uit balans brengt.
pi_56273938
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:27 schreef jogy het volgende:

Naja, mocht het zo zijn dat de oude legendes over de zondvloed op een bepaalde manier waar zijn ( in de zin van een daadwerkelijke vloedgolf en wereldrampen tot en met in de oude oudheid ) dan is het mogelijkerwijs wel te wijten aan zo'n langrazend object.
Daar zijn nog 101 andere verklaringen voor mogelijk. Daar heb ik wel veel documentaires over gezien. Het wordt inderdaad wel vaak in verband gebracht met iets uit de ruimte, maar dan gaat het vaak eerder om een komeet bv. Of iets op de aarde zelf, zoals een tsunami of een vulkaanuitbarsting (ja heus) waarvan de rookontwikkeling effect heeft op het klimaat.

Er zijn gewoon zoveel rampen waaruit we kunnen kiezen .
quote:
Het zou ook een mogelijke verklaring zijn van wat er in de alternatieve geschiedenis al jaren hip is dat wij niet de eerste technisch vergevorderde bevolking zijn op deze aardkloot. Want wat kan een beschaving beter kapot krijgen dan een planeet/grote meteoriet/[whatever] die ervoor zorgt dat ( natte vinger in de lucht houdt) 90% van de bevolking kassiewijlen gaat en dus de hele beschaving in elkaar klapt door welke oorzaak dan ook. Hup, Atlantisbeschaving weg, techniek weg ( niet genoeg technische kennis om het wederop te bouwen etc.), overgebleven bevolking getraumatiseerd. Uiteindelijk zijn er dan toch nog een paar volkeren die nog iets overhouden van de oude kennis en een verklaring zoeken voor de vorige verrassing, waarna ze een poging doen om deze informatie te delen met eventuele toekomstige generaties ( ).
Interessante theorie. Hoe de oude beschavingen aan hun kennis komen fascineert me al jaren en er is nog nooit een sluitende verklaring voor gevonden helaas. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken. Ik geloof wel dat er een soort Atlantis beschaving is geweest en ook dat er in het verleden een grote ramp is geweest (door wat dan ook veroorzaakt, misschien wel door de mensen zelf?). Het zou kunnen dat de overgebleven beschavingen ons voor zoiets proberen waar te schuwen. In dat geval hadden ze wel iets duidelijker mogen zijn . Voor zover ik weet zijn de Maya's de enige die een einde van de kalender voorspellen. De Egyptenaren hebben dat nooit gedaan voor zover wij weten. En dat oude beschavingen, onafhankelijk van elkaar (!), beschrijven dat er in hun verleden een grote ramp heeft voorgedaan dan wil dat nog niet zeggen dat dat met ons weer gaat gebeuren.
quote:
Ja duh, het zou toch wel redelijk ziekjes zijn om ook daadwerkelijk op zoiets als een langsrazende ( ) planeet te hopen. Doe mij maar lekker rustig aan, alsof je kalmpjes in een warm bad glijdt.
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat we het dan toch nog ergens over eens waren
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:07 schreef jogy het volgende:

Jup, we doen het nog wel goed hoor daar niet van maar ik ben dus van mening dat er meer over het hoofd gezien wordt dan sommige mensen willen toegeven ( wie wilt er nou volledig van bewust zijn dat ons aardse leventje binnen no-time voorbij kan zijn door al die rondvliegende zooi in het universum? )
Al beantwoord, dat wil je dus niet weten .
quote:
Ja, ik snap je punt, maar voor mijn part is ie net zo groot/klein als pluto en dan is het al een heel ander verhaal. En zolang je volgens mij niet meer dan 1 keer naar een stukje universum kijkt dan zie je niets bewegen, pas als je hetzelfde punt een paar maanden later bekijkt kan je dus zie of er iets verschoven is ( denk ik dan hè)
Je doelt op roodverschuiving?
quote:
Dus misschien moet hetzelfde stukje universum nog een keer bekeken worden voor men erachter komt dat die kleine stip toch deze kant op komt (who knows). En dan kan ik me ook nog wel voorstellen dat mocht het bekend zijn dat er nog maar 4 jaar is voor een of andere catastrofe onze blauwe bol treft en er valt nou eenmaal niets aan te doen voor het overgrote deel van de bevolking dat men het liever stil houdt om geen wereldwijde paniek uitbreekt, ik zou hetzelfde kunnen beslissen mocht ik in de positie zijn om dat besluit te nemen. (brainfarts zijn tof)
Zoiets kan je bijna onmogelijk geheim houden volgens mij. En dan moeten wetenschappers die dat ontdekt hebben het ook geheim houden en dat gaat tegen al hun principes in. Ik weet het niet hoor. Ik zie daar niet zo snel een complot in.

Eigenlijk als je erover nadenkt zou het een geweldige kans zijn. Stel dat we allemaal nog vier jaar te leven hebben. Zou dan eindelijk iedereen gaan doen wat ie werkelijk wil doen? Het zijn tenslotte je laatste jaren . Ik zou er persoonlijk niet mee zitten.
quote:
True, wat niets hoeft te zegen over de daadwerkelijk waarschijnlijkheid zolang je niet alle beschikbare gegevens hebt natuurlijk .
Touché
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:36:55 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56276906
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:25 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Daar zijn nog 101 andere verklaringen voor mogelijk. Daar heb ik wel veel documentaires over gezien. Het wordt inderdaad wel vaak in verband gebracht met iets uit de ruimte, maar dan gaat het vaak eerder om een komeet bv. Of iets op de aarde zelf, zoals een tsunami of een vulkaanuitbarsting (ja heus) waarvan de rookontwikkeling effect heeft op het klimaat.

Er zijn gewoon zoveel rampen waaruit we kunnen kiezen .
Rampen galore hier op deze aardkloot. .
quote:
[..]

Interessante theorie. Hoe de oude beschavingen aan hun kennis komen fascineert me al jaren en er is nog nooit een sluitende verklaring voor gevonden helaas. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken. Ik geloof wel dat er een soort Atlantis beschaving is geweest en ook dat er in het verleden een grote ramp is geweest (door wat dan ook veroorzaakt, misschien wel door de mensen zelf?). Het zou kunnen dat de overgebleven beschavingen ons voor zoiets proberen waar te schuwen. In dat geval hadden ze wel iets duidelijker mogen zijn . Voor zover ik weet zijn de Maya's de enige die een einde van de kalender voorspellen. De Egyptenaren hebben dat nooit gedaan voor zover wij weten. En dat oude beschavingen, onafhankelijk van elkaar (!), beschrijven dat er in hun verleden een grote ramp heeft voorgedaan dan wil dat nog niet zeggen dat dat met ons weer gaat gebeuren.

Nee dat hoeft ook niet perse maar wie weet wisten ze op dat moment dat het nog een keer zou gaan gebeuren alleen 26000 nogwat jaar in de toekomst En dat soort dingen overbrengen over een zodanig lange tijdsspanne is next to impossible. Zo heb ik ook weleens stukjes gekeken waar dit werd uitgelegd. Hoe kan je een middeleeuws persoon nou het concept electriciteit, massa-vernietigingswapens, vliegtuigen en voertuigen die sneller gaan dan 30 km/u uitleggen
quote:
[..]

Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat we het dan toch nog ergens over eens waren
Oh, ik ook hoor . Maar ik ging er gewoon vanuit dat het standaard is dat de minst dramatisch keuze de meest wenselijke is .
quote:
[..]

Al beantwoord, dat wil je dus niet weten .
http://neo.jpl.nasa.gov/orbits/ Te laat .;
quote:
[..]

Je doelt op roodverschuiving?

Zou zomaar kunnen . iig dat ze twee foto's maken van hetzelfde stuk universum alleen een paar maanden/jaar later en dan de verschillen aanstippen binnen de foto, ofzo.
quote:
[..]

Zoiets kan je bijna onmogelijk geheim houden volgens mij. En dan moeten wetenschappers die dat ontdekt hebben het ook geheim houden en dat gaat tegen al hun principes in. Ik weet het niet hoor. Ik zie daar niet zo snel een complot in.
Ik blijf toch bij het 'een naald in een berg met naalden' idee maar ik ben het wel eens met de stelling dat als het ontdekt wordt door een amateur astronoom het niet lang meer verborgen blijft.
quote:
Eigenlijk als je erover nadenkt zou het een geweldige kans zijn. Stel dat we allemaal nog vier jaar te leven hebben. Zou dan eindelijk iedereen gaan doen wat ie werkelijk wil doen? Het zijn tenslotte je laatste jaren . Ik zou er persoonlijk niet mee zitten.
Ja, ik doe met je mee maar ik kan mij voorstellen dat er genoeg mensen niet zo relativerend tegen dit leven aankijken. Stel dat je 3 kinderen hebt, een lieve vrouw en nog meer van dat soort dingen en dan ook nog het idee van een eventueel onsterfelijke ziel afwijst als plausibele mogelijkheid dan ben je toch niet zo relaxed met het hele doodgaan .
quote:
[..]

Touché
.
Vrijheid
  donderdag 24 januari 2008 @ 19:24:26 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56281616
http://the-end.com/2008_gods_laatste_getuigenis.pdf Een gratis online-boek te downloaden. Gaat ook over 2008 en de komende 3.5 ( give or take wat maanden ) jaar. Ik heb em niet gelezen maar het lijkt op een religie-geinspireerd boek die dood und verderf voorspeld. Misschien wel interessant om te lezen.
Vrijheid
pi_56295358
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:24 schreef jogy het volgende:
http://the-end.com/2008_gods_laatste_getuigenis.pdf Een gratis online-boek te downloaden. Gaat ook over 2008 en de komende 3.5 ( give or take wat maanden ) jaar. Ik heb em niet gelezen maar het lijkt op een religie-geinspireerd boek die dood und verderf voorspeld. Misschien wel interessant om te lezen.
Ah, doemverhalen op de vrijdagochtend .

Citaat:
quote:
In de tweede helft van de vorige eeuw werkte God met Zijn
Kerk om aan de wereld te verkondigen 'waarom' de mens op
aarde geplaatst werd en wat het doel van zijn bestaan is. Maar de
werkelijkheid getuigt dat de mensen verkozen om niet te
geloven wat zij te horen kregen. In plaats daarvan verkiezen zij
om vast te houden aan hun eigen religieuze ideeën en
geloofsovertuigingen, die vals zijn. Hierin ligt voor een groot
deel het probleem, en ook grotendeels de reden, waarom het
zelfbestuur van de mens beëindigd moet worden, precies zoals
het in dit boek beschreven staat.
Oftewel, we zijn niet trouw aan de kerk dus we moeten allemaal dood .
Verder doet hij een aantal behoorlijk antisemitische uitspraken en gaat er volgens hem een wereldoorlog plaatsvinden veroorzaak door de VS en China. Als je naar de huidige ontwikkelingen in China kijkt is dat verre van realistisch. Ook heeft ie het nog over aardbevingen, klimaatverandering (grappig, dat argument had ie drie jaar geleden vast niet gebruikt) economische shit en massale epidemiën.

Mooie stukjes:
quote:
"En de tweede engel blies de trompet, en er werd iets als een
grote berg, brandend van vuur, in de zee geworpen, en het derde
deel van de zee werd bloed, en het derde deel van de schepselen
in de zee, die leven hadden stierf, en het derde deel van de
schepen verging." (Openbaring 8:8-9)
Deze gebeurtenis vindt hoofdzakelijk op het water plaats, maar
de gevolgen ervan zullen grote delen van de kuststreek van
Amerika, het Verenigd Koninkrijk en een aantal van hun
bondgenoten verwoesten, en ook sommige van hun steden zullen
volledig vernietigd worden. Eén derde van alle wateren grenzend
aan deze landen zal geen leven meer bevatten; alles zal sterven in
deze gebieden. Deze sterfte treft ook één derde van alle mensen
op boten en schepen op het water. Maar er zullen eveneens
honderdduizenden in de kuststreken van deze gebieden sterven.
quote:
Deze vierde trompetstoot, die nog meer verwoesting teweeg
zal brengen, kondigt een gecombineerd effect aan van de eerste
drie trompetten. Tegen die tijd zal meer dan één derde van de
bevolking van de Verenigd Staten, het Verenigd Koninkrijk en
hun trouwste bondgenoten gestorven zijn. En er zullen nog veel
meer mensen de dood vinden als gevolg van deze vierde
gebeurtenis. Doordat één derde van het zonlicht het
aardoppervlak niet meer zal bereiken en zodoende de aarde niet
langer voldoende warmte en licht kan geven, zal het klimaat op
aarde schrikbarend veranderen. Het plantenleven zal in haar
normale groeicycli niet meer door de zon gevoed worden zoals in
het verleden. Dit zal resulteren in onmiddelijke hongersnood in
vele gebieden op aarde. De gevolgen van de Vierde Trompetstoot
zullen - nogmaals - vele tientallen miljoenen levens eisen.
quote:
En daarom zal God, op deze laatste dag van de drie en een half
jaar van grote verdrukking, ingrijpen in de zaken van de gehele
mensheid, en zodoende de mensheid redden van haar
onvermijdelijke zelfvernietiging. Deze dag wordt de dag van
Gods grote toorn genoemd. Het zal de laatste dag van zesduizend
jaar van menselijk zelfbestuur zijn.
Welk een creatieve geest .
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:44:43 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56295974
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:22 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ah, doemverhalen op de vrijdagochtend .

Citaat:
[..]

Oftewel, we zijn niet trouw aan de kerk dus we moeten allemaal dood .
Verder doet hij een aantal behoorlijk antisemitische uitspraken en gaat er volgens hem een wereldoorlog plaatsvinden veroorzaak door de VS en China. Als je naar de huidige ontwikkelingen in China kijkt is dat verre van realistisch. Ook heeft ie het nog over aardbevingen, klimaatverandering (grappig, dat argument had ie drie jaar geleden vast niet gebruikt) economische shit en massale epidemiën.

Mooie stukjes:
[..]

[..]

[..]

Welk een creatieve geest .
Vind ik mijn theorie toch leuker. Dan eindigen we iig nog wel met zelfbestuur en niet als huisdier van God. .
Vrijheid
pi_56307671
Terug Vind Planetengedoe ;-)
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  zaterdag 26 januari 2008 @ 00:32:32 #26
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_56312255
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:56 schreef dmace het volgende:
Terug Vind Planetengedoe ;-)
een tvp voor [Het Grote Jogy & Geartsjuh Debat]...?
Wat je vindt, ...
pi_56351671
De Maya's waren uiteraard niet de enigen met kennis van astronomie:
http://www.avro.nl/tv/pro(...)ringen/20080327.aspx

Even offtopic, maar weet iemand hoe ik aan die aflevering kan komen? Hij staat niet bij uitzendinggemist.nl en ik heb vanavond maar de helft ervan gezien.. Hij was echt heel goed.
  zondag 3 februari 2008 @ 15:23:45 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56501209
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:03 schreef Geartsjuh het volgende:
De Maya's waren uiteraard niet de enigen met kennis van astronomie:
http://www.avro.nl/tv/pro(...)ringen/20080327.aspx

Even offtopic, maar weet iemand hoe ik aan die aflevering kan komen? Hij staat niet bij uitzendinggemist.nl en ik heb vanavond maar de helft ervan gezien.. Hij was echt heel goed.
Nope, ook niet op youtube te zien helaas.

Anyway: http://www.mayamysteryschool.com/pdf%20files/Carlos_Barrios.pdf Leuk documentje om te lezen .
Vrijheid
pi_56503864
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Nope, ook niet op youtube te zien helaas.

Anyway: http://www.mayamysteryschool.com/pdf%20files/Carlos_Barrios.pdf Leuk documentje om te lezen .
Boeiende tekst .
quote:
Other people write about prophecy in the name of the Maya. They say
that the world will end in December 2012. The Mayan elders are angry with this. The
world will not end. It will be transformed.
quote:
He said
Mayan Daykeepers view the Dec. 21, 2012 date as a rebirth, the start of the World of the
Fifth Sun. It will be the start of a new era resulting from and signified by the solar meridian
crossing the galactic equator, and the earth aligning itself with the center of the galaxy.

At sunrise on December 21, 2012 for the first time in 26,000 years the Sun rises to conjunct
the intersection of the Milky Way and the plane of the ecliptic. This cosmic cross is
considered to be an embodiment of the Sacred Tree, The Tree of Life, a tree remembered
in all the world's spiritual traditions. Some observers say this alignment with the heart of
the galaxy in 2012 will open a channel for cosmic energy to flow through the earth,
cleansing it and all that dwells upon it, raising all to a higher level of vibration.

Jammer, dat doet de geloofwaardigheid van het stuk toch wel dalen. We hadden volgens mij in het vorige topic al aangetoond dat het hoogtepunt van die 'alignment' al geweest is.
quote:
According to Mr. Barrios' reading of the Mayan calendar, if war happens in November
2002 or after, then it's bad, but not catastrophic. But if it happens between April and
November 2003, it will be catastrophic. Really bad. It could eventually result in the death
of two-thirds of humanity. "So stay active," he said. "If we are active, we can transform
the planet. The elders watch to see what happens."
Klinkt alsof deze tekst al een aantal jaren oud is. Er is natuurlijk nogal wat gebeurd in 2002 en in 2003, maar tot nu toe is er niks catastrofaals (nouja..) uit voort gekomen. In ieder geval niet op een schaal van een wereldoorlog oid.

Ik vind het een mooie tekst . Vooral met zijn conclusies ben ik het eens omdat die erg overeenkomen met mijn zienswijze.
  zondag 3 februari 2008 @ 17:42:37 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56504151
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:29 schreef Geartsjuh het volgende:

Jammer, dat doet de geloofwaardigheid van het stuk toch wel dalen. We hadden volgens mij in het vorige topic al aangetoond dat het hoogtepunt van die 'alignment' al geweest is.
Die alignment is op galactische schaal hé, heeft weer niets te maken met onze eigen planeten, voor zover ik het begrijp dan. Maar inderdaad wel een fijne tekst. En tja, Irak is in 2003 binnengevallen en dat 'feest' is nog lang niet voorbij. Iran ligt ook nog op tafel.
Vrijheid
  zondag 3 februari 2008 @ 17:48:03 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56504255
Vrijheid
  zondag 3 februari 2008 @ 17:52:01 #32
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_56504328
omg, dat kan geen toeval zijn
*Hosselcopter*
pi_56507402
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Die alignment is op galactische schaal hé, heeft weer niets te maken met onze eigen planeten, voor zover ik het begrijp dan.
Ze bedoelen de aarde volgens mij:
quote:
It will be the start of a new era resulting from and signified by the solar meridian
crossing the galactic equator, and the earth aligning itself with the center of the galaxy.

Ennuh, je langsrazende planeet all-hell-breaks-lose-scenario komt niet echt in deze tekst voor he?
quote:
Maar inderdaad wel een fijne tekst. En tja, Irak is in 2003 binnengevallen en dat 'feest' is nog lang niet voorbij. Iran ligt ook nog op tafel.
Ja, we zullen zien.. Ik ben benieuwd iig.

Nu is het tijd om Contact te kijken
  zondag 3 februari 2008 @ 20:40:39 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56507676
quote:
Op zondag 3 februari 2008 20:26 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ze bedoelen de aarde volgens mij:
[..]
Het zonnenstelsel in zijn totaliteit zakt op één lijn met de melkweg, ( ofzo ) en daar zit de aarde ook bij .
quote:
Ennuh, je langsrazende planeet all-hell-breaks-lose-scenario komt niet echt in deze tekst voor he?
[..]
Nope, ben ik ook niet bedroeft over hoor .
quote:
Ja, we zullen zien.. Ik ben benieuwd iig.

Nu is het tijd om Contact te kijken
Same here, gelukkig hebben we nog ff .
Vrijheid
  maandag 4 februari 2008 @ 22:40:20 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56536615
http://www.space.com/scienceastronomy/070515_st_mag_field.html Dat dus, het zonnenstelsel als geheel gaat op een gegeven moment door het midden van de melkweg .
Vrijheid
pi_56538194
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:40 schreef jogy het volgende:
http://www.space.com/scienceastronomy/070515_st_mag_field.html Dat dus, het zonnenstelsel als geheel gaat op een gegeven moment door het midden van de melkweg .
Dat staat niet in de tekst . Er staat dat het zonnestelsel bijna asymmetrisch naar het midden van de melkweg is gericht, niet dat het nog precies zo in het midden gaat staan.

Misschien ben ik hier nu te moe voor hoor, maar volgens mij doelen de meeste Maya-verhalen toch echt op de zon die in alignment komt te staan met het midden van de Melkweg gedurende de december equinox. Over dat laatste hadden we al geconstateerd dat het hoogtepunt daarvan al is geweest. Maar is dit nu weer een nieuwe theorie?
  dinsdag 5 februari 2008 @ 11:10:20 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56542693
quote:
Op maandag 4 februari 2008 23:51 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dat staat niet in de tekst . Er staat dat het zonnestelsel bijna asymmetrisch naar het midden van de melkweg is gericht, niet dat het nog precies zo in het midden gaat staan.
Ok, even hoe ik het zie hè is al er iets met een hoek door iets anders gaat dan komt deze altijd door het middenpunt ( van de breedte, niet de lengte ) van hetgeen waar het doorheen vliegt.

Even een paint om het duidelijk te maken .

Dus, dat blauwe is de melkweg, de groene streep het middelpunt en die rode stip ons zonnestelsel. Die rode pijl is de weg die het aflegt. Wederom niet op schaal of wat dan ook maar gewoon een verduidelijking van wat ik bedoel ( hoop ik dan )
quote:
Misschien ben ik hier nu te moe voor hoor, maar volgens mij doelen de meeste Maya-verhalen toch echt op de zon die in alignment komt te staan met het midden van de Melkweg gedurende de december equinox. Over dat laatste hadden we al geconstateerd dat het hoogtepunt daarvan al is geweest. Maar is dit nu weer een nieuwe theorie?
Volgens mij is dit net wat anders. Hoe dan ook is het nog lang niet bekend op welk punt ons zonnestelsel zit en is dat hele 'wij reizen met een hoek door de melkweg'relatief nieuw omdat de voyager-satellieten daar pas aanwijzingen voor hebben gevonden. Het was wel een redelijk oude theorie maar zonder enige data die het staafde. Nu niet meer als zodanig. De vorige keer hebben we het een beetje door elkaar gegooid en keken we naar de planeten binnen het zonnestelsel maar het gaat dus over het zonnestelsel in zijn totaliteit die door het middelpunt ( in de breedte ) door de melkweg gaat en daar is dan die verhoogde straling ( die eventueel ook dus voor een meer 'verbonden' gevoel kan zorgen en een eventueel hoger bewustzijn door een werking die wij nog niet begrijpen.

Een spontane verhoging zonder aanleiding vind ik gewoon ietwat moeilijk te slikken dus zoek ik naar een aanleiding en dit zou er één kunnen zijn.
Vrijheid
pi_56561565
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 11:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Ok, even hoe ik het zie hè is al er iets met een hoek door iets anders gaat dan komt deze altijd door het middenpunt ( van de breedte, niet de lengte ) van hetgeen waar het doorheen vliegt.

Even een paint om het duidelijk te maken .

[ afbeelding ]

Dus, dat blauwe is de melkweg, de groene streep het middelpunt en die rode stip ons zonnestelsel. Die rode pijl is de weg die het aflegt. Wederom niet op schaal of wat dan ook maar gewoon een verduidelijking van wat ik bedoel ( hoop ik dan )
Ok, nu snap ik wat je bedoelt. Maar voor jouw voorgestelde beweging moet er dus een bepaalde kracht zijn die het zonnestelsel van boven naar beneden beweegt. Die kan er misschien wel zijn (zoals ook blijkt uit dat artikel met de data van voyager), maar die kan nooit een afwijking van 5,5 graden in krap 5 jaar afleggen:

Het lijkt een heel klein verschil, maar astronomisch gezien is dit een énorme afstand. Een dergelijke verschuiving zou gemakkelijk 's avonds te zien moeten zijn, zelfs voor een amateur astronoom. En zoals ik het nu begrijp staan we al een tijdje op een afwijking van 5,5 graden. Maar eerlijk gezegd kan ik er niet superveel info over vinden. We weten hier nog gewoon weinig vanaf. Maar de beweging die jij voorstelt is iig erg onrealistisch omdat dit soort bewegingen enorm langzaam plaatsvinden (vanuit ons gezichtspunt dan). En ik ben deze theorie eigenlijk nog nooit tegengekomen in combinatie met 2012.
quote:
Volgens mij is dit net wat anders. Hoe dan ook is het nog lang niet bekend op welk punt ons zonnestelsel zit en is dat hele 'wij reizen met een hoek door de melkweg'relatief nieuw omdat de voyager-satellieten daar pas aanwijzingen voor hebben gevonden. Het was wel een redelijk oude theorie maar zonder enige data die het staafde. Nu niet meer als zodanig.
Klopt, dit staat allemaal nog in de kinderschoenen. Maar wat je zelf ook al zegt, op basis van wat we vanaf de aarde gezien kunnen zien kunnen we al een theorie bouwen. De Voyagers zorgen voor de data om dat te bevestigen. Volgens mij is het niet erg lastig om op basis van wat we nu al weten een grove positie te bepalen. Je kan het zelfs elke avond zien als je wil (mits helder weer en weinig lichtvervuiling).
quote:
De vorige keer hebben we het een beetje door elkaar gegooid en keken we naar de planeten binnen het zonnestelsel maar het gaat dus over het zonnestelsel in zijn totaliteit die door het middelpunt ( in de breedte ) door de melkweg gaat en daar is dan die verhoogde straling ( die eventueel ook dus voor een meer 'verbonden' gevoel kan zorgen en een eventueel hoger bewustzijn door een werking die wij nog niet begrijpen.

Een spontane verhoging zonder aanleiding vind ik gewoon ietwat moeilijk te slikken dus zoek ik naar een aanleiding en dit zou er één kunnen zijn.
Dat kan ik me voorstellen ja. Aangezien de Maya's op het gebied van astronomie ver ontwikkeld waren zou ik ook zeggen dat er in 2012 op dat gebied iets zou moeten gebeuren. Het is alleen nog even zoeken wat dat dan mag zijn .

Voorlopig kunnen we ons verheugen op een volledige maansverduistering op 20/21 februari. De 'rode maan' werd door de Maya's altijd erg gevreesd en gezien als een slecht voorteken. Wat mij betreft is het een machtig mooi gezicht .
  dinsdag 12 februari 2008 @ 20:16:38 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56689723
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 14:29 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ok, nu snap ik wat je bedoelt. Maar voor jouw voorgestelde beweging moet er dus een bepaalde kracht zijn die het zonnestelsel van boven naar beneden beweegt. Die kan er misschien wel zijn (zoals ook blijkt uit dat artikel met de data van voyager), maar die kan nooit een afwijking van 5,5 graden in krap 5 jaar afleggen:

[ afbeelding ]

Het lijkt een heel klein verschil, maar astronomisch gezien is dit een énorme afstand. Een dergelijke verschuiving zou gemakkelijk 's avonds te zien moeten zijn, zelfs voor een amateur astronoom. En zoals ik het nu begrijp staan we al een tijdje op een afwijking van 5,5 graden. Maar eerlijk gezegd kan ik er niet superveel info over vinden. We weten hier nog gewoon weinig vanaf. Maar de beweging die jij voorstelt is iig erg onrealistisch omdat dit soort bewegingen enorm langzaam plaatsvinden (vanuit ons gezichtspunt dan). En ik ben deze theorie eigenlijk nog nooit tegengekomen in combinatie met 2012.
Wie weet staat het hele gebied met verhoogde straling wel precies voor de deur aangezien we niet weten waar ons zonnestelsel precies zit in relatie tot die straling en of het een geleidelijke opbouw is of misschien el een hele snelle. Te veel onbekende factoren om er ook maar iets zinnigs van te maken
quote:
[..]

Klopt, dit staat allemaal nog in de kinderschoenen. Maar wat je zelf ook al zegt, op basis van wat we vanaf de aarde gezien kunnen zien kunnen we al een theorie bouwen. De Voyagers zorgen voor de data om dat te bevestigen. Volgens mij is het niet erg lastig om op basis van wat we nu al weten een grove positie te bepalen. Je kan het zelfs elke avond zien als je wil (mits helder weer en weinig lichtvervuiling).
[..]

Dat kan ik me voorstellen ja. Aangezien de Maya's op het gebied van astronomie ver ontwikkeld waren zou ik ook zeggen dat er in 2012 op dat gebied iets zou moeten gebeuren. Het is alleen nog even zoeken wat dat dan mag zijn .
We merken het snel genoeg iig .
quote:
Voorlopig kunnen we ons verheugen op een volledige maansverduistering op 20/21 februari. De 'rode maan' werd door de Maya's altijd erg gevreesd en gezien als een slecht voorteken. Wat mij betreft is het een machtig mooi gezicht .
Tof . Hopen dat ik het niet vergeet .

Oh en om het nog even af te sluiten. Een psychedelisch en opvallend filmpje van google.
Je moet wel snel kunnen lezen .

http://video.google.com/videoplay?docid=8810949184378664013
Vrijheid
pi_56862679
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 20:16 schreef jogy het volgende:

Tof . Hopen dat ik het niet vergeet .
Vast niet :
Maansverduistering met geluk te zien
quote:
Oh en om het nog even af te sluiten. Een psychedelisch en opvallend filmpje van google.
Je moet wel snel kunnen lezen .

http://video.google.com/videoplay?docid=8810949184378664013
Ohja, die heb ik nog gezien. Hel en verdoemenis . Wel veel te veel BNW-achtig naar mijn mening. En ik zie de link met 2012 niet echt?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:28:28 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_57093092
http://dsc.discovery.com/news/2008/02/28/planet-solar-system.html

Oeh oeh oeh! Niet zo heel erg groot, maar wel en bewijs dat er nog steeds heel grote hemellichamen gevonden worden vandaag de dag.
quote:
Scientists at a Japanese university said Thursday they believed another planet up to two-thirds the size of the Earth was orbiting in the far reaches of the solar system.

"The possibility is high that a yet unknown, planet-class celestial body, measuring 30 percent to 70 percent of the Earth's mass, exists in the outer edges of the solar system," said a summary of the research released by Kobe University.

"We are expecting that the ongoing joint celestial observation project will eventually discover Planet X"
Vrijheid
pi_57102807
Jogy, had ook al op je log geschreven over 2012.

Maar dan even hier mijn gedachte spuien. In mijn ogen is er niet één tijdstip waarbij het tot een einde komt of juist tot een grote omslag., in principe is iedere seconde een moment dat het veranderd. Volgens mij gaat het allemaal geleidelijk door. Alsnog het idee van een verandering in het bewustzijn. De mensheid wordt steeds ouder en van de andere kant jonger door vernieuwing. Na alle generaties van afgelopen eeuwen lijkt het me vanzelf zo dat iedere nieuwe generatie anders alles meemaakt.

Het wakker worden uit de slaap zoals ik het schreef als reactie op je log. Dat wanneer de tijd verstrijkt mensen wakker worden en dat het wakker worden logisch is als de mensheid ouder wordt. Niet alleen de mens die nu in leven is maar ook gezien van oermens tot modern mens. Genetische factoren die bepalend zijn, en zo zal nog meer ermee te maken hebben. Een constant proces van verandering.

Dan nog het ouder worden van de natuur en het heelal, de zon die steeds langer gebrand heeft en dan het idee dat het licht vanzelf anders gaat schijnen. Vervolgens het licht dat bepaald hoe het bewustzijn tot uitdrukking komt.

Vandaag is het bewolkt hier in het zuiden en alsnog lijkt het een heldere dag te zijn, weet niet of het aan mij ligt dat ik uitgeslapen ben door een goede nachtrust of dat het daadwerkelijk aan de natuur ligt. In ieder geval doet het licht goed, alsof het vitamines zijn
Genieten is toegestaan!!!
pi_57119438
Planet Projected at Solar System's Edge

Planet X Feb. 28, 2008 -- Scientists at a Japanese university said Thursday they believed another planet up to two-thirds the size of the Earth was orbiting in the far reaches of the solar system.

The researchers at Kobe University in western Japan said calculations using computer simulations led them to conclude it was only a matter of time before the mysterious "Planet X" was found.

"Because of the very cold temperature, its surface would be covered with ice, icy ammonia and methane," Kobe University professor Tadashi Mukai, the lead researcher, told AFP.

The study by Mukai and researcher Patryk Lykawka will be published in the April issue of the Astronomical Journal.

"The possibility is high that a yet unknown, planet-class celestial body, measuring 30 percent to 70 percent of the Earth's mass, exists in the outer edges of the solar system," said a summary of the research released by Kobe University.

"If research is conducted on a wide scale, the planet is likely to be discovered in less than 10 years," it said.

Planet X--so called by scientists as it is yet unfound--would have an oblong elliptical solar orbit and circle the sun every thousand years, the team said, estimating its radius was 15 to 26 billion kilometers.

The study comes two years after school textbooks had to be rewritten when Pluto was booted out of the list of planets.

Pluto was discovered by the American astronomer Clyde Tombaugh in 1930 in the so-called Kuiper belt, a chain of icy debris in the outer reaches of the solar system.

In 2006, nearly a decade after Tombaugh's death, the International Astronomical Union ruled the celestial body was merely a dwarf planet in the cluttered Kuiper belt.

The astronomers said Pluto's oblong orbit overlapped with that of Neptune, excluding it from being a planet. It defined the solar system as consisting solely of the classical set of Mercury, Venus, Earth, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus and Neptune.

http://dsc.discovery.com/news/2008/02/28/planet-solar-system.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:29:16 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_59870524
http://news.nationalgeographic.com/news/pf/76158139.html
quote:
Rapid changes in the churning movement of Earth's liquid outer core are weakening the magnetic field in some regions of the planet's surface, a new study says.

"What is so surprising is that rapid, almost sudden, changes take place in the Earth's magnetic field," said study co-author Nils Olsen, a geophysicist at the Danish National Space Center in Copenhagen.

The findings suggest similarly quick changes are simultaneously occurring in the liquid metal, 1,900 miles (3,000 kilometers) below the surface, he said.

The swirling flow of molten iron and nickel around Earth's solid center triggers an electrical current, which generates the planet's magnetic field.
In combinatie met

http://science.nasa.gov/headlines/y2006/10mar_stormwarning.htm
quote:
This week researchers announced that a storm is coming--the most intense solar maximum in fifty years. The prediction comes from a team led by Mausumi Dikpati of the National Center for Atmospheric Research (NCAR). "The next sunspot cycle will be 30% to 50% stronger than the previous one," she says. If correct, the years ahead could produce a burst of solar activity second only to the historic Solar Max of 1958.
Hm. Een verminderd magnetisch veld in combinatie met een zonnenstorm is best pittig te noemen.
Vrijheid
  dinsdag 8 juli 2008 @ 00:20:08 #45
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_59962599
quote:
Like most experts in the field, Hathaway has confidence in the conveyor belt model and agrees with Dikpati that the next solar maximum should be a doozy. But he disagrees with one point. Dikpati's forecast puts Solar Max at 2012. Hathaway believes it will arrive sooner, in 2010 or 2011.
wel weer toevallig dat het omstreeks 2012 gebeurt..
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_62021361
Dat van die poolverschuiving mag voorlopig ook weer in de ijskast:
Onderzoekers voorspellen magnetische omslag
Maar voorlopig dus nog niet , 2012 gaan we in ieder geval niet halen. En ook de gevolgen van zo'n omslag zijn dus niet zo dramatisch als de doemdenkers beweren.
  woensdag 17 december 2008 @ 14:02:55 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64087582
A Giant Breach in Earth's Magnetic Field
http://science.nasa.gov/headlines/y2008/16dec_giantbreach.htm
quote:
The years ahead could be especially lively. Raeder explains: "We're entering Solar Cycle 24. For reasons not fully understood, CMEs in even-numbered solar cycles (like 24) tend to hit Earth with a leading edge that is magnetized north. Such a CME should open a breach and load the magnetosphere with plasma just before the storm gets underway. It's the perfect sequence for a really big event."
Dit dus in combinatie met het hele zonnestorm in 2012 gedoe, maakt het wel interessant. Misschien wel poollichten boven Amsterdam .
Vrijheid
  woensdag 17 december 2008 @ 14:06:16 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64087694
Ohja, plus dit natuurlijk.

http://www.nasa.gov/home/(...)-301_ATIC_paper.html

Mysterious Source of High-Energy Cosmic Radiation Discovered
quote:
WASHINGTON -- Scientists announced Wednesday the discovery of a previously unidentified nearby source of high-energy cosmic rays. The finding was made with a NASA-funded balloon-borne instrument high over Antarctica.

Researchers from the Advanced Thin Ionization Calorimeter (ATIC) collaboration, led by scientists at Louisiana State University, Baton Rouge, published the results in the Nov. 20 issue of the journal Nature. The new results show an unexpected surplus of cosmic ray electrons at very high energy -- 300-800 billion electron volts -- that must come from a previously unidentified source or from the annihilation of very exotic theoretical particles used to explain dark matter.

"This electron excess cannot be explained by the standard model of cosmic ray origin," said John P. Wefel, ATIC project principal investigator and a professor at Louisiana State. "There must be another source relatively near us that is producing these additional particles."

According to the research, this source would need to be within about 3,000 light years of the sun. It could be an exotic object such as a pulsar, mini-quasar, supernova remnant or an intermediate mass black hole.

"Cosmic ray electrons lose energy during their journey through the galaxy," said Jim Adams, ATIC research lead at NASA's Marshall Space Flight Center in Huntsville, Ala. "These losses increase with the energy of the electrons. At the energies measured by our instrument, these energy losses suppress the flow of particles from distant sources, which helps nearby sources stand out."

The scientists point out, however, that there are few such objects close to our solar system.

"These results may be the first indication of a very interesting object near our solar system waiting to be studied by other instruments," Wefel said.

An alternative explanation is that the surplus of high energy electrons might result from the annihilation of very exotic particles put forward to explain dark matter. In recent decades, scientists have learned that the kind of material making up the universe around us only accounts for about five percent of its mass composition. Close to 70 percent of the universe is composed of dark energy (so called because its nature is unknown). The remaining 25 percent of the mass acts gravitationally just like regular matter, but does little else, so it is normally not visible.

The nature of dark matter is not understood, but several theories that describe how gravity works at very small, quantum distances predict exotic particles that could be good dark matter candidates.

"The annihilation of these exotic particles with each other would produce normal particles such as electrons, positrons, protons and antiprotons that can be observed by scientists," said Eun-Suk Seo, ATIC lead at the University of Maryland, College Park.

The 4,300-pound ATIC experiment was designed to be carried to an altitude of about 124,000 feet above Antarctica using a helium-filled balloon about as large as the interior of the New Orleans Superdome. The goal was to study cosmic rays that otherwise would be absorbed into the atmosphere.
Vrijheid
  woensdag 17 december 2008 @ 14:52:46 #49
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64089208
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:06 schreef jogy het volgende:
Ohja, plus dit natuurlijk.
Natuuuuuuurlijk

Hebben jullie nou ook het gevoel dat dit onderwerp helemaal niet meer zo leeft als zeg maar een jaar geleden?
* ondertussen gewoon door-hamstert met voorwerpen/gebruiksartikelen
Wat je vindt, ...
  woensdag 17 december 2008 @ 16:21:43 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64092012
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:52 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Natuuuuuuurlijk

Hebben jullie nou ook het gevoel dat dit onderwerp helemaal niet meer zo leeft als zeg maar een jaar geleden?
* ondertussen gewoon door-hamstert met voorwerpen/gebruiksartikelen
Misschien is er een stukje 'berusting' bij degene die er al een tijdje mee bezig zijn ofzo . Of gewoon een 2012 overload . Jeweetwel, zodra het 'mainstream' gaat dan haken mensen af.
Vrijheid
  woensdag 17 december 2008 @ 17:17:02 #51
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64093553
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:21 schreef jogy het volgende:
Jeweetwel, zodra het 'mainstream' gaat dan haken mensen af.
2012 is just a passing phase

true in so many ways
Wat je vindt, ...
  FOK!fossiel donderdag 18 december 2008 @ 16:12:03 #52
8443 cptmarco
it's captain...
  donderdag 18 december 2008 @ 18:14:52 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64126671
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:12 schreef cptmarco het volgende:

[..]

weet iemand wanneer hij dit document geschreven heeft?
Volgens de documenteigenschappen is het in ieder geval 31-12-2002 gemaakt

edit:
quote:
In early Autumn 2002, Carlos Barrios journeyed North from his home in Guatemala to the Eastern edge of the Four Corners. In Santa Fe, NM, at the tail of the Rocky Mountain spine, Mr. Barrios spoke in a knowledgeable manner about the Mayan tradition and the fabled Mayan calendars.
http://www.redrat.net/thoughts/prophets/
Herfst 2002 dus.

[ Bericht 15% gewijzigd door jogy op 18-12-2008 18:39:17 ]
Vrijheid
  FOK!fossiel vrijdag 19 december 2008 @ 10:24:38 #54
8443 cptmarco
it's captain...
pi_64142894
hmm, een aantal zaken die hij noemt in het document lijken uitgekomen te zijn....
een oorlog, financiële wereld die in de problemen komt...
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:52:54 #55
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64416436
Het is nu ongeveer een jaar geleden (eerder nooit iets van gehoord dus) dat een collega het had over '2012'.
Soms dacht ik er maanden niet aan, soms (zoals nu) spookt het weer door m'n hoofd, wellicht omdat het bijna 2009 is, weer een jaar dichter bij 2012. Dit is mijn eerste post in een '2012' forum zelfs.
Weet nog steeds niet of ik er uberhaupt iets van geloof, wel dat het me 'onrustig' maakt, en ik denk dat dat voor de meesten geldt, zelfde eigenlijk wat ik toch ook vorig jaar wel voelde met de 'superstorm-hoax'.
Mede daardoor en het al 100-en keren voorspellen van het einde van de wereld verwacht ik ook dat dit wel weer zal overwaaien.... Maar toch... iets 'massaals' als dit is toch uniek, zoveel historische bronnen die over hetzelfde gaan, en allemaal 2012. Daardoor denk ik dat velen er een wat onbestendig gevoel door krijgen. Het zou mijns inziens helpen (waarom gebeurt dit niet massaal??) als gekende wetenschappers '2012' naar het land der fabeltjes verwijzen. Wordt er toch iets geheimgehouden om geen massa hysterie te creeeren? Want als het op deze manier doorgaat en er niets ontkrachtigd wordt ben ik bang dat 2012, of er nu wel of niets gebeurd, wel eens een HEEL onrustig jaar wereldwijd kan gaan worden !!!
Same shit, different day
SC hopper present
pi_64494050
2012 heeft inmiddels ook de schrijvers van hollywood geinspireerd. Een korte en overdreven, maar indrukwekkende trailer.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:46:40 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64499517
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:52 schreef Koen66 het volgende:
Want als het op deze manier doorgaat en er niets ontkrachtigd wordt ben ik bang dat 2012, of er nu wel of niets gebeurd, wel eens een HEEL onrustig jaar wereldwijd kan gaan worden !!!
Inderdaad ja, dat idee heb ik ook. Ooal kom tht universum niet samen om de wereld te veranderen op welke manier dan ook, dan zal er toch in het gezamelijke psyche van vele religies en natuurlijk de 2012 adepten (zijn er best veel, op zich, die er in ieder eval van weten dus.) een soort van verwachting zijn en er hoeven maar een paar religieuze/machtwellustige gekken op hoge plekken te zitten hunkerend naar een einde der tijden achtige knokpartij om de wereld over de rand te duwen (met de eigen voordeel in het oog dan)
Vrijheid
  dinsdag 30 december 2008 @ 16:14:45 #58
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64500080
Stel he.. de huidige economie, gebaseerd op een consumerende en zeer vervuilende maatschappij zal een ommezwaai gaan maken.
Obama komt aan het roer, gaat de dingen anders aanpakken.. andere waarden worden belangrijk, er zal een industrie moeten komen die minder vervuild, een andere manier van consumeren, niet ieder jaar een andere wekkerradio, duurzaamheid etc. Ik bedoel als het ooit moet omgegooid worden waarom dan niet juist nu als alles aan het vervallen is... dan is dat toch een ommezwaai in anders denken en leven.. andere waarden aanhangen, een vernieuwd bewustzijn creeren?
The truth was in here.
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:55:16 #59
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64514527
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:14 schreef Bastard het volgende:
Stel he.. de huidige economie, gebaseerd op een consumerende en zeer vervuilende maatschappij zal een ommezwaai gaan maken.
Obama komt aan het roer, gaat de dingen anders aanpakken.. andere waarden worden belangrijk, er zal een industrie moeten komen die minder vervuild, een andere manier van consumeren, niet ieder jaar een andere wekkerradio, duurzaamheid etc. Ik bedoel als het ooit moet omgegooid worden waarom dan niet juist nu als alles aan het vervallen is... dan is dat toch een ommezwaai in anders denken en leven.. andere waarden aanhangen, een vernieuwd bewustzijn creeren?
Dat zou zeker een ommezwaai zijn ja, en als alle huidige financiele 'grootmachten' als de oliemaatschappijen, autofabrikanten etc door de financiele crisis echt in de problemen komen (en wellicht failliet gaan) dan gaat het geheid die kant uit. Maar momenteel zijn er helaas nog steeds teveel partijen die belang hebben zo door te gaan als de afgelopen 50 jaar en vrolijk de wereld op te consumeren. Een goed initiatief wordt dan goed dan wel kwaadschiks de nek om gedraaid.
Maar als Obama aan de macht komt (en niet snel vermoord wordt, wat me niet zou verbazen) en echt dingen gaat doen die de wereld veranderen (Israel iets minder blind ondersteunen en zodoende de Arabische wereld paaien, eindelijk Amerika milleubewust ipv geldbewust maken etc etc) dan zal hij een goede invloed hebben op de toekomst. Maar of dat de '2012 ommezwaai' is ??? Verwacht toch iets radicalers....
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 30 december 2008 @ 23:12:44 #60
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64515481
Wat verwacht iedereen hier eigenlijk dat 2012 zal worden?

- Niets, een "teleurstelling" dus.....
- Natuurrampen veroorzaakt door "Melkweg/zonnestelsel alignment/zwaartekracht verhaal"
- Een kanteling van de magnetische polen veroorzaakt door dit fenomeen
- Het 'fantastische' scenario van het terugkeren van zwerfplaneet 'Nibiru' gevolgd door rampen/vernietiging
- We ontmoeten eindelijk levende,denkende wezens van andere planeten
- Niets, maar wel wereldwijde massahysterie
- Of nog iets anders ??

Ben benieuwd !

[ Bericht 3% gewijzigd door Koen66 op 30-12-2008 23:31:31 ]
Same shit, different day
SC hopper present
pi_64515537
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:12 schreef Koen66 het volgende:
Wat verwacht iedereen hier eigenlijk dat 2012 zal worden?

- Niets, een "teleurstelling" dus.....
pi_64620708
Wacht even..... er zijn hier serieus mensen die geloven in 2012....??????
- AFCA -
  zondag 4 januari 2009 @ 00:51:03 #63
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64633863
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:57 schreef EdAtTheBar het volgende:
Ik niet, maar als allerlei verhalen de ronde blijven doen en werkelijk niemand het wetenschappelijk ontkrachtigd verwacht ik onder diverse religies toch aardig wat onrust in 2012 (zelfmoorden, massahysterie etc) Het feit dat zoveel oude religies het erover hebben maakt me hooguit wat 'onrustig', maar als ik het realistisch bekijk zijn veel van die religies vermoedelijk vam het copy/paste kaliber.....
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 4 januari 2009 @ 05:20:06 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64638175
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:57 schreef EdAtTheBar het volgende:
Wacht, bedoel je dat er serieus mensen zijn die er nìet in geloven... ??????!?!?!I@!(*!einsetc!!~!
Vrijheid
pi_64649161
quote:
Op zondag 4 januari 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Het feit dat zoveel oude religies het erover hebben maakt me hooguit wat 'onrustig', maar als ik het realistisch bekijk zijn veel van die religies vermoedelijk van het copy/paste kaliber.....
Nog meer is het een kwestie van interpreteren. Veel religies zeggen niets over 2012. Veel religies zeggen wel wat over een soort van apocalyps, een soort van nieuw begin, etc. Helaas worden alle religies dan op 1 hoop gegooid en door allerlei kromme redeneringen aan 2012 gekoppeld.

Het (oorspronkelijke) Maya geloof zegt niets over 2012, afgezien van het feit dat dan (toevallig?) een kalender afloopt, waarbij je aflopen ook met een flinke korrel zout moet nemen, aangezien er Maya woorden zijn voor hogere kalender getallen, en hun geloof zei dat voordat de mens op aarde kwam, er 4 andere werelden geschapen en vernietigd waren, omdat deze niet perfect waren. Elke keer kwam de vernietiging op dezelfde datum en die datum valt dus op 2012. Nergens wordt in dit geval iets gezegd over het feit of deze vernietiging wederom gebeurt, nergens wordt vermeld dat 2012 een bijzondere datum is.

Andere religies net zo, de Egyptische kalender wordt er vaak bij getrokken, maar die heeft een geheel ander karakter en voorspelt niets anders dan de jaarlijkse Nijl overstroming en de verjaardag van de farao...

De Hopi indianen worden ook vaak genoemd gezien hun voorspelling met een aantal tekenen die aangeven hoe ver nog te gaan is. Nergens wordt 2012 genoemd, maar omdat een aantal tekenen al te zien zouden zijn, en 2012 niet ver meer weg is, zijn er zat webpagina's die beide maar combineren...

Als je goed kijkt staat het overgrote merendeel van de 2012 verhalen vol met fantasieën, scheve verbanden en verkeerde interpretaties...

Maar goed, da's mijn mening, nog 4 jaar en we zullen zien
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_64650557
Maar ik wil tot 2013 leven

Ongelooflijk hoeveel mensen er in geloven. Zoveel sites en youtube flimpjes
Ik wacht wel af
  maandag 5 januari 2009 @ 00:09:43 #67
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64672085
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:34 schreef hejsexy het volgende:
Maar ik wil tot 2013 leven
Dat is maar 10 dagen langer dan 21-12-2012 , hoop het toch wel wat langer vol te houden...
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 12:37:44 #68
8781 crew  Frutsel
pi_64847275
quote:
A new study from the National Academy of Sciences outlines grim possibilities on Earth for a worst-case scenario solar storm.

Damage to power grids and other communications systems could be catastrophic, the scientists conclude, with effects leading to a potential loss of governmental control of the situation.

The prediction is based in part on major solar storm in 1859 caused telegraph wires to short out in the United States and Europe, igniting widespread fires.

It was perhaps the worst in the past 200 years, according to the new study, and with the advent of modern power grids and satellites, much more is at risk.

"A contemporary repetition of the [1859] event would cause significantly more extensive (and possibly catastrophic) social and economic disruptions," the researchers conclude.

Rush to prepare

The race is on for better forecasting abilities, as the next peak in solar activity is expected to come around 2012.

While the sun is in a lull now, activity can flare up at any moment, and severe space weather — how severe, nobody knows — will ramp up a year or two before the peak.
volledige bericht

2012
pi_64854808
quote:

De Floriade is een unieke wereldtuinbouwtentoonstelling die eens in de tien jaar wordt georganiseerd. Van april t/m oktober 2012 vindt de Floriade plaats in Venlo. Lees verder >>
volledige bericht

2012
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_64855040
Misschien een beetje flauw, maar wat is het verschil tussen beide berichten nu werkelijk? Het grote "probleem" met 2012 is dat van alles wat maar een beetje op 2012 zou kunnen slaan er bij de haren bij getrokken wordt. Elke 11 jaar heb je een zonnemaximum, op zich niets vreemds aan. Blijkbaar zal degene van 2012 volgens sommigen de sterkste sinds het vorige "record" van 1958, maar heeft het direct te maken met de 2012 voorspellingen?
Mijns inziens niet, net zoals de floriade van 2012 in Venlo er niets mee te maken heeft...
C. Sagan
pi_64855909
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:54 schreef The_stranger het volgende:
Misschien een beetje flauw, maar wat is het verschil tussen beide berichten nu werkelijk? Het grote "probleem" met 2012 is dat van alles wat maar een beetje op 2012 zou kunnen slaan er bij de haren bij getrokken wordt. Elke 11 jaar heb je een zonnemaximum, op zich niets vreemds aan. Blijkbaar zal degene van 2012 volgens sommigen de sterkste sinds het vorige "record" van 1958, maar heeft het direct te maken met de 2012 voorspellingen?
Mijns inziens niet, net zoals de floriade van 2012 in Venlo er niets mee te maken heeft...
gezien deze Groot gat in magnetisch veld ontdekt door NASA uitspraken van nasa is het risico van het zonnemaximum in 2012 nogal groot.
pi_64863366
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:54 schreef The_stranger het volgende:
Even los van de Maya voorspellingen en ander new age gespuis. We hebben rond die tijd wel een perfecte cocktail voor een eventuele rampzalige gebeurtenis.
In volgorde:
Zonneuitbarsting - gat in aardmagnetisch veld - yellowstone - eventuele financiele meltdown

Ik ben redelijk nuchter, maar mij zul je niet verbaast opkijken mocht er rond die tijd iets gebeuren wat wereldwijde gevolgen heeft. Daarbij ben ik van mening dat onze beschaving best eens gereinigd mag worden, hoe hard dat ook klinkt.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:37:08 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64865363
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:43 schreef Nee het volgende:

[..]

Even los van de Maya voorspellingen en ander new age gespuis. We hebben rond die tijd wel een perfecte cocktail voor een eventuele rampzalige gebeurtenis.
In volgorde:
Zonneuitbarsting - gat in aardmagnetisch veld - yellowstone - eventuele financiele meltdown

Ik ben redelijk nuchter, maar mij zul je niet verbaast opkijken mocht er rond die tijd iets gebeuren wat wereldwijde gevolgen heeft. Daarbij ben ik van mening dat onze beschaving best eens gereinigd mag worden, hoe hard dat ook klinkt.
Eensch, nu heb ik wel een idee van 'leven' dat het ook minder cru maakt trouwens maar toch, het klinkt best hard als je het tegen mensen zegt die denken dat je maar ongeveer 75 jaar aan leven hebt en dat is het dan.

Ik heb ook wel het idee dat er dingen op stapel staan rond die tijd en dan nog niet eens alleen kosmisch maar ook man-made. Veel samenzweringen die rond die tijd tot uitvoer komen. Het eerste deel zie je nu al. kredietcrisis. Enkel om ons verward en afgeleid te houden, denk ik dan.
Vrijheid
  zaterdag 10 januari 2009 @ 00:35:51 #74
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64874151
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb ook wel het idee dat er dingen op stapel staan rond die tijd en dan nog niet eens alleen kosmisch maar ook man-made. Veel samenzweringen die rond die tijd tot uitvoer komen. Het eerste deel zie je nu al. kredietcrisis. Enkel om ons verward en afgeleid te houden, denk ik dan.
Wat zou de diepere achtergrond zijn waarom 'men' speciaal in 2012 op de proppen komt met samenzweringen, crisis en andere ellende? Wil 'men' de 2012 legende 'misbruiken' voor moderne oorlogvoering en wellicht een wijziging in de gevestigde orde? Of zijn er zelfs krachten die een wereldoorlog 'willen' ?
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 10 januari 2009 @ 01:10:12 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64875060
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:35 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Wat zou de diepere achtergrond zijn waarom 'men' speciaal in 2012 op de proppen komt met samenzweringen, crisis en andere ellende? Wil 'men' de 2012 legende 'misbruiken' voor moderne oorlogvoering en wellicht een wijziging in de gevestigde orde? Of zijn er zelfs krachten die een wereldoorlog 'willen' ?
Mijn favoriete verklaring is op het moment ( ik heb er we leen paar aangemeten maar deze past wat mij betreft het beste) http://www.lawofone.info/results.php?category=Harvest&sc=1&ss=0

De hele site is goed leesvoer overigens maar het gaat er in het kort om dat er om de zoveel jaar een 'oogst' is van zielen waar men 3 kanten op kan gaan. 4 dimensie negatief, 3 dimensie zoals nu en 4 dimensie positief. Het doel van de mensen achter de schermen is zoveel mogelijk mensen 4de dimensie negatief of 3de dimensie te houden en zo min mogelijk 4de positief. Dus het doel is om zoveel verwarring te zaaien in de komende periode zodat men dus zodanig met zichzelf bezig is dat ze niet verder komen. Mijn opinie en van de theorieën die ik heb gelezen voelt deze het meest waar aan voor mij . Het leuke ervan is dat 2012 een opening is en ookal ga je in 2050 dood zit je nog steeds in die periode waar je ziel een 'beoordeling' krijgt. Maar uiteindelijk komt het helemaal goed, wat 26000 jaar nou op een oneindig leven, mensen of anders? .
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')