abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55272044
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:26 schreef RickoKun het volgende:
Nou, inderdaad *kijkt naar boswachtertje*
Hehe dat mag natuurlijk
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_55346694
Uit in topic in DE:
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:42 schreef Frutsel het volgende:
Nieuwe zonnecyclus begonnen?

Wetenschappers van NASA vermoeden dat de volgende zonnecyclus is begonnen. Een zonnecyclus duurt 11 jaar en kan verdeeld worden in periodes met een minimale activiteit en periodes met een maximale activiteit. Een maximale activiteit kenmerkt zich door zonnevlekken, zonnevlammen en magnetische explosies. Het laatste maximum was in 2000-2003. De nieuwe cyclus zal nummer 24 zijn en rond 2011 of 2012 zijn maximum bereiken.

Een nieuwe cyclus begint meestal met een zonnevlek die een omgekeerde magnetische polariteit kent. Een dergelijke zonnevlek moet bovendien op grote afstand tot de evenaar van de zon staan, gewoonlijk op 25 tot 30 graden. SOHO heeft op 11 december zo’n zonnevlek waargenomen – althans, een plek met omgekeerde magnetische polariteit (in zichtbaar licht is nog geen echte “vlek” te zien).

Op dit moment is de vlek weinig meer dan een heldere knoop van magnetische velden. Als deze velden inderdaad samenkomen tot een donkere zonnevlek, zullen wetenschappers officieel bekend gaan maken dat zonnecyclus 24 begonnen is. De meeste wetenschappers verwachten een uitzonderlijk heftige zonnecyclus.

Als de cyclus in 2012 zal pieken, kunnen de gevolgen voor de aarde behoorlijk zijn, met grote gevolgen voor telecommunicatie, luchtverkeer, elektriciteitsnetwerken en GPS-systemen. In het huidige tijdperk van satellieten en mobiele telefoons zal de komende cyclus een grotere impact op het dagelijks leven hebben dan ooit tevoren

Astrostart
  maandag 17 december 2007 @ 22:04:02 #228
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_55347271
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:45 schreef Wombcat het volgende:
Uit in topic in DE:
[..]
Waarom dat dikgedrukte ? De gevolgen zijn elke zonnecyclus van invloed op aarde, dat wij nou apparatuur gebruiken die erg gevoelig is voor solar flares en dat we daar steeds meer afhankelijk van zijn heeft geen fuck met de Mayas te maken..
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_55353320
tvp
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_55353509
quote:
Op maandag 17 december 2007 22:04 schreef ChOas het volgende:

[..]

Waarom dat dikgedrukte ? De gevolgen zijn elke zonnecyclus van invloed op aarde, dat wij nou apparatuur gebruiken die erg gevoelig is voor solar flares en dat we daar steeds meer afhankelijk van zijn heeft geen fuck met de Mayas te maken..
Ik vond het wel een grappig toeval.
  dinsdag 18 december 2007 @ 08:29:47 #231
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55353690
quote:
Op maandag 17 december 2007 22:04 schreef ChOas het volgende:

[..]

Dat heeft niets te doen met de maya's inderdaad.. maar wel leuk voor dit topic om te noemen dat het ws in 2012 zal plaats gaan vinden.
The truth was in here.
pi_55383815
tvp
  woensdag 19 december 2007 @ 12:02:31 #233
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55383842
Nog een paar dagen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 19 december 2007 @ 14:14:25 #234
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55387520
Uehr guys...

Een hele opmerkelijke planetaire/galactische uitlijning zal gebeuren op 23 en 24 december 2007. De uitlijning op 23 december - Mars, Aarde, Zon, Mercurius, Jupiter en het Galactische centrum - staat hieronder afgebeeld; het wordt nog opmerkelijker omdat het zal worden vergezeld van een volle maan (uitgelijnd met Mars) om ongeveer 2.00 uur op 24 december als gelijktijdig Venus een vierkant vormt met Neptunus. En het wordt daarmee nog opmerkelijker dat de Pluto/Zon uitlijning zich exact zal voordoen op de winter-zonnewende, net na de uitlijning met het Galactische centrum.

De afbeelding hieronder is het zicht vanaf Mars tegenover de Jupiter, Mars, Aarde, Mercurius, Pluto uitlijning ten opzichte van het Galactische centrum op 23 december 2007, die gaat gebeuren vlak na de Pluto/Jupiter (Heliocentrische) uitlijning op 23 november 2007.
Zonnestelsel op 22 december 2007. Wat er niet wordt getoond is dat Pluto ( die dan aan de rechterkant van Jupiter staat) Saturnus, die achter Venus, Uranus en Neptunus aankomen. Saturnus en Neptunus vormen het t-lid van het kruis. Het is een 23/12 configuratie. Er zal een volle maan zijn op 23 december 2007.

(De planetaire en galactische uitlijning, tezamen met volle maan, vindt dus niet plaats in 2012, maar nu in 2007 !!!)

Vertaald van Wikipedia

http://en.wikipedia.org/w(...)nd_astrology%29#2007

De afbeelding van de uitlijning van het zonnestelsel vind u hier

http://space.jpl.nasa.gov/cgi-bin/wspace?tbody=1000&vbody=1001&month=12&day=23&year=2007&hour=00&minute=00&fovmul=1&rfov=10&bfov=100&porbs=1

Op de volgende link krijgt u ons zonnestelsel te zien in 3D, welke u naar wens kunt instellen. U kunt hier roteren en inzoomen. Stel de datum in op 21, 22 of 23 december 2007 en draai het stelsel linksom, totdat u een perfect kruis te zien krijgt. De horizontale lijn is verbonden met het galactisch centrum. Hierbij ziet u Jupiter, Mercurius, Zon, Aarde en Mars perfect op een lijn staan, haaks op de galactische uitlijning, welke dus een kruis vormt.

Solar System Orbit Diagram

http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=17p&orb=1

Deze configuratie werd lang geleden door de maya’s uitvoerig beschreven en hier houdt hun langetelling kalender op. Een fase van 25.920 jaar. Het is duidelijk aan deze uitlijning te zien dat ze dit bedoeld hebben en zitten wij er dus precies 5 jaar naast met onze gregoriaanse kalender. Het is NU 2012
The truth was in here.
pi_55388450
quote:
Als de cyclus in 2012 zal pieken, kunnen de gevolgen voor de aarde behoorlijk zijn, met grote gevolgen voor telecommunicatie, luchtverkeer, elektriciteitsnetwerken en GPS-systemen. In het huidige tijdperk van satellieten en mobiele telefoons zal de komende cyclus een grotere impact op het dagelijks leven hebben dan ooit tevoren
En net of we nu zo heel veel meer vertrouwen op al die shit dan in 2003

Toen werd er ook gewaarschuwd voor mobiele netwerken en satelieten en weet ik wat al dies meer wat plat zou kunnen gaan en is er vrij weinig gebeurd meen ik mij te herrinneren.

Ach, we zien het wel, ik ben er niet zo bang voor.
pi_55388454
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:14 schreef Bastard het volgende:
Uehr guys...

Een hele opmerkelijke planetaire/galactische uitlijning zal gebeuren op 23 en 24 december 2007. De uitlijning op 23 december - Mars, Aarde, Zon, Mercurius, Jupiter en het Galactische centrum - staat hieronder afgebeeld; het wordt nog opmerkelijker omdat het zal worden vergezeld van een volle maan (uitgelijnd met Mars) om ongeveer 2.00 uur op 24 december als gelijktijdig Venus een vierkant vormt met Neptunus. En het wordt daarmee nog opmerkelijker dat de Pluto/Zon uitlijning zich exact zal voordoen op de winter-zonnewende, net na de uitlijning met het Galactische centrum.

De afbeelding hieronder is het zicht vanaf Mars tegenover de Jupiter, Mars, Aarde, Mercurius, Pluto uitlijning ten opzichte van het Galactische centrum op 23 december 2007, die gaat gebeuren vlak na de Pluto/Jupiter (Heliocentrische) uitlijning op 23 november 2007.
Zonnestelsel op 22 december 2007. Wat er niet wordt getoond is dat Pluto ( die dan aan de rechterkant van Jupiter staat) Saturnus, die achter Venus, Uranus en Neptunus aankomen. Saturnus en Neptunus vormen het t-lid van het kruis. Het is een 23/12 configuratie. Er zal een volle maan zijn op 23 december 2007.

(De planetaire en galactische uitlijning, tezamen met volle maan, vindt dus niet plaats in 2012, maar nu in 2007 !!!)

Vertaald van Wikipedia

http://en.wikipedia.org/w(...)nd_astrology%29#2007

De afbeelding van de uitlijning van het zonnestelsel vind u hier

http://space.jpl.nasa.gov/cgi-bin/wspace?tbody=1000&vbody=1001&month=12&day=23&year=2007&hour=00&minute=00&fovmul=1&rfov=10&bfov=100&porbs=1

Op de volgende link krijgt u ons zonnestelsel te zien in 3D, welke u naar wens kunt instellen. U kunt hier roteren en inzoomen. Stel de datum in op 21, 22 of 23 december 2007 en draai het stelsel linksom, totdat u een perfect kruis te zien krijgt. De horizontale lijn is verbonden met het galactisch centrum. Hierbij ziet u Jupiter, Mercurius, Zon, Aarde en Mars perfect op een lijn staan, haaks op de galactische uitlijning, welke dus een kruis vormt.

Solar System Orbit Diagram

http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=17p&orb=1
Uiteraard moet je die opmerkelijke uitlijning weer met een korrel zout nemen, of in ieder geval niet zo nauw bekeken:

Verre van op 1 rechte lijn, laat staan op een T vorm.
quote:
Deze configuratie werd lang geleden door de maya’s uitvoerig beschreven en hier houdt hun langetelling kalender op. .
Vraag me af waar de maya's dat geschreven hebben.....
quote:
Een fase van 25.920 jaar
quote:
Het is duidelijk aan deze uitlijning te zien dat ze dit bedoeld hebben en zitten wij er dus precies 5 jaar naast met onze gregoriaanse kalender. Het is NU 2012
Duidelijk in jouw belevingswereld, maar daar buiten toch echt niet. Plus dat de pictun, welke op 2012 eindigt, niet eindigt op 4 Ahau 8 Cumku wat de mysterieuze herscheppingsdag zou zijn...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 19 december 2007 @ 15:18:58 #237
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_55389027
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:51 schreef The_stranger het volgende:
Uiteraard moet je die opmerkelijke uitlijning weer met een korrel zout nemen, of in ieder geval niet zo nauw bekeken:
[ afbeelding ]
Verre van op 1 rechte lijn, laat staan op een T vorm.
Erh, als je hem op 23 december gooit dan komt er toch wel een betere belijning uit dan jouw 24 december hoor. Ook pluto ( helemaal uitzoomen. ) staat op de lijn en venus veel haakser op de lijn dan op jouw 24 december. Alleen Saturnus hangt er een beetje bij .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_55410092
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Erh, als je hem op 23 december gooit dan komt er toch wel een betere belijning uit dan jouw 24 december hoor. Ook pluto ( helemaal uitzoomen. ) staat op de lijn en venus veel haakser op de lijn dan op jouw 24 december. Alleen Saturnus hangt er een beetje bij .
Klopt inderdaad, ging van 24 december uit vanwege de volgende opmerking:
quote:
het wordt nog opmerkelijker omdat het zal worden vergezeld van een volle maan (uitgelijnd met Mars) om ongeveer 2.00 uur op 24 december als gelijktijdig Venus een vierkant vormt met Neptunus.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:01:59 #239
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_55437151
jullie... excuses... wij zouden allemaal goed moeten onthouden wat een gesloten geest betekent. Een open geest zou namelijk geen conclusies, vooroordelen of ideeën hebben over wat er gebeurd (en daar op gaan wachten). Het feit dat we dan ook allemaal leuk hier onze voorspellingen en verwachtingen neerpennen geeft al aan dat we flink bezig zijn met het onbewust beïnvloeden van wat er gaande is ... en mogelijk zelfs het missen doordat we door de bomen het bos proberen te zien.

ga eens zitten, mediteer een beetje van mij part, hou je klep en kijk naar de sterren.
WAT er gebeurd boeit geen fuck. einde der tijd, begin van god zijn, hard uitgelachen worden door sceptici of 'ik heb gelijk' kunnen schrijven op een forum .... laat het allemaal eens los.
Misschien kun je dan nog genieten van het feit DAT er iets gebeurd.

Slechts een suggestie natuurlijk Het is in ieder geval hoe ik vanavond thuis zit.
¡ Experience Everything !
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:37:41 #240
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55438099
Goed punt

Al zit ik vanavond met een bel wijn achter mn 360
The truth was in here.
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:06:49 #241
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_55441697
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:01 schreef RickySway het volgende:
jullie... excuses... wij zouden allemaal goed moeten onthouden wat een gesloten geest betekent. Een open geest zou namelijk geen conclusies, vooroordelen of ideeën hebben over wat er gebeurd (en daar op gaan wachten). Het feit dat we dan ook allemaal leuk hier onze voorspellingen en verwachtingen neerpennen geeft al aan dat we flink bezig zijn met het onbewust beïnvloeden van wat er gaande is ... en mogelijk zelfs het missen doordat we door de bomen het bos proberen te zien.

ga eens zitten, mediteer een beetje van mij part, hou je klep en kijk naar de sterren.
WAT er gebeurd boeit geen fuck. einde der tijd, begin van god zijn, hard uitgelachen worden door sceptici of 'ik heb gelijk' kunnen schrijven op een forum .... laat het allemaal eens los.

Slechts een suggestie natuurlijk Het is in ieder geval hoe ik vanavond thuis zit.
Wat je vindt, ...
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:09:34 #242
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_55444975
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:01 schreef RickySway het volgende:

Dat bedoel ik, het is leuk om erover na te denken maar je kan wat mij betreft moeilijk 100% overtuigd zijn dat er iets op een bepaalde manier moet gebeuren terwijl niemand verder komt dan wat theoriëen. Als er op een gegeven moment iets drastisch gebeurt dan houden we het toch niet tegen dus je hoeft je er niet druk om te maken.
Vrijheid
  maandag 24 december 2007 @ 09:20:40 #243
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55515890
quote:
De eerste is uitermate slaapverwekkend. Ik denk niet dat iemand, die daar oprecht in geinteresseerd is zichzelf er doorheen kan slaan.

De tweede is wel een mooie uitleg van de werking van de maya-kalender.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_55656049
gaan jullie iets speciaals doen in 2012? ik ben iig van plan om wat grote beslissingen te maken.
gaat er iemand naar Mexico reizen om het van dichtbij mee te maken?
  maandag 31 december 2007 @ 03:08:37 #246
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_55672643
En nog iets gebeurd?
Of zijn alle posters niet meer aanwezig?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  maandag 31 december 2007 @ 07:55:21 #247
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55673311
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:49 schreef dmace het volgende:

[..]

De eerste is uitermate slaapverwekkend. Ik denk niet dat iemand, die daar oprecht in geinteresseerd is zichzelf er doorheen kan slaan.
Ze duren nog geen 4 minuten
The truth was in here.
  maandag 31 december 2007 @ 07:55:51 #248
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55673313
quote:
Op maandag 31 december 2007 03:08 schreef Knarf het volgende:
En nog iets gebeurd?
Of zijn alle posters niet meer aanwezig?
Er gebeurt van alles om ons heen, nu al
The truth was in here.
pi_55724108
quote:
Op maandag 31 december 2007 07:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ze duren nog geen 4 minuten
Ach, aandachtsspan gemiddelde nederlander = 20 seconden.

Als een filmpje niet kan boeien in de eerste minuut is het meestal einde oefening.
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:40:11 #250
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_55724559
niks gemerkt .. had ook niks verwacht. opeens uit het niets beginnen lui te posten dat 2007 gelijk is aan 2012 en dus moet alles maar opeens NU gebeuren? Das leuk ... en ik snap hoe we allemaal erg ongeduldig beginnen te worden in deze eindtijden .... maar 2012 is voor mij nog altijd 2012.

Er gebeurd van alles om ons heen, nu al.
pi_55727947
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:40 schreef RickySway het volgende:
niks gemerkt .. had ook niks verwacht. opeens uit het niets beginnen lui te posten dat 2007 gelijk is aan 2012 en dus moet alles maar opeens NU gebeuren? Das leuk ... en ik snap hoe we allemaal erg ongeduldig beginnen te worden in deze eindtijden .... maar 2012 is voor mij nog altijd 2012.

Er gebeurd van alles om ons heen, nu al.
Inderdaad..

Ik heb zelf trouwens best wel veel moeheid de laatste tijd en om mij heen hoor ik ook best vaak dit verhaal terugkomen. Hoe zit het met de moeheid van de Fokkers?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:04:14 #252
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55728348
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 18:43 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Inderdaad..

Ik heb zelf trouwens best wel veel moeheid de laatste tijd en om mij heen hoor ik ook best vaak dit verhaal terugkomen. Hoe zit het met de moeheid van de Fokkers?
Vermoeidheid valt inderdaad op.. maar wat mij persoonlijk meer opvalt is dat het tijdsgevoel aan het veranderen is. 'vroeger' zei je.. gut het is weer maandag hoe kom ik door de week heen. Maar nu is het zo om, wat, voor je het weet is zelfs een maand om.
The truth was in here.
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:08:17 #253
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_55728423
Hoe ouder je word, hoe sneller de tijd voorbij lijkt te gaan, je bent namelijk ouder en hebt al meer meegemaakt dus dat is normaal.
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:14:49 #254
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55728546
Die suggestie heb ik ook overwogen, maar vlgs mij gaat dat niet op als je 32 bent en je wel voelt dat er verschil is met 2 jaar geleden. Wie weet heb je gelijk hoor, en zal het suggestief zijn door de dagelijkse beslommeringen, maar dit voelt toch anders.. met name omdat ik er ook op aan het letten ben.
The truth was in here.
pi_55757344
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:08 schreef RickoKun het volgende:
Hoe ouder je word, hoe sneller de tijd voorbij lijkt te gaan, je bent namelijk ouder en hebt al meer meegemaakt dus dat is normaal.
Even los van 2012, de extreme van acceleratie van tijd heeft niet alleen maar met ouderdom te maken, ook met de maatschappij en manier van leven.

In mijn beleving lijkt kerstmis alweer maanden geleden, terwijl ik voor kerstmis nog dacht: is het alweer kerstmis?
Nee, die gewaarwording vind ik niet prettig en ik hoop dat het niks met ouderdom te maken heeft, ik ben nog maar 22.

Geen grip meer op de tijd?

[ Bericht 5% gewijzigd door Nee op 03-01-2008 22:36:31 ]
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:48:03 #256
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_55757755
In de presentatie van Ian Lungold over de Maya kalender, legt hij uit waar dit versneld gevoel vandaan komt.

Ik zag hem niet in de OP dus:
The Mayan Calender Comes North met NL-subs

ksta op het punt om te gaan pitten anders zocht ik wel even waar precies in de 3 uur durende presentatie
Wat je vindt, ...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:12:10 #257
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_55771255
Hoe'st met het concentratievermogen, fokkers?
Hoe'st met de perceptie van het bewustzijn?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:42:58 #258
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_55772014
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:12 schreef RickySway het volgende:
Perceptie van het bewustzijn, eens even denken; ik denk dus ik besta, of besta ik omdat ik denk, of denk ik te bestaan of ... waar had ik het ook alweer over?

Even terugkomend op mijn vorige post:
Die Ian zegt dus dat de Maya kalender over de evolutie van bewustzijn gaat. Het bewustzijn gaat verschillende stages door (de trappen). Iedere stage bestaat uit 7 dagen en 6 nachten.
Omdat iedere stage korter duurt dan de vorige maar nog steeds uit dezelfde dagen/nachten bestaat, gaat het voor je gevoel steeds sneller.
Iedere stage staat in het teken van een shift: van Action-Reaction (oersoep --> amoebes) naar Stimulus-Response (1cellige organismen --> meer-cellige organismen).. etc.

Wat je vindt, ...
pi_55773150
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 18:43 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik ben voornamelijk Mediamoe, klimaatmoe en commercieele-tv-moe.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:38:17 #260
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_55774551
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:12 schreef RickySway het volgende:
Mijn concentratievermogen is altijd al fucked geweest dus daar zie ik weinig verschil in . En de perceptie van het bewustzijn is in mijn geval zodanig dat er nog weinig dingen zijn in deze wereld die mij aangrijpen en ik weet nou niet of dat een goed of een slecht iets is maar ik kan er goed mee leven. De leuke dingen pik ik op en de negatieve dingen blijven gewoon niet langer plakken dan een paar dagen op zijn meest. Oh en moe zijn, tja, dat komt gewoon van mezelf maar ook als ik wel een tijd 8 uur per nacht pak ben ik nog even vermoeid als wanneer ik er 4 slaap.
Vrijheid
pi_55777176
2012, en al helemaal 21-12-2012, zijn te vaste data om aan te geven dat er verandering plaats gaat vinden. Logischer is een geleidelijke verandering, helemaal van het formaat waar het over gaat. Spirituele bewustbewording en en bewustwording aangaande het milieu zijn al bezig en iedereen merkt het. Dat is een mooie bevestiging van wat we al een tijd verwachtten, maar een paar jaar geleden nog niet zo zichtbaar was. Of het een hype is of niet, ik weet het niet, maar het is mooi dat het gebeurt en ik hoop dat het nog lang doorgaat. Hopelijk komt er ook snel een groei in de bewustwording omtrent dierenwelzijn. Ben benieuwd wat we de komende jaren voor groeiprocessen zullen meemaken.
pi_55953015
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:48 schreef Da_Ripper het volgende:
In de presentatie van Ian Lungold over de Maya kalender, legt hij uit waar dit versneld gevoel vandaan komt.

Ik zag hem niet in de OP dus:
The Mayan Calender Comes North met NL-subs

ksta op het punt om te gaan pitten anders zocht ik wel even waar precies in de 3 uur durende presentatie
Ik heb de presentatie gezien omdat ik altijd al nieuwsgierig was naar de Maya kalender. Maar vind dat hij op het laatst wel erg gaat overdrijven.
Aliens, mensen teleporteren enz. Dat gaat me te ver.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:54:30 #263
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_55953123
gaan jullie dit topic ooit nog volspammen? een keer in de zoveel weken staat ie ineens weer bovenaan myat
ff wachten nog
pi_55954605
Er gebeurt niet iedere dag iets noemenswaardigs, maar als er iets interessants is te vinden springt het vanzelf weer bovenaan in je myat.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:18:09 #265
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56054957
http://www.youtube.com/watch?v=r1be5mpldW0&feature=related

Een ietwat minder spirituele inslag met betrekking tot 2012.
Vrijheid
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:35:18 #266
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_56055461
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:18 schreef jogy het volgende:

Mooie muziek

PFFFF! De twin towers zijn er heul niet meer! Dat filmpje is een hoax!

nee hoor, maar even serieus!

Hmmm sja ik vind het redelijk frapant dit allemaal, gek dat ik die niburu nog nooit heb gezien. Ik hou mijn sceptisme nog maar even voor me. Ik zal wachten op de dag, ergens in 2009.

Als 2013 is geweest, en dit blijkt allemaal onzin geweest te zijn, dan zal ik nooit en te nimmer meer enige graad aan twijfel eraan verspillen! Met al die samenkomende cijfers, dat alles maar op 2012 samenkomt vind ik dus een beetje vreemd, dus het kán waar zijn.... Maar goed, we shall see!!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:37:08 #267
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56055526
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:35 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Mooie muziek

PFFFF! De twin towers zijn er heul niet meer! Dat filmpje is een hoax!

nee hoor, maar even serieus!

Hmmm sja ik vind het redelijk frapant dit allemaal, gek dat ik die niburu nog nooit heb gezien. Ik hou mijn sceptisme nog maar even voor me. Ik zal wachten op de dag, ergens in 2009.

Als 2013 is geweest, en dit blijkt allemaal onzin geweest te zijn, dan zal ik nooit en te nimmer meer enige graad aan twijfel eraan verspillen! Met al die samenkomende cijfers, dat alles maar op 2012 samenkomt vind ik dus een beetje vreemd, dus het kán waar zijn.... Maar goed, we shall see!!
Dat heb ik ook hoor, als het 2013 is en er is nog geen vuiltje aan de luct dan houdt het gewoon op en schiet ik iedereen persoonlijk door hun donder die gaat beweren dat het eigenlijk 2016 moest zijn .
Vrijheid
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:40:02 #268
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56055622
http://www.esrl.noaa.gov/gmd/obop/spo/ Dat is in ieder geval wel de southpole observatory .
Vrijheid
pi_56055863
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat heb ik ook hoor, als het 2013 is en er is nog geen vuiltje aan de luct dan houdt het gewoon op en schiet ik iedereen persoonlijk door hun donder die gaat beweren dat het eigenlijk 2016 moest zijn .
Die moet ik eigenlijk onthouden
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:53:56 #270
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56056011
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die moet ik eigenlijk onthouden
ok ok, ik schiet niemand door hun flikker maar ik loop wel weg met vingers in mijn oren terwijl ik heel hard 'IK HOOR JE NIET, IK HOOR JE NIET!' schreeuw .
Vrijheid
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:27:02 #271
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_56056837
de Tin-Foil Hat kan dan ook weer aan de kapstok
Wat je vindt, ...
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:35:19 #272
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_56117392
quote:

Idd, poolshift en mega tsunami?? Pff.. Dan vlucht ik toch wel uit Nederland! Maar goed als het waar is van die foto dat je op bepaalde plekken hem nu al aan de hemel kan zien staan (en voor de rest van de wereld in 2009) dan wacht ik wel even af tot 2009, als je dan niets ziet zal ik me verder geen zorgen maken. Denk ik

Waarom nou weer al die rampen scenario's? En Ian Lungold zegt vrolijk dat alles alleen maar beter wordt. Wie heeft er nu gelijk? Ik hoop Ian.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:10:45 #273
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_56118268
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:35 schreef Mender het volgende:

[..]

Idd, poolshift en mega tsunami?? Pff.. Dan vlucht ik toch wel uit Nederland! Maar goed als het waar is van die foto dat je op bepaalde plekken hem nu al aan de hemel kan zien staan (en voor de rest van de wereld in 2009) dan wacht ik wel even af tot 2009, als je dan niets ziet zal ik me verder geen zorgen maken. Denk ik

Waarom nou weer al die rampen scenario's? En Ian Lungold zegt vrolijk dat alles alleen maar beter wordt. Wie heeft er nu gelijk? Ik hoop Ian.
Volgens veel sites is Nederland juist 1 van de betere landen om te wonen op dat moment.. Engeland beste. Waarom, dont ask me.
Ski, Schnee & Schnaps!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 08:40:39 #274
8372 Bastard
Persona non grata
pi_56121559
quote:

Had ik nog niet gezien.. het geeft wel aan dat wat er komt onvermijdelijk is..
The truth was in here.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 09:21:08 #275
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56122065
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:35 schreef Mender het volgende:
Ik hoop ook Ian natuurlijk, echter als je bedenkt dat het grootste talent van die mensofferende edoch stoere Azteken astronomie was dan vermoed ik toch eerder een langsrazende planeet waar je niet zo vrolijk van wordt.
Vrijheid
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:09:02 #276
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_56122884
quote:
Article Posted: May 05, 2003
By: David Morrison

The wild stories about an approaching planet or comet are false!

--------------------------------------------------------------------------------

For months, weird stories have circulated on the Internet predicting the close passage by Earth this month of a Planet X sometimes called "Niburu", or in some versions a giant comet. I have even seen it linked to both Kuiper Belt Objects (KBOs) and Near Earth Asteroids (NEAs), although why either of these is relevant is not clear to me. This news note is for those who may have heard such rumors and wondered if there was any reality to them. The simple answer is that these are lies. There is no such object. Also, there have been no unusual levels of earthquakes or solar flares or any other of the supposed precursors of terrestrial calamity. Contrary to what you see on some of these websites, nothing unusual is happening and scientists are not worried by such supposed events. Even more to the point, it is already evident that there is no large comet or looming planet bearing down on the Earth. [For those who might want to see this nonsense, try Google searches on "Niburu" or "Nancy Leider"] If you want the real story on Nibiru or Planet X, check out the following website http://www.badastronomy.com/bad/misc/planetx/index.html.

I wonder how long this fiction can be sustained in the face of clear evidence that it is not true? The absence of the May apparition of a planet or giant comet looming large in the world's skies should be pretty obvious, and the usual story about a government cover-up would not seem to apply. I suppose, however, that the people who are expounding this nonsense will find some excuses to explain why their predictions did not materialize.
Proberen ze het nu gewoon opnieuw?
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:18:31 #277
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56123076
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:09 schreef Woutervn het volgende:

[..]

Dat is een cover-up.

+ het linkje werkt niet meer.

[edit:]http://www.badastronomy.com/bad/misc/planetx/ is de juiste, nu ga ik even lezen.
Vrijheid
pi_56123164
quote:

Wat een absurd staaltje fictie . Er zitten zoveel fouten in dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen...
  vrijdag 18 januari 2008 @ 10:27:58 #279
8372 Bastard
Persona non grata
pi_56123292
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:09 schreef Woutervn het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen dat dit in het plaatje past van "We laten de mensen in onwetendheid" klinkt conspiricy theorie achtig wellicht
The truth was in here.
pi_56123384
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:40 schreef jogy het volgende:
http://www.esrl.noaa.gov/gmd/obop/spo/ Dat is in ieder geval wel de southpole observatory .
Dan wisten ze dus kennelijk in 1957 al van Nibiru af omdat volgens dat filmpje dat obervatorium speciaal daarvoor gebouwd is. Dat zogenaamde nieuwe observatorium stond er dus al een tijdje.

[ Bericht 5% gewijzigd door jogy op 18-01-2008 11:23:34 ]
pi_56124290
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is een cover-up.

+ het linkje werkt niet meer.

[edit:]http://www.badastronomy.com/bad/misc/planetx/ is de juiste, nu ga ik even lezen.
Er staat gewoon een punt achter de link van woutervn, daarom werkt ie niet.
http://www.badastronomy.com/bad/misc/planetx/index.html doet het gewoon
  vrijdag 18 januari 2008 @ 11:22:17 #282
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56124695
http://www.planet-x.150m.com/owenwpiras.html Ook wel leuk om te lezen wat betreft 'de tiende planeet' .
Vrijheid
  vrijdag 18 januari 2008 @ 11:24:24 #283
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56124753
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:32 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dan wisten ze dus kennelijk in 1957 al van Nibiru af omdat volgens dat filmpje dat obervatorium speciaal daarvoor gebouwd is. Dat zogenaamde nieuwe observatorium stond er dus al een tijdje.
Oeps, edit ipv quote, excuus .

Maar ok, duidelijk .
Vrijheid
pi_56125483
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Oeps, edit ipv quote, excuus .
Misbruik van macht . Ik bespeur een conspiracy .
quote:
Maar ok, duidelijk .
Tja ik vind nog steeds dat hele Nibiru verhaal behoorlijk ongeloofwaardig. Vooral de dingen die ze hier als feiten brengen zijn toch best wel onmogelijk. Een baan van een planeet die de onze kruist? Waar is het middelpunt van zijn baan dan? En als hij zo'n baan heeft, dan moet ie ook nog eens tig keer groter zijn dan de baan van bv. Pluto. Dan nog, als ie echt zo dichtbij komt, wordt ie dan niet naar de zon toegetrokken? Dat is best wel een heavy load aan kracht hoor, die hij 'even passeert in een paar weken'.
pi_56126877
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:48 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

[..]

Tja ik vind nog steeds dat hele Nibiru verhaal behoorlijk ongeloofwaardig. Vooral de dingen die ze hier als feiten brengen zijn toch best wel onmogelijk. Een baan van een planeet die de onze kruist? Waar is het middelpunt van zijn baan dan? En als hij zo'n baan heeft, dan moet ie ook nog eens tig keer groter zijn dan de baan van bv. Pluto. Dan nog, als ie echt zo dichtbij komt, wordt ie dan niet naar de zon toegetrokken? Dat is best wel een heavy load aan kracht hoor, die hij 'even passeert in een paar weken'.
Al afgezien van het feit dat als dat geval in 2012 langskomt, hij nu toch wel te zien zou moeten zijn door (ook) amateurastronomen, tenzij de planeet een snelheid heeft die zo hoog is dat alle natuurwetten het raam uit kunnen...
C. Sagan
  vrijdag 18 januari 2008 @ 12:37:08 #286
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56126893
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:48 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

[..]

Het is trouwens nog niet eens zó verschrikkelijk zeldzaam hoor dat er zonnestelsels zijn met een planeet erbij die een langlopende baan heeft, zoals dat planet-x/niburu/whatever gedoe. Oh, en trouwens volgens het onderstaande artikel hebben ze pas een sterrenkijker sinds 1986 als ik het goed lees . 3 jaar na de ontdekking van die rare planeet. Toeval? I think not! . ( ) http://chronicle.uchicago.edu/950105/pole.shtml

Een tijdje geleden ben ik trouwens een site tegen gekomen die in ieder geval wel de schijn had van een wetenschappelijke verklaring tot bepaalde rare dingen binnen ons zonnestelsel maar ik ben het linkje kwijt . To be continued.
Vrijheid
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:24:09 #287
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56128094
http://www.binaryresearchinstitute.org/ .

http://www.binaryresearch(...)nce/lunarcycle.shtml

[ Bericht 31% gewijzigd door jogy op 18-01-2008 13:29:58 ]
Vrijheid
  zondag 20 januari 2008 @ 17:23:54 #288
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56181876
http://www.gps.caltech.edu/~mbrown/planetlila/

MIsschien is dit hetzelfde ding wat ook wel wordt misplaatst voor niburu?

Of niet natuurlijk.
Vrijheid
pi_56188618
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:23 schreef jogy het volgende:
http://www.gps.caltech.edu/~mbrown/planetlila/

MIsschien is dit hetzelfde ding wat ook wel wordt misplaatst voor niburu?

[ afbeelding ]

Of niet natuurlijk.
Nibiru wordt ook wel eens de tiende planeet genoemd dus ja het zou kunnen dat hij voor dit object wordt aangezien. Uiteraard is het een beetje vreemd dat in het ene verhaal Nibiru een planeet is in een ander zonnestelsel en zich in Orion bevind en volgens ander mensen Nibiru de tiende planeet (eigenlijk dus de negende, Pluto rekenen we niet meer mee) van ons zonnestelsel is. Dat maakt het verhaal er niet geloofwaardiger op.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 21:58:34 #290
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56235803
http://www.sott.net/artic(...)n-the-planet-hunters
quote:
TWO years ago the solar system lost a planet. Pluto was deemed too insignificant to rank alongside Mars, Jupiter and the rest, and was demoted to dwarf planet status. Pluto's fall from favour left us with only eight bona fide planets. But what the solar system has lost, Patryk Lykawka now hopes to replace.

Lykawka, an astronomer at Kobe University in Japan, suspects a ninth planet as large as Earth is hiding beyond Pluto. So far, this frigid "super-Pluto" has escaped detection. But not for much longer, Lykawka hopes. "Within five years or so, we will know for sure if it exists."

Lykawka has become convinced of the existence of this planet thanks to a number of puzzling features in the Kuiper belt , a ring of icy debris in the outer solar system, of which Pluto is one of the largest members.

He is not alone in thinking there is another planet out there. "There are similar proposals in the literature," says Renu Malhotra at the University of Arizona in Tucson, "but Lykawka has done a more comprehensive job. I think his idea should be given fair attention." Lang artikel, lees zelf maar verder
Om maar even duidelijk te maken dat alle kaarten nog op tafel liggen. Als je een beetje het artikel leest komt er ook naar voren dat er nog een hele hoop niet opgepikt wordt en er ook nog een zooi (op het moment) onverklaarbare zaken zijn in ons zonnestelsel.
Vrijheid
pi_56237593
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:58 schreef jogy het volgende:
http://www.sott.net/artic(...)n-the-planet-hunters
[..]

Om maar even duidelijk te maken dat alle kaarten nog op tafel liggen. Als je een beetje het artikel leest komt er ook naar voren dat er nog een hele hoop niet opgepikt wordt en er ook nog een zooi (op het moment) onverklaarbare zaken zijn in ons zonnestelsel.
Jij houdt niet van opgeven he?

Nou goed, je hebt hier wel een punt. Veel wetenschappers zijn het erover eens dat er nog één of meer planeten in ons zonnestelsel zijn dan die wij nu al kennen. Dat is opzich al langer bekend. Hoe ze dat exact weten kan ik niet helemaal uitleggen, maar het komt erop neer dat je aan de hand van andere bewegingen in ons zonnestelsel (bv. die van de buitenste planeten) kan vermoeden dat er aan de buitenkant nog meer is. Dat heeft te maken met de krachten die objecten op elkaar uit oefenen. Dus eigenlijk kan je bespeuren dat er nog iets moet zijn wat 'werkt' op ons zonnestelsel, alleen moet je het dan nog even vinden .

Als je weet hoe weinig wij weten over ons heelal, laat staan over ons eigen zonnestelsel dan is het niet zo vreemd dat er nog nieuwe objecten gevonden kunnen worden. Als je bedenkt hoe ver Pluto van ons af staat en hoe klein hij eigenlijk is, dan is het echt een gelukstreffer dat we die gevonden hebben . Mocht je dit allemaal interessant vinden dan kan ik je zeker een bezoekje aan de Sonnenborgh aanraden.

Note of advice: als er iets gevonden wordt hoeft er nog niet meteen een nucleaire installatie op te staan compleet met groenpaarse aliens die relaxt achterover leunen terwijl ze hun nukes op Washington richten.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:01:23 #292
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56238025
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:48 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Jij houdt niet van opgeven he?

Nou goed, je hebt hier wel een punt. Veel wetenschappers zijn het erover eens dat er nog één of meer planeten in ons zonnestelsel zijn dan die wij nu al kennen. Dat is opzich al langer bekend. Hoe ze dat exact weten kan ik niet helemaal uitleggen, maar het komt erop neer dat je aan de hand van andere bewegingen in ons zonnestelsel (bv. die van de buitenste planeten) kan vermoeden dat er aan de buitenkant nog meer is. Dat heeft te maken met de krachten die objecten op elkaar uit oefenen. Dus eigenlijk kan je bespeuren dat er nog iets moet zijn wat 'werkt' op ons zonnestelsel, alleen moet je het dan nog even vinden .
Dat bedoel ik
quote:
Als je weet hoe weinig wij weten over ons heelal, laat staan over ons eigen zonnestelsel dan is het niet zo vreemd dat er nog nieuwe objecten gevonden kunnen worden. Als je bedenkt hoe ver Pluto van ons af staat en hoe klein hij eigenlijk is, dan is het echt een gelukstreffer dat we die gevonden hebben . Mocht je dit allemaal interessant vinden dan kan ik je zeker een bezoekje aan de Sonnenborgh aanraden.
Thanks .
quote:
Note of advice: als er iets gevonden wordt hoeft er nog niet meteen een nucleaire installatie op te staan compleet met groenpaarse aliens die relaxt achterover leunen terwijl ze hun nukes op Washington richten.
. Alleen het langsrazen van een planeet doet al genoeg hoor .
Vrijheid
pi_56250032
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:01 schreef jogy het volgende:

. Alleen het langsrazen van een planeet doet al genoeg hoor .
Dat is niet mogelijk . Een planeet raast niet zomaar effe langs. Zie voorgaande posts .
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:04:23 #294
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56251143
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:14 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dat is niet mogelijk . Een planeet raast niet zomaar effe langs. Zie voorgaande posts .
Nee, dat klopt, niet 'zomaar' maar het is dus wel mogelijk dat er iets groots in ons zonnestelsel gewoon gemist wordt. Of dat er planeet-achtige objecten in langdurige banen rond de zon draaien.
Vrijheid
pi_56251474
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, dat klopt, niet 'zomaar' maar het is dus wel mogelijk dat er iets groots in ons zonnestelsel gewoon gemist wordt. Of dat er planeet-achtige objecten in langdurige banen rond de zon draaien.
Ja dat kan, maar als zo'n ding rond 2012 zou moeten langskomen dan hadden we dat allang geweten ivm de natuurwetten. Zie ook post the_stranger. We zien misschien niet alles, maar dat had je toch echt wel nu al kunnen zien.
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:56:30 #296
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56252367
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:18 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ja dat kan, maar als zo'n ding rond 2012 zou moeten langskomen dan hadden we dat allang geweten ivm de natuurwetten. Zie ook post the_stranger. We zien misschien niet alles, maar dat had je toch echt wel nu al kunnen zien.
Daar zijn dus tegenstrijdige berichten over, de een zegt dat het dan wel gezien of gemerkt zou moeten worden en ondertussen zijn er ook weer andere berichten en theoriëen die nog steeds plausibel zijn omdat men nog met veel gaten in de observaties zitten. Net als die ene observatie in de jaren 80 die alleen maar gezien werd door die infra-rood kijker in de ruimte en amper tot niet zichtbaar was vanaf de aarde. Ook de tot op heden niet verklaarbare rariteiten in het zonnestelsel. Dus om nou te zeggen dat ik verrast zal zijn als er dus wel (vanuit ons oogpunt) opeens een planeet langs komt razen die alle planeetpoppetjes aan het dansen krijgt; Niet echt . Heel veel objecten zijn dus ontdekt door puur toeval. De kuiper-belt is ook pas in 1990 daadwerkelijk gevonden.

Uiteraard hoop ik dat er helemaal niks langskomt maar dat is geen reden om de mogelijkheid af te wijzen.

Dit ook nog eens in combinatie met wat we (denken) te weten van de Mayanen dat ze iig erg geïnteresseerd waren in astronomie, net als dat de Egyptenaren dat waren en vermoed wordt dat de Sumerianen dat ook waren. Dus mocht er iets aan de hand zijn met die datum dan vermoed ik (op dit moment) dat er dus wel een of ander hemellichaam een verrassingsaanval doet ( so to speak ). Er hoeven geen buitenaardse groene/gele/blauwe mannetjes met UltraPulse2000 wapens of wat dan ook. Voor hetzelfde geld (klinkt ook wel minder vreemd) is het gewoon een planeet zonder enig leven, aangezien ie de grootste tijd in de duistere ruimte zit uit de buurt van enige warmtebron.

[ Bericht 18% gewijzigd door jogy op 23-01-2008 16:07:26 ]
Vrijheid
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:58:46 #297
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56252409
Oeh, en deze theorie lijkt mij in ieder geval ietwat plausibeler dan een interdimensionale quantumbewustzijns-shift. Ofzo .
Vrijheid
pi_56253985
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Daar zijn dus tegenstrijdige berichten over, de een zegt dat het dan wel gezien of gemerkt zou moeten worden en ondertussen zijn er ook weer andere berichten en theoriëen die nog steeds plausibel zijn omdat men nog met veel gaten in de observaties zitten. Net als die ene observatie in de jaren 80 die alleen maar gezien werd door die infra-rood kijker in de ruimte en amper tot niet zichtbaar was vanaf de aarde. Ook de tot op heden niet verklaarbare rariteiten in het zonnestelsel. Dus om nou te zeggen dat ik verrast zal zijn als er dus wel (vanuit ons oogpunt) opeens een planeet langs komt razen die alle planeetpoppetjes aan het dansen krijgt; Niet echt . Heel veel objecten zijn dus ontdekt door puur toeval. De kuiper-belt is ook pas in 1990 daadwerkelijk gevonden.
Ja ok. Maar het gaat hier om een planeet, zoals jij het stelt. Dat is iets anders dan een willekeurige komeet ofzo. Een planeet heeft een vast baan, is aan bepaalde krachten verbonden en als hij ons daadwerkelijk passeert is ie dus ook gebonden aan de aantrekkingskracht van de zon. Dat maakt het hele verhaal veel voorspelbaarder en makkelijker waarneembaar. Ook is het onmogelijk dat een planeet, die in 2012 ons moet passeren, nu nog niet te zien is. Dat zou betekenen dat zijn snelheid gelijk zou moeten staan aan dat van een komeet bv. Dat kan gewoon niet, want waar haalt hij die snelheid vandaan? Mercurius is de snelste planeet in ons zonnestelsel en de enige reden waarom hij die snelheid heeft is omdat hij zo dicht bij de zon staat. Hij is het meest onderhevig aan die aantrekkingskracht. Dus hoe moet een planeet, die nu nog niet eens te zien is, ooit aan een snelheid komen die tig keer hoger ligt dan die van Mercurius?
quote:
Uiteraard hoop ik dat er helemaal niks langskomt maar dat is geen reden om de mogelijkheid af te wijzen.
Nee ik ben ook niet iemand die snel mogelijkheden afwijst. Maar dit is gewoonweg niet mogelijk. Een ander object zou wel kunnen.
quote:
Dit ook nog eens in combinatie met wat we (denken) te weten van de Mayanen dat ze iig erg geïnteresseerd waren in astronomie, net als dat de Egyptenaren dat waren en vermoed wordt dat de Sumerianen dat ook waren. Dus mocht er iets aan de hand zijn met die datum dan vermoed ik (op dit moment) dat er dus wel een of ander hemellichaam een verrassingsaanval doet ( so to speak ).
Hebben die bevolkingen het ook daadwerkelijk over een hemellichaam? Volgens mij niet namelijk. Het is nooit ergens letterlijk genoemd. De hele discussie is ook uiteraard gebaseerd op het idee dat we helemaal niet weten wat er gaat gebeuren .
quote:
Er hoeven geen buitenaardse groene/gele/blauwe mannetjes met UltraPulse2000 wapens of wat dan ook. Voor hetzelfde geld (klinkt ook wel minder vreemd) is het gewoon een planeet zonder enig leven, aangezien ie de grootste tijd in de duistere ruimte zit uit de buurt van enige warmtebron.
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:58 schreef jogy het volgende:
Oeh, en deze theorie lijkt mij in ieder geval ietwat plausibeler dan een interdimensionale quantumbewustzijns-shift. Ofzo .
Agreed . Ik ga nog steeds voor een huis-tuin-en-keuken bewustzijnsverandering. Zou wel mooi zijn iig.
  woensdag 23 januari 2008 @ 17:22:04 #299
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56254445
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:01 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ja ok. Maar het gaat hier om een planeet, zoals jij het stelt. Dat is iets anders dan een willekeurige komeet ofzo. Een planeet heeft een vast baan, is aan bepaalde krachten verbonden en als hij ons daadwerkelijk passeert is ie dus ook gebonden aan de aantrekkingskracht van de zon. Dat maakt het hele verhaal veel voorspelbaarder en makkelijker waarneembaar. Ook is het onmogelijk dat een planeet, die in 2012 ons moet passeren, nu nog niet te zien is. Dat zou betekenen dat zijn snelheid gelijk zou moeten staan aan dat van een komeet bv. Dat kan gewoon niet, want waar haalt hij die snelheid vandaan? Mercurius is de snelste planeet in ons zonnestelsel en de enige reden waarom hij die snelheid heeft is omdat hij zo dicht bij de zon staat. Hij is het meest onderhevig aan die aantrekkingskracht. Dus hoe moet een planeet, die nu nog niet eens te zien is, ooit aan een snelheid komen die tig keer hoger ligt dan die van Mercurius?
Dan kom ik dus weer terug naar het feit dat niet alle planeet-achtigen zichtbaar zijn met de meest gebruikte telescopen, die van het normale spectrum. De effecten wel, aangezien de kuiper-belt door berekeningen is ontdekt net als Pluto voor het daadwerkelijk werd gezien door een lens. Dus dan zou de desbetreffende planeet al dichterbij kunnen zijn dan men denkt en hoeft het dus nog niet eens een tig keer hogere snelheid te hebben, in theorie dus. En de meeste mensen in Astronomie-land zijn het er iig wel over eens dat er nog een hele hoop onverklaarbare dingen zijn alleen al in ons eigen zonnestelsel.
quote:
[..]

Nee ik ben ook niet iemand die snel mogelijkheden afwijst. Maar dit is gewoonweg niet mogelijk. Een ander object zou wel kunnen.
Als je dus de aanname erbij neemt dat het object relatief makkelijk te vinden is, als ie net zo onzichtbaar is als die voornoemde dwergplaneet in een paar posts eerder dan heb je dus wel een probleem. Aangezien die alleen maar was te zien met een supergecoolde camera die objecten kon oppikken vanaf 40 graden boven het absolute nulpunt, eerder is dat object nooit gezien.
quote:
[..]

Hebben die bevolkingen het ook daadwerkelijk over een hemellichaam? Volgens mij niet namelijk. Het is nooit ergens letterlijk genoemd. De hele discussie is ook uiteraard gebaseerd op het idee dat we helemaal niet weten wat er gaat gebeuren .
Mijn punt was eigenlijk meer dat het ook weer een mogelijke aanwijzing was in de richting van een visiterend hemellichaam aangezien die volkeren zich nadrukkelijk met astronomie bezig hielden eigenlijk.
[..]
quote:
[..]

Agreed . Ik ga nog steeds voor een huis-tuin-en-keuken bewustzijnsverandering. Zou wel mooi zijn iig.
Eensch .
Vrijheid
pi_56254894
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan kom ik dus weer terug naar het feit dat niet alle planeet-achtigen zichtbaar zijn met de meest gebruikte telescopen, die van het normale spectrum. De effecten wel, aangezien de kuiper-belt door berekeningen is ontdekt net als Pluto voor het daadwerkelijk werd gezien door een lens. Dus dan zou de desbetreffende planeet al dichterbij kunnen zijn dan men denkt en hoeft het dus nog niet eens een tig keer hogere snelheid te hebben, in theorie dus.
Ja niet alles is waarneembaar, maar je stelt zelf al dat we veel zaken ontdekken op basis van zijn effecten. Uitgaande van jouw theorie, moet deze planeet zulke dramatische effecten in ons zonnestelsel veroorzaken (nu al, anders kan het niet in 2012 al passeren) dat we hem nu toch echt al gezien zouden moeten hebben. Zoiets is bijna niet te missen.

De zaken die jij noemt zijn objecten die enorm ver weg staan en van zulke kleine afmetingen zijn én met zulke lage snelheden voortbewegen dat ze erg weinig effecten veroorzaken in het zonnestelsel. Daarom worden ze ook pas zo laat ontdekt.
quote:
En de meeste mensen in Astronomie-land zijn het er iig wel over eens dat er nog een hele hoop onverklaarbare dingen zijn alleen al in ons eigen zonnestelsel.
Dat heb ik al meerdere keren bevestigd maar dat is in dit geval helaas geen argument . Dat we nog bij lange na niet alles ontdekt hebben wil niet zeggen dat opeens alles maar zomaar kan .
quote:
Als je dus de aanname erbij neemt dat het object relatief makkelijk te vinden is, als ie net zo onzichtbaar is als die voornoemde dwergplaneet in een paar posts eerder dan heb je dus wel een probleem. Aangezien die alleen maar was te zien met een supergecoolde camera die objecten kon oppikken vanaf 40 graden boven het absolute nulpunt, eerder is dat object nooit gezien.
Zie mijn voorgaande stuk. Waarom denk je dat hij zo moeilijk te bespeuren was? Hij is klein, beweegt langzaam en veroorzaakt nauwelijks effect. Zoiets vliegt niet even binnen vier jaar naar de aarde. Als dat wel zo is (en moet je voor de gein maar eens uitrekenen wat voor onmogelijke snelheid dit object dan zou moeten hebben) dan hebben we het niet meer over een planeet, maar een ruimteschip.
quote:
Mijn punt was eigenlijk meer dat het ook weer een mogelijke aanwijzing was in de richting van een visiterend hemellichaam aangezien die volkeren zich nadrukkelijk met astronomie bezig hielden eigenlijk.
Zou kunnen, vooral aangezien er astronomisch gezien geen opzienbarende dingen zijn voorspeld voor 2012. Maar dan zou ik nog niet voor een planeet gaan. Misschien voor een standaard komeetje ofzo.
quote:
Eensch .
Toch nog iets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')