abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55272044
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:26 schreef RickoKun het volgende:
Nou, inderdaad *kijkt naar boswachtertje*
Hehe dat mag natuurlijk
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_55346694
Uit in topic in DE:
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:42 schreef Frutsel het volgende:
Nieuwe zonnecyclus begonnen?

Wetenschappers van NASA vermoeden dat de volgende zonnecyclus is begonnen. Een zonnecyclus duurt 11 jaar en kan verdeeld worden in periodes met een minimale activiteit en periodes met een maximale activiteit. Een maximale activiteit kenmerkt zich door zonnevlekken, zonnevlammen en magnetische explosies. Het laatste maximum was in 2000-2003. De nieuwe cyclus zal nummer 24 zijn en rond 2011 of 2012 zijn maximum bereiken.

Een nieuwe cyclus begint meestal met een zonnevlek die een omgekeerde magnetische polariteit kent. Een dergelijke zonnevlek moet bovendien op grote afstand tot de evenaar van de zon staan, gewoonlijk op 25 tot 30 graden. SOHO heeft op 11 december zo’n zonnevlek waargenomen – althans, een plek met omgekeerde magnetische polariteit (in zichtbaar licht is nog geen echte “vlek” te zien).

Op dit moment is de vlek weinig meer dan een heldere knoop van magnetische velden. Als deze velden inderdaad samenkomen tot een donkere zonnevlek, zullen wetenschappers officieel bekend gaan maken dat zonnecyclus 24 begonnen is. De meeste wetenschappers verwachten een uitzonderlijk heftige zonnecyclus.

Als de cyclus in 2012 zal pieken, kunnen de gevolgen voor de aarde behoorlijk zijn, met grote gevolgen voor telecommunicatie, luchtverkeer, elektriciteitsnetwerken en GPS-systemen. In het huidige tijdperk van satellieten en mobiele telefoons zal de komende cyclus een grotere impact op het dagelijks leven hebben dan ooit tevoren

Astrostart
  maandag 17 december 2007 @ 22:04:02 #228
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_55347271
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:45 schreef Wombcat het volgende:
Uit in topic in DE:
[..]
Waarom dat dikgedrukte ? De gevolgen zijn elke zonnecyclus van invloed op aarde, dat wij nou apparatuur gebruiken die erg gevoelig is voor solar flares en dat we daar steeds meer afhankelijk van zijn heeft geen fuck met de Mayas te maken..
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_55353320
tvp
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_55353509
quote:
Op maandag 17 december 2007 22:04 schreef ChOas het volgende:

[..]

Waarom dat dikgedrukte ? De gevolgen zijn elke zonnecyclus van invloed op aarde, dat wij nou apparatuur gebruiken die erg gevoelig is voor solar flares en dat we daar steeds meer afhankelijk van zijn heeft geen fuck met de Mayas te maken..
Ik vond het wel een grappig toeval.
  dinsdag 18 december 2007 @ 08:29:47 #231
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55353690
quote:
Op maandag 17 december 2007 22:04 schreef ChOas het volgende:

[..]

Dat heeft niets te doen met de maya's inderdaad.. maar wel leuk voor dit topic om te noemen dat het ws in 2012 zal plaats gaan vinden.
The truth was in here.
pi_55383815
tvp
  woensdag 19 december 2007 @ 12:02:31 #233
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55383842
Nog een paar dagen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 19 december 2007 @ 14:14:25 #234
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55387520
Uehr guys...

Een hele opmerkelijke planetaire/galactische uitlijning zal gebeuren op 23 en 24 december 2007. De uitlijning op 23 december - Mars, Aarde, Zon, Mercurius, Jupiter en het Galactische centrum - staat hieronder afgebeeld; het wordt nog opmerkelijker omdat het zal worden vergezeld van een volle maan (uitgelijnd met Mars) om ongeveer 2.00 uur op 24 december als gelijktijdig Venus een vierkant vormt met Neptunus. En het wordt daarmee nog opmerkelijker dat de Pluto/Zon uitlijning zich exact zal voordoen op de winter-zonnewende, net na de uitlijning met het Galactische centrum.

De afbeelding hieronder is het zicht vanaf Mars tegenover de Jupiter, Mars, Aarde, Mercurius, Pluto uitlijning ten opzichte van het Galactische centrum op 23 december 2007, die gaat gebeuren vlak na de Pluto/Jupiter (Heliocentrische) uitlijning op 23 november 2007.
Zonnestelsel op 22 december 2007. Wat er niet wordt getoond is dat Pluto ( die dan aan de rechterkant van Jupiter staat) Saturnus, die achter Venus, Uranus en Neptunus aankomen. Saturnus en Neptunus vormen het t-lid van het kruis. Het is een 23/12 configuratie. Er zal een volle maan zijn op 23 december 2007.

(De planetaire en galactische uitlijning, tezamen met volle maan, vindt dus niet plaats in 2012, maar nu in 2007 !!!)

Vertaald van Wikipedia

http://en.wikipedia.org/w(...)nd_astrology%29#2007

De afbeelding van de uitlijning van het zonnestelsel vind u hier

http://space.jpl.nasa.gov/cgi-bin/wspace?tbody=1000&vbody=1001&month=12&day=23&year=2007&hour=00&minute=00&fovmul=1&rfov=10&bfov=100&porbs=1

Op de volgende link krijgt u ons zonnestelsel te zien in 3D, welke u naar wens kunt instellen. U kunt hier roteren en inzoomen. Stel de datum in op 21, 22 of 23 december 2007 en draai het stelsel linksom, totdat u een perfect kruis te zien krijgt. De horizontale lijn is verbonden met het galactisch centrum. Hierbij ziet u Jupiter, Mercurius, Zon, Aarde en Mars perfect op een lijn staan, haaks op de galactische uitlijning, welke dus een kruis vormt.

Solar System Orbit Diagram

http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=17p&orb=1

Deze configuratie werd lang geleden door de maya’s uitvoerig beschreven en hier houdt hun langetelling kalender op. Een fase van 25.920 jaar. Het is duidelijk aan deze uitlijning te zien dat ze dit bedoeld hebben en zitten wij er dus precies 5 jaar naast met onze gregoriaanse kalender. Het is NU 2012
The truth was in here.
pi_55388450
quote:
Als de cyclus in 2012 zal pieken, kunnen de gevolgen voor de aarde behoorlijk zijn, met grote gevolgen voor telecommunicatie, luchtverkeer, elektriciteitsnetwerken en GPS-systemen. In het huidige tijdperk van satellieten en mobiele telefoons zal de komende cyclus een grotere impact op het dagelijks leven hebben dan ooit tevoren
En net of we nu zo heel veel meer vertrouwen op al die shit dan in 2003

Toen werd er ook gewaarschuwd voor mobiele netwerken en satelieten en weet ik wat al dies meer wat plat zou kunnen gaan en is er vrij weinig gebeurd meen ik mij te herrinneren.

Ach, we zien het wel, ik ben er niet zo bang voor.
pi_55388454
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:14 schreef Bastard het volgende:
Uehr guys...

Een hele opmerkelijke planetaire/galactische uitlijning zal gebeuren op 23 en 24 december 2007. De uitlijning op 23 december - Mars, Aarde, Zon, Mercurius, Jupiter en het Galactische centrum - staat hieronder afgebeeld; het wordt nog opmerkelijker omdat het zal worden vergezeld van een volle maan (uitgelijnd met Mars) om ongeveer 2.00 uur op 24 december als gelijktijdig Venus een vierkant vormt met Neptunus. En het wordt daarmee nog opmerkelijker dat de Pluto/Zon uitlijning zich exact zal voordoen op de winter-zonnewende, net na de uitlijning met het Galactische centrum.

De afbeelding hieronder is het zicht vanaf Mars tegenover de Jupiter, Mars, Aarde, Mercurius, Pluto uitlijning ten opzichte van het Galactische centrum op 23 december 2007, die gaat gebeuren vlak na de Pluto/Jupiter (Heliocentrische) uitlijning op 23 november 2007.
Zonnestelsel op 22 december 2007. Wat er niet wordt getoond is dat Pluto ( die dan aan de rechterkant van Jupiter staat) Saturnus, die achter Venus, Uranus en Neptunus aankomen. Saturnus en Neptunus vormen het t-lid van het kruis. Het is een 23/12 configuratie. Er zal een volle maan zijn op 23 december 2007.

(De planetaire en galactische uitlijning, tezamen met volle maan, vindt dus niet plaats in 2012, maar nu in 2007 !!!)

Vertaald van Wikipedia

http://en.wikipedia.org/w(...)nd_astrology%29#2007

De afbeelding van de uitlijning van het zonnestelsel vind u hier

http://space.jpl.nasa.gov/cgi-bin/wspace?tbody=1000&vbody=1001&month=12&day=23&year=2007&hour=00&minute=00&fovmul=1&rfov=10&bfov=100&porbs=1

Op de volgende link krijgt u ons zonnestelsel te zien in 3D, welke u naar wens kunt instellen. U kunt hier roteren en inzoomen. Stel de datum in op 21, 22 of 23 december 2007 en draai het stelsel linksom, totdat u een perfect kruis te zien krijgt. De horizontale lijn is verbonden met het galactisch centrum. Hierbij ziet u Jupiter, Mercurius, Zon, Aarde en Mars perfect op een lijn staan, haaks op de galactische uitlijning, welke dus een kruis vormt.

Solar System Orbit Diagram

http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=17p&orb=1
Uiteraard moet je die opmerkelijke uitlijning weer met een korrel zout nemen, of in ieder geval niet zo nauw bekeken:

Verre van op 1 rechte lijn, laat staan op een T vorm.
quote:
Deze configuratie werd lang geleden door de maya’s uitvoerig beschreven en hier houdt hun langetelling kalender op. .
Vraag me af waar de maya's dat geschreven hebben.....
quote:
Een fase van 25.920 jaar
quote:
Het is duidelijk aan deze uitlijning te zien dat ze dit bedoeld hebben en zitten wij er dus precies 5 jaar naast met onze gregoriaanse kalender. Het is NU 2012
Duidelijk in jouw belevingswereld, maar daar buiten toch echt niet. Plus dat de pictun, welke op 2012 eindigt, niet eindigt op 4 Ahau 8 Cumku wat de mysterieuze herscheppingsdag zou zijn...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 19 december 2007 @ 15:18:58 #237
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_55389027
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:51 schreef The_stranger het volgende:
Uiteraard moet je die opmerkelijke uitlijning weer met een korrel zout nemen, of in ieder geval niet zo nauw bekeken:
[ afbeelding ]
Verre van op 1 rechte lijn, laat staan op een T vorm.
Erh, als je hem op 23 december gooit dan komt er toch wel een betere belijning uit dan jouw 24 december hoor. Ook pluto ( helemaal uitzoomen. ) staat op de lijn en venus veel haakser op de lijn dan op jouw 24 december. Alleen Saturnus hangt er een beetje bij .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_55410092
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Erh, als je hem op 23 december gooit dan komt er toch wel een betere belijning uit dan jouw 24 december hoor. Ook pluto ( helemaal uitzoomen. ) staat op de lijn en venus veel haakser op de lijn dan op jouw 24 december. Alleen Saturnus hangt er een beetje bij .
Klopt inderdaad, ging van 24 december uit vanwege de volgende opmerking:
quote:
het wordt nog opmerkelijker omdat het zal worden vergezeld van een volle maan (uitgelijnd met Mars) om ongeveer 2.00 uur op 24 december als gelijktijdig Venus een vierkant vormt met Neptunus.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:01:59 #239
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_55437151
jullie... excuses... wij zouden allemaal goed moeten onthouden wat een gesloten geest betekent. Een open geest zou namelijk geen conclusies, vooroordelen of ideeën hebben over wat er gebeurd (en daar op gaan wachten). Het feit dat we dan ook allemaal leuk hier onze voorspellingen en verwachtingen neerpennen geeft al aan dat we flink bezig zijn met het onbewust beïnvloeden van wat er gaande is ... en mogelijk zelfs het missen doordat we door de bomen het bos proberen te zien.

ga eens zitten, mediteer een beetje van mij part, hou je klep en kijk naar de sterren.
WAT er gebeurd boeit geen fuck. einde der tijd, begin van god zijn, hard uitgelachen worden door sceptici of 'ik heb gelijk' kunnen schrijven op een forum .... laat het allemaal eens los.
Misschien kun je dan nog genieten van het feit DAT er iets gebeurd.

Slechts een suggestie natuurlijk Het is in ieder geval hoe ik vanavond thuis zit.
¡ Experience Everything !
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:37:41 #240
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55438099
Goed punt

Al zit ik vanavond met een bel wijn achter mn 360
The truth was in here.
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:06:49 #241
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_55441697
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:01 schreef RickySway het volgende:
jullie... excuses... wij zouden allemaal goed moeten onthouden wat een gesloten geest betekent. Een open geest zou namelijk geen conclusies, vooroordelen of ideeën hebben over wat er gebeurd (en daar op gaan wachten). Het feit dat we dan ook allemaal leuk hier onze voorspellingen en verwachtingen neerpennen geeft al aan dat we flink bezig zijn met het onbewust beïnvloeden van wat er gaande is ... en mogelijk zelfs het missen doordat we door de bomen het bos proberen te zien.

ga eens zitten, mediteer een beetje van mij part, hou je klep en kijk naar de sterren.
WAT er gebeurd boeit geen fuck. einde der tijd, begin van god zijn, hard uitgelachen worden door sceptici of 'ik heb gelijk' kunnen schrijven op een forum .... laat het allemaal eens los.

Slechts een suggestie natuurlijk Het is in ieder geval hoe ik vanavond thuis zit.
Wat je vindt, ...
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:09:34 #242
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_55444975
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:01 schreef RickySway het volgende:

Dat bedoel ik, het is leuk om erover na te denken maar je kan wat mij betreft moeilijk 100% overtuigd zijn dat er iets op een bepaalde manier moet gebeuren terwijl niemand verder komt dan wat theoriëen. Als er op een gegeven moment iets drastisch gebeurt dan houden we het toch niet tegen dus je hoeft je er niet druk om te maken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 december 2007 @ 09:20:40 #243
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55515890
quote:
De eerste is uitermate slaapverwekkend. Ik denk niet dat iemand, die daar oprecht in geinteresseerd is zichzelf er doorheen kan slaan.

De tweede is wel een mooie uitleg van de werking van de maya-kalender.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_55656049
gaan jullie iets speciaals doen in 2012? ik ben iig van plan om wat grote beslissingen te maken.
gaat er iemand naar Mexico reizen om het van dichtbij mee te maken?
  maandag 31 december 2007 @ 03:08:37 #246
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_55672643
En nog iets gebeurd?
Of zijn alle posters niet meer aanwezig?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  maandag 31 december 2007 @ 07:55:21 #247
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55673311
quote:
Op maandag 24 december 2007 15:49 schreef dmace het volgende:

[..]

De eerste is uitermate slaapverwekkend. Ik denk niet dat iemand, die daar oprecht in geinteresseerd is zichzelf er doorheen kan slaan.
Ze duren nog geen 4 minuten
The truth was in here.
  maandag 31 december 2007 @ 07:55:51 #248
8372 Bastard
Persona non grata
pi_55673313
quote:
Op maandag 31 december 2007 03:08 schreef Knarf het volgende:
En nog iets gebeurd?
Of zijn alle posters niet meer aanwezig?
Er gebeurt van alles om ons heen, nu al
The truth was in here.
pi_55724108
quote:
Op maandag 31 december 2007 07:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ze duren nog geen 4 minuten
Ach, aandachtsspan gemiddelde nederlander = 20 seconden.

Als een filmpje niet kan boeien in de eerste minuut is het meestal einde oefening.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:40:11 #250
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_55724559
niks gemerkt .. had ook niks verwacht. opeens uit het niets beginnen lui te posten dat 2007 gelijk is aan 2012 en dus moet alles maar opeens NU gebeuren? Das leuk ... en ik snap hoe we allemaal erg ongeduldig beginnen te worden in deze eindtijden .... maar 2012 is voor mij nog altijd 2012.

Er gebeurd van alles om ons heen, nu al.
¡ Experience Everything !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')