abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 november 2004 @ 21:20:05 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23202106
Wat betreft de aanloop naar...

---

Begin bij jezelf

Ruim zoveel mogelijk negativiteit op [let op, opruimen, niet verdoezelen of ontkennen, red.], allereerst door het zelf niet te verspreiden of je ermee te voeden. Vervolgens kun je vanuit deze neutrale houding misschien zelfs wel overgaan tot het verspreiden van positiviteit. Doe dingen die bijdragen aan een betere wereld, vooral met je werk, omdat je daar het productiefst bent, maar bijvoorbeeld ook door het begroeten van de buschauffeur als je je kaartje laat stempelen. Als je het allemaal goed wilt snappen, begin dan door voorbij te gaan aan de vorm en naar de inhoud te kijken. Iedereen heeft een goed gevoel van goed en kwaad, maar in veel gevallen is dit eenvoudige inzicht vertroebeld door van de vorm (bijvoorbeeld een geloof) de inhoud te maken. Ga gewoon uit van wat goed is, bevorder harmonie en positiviteit in het dagelijks leven. Intussen blijven wij van DaanSpeak onze rol in het geheel vervullen door het negatieve te ontmaskeren met als doel het uiteindelijk met het grofvuil mee te geven.

---

Bron: http://www.daanspeak.com/Maya01.html

Of je wat 2012 betreft nou gelooft, twijfelt, of niet gelooft, het is sowieso goed om (nog) eens over het bovenstaande na te denken
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  dinsdag 9 november 2004 @ 21:44:10 #2
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_23202845
behalve dan dit:
quote:
Doe dingen die bijdragen aan een betere wereld, vooral met je werk
Want dat heeft imo niets met een betere wereld te maken. Om een 1 voorbeeld te geven: als jij hard werkt, lost dat hongersnood op? Gaat je dat gelukkiger maken? Ok, zonder werk kun je niet leven. Maar hopelijk leven we niet om te werken, maar gaat de omgekeerde uitdrukking wel op...
  dinsdag 9 november 2004 @ 21:55:59 #3
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23203218
Als ik op m'n werk goed m'n best doe dan knapt de sfeer op werk in het algemeen op. Iedereen met wie ik werk zal het fijn vinden om met me te werken, en klanten zullen ook zeggen "hee, lekker bezig!", met als gevolg meer omzet, meer geld, promotie, kortom, meer middelen om de positiviteit te verspreiden. Misschien wordt je wel teamleider, voorman, of manager, en kun je de mensen aan wie je leiding geeft inspireren om een zelfde soort werkwijze te hanteren, wat een kettingreactie qua positiviteit zou kunnen betekenen, etc., etc., etc.

Dat gaat je wel degelijk gelukkiger maken, JA!

En als je je werk niet leuk vindt, kun je maar beter ander werk zoeken.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_23203703
Wat gebeurt er in 2012 dan? In het kort? Wat denk je?
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:19:44 #5
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23204035
Dingen!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_23204041
En als er op 21-12-2012 nou niks "gebeurt"? Zijn we verdeurie al die tijd positief voor niks geweest .

Ik geloof zelf zeker in de kracht van het positieve denken en ook nog in het sneeuwbaleffect. Maar het is ook een heel menselijke eigenschap om niet op de langere termijn te denken. Hoeveel mensen zullen er wel niet teleurgesteld zijn als er op deze specifieke datum niks verandert? Net zoals zoveel voorspellingen over het einde van de wereld met de daarbij behorende verlossing. Mij maakt het geen bal uit, ik voel me gewoon beter als ik positief denk. Maar anderen zullen waarschijnlijk een ultieme beloning verwachten voor hun "moeite".

O, en ik weet dat er een bewustzijnsverandering gesuggereerd wordt en geen einde van deze aardkloot. We wachten het gewoon maar rustig af en tot die tijd vermaak ik me wel .
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:22:39 #7
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23204202
De beloning zal zich al snel vertonen, als men eenmaal positiever begint te denken, doen en laten.

Effe denken, je had een ezel, en een stokje met een touwtje en een wortel (2012) aan dat touwtje, en uiteindelijk had je eeh, eeh, ah ja, een RETE GEZONDE LEKKER IN Z'N VEL ZITTENDE EZEL !
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_23204272
Theo heeft de kerst niet eens gehaald
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:26:00 #9
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23204351
Theo heeft precies gedaan wat hij moest doen.

Maar, wacht, laten we 't een keer NIET over Theo hebben
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 10 november 2004 @ 14:13:23 #10
89763 spiritual
The ultimate style
pi_23217738
hardstikke goede topic dit, maar we moeten niet te veel afdwalen. Positieve energie is niet het enigste wat je moet doen voor zelfbewustwording. ook een ego opbouwen hoort er bijvoorbeeld bij. Zelfvertrouwen dus. Hoe BEGIN jij BIJ JEZELF ?
pi_23219272
Hoe ben ik bij mezelf begonnen?

Door voor wat ik belangrijk vindt mij niets meer aan te trekken van de meningen van anderen. Zij mogen mij hun mening nog wel zeggen, als die mening ergens op trekt zal ik mijn mening over dat onderwerp aan passen, indien niet, bedankt voor de bijdrage, maar ik heb er niets aan...
Vroeger zag ik alles als negatieve kritiek. Als ik iets deed dat een ander niet aanstond en die zei daar iets over dan raakte mij dat altijd. Waardoor ik helemaal terug geduwd werd naar de start streep of zelfs nog verder. Dat was funest voor mijn zelfvertrouwen.
Mijn mening is mijn mening, jij dringt de jouwe niet meer op aan mij... Is de jouwe leuk zal ik erover nadenken, misschien goed bevinden en anders niets van aantrekken.
En dit valt op alles terug te brengen, zelfs die leuke meid (/jongen voor de vrouwen/anders-sexuelen onder ons) breekt mij niet omdat zij mij afkraakt terwijl ik haar leuk vindt.
Life goes on.
Kritiek gooi ik niet zomaar weg. Want je kunt er wel degelijk dingen van leren. Maar door die kritiek laat ik mij niet meer afbreken.

Trouwens dit hele verhaal is pas duidelijk geworden nadat ik al positief was beginnen denken. Zonder positief te denken had ik nooit meer zelfvertrouwen kunnen krijgen. Ergens moet er een begin zijn. Voor iemand anders kan dit weer andersom liggen.
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
pi_23220668
quote:
Op woensdag 10 november 2004 14:13 schreef spiritual het volgende:
hardstikke goede topic dit, maar we moeten niet te veel afdwalen. Positieve energie is niet het enigste wat je moet doen voor zelfbewustwording. ook een ego opbouwen hoort er bijvoorbeeld bij. Zelfvertrouwen dus. Hoe BEGIN jij BIJ JEZELF ?
Meestal begint het juist bij het afbreken van je EGO onder deskundige leiding en daarna opbouwen van een nieuwe persoonlijkheid dat kan leiden tot een meer evenwichtige mens en daarmee gepaard gaande zelfvertrouwen.

Overigens volgens de Maya kalender vindt er in 2012 een enorme omwenteling platats.
Sommige hebben het over een poolshift.
Anderen weer over het overgaan in de volgende dimensie of sfeer. Dat zou dan 4.2 moeten zijn.
En ga nou aub niet direct hierop in.
Ik geef het alleen maar als voorbeeld.

Het onderwerp van dit topic kan jou helpen om die verandering te doorlopen.

Groet.


You laugh at me because I am different,I laugh at you as you are all the same.
  woensdag 10 november 2004 @ 20:04:39 #13
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23225130
Inderdaad, het afbreken van het ego levert juist meer zelfvertrouwen.

Als je ego afgebroken is kom je er namelijk achter dat er helemaal niets is om bang voor te zijn

Het is geweldig, is het niet?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 10 november 2004 @ 20:08:29 #14
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23225245
quote:
Op woensdag 10 november 2004 15:37 schreef ghostarmor het volgende:
Hoe ben ik bij mezelf begonnen?

Door voor wat ik belangrijk vindt mij niets meer aan te trekken van de meningen van anderen. Zij mogen mij hun mening nog wel zeggen, als die mening ergens op trekt zal ik mijn mening over dat onderwerp aan passen, indien niet, bedankt voor de bijdrage, maar ik heb er niets aan...
Vroeger zag ik alles als negatieve kritiek. Als ik iets deed dat een ander niet aanstond en die zei daar iets over dan raakte mij dat altijd. Waardoor ik helemaal terug geduwd werd naar de start streep of zelfs nog verder. Dat was funest voor mijn zelfvertrouwen.
Mijn mening is mijn mening, jij dringt de jouwe niet meer op aan mij... Is de jouwe leuk zal ik erover nadenken, misschien goed bevinden en anders niets van aantrekken.
En dit valt op alles terug te brengen, zelfs die leuke meid (/jongen voor de vrouwen/anders-sexuelen onder ons) breekt mij niet omdat zij mij afkraakt terwijl ik haar leuk vindt.
Life goes on.
Kritiek gooi ik niet zomaar weg. Want je kunt er wel degelijk dingen van leren. Maar door die kritiek laat ik mij niet meer afbreken.

Trouwens dit hele verhaal is pas duidelijk geworden nadat ik al positief was beginnen denken. Zonder positief te denken had ik nooit meer zelfvertrouwen kunnen krijgen. Ergens moet er een begin zijn. Voor iemand anders kan dit weer andersom liggen.
"Wie mij vleit is mijn vijand, wie mij op mijn fouten wijst is mijn vriend."

O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 10 november 2004 @ 20:24:17 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_23225650
Precies, ook zonder de 2012 theorie zouden we het eens moeten proberen, zou dan een stuk beter te behappen zijn hier. Maar hetis zoveel makkelijker om negatief door het leven te gaan voor sommige. Maarja, dat is geen reden om zelf anders tegen de wereld aan te kijken lijkt me.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_23236238
quote:
Op woensdag 10 november 2004 20:24 schreef jogy het volgende:
Precies, ook zonder de 2012 theorie zouden we het eens moeten proberen, zou dan een stuk beter te behappen zijn hier. Maar hetis zoveel makkelijker om negatief door het leven te gaan voor sommige. Maarja, dat is geen reden om zelf anders tegen de wereld aan te kijken lijkt me.
Inderdaad, en in deze tijden juist nog het meest van al...
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
  donderdag 11 november 2004 @ 11:07:05 #17
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23237589
Het zal geschieden!

Doet u mee?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 11 november 2004 @ 12:31:19 #18
107557 PeeJay
En god zag dat het lauw was
pi_23239441
Om eerlijk te zijn, ik kom er nu achter dat ik eigenlijk mn hele leven al op deze manier positief aan het denken ben. Ik ben egt constant bezig om mezelf te verbeteren en zo niet over te komen als een *sukkel* oid. Een doelstelling in mijn leven is dan ook om zo aardig mogelijk gevonden te worden (en daardoor dus positiviteit wil verspreiden). Psychologie is ook een van mijn grote interesses, en daarom denk ik ook snel aan het psychologische aspect van het leven. Denk daarbij aan het overlijden van een dierbare van iemand, het in problemen zitten door iets. Maar ook probeer ik het werken aan jezelf bij anderen te bevorderen. Om een of andere reden zie ik heel snel de oorzaak van zo'n probleem en daarmee probeer ik mensen te helpen. Ik denk dat ik menthaal ook sterk ben daardoor.
Het is niet makkelijk om aan jezelf te werken, maar het is zeker mogelijk!
All I Need, is the air I breathe...
  donderdag 11 november 2004 @ 13:04:56 #19
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_23240207
quote:
Op woensdag 10 november 2004 15:37 schreef ghostarmor het volgende:
Hoe ben ik bij mezelf begonnen?
verhaal...
ghostarmor, herkenbaar verhaal.
Maar het enige probleem wat ik niet snap: je zegt ik ben begonnen met positief denken. Maar dat is toch ook niet zo gemakkelijk als naar een andere TV-zender zappen. Dus moet er toch nog iets zijn wat je sterkt daarin. Want 's morgens opstaan en voor de spiegel zeggen: "vanaf nu begin ik met positief denken" is een goede gedachte, maar daarom nog niet direct uitvoerbaar?
Begrijp je wat ik bedoel? Als het zo makkelijk zou zijn...
  donderdag 11 november 2004 @ 13:10:23 #20
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23240337
Let wel op!

Positief denken mag nooit negatieve zaken verdoezelen. Je moet wel eerlijk blijven tegen jezelf en tegen anderen.

Alles wat negatief is dient gewoon aangepakt te worden, maar dan wel op een positieve en constructieve manier.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 11 november 2004 @ 13:19:09 #21
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_23240561
De vraag blijft hoe...
  donderdag 11 november 2004 @ 14:08:20 #22
107557 PeeJay
En god zag dat het lauw was
pi_23241805
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:10 schreef Hallulama het volgende:
Let wel op!

Positief denken mag nooit negatieve zaken verdoezelen. Je moet wel eerlijk blijven tegen jezelf en tegen anderen.

Alles wat negatief is dient gewoon aangepakt te worden, maar dan wel op een positieve en constructieve manier.
Excactly, eerlijk zijn is erg belangrijk. Als je dat niet doet raak je niet uit de negatieve kring. Het is een belangrijk begin om eerlijk te zijn en NIET uit eigenbelang te werken.
Als ik werk aan mezelf is dat ook een heel belangrijk aspect. De reden dat ik aan mezelf werk is dan ook vaak omdat een grote groep mensen het bijvoorbeeld niet leuk vinden dat ik op een ander onderwerp over ga als ik ergens niet over wil praten. Zonder dat er signalen zijn vanuit mijn vriendenkring zal ik dus ook niet ver komen.
Natuurlijk kan je niet alles doen omdat sommige dingen tegenstrijdig zijn. En daarom moet je keuzes maken en streven naar 1 doel, in mijn geval: *Ik doe dit voor de anderen*. ook de keuze van het doel dat je wilt bereiken is belangrijk. Als je positiviteit wil uitstralen en goed wilt zijn voor de wereld dien je dar dus naar te streven. Als je het doet met het doel: *Ik wil wereldleider worden en alle mensen dood maken*, dan gaat het natuurlijk behoorlijk fout
All I Need, is the air I breathe...
  donderdag 11 november 2004 @ 15:08:25 #23
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_23243280
negatieviteit is soms wel (te) makkelijk(er)
maar ik probeer positief te blijven
binnenkort weer zomer
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  donderdag 11 november 2004 @ 15:13:34 #24
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_23243396
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:08 schreef coz het volgende:
binnenkort weer zomer
lol, ik zoek de smiley die zo met 1 hand klopt.
pi_23243603
Leuk, een positief topic

Vraagje: als je positieve energie uitstraalt op je omgeving, komt het je dan terug? Wordt het leven je op andere fronten makkelijker gemaakt?

was voor mezelf weer eens bezig een theorie op dit vlak te ontwikkelen. Benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')