de wereld zoals wij kennen eindigd. de wereld zelf, blijft net als wij, gewoon bestaan hoor! maar dat had je natuurlijk al gelezen neem ik aan..quote:op zaterdag 5 november 2005 23:45 schreef croupouque het volgende:
nou prima, maar wees dan ook daadkrachtig.
als iedereen die steeds maar weer beweert dat de wereld in 2012 vergaat (of in 2024, of op 6 januari 2044 om 15:47 uur voor mijn part) op die dag gewoon een einde aan zijn/haar leven maakt dan hebben we van dat soort idioten geen last meer.
ja, en de westerse kalender "eindigt" elke 365 en een kwart dag op 31 december.quote:op zaterdag 5 november 2005 23:42 schreef remlof het volgende:
jaja blabla.... maar het is wel frappant dat zowel de kalender van de maya's als die van de egyptenaren ophouden in 2012...
toch?
bron: wilhelm reichquote:in march 1957, he was sent to danbury federal prison, where a psychiatrist examined him, recording: "paranoia manifested by delusions of grandiosity and persecution and ideas of reference."
quote:end of the world?
the turn of the great cycle is conjectured to have been of great significance to the maya, but does not necessarily mark the end of the world. according to the popol vuh, a sacred book of the maya, they were living in the fourth world. the popol vuh describes the first three worlds that the gods failed in making and the creation of the successful fourth world where men were placed. the maya believed that the fourth world would end in catastrophe and the fifth and final world would be created that would signal the end of mankind.
the last creation ended on a long count of 13.0.0.0.0. another 13.0.0.0.0 will occur on december 21, 2012, and it has been discussed in many new age articles and books that this will be the end of this creation or something else entirely. however, the maya abbreviated their long counts to just the last five vigesimal places. there were an infinitely larger number of units that were usually not shown. when the larger units were shown (notably on a monument from coba), it is expressed as 13.13.13.13.13.13.13.0.0.0.0, where the larger units are evidently supposed to be 13s in all larger places. in this age we are only approaching 0.0.0.0.0.0.13.0.0.0.0, and the larger places are nowhere near the 13s that would match the end of the last creation.
this is confirmed by a date from palenque, which projects forward in time to 1.0.0.0.0.0, which will occur on october 13, 4772. the classic period maya obviously did not believe that the end of this age would occur in 2012. there will be a baktun ending in 2012, a significant event being the end of a 400 year period, but not the end of the age.
ik probeer mijn leven zo goed mogelijk te gebruiken en en werken hoort daarbij, bedankt voor je intresse! ik vind het posten van waarheid en geest verruimende zaken ("conpiracy zooi") leuk en belangrijk.quote:op zondag 6 november 2005 00:18 schreef quarks het volgende:
wat ik mij nou af vraag he junkie19, wordt jij nooit moe van al die conspiracy zooi?
kun jij nog wel gewoon normaal leven en werken/naar school?
verder is die bedenker van orgonite ook niet te vertrouwen:
[..]
bron: wilhelm reich
overigens dachten de maya zelf niet eens dat het einde van de wereld in 2012 zou zijn:
[..]
vermoord in de gevangenis?quote:op zondag 6 november 2005 02:29 schreef junkie19 het volgende:
[..]
ik probeer mijn leven zo goed mogelijk te gebruiken en en werken hoort daarbij, bedankt voor je intresse! ik vind het posten van waarheid en geest verruimende zaken ("conpiracy zooi") leuk en belangrijk.
ik denk dat alleen mensen die meneer reich persoonlijk gekend hebben kunnen inschatten of hij te vertrouwen is. feit is, dat meneer reich (vermoord in de gevangenis) onderzoek heeft gedaan naar orgone energie. ander feit is dat meneer reich niets te maken heeft met dit topic.
ik vind het niet belangrijk of de aarde nou in 2012, 2010 of 2018 klaar is met het "stijgen" naar een hogere dimensie. het feit dat het momenteel aan het gebeuren is, dat is voor mij belangrijk.
als je het bericht van matthew ward (met een open geest) zou lezen, dan zou je je wellicht een beter beeld kunnen vormen..
van wikipedia en wilhelm reich museumquote:reich died in his sleep of heart failure on november 3, 1957 in the federal penitentiary in lewisburg, pennsylvania, one day before he was due to apply for parole.
dat reich niets met dit topic te maken heeft daar lees je gewoon overheen ofzo? net als mijn suggestie om zelf te lezen ipv mij het voor je uit te laten tikken?quote:op zondag 6 november 2005 02:52 schreef quarks het volgende:
[..]
vermoord in de gevangenis?
[..]
van wikipedia en wilhelm reich museum
en wat bedoel je met steigen naar een hogere dimensie? (figuurlijk gesproken neem ik aan)
quote:op zaterdag 5 november 2005 23:37 schreef junkie19 het volgende:
the transition from third density into the higher frequencies began ...
plus dat de egyptische kalender er helemaal niets mee te maken heeft.quote:op zondag 6 november 2005 00:10 schreef dzjiedub het volgende:
[..]
ja, en de westerse kalender "eindigt" elke 365 en een kwart dag op 31 december.so? what's your point?
volgens de berichten van matthew ward zal ons tijd besef steeds minder worden, dus wie weet dat de "transformatie" eerder zal zijn dan verwacht.quote:op zondag 6 november 2005 14:02 schreef dromenvanger het volgende:
trouwens voordat een nieuwe wereld kan ontstaan moet de oude wereld worden afgebroken, hoe gaat dat in zijn werk? valt alles uit elkaar? en hoe valt alles uit elkaar? viel alles maar uit elkaar hier, mijn hele hebben en houdenen daarna iets nieuws krijgen daarvoor in de plaats. een heel nieuw fris gevoel wil ik wel eens. alsof ik gebaden heb in de schone wateren van opschoning en helderheid
ik denk dat mijn bewustzijn oud is en verroest, dus wat mij betreft mag 2012 morgen plaats vinden als het staat voor een hele nieuwe wereld.
dit stukje vind ik leuker:quote:op maandag 7 november 2005 13:07 schreef dongorgon het volgende:
ik ben verheugd om te zien dat men het 2012-verhaal weer oppakt.
kijk hier eens: klik
mja ik ben niet zo een voorstander van de 12e planeet theorie. tenzij het een planeet is dat uit zwarte materie bestaat.quote:op dinsdag 8 november 2005 10:24 schreef d-mixxx het volgende:
[..]
dit stukje vind ik leuker:
http://www.seriewoordenaa(...).asp?inleidingkey=71
aahh good old jenkinsquote:op dinsdag 8 november 2005 09:43 schreef unclescorp het volgende:
voor wie véééééél tijd heeft
reconstructing ancient cosmologies:
the maya’s galactic cosmology compared to the primordial tradition of coomaraswamy and guenon
http://edj.net/mc2012/early-essay-foragag.html
hogere densiteit, overgang van 3d naar 4d, waar heb je het over?quote:op maandag 7 november 2005 21:08 schreef junkie19 het volgende:
[..]
volgens de berichten van matthew ward zal ons tijd besef steeds minder worden, dus wie weet dat de "transformatie" eerder zal zijn dan verwacht.
als het goed is gaat de aarde van 3e densiteit naar een hogere densiteit, dat houdt volgens mij in, dat alles wat 3d is zich zal moeten aanpassen aan 4d.
post dan niet. mensen die tegen een bal aantrappen om hem tussen een paar palen te krijgen vind ik onzinquote:op zondag 6 november 2005 02:31 schreef tc03 het volgende:
dat er nog steeds mensen in die onzin geloven.
quote:op dinsdag 8 november 2005 11:25 schreef s1nn3rz het volgende:
post dan niet. mensen die tegen een bal aantrappen om hem tussen een paar palen te krijgen vind ik onzinik post dus ook niet in een voetbal topic
hij bedoeld 4d in de zin van dat tijd in de 3d als extra dimensie is opgenomen. dus 4 dimensies in ruimte (lengte, breedte, diepte, tijd)quote:op dinsdag 8 november 2005 11:15 schreef quarks het volgende:
[..]
hogere densiteit, overgang van 3d naar 4d, waar heb je het over?
"density" betekent dichtheid, oftewel, de dichtheid geeft van een materiaal aan hoeveel massa van dat materiaal aanwezig is in een bepaald volume.
wij leven al in 4 dimensies (de ruimte-tijd), te weten:
3 dimensies in ruimte (lengte, breedte, diepte);
en 1 dimensie in tijd (duur).
als je het hebt over de wiskundige formules van de snaartheorie waar ze tot 11 dimensies voorspellen dan klopt het ook niet, aangezien de overige 7 dimensies opgerold zouden zitten in de kleinste deeltjes materie; dus zijn niet waarneembaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |