abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2008 @ 17:17:02 #51
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64093553
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:21 schreef jogy het volgende:
Jeweetwel, zodra het 'mainstream' gaat dan haken mensen af.
2012 is just a passing phase

true in so many ways
Wat je vindt, ...
  FOK!fossiel donderdag 18 december 2008 @ 16:12:03 #52
8443 cptmarco
it's captain...
  donderdag 18 december 2008 @ 18:14:52 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64126671
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:12 schreef cptmarco het volgende:

[..]

weet iemand wanneer hij dit document geschreven heeft?
Volgens de documenteigenschappen is het in ieder geval 31-12-2002 gemaakt

edit:
quote:
In early Autumn 2002, Carlos Barrios journeyed North from his home in Guatemala to the Eastern edge of the Four Corners. In Santa Fe, NM, at the tail of the Rocky Mountain spine, Mr. Barrios spoke in a knowledgeable manner about the Mayan tradition and the fabled Mayan calendars.
http://www.redrat.net/thoughts/prophets/
Herfst 2002 dus.

[ Bericht 15% gewijzigd door jogy op 18-12-2008 18:39:17 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  FOK!fossiel vrijdag 19 december 2008 @ 10:24:38 #54
8443 cptmarco
it's captain...
pi_64142894
hmm, een aantal zaken die hij noemt in het document lijken uitgekomen te zijn....
een oorlog, financiële wereld die in de problemen komt...
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:52:54 #55
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64416436
Het is nu ongeveer een jaar geleden (eerder nooit iets van gehoord dus) dat een collega het had over '2012'.
Soms dacht ik er maanden niet aan, soms (zoals nu) spookt het weer door m'n hoofd, wellicht omdat het bijna 2009 is, weer een jaar dichter bij 2012. Dit is mijn eerste post in een '2012' forum zelfs.
Weet nog steeds niet of ik er uberhaupt iets van geloof, wel dat het me 'onrustig' maakt, en ik denk dat dat voor de meesten geldt, zelfde eigenlijk wat ik toch ook vorig jaar wel voelde met de 'superstorm-hoax'.
Mede daardoor en het al 100-en keren voorspellen van het einde van de wereld verwacht ik ook dat dit wel weer zal overwaaien.... Maar toch... iets 'massaals' als dit is toch uniek, zoveel historische bronnen die over hetzelfde gaan, en allemaal 2012. Daardoor denk ik dat velen er een wat onbestendig gevoel door krijgen. Het zou mijns inziens helpen (waarom gebeurt dit niet massaal??) als gekende wetenschappers '2012' naar het land der fabeltjes verwijzen. Wordt er toch iets geheimgehouden om geen massa hysterie te creeeren? Want als het op deze manier doorgaat en er niets ontkrachtigd wordt ben ik bang dat 2012, of er nu wel of niets gebeurd, wel eens een HEEL onrustig jaar wereldwijd kan gaan worden !!!
Same shit, different day
SC hopper present
pi_64494050
2012 heeft inmiddels ook de schrijvers van hollywood geinspireerd. Een korte en overdreven, maar indrukwekkende trailer.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:46:40 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64499517
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:52 schreef Koen66 het volgende:
Want als het op deze manier doorgaat en er niets ontkrachtigd wordt ben ik bang dat 2012, of er nu wel of niets gebeurd, wel eens een HEEL onrustig jaar wereldwijd kan gaan worden !!!
Inderdaad ja, dat idee heb ik ook. Ooal kom tht universum niet samen om de wereld te veranderen op welke manier dan ook, dan zal er toch in het gezamelijke psyche van vele religies en natuurlijk de 2012 adepten (zijn er best veel, op zich, die er in ieder eval van weten dus.) een soort van verwachting zijn en er hoeven maar een paar religieuze/machtwellustige gekken op hoge plekken te zitten hunkerend naar een einde der tijden achtige knokpartij om de wereld over de rand te duwen (met de eigen voordeel in het oog dan)
Vrijheid
  dinsdag 30 december 2008 @ 16:14:45 #58
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64500080
Stel he.. de huidige economie, gebaseerd op een consumerende en zeer vervuilende maatschappij zal een ommezwaai gaan maken.
Obama komt aan het roer, gaat de dingen anders aanpakken.. andere waarden worden belangrijk, er zal een industrie moeten komen die minder vervuild, een andere manier van consumeren, niet ieder jaar een andere wekkerradio, duurzaamheid etc. Ik bedoel als het ooit moet omgegooid worden waarom dan niet juist nu als alles aan het vervallen is... dan is dat toch een ommezwaai in anders denken en leven.. andere waarden aanhangen, een vernieuwd bewustzijn creeren?
The truth was in here.
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:55:16 #59
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64514527
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:14 schreef Bastard het volgende:
Stel he.. de huidige economie, gebaseerd op een consumerende en zeer vervuilende maatschappij zal een ommezwaai gaan maken.
Obama komt aan het roer, gaat de dingen anders aanpakken.. andere waarden worden belangrijk, er zal een industrie moeten komen die minder vervuild, een andere manier van consumeren, niet ieder jaar een andere wekkerradio, duurzaamheid etc. Ik bedoel als het ooit moet omgegooid worden waarom dan niet juist nu als alles aan het vervallen is... dan is dat toch een ommezwaai in anders denken en leven.. andere waarden aanhangen, een vernieuwd bewustzijn creeren?
Dat zou zeker een ommezwaai zijn ja, en als alle huidige financiele 'grootmachten' als de oliemaatschappijen, autofabrikanten etc door de financiele crisis echt in de problemen komen (en wellicht failliet gaan) dan gaat het geheid die kant uit. Maar momenteel zijn er helaas nog steeds teveel partijen die belang hebben zo door te gaan als de afgelopen 50 jaar en vrolijk de wereld op te consumeren. Een goed initiatief wordt dan goed dan wel kwaadschiks de nek om gedraaid.
Maar als Obama aan de macht komt (en niet snel vermoord wordt, wat me niet zou verbazen) en echt dingen gaat doen die de wereld veranderen (Israel iets minder blind ondersteunen en zodoende de Arabische wereld paaien, eindelijk Amerika milleubewust ipv geldbewust maken etc etc) dan zal hij een goede invloed hebben op de toekomst. Maar of dat de '2012 ommezwaai' is ??? Verwacht toch iets radicalers....
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 30 december 2008 @ 23:12:44 #60
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64515481
Wat verwacht iedereen hier eigenlijk dat 2012 zal worden?

- Niets, een "teleurstelling" dus.....
- Natuurrampen veroorzaakt door "Melkweg/zonnestelsel alignment/zwaartekracht verhaal"
- Een kanteling van de magnetische polen veroorzaakt door dit fenomeen
- Het 'fantastische' scenario van het terugkeren van zwerfplaneet 'Nibiru' gevolgd door rampen/vernietiging
- We ontmoeten eindelijk levende,denkende wezens van andere planeten
- Niets, maar wel wereldwijde massahysterie
- Of nog iets anders ??

Ben benieuwd !

[ Bericht 3% gewijzigd door Koen66 op 30-12-2008 23:31:31 ]
Same shit, different day
SC hopper present
pi_64515537
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:12 schreef Koen66 het volgende:
Wat verwacht iedereen hier eigenlijk dat 2012 zal worden?

- Niets, een "teleurstelling" dus.....
pi_64620708
Wacht even..... er zijn hier serieus mensen die geloven in 2012....??????
- AFCA -
  zondag 4 januari 2009 @ 00:51:03 #63
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64633863
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:57 schreef EdAtTheBar het volgende:
Ik niet, maar als allerlei verhalen de ronde blijven doen en werkelijk niemand het wetenschappelijk ontkrachtigd verwacht ik onder diverse religies toch aardig wat onrust in 2012 (zelfmoorden, massahysterie etc) Het feit dat zoveel oude religies het erover hebben maakt me hooguit wat 'onrustig', maar als ik het realistisch bekijk zijn veel van die religies vermoedelijk vam het copy/paste kaliber.....
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 4 januari 2009 @ 05:20:06 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64638175
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:57 schreef EdAtTheBar het volgende:
Wacht, bedoel je dat er serieus mensen zijn die er nìet in geloven... ??????!?!?!I@!(*!einsetc!!~!
Vrijheid
pi_64649161
quote:
Op zondag 4 januari 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Het feit dat zoveel oude religies het erover hebben maakt me hooguit wat 'onrustig', maar als ik het realistisch bekijk zijn veel van die religies vermoedelijk van het copy/paste kaliber.....
Nog meer is het een kwestie van interpreteren. Veel religies zeggen niets over 2012. Veel religies zeggen wel wat over een soort van apocalyps, een soort van nieuw begin, etc. Helaas worden alle religies dan op 1 hoop gegooid en door allerlei kromme redeneringen aan 2012 gekoppeld.

Het (oorspronkelijke) Maya geloof zegt niets over 2012, afgezien van het feit dat dan (toevallig?) een kalender afloopt, waarbij je aflopen ook met een flinke korrel zout moet nemen, aangezien er Maya woorden zijn voor hogere kalender getallen, en hun geloof zei dat voordat de mens op aarde kwam, er 4 andere werelden geschapen en vernietigd waren, omdat deze niet perfect waren. Elke keer kwam de vernietiging op dezelfde datum en die datum valt dus op 2012. Nergens wordt in dit geval iets gezegd over het feit of deze vernietiging wederom gebeurt, nergens wordt vermeld dat 2012 een bijzondere datum is.

Andere religies net zo, de Egyptische kalender wordt er vaak bij getrokken, maar die heeft een geheel ander karakter en voorspelt niets anders dan de jaarlijkse Nijl overstroming en de verjaardag van de farao...

De Hopi indianen worden ook vaak genoemd gezien hun voorspelling met een aantal tekenen die aangeven hoe ver nog te gaan is. Nergens wordt 2012 genoemd, maar omdat een aantal tekenen al te zien zouden zijn, en 2012 niet ver meer weg is, zijn er zat webpagina's die beide maar combineren...

Als je goed kijkt staat het overgrote merendeel van de 2012 verhalen vol met fantasieën, scheve verbanden en verkeerde interpretaties...

Maar goed, da's mijn mening, nog 4 jaar en we zullen zien
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_64650557
Maar ik wil tot 2013 leven

Ongelooflijk hoeveel mensen er in geloven. Zoveel sites en youtube flimpjes
Ik wacht wel af
  maandag 5 januari 2009 @ 00:09:43 #67
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64672085
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:34 schreef hejsexy het volgende:
Maar ik wil tot 2013 leven
Dat is maar 10 dagen langer dan 21-12-2012 , hoop het toch wel wat langer vol te houden...
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 12:37:44 #68
8781 crew  Frutsel
pi_64847275
quote:
A new study from the National Academy of Sciences outlines grim possibilities on Earth for a worst-case scenario solar storm.

Damage to power grids and other communications systems could be catastrophic, the scientists conclude, with effects leading to a potential loss of governmental control of the situation.

The prediction is based in part on major solar storm in 1859 caused telegraph wires to short out in the United States and Europe, igniting widespread fires.

It was perhaps the worst in the past 200 years, according to the new study, and with the advent of modern power grids and satellites, much more is at risk.

"A contemporary repetition of the [1859] event would cause significantly more extensive (and possibly catastrophic) social and economic disruptions," the researchers conclude.

Rush to prepare

The race is on for better forecasting abilities, as the next peak in solar activity is expected to come around 2012.

While the sun is in a lull now, activity can flare up at any moment, and severe space weather — how severe, nobody knows — will ramp up a year or two before the peak.
volledige bericht

2012
pi_64854808
quote:

De Floriade is een unieke wereldtuinbouwtentoonstelling die eens in de tien jaar wordt georganiseerd. Van april t/m oktober 2012 vindt de Floriade plaats in Venlo. Lees verder >>
volledige bericht

2012
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_64855040
Misschien een beetje flauw, maar wat is het verschil tussen beide berichten nu werkelijk? Het grote "probleem" met 2012 is dat van alles wat maar een beetje op 2012 zou kunnen slaan er bij de haren bij getrokken wordt. Elke 11 jaar heb je een zonnemaximum, op zich niets vreemds aan. Blijkbaar zal degene van 2012 volgens sommigen de sterkste sinds het vorige "record" van 1958, maar heeft het direct te maken met de 2012 voorspellingen?
Mijns inziens niet, net zoals de floriade van 2012 in Venlo er niets mee te maken heeft...
C. Sagan
pi_64855909
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:54 schreef The_stranger het volgende:
Misschien een beetje flauw, maar wat is het verschil tussen beide berichten nu werkelijk? Het grote "probleem" met 2012 is dat van alles wat maar een beetje op 2012 zou kunnen slaan er bij de haren bij getrokken wordt. Elke 11 jaar heb je een zonnemaximum, op zich niets vreemds aan. Blijkbaar zal degene van 2012 volgens sommigen de sterkste sinds het vorige "record" van 1958, maar heeft het direct te maken met de 2012 voorspellingen?
Mijns inziens niet, net zoals de floriade van 2012 in Venlo er niets mee te maken heeft...
gezien deze Groot gat in magnetisch veld ontdekt door NASA uitspraken van nasa is het risico van het zonnemaximum in 2012 nogal groot.
pi_64863366
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:54 schreef The_stranger het volgende:
Even los van de Maya voorspellingen en ander new age gespuis. We hebben rond die tijd wel een perfecte cocktail voor een eventuele rampzalige gebeurtenis.
In volgorde:
Zonneuitbarsting - gat in aardmagnetisch veld - yellowstone - eventuele financiele meltdown

Ik ben redelijk nuchter, maar mij zul je niet verbaast opkijken mocht er rond die tijd iets gebeuren wat wereldwijde gevolgen heeft. Daarbij ben ik van mening dat onze beschaving best eens gereinigd mag worden, hoe hard dat ook klinkt.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:37:08 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64865363
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:43 schreef Nee het volgende:

[..]

Even los van de Maya voorspellingen en ander new age gespuis. We hebben rond die tijd wel een perfecte cocktail voor een eventuele rampzalige gebeurtenis.
In volgorde:
Zonneuitbarsting - gat in aardmagnetisch veld - yellowstone - eventuele financiele meltdown

Ik ben redelijk nuchter, maar mij zul je niet verbaast opkijken mocht er rond die tijd iets gebeuren wat wereldwijde gevolgen heeft. Daarbij ben ik van mening dat onze beschaving best eens gereinigd mag worden, hoe hard dat ook klinkt.
Eensch, nu heb ik wel een idee van 'leven' dat het ook minder cru maakt trouwens maar toch, het klinkt best hard als je het tegen mensen zegt die denken dat je maar ongeveer 75 jaar aan leven hebt en dat is het dan.

Ik heb ook wel het idee dat er dingen op stapel staan rond die tijd en dan nog niet eens alleen kosmisch maar ook man-made. Veel samenzweringen die rond die tijd tot uitvoer komen. Het eerste deel zie je nu al. kredietcrisis. Enkel om ons verward en afgeleid te houden, denk ik dan.
Vrijheid
  zaterdag 10 januari 2009 @ 00:35:51 #74
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64874151
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb ook wel het idee dat er dingen op stapel staan rond die tijd en dan nog niet eens alleen kosmisch maar ook man-made. Veel samenzweringen die rond die tijd tot uitvoer komen. Het eerste deel zie je nu al. kredietcrisis. Enkel om ons verward en afgeleid te houden, denk ik dan.
Wat zou de diepere achtergrond zijn waarom 'men' speciaal in 2012 op de proppen komt met samenzweringen, crisis en andere ellende? Wil 'men' de 2012 legende 'misbruiken' voor moderne oorlogvoering en wellicht een wijziging in de gevestigde orde? Of zijn er zelfs krachten die een wereldoorlog 'willen' ?
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 10 januari 2009 @ 01:10:12 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64875060
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:35 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Wat zou de diepere achtergrond zijn waarom 'men' speciaal in 2012 op de proppen komt met samenzweringen, crisis en andere ellende? Wil 'men' de 2012 legende 'misbruiken' voor moderne oorlogvoering en wellicht een wijziging in de gevestigde orde? Of zijn er zelfs krachten die een wereldoorlog 'willen' ?
Mijn favoriete verklaring is op het moment ( ik heb er we leen paar aangemeten maar deze past wat mij betreft het beste) http://www.lawofone.info/results.php?category=Harvest&sc=1&ss=0

De hele site is goed leesvoer overigens maar het gaat er in het kort om dat er om de zoveel jaar een 'oogst' is van zielen waar men 3 kanten op kan gaan. 4 dimensie negatief, 3 dimensie zoals nu en 4 dimensie positief. Het doel van de mensen achter de schermen is zoveel mogelijk mensen 4de dimensie negatief of 3de dimensie te houden en zo min mogelijk 4de positief. Dus het doel is om zoveel verwarring te zaaien in de komende periode zodat men dus zodanig met zichzelf bezig is dat ze niet verder komen. Mijn opinie en van de theorieën die ik heb gelezen voelt deze het meest waar aan voor mij . Het leuke ervan is dat 2012 een opening is en ookal ga je in 2050 dood zit je nog steeds in die periode waar je ziel een 'beoordeling' krijgt. Maar uiteindelijk komt het helemaal goed, wat 26000 jaar nou op een oneindig leven, mensen of anders? .
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')