2012 is just a passing phasequote:Op woensdag 17 december 2008 16:21 schreef jogy het volgende:
Jeweetwel, zodra het 'mainstream' gaat dan haken mensen af.
weet iemand wanneer hij dit document geschreven heeft?quote:Op zondag 3 februari 2008 15:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Anyway: http://www.mayamysteryschool.com/pdf%20files/Carlos_Barrios.pdf Leuk documentje om te lezen.
Volgens de documenteigenschappen is het in ieder geval 31-12-2002 gemaaktquote:Op donderdag 18 december 2008 16:12 schreef cptmarco het volgende:
[..]
weet iemand wanneer hij dit document geschreven heeft?
http://www.redrat.net/thoughts/prophets/quote:In early Autumn 2002, Carlos Barrios journeyed North from his home in Guatemala to the Eastern edge of the Four Corners. In Santa Fe, NM, at the tail of the Rocky Mountain spine, Mr. Barrios spoke in a knowledgeable manner about the Mayan tradition and the fabled Mayan calendars.
Inderdaad ja, dat idee heb ik ook. Ooal kom tht universum niet samen om de wereld te veranderen op welke manier dan ook, dan zal er toch in het gezamelijke psyche van vele religies en natuurlijk de 2012 adepten (zijn er best veel, op zich, die er in ieder eval van weten dus.) een soort van verwachting zijn en er hoeven maar een paar religieuze/machtwellustige gekken op hoge plekken te zitten hunkerend naar een einde der tijden achtige knokpartij om de wereld over de rand te duwen (met de eigen voordeel in het oog dan)quote:Op zaterdag 27 december 2008 23:52 schreef Koen66 het volgende:
Want als het op deze manier doorgaat en er niets ontkrachtigd wordt ben ik bang dat 2012, of er nu wel of niets gebeurd, wel eens een HEEL onrustig jaar wereldwijd kan gaan worden !!!
Dat zou zeker een ommezwaai zijn ja, en als alle huidige financiele 'grootmachten' als de oliemaatschappijen, autofabrikanten etc door de financiele crisis echt in de problemen komen (en wellicht failliet gaan) dan gaat het geheid die kant uit. Maar momenteel zijn er helaas nog steeds teveel partijen die belang hebben zo door te gaan als de afgelopen 50 jaar en vrolijk de wereld op te consumeren. Een goed initiatief wordt dan goed dan wel kwaadschiks de nek om gedraaid.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:14 schreef Bastard het volgende:
Stel he.. de huidige economie, gebaseerd op een consumerende en zeer vervuilende maatschappij zal een ommezwaai gaan maken.
Obama komt aan het roer, gaat de dingen anders aanpakken.. andere waarden worden belangrijk, er zal een industrie moeten komen die minder vervuild, een andere manier van consumeren, niet ieder jaar een andere wekkerradio, duurzaamheid etc. Ik bedoel als het ooit moet omgegooid worden waarom dan niet juist nu als alles aan het vervallen is... dan is dat toch een ommezwaai in anders denken en leven.. andere waarden aanhangen, een vernieuwd bewustzijn creeren?
quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:12 schreef Koen66 het volgende:
Wat verwacht iedereen hier eigenlijk dat 2012 zal worden?
- Niets, een "teleurstelling" dus.....
Ik niet, maar als allerlei verhalen de ronde blijven doen en werkelijk niemand het wetenschappelijk ontkrachtigd verwacht ik onder diverse religies toch aardig wat onrust in 2012 (zelfmoorden, massahysterie etc) Het feit dat zoveel oude religies het erover hebben maakt me hooguit wat 'onrustig', maar als ik het realistisch bekijk zijn veel van die religies vermoedelijk vam het copy/paste kaliber.....quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:57 schreef EdAtTheBar het volgende:
Wacht even..... er zijn hier serieus mensen die geloven in 2012....??????
Wacht, bedoel je dat er serieus mensen zijn die er nìet in geloven... ??????!?!?!I@!(*!einsetc!!~!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:57 schreef EdAtTheBar het volgende:
Wacht even..... er zijn hier serieus mensen die geloven in 2012....??????
Nog meer is het een kwestie van interpreteren. Veel religies zeggen niets over 2012. Veel religies zeggen wel wat over een soort van apocalyps, een soort van nieuw begin, etc. Helaas worden alle religies dan op 1 hoop gegooid en door allerlei kromme redeneringen aan 2012 gekoppeld.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Het feit dat zoveel oude religies het erover hebben maakt me hooguit wat 'onrustig', maar als ik het realistisch bekijk zijn veel van die religies vermoedelijk van het copy/paste kaliber.....
Dat is maar 10 dagen langer dan 21-12-2012quote:
volledige berichtquote:A new study from the National Academy of Sciences outlines grim possibilities on Earth for a worst-case scenario solar storm.
Damage to power grids and other communications systems could be catastrophic, the scientists conclude, with effects leading to a potential loss of governmental control of the situation.
The prediction is based in part on major solar storm in 1859 caused telegraph wires to short out in the United States and Europe, igniting widespread fires.
It was perhaps the worst in the past 200 years, according to the new study, and with the advent of modern power grids and satellites, much more is at risk.
"A contemporary repetition of the [1859] event would cause significantly more extensive (and possibly catastrophic) social and economic disruptions," the researchers conclude.
Rush to prepare
The race is on for better forecasting abilities, as the next peak in solar activity is expected to come around 2012.
While the sun is in a lull now, activity can flare up at any moment, and severe space weather — how severe, nobody knows — will ramp up a year or two before the peak.
volledige berichtquote:
De Floriade is een unieke wereldtuinbouwtentoonstelling die eens in de tien jaar wordt georganiseerd. Van april t/m oktober 2012 vindt de Floriade plaats in Venlo. Lees verder >>
gezien deze Groot gat in magnetisch veld ontdekt door NASA uitspraken van nasa is het risico van het zonnemaximum in 2012 nogal groot.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:54 schreef The_stranger het volgende:
Misschien een beetje flauw, maar wat is het verschil tussen beide berichten nu werkelijk? Het grote "probleem" met 2012 is dat van alles wat maar een beetje op 2012 zou kunnen slaan er bij de haren bij getrokken wordt. Elke 11 jaar heb je een zonnemaximum, op zich niets vreemds aan. Blijkbaar zal degene van 2012 volgens sommigen de sterkste sinds het vorige "record" van 1958, maar heeft het direct te maken met de 2012 voorspellingen?
Mijns inziens niet, net zoals de floriade van 2012 in Venlo er niets mee te maken heeft...
Even los van de Maya voorspellingen en ander new age gespuis. We hebben rond die tijd wel een perfecte cocktail voor een eventuele rampzalige gebeurtenis.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:54 schreef The_stranger het volgende:
Misschien een beetje flauw, maar wat is het verschil tussen beide berichten nu werkelijk? Het grote "probleem" met 2012 is dat van alles wat maar een beetje op 2012 zou kunnen slaan er bij de haren bij getrokken wordt. Elke 11 jaar heb je een zonnemaximum, op zich niets vreemds aan. Blijkbaar zal degene van 2012 volgens sommigen de sterkste sinds het vorige "record" van 1958, maar heeft het direct te maken met de 2012 voorspellingen?
Mijns inziens niet, net zoals de floriade van 2012 in Venlo er niets mee te maken heeft...
Eensch, nu heb ik wel een idee van 'leven' dat het ook minder cru maakt trouwens maar toch, het klinkt best hard als je het tegen mensen zegt die denken dat je maar ongeveer 75 jaar aan leven hebt en dat is het dan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:43 schreef Nee het volgende:
[..]
Even los van de Maya voorspellingen en ander new age gespuis. We hebben rond die tijd wel een perfecte cocktail voor een eventuele rampzalige gebeurtenis.
In volgorde:
Zonneuitbarsting - gat in aardmagnetisch veld - yellowstone - eventuele financiele meltdown
Ik ben redelijk nuchter, maar mij zul je niet verbaast opkijken mocht er rond die tijd iets gebeuren wat wereldwijde gevolgen heeft. Daarbij ben ik van mening dat onze beschaving best eens gereinigd mag worden, hoe hard dat ook klinkt.
Wat zou de diepere achtergrond zijn waarom 'men' speciaal in 2012 op de proppen komt met samenzweringen, crisis en andere ellende? Wil 'men' de 2012 legende 'misbruiken' voor moderne oorlogvoering en wellicht een wijziging in de gevestigde orde? Of zijn er zelfs krachten die een wereldoorlog 'willen' ?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb ook wel het idee dat er dingen op stapel staan rond die tijd en dan nog niet eens alleen kosmisch maar ook man-made. Veel samenzweringen die rond die tijd tot uitvoer komen. Het eerste deel zie je nu al. kredietcrisis. Enkel om ons verward en afgeleid te houden, denk ik dan.
Mijn favoriete verklaring is op het moment ( ik heb er we leen paar aangemeten maar deze past wat mij betreft het beste) http://www.lawofone.info/results.php?category=Harvest&sc=1&ss=0quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:35 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Wat zou de diepere achtergrond zijn waarom 'men' speciaal in 2012 op de proppen komt met samenzweringen, crisis en andere ellende? Wil 'men' de 2012 legende 'misbruiken' voor moderne oorlogvoering en wellicht een wijziging in de gevestigde orde? Of zijn er zelfs krachten die een wereldoorlog 'willen' ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |