abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2008 @ 17:17:02 #51
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64093553
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:21 schreef jogy het volgende:
Jeweetwel, zodra het 'mainstream' gaat dan haken mensen af.
2012 is just a passing phase

true in so many ways
Wat je vindt, ...
  FOK!fossiel donderdag 18 december 2008 @ 16:12:03 #52
8443 cptmarco
it's captain...
  donderdag 18 december 2008 @ 18:14:52 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64126671
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:12 schreef cptmarco het volgende:

[..]

weet iemand wanneer hij dit document geschreven heeft?
Volgens de documenteigenschappen is het in ieder geval 31-12-2002 gemaakt

edit:
quote:
In early Autumn 2002, Carlos Barrios journeyed North from his home in Guatemala to the Eastern edge of the Four Corners. In Santa Fe, NM, at the tail of the Rocky Mountain spine, Mr. Barrios spoke in a knowledgeable manner about the Mayan tradition and the fabled Mayan calendars.
http://www.redrat.net/thoughts/prophets/
Herfst 2002 dus.

[ Bericht 15% gewijzigd door jogy op 18-12-2008 18:39:17 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  FOK!fossiel vrijdag 19 december 2008 @ 10:24:38 #54
8443 cptmarco
it's captain...
pi_64142894
hmm, een aantal zaken die hij noemt in het document lijken uitgekomen te zijn....
een oorlog, financiële wereld die in de problemen komt...
  zaterdag 27 december 2008 @ 23:52:54 #55
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64416436
Het is nu ongeveer een jaar geleden (eerder nooit iets van gehoord dus) dat een collega het had over '2012'.
Soms dacht ik er maanden niet aan, soms (zoals nu) spookt het weer door m'n hoofd, wellicht omdat het bijna 2009 is, weer een jaar dichter bij 2012. Dit is mijn eerste post in een '2012' forum zelfs.
Weet nog steeds niet of ik er uberhaupt iets van geloof, wel dat het me 'onrustig' maakt, en ik denk dat dat voor de meesten geldt, zelfde eigenlijk wat ik toch ook vorig jaar wel voelde met de 'superstorm-hoax'.
Mede daardoor en het al 100-en keren voorspellen van het einde van de wereld verwacht ik ook dat dit wel weer zal overwaaien.... Maar toch... iets 'massaals' als dit is toch uniek, zoveel historische bronnen die over hetzelfde gaan, en allemaal 2012. Daardoor denk ik dat velen er een wat onbestendig gevoel door krijgen. Het zou mijns inziens helpen (waarom gebeurt dit niet massaal??) als gekende wetenschappers '2012' naar het land der fabeltjes verwijzen. Wordt er toch iets geheimgehouden om geen massa hysterie te creeeren? Want als het op deze manier doorgaat en er niets ontkrachtigd wordt ben ik bang dat 2012, of er nu wel of niets gebeurd, wel eens een HEEL onrustig jaar wereldwijd kan gaan worden !!!
Same shit, different day
SC hopper present
pi_64494050
2012 heeft inmiddels ook de schrijvers van hollywood geinspireerd. Een korte en overdreven, maar indrukwekkende trailer.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:46:40 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64499517
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 23:52 schreef Koen66 het volgende:
Want als het op deze manier doorgaat en er niets ontkrachtigd wordt ben ik bang dat 2012, of er nu wel of niets gebeurd, wel eens een HEEL onrustig jaar wereldwijd kan gaan worden !!!
Inderdaad ja, dat idee heb ik ook. Ooal kom tht universum niet samen om de wereld te veranderen op welke manier dan ook, dan zal er toch in het gezamelijke psyche van vele religies en natuurlijk de 2012 adepten (zijn er best veel, op zich, die er in ieder eval van weten dus.) een soort van verwachting zijn en er hoeven maar een paar religieuze/machtwellustige gekken op hoge plekken te zitten hunkerend naar een einde der tijden achtige knokpartij om de wereld over de rand te duwen (met de eigen voordeel in het oog dan)
Vrijheid
  dinsdag 30 december 2008 @ 16:14:45 #58
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64500080
Stel he.. de huidige economie, gebaseerd op een consumerende en zeer vervuilende maatschappij zal een ommezwaai gaan maken.
Obama komt aan het roer, gaat de dingen anders aanpakken.. andere waarden worden belangrijk, er zal een industrie moeten komen die minder vervuild, een andere manier van consumeren, niet ieder jaar een andere wekkerradio, duurzaamheid etc. Ik bedoel als het ooit moet omgegooid worden waarom dan niet juist nu als alles aan het vervallen is... dan is dat toch een ommezwaai in anders denken en leven.. andere waarden aanhangen, een vernieuwd bewustzijn creeren?
The truth was in here.
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:55:16 #59
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64514527
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:14 schreef Bastard het volgende:
Stel he.. de huidige economie, gebaseerd op een consumerende en zeer vervuilende maatschappij zal een ommezwaai gaan maken.
Obama komt aan het roer, gaat de dingen anders aanpakken.. andere waarden worden belangrijk, er zal een industrie moeten komen die minder vervuild, een andere manier van consumeren, niet ieder jaar een andere wekkerradio, duurzaamheid etc. Ik bedoel als het ooit moet omgegooid worden waarom dan niet juist nu als alles aan het vervallen is... dan is dat toch een ommezwaai in anders denken en leven.. andere waarden aanhangen, een vernieuwd bewustzijn creeren?
Dat zou zeker een ommezwaai zijn ja, en als alle huidige financiele 'grootmachten' als de oliemaatschappijen, autofabrikanten etc door de financiele crisis echt in de problemen komen (en wellicht failliet gaan) dan gaat het geheid die kant uit. Maar momenteel zijn er helaas nog steeds teveel partijen die belang hebben zo door te gaan als de afgelopen 50 jaar en vrolijk de wereld op te consumeren. Een goed initiatief wordt dan goed dan wel kwaadschiks de nek om gedraaid.
Maar als Obama aan de macht komt (en niet snel vermoord wordt, wat me niet zou verbazen) en echt dingen gaat doen die de wereld veranderen (Israel iets minder blind ondersteunen en zodoende de Arabische wereld paaien, eindelijk Amerika milleubewust ipv geldbewust maken etc etc) dan zal hij een goede invloed hebben op de toekomst. Maar of dat de '2012 ommezwaai' is ??? Verwacht toch iets radicalers....
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 30 december 2008 @ 23:12:44 #60
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64515481
Wat verwacht iedereen hier eigenlijk dat 2012 zal worden?

- Niets, een "teleurstelling" dus.....
- Natuurrampen veroorzaakt door "Melkweg/zonnestelsel alignment/zwaartekracht verhaal"
- Een kanteling van de magnetische polen veroorzaakt door dit fenomeen
- Het 'fantastische' scenario van het terugkeren van zwerfplaneet 'Nibiru' gevolgd door rampen/vernietiging
- We ontmoeten eindelijk levende,denkende wezens van andere planeten
- Niets, maar wel wereldwijde massahysterie
- Of nog iets anders ??

Ben benieuwd !

[ Bericht 3% gewijzigd door Koen66 op 30-12-2008 23:31:31 ]
Same shit, different day
SC hopper present
pi_64515537
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:12 schreef Koen66 het volgende:
Wat verwacht iedereen hier eigenlijk dat 2012 zal worden?

- Niets, een "teleurstelling" dus.....
pi_64620708
Wacht even..... er zijn hier serieus mensen die geloven in 2012....??????
- AFCA -
  zondag 4 januari 2009 @ 00:51:03 #63
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64633863
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:57 schreef EdAtTheBar het volgende:
Ik niet, maar als allerlei verhalen de ronde blijven doen en werkelijk niemand het wetenschappelijk ontkrachtigd verwacht ik onder diverse religies toch aardig wat onrust in 2012 (zelfmoorden, massahysterie etc) Het feit dat zoveel oude religies het erover hebben maakt me hooguit wat 'onrustig', maar als ik het realistisch bekijk zijn veel van die religies vermoedelijk vam het copy/paste kaliber.....
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 4 januari 2009 @ 05:20:06 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64638175
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:57 schreef EdAtTheBar het volgende:
Wacht, bedoel je dat er serieus mensen zijn die er nìet in geloven... ??????!?!?!I@!(*!einsetc!!~!
Vrijheid
pi_64649161
quote:
Op zondag 4 januari 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Het feit dat zoveel oude religies het erover hebben maakt me hooguit wat 'onrustig', maar als ik het realistisch bekijk zijn veel van die religies vermoedelijk van het copy/paste kaliber.....
Nog meer is het een kwestie van interpreteren. Veel religies zeggen niets over 2012. Veel religies zeggen wel wat over een soort van apocalyps, een soort van nieuw begin, etc. Helaas worden alle religies dan op 1 hoop gegooid en door allerlei kromme redeneringen aan 2012 gekoppeld.

Het (oorspronkelijke) Maya geloof zegt niets over 2012, afgezien van het feit dat dan (toevallig?) een kalender afloopt, waarbij je aflopen ook met een flinke korrel zout moet nemen, aangezien er Maya woorden zijn voor hogere kalender getallen, en hun geloof zei dat voordat de mens op aarde kwam, er 4 andere werelden geschapen en vernietigd waren, omdat deze niet perfect waren. Elke keer kwam de vernietiging op dezelfde datum en die datum valt dus op 2012. Nergens wordt in dit geval iets gezegd over het feit of deze vernietiging wederom gebeurt, nergens wordt vermeld dat 2012 een bijzondere datum is.

Andere religies net zo, de Egyptische kalender wordt er vaak bij getrokken, maar die heeft een geheel ander karakter en voorspelt niets anders dan de jaarlijkse Nijl overstroming en de verjaardag van de farao...

De Hopi indianen worden ook vaak genoemd gezien hun voorspelling met een aantal tekenen die aangeven hoe ver nog te gaan is. Nergens wordt 2012 genoemd, maar omdat een aantal tekenen al te zien zouden zijn, en 2012 niet ver meer weg is, zijn er zat webpagina's die beide maar combineren...

Als je goed kijkt staat het overgrote merendeel van de 2012 verhalen vol met fantasieën, scheve verbanden en verkeerde interpretaties...

Maar goed, da's mijn mening, nog 4 jaar en we zullen zien
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_64650557
Maar ik wil tot 2013 leven

Ongelooflijk hoeveel mensen er in geloven. Zoveel sites en youtube flimpjes
Ik wacht wel af
  maandag 5 januari 2009 @ 00:09:43 #67
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64672085
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:34 schreef hejsexy het volgende:
Maar ik wil tot 2013 leven
Dat is maar 10 dagen langer dan 21-12-2012 , hoop het toch wel wat langer vol te houden...
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 12:37:44 #68
8781 crew  Frutsel
pi_64847275
quote:
A new study from the National Academy of Sciences outlines grim possibilities on Earth for a worst-case scenario solar storm.

Damage to power grids and other communications systems could be catastrophic, the scientists conclude, with effects leading to a potential loss of governmental control of the situation.

The prediction is based in part on major solar storm in 1859 caused telegraph wires to short out in the United States and Europe, igniting widespread fires.

It was perhaps the worst in the past 200 years, according to the new study, and with the advent of modern power grids and satellites, much more is at risk.

"A contemporary repetition of the [1859] event would cause significantly more extensive (and possibly catastrophic) social and economic disruptions," the researchers conclude.

Rush to prepare

The race is on for better forecasting abilities, as the next peak in solar activity is expected to come around 2012.

While the sun is in a lull now, activity can flare up at any moment, and severe space weather — how severe, nobody knows — will ramp up a year or two before the peak.
volledige bericht

2012
pi_64854808
quote:

De Floriade is een unieke wereldtuinbouwtentoonstelling die eens in de tien jaar wordt georganiseerd. Van april t/m oktober 2012 vindt de Floriade plaats in Venlo. Lees verder >>
volledige bericht

2012
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_64855040
Misschien een beetje flauw, maar wat is het verschil tussen beide berichten nu werkelijk? Het grote "probleem" met 2012 is dat van alles wat maar een beetje op 2012 zou kunnen slaan er bij de haren bij getrokken wordt. Elke 11 jaar heb je een zonnemaximum, op zich niets vreemds aan. Blijkbaar zal degene van 2012 volgens sommigen de sterkste sinds het vorige "record" van 1958, maar heeft het direct te maken met de 2012 voorspellingen?
Mijns inziens niet, net zoals de floriade van 2012 in Venlo er niets mee te maken heeft...
C. Sagan
pi_64855909
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:54 schreef The_stranger het volgende:
Misschien een beetje flauw, maar wat is het verschil tussen beide berichten nu werkelijk? Het grote "probleem" met 2012 is dat van alles wat maar een beetje op 2012 zou kunnen slaan er bij de haren bij getrokken wordt. Elke 11 jaar heb je een zonnemaximum, op zich niets vreemds aan. Blijkbaar zal degene van 2012 volgens sommigen de sterkste sinds het vorige "record" van 1958, maar heeft het direct te maken met de 2012 voorspellingen?
Mijns inziens niet, net zoals de floriade van 2012 in Venlo er niets mee te maken heeft...
gezien deze Groot gat in magnetisch veld ontdekt door NASA uitspraken van nasa is het risico van het zonnemaximum in 2012 nogal groot.
pi_64863366
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:54 schreef The_stranger het volgende:
Even los van de Maya voorspellingen en ander new age gespuis. We hebben rond die tijd wel een perfecte cocktail voor een eventuele rampzalige gebeurtenis.
In volgorde:
Zonneuitbarsting - gat in aardmagnetisch veld - yellowstone - eventuele financiele meltdown

Ik ben redelijk nuchter, maar mij zul je niet verbaast opkijken mocht er rond die tijd iets gebeuren wat wereldwijde gevolgen heeft. Daarbij ben ik van mening dat onze beschaving best eens gereinigd mag worden, hoe hard dat ook klinkt.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:37:08 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64865363
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:43 schreef Nee het volgende:

[..]

Even los van de Maya voorspellingen en ander new age gespuis. We hebben rond die tijd wel een perfecte cocktail voor een eventuele rampzalige gebeurtenis.
In volgorde:
Zonneuitbarsting - gat in aardmagnetisch veld - yellowstone - eventuele financiele meltdown

Ik ben redelijk nuchter, maar mij zul je niet verbaast opkijken mocht er rond die tijd iets gebeuren wat wereldwijde gevolgen heeft. Daarbij ben ik van mening dat onze beschaving best eens gereinigd mag worden, hoe hard dat ook klinkt.
Eensch, nu heb ik wel een idee van 'leven' dat het ook minder cru maakt trouwens maar toch, het klinkt best hard als je het tegen mensen zegt die denken dat je maar ongeveer 75 jaar aan leven hebt en dat is het dan.

Ik heb ook wel het idee dat er dingen op stapel staan rond die tijd en dan nog niet eens alleen kosmisch maar ook man-made. Veel samenzweringen die rond die tijd tot uitvoer komen. Het eerste deel zie je nu al. kredietcrisis. Enkel om ons verward en afgeleid te houden, denk ik dan.
Vrijheid
  zaterdag 10 januari 2009 @ 00:35:51 #74
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_64874151
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb ook wel het idee dat er dingen op stapel staan rond die tijd en dan nog niet eens alleen kosmisch maar ook man-made. Veel samenzweringen die rond die tijd tot uitvoer komen. Het eerste deel zie je nu al. kredietcrisis. Enkel om ons verward en afgeleid te houden, denk ik dan.
Wat zou de diepere achtergrond zijn waarom 'men' speciaal in 2012 op de proppen komt met samenzweringen, crisis en andere ellende? Wil 'men' de 2012 legende 'misbruiken' voor moderne oorlogvoering en wellicht een wijziging in de gevestigde orde? Of zijn er zelfs krachten die een wereldoorlog 'willen' ?
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 10 januari 2009 @ 01:10:12 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64875060
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:35 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Wat zou de diepere achtergrond zijn waarom 'men' speciaal in 2012 op de proppen komt met samenzweringen, crisis en andere ellende? Wil 'men' de 2012 legende 'misbruiken' voor moderne oorlogvoering en wellicht een wijziging in de gevestigde orde? Of zijn er zelfs krachten die een wereldoorlog 'willen' ?
Mijn favoriete verklaring is op het moment ( ik heb er we leen paar aangemeten maar deze past wat mij betreft het beste) http://www.lawofone.info/results.php?category=Harvest&sc=1&ss=0

De hele site is goed leesvoer overigens maar het gaat er in het kort om dat er om de zoveel jaar een 'oogst' is van zielen waar men 3 kanten op kan gaan. 4 dimensie negatief, 3 dimensie zoals nu en 4 dimensie positief. Het doel van de mensen achter de schermen is zoveel mogelijk mensen 4de dimensie negatief of 3de dimensie te houden en zo min mogelijk 4de positief. Dus het doel is om zoveel verwarring te zaaien in de komende periode zodat men dus zodanig met zichzelf bezig is dat ze niet verder komen. Mijn opinie en van de theorieën die ik heb gelezen voelt deze het meest waar aan voor mij . Het leuke ervan is dat 2012 een opening is en ookal ga je in 2050 dood zit je nog steeds in die periode waar je ziel een 'beoordeling' krijgt. Maar uiteindelijk komt het helemaal goed, wat 26000 jaar nou op een oneindig leven, mensen of anders? .
Vrijheid
pi_64876459
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:14 schreef Bastard het volgende:
Maar dan zou het dus 2008 als voorspelling geweest moeten zijn...
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 05:04:14 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64878119
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 02:05 schreef mike_another het volgende:

[..]

Maar dan zou het dus 2008 als voorspelling geweest moeten zijn...
Het begin zou dan in 2008 gaan bloeien maar misschien is de culminatie pas ergens in 2012. Ik heb niet al te veel vertrouwen in obama overigens maar wie weet?
Vrijheid
pi_64918342
Erg leuk allemaal, maar het enige wat die lui van die websites doen is dingen bedenken en beweren. Kom maar eens met kant- en klare originele bronnen die iets over 2012 zeggen ipv verhalen en bedenksels.
Ik bedoel: laat maar eens wat zien van de Maya's, Egyptenaren, Babyloniers, Nostradamus of whatever. --- Er is niks ---
pi_64925771
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:40 schreef blOrfje het volgende:
Erg leuk allemaal, maar het enige wat die lui van die websites doen is dingen bedenken en beweren. Kom maar eens met kant- en klare originele bronnen die iets over 2012 zeggen ipv verhalen en bedenksels.
Ik bedoel: laat maar eens wat zien van de Maya's, Egyptenaren, Babyloniers, Nostradamus of whatever. --- Er is niks ---
Dat mag dan wel zo zijn, en zo denk ik er ook over maar vind het wel opvallend dat nasa nu ook dingen aan 2012 begint te koppelen.
pi_64930763
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:16 schreef Ender_Wiggin het volgende:

[..]

Dat mag dan wel zo zijn, en zo denk ik er ook over maar vind het wel opvallend dat nasa nu ook dingen aan 2012 begint te koppelen.
Zoals?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 12 januari 2009 @ 07:25:23 #81
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_64938289
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:40 schreef blOrfje het volgende:
Niet van alles in het leven is het er de bedoeling van dat je kant en klaar voorgeschoteld krijgt .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_64939431
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals?
O.a. de in dit topic geposte nieuwslinks door Jogy
  maandag 12 januari 2009 @ 18:20:49 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64958625
http://news.ninemsn.com.a(...)-possible-nasa-warns
quote:
A once-in-a-century solar storm would threaten catastrophic destruction if a worst-case scenario event transpired, a new NASA report has found.

Governments would be powerless to curb the loss of crucial infrastructure including power grids, potable water and sewage disposal, the report said, potentially crippling our way of life for months.

The forecast is based in part on a similarly sized solar storm that took place in 1859, which melted telegraph wires and ignited widespread fires in Europe and the United States, Fox News reports.

If a repeat event happened now, scientists warn the consequences would be far more serious — even "potentially catastrophic" — because modern technologies have made our infrastructure more inter-reliant.

The danger lies in the sun emitting solar flares so intense that they produce magnetic pulses with the force to destroy power grids by melting transformers.

The power outages could spur a series of devastating consequences:

"Impacts would be felt on interdependent infrastructures with, for example, potable water distribution affected within several hours; perishable foods and medications lost in 12-24 hours; immediate or eventual loss of heating/air conditioning, sewage disposal, phone service, transportation, fuel resupply and so on," the report writes.

"Emergency services would be strained, and command and control might be lost."

The sun operates on an 11-year cycle, with the next "active" phase due in 2012 likely to present the nearest danger.

Though worst-case storms are only expected to occur once every hundred years, smaller solar flares have caused major disruptions in modern times.

In 1989, a sun storm was so powerful it blacked out the whole province of Quebec in Canada — an area almost the size of Queensland.

Another event in 2003 knocked out two satellites circling the Earth and destroyed a piece of equipment on a Mars orbiter.

"Obviously, the sun is Earth's life blood," NASA spokesman Richard Fisher was quoted as saying.

"To mitigate possible public safety issues, it is vital that we better understand extreme space weather events caused by the sun's activity."
Vrijheid
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:17:18 #84
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_64977050
Het mooie is dat als er in 2012 niks gebeurt, er nog jarenlang geroepen wordt : "Nou over 20 jaar is alles compleet veranderd en zullen we zien dat het begon in 2012 !"
zzz
pi_64985852
De wereld veranderd iedere dag een beetje meer, over 10 jaar gezien zijn de veranderingen dan duidelijk zichtbaar. Over 50 jaar lijkt de wereld compleet anders te zijn vergeleken met nu. 10 jaar geleden een internetverbinding van 3 kb/s, tegenwoordig haal je een film van 4 GB binnen 20 minuten binnen. Geen 2 zenders meer waar je verplicht naar de honeymoonquiz moest kijken maar 40 zenders en in geval van schotel honderden zenders. Mensen krijgen meer informatie binnen dus het bewustzijn veranderd ook en de hele kijk op de realiteit dus ook. Politieke beslissingen, andere vormen van media, andere normen en waarden door nieuwe generaties. Allemaal draagt het bij aan een zogenaamd ander bewustzijn. Mensen lijken dan ook anders eruit te gaan zien, zie ik mensen op tv van 40 jaar geleden dan lijken die mensen van toen een compleet ander gezicht te hebben waarbij het dus echt niet alleen aan het kapsel ligt.

Denk dus dat het over 3 jaar dus zeker weer anders is in 2012 met ook nieuwe uitvindingen die zomaar uit het niets kunnen ontstaan. Maar geloof niet dat het van de ene op de andere dag drastisch veranderd, dat het dus gelijkmatig gaat door de jaren heen. Ben dan benieuwd hoe de wereld er over pakweg 10-20 jaar uitziet. Misschien helemaal verpauperd en op het randje van ondergang, en dan hopelijk maar liever een verandering op een positieve manier.

Dus niet alleen bedoeld deze post als het gaat om HD tv en snelle verbinding op internet maar alles dat met de wereld te maken heeft. Ook ruimtevaart dus en het ontdekken van nieuwe planten die bewoonbaar zijn met andere levensvormen daarop. Een heelal naast ons heelal misschien wel.

De omgang tussen mensen heb je dan nog, vraag me af hoe dat zou moeten veranderen en of het drastisch kan veranderen. De kijk op de realiteit ook, hoe dat anders zou kunnen gaan en hoe de mens denkt en voelt dus ook. Of ieder mens ineens een geweldig goed gevoel kan krijgen iedere dag waarbij men denkt een te zijn met het heelal, dan ben je alsnog afhankelijk van een gezond brein. In hoeverre het brein meespeelt in gezond voelen vraag ik me dan ook nog af. Het brein hoeft niet altijd de doorslaggevende factor te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Topspin op 13-01-2009 12:45:57 ]
Genieten is toegestaan!!!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:23:43 #86
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64987486
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:17 schreef _Led_ het volgende:
Het mooie is dat als er in 2012 niks gebeurt, er nog jarenlang geroepen wordt : "Nou over 20 jaar is alles compleet veranderd en zullen we zien dat het begon in 2012 !"
Het lullige is het feit dat in den beginne (rond 1985) van de 2012 theorie het inderdaad het idee was ja. Maar ergens zijn we meegetrokken met een doom/gloom wegaanerallemaalaan 2012 beeld . En ik heb wel het idee dat er man-made dingen aan zitten te komen die 2012 interessant maken en naja, ook wat andere dingen maar die op zich zelf niet wereldvernietigend hoeven te zijn. We zien het wel. persoonlijk hou ik 2012 aan en als er niets ongelovelijks langs komt rond die tijd die een krimp veroorzaakt in de wereldbevolking dan ga ik niet naar de volgende datum rennen. Dan tatoeer ik gewoon 2012-dupe op mijn reet . ( grapje )
Vrijheid
pi_65047023
quote:
Op maandag 12 januari 2009 07:25 schreef Summers het volgende:

[..]

Niet van alles in het leven is het er de bedoeling van dat je kant en klaar voorgeschoteld krijgt .
We gaan weer lekker verder. Lekker zweverig kletsen maar het verder nergens over hebben.
Ontopic???
pi_65048896
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals?
In 2012 kan er een zonneuitbarsting komen die eventueel electrische netwerken/apparaten/machines kan vernielen of ontregelen. Maar volgens mij heeft dat niet zoveel met de "2012-theorie" te maken, wat dat dan ook voor een theorie mag zijn.
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:26:27 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65055802
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:12 schreef blOrfje het volgende:

[..]

We gaan weer lekker verder. Lekker zweverig kletsen maar het verder nergens over hebben.
Ontopic???
Het is hier TRU dus dat is wel het idee, wat betreft 'zweverigheid' maar het gaat wel ergens over. Je krijgt niet alle informatie voorgeschoteld want die info is altijd besmet met de mening van degene die het voorschoteld dus haal je de ( voor jou) kern eruit en snuffel je verder, lijkt me. Volg je kritische denkvermogen waar het je leidt.
Vrijheid
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:36:17 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65056055
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:48 schreef blOrfje het volgende:

[..]

In 2012 kan er een zonneuitbarsting komen die eventueel electrische netwerken/apparaten/machines kan vernielen of ontregelen. Maar volgens mij heeft dat niet zoveel met de "2012-theorie" te maken, wat dat dan ook voor een theorie mag zijn.
Er zitten hier mainstream linkjes die aangeven dat.

1) onze heliosfeer een gat heeft
2) De zon's heliosfeer met 25% verminderd is.
(beide geven verminderde bescherming voor de cosmische straling, deel van een 2012 theorie ( verandering van het DNA (Vernietiging hoort er ook bij maar misschien gebeurt er wel wat anders want we weten het niet)))
3) De zonnestorm van 2012 die het zwaarst is in 100 jaar en met de electronische revolutie vanaf 1957 ( vorige zware zonnestorm) kan het dus gebeuren dat er heel wat uitvalt, zelfs op apocalyptisch niveau want een VS die drie maanden zonder werkende stroomnetwerk zit is dramatisch en wij zullen ongeveer hetzelfde meemaken, vergeet dat niet. Al zijn wij compacter dus zal het minder lang duren gelukkig)
4) we hebben al Nasa informatie die aangeeft dat er onverklaarbare straling op de aarde neerkomt van een bron die niet al te ver kan zijn maar we weten niet waar het daadwerkelijk vandaan komt.
5) De polen die verzwakken en dus ook een kans hebben om te verwisselen, waardoor onze bescherming helemaal wegvalt

Dit is allemaal bezig op cosmisch niveau. We kunnen er niets tegen doen behalve het belijden. Alles op zich hoeft geen probleem te geven maar alles bij elkaar is een ander verhaal. Misschien is het niks misschien is het wel wat. We komen er snel genoeg achter zou ik zeggen. Ik koop een T-Shirt met Ik geloofde in 2012, shoot me. als 2013 zonder kleerscheuren bereikt wordt. En dan heb ik het niet over de 'normale' dingen die voor kunnen komen zoals een oorlog ergens, ofzo.
Vrijheid
  donderdag 15 januari 2009 @ 01:34:59 #91
31101 _Led_
pi_65057305
Er gaan in 2011 ook best interessante dingen gebeuren die de toekomst veranderen : http://en.wikipedia.org/wiki/2011

En hetzelfde geldt voor 2013, 2010 etc.
Waarom vastklampen aan 2012 ?
zzz
  donderdag 15 januari 2009 @ 01:40:49 #92
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65057356
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 01:34 schreef _Led_ het volgende:
Er gaan in 2011 ook best interessante dingen gebeuren die de toekomst veranderen : http://en.wikipedia.org/wiki/2011

En hetzelfde geldt voor 2013, 2010 etc.
Waarom vastklampen aan 2012 ?
Gewoon, omdat veel dingen volgens sommige (misschien wel misleidde mensen waar ik dan ook bij hoor ) het hoogtepunt is van veel gebeurtenissen die man-made zijn en een mogelijke samenkomst van cosmische 'toevalligheden'. Het enige wat we zeker weten is dat 2012 als jaar eraan komt en zal gaan en daarna kunnen we kijken wie er nou gelijk heeft gehad. Er op vertrouwende dat men een relatief kleine gebeurtenis niet vastklampt als 'the event'maarja, ijdele hoop vermoedelijk. Zolang men maar weet dat er ook mensen tussen zitten die wel kritisch na kunnen denken en een eventueel ongelijk kunnen toegeven, gelukkig aan beide kanten, denk ik dan .
Vrijheid
  donderdag 15 januari 2009 @ 01:54:34 #93
31101 _Led_
pi_65057540
Ik heb alleen het idee dat er zeg maar backwards-logic gebruikt gaat worden...
Alles wat er na 2012 gebeurt zal door 'aanhangers' teruggeleid worden tot "Ja, maar het begon in 2012 !".
Terwijl wat mij betreft je net zo goed 2001 zou kunnen pakken als "het jaar dat alles veranderde".
zzz
pi_65059039
2012 is nog redelijk veraf. Het gebeurt nu.
Meer en meer wordt er gespeculeerd over een verandering van het magnetisch veld van de aarde en de zon. De bescherming van de aarde valt als het ware weg. En als de aarde veranderingen ondergaat door deze veranderingen in het magnetisch veld, dan ondergaan wij deze ook. Voel de veranderingen in jezelf naar 2012 toe. Een verandering van bewustzijn is wat wij nodig hebben...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_65059329
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 01:54 schreef _Led_ het volgende:
Alles wat er na 2012 gebeurt zal door 'aanhangers' teruggeleid worden tot "Ja, maar het begon in 2012 !".
Terwijl wat mij betreft je net zo goed 2001 zou kunnen pakken als "het jaar dat alles veranderde".
2001 is ook wel een duidelijk kantelpunt.
2008 waarschijnlijk ook wel.
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:44:24 #96
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65062136
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 01:54 schreef _Led_ het volgende:
We kunnen een heel makkelijk eikpunt gebruiken natuurlijk. Menselijke populatie voor 2012 en erna. Als je dan 2009 als eikpunt neemt en die dan vergelijkt met begin 2013 en het is een neergaande lijn wereldwijd kan je er wel mee eens zijn dat er iets aan de hand was in deze periode van de wereld lijkt me. Man-made, cosmisch of een combi doet dan niet ter zake. Het kan ook zijn dat er mensen zijn die het wel weten en er nog een schepje bovenop doen (hoe gek je het kan verzinnen, er is heus wel iemand die het ook uit kan voeren). Dus gewoon hele duidelijke statistieken. Begin 2009 is het aantal 6.7 miljard ofzo als we in begin 2013 aan de 4 zitten of zelfs 5, heck 6 rond is al een significant verschil, dan is er wat gaande ( geweest of nog bezig uiteraard)
Vrijheid
pi_65215244
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Er zitten hier mainstream linkjes die aangeven dat.

1) onze heliosfeer een gat heeft
2) De zon's heliosfeer met 25% verminderd is.
(beide geven verminderde bescherming voor de cosmische straling, deel van een 2012 theorie ( verandering van het DNA (Vernietiging hoort er ook bij maar misschien gebeurt er wel wat anders want we weten het niet)))
3) De zonnestorm van 2012 die het zwaarst is in 100 jaar en met de electronische revolutie vanaf 1957 ( vorige zware zonnestorm) kan het dus gebeuren dat er heel wat uitvalt, zelfs op apocalyptisch niveau want een VS die drie maanden zonder werkende stroomnetwerk zit is dramatisch en wij zullen ongeveer hetzelfde meemaken, vergeet dat niet. Al zijn wij compacter dus zal het minder lang duren gelukkig)
4) we hebben al Nasa informatie die aangeeft dat er onverklaarbare straling op de aarde neerkomt van een bron die niet al te ver kan zijn maar we weten niet waar het daadwerkelijk vandaan komt.
5) De polen die verzwakken en dus ook een kans hebben om te verwisselen, waardoor onze bescherming helemaal wegvalt

Dit is allemaal bezig op cosmisch niveau. We kunnen er niets tegen doen behalve het belijden. Alles op zich hoeft geen probleem te geven maar alles bij elkaar is een ander verhaal. Misschien is het niks misschien is het wel wat. We komen er snel genoeg achter zou ik zeggen. Ik koop een T-Shirt met Ik geloofde in 2012, shoot me. als 2013 zonder kleerscheuren bereikt wordt. En dan heb ik het niet over de 'normale' dingen die voor kunnen komen zoals een oorlog ergens, ofzo.
1/2 De heliosfeer is het gebied waarin de zonnewind overheerst t.o.v. de interstellaire deeltjes.
Dat er een gat in zit of dat het 25% kleiner is zou best kunnen, maar ik ben heel benieuwd waar je dat vandaan haalt. Het is zoiezo niet meetbaar vanaf de aarde, en de gegevens daarover die nog van de Voyagers en Pioneers komen zijn minimaal.
3. Hoe weet je dat de komende actieve periode van de zon het zwaarst is in 100 jaar? Dat is nog steeds onvoorspelbaar. De eerstvolgende zonnecyclus is overigens wat vroeger begonnen dan verwacht, dus het is nog maar de vraag of het hoogtepunt daarvan in 2012 zal zijn.
4. De kosmische achtergrondstraling? Die is in 1965 al ontdekt en volgens astronomen als sinds de oerknal aanwezig.
5. Welke bescherming valt weg als de polen wisselen? Als ze zwakker zouden worden zou het betekenen dat de ionen uit de zonnewind minder goed naar de polen geleid worden, maar wat voor gevolgen dat heeft is onbekend.

Ik haal nog steeds nergens een 2012-alarm uit, maar omdat iedereen het zegt zal ik dan voor de zekerheid een dagje vrij nemen en ramen en deuren dichthouden.
  maandag 19 januari 2009 @ 20:03:33 #98
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65220734
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:44 schreef jogy het volgende:

[..]

We kunnen een heel makkelijk eikpunt gebruiken natuurlijk. Menselijke populatie voor 2012 en erna.
Nice try. Maar ... Helaas.

Volgens sommige theorieën is er 'slechts' sprake van een 'mentale verandering'. Nieuw geloof/bewustzijn etc. Dan veranderd er dus niets (negatiefs) in aantal.

Anderen gaan uit van een 'overgang', van de ene naar de andere 'dimensie'. Uhm... tja, wat dat voor ons 'Aardse 3D' aantal betekend ? zeg 't maar

& dan hebben we nog de 'Total destruction' liefhebbers, wat inhoud dat er niemand meer is om het aantal mensen e.d. te ... eh, constateren

Alleen (overleefbare) natuurrampen e.d. zou je zo kunnen afvangen. (zelfs Planet X valt hieronder in sommige gevallen (= waarbij niet gesproken wordt over Aliens, maar wel over rampen.))
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_65220975
tvp
I am happy
  maandag 19 januari 2009 @ 21:11:23 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65223672
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:03 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nice try. Maar ... Helaas.

Volgens sommige theorieën is er 'slechts' sprake van een 'mentale verandering'. Nieuw geloof/bewustzijn etc. Dan veranderd er dus niets (negatiefs) in aantal.

Anderen gaan uit van een 'overgang', van de ene naar de andere 'dimensie'. Uhm... tja, wat dat voor ons 'Aardse 3D' aantal betekend ? zeg 't maar

& dan hebben we nog de 'Total destruction' liefhebbers, wat inhoud dat er niemand meer is om het aantal mensen e.d. te ... eh, constateren

Alleen (overleefbare) natuurrampen e.d. zou je zo kunnen afvangen. (zelfs Planet X valt hieronder in sommige gevallen (= waarbij niet gesproken wordt over Aliens, maar wel over rampen.))
Ok, dan nog. Elke verandering gaat gepaard met weerstand. Dus de periode van de oude mentaliteit naar de nieuwe zal een roerige worden. Kijk in het klein maar naar bijvoorbeeld kantoor. Mensen krijgen een nieuwe outlook. Verandering > weerstand, morrende mensen. ( Ja in het heel klein ). Kijk nu eens in het groot. Je hebt de status quo, die moet worden veranderd in een nieuwe mentaliteit. Mensen zelf veranderen niet zo snel, denieuwe generaties veranderen. De oude garde zit nu nog stevig in het zadel en als de nieuwe mentaliteit genoeg kracht heeft opgebouwd gaat het frictie geven.

Of denk je dat de mensen zoals bijvoorbeeld Bush, tussen nu en 2012 een andere mentaliteit krijgt? Denk het niet. Denk je dat de mensen die nu een groot gedeelte van de macht in handen hebben op welke manier dan ook deze zonder slag of stoot laten gaan? Die mensen zijn groot geworden door hun instelling van macht vergaren, netwerken en in sommige gevallen nietsonziend kapitalisme met alle mensonterende gevolgen van dien. Dus ja, we krijgen strubbelingen die zo groot kunnen worden dat de wereldbevolking een negatieve groei mee gaan maken.

Het is geen 'total destruction' maar wel een periode van (r)evolutie en dat gaat nu nog niet vlekkeloos. Hoe je het ook went of keert. Zeker met de oude mentaliteit van macht/rijkdom vergaren. Als die nieuwe mentaliteit inhoudt dat economie en topdown machtsvoering niet meer geaccepterd worden zullen de mensen die dan nog de macht hebben het gebruiken om de veranderingen tegen te houden, de status quo intact te houden.

Als je echt denkt dat grootse veranderingen in het menselijk psyche geen negatieve gevolgen hebben dan vind ik het naief.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')