doet me denken aan een stukje uit de film Waking Life..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:17 schreef Bastard het volgende:
Wat cool dat wij het mee mogen maken allemaal
Vind het altijd wel mooi aansluiten bij 2012 iig..quote:- Hey. - Hey.
You a dreamer?
Yeah.
I haven't seen too many of you around lately.
Things have been tough lately for dreamers.
They say dreaming's dead, that no one does it anymore.
It's not dead. It's just that it's been forgotten.
Removed from our language.
Nobody teaches it, so no one knows it exists.
The dreamer is banished to obscurity.
I'm trying to change all that, and I hope you are too.
By dreaming every day.
Dreaming with our hands and dreaming with our minds.
Our planet is facing the greatest problems it's ever faced. Ever.
So whatever you do, don't be bored.
This is absolutely the most exciting time we could have possibly hoped to be alive.
And things are just starting.
En over 6 jaar jullen we er nog eens hartelijk om lachenquote:Op woensdag 25 juli 2007 17:16 schreef TaLoN.NL het volgende:
Dit topic stamt uit de tijd dat ik nog niet eens van het 2012 fenomeen gehoord had.![]()
'Weet je nog, dat ChOas het maar niet wilde geloven'quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:24 schreef ChOas het volgende:
[..]
En over 6 jaar jullen we er nog eens hartelijk om lachen
Volgens mij spreek je jezelf tegen. Is het eerste niet een voorwaarde boor het laatste? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Er komt geen positieve bewustzijnsverandering vol liefde, licht, vrede, eenheid
...
daarná is het tijd voor ware liefde en een nieuwe wereld zonder kwaadaardigheid
Nee, want wij gaan het niet zelf zijn die voor die goede tijd zorgen, terwijl dat in dit soort theoriën met lichtwerkers etc wel zo is, alsof we zelf de goden zijn die een goddelijk hoger koninkrijk kunnen stichten. Wij worden er tot toegelaten, of niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Volgens mij spreek je jezelf tegen. Is het eerste niet een voorwaarde boor het laatste? Of begrijp ik je verkeerd?
Als er wat gebeurt zal ik de allereerste zijn die z'n ongelijk toegeeft....quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:12 schreef jogy het volgende:
[..]
'Weet je nog, dat ChOas het maar niet wilde geloven'
'Heh, ja, jammer dat ik zijn gezicht niet kon zien toen het zover was'
Bij wijze van spreke dusquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:12 schreef Bastard het volgende:
Die datum staat al 2000 jaar vast..
Kun je het niet beter met dagen vergelijken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:17 schreef ChOas het volgende:
[..]
Bij wijze van spreke dus
Door een kalender die geen grotere datum aankon dan 2012 toch ?
Zo'n beetje het probleem wat wij ook creeerden met maar 2 getallen reseveren voor het jaartal
binnen computers (Y2K probleem). Of het probleem van een 32 bits counter gebruiken binnen de
unix time_t struct waardoor deze niet voorbij 2038 kan tellen (ook een lastje)
Die datum staat dus vast omdat de bedenkers gewoon niet ver genoeg vooruit dachten zoals
bij bovenstaande problemen, toch ?
Toch niet nee, aan de kalender horen ook bepaalde perioden, geregeerd door bepaalde goden.. die goden hebben bepaalde krachten die dan bot zouden vieren op aarde in bepaalde periode. Als je de historie van de mensheid en de kwaliteiten van de goden (krachten) naast elkaar legt kom je vrij verbluffende zaken tegen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:17 schreef ChOas het volgende:
[..]
Bij wijze van spreke dus
Zo'n beetje het probleem wat wij ook creeerden met maar 2 getallen reseveren voor het jaartal
binnen computers (Y2K probleem). Of het probleem van een 32 bits counter gebruiken binnen de
Die datum staat dus vast omdat de bedenkers gewoon niet ver genoeg vooruit dachten zoals
quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je de historie van de mensheid en de kwaliteiten van de goden (krachten) naast elkaar legt kom je vrij verbluffende zaken tegen.
Ik hou liever mijn pagina's vast, prettiger lezen enzo..quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:32 schreef ChOas het volgende:
[..]Oei, heb je wat (samenvattende) linkjes ?
(Niet dat ik, zoals je weet, in een god geloof, maar voorspellende dingen zijn altijd leuk. Zou nl. voor het eerst iets voorspellend corrects zijn wat ik ooit gelezen heb.... ohnee, toch niet, want het is interpretatie van achteraf. Nontheless toch misschien interessant)
Raar. Want staat niet ook in de bijbel dat de mens is geschapen naar God's evenbeeld? In mijn optiek hebben we allemaal iets van die Goddelijke vonk in ons.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, want wij gaan het niet zelf zijn die voor die goede tijd zorgen, terwijl dat in dit soort theoriën met lichtwerkers etc wel zo is, alsof we zelf de goden zijn die een goddelijk hoger koninkrijk kunnen stichten. Wij worden er tot toegelaten, of niet.
Ja met vrije keuze, heerschappij en creativiteit. Dat wil niet zeggen dat we zelf goden zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Raar. Want staat niet ook in de bijbel dat de mens is geschapen naar God's evenbeeld? In mijn optiek hebben we allemaal iets van die Goddelijke vonk in ons.
Ik denk dat je het woord 'voorspelling' niet te breed moet opvatten, de maya's hadden bepaalde planetaire cyclussen door, en wisten welke gevolgen een verandering in een grote cyclus te weeg bracht.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:32 schreef ChOas het volgende:
[..]Oei, heb je wat (samenvattende) linkjes ?
(Niet dat ik, zoals je weet, in een god geloof, maar voorspellende dingen zijn altijd leuk. Zou nl. voor het eerst iets voorspellend corrects zijn wat ik ooit gelezen heb.... ohnee, toch niet, want het is interpretatie van achteraf. Nontheless toch misschien interessant)
Goh, dat gevoel heb ik nou precies andersom maar wel met dezelfde conclusiequote:Op donderdag 26 juli 2007 16:10 schreef ChOas het volgende:
[..]
Als er wat gebeurt zal ik de allereerste zijn die z'n ongelijk toegeeft....
Als er echter niets gebeurt zal de datum gewoon verschoven worden, of "we zijn een andere dimensie ingegaan en ik ben niet ontvankelijk genoeg om het te bemerken"...
Wat er ook gebeurt, ik zal altijd verliezen omdat bewijs blijkbaar niet nodig is...
Maar geeft niet, comes with the territory
Leg uit? Want volgens mij komen we allemaal van dezelfde Goddelijke bron af. En volgens mij gaan we er ook weer naar terug als we onze ervaringen hier opgedaan hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja met vrije keuze, heerschappij en creativiteit. Dat wil niet zeggen dat we zelf goden zijn.
? Hoe kan een topic met startdatum in het jaar 2007 een 'vorig' topic van mijne zijn?quote:'vorig' topic: Het 2012 Topic - 2e Editie
Jaahaa, deze heeft een adoptie gekregen als deel drie, daarom 'vorig'quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:10 schreef DonGorgon het volgende:
Nieuw leven in m'n topic?![]()
Jogy?
[..]
? Hoe kan een topic met startdatum in het jaar 2007 een 'vorig' topic van mijne zijn?![]()
Tja dat mag je denken. Wat moet ik uitleggen? Je gelooft gewoon in andere dingen dan ik.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leg uit? Want volgens mij komen we allemaal van dezelfde Goddelijke bron af. En volgens mij gaan we er ook weer naar terug als we onze ervaringen hier opgedaan hebben.
Ik voorspel in November dit jaar.. een economische crisis. Er zal hoogstwaarschijnlijk iets gebeuren met het geld zoals we dat nu kennen. Misschien door hackers die bij een centrale bank oid de tellers op 0 zetten of anderzins... Het lijkt er op dat door kennis uit voorgaande periode afgeleid, dat er aanstaande November dus iets staat te gebeuren.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef Nee het volgende:
[..]
Ik denk dat je het woord 'voorspelling' niet te breed moet opvatten, de maya's hadden bepaalde planetaire cyclussen door, en wisten welke gevolgen een verandering in een grote cyclus te weeg bracht.
Hun hele manier van leven was gebaseerd op hoog ontwikkelde astrologische en wiskundige kennis met een kalander die 100x zo geavanceerder was dan onze huidige kalander.
Terug naar 2007, ons hele zonnestelsel vertoont verandering, niet alleen de aarde ondergaat klimaatverandering, ook planeten zoals Mars en Jupiter, tel daarbij ook nog eens de 11 jarige cyclus van de zon op, die rond 2012 eindigt met een flinke zonne-uitbarsting, en de ‘voorspelling’ klinkt iig niet meer zo zweverig.
Het zal mij benieuwen...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik voorspel in November dit jaar.. een economische crisis. Er zal hoogstwaarschijnlijk iets gebeuren met het geld zoals we dat nu kennen. Misschien door hackers die bij een centrale bank oid de tellers op 0 zetten of anderzins... Het lijkt er op dat door kennis uit voorgaande periode afgeleid, dat er aanstaande November dus iets staat te gebeuren.
We shall see.
Vooral omdat die zo oud is? Juist dat is een argument om er niet in te gelovenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:40 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Het zal mij benieuwen...
Ik geloof trouwens verder wel in de maya kalender, vooral omdat die zo oud is en er veel (alle?) dingen zijn uitgekomen die erdoor voorspeld werden. Ik zou het stiekem ook wel soort van leuk vinden als er eens iets echt spectaculairs zou gebeuren, anders is het leven ook maar zozo, geboren worden en dood gaan
Bronquote:The Sun Loses its Spots
Maybe it's the Calm Before the Storm
While sidewalks crackle in the summer heat, NASA scientists are keeping a close eye on the sun. It is almost spotless, a sign that the Sun may have reached solar minimum. Scientists are now watching for the first spot of the new solar cycle to appear.
The 11 year long solar cycle is marked by two extremes, solar minimum and solar maximum. Solar minimum is the period of least solar activity in the solar cycle of the sun. During this time sunspot and solar flare activity diminishes, and often does not occur for days at a time.
When spots begin to appear on the sun once again, scientists know that the sun is heading into a new season of extreme solar activity. At the cycle's peak, solar maximum, the sun is continually peppered with spots, solar flares erupt, and the sun hurls billion-ton clouds of electrified gas into space.
Solar maximum is often compared to the hurricane season here on Earth. Violent solar events, like flares and coronal mass ejections, are the hurricanes of space weather. These solar storms are capable of wreaking havoc with satellites, power grids, and radio communication, including the Global Positioning System.
NOAA's Space Environment Center, Boulder CO, forecasts that the next solar cycle should begin in March 2008 and should peak in late 2011 or mid 2012.
Jij spreekt ook niet gehinderd door enige vorm van kennis he.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:51 schreef Blue-eagle het volgende:
Ach. En als er dan wat in 2013 gebeurt was de Mayakalender een beetje uit zijn koers geraakt voor de kanteling van de aarde ofzo. Net zoals in 2000. "Nee het is eigenlijk 2001", en toch gebeurde er niks. "Nou. Dan is het 2012." - dus straks wordt het 2013, er gebeurt weer niets bijzonders. En men gaat weer aan het fantaseren. "Ja maar NU gaat er echt wat gebeuren!"
Opsluiten en sleutel weggooien
Het is wel lekker makkelijk in jouw wereldje zekerquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:51 schreef Blue-eagle het volgende:
Ach. En als er dan wat in 2013 gebeurt was de Mayakalender een beetje uit zijn koers geraakt voor de kanteling van de aarde ofzo. Net zoals in 2000. "Nee het is eigenlijk 2001", en toch gebeurde er niks. "Nou. Dan is het 2012." - dus straks wordt het 2013, er gebeurt weer niets bijzonders. En men gaat weer aan het fantaseren. "Ja maar NU gaat er echt wat gebeuren!"
Opsluiten en sleutel weggooien
Zij hadden een veel preciezere kalender dan de kalenders die op dit moment gebruikt worden (ja zeker is dat waar, zoek maar op)quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:57 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Vooral omdat die zo oud is? Juist dat is een argument om er niet in te gelovenEn bron van zaken die zijn uitgekomen? Waarom geloven jullie er trouwens in?
Ik vind het wel weer vrij typisch, oude mysterieuze volken worden boven de moderne wetenschap gezet. Geen enkele serieuze wetenschapper lijkt de 2012 theorie aan te hangen noch zijn er aanwijzingen dat er iets groots staat te gebeuren, maar omdat een oud volkje het voorspelde is het waar?
Het maya volk hoeft overigens ook niet verheven te worden. Hoewel zij zeker geen primitief volk waren, waren zij te dom om in hun eigen levensonderhoud (voedsel) te kunnen voorzien waardoor ze uiteindelijk grotendeels ten onder gingen, staat dat ook voorspeld in hun kalender?![]()
En op het gebied van natuurkunde en wiskunde waren ze mijlenver achter op ons. Dus wat is nou geloofwaardiger: de huidige wetenschap of een oude kalender van een volk dat ons qua kennisniveau NIET vooruit was?
Alsof "kennis" ook maar enige relevantie heeft bij dit soort onzinquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jij spreekt ook niet gehinderd door enige vorm van kennis he.
Ja, heel simpel: 2012 is niet meer of minder bijzonder dan 2006, 1956 of 1431, om maar wat random jaartallen te pikken. Ik zal dit topic nog eens quoten op 1 januari 2013, even kijken waar je dan mee gaat komenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is wel lekker makkelijk in jouw wereldje zeker.
Het verschil is dat 2012 niet random gekozen is.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:28 schreef Blue-eagle het volgende:
Ja, heel simpel: 2012 is niet meer of minder bijzonder dan 2006, 1956 of 1431, om maar wat random jaartallen te pikken. Ik zal dit topic nog eens quoten op 1 januari 2013, even kijken waar je dan mee gaat komen
Als ik het goed begrijp geloven sommige wetenschappers dat een er mogelijke poleshift (die al een paar duizend jaar te laat is) plaats zal vinden rond 2012 die getriggert zou worden door zonne uitbarstingenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:41 schreef -skippybal- het volgende:
Maar wat is nou eigenlijk de meest voorkomende theorie (buiten dat er geen fuck gaat gebeuren)?
Solarspots die vol op de Aarde afkomen? Samentrekking van een stuk ruimte waar ons planeetje gezellig in zit? Of is er eigenlijk helemaal niks behalve een kalendertje?![]()
Eh die kalender beschrijft toch een cyclus in de kosmos van bijna 26.000 jaar ? die cyclus eindigt in 2012 en eindigt dus niet omdat ze niet ver genoeg vooruit dachten .. hun berekeningen zijn toch tot op de dag van vandaag de meest acurate ? ik denk dat wij de bedenkers zijn die niet zo ver vooruit kunnen denken .quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:17 schreef ChOas het volgende:
[..]
Bij wijze van spreke dus
De minst zweverige verklaring is dat ons sterrenstelsel in een soort cyclus zit door de melkweg en rond 2012 komt deze door de middellijn waardoor het centrum van onze melkweg (waar een zwart gat zit) met zijn straling ons even flink te paken neemt en de draaing van de aardbol een optater krijgt waar men niet vrolijk van wordt in de zin dat ze hartstikke dood gaan. niet iedereen gelukkig maar op dat moment is de hele technologische vooruitgang van ons teniet gedaan omdat alle hardware flink naar de tering is en we opnieuw moeten beginnen. Dit is volgens sommige verhalen al eerder gebeurd (zondvloed legendes e.d. heeft alleen weinig tot niks temaken met een wraakvolle god, gewoon een wederkerend proces die weer eens langskomt. In dat aspect is het hoe dan ook een goed idee om vrede te maken met je leven en blij te zijn met je ervaringen tot dan toe, aangezien je redelijk snel een grote kans hebt tot sterven. De rotatie van de aarde is al eerder verstoord volgens sommige en het effect van een shift in de rotatie heeft grote gevolgen voor iedereen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:41 schreef -skippybal- het volgende:
Maar wat is nou eigenlijk de meest voorkomende theorie (buiten dat er geen fuck gaat gebeuren)?
Solarspots die vol op de Aarde afkomen? Samentrekking van een stuk ruimte waar ons planeetje gezellig in zit? Of is er eigenlijk helemaal niks behalve een kalendertje?![]()
De kalender begint eigenlijk bij de Big Bang, het ontstaan van de wereld.. en die loopt af in 2012. Het is niet zo vreemd dat we allemaal reikhalzend uitkijken dusquote:Op zondag 29 juli 2007 02:41 schreef Summers het volgende:
[..]
Eh die kalender beschrijft toch een cyclus in de kosmos van bijna 26.000 jaar ? die cyclus eindigt in 2012 en eindigt dus niet omdat ze niet ver genoeg vooruit dachten .. hun berekeningen zijn toch tot op de dag van vandaag de meest acurate ? ik denk dat wij de bedenkers zijn die niet zo ver vooruit kunnen denken .
Niet random gekozen - maar zodra 2012 voorbij is komen de echte random getallen (met vage logica) weer naar boven. "Door schrikkeljaren en verkeerd gebruik van de kalender en de kanteling van de aarde en het verkeerd berekende pad van de aarde om de zon komt de uiteindelijke datum uit op.. 16 maart 2015!"quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:56 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het verschil is dat 2012 niet random gekozen is.(het is gebaseerd op een cyclus/berekening die ergens vandaan komt)
En dat krijgt het genoeg, maar naast positieve aandacht mag er ook wat negatieve aandacht aan worden besteed wat mij betreftquote:Of 2012 nou wel of niet iets voor ons in petto heeft tegen de tijd dat het 2012 ís,
het jaartal heeft heel wat consternatie gebracht vóórdat het daadwerkelijk 2012 is.
Alleen dat feit verdient wat mij betreft al de nodige aandacht.
Oh don't flatter yourself... je bent gewoon mens hoor. Dat geldt voor iedereen. Als kind leef je per dag, als volwassene leef je al met angst en beven naar de laatste dag van je vakantie.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:38 schreef Nee het volgende:
Ik zelf heb al een aantal jaren het gevoel dat er iets speelt, maar kan niet verklaren wat, ik heb lang gedacht dat het aan mij zou liggen, maar blijkbaar hebben meerdere mensen dit, zie dit topic op ATS maar eens.
De tijd lijkt voor mij sneller te gaan, vroeger duurde een zomervakantie van 6 weken enorm lang, nu gaat het zo snel voorbij dat je bijna vergeet je vakantie te plannen.
Je bent nog steeds menselijk! Veranderingen zijn moeilijker bij te houden naar mate je ouder wordt. Wauw wat een openbaring zeg. Het geeft helaas voor jou alleen aan dat je de menselijke hersenen niet kent.quote:Als je kijkt naar de maatschappij zie ik ook een verandering, globalisering, bedrijven die fuseren of overgenomen worden met als doel nog groter te worden en meer winst te genereren. Als je dit voorlegt aan een oudere met veel levenservaring zal hij je geen ongelijk geven, de veranderingen op alle gebieden gaan de laatste jaren enorm snel.
Alsof men vroeger niet het sterkste paard voor zijn ploeg wilde hebben. Alsof men vroeger niet de vetste varkens wilde fokken. Alsof men vroeger niet de grootste kastelen wilde bouwen. Alsof men vroeger niet het grootste familieportret door een dure schilder wilden hebben.quote:De vraag naar meer wordt steeds groter, mensen hebben geen behoefte meer aan kleine dingen, het moet massaler en groter. Materialisme, hebzucht en jaloezie nemen toe, met de nodige frustraties omdat steeds meer mensen ontdekken dat het toch niet de juiste manier is om geluk te bereiken.
Statement zonder bewijsvoering: typisch.quote:Dit is wat ik ervaar de laatste paar jaren, tot op de dag van vandaag hoor je mij niet zeggen dat dit allemaal het proces is van de bewustwording, ik sluit het alleen niet uit, omdat er verdacht veel dingen gebeuren op dit moment die overeenkomen met 2012.
Samenvatting: "mensen communiceren en zijn het niet altijd met elkaar eens".quote:Het leven veranderd altijd, sommige mensen hebben daar behoefte aan en klemmen zich vast aan een voorspelling, andere weer niet, en doen het tegenovergestelde, allebei met de nodige frustraties.
Ja.. er is weer een cirkeltje rond de zon gemaakt.. bijna.. op die datum. Maar dat gebeurt ieder jaar. En dan steken we vuurwerk af, zuipen we champagne en vreten we oliebollen.quote:Als de Maya voorspellingen kloppen, denk ik dat je 21 december 2012 niet als een datum moet zien als een plotselinge verandering, het is meer proces wat afgerond wordt die datum, een proces die al langer bezig is en rond die datum voltooid.
Ja, wie weet gebeurt er inderdaad wat. De vraag is dan natuurlijk of het ook maar iets met dit hele Maya-kalender verhaal te maken heeft. Maar dat zal natuurlijk direct geclaimed worden door Tru-Fok!kersquote:Een ding is voor mij zeker, het vreemd gevoel is bij mij de laatste paar jaren alleen maar erger geworden (in de positieve zin), en ik ben niet de enige, waar aan ligt weet ik niet, only time will tell. (als dat dan nog bestaat).
Vrije meningsuiting he.. je gaat je gang maarquote:Zo, sluit me maar op blue-eagle.
quote:Op maandag 30 juli 2007 15:36 schreef Nee het volgende:
Gast, alsjeblieft zeg, ik vertel gewoon wat ik ervaar en om me heen zie, hoef je niet zo geforceerd te reageren met je semi nuchtere reply's, daarbij ga je er klakkeloos vanuit dat ik een believer ben met een plaat voor m’n kop. Nogmaals, ik sta neutraal tegenover deze voorspelling, een kritische houding kan nooit kwaad, maar je kunt ook overdrijven en alles over een kam scheren.
Verandering vindt altijd plaats binnen een maatschappij met of zonder Maya’s. De enorme snelle ontwikkelingen van technologie en wetenschap, een mindblowende overvloed aan informatie dmv van media en internet heeft een enorme impact op het menselijk bewustzijn, er dus wel degelijk sprake van ‘verandering’.
Hebzucht en materialisme zijn menselijke trekken en zijn nuttig voor bepaalde dingen, tegenwoordig is er sprake van een overstimulatie van het ego door manipulerende reclames e.d, dus er is wel degelijk meer materialisme en hebzucht, en het wordt gevoed.
De tijd gaat sneller naarmate je ouder wordt, zeggen ze. Echter veel meer mensen klagen over het feit dat ze geen grip meer hebben op het tijdsbesef, vervolgens gooien ze het maar op het ouder worden syndroom. Men vergeet echter te kijken naar externe factoren, zoals veranderingen binnen een maatschappij. We worden tegenwoordig letterlijk doodgegooid met een overvloed aan informatie via internet en media, stress begint een hype te worden, de gevolgen worden echter klakkeloos genegeerd. We vergeten dat niet alleen ons lichaam rust nodig heeft, ook onze geest heeft behoefte ontspanning. Innerlijke rust betekent niet achter je pc/tv kruipen en je laten voeden met manipulerende informatie.
Of er een correlatie bestaat tussen de Maya kalander en veranderingen binnen een maatschappij is moeilijk te zeggen, Maya’s spreken van tijdperken, niet van een letterlijke voorspelling.
Gezien de huidige ontwikkelingen op allerlei gebieden is het niet zo heel onlogisch om een verband te leggen met de tijdperken die de maya’s hadden.
Ik zou zeggen, lees eens wat literatuur over de Maya kalander, misschien word je dan wat minder arrogant. Er per definitie vanuit gaan dat er rond (en voor!!) 2012 niets zal gebeuren is even kortzichtig als hardnekkig alle doemscenario’s te geloven.
Spannend he ! wat zijn we toch bevoorrecht ..quote:Op maandag 30 juli 2007 08:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
De kalender begint eigenlijk bij de Big Bang, het ontstaan van de wereld.. en die loopt af in 2012. Het is niet zo vreemd dat we allemaal reikhalzend uitkijken dus
Inderdaad ja!quote:Op maandag 30 juli 2007 20:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Spannend he ! wat zijn we toch bevoorrecht ..
Het maakt niet uit of het in 2012 of 2015 is , de veranderingen zijn nu al bezig , de kosmos is ook al aan het veranderen nu , dus logisch dat wij meeveranderen .. de cyclus die nu eindigt is een einde van een tijdperk van bijna 26.000 jr en niet van een jaar , de cirkel is rond en we beginnen weer in het jaar 0 .quote:Op maandag 30 juli 2007 13:29 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Niet random gekozen - maar zodra 2012 voorbij is komen de echte random getallen (met vage logica) weer naar boven. "Door schrikkeljaren en verkeerd gebruik van de kalender en de kanteling van de aarde en het verkeerd berekende pad van de aarde om de zon komt de uiteindelijke datum uit op.. 16 maart 2015!"
En dan hebben we weer 3 jaar aan topics met mensen die "voelen" dat er iets "bijzonders" gaat gebeuren. En mensen als ik maken mensen als jij weer belachelijk, en mensen als jij gaan daar op in, et cetera.
Uiteindelijk krijg je door puur toeval inderdaad een jaartal waarin iets groots gebeurt. En de paar idioten die toevallig dat jaar hadden gekozen om hun waanideeën op te projecteren... tja. Die zullen zonder enige twijfel worden onthaald als helden in het paranormale wereldje.
[..]
En dat krijgt het genoeg, maar naast positieve aandacht mag er ook wat negatieve aandacht aan worden besteed wat mij betreft
[..]
Oh don't flatter yourself... je bent gewoon mens hoor. Dat geldt voor iedereen. Als kind leef je per dag, als volwassene leef je al met angst en beven naar de laatste dag van je vakantie.
[..]
Je bent nog steeds menselijk! Veranderingen zijn moeilijker bij te houden naar mate je ouder wordt. Wauw wat een openbaring zeg. Het geeft helaas voor jou alleen aan dat je de menselijke hersenen niet kent.
[..]
Alsof men vroeger niet het sterkste paard voor zijn ploeg wilde hebben. Alsof men vroeger niet de vetste varkens wilde fokken. Alsof men vroeger niet de grootste kastelen wilde bouwen. Alsof men vroeger niet het grootste familieportret door een dure schilder wilden hebben.
Zoals toen dat soort dingen belangrijk waren maar geen voldoening gaven, heb je nu mensen die de grooste flatscreen TV's willen hebben, de snelste auto, de snelste computer, de meeste schoenen, de duurste kleding, de beste merk-kleding, et cetera.
Je bent nog steeds mens, gefeliciteerd!
[..]
Statement zonder bewijsvoering: typisch.
[..]
Samenvatting: "mensen communiceren en zijn het niet altijd met elkaar eens".
Weer een sterk staaltje pure menselijkheid. Je mag jezelf nog steeds mens noemen!
[..]
Ja.. er is weer een cirkeltje rond de zon gemaakt.. bijna.. op die datum. Maar dat gebeurt ieder jaar. En dan steken we vuurwerk af, zuipen we champagne en vreten we oliebollen.
[..]
Ja, wie weet gebeurt er inderdaad wat. De vraag is dan natuurlijk of het ook maar iets met dit hele Maya-kalender verhaal te maken heeft. Maar dat zal natuurlijk direct geclaimed worden door Tru-Fok!kers
Voorbeeld: De economie in de VS stort in 2012 volledig inelkaar, de Dollar is niks meer waard. Mexico en Canada sluiten de grenzen voor vluchtelingen uit de VS. Maar voor de rest gebeurt er niks in de wereld. Ga jij dan claimen: "Dit hadden de Maya's voorspeld!"?
[..]
Vrije meningsuiting he.. je gaat je gang maar
wat jij gelooft word ook onder zweverig gedoe gezet hoor dus leuk dat je het bij het rijtje " wat het niet is " zet .quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, want wij gaan het niet zelf zijn die voor die goede tijd zorgen, terwijl dat in dit soort theoriën met lichtwerkers etc wel zo is, alsof we zelf de goden zijn die een goddelijk hoger koninkrijk kunnen stichten. Wij worden er tot toegelaten, of niet.
Oh neem een hobby ofzo man. Natuurlijk - alles verandert constant, en dat doet het al miljarden millennia lang. Typisch gevalletje van "ik vind mezelf belangrijk, dus tijdens mijn leven gebeurt iets bijzonders".quote:Op maandag 30 juli 2007 21:03 schreef Summers het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of het in 2012 of 2015 is , de veranderingen zijn nu al bezig , de kosmos is ook al aan het veranderen nu , dus logisch dat wij meeveranderen .. de cyclus die nu eindigt is een einde van een tijdperk van bijna 26.000 jr en niet van een jaar , de cirkel is rond en we beginnen weer in het jaar 0 .
Wat? Ze konden sterren kijken en tekenen en aan de hand van vele jaren studeren conclusies trekken uit waarnemingen? ZO wat ontzettend goed zeg! En dat zonder telescopen in een wereld waar de atmosfeer niet verpest was door alle gassen die wij er in pompen tegenwoordig.quote:Hoezo puur toeval ? de berekeningen van de maya 's zijn tot nu toe de meest acurate
Het einde van een kalender betekent niet automatisch het einde van een tijdperk van bewustzijn of iets zweverigs wat vele mensen in dit topic ons willen doen geloven. Dat is mijn hele punt: het is het eind van een kalender, er is geen enkele reden om aan te nemen dat er iets groots te gebeuren staat. Ja behalve het "gevoel" van een paar dwazen die bij iedere tinteling direct denken paranormaal bezig te zijn.quote:wij wijken juist een beetje af en de maya's hebben er nog nooit naast gezeten
"Ik hoorde van een tante van mij achteroom dat haar nicht zijn broer een volledig nieuwe arm heeft gekregen van GOD!" - anekdoten van niet navolgbare "bronnen" zijn GEEN BEWIJS, het zijn verhaaltjes die volledig uit hun context gerukt kunnen worden door een bevooroordeelde persoon zoals jijzelf.quote:meer mensen waaronder ik hebben het gevoel dat de wereld gaat veranderen , ik en mensen in mijn omgeving , die mensen in hun omgeving ook weer mensen ... dus het is niet af te doen als statement zonder bewijsvoering ...
Blijkbaar vind je het toch een beetje problematisch, je reageert toch echt op mijn sceptische reacties..quote:blijkbaar is het ons lot om te veranderen, het zit in ons , wij leven nu in die tijd .. als het onverklaarbare niet te bewijzen is , dan is dat niet het probleem van de mensen die dat wel weten en meemaken ..
Ja, de vele Napoleons in het ziekenhuis vinden het ook erg vervelend om voor gek uit gemaakt te worden. Dat wilt niet zeggen dat ze alle drie echt Napoleon zijn, en dat wilt zeker niet zeggen dat de rest van de wereld die mensen ook gaat erkennen als zijnde Napoleon. Ze zijn gewoon gestoord.quote:blijkbaar is er meer , ik word er een beetje ziek van om te horen dat iemand dan meteen dom is of je hebt een gebrek in je hersenen ..
Dus de mensen die ervaren dat god tot hun praat, dat jezus ze heeft opgedragen 16 babies te vermoorden, dat allah heeft gezegt: "gaat heen, en blaast uwzelf op", etc. zijn allemaal mentaal verrijkte mensen?quote:het is zo jammer om ergens een grens te stellen want wie is wijs genoeg om uberhaubt een grens te stellen ?? Wij zijn allemaal levende evoluerende wezens , blijkbaar is er verschil tussen mensen en hun ervaringen , hoezo is er 1 groep die een ander afwijst ? hoezo is 1 groep in staat om te bepalen wat hoort en wat niet hoort ? al die mensen die meer ervaren daar is helemaal niks mis mee ... Hoe kan MEER ervaren , minder zijn ? wat een kromme wereld .
Ja, maar "iets" bestaat niet simpelweg omdat het tegendeel nog niet bewezen is. Zo kan iedereen claimen dat er een roze olifant naast je loopt, maar alleen onzichtbaar voor jou... bewijs maar eens dat het niet zo is...?quote:Aangezien we levende evoluerende wezens zijn in een ruimte die beweegt en leeft , loopt de wetenschap altijd achter , er is zoveel te ontdekken nog , Dus die grens kan nooit worden gesteld, de wetenschap doet dat ook niet !
Er is iets nieuws , mensen die meer ervaren , beetje zinloos om terug te grijpen op wat we al weten , je komt er alleen achter als je gaat zoeken in dat wat we nog niet weten .
Heh.. het hokjes excuus. Je past prima in een hokje hoor, wees maar gerust. Het grootste gedeelte van de wereld houdt onrealistische overtuigingen na in het leven. Het hokje heet "geloof", onderschrijft: "Overtuiging in onwaarschijnlijke materie".quote:Tot die tijd is er niks mis met mij of in hoe ik de wereld ervaar of voel of zie of weet . ook niet tijdelijk speciaal voor die mensen die iemand anders wellicht " gek" vinden en zien dat iemand niet in een hokje past .
Behalve de Maya's, want die voelden het einde van een mentaal tijdperk naderen en voorspelden dat op 2012 de hele wereld een grootse verandering zou meemaken.quote:Als levende evoluerende wezen moet ik gewoon doorgaan met de wereld op mijn manier ervaren .. wie is wijs genoeg om een ander te vertellen dat hij of zij het niet goed ziet , voelt of ervaard?
Vind ik een tikkeltje hoog gegrepen want niemand is meer of minder dan de ander .
Dat ook inderdaad.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:31 schreef Nee het volgende:
Adem in, adem uit.
http://www.seriewoordenaa(...)asp?InleidingKey=117 Seriewoordenaar is wel ok hiervoor volgens mijquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:17 schreef Harajuku. het volgende:
Oi, welke site is handig als je even simpel de basis van 't hele 2012 gebeuren wil lezen?
http://www.knowledge.co.uk/xxx/cat/mayan/quote:Short Overview.
The authors demonstrate how the Mayan Holy Number 1,366,560 days, known as the birth of Venus and the basis of their calendar, indicates ancient knowledge of sun spot cycles and their effect on the human race. They explore the popular myth of Quetzalcoatl and its origins in Maya ideas concerning the sun cycle.
They show the links between the pre-Columbian civilizations of Central America and the Old World, in particular Egypt. Examining the archaeological record, they find further evidence for linking the origins of Mayan civilization with the mythical lost continent of Atlantis, which according to Plato was destroyed in a series of catastrophes.
They reveal that the Mayan calendar prophesies the end of our own "Age of the Jaguar", the fifth and final "sun" in 2012 AD. This, according to Cotterell's sun-spot theories, will be brought about by a sudden reversal in the earth's magnetic field.
The book is lavishly illustrated with 40 colour plates as well as many black and white pictures and diagrams. It is a book full of startling discoveries not only about the past and the seemingly remote civilization of the Maya but ourselves and the destiny of the human race.
Ten eerste ben ik een vrouw , ten tweede had ik het over ieder mens op aarde en niet alleen mezelf dus ik ben alles behalve " een typisch gevalletje ik vind mezelf belangrijk en er gebeurd iets bijzonders in mijn leven , ik geloof namelijk dat jij ook bijzonder bent en belangrijk en dat er ook iets bijzonders gebeurd in jouw leven .quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:24 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Oh neem een hobby ofzo man. Natuurlijk - alles verandert constant, en dat doet het al miljarden millennia lang. Typisch gevalletje van "ik vind mezelf belangrijk, dus tijdens mijn leven gebeurt iets bijzonders".
[..]
Wat? Ze konden sterren kijken en tekenen en aan de hand van vele jaren studeren conclusies trekken uit waarnemingen? ZO wat ontzettend goed zeg! En dat zonder telescopen in een wereld waar de atmosfeer niet verpest was door alle gassen die wij er in pompen tegenwoordig.
[..]
Het einde van een kalender betekent niet automatisch het einde van een tijdperk van bewustzijn of iets zweverigs wat vele mensen in dit topic ons willen doen geloven. Dat is mijn hele punt: het is het eind van een kalender, er is geen enkele reden om aan te nemen dat er iets groots te gebeuren staat. Ja behalve het "gevoel" van een paar dwazen die bij iedere tinteling direct denken paranormaal bezig te zijn.
Kwestie van een bepaalde mindset: realistisch of surrealistisch. Ik verkies de realiteit boven fantasie.
[..]
"Ik hoorde van een tante van mij achteroom dat haar nicht zijn broer een volledig nieuwe arm heeft gekregen van GOD!" - anekdoten van niet navolgbare "bronnen" zijn GEEN BEWIJS, het zijn verhaaltjes die volledig uit hun context gerukt kunnen worden door een bevooroordeelde persoon zoals jijzelf.
[..]
Blijkbaar vind je het toch een beetje problematisch, je reageert toch echt op mijn sceptische reacties..
[..]
Ja, de vele Napoleons in het ziekenhuis vinden het ook erg vervelend om voor gek uit gemaakt te worden. Dat wilt niet zeggen dat ze alle drie echt Napoleon zijn, en dat wilt zeker niet zeggen dat de rest van de wereld die mensen ook gaat erkennen als zijnde Napoleon. Ze zijn gewoon gestoord.
[..]
Dus de mensen die ervaren dat god tot hun praat, dat jezus ze heeft opgedragen 16 babies te vermoorden, dat allah heeft gezegt: "gaat heen, en blaast uwzelf op", etc. zijn allemaal mentaal verrijkte mensen?
En de mensen die claimen gebedsgenezer te zijn (zie docu EO, alle gebedsgenezers FAALDEN jammerlijk) en vele mensen valse hoop aanpraten.. zijn allemaal mensen die meer ervaren?
Tot nu toe zijn ze allemaal gewoon mentaal gestoord. Niet per definitie "gek", maar gewoon ietwat minder normaal dan de rest.
[..]
Ja, maar "iets" bestaat niet simpelweg omdat het tegendeel nog niet bewezen is. Zo kan iedereen claimen dat er een roze olifant naast je loopt, maar alleen onzichtbaar voor jou... bewijs maar eens dat het niet zo is...?![]()
[..]
Heh.. het hokjes excuus. Je past prima in een hokje hoor, wees maar gerust. Het grootste gedeelte van de wereld houdt onrealistische overtuigingen na in het leven. Het hokje heet "geloof", onderschrijft: "Overtuiging in onwaarschijnlijke materie".
[..]
Behalve de Maya's, want die voelden het einde van een mentaal tijdperk naderen en voorspelden dat op 2012 de hele wereld een grootse verandering zou meemaken.
Of..
Ze hadden gewoon hun kalender niet afgemaakt.
(Ter info: mijn kalender gaat oneindig door, denk ik - ik zit nu in het jaar 4026 op m'n PDA, Microsoft is blijkbaar slimmer dan de Maya's.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |