doet me denken aan een stukje uit de film Waking Life..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:17 schreef Bastard het volgende:
Wat cool dat wij het mee mogen maken allemaal
Vind het altijd wel mooi aansluiten bij 2012 iig..quote:- Hey. - Hey.
You a dreamer?
Yeah.
I haven't seen too many of you around lately.
Things have been tough lately for dreamers.
They say dreaming's dead, that no one does it anymore.
It's not dead. It's just that it's been forgotten.
Removed from our language.
Nobody teaches it, so no one knows it exists.
The dreamer is banished to obscurity.
I'm trying to change all that, and I hope you are too.
By dreaming every day.
Dreaming with our hands and dreaming with our minds.
Our planet is facing the greatest problems it's ever faced. Ever.
So whatever you do, don't be bored.
This is absolutely the most exciting time we could have possibly hoped to be alive.
And things are just starting.
En over 6 jaar jullen we er nog eens hartelijk om lachenquote:Op woensdag 25 juli 2007 17:16 schreef TaLoN.NL het volgende:
Dit topic stamt uit de tijd dat ik nog niet eens van het 2012 fenomeen gehoord had.![]()
'Weet je nog, dat ChOas het maar niet wilde geloven'quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:24 schreef ChOas het volgende:
[..]
En over 6 jaar jullen we er nog eens hartelijk om lachen
Volgens mij spreek je jezelf tegen. Is het eerste niet een voorwaarde boor het laatste? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Er komt geen positieve bewustzijnsverandering vol liefde, licht, vrede, eenheid
...
daarná is het tijd voor ware liefde en een nieuwe wereld zonder kwaadaardigheid
Nee, want wij gaan het niet zelf zijn die voor die goede tijd zorgen, terwijl dat in dit soort theoriën met lichtwerkers etc wel zo is, alsof we zelf de goden zijn die een goddelijk hoger koninkrijk kunnen stichten. Wij worden er tot toegelaten, of niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Volgens mij spreek je jezelf tegen. Is het eerste niet een voorwaarde boor het laatste? Of begrijp ik je verkeerd?
Als er wat gebeurt zal ik de allereerste zijn die z'n ongelijk toegeeft....quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:12 schreef jogy het volgende:
[..]
'Weet je nog, dat ChOas het maar niet wilde geloven'
'Heh, ja, jammer dat ik zijn gezicht niet kon zien toen het zover was'
Bij wijze van spreke dusquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:12 schreef Bastard het volgende:
Die datum staat al 2000 jaar vast..
Kun je het niet beter met dagen vergelijken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:17 schreef ChOas het volgende:
[..]
Bij wijze van spreke dus
Door een kalender die geen grotere datum aankon dan 2012 toch ?
Zo'n beetje het probleem wat wij ook creeerden met maar 2 getallen reseveren voor het jaartal
binnen computers (Y2K probleem). Of het probleem van een 32 bits counter gebruiken binnen de
unix time_t struct waardoor deze niet voorbij 2038 kan tellen (ook een lastje)
Die datum staat dus vast omdat de bedenkers gewoon niet ver genoeg vooruit dachten zoals
bij bovenstaande problemen, toch ?
Toch niet nee, aan de kalender horen ook bepaalde perioden, geregeerd door bepaalde goden.. die goden hebben bepaalde krachten die dan bot zouden vieren op aarde in bepaalde periode. Als je de historie van de mensheid en de kwaliteiten van de goden (krachten) naast elkaar legt kom je vrij verbluffende zaken tegen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:17 schreef ChOas het volgende:
[..]
Bij wijze van spreke dus
Door een kalender die geen grotere datum aankon dan 2012 toch ?
Zo'n beetje het probleem wat wij ook creeerden met maar 2 getallen reseveren voor het jaartal
binnen computers (Y2K probleem). Of het probleem van een 32 bits counter gebruiken binnen de
unix time_t struct waardoor deze niet voorbij 2038 kan tellen (ook een lastje)
Die datum staat dus vast omdat de bedenkers gewoon niet ver genoeg vooruit dachten zoals
bij bovenstaande problemen, toch ?
quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je de historie van de mensheid en de kwaliteiten van de goden (krachten) naast elkaar legt kom je vrij verbluffende zaken tegen.
Ik hou liever mijn pagina's vast, prettiger lezen enzo..quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:32 schreef ChOas het volgende:
[..]Oei, heb je wat (samenvattende) linkjes ?
(Niet dat ik, zoals je weet, in een god geloof, maar voorspellende dingen zijn altijd leuk. Zou nl. voor het eerst iets voorspellend corrects zijn wat ik ooit gelezen heb.... ohnee, toch niet, want het is interpretatie van achteraf. Nontheless toch misschien interessant)
Raar. Want staat niet ook in de bijbel dat de mens is geschapen naar God's evenbeeld? In mijn optiek hebben we allemaal iets van die Goddelijke vonk in ons.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, want wij gaan het niet zelf zijn die voor die goede tijd zorgen, terwijl dat in dit soort theoriën met lichtwerkers etc wel zo is, alsof we zelf de goden zijn die een goddelijk hoger koninkrijk kunnen stichten. Wij worden er tot toegelaten, of niet.
Ja met vrije keuze, heerschappij en creativiteit. Dat wil niet zeggen dat we zelf goden zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Raar. Want staat niet ook in de bijbel dat de mens is geschapen naar God's evenbeeld? In mijn optiek hebben we allemaal iets van die Goddelijke vonk in ons.
Ik denk dat je het woord 'voorspelling' niet te breed moet opvatten, de maya's hadden bepaalde planetaire cyclussen door, en wisten welke gevolgen een verandering in een grote cyclus te weeg bracht.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:32 schreef ChOas het volgende:
[..]Oei, heb je wat (samenvattende) linkjes ?
(Niet dat ik, zoals je weet, in een god geloof, maar voorspellende dingen zijn altijd leuk. Zou nl. voor het eerst iets voorspellend corrects zijn wat ik ooit gelezen heb.... ohnee, toch niet, want het is interpretatie van achteraf. Nontheless toch misschien interessant)
Goh, dat gevoel heb ik nou precies andersom maar wel met dezelfde conclusiequote:Op donderdag 26 juli 2007 16:10 schreef ChOas het volgende:
[..]
Als er wat gebeurt zal ik de allereerste zijn die z'n ongelijk toegeeft....
Als er echter niets gebeurt zal de datum gewoon verschoven worden, of "we zijn een andere dimensie ingegaan en ik ben niet ontvankelijk genoeg om het te bemerken"...
Wat er ook gebeurt, ik zal altijd verliezen omdat bewijs blijkbaar niet nodig is...
Maar geeft niet, comes with the territory
Leg uit? Want volgens mij komen we allemaal van dezelfde Goddelijke bron af. En volgens mij gaan we er ook weer naar terug als we onze ervaringen hier opgedaan hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja met vrije keuze, heerschappij en creativiteit. Dat wil niet zeggen dat we zelf goden zijn.
? Hoe kan een topic met startdatum in het jaar 2007 een 'vorig' topic van mijne zijn?quote:'vorig' topic: Het 2012 Topic - 2e Editie
Jaahaa, deze heeft een adoptie gekregen als deel drie, daarom 'vorig'quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:10 schreef DonGorgon het volgende:
Nieuw leven in m'n topic?![]()
Jogy?
[..]
? Hoe kan een topic met startdatum in het jaar 2007 een 'vorig' topic van mijne zijn?![]()
Tja dat mag je denken. Wat moet ik uitleggen? Je gelooft gewoon in andere dingen dan ik.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leg uit? Want volgens mij komen we allemaal van dezelfde Goddelijke bron af. En volgens mij gaan we er ook weer naar terug als we onze ervaringen hier opgedaan hebben.
Ik voorspel in November dit jaar.. een economische crisis. Er zal hoogstwaarschijnlijk iets gebeuren met het geld zoals we dat nu kennen. Misschien door hackers die bij een centrale bank oid de tellers op 0 zetten of anderzins... Het lijkt er op dat door kennis uit voorgaande periode afgeleid, dat er aanstaande November dus iets staat te gebeuren.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef Nee het volgende:
[..]
Ik denk dat je het woord 'voorspelling' niet te breed moet opvatten, de maya's hadden bepaalde planetaire cyclussen door, en wisten welke gevolgen een verandering in een grote cyclus te weeg bracht.
Hun hele manier van leven was gebaseerd op hoog ontwikkelde astrologische en wiskundige kennis met een kalander die 100x zo geavanceerder was dan onze huidige kalander.
Terug naar 2007, ons hele zonnestelsel vertoont verandering, niet alleen de aarde ondergaat klimaatverandering, ook planeten zoals Mars en Jupiter, tel daarbij ook nog eens de 11 jarige cyclus van de zon op, die rond 2012 eindigt met een flinke zonne-uitbarsting, en de ‘voorspelling’ klinkt iig niet meer zo zweverig.
Het zal mij benieuwen...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik voorspel in November dit jaar.. een economische crisis. Er zal hoogstwaarschijnlijk iets gebeuren met het geld zoals we dat nu kennen. Misschien door hackers die bij een centrale bank oid de tellers op 0 zetten of anderzins... Het lijkt er op dat door kennis uit voorgaande periode afgeleid, dat er aanstaande November dus iets staat te gebeuren.
We shall see.
Vooral omdat die zo oud is? Juist dat is een argument om er niet in te gelovenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:40 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Het zal mij benieuwen...
Ik geloof trouwens verder wel in de maya kalender, vooral omdat die zo oud is en er veel (alle?) dingen zijn uitgekomen die erdoor voorspeld werden. Ik zou het stiekem ook wel soort van leuk vinden als er eens iets echt spectaculairs zou gebeuren, anders is het leven ook maar zozo, geboren worden en dood gaan
Bronquote:The Sun Loses its Spots
Maybe it's the Calm Before the Storm
While sidewalks crackle in the summer heat, NASA scientists are keeping a close eye on the sun. It is almost spotless, a sign that the Sun may have reached solar minimum. Scientists are now watching for the first spot of the new solar cycle to appear.
The 11 year long solar cycle is marked by two extremes, solar minimum and solar maximum. Solar minimum is the period of least solar activity in the solar cycle of the sun. During this time sunspot and solar flare activity diminishes, and often does not occur for days at a time.
When spots begin to appear on the sun once again, scientists know that the sun is heading into a new season of extreme solar activity. At the cycle's peak, solar maximum, the sun is continually peppered with spots, solar flares erupt, and the sun hurls billion-ton clouds of electrified gas into space.
Solar maximum is often compared to the hurricane season here on Earth. Violent solar events, like flares and coronal mass ejections, are the hurricanes of space weather. These solar storms are capable of wreaking havoc with satellites, power grids, and radio communication, including the Global Positioning System.
NOAA's Space Environment Center, Boulder CO, forecasts that the next solar cycle should begin in March 2008 and should peak in late 2011 or mid 2012.
Jij spreekt ook niet gehinderd door enige vorm van kennis he.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:51 schreef Blue-eagle het volgende:
Ach. En als er dan wat in 2013 gebeurt was de Mayakalender een beetje uit zijn koers geraakt voor de kanteling van de aarde ofzo. Net zoals in 2000. "Nee het is eigenlijk 2001", en toch gebeurde er niks. "Nou. Dan is het 2012." - dus straks wordt het 2013, er gebeurt weer niets bijzonders. En men gaat weer aan het fantaseren. "Ja maar NU gaat er echt wat gebeuren!"
Opsluiten en sleutel weggooien
Het is wel lekker makkelijk in jouw wereldje zekerquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:51 schreef Blue-eagle het volgende:
Ach. En als er dan wat in 2013 gebeurt was de Mayakalender een beetje uit zijn koers geraakt voor de kanteling van de aarde ofzo. Net zoals in 2000. "Nee het is eigenlijk 2001", en toch gebeurde er niks. "Nou. Dan is het 2012." - dus straks wordt het 2013, er gebeurt weer niets bijzonders. En men gaat weer aan het fantaseren. "Ja maar NU gaat er echt wat gebeuren!"
Opsluiten en sleutel weggooien
Zij hadden een veel preciezere kalender dan de kalenders die op dit moment gebruikt worden (ja zeker is dat waar, zoek maar op)quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:57 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Vooral omdat die zo oud is? Juist dat is een argument om er niet in te gelovenEn bron van zaken die zijn uitgekomen? Waarom geloven jullie er trouwens in?
Ik vind het wel weer vrij typisch, oude mysterieuze volken worden boven de moderne wetenschap gezet. Geen enkele serieuze wetenschapper lijkt de 2012 theorie aan te hangen noch zijn er aanwijzingen dat er iets groots staat te gebeuren, maar omdat een oud volkje het voorspelde is het waar?
Het maya volk hoeft overigens ook niet verheven te worden. Hoewel zij zeker geen primitief volk waren, waren zij te dom om in hun eigen levensonderhoud (voedsel) te kunnen voorzien waardoor ze uiteindelijk grotendeels ten onder gingen, staat dat ook voorspeld in hun kalender?![]()
En op het gebied van natuurkunde en wiskunde waren ze mijlenver achter op ons. Dus wat is nou geloofwaardiger: de huidige wetenschap of een oude kalender van een volk dat ons qua kennisniveau NIET vooruit was?
Alsof "kennis" ook maar enige relevantie heeft bij dit soort onzinquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jij spreekt ook niet gehinderd door enige vorm van kennis he.
Ja, heel simpel: 2012 is niet meer of minder bijzonder dan 2006, 1956 of 1431, om maar wat random jaartallen te pikken. Ik zal dit topic nog eens quoten op 1 januari 2013, even kijken waar je dan mee gaat komenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is wel lekker makkelijk in jouw wereldje zeker.
Het verschil is dat 2012 niet random gekozen is.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:28 schreef Blue-eagle het volgende:
Ja, heel simpel: 2012 is niet meer of minder bijzonder dan 2006, 1956 of 1431, om maar wat random jaartallen te pikken. Ik zal dit topic nog eens quoten op 1 januari 2013, even kijken waar je dan mee gaat komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |