De les vermelden bij Evy lijkt me wat onpraktisch ... aangezien dat elke week weer verandertquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Evy lopers:
Miss_S
Principessa.Farfalla 5km, les 2
we hebben elke week een nieuw topic wel en je kan de OP gewoon wijzigen en zeggen hoeveel je nu bent en zie je in het nieuwe topicquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
De les vermelden bij Evy lijkt me wat onpraktisch ... aangezien dat elke week weer verandert![]()
Wil ook ananas en aardbeien
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:35 schreef Miss_S het volgende:
Gaan we een lijstje voor Evy in de OP maken?
Evy lopers:
Miss_S
Varkenshaas, bak je dat gaar of rosé? Volgens mij heb ik het nog nooit gehadquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik een lekker stuk varkenshaas (zitten verrassend weinig kcal in!), veel broccoli, gebakken champignons met peterselie en een sausje erbij van 8% kookroom, veel peper en peterselie. Maar 433 kcal! Scheelt zo als je een keer de aardappelen/pasta/rijst gedeelte weglaat.
Vind het zelf zonde om helemaal gaar te braden. Ik braad het zo'n 10-12 minuten in roomboter.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Varkenshaas, bak je dat gaar of rosé? Volgens mij heb ik het nog nooit gehad
Rosé, anders wordt het heel erg taai.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Varkenshaas, bak je dat gaar of rosé? Volgens mij heb ik het nog nooit gehad
En natuurlijk de op-eigen-muziek-en-op-eigen-houtje-lopersquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:56 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Beetje de hardloopschema-lopers discrimineren hè!
Sorryquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:56 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Beetje de hardloopschema-lopers discrimineren hè!
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:00 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Rosé, anders wordt het heel erg taai.
Dan krijg je vlees zoals m'n schoonmoeder dat maakt, die ons een keer begroette met "Kom binnen! De biefstukjes staan al lekker lang te sudderen".
Kan je dan niet een lijstje maken met hardlopers, met erachter met welk schema tussen haakjes oidquote:
Dat kan ook maar dan kan Renkse (en de andere) het lijstje dat er nu is quoten en zo ff aanpassenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:07 schreef omearos het volgende:
[..]
Kan je dan niet een lijstje maken met hardlopers, met erachter met welk schema tussen haakjes oid
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Dan krijg je vlees zoals m'n schoonmoeder dat maakt, die ons een keer begroette met "Kom binnen! De biefstukjes staan al lekker lang te sudderen".
Nog nooit opquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Lekker, draadjesvlees! En riblappen moeten ook heel lang! Stoofschotel is trouwens prima voor de lijn.
Het is elke keer weer magisch: je gooit riblappen, winterpeen, ui, wijn, bouillon, tomaat, selderij, laurier, knoflook, tijm en champignons bij elkaar en 6 uur later heb je een heerlijk geurende Boeuf Bourguignon met vlees dat uit elkaar valt
quote:Ingredienten voor 5 personen:
900 g riblappen (of runderlappen) -> Geen magere!
25 g boter
1/2 duobakje magere spekreepjes
1 runderschenkel met been (optioneel)
2 uien, in stukjes
1/2 fles volle rode wijn
1 winterpeen, in kleine blokjes
2 stengels selderij, in stukjes
2 eetlepels bloem
1/2 liter bouillon (ik maak 'm zelf met een blokje)
1 potje zilveruitjes
3 laurierblaadjes
3 theelepels gedroogde tijm (of 5 takjes verse tijm)
5 teentjes knoflook, gepeld en geplet
1-2 gedroogde chilipepertjes
1 bak champignons (250 gram)
1 a 2 ansjovis
paar cherrytomaatjes, of grote tomaat, of lepeltje tomatenpuree
Voorbereiden
(max. 1 dag tevoren): Runderlappen in dobbelstenen snijden. In grote
braadpan boter smelten en spekjes krokant bakken. Spekjes met
schuimspaan uit pan nemen en in bakvet blokjes rundvlees rondom
bruinbakken. Vlees uit pan nemen en in zelfde bakvet ui zachtjes
bakken. Bloem erover strooien en even meebakken. Wijn en bouillon
toevoegen en aan de kook brengen. Zilveruitjes in vergiet afspoelen
met water. Vleesblokjes, spekjes in pan terugdoen.
Zilveruitjes, de in stukjes gesneden winterpeen en selderijstengels
erdoor scheppen. Tomaat/miniblikje tomatenpuree toevoegen (Dit proef je niet, werkt als smaakversterker) Laurier en tijm met knoflook in
pan doen en chilipepertjes erboven verkruimelen. Pan op zeer laag vuur
zetten. Deksel erop leggen en nog minstens 3 uur laten sudderen. Af en
toe omscheppen.
Bereiden
Stoofpot eventueel opnieuw opwarmen. Laatste halfuur champignons
meestoven. Knoflook, laurier en kruidentakjes verwijderen.
nee maar aangezien ik het weekend vol slechte dingen heb (vrijdag uitgaan, zuipen, shoarma, zaterdag nootjes en zondag pizza ivm missende kerningredienten vd nasi en nu weer pizza) dus ik denkw el zwaarderquote:
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:00 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben ook trots op mezelf. Net de les gelopen die gisteren niet wilde. Het was best zwaar, maar ik heb het toch volbracht en nog in een behoorlijk tempo ook. Wel opvallend: in het begin gaat het altijd wat moeizaam, maar hoe langer ik bezig ben, hoe beter het gaat. Moet ik aan het eind bijv nog 4 minuten, maar dan kan ik zó nóg wel 4 minuten erbij lopen.
Had allemaal rode vlekken over m'n hele lijf toen ik thuis kwam. Hebben jullie dat ook wel eens?
Net even gedoucht en nu heerlijk op bed tv kijken. Mark doucht nooit na het hardlopen. Bleh. Die blijft dus maar mooi op z'n eigen kamer zitten
.
Heb ook altijd vlekken na het hardlopen ja! In het begin had ik behoorlijk lang een rood hoofd erna nog, nu herstelt dat wat sneller (ik loop me minder 'dood' dan eerst denk ik, alhoewel ik vanochtend wel goed ging)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:00 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben ook trots op mezelf. Net de les gelopen die gisteren niet wilde. Het was best zwaar, maar ik heb het toch volbracht en nog in een behoorlijk tempo ook. Wel opvallend: in het begin gaat het altijd wat moeizaam, maar hoe langer ik bezig ben, hoe beter het gaat. Moet ik aan het eind bijv nog 4 minuten, maar dan kan ik zó nóg wel 4 minuten erbij lopen.
Had allemaal rode vlekken over m'n hele lijf toen ik thuis kwam. Hebben jullie dat ook wel eens?
Net even gedoucht en nu heerlijk op bed tv kijken. Mark doucht nooit na het hardlopen. Bleh. Die blijft dus maar mooi op z'n eigen kamer zitten
.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:31 schreef cinnamongirl het volgende:
Moet je echt eens maken. Leuk voor in het weekend en het huis ruikt heerlijk! Recept:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk: aan het begin van een lesquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:07 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Wat goed! Volgens mij komt dat het later beter gaat doordat je dan endorfinen aanmaakt, die geven je een fijn gevoel (eigenlijk om de pijn van inspanning te verbloemen, maar goed, 't voelt altijd wel goed!). Ik merk dat bij de sportschool ook, daarom begin ik met het vervelendste apparaat (fietsen), tegen de tijd dat ik dat heb gedaan voel ik me zo lekker dat de rest van de apparaten nog leuker is.
En: niet douchen na sporten, ga hem slaan! Wat enorm vies!
Idem dito met mijn oudersquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:49 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn moeder is altijd al slanker geweest, en heeft ons daar altijd fijntjes op gewezen. Daarom vind ik kleding kopen met haar niet leuk.
We hebben gewoon een andere bouw; zij is gewoon wat eleganter gebouwd. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat zij altijd matig is met eten en ze beweegt flink: alles op de fiets doen, paps heeft immers de gezinsauto altijd mee!
Ik ben wel dankbaar voor mijn opvoeding t.o.v. eetgedrag.
Zo mochten wij alleen in het weekend frisdrank, en dan 1, hooguit 2 glaasjes. En dan kregen we zaterdagavond eerst bijv. een roze koek, en later 1 bakje chippies.
Koekjes: altijd 1 stuk pakken, hooguit 2.
En als we een Mars kregen van opa dan werd die ingenomen en in stukjes aan ons gegeven. En mijn ouders zijn echt geen health freaks ofzo; ze eten gewoon flink brood en aardappelen, en groenten en vlees met jus. En een gebakje, biertje en een hapje in het weekend en op een feestje. Gewoon normaal dus eigenlijk.
Ik juist niet. Van patat kan ik een klein beetje eten, met héél veel sla. pizza is altijd veel te veel calorieën, patat nietquote:Op woensdag 23 januari 2008 10:55 schreef motorbloempje het volgende:
van pizza krijg ik ook een veel minder 'schuldgevoel' dan van patatkomt denk ik omdat er groente opzit
vind pizza ook lekkerder (ben een groente-addict) dus denk dat het daar aan ligtquote:Op woensdag 23 januari 2008 11:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik juist niet. Van patat kan ik een klein beetje eten, met héél veel sla. pizza is altijd veel te veel calorieën, patat niet
Op de één of andere manier ervaar ik patat als minder slecht dan pizza. Misschien omdat patat niet druipt van het vet (bij mijn patatboer danquote:Op woensdag 23 januari 2008 11:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik juist niet. Van patat kan ik een klein beetje eten, met héél veel sla. pizza is altijd veel te veel calorieën, patat niet
Kun je dan niet beter donderdag en zaterdagochtend gaan? (kweenie wanneer je weggaat) Omdat ik aanneem dat je maandag ook loopt?quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil vandaag eigenlijk ook lopen idd, maar beter van niet, want dan loop ik 3 dagen achter elkaar. Ga dit weekend naar een vriend van me toe, dus ik wil vrijdagmiddag nog hardlopen en dan zondagavond weer. Sla ik geen les over.
Nu even een eitje bakken en dan douchen. En dan maar weer verder met m'n monnikenwerk
.
Ik ga vrijdagmiddag om een uur of 17 weg. Het is 3 uur treinen, dusse...quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:19 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter donderdag en zaterdagochtend gaan? (kweenie wanneer je weggaat) Omdat ik aanneem dat je maandag ook loopt?![]()
En daar mag jij dus achteraan? Tofquote:Ik moet bezig met mn student-assistent werk, echt even geen zin in, al dat geneuzel met mensen die geen stageplaats weten te regelen
ik heb ook én maandag én dinsdag gelopenquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:06 schreef Tangarine het volgende:
ZO net terug van hardlopen, heel slecht 2 dagen achter elkaar natuurlijk, maar het was gister weer zo lekker, dat ik vandaag ook wilde... en nu kan ik iig weer normaal verder met het schema wat ik dit keer loop
Ik vind pizza en patat eigenlijk allebei wel lekker, en dat moet soms best kunnen
De laatste keer dat ik twee keer achter elkaar liep, was ik de volgende dag hondsberoerd, zodanig dat ik een week ofzo niet meer heb kunnen lopenquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb ook én maandag én dinsdag gelopenomdat ik er zo'n zin in had
![]()
en nu heb ik spierpijn in mijn rechter bil
Ik ben nu ook net weer begonnen na een half jaar bijna niet sportenquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik twee keer achter elkaar liep, was ik de volgende dag hondsberoerd, zodanig dat ik een week ofzo niet meer heb kunnen lopen. Had last van koorts, spierpijn e.d. Ik weet niet of dat allemaal van het hardlopen kwam, maar die associatie is er nu dus wel.
Moet wel zeggen dat ik de tweede keer ook meteen veel langer liep dan eigenlijk had gemogen, volgens het schema. Nu heb ik geen problemen meer met langer lopen dan eigenlijk mag, maar toen was ik nog maar net begonnen.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Leuke brillen Sylvana! Had je logje gelezen, doe je rustig aan met sporten en afvallen en alles als je nog niet weet waar je zo'n last van hebt, lichamelijk? Of zoals m'n moeder altijd roept: ben je wel een beetje zuinig op jezelf.
Ik wil ook tomatensoep! En zwemmenquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:11 schreef freecell het volgende:
Zwemmen is ook gewoon leuk
Misschien ga ik ook maar weer eens zwemmen.
Net een klein kopje van mijn zelfgemaakte tomatensoep gehad bij de lunch en hij is écht heeeel lekker!
Dan maak je toch tomatensoep? In het kader van studie ontwijkend gedrag.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wil ook tomatensoep! En zwemmen
Mijn verse (pomodori) tomaten waren een euro de kiloquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dan maak je toch tomatensoep? In het kader van studie ontwijkend gedrag.
Gaat trouwens ook prima met blikjes tomaten of een pak gepureerde tomaten. De verse tomaten zijn niet zo goedkoop op dit moment.
Dat is goed te betalen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Mijn verse (pomodori) tomaten waren een euro de kiloGisteren pasta mee gemaakt en vandaag soep. Best betaalbaar
Ik ben nog steeds bezig met het beginnersschema van Hardloopschema.nlquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:45 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Ik ben nu ook net weer begonnen na een half jaar bijna niet sporten
Heb nu een schema van Run2day wat tot een half uur gaat
Kan je mij het geheim ook uitleggenquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik word blij van mijn dieetplanEn ik hoop dat ik er nog veel blijer van word
In het kort: steeds meer etenquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan je mij het geheim ook uitleggenik word nog niet echt bijster gelukkig van mijn dieetplan namelijk
.
Dan heb je geluk gehadquote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:18 schreef Chicolate het volgende:
Op weg naar school nog even met mijn vader gekletst ... kwam het ook nog even op Sonja Bakker (doen mijn ouders weer, vorige keer veel afgevallen, maar willen er nu nog meer af) en overgewicht. Toen ik een paar jaar geleden wat dikker begon te worden, schijnen mijn ouders tegen elkaar gezegd te hebben: "we moeten zelf oppassen dat we niet dichtgroeien, ook om de kinderen" en zijn toen minder snoep en chips gaan kopen ... achteraf gezien ben ik in die tijd onbewust ook afgevallen ... en ben ze daar nu best dankbaar voor, dat ze ons als kinderen beschermd hebben tegen overgewicht. Nu ben ik niet meer boos op de opmerkingen van mijn moeder, die in mijn gezicht zei dat ik dik begon te worden ... toen wel
.
Waarom ik dit schrijf ... eigenlijk geen idee, ik denk een bedankje dat ze nooit zullen zien (ze komen hier niet) en een stille hint aan andere ouders, dat zij hun kind voor een groot deel kunnen behoeden voor overgewicht
.
Dieetarts, zou je daar een goedlopende praktijk mee kunnen beginnen?quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Isa - dat klinkt echt onwijs verstandig allemaal. Kan je geen diëtiste worden ondertussen.
Ja.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Ging je dan normaalgesproken èlke dag naar de supermarkt?
Pellen?quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:
Freecell, heb je n goed tomatensoeprecept?
Ik maak het zelden, vind het teveel gepriegel om die dingen te pellen.... Maar wel erg lekker natuurlijk
quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Pellen?
Ik snijd ze gewoon in niet zo hele kleine stukjes en ze gaan er met velletje en al door hoor
Maar echt een recept heb ik niet, ik flikker altijd maar iets door elkaarDeze keer toevallig bijzonder goed geslaagd, maar er zit nu bijvoorbeeld een restje kippensoep van de vorige keer door
Waarom zou je ze pellen?? Ik zet ze op, met bouillon, ui, prei, selderij, wortel en wat ik nog meer aan geschikte groenten in huis heb en als alles dan door en door gaar is druk ik alles door een zeef. Daarna doe ik er nog wat gewokte groenten door, of balletjes of whatever, maar zo maak ik de basis zeg maar. Hoewel ik nu al een week eet van een emmertje diepvries Chinese tomatensoep, gekocht bij de AH. Echt lekker. Ik heb nu ook net de kippensoepvariant gekocht; kijken of die ook lekker is.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:
Freecell, heb je n goed tomatensoeprecept?
Ik maak het zelden, vind het teveel gepriegel om die dingen te pellen.... Maar wel erg lekker natuurlijk
quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, ik vind niet dat ouders tegen hun kinderen moeten zeggen dat ze 'dik' of 'dikker' zijn geworden. Vooral voor (tiener)meisjes is dat een dusdanig gevoelig en kwetsend onderwerp dat het gewoon schade doet. Het goede voorbeeld is natuurlijk altijd helemaal perfect!
Ik was m'n handen eens goed en druk ze eigenhandig door zo'n halfronde zeef heen, dan heb je echt geen enkel velletje, pitje of ander ongeregeldheidje. Als je het vies vind om met je handen te doen, volstaat trouwens de bolle kant van een lepel ook!quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zelfs als je n BMI van 21 hebt...
Afijn, conleche, je hebt gelijk, maar de fijnste zeef van mijn passevite is pleite. En ik vind pitjes en velletjes zoooooo vies
Das wel fijnquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:49 schreef Sylvana het volgende:
Zo, vanavond Vlaamse Groentenschotel met kipfilet eten en morgenavond en vrijdag tussen de middag groentensoepEn verder cherrytomaatjes, paprika en komkommer meegenomen. Ik kom gewoon helemaal niet meer in de verleiding om chips te kopen, sinds ik het al 3 weken niet meer gehad heb
En dat terwijl ik het eerst elke dag at...
Klopt. Maar dat lukt dus weer niet met geroosterde paprikaquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik was m'n handen eens goed en druk ze eigenhandig door zo'n halfronde zeef heen, dan heb je echt geen enkel velletje, pitje of ander ongeregeldheidje. Als je het vies vind om met je handen te doen, volstaat trouwens de bolle kant van een lepel ook!
Ik heb idd ook van die supermarktstraatjes waar ik nooit kom, die met koek en snoep sla ik altijd over. Heel af en toe neem ik een zakje suikervrije muntdrop mee, maar daar loop ik dan ook regelrecht naar toe, zonder eerst bij de chocolade te blijven kwijlenquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Das wel fijn
Ik heb echt helemaal nooit meer behoefte om echt te snoepen (als het er staat neem ik wel iets afentoe, maar om het zelf te kopen niet)
Dat is niet zo'n spannend verhaal hoorquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:56 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb idd ook van die supermarktstraatjes waar ik nooit kom, die met koek en snoep sla ik altijd over. Heel af en toe neem ik een zakje suikervrije muntdrop mee, maar daar loop ik dan ook regelrecht naar toe, zonder eerst bij de chocolade te blijven kwijlen![]()
Die sashimi van de AH is ook lekker! Die zalmhapjes vind ik dan weer iets minder. Ben nog steeds benieuwd naar het verhaal waarom jullie eigenlijk niet bij de AH komen!
[schatersmile]quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
Net Evy les 8 gelopen [lachsmilie]
ging echt ontzettend lekker [cheersmilie]
was een les van elke keer twee minuten hardlopen, en 1 minuut wandelen.. viel me eigenlijk alles mee [verbaasde smilie]
nu maar eens eten! vanavond vergadering, waarop de door mij gemaakte flyer als het goed is goedgekeurd gaat worden en naar de drukker gaat [nog een cheersmilie]
Lijkt er altijd wel op dat centimeters eerder weg gaan dan de kilo'squote:Op woensdag 23 januari 2008 17:28 schreef Jeipod het volgende:
Nou, meetdag gehad vandaag, weinig verandering, halve centimeters hier en daar weg, geen gewicht kwijt MAAR dat is beter dan mn eerste gedachte, dat alles er weer bij zou zitten
Vandaag cruesli balans gehad als ontbijt, lunch een broodje kipfilet, tussendoor 2 witte bolletjes met niets (het moest omdat er sesamzaad op zat en dat vind ik lekker) en een appeltje, vanavond bloemkool met aardappels en magere nogwat lapjes
straks misschien nog even naar de winkel om gezonde dingen te halen
Natuurlijk weet ik niet wat het is, maar ik merk het inderdaad ook afentoe inderdaad rond die tijd...quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:27 schreef conleche het volgende:
Heb net 5k hardgelopen en het ging goed, behalve dan dat ik na een kilometer of 3 pijn in m'n baarmoeder kreeg, dat klinkt natuurlijk vreemd, want hoe weet ik nu dat het m'n baarmoeder is, nou, dat denk ik omdat de pijn exact hetzelfde is als de pijn die ik heb tijdens de 1e dagen van mijn menstruatie. Ik ben toen 2 minuutjes gewoon gaan wandelen en toen trok het weer weg en kon ik weer hardlopen zonder dat de pijn terugkwam. Ik heb dit al eerder gehad en het is altijd zo'n 10 à 12 dagen voor ik ongesteld moet worden. Heeft iemand van jullie (en dan met name Isabeau en/of veiligheidsspeldje) enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Klinkt als je eisprong!quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik niet wat het is, maar ik merk het inderdaad ook afentoe inderdaad rond die tijd...
En jij slikt altijd de pil door en wordt daarom bijna nooit ongesteld!quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik niet wat het is, maar ik merk het inderdaad ook afentoe inderdaad rond die tijd...
Niet altijd maar soms wel inderdaadquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En jij slikt altijd de pil door en wordt daarom bijna nooit ongesteld!
Zou het je eisprong kunnen zijn Conleche?spuit 11 reactie
Nope, nergens voor nodigquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:49 schreef minilotje het volgende:
Als je de pil slikt heb je uberhaupt geen eisprong natuurlijk.
Ik heb sowieso wel vaker last van buikpijn en zo, let er niet zo opquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:52 schreef minilotje het volgende:
Dan heeft het er bij jou in elk geval niks mee te maken!
Ik ook, ik ook!quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:57 schreef Jeipod het volgende:
Vind ik echt het kutste wat er is hardlopen!
Waar kan je zo'n goede hoepel kopen?quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:10 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ik ook, ik ook!We zijn hier wel een uitzondering, geloof ik.
Maar sinds ik Midas Dekkers er in een boekenwinkel een hele verhandeling over hoorde geven (naar aanleiding van het geniale boek 'Lichamelijke Oefening') voel ik me er ook niet zo alleen meer in staan.
Al die mensen die het over al die euforie hebben die hardlopen in je losmaakt.. Dat zijn endorfinen mensen, en die maakt je lijf aan ter verdoving, verdorie!
Arme lijven, arme gewrichtjes..
Maar enfin, ik hoef het zelf in elk geval niet te doen, en andere mensen beleven er een hoop plezier aan.
Mij best, ik doe ook wel 'es dingen die niet ideaal zijn voor mijn lijf...
Hoepel op neus gekregen.. bloedneus.. hoepel boven mijn hoofd gezwaaid.. pink achterovergeklapt.. Fijne middag, was het.![]()
haha, dacht dat ik de enige was.quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:10 schreef minilotje het volgende:
[..]
Maar sinds ik Midas Dekkers er in een boekenwinkel een hele verhandeling over hoorde geven (naar aanleiding van het geniale boek 'Lichamelijke Oefening') voel ik me er ook niet zo alleen meer in staan.
Al die mensen die het over al die euforie hebben die hardlopen in je losmaakt.. Dat zijn endorfinen mensen, en die maakt je lijf aan ter verdoving, verdorie!
Maar enfin, ik hoef het zelf in elk geval niet te doen, en andere mensen beleven er een hoop plezier aan.
Hoepel op neus gekregen.. bloedneus.. hoepel boven mijn hoofd gezwaaid.. pink achterovergeklapt.. Fijne middag, was het.![]()
Wat die meneer Dekkers er ook van vindt: ik loop hard, omdat ik het leuk vind om een goede conditie te hebben. En die krijg je niet van de hele avond op de bank hangen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:10 schreef minilotje het volgende:
[..]
Gelukkig kan je ook sporten zonder dat er hardlopen in voorkomt, zo zie ik hetquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat die meneer Dekkers er ook van vindt: ik loop hard, omdat ik het leuk vind om een goede conditie te hebben. En die krijg je niet van de hele avond op de bank hangen.
Maar wel fijn dat jullie met zijn boek in de hand smoesjes hebben om niet te hoeven sporten (want ja, zo zie ik het).
Ben je dan echt-echt-echt-echt-echt klaar??quote:Op donderdag 24 januari 2008 08:28 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen
Zometeen eerst maar eens naar school fietsen om wat dingen in te leveren.
In theorie wel, maar ik moet nog wachten op 3 cijfers. Als die onvoldoende zijn, moet ik als een gek herkansenquote:Op donderdag 24 januari 2008 08:33 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ben je dan echt-echt-echt-echt-echt klaar??
Af en toe een smiley lijkt me geen probleem, het ging denk ik meer om de situatie van 3 smileys achter elke zin en ook nog 1 halverwegequote:Op donderdag 24 januari 2008 08:54 schreef motorbloempje het volgende:
goedemorgen vanaf 't werk [lachsmilie]
braaf de muesli op, en nu 'hard' aan het werk...
Dat is een iets normaler ontbijtquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:09 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Doe ik mijn ontbijtje ook maar
Twee boterhammen met dieethalvarine belegd met slagersacherham en 48+ kaas
Glas optimel limoen smaak
Twee mandarijnen
Kop thee
Glas waterlekker gegeten en nu straks eerst bodycombat en daarna weer aan het werk.
Ik denk dat de weegschaal gewoon kapot is ... want ik sta er altijd 3x achter elkaar op, om dit soort dingen te voorkomen, hij doet wel vaker gek ... eerste 3x was het dus 64, tweede 3x was het 64,5. Gewoon zooo vaagquote:Op donderdag 24 januari 2008 08:53 schreef Miss_S het volgende:
Goedemorgen allemaal
Ik woog vanmorgen weer eens hetzelfde als in het lijstje, word wel een beetje saai
En aankomen van naar de wc gaan dat is raar inderdaad, wel kan zijn dat je de eerste keer niet goed op de weegschaal stond
hmm vaag inderdaadquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:31 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik denk dat de weegschaal gewoon kapot is ... want ik sta er altijd 3x achter elkaar op, om dit soort dingen te voorkomen, hij doet wel vaker gek ... eerste 3x was het dus 64, tweede 3x was het 64,5. Gewoon zooo vaag
En ik ga nu maar eens naar school. Lekker ontbijtje gehad met een groot glas thee, en een bakje kwark met een restje optimel vanillevla (dus eigenlijk vanillekwark) en een handje muesli.Hmmmm
smilies tikken kost hier helemaal geen moeite [lachsmilie]quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:04 schreef freecell het volgende:
[..]
Af en toe een smiley lijkt me geen probleem, het ging denk ik meer om de situatie van 3 smileys achter elke zin en ook nog 1 halverwege
Dit is ook wel vrij dodelijkOok om te tikken lijkt me.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:55 schreef conleche het volgende:
Mogge!!!
Gisteren gegeten:
Ontbijt: 1 geroosterde boterham met tartaar, sjalot en rauwkost en 1 met 30+ kaas en sjalot van onder de grill.
Lunch: grote kom Chinese tomatensoep (is nu eindelijk op) en wat fruitsalade
Tussendoor: bakje Japanse mix
Diner:salade met ui, ei en walnoten vooraf en daarna een stoommaaltijd van de AH met als toetje: koffie en een evergreen. (Van de stoommaaltijd wel de meeste aardappels aan Peter gegeven)
Tussendoor: 200 gram ananas
±1400 cal.
Vandaag alleen nog maar, maar ik ben ook pas een half uurtje op.
Ik denk dat ik het "lekker" opschrijf, want gister was het toch niet heel bijzonder met een stoommaaltijd van de AHquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hoe komt het dat jouw eten altijd zo lekker klinkt
je kan het inderdaad wel altijd 'lekker' beschrijvenquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het "lekker" opschrijf, want gister was het toch niet heel bijzonder met een stoommaaltijd van de AH
quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Miss_S - het is niet zo moeilijk. Kijk maar:
Je kan bijvoorbeeld aardappelen met schnitzel en boontjes ook omschrijven als "Heerlijke kruimige aardappeltjes, gekookt tot ze net goed gaar waren, met een lekkere malse kruidig gepaneerde schnitzel en beetgaar gekookte verse boontjes".
Volgens mij doet half CUL dat namelijk om hun eten culinair te doen klinken.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Miss_S - het is niet zo moeilijk. Kijk maar:
Je kan bijvoorbeeld aardappelen met schnitzel en boontjes ook omschrijven als "Heerlijke kruimige aardappeltjes, gekookt tot ze net goed gaar waren, met een lekkere malse kruidig gepaneerde schnitzel en beetgaar gekookte verse boontjes".
Volgens mij doet half CUL dat namelijk om hun eten culinair te doen klinken.
Dat zeker, alleen zou ik dat eerste zelf nooit verzinnenquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:03 schreef conleche het volgende:
Nog een voorbeeld, ik heb net ontbeten met:
1 geroosterde snee volkorenbrood met biologische achterham, licht besmeerd met lightmayo, sambal badjak en paprikarauwkost
1 bordje met bananencompôte, gemengd met een beetje verse jus en wat frambozenjam.
Ik kan dat ook omschrijven als:
1 boterham met ham/rauwkost en een bananenprakkie.
Klinkt dat eerste toch lekkerder!
Heeft de Aldi ook muesli? Of bedoel je die cruesli?quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
vind het trouwens wel fijn dat mijn lichaam zo snel went aan minder etenkomt wrsch ook door de regelmaat en het verspreiden, dat wel, maar heb totaal geen honger/trek en ook totaal niet de behoefte om tussendoor nog wat te eten. Al wil ik wel wat meer fruit tussendoor gaan eten (even kopen dus).
dat yoghurt/muesli is een goed begin van de dag, ben blij dat ik dat weer gedaan heb, en die van de Aldi is ook te betalen (en super-lekker)!
Cruesli kan je inderdaad het beste vermijdenquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:26 schreef conleche het volgende:
Muesli is idd erg gezond, maar ik vind het niet lekker en ik weiger om dingen te eten die ik niet lekker vind. (ik red het nog net om dingen niet te eten die ik wél lekker vind) In de plaats daarvan neem ik weleens fruit 'n fibre, dat is waarschijnlijk wel iets minder gezond, maar dat vind ik wel heel goed te doen. Als je cruesli eet kan je volgens mij net zo goed koekjes eten, zo zoet als dat is.
Tandarts brrr.............quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:30 schreef Sylvana het volgende:
Hier een lekker relaxed dagje vandaag, alleen vanmiddag voor het eerst sinds jaren weer naar de tandarts
Hopelijk bevalt mn nieuwe tandarts wel en durf ik wel gewoon regelmatig te gaan
Weegschaal gaf 60.4 aan, dus gaat nog steeds naar beneden, en ga vandaag nog wel ff een uurtje bodyforming doen, want heb geen spierpijn van gisteren
quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:03 schreef conleche het volgende:
Nog een voorbeeld, ik heb net ontbeten met:
1 geroosterde snee volkorenbrood met biologische achterham, licht besmeerd met lightmayo, sambal badjak en paprikarauwkost
1 bordje met bananencompôte, gemengd met een beetje verse jus en wat frambozenjam.
Ik kan dat ook omschrijven als:
1 boterham met ham/rauwkost en een bananenprakkie.
Klinkt dat eerste toch lekkerder!
Ik zal je een tip geven: je moet daar posten zoals je hier post. Dan gaan ze je stukken liever vinden! Ik denk dat je bij de dieetclub zoveel krediet hebt verspeeld, dat ze geen (goed bedoelde) tip meer van je zullen aannemen voorlopig.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:38 schreef Miss_S het volgende:
kunnen jullie me eraan herinneren niet meer in de dieetclub te posten
Een dubbele sandwich met lekkere jonge kaas, loeiheet gegrilld en daardoor extra smakelijkquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:52 schreef Miss_S het volgende:
Je bent te laat Renske
Kan iemand nog een tosti lekker omschrijven, die ga ik namelijk zo eten
quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:54 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Een dubbele sandwich met lekkere jonge kaas, loeiheet gegrilld en daardoor extra smakelijk
hmmm waarom moet het bestellen nu weer zo lastig zijnquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:02 schreef minilotje het volgende:
- Wat betreft de verkrijgbaarheid; mijn uitstekende hoepels komen uit Engeland, van http://www.hoopguy.com. Die verzendt naar Nederland, en doet dat vanwege de kosten het liefst met meerdere hoepels tegelijk, maar als je 'm mailt dan kan -ie je zo vertellen wanneer de eerstvolgende zending is. Voor zover ik weet is er nog niemand in Nederland die professionele hoepels verkoopt.
Zelf maken kán ook (http://www.jasonunbound.com/hoops.html) , maar ik heb het vorig jaar na een paar weken zoeken (uit gemakzucht) opgegeven om in Nederland precies de juiste soort irrigatiebuis en tussenstukjes te vinden.
Eerder nog als "een mooie oude brokkelkaas"quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:03 schreef conleche het volgende:
Razztwizzle legt het er íets teveel bovenop, bovemdien zouden de meesten in CUL het hebben over "héérlijke oude kaas"
Stuur 'm anders gewoon een mailtje, misschien valt het mee en is het zó voor elkaar. Heb je over twee weken een hoepel in huis.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hmmm waarom moet het bestellen nu weer zo lastig zijn
Hela, mijn buik is daar helemaal niet vadsig!quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:11 schreef Viking84 het volgende:
Oh, ik zou een moord doen voor die zogenaamd vadsige buik van minilotje.
Zal hem zo ff verkortenquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:11 schreef minilotje het volgende:
[..]
Stuur 'm anders gewoon een mailtje, misschien valt het mee en is het zó voor elkaar. Heb je over twee weken een hoepel in huis.
(Enneh, de pagina wordt zo lang als je m'n héle post quote.)
Dat zeg je zelfquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:12 schreef minilotje het volgende:
[..]
Hela, mijn buik is daar helemaal niet vadsig!
Haha, is dát even zwartwit!quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat zeg je zelf.
("Mijn buik is nu veel platter" impliceert dat hij vadsig was).
quote:
Ja, eensch dusquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:14 schreef minilotje het volgende:
[..]
Haha, is dát even zwartwit!
Mijn buik was tot een jaar geleden gewoon wat boller, stak verder vooruit, maar vadsig was -ie niet.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:14 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Ik weet niet of ze inmiddels posts heeft verwijderd, maar ik heb direct alle pagina's open gezet en ben alles op m'n gemakkie gaan lezen.
Oh, maar een mooie oude brokkelkaas is dan ook echt heerlijkquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:10 schreef minilotje het volgende:
[..]
Eerder nog als "een mooie oude brokkelkaas"![]()
Schattigquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:16 schreef minilotje het volgende:
Hihi, ik herinner me nu pas dat er aan het einde van die Fatboy Slim-clip een veld vol hoepelende mensen zit, en dat daar een meisje tussenstaat waar ik (jaren geleden, toen ze nog in Nederland woonde) eventjes straalverliefd op ben geweest (en zij een beetje op mij).
Ik bezuinig op die manier uberhaupt nergens op, behalve Coca Cola, sinds er Zero is.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:19 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Oh, maar een mooie oude brokkelkaas is dan ook echt heerlijk.
Dat is trouwens het enige waar ik niet op bezuinig: kaas! Ik houd van kaas, in bijna alle soorten en maten die er bestaan, en ik weiger rubberachtige 20+ zooi op m'n brood te doen. Dan eet ik wel een boterham minder.
Moet je even mijn hoepelpost op de vorige pagina lezen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Schattig.
Welke clip?
Welk meisje?
Ik val ook nog steeds niet af, maarja zolang ik niet aankom denk ik niet dat het aan de weegschaal ligtquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:38 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nog geen zin in eten. Pas om 9:30 3 boterhammen met sandwichspread gegeten. Nu een appel en een cola light.
Beetje onduidelijk te zien, minilotje, maar blonde meisjes zijn altijd goed![]()
.
Volgens mij is mijn weegschaal echt stuk. Ik heb goed op m'n eten gelet, braaf gesport, m'n buik is platter geworden, maar dat kutding blijft óf gelijk óf geeft een hogere waarde aan. Kan er niet echt mee zitten, though. Als ik dan over een tijdje een nieuwe weegschaal koop, kan het alleen maar positief uitvallen
.
Ik doe graag alsof t aan de weegschaal ligtquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik val ook nog steeds niet af, maarja zolang ik niet aankom denk ik niet dat het aan de weegschaal ligt
Misschien komt het toch door het sporten dat het niet zo snel gaat?quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik doe graag alsof t aan de weegschaal ligt.
Maar ik ben al 4 kg lichter geweest dan ik nu ben en voor de vakantie was ik ook vrij snel weer terug op 75 als ik even te veel had gegeten. Maar nu blijf ik maar op 77, 78 hangen. Ga eens weg, feestdagenkilo's!
.
Ik heb weleens gelezen dat als je plots begint te sporten, je lichaam daarvan schrikt en vocht vast gaat houden (je spieren raken ook een beetje 'gewond' van sporten). En na een tijd krijg je natuurlijk ook meer spieren en die wegen zwaarder dan vet.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:38 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nog geen zin in eten. Pas om 9:30 3 boterhammen met sandwichspread gegeten. Nu een appel en een cola light.
Beetje onduidelijk te zien, minilotje, maar blonde meisjes zijn altijd goed![]()
.
Volgens mij is mijn weegschaal echt stuk. Ik heb goed op m'n eten gelet, braaf gesport, m'n buik is platter geworden, maar dat kutding blijft óf gelijk óf geeft een hogere waarde aan. Kan er niet echt mee zitten, though. Als ik dan over een tijdje een nieuwe weegschaal koop, kan het alleen maar positief uitvallen
.
Maar dan zou je het (na dat tijdje) wel in de centimeters moeten merken in elk geval. Mijn buik ziet er dan ook wel weer acceptabeler uit dan vlak na de feestdagen (heb heel december niet hardgelopen).quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:51 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb weleens gelezen dat als je plots begint te sporten, je lichaam daarvan schrikt en vocht vast gaat houden (je spieren raken ook een beetje 'gewond' van sporten). En na een tijd krijg je natuurlijk ook meer spieren en die wegen zwaarder dan vet.
Het zal idd wel van het sporten komenquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:51 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb weleens gelezen dat als je plots begint te sporten, je lichaam daarvan schrikt en vocht vast gaat houden (je spieren raken ook een beetje 'gewond' van sporten). En na een tijd krijg je natuurlijk ook meer spieren en die wegen zwaarder dan vet.
Bij mij dus ook.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Maar dan zou je het (na dat tijdje) wel in de centimeters moeten merken in elk geval. Mijn buik ziet er dan ook wel weer acceptabeler uit dan vlak na de feestdagen (heb heel december niet hardgelopen).
Feta, da's een goeiequote:Op donderdag 24 januari 2008 12:28 schreef minilotje het volgende:
Fetaaa! Hongerrr.
Niet genoeg gebrunched geloof ik.
Even eten zoeken.
quote:Iedere keer schrik je toch weer. Je wandelt in het bos. Aangemoedigd
door de zon in de takken, het gejubel van de merels, een vroege
hommel, staan je oren en ogen wijd open en vooral ook je hart. Verzoend
met het bestaan heb je filters en veiligheden uitgeschakeld
om de natuur beter in je op te zuigen. En dan gebeurt het. In een
flits van foute kleuren word je omvergelopen door de lelijkheid in
mensengedaante, puffend als een lekke band, de blik dof als een beslagen
bril. Homo adidas.
Mja, ik heb niet het idee dat het me echt uitmaakt, maar als ik erover nadenk dan waren alle meisjes die ik uitzonderlijk leuk heb gevonden (drie ofzo) blond!quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:38 schreef Viking84 het volgende:
.
Dat is 'm.quote:Ik wil dat boek van Midas Dekkers ook wel eens lezen trouwens.
Is het het boek met de titel 'Lichamelijke oefening'?
Ja, ik ben eigenlijk een homo nike natuurlijkquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Je was toch zo trots op je Nikes?
+ aanwezig in de bieb (5 stuks zelfs), dus zal binnenkort even kijkenquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:23 schreef minilotje het volgende:
[..]
Mja, ik heb niet het idee dat het me echt uitmaakt, maar als ik erover nadenk dan waren alle meisjes die ik uitzonderlijk leuk heb gevonden (drie ofzo) blond!![]()
Wat me eraan doet denken dat als ik mijn streefgewicht gehaald heb, ik weer eens naar de kapper ga om mijn nogal asblonde haar weer eens wat meer in de richting van mijn Fok-avatar te laten verven.
Heb ik tóch nog een streefgewicht-beloning!
[..]
Dat is 'm.
Dan zijn er recent ook nog 2 boeken uitgekomen over dit onderwerp, geschreven door wetenschappers:quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:05 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil dat boek van Midas Dekkers ook wel eens lezen trouwens.
Is het het boek met de titel 'Lichamelijke oefening'?
Ja, alleen heeft het boek van Middas Dekkers eigenlijk niet zo heel veel met gewichtsverlies te maken. Het boek behandelt met name de zin en (vooral) onzin van sporten, vanuit een wetenschappelijk en historisch oogpunt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:33 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dan zijn er recent ook nog 2 boeken uitgekomen over dit onderwerp, geschreven door wetenschappers:
Ivan Wolffers (arts) - Het dikke afvalboek (2007)
Maarten 't Hart (bioloog) - Het dovemansorendieet - Over zin en onzin van gewichtsverlies (2007)
Net als Dekkers vinden ook zij fanatiek sporten niet nodig. Verdelen delen ze een nuchtere kijk op afvallen en diëten.
Hier altijd koelkasten vol frisdranken/ kasten vol chips/ snoep ouders die elke avond een pak koekjes eten. Nooi/niet sporten alleen sinds dit jaar half uurtje voetballen en mama half uurtje zwemmen per week..quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
mjin ouders hebben mij het overwicht in gejaagd eigenlijk![]()
ongezond veel eten, altijd te veel op tafel, bakken in veel boter, altijd snoep in huis, frisdrank, etc. etc.
Ze zijn dan zelf ook beide overgewichtiggelukkig sportten mijn zusje en ik veel, dus werd er iets gecompenseerd
maar toen ik stopte met sporten en ook nog toen ik op mezelf woonde, bleef ik de aangeleerde eetegewoontes min of meer aanhouden...
gelukkig weet ik u beter
Aha! Nu weet ik het!quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
Las net in de Nieuwe Revu een uitspraak van Sonja Bakker:
"Elke keer als een boek van mij op 1 komt, trakteer ik op gebak!"![]()
OMG wat lekker lijkt me dat! Dat kan ik echt voorlopig beter niet eten...quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:16 schreef minilotje het volgende:
[..]
Aha! Nu weet ik het!
[ afbeelding ]
Cream Cheese Brownies, vanavond als toetje (en voor mijn collega's morgen)!
Ik had al de hele dag zin om te bakken, en nu weet ik ook wát.
Ter compensatie maar een goed gevulde groentensoep als avondeten.
Op naar de supermarkt.
Tering.. En daar hoef je NIET handig voor te zijnquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:02 schreef minilotje het volgende:
hoepelinformatie!
Het is echt heel makkelijk te leren anders!quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Tering.. En daar hoef je NIET handig voor te zijn![]()
Mijn buik ziet er nu ook een stuk 'slanker' uitquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bij mij dus ook.
Ik voel me beslist niet opgezet. 'Vroeger' at ik altijd net zo lang tot ik me bomvol voelde. Dacht dat dat zo hoorde. Nu eet ik door tot ik geen hongergevoel meer heb en ik voel me nooit opgeblazen (behalve dan wanneer ik uit eten ga en even uit de band wil springen).
Hemel, dat maakt toch niets uit? Sylvana eet al zo weinig en zo calorie-arm...quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:02 schreef Miss_S het volgende:
Komkommersalade is alleen niet erg mager, toch?
ja juist als je weinig eet moet je die kcal niet uit dat soort dingen halenquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hemel, dat maakt toch niets uit? Sylvana eet al zo weinig en zo calorie-arm...
Moest erg lachen om jullie CUL-omschrijvingenmaar daar maakt minilotje zich in CUL ook schuldig aan
![]()
Leuk juist, genieten van lekker eten. En er lekker veel over praten enzo.
Ja, maar ik méén het!quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Moest erg lachen om jullie CUL-omschrijvingenmaar daar maakt minilotje zich in CUL ook schuldig aan
![]()
Leuk juist, genieten van lekker eten. En er lekker veel over praten enzo.
Ik zou er niet wakker van liggen... Gesteld dat je het niet centimetersdik op je brood smeert, valt het reuze mee met de calorieen...quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja juist als je weinig eet moet je die kcal niet uit dat soort dingen halen
Maar ik vind dat ook alleszins positief, ik doe het zelf ook...quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:17 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ja, maar ik méén het!![]()
Mijn eten is gewoon vaak zo lekker dat 't best een wollige omschrijving verdient.
Ben ik nou een muts of klinkt komkommersalade best gezond?quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja juist als je weinig eet moet je die kcal niet uit dat soort dingen halen
Maar goed ik bedoelde alleen dat als er KOMKOMMERsalade staat dat het niet betekent dat het meteen gezond isquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik zou er niet wakker van liggen... Gesteld dat je het niet centimetersdik op je brood smeert, valt het reuze mee met de calorieen...
Maarre, Sylvana, neem eens even een sinaasappeltje tussendoor?
whihi, da's fijnquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:17 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ja, maar ik méén het!![]()
Mijn eten is gewoon vaak zo lekker dat 't best een wollige omschrijving verdient.
Zeker niet zo slecht als chocopastaquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:24 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ben ik nou een muts of klinkt komkommersalade best gezond?... ik laat me zeker weer in de maling nemen, alles wat een groentenaam heeft kan ik gezond vinden ... (nee dit is echt geen sarcasme, het klinkt echt een stuk gezonder dan een broodje met kroket of chocopasta)
Kom ik thuis, zie kratten met eten staan (net boodschappen gedaan) en neem stiekem een kijkje ... repen chocola, zakken snoep, zakken chips, nootjes, alles wat lekker is en waar ik veel van kan eten ... oh ja, mn moeder is bijna jarig. We eten over 1 tot 2 uur pas, en ik heb nu echt honger gekregen ...
Zo'n verhaal had de tandartsassistente bij mij ongeveer ook, met daarbij nog: het liefst na elk glas frisdrank of sap een glas water om het zuur wat te neutraliseren. Het is het beroep natuurlijk, maar als ik iets drink denk ik niet ''O jee, m'n tanden, snel water drinkenquote:Op donderdag 24 januari 2008 15:42 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb de tandarts weer overleefd, best aardige vrouwHeb geen gaatjes, en mn verstandskiezen beginnen door te komen, dus foto's laten maken of ze wel genoeg ruimte hebben, anders gaan ze er strax direct uit
12 februari gaat ze mn gebit helemaal schoonmaken, tandsteen verwijderen enzoEn als ik frisdrank drink, moet ik niet de hele avond over een glas doen, maar hem in 1-2 keer opdrinken, het liefst met een rietje, omdat mn glazuur begint te slijten :S Ik drink niet veel frisdrank, maar ik doe er altijd erg lang over, en dat schijnt dus niet goed te zijn.
Maar het viel best mee allemaal dusHad erger verwacht.
Nog geen tijd gehad voor bodyforming, denk dat ik dat vanavond nog maar een uurtje ga doen, op donderdagavond is er meestal toch weinig leuks op tv. Met eten gaat goed, rijstwafels, brood met komkommersalade, vitalineabakje gegeten en vanavond dus groentensoep
wow nog platter? vind m op deze foto al behoorlijk aan de dunne kant ... ik heb echt een veel dikkere buik ... das ook bijna de enige plek waar ik moe afvallen, want in tegenstelling tot andere vrouwen gaat al mijn vet niet zozeer naar benen en billen maar alleen maar naar mn buikquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:02 schreef minilotje het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was vorig jaar na mijn eerste echte middag nonstop oefenen. En ja, de buik is sindsdien heel wat platter geworden.![]()
Voedingsmiddelen zijn dan ook moeilijk als gezond te definieren. Je hebt van veel verschillende dingen iets nodig, maar de andere zaken daarin zijn dan weer minder goed. Gezonde voedingsmiddelen worden vaak ook beschouwd als dingen waar vooral veel niet in zit, en dat is ook weer niet zo, want als je je vooral daarop richt kan je tekorten ontwikkelen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar goed ik bedoelde alleen dat als er KOMKOMMERsalade staat dat het niet betekent dat het meteen gezond is
ja oke wat is inderdaad nou gezondquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Voedingsmiddelen zijn dan ook moeilijk als gezond te definieren. Je hebt van veel verschillende dingen iets nodig, maar de andere zaken daarin zijn dan weer minder goed. Gezonde voedingsmiddelen worden vaak ook beschouwd als dingen waar vooral veel niet in zit, en dat is ook weer niet zo, want als je je vooral daarop richt kan je tekorten ontwikkelen.
Ik denk dat je gezond beter als 'met mate en ervan genieten' zou omschrijven.
Komkommersalade is meestal een soort yoghurtdressing met sliertjes komkommer. Toen ik nog een kampioen was in kcal. raden heb ik uitgevonden dat het 150-200 kcal/100 g. bevat meestal. Voor zo'n salade is dat best laag.
Het bevat vaak wat meer olie en wat minder yoghurt dan je verwacht, dus je kun er wel glorieus mee de mist ingaan als je elke dag een kuipje van dat spul eet. Maar een broodje komkommersalade is geen probleem natuurlijk.quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Voedingsmiddelen zijn dan ook moeilijk als gezond te definieren. Je hebt van veel verschillende dingen iets nodig, maar de andere zaken daarin zijn dan weer minder goed. Gezonde voedingsmiddelen worden vaak ook beschouwd als dingen waar vooral veel niet in zit, en dat is ook weer niet zo, want als je je vooral daarop richt kan je tekorten ontwikkelen.
Ik denk dat je gezond beter als 'met mate en ervan genieten' zou omschrijven.
Komkommersalade is meestal een soort yoghurtdressing met sliertjes komkommer. Toen ik nog een kampioen was in kcal. raden heb ik uitgevonden dat het 150-200 kcal/100 g. bevat meestal. Voor zo'n salade is dat best laag.
Nou, nog één keertje dan..quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
whihi, da's fijndat je het iig niet met woorden op hoeft te schmucken om het nog wat (voor jezelf) te laten lijken
Wat een mooie buik trouwens! Dat is zo ongeveer wat ik nu heb (denk ik, ik vind mezelf altijd dikker lijken dan plaatjes van buiken die ik ziequote:Op donderdag 24 januari 2008 12:02 schreef minilotje het volgende:
- Als je net begint en de techniek nog niet helemaal beheerst, dan krijg je blauwe plekken.
Ter illustratie, ik in mijn vrolijke pyjamabroek:
[ afbeelding ]
Dat was vorig jaar na mijn eerste echte middag nonstop oefenen. En ja, de buik is sindsdien heel wat platter geworden.Bij het leren van elke nieuwe move krijg je wat blauwe plekken, bijvoorbeeld op schouders, handen en bovenbenen. Maar, zodra je het onder de knie hebt, dan hoepel je beslist blauweplekloos!
Ik vind het heerlijk (mits goed rijp en smakelijk). Met versgemalen peper en wat zout, of een drupje tabasco (verrukkelijk contrast met de koele textuur van avocadoquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:42 schreef Miss_S het volgende:
Avocado heb ik eigenlijk nog nooit geprobeert als broodbeleg, is dat lekker?
Ik ken ook iemand die komkommer met suiker eetquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk (mits goed rijp en smakelijk). Met versgemalen peper en wat zout, of een drupje tabasco (verrukkelijk contrast met de koele textuur van avocado) of wat limoensap als fris-kruidig accent... Het is zelfs lekker met verse basilicum. Of een beetje tonijn en limoen samen, of, of...
Ik ken ook iemand die het met suiker eet
(wel is het in NL lastig om goede avo's te vinden...)
Als je me dood wilt hebbenquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:19 schreef ColdFeet het volgende:
Maarre, Sylvana, neem eens even een sinaasappeltje tussendoor?
Ik maak het zo (geen hoeveelheden, daar ben ik altijd erg inconsequent in. Net wat voor verhoudingen je lekker vindtquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:44 schreef ColdFeet het volgende:
Bitterkoekjesroom? Hoe maak je dat?
Thnx en zo denk ik er ook over dusquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:50 schreef motorbloempje het volgende:
Komkommersalade, je moet er maar van houden *grin*
Maar, alles kan goed zijn voor je, als je het maar met mate eet. Je moet niet in een keer een heel bakje opeten, maar dat moet je van niets, ook niet van een pak 30+ kaas
Het is onzin dat je de rest van je leven alleen nog maar 'magere' producten mag eten als je af wilt vallen/op gewicht wilt blijven.. Dat zou wat zijn zeg.. Dan kun je dus nooit meer een wijntje, nooit meer een biertje en nooit meer een lekker frietje met etenen dat zou zonde zijn..
Die ene keer komkommersalade van Sylvana is toch niet zo erg? Ze zegt nergens dat ze het elke dag eet, en dan elke dag een bak.. Ze heeft gewoon een lekkere rijstwafel met komkommersalade.. En daar is ze blij mee.. Laat haar lekker genieten zegik vind dat ze het heel goed doet allemaal
Ik moet kiezen tussen Wie is de Mol en Twee voor Twaalf (Wordt Wie is de Mol, want dan kijkt Mark ook mee) en jij zegt dat er niks leuks op tv isquote:Op donderdag 24 januari 2008 15:42 schreef Sylvana het volgende: op donderdagavond is er meestal toch weinig leuks op tv.
I second that.. ik denk dat ikquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:44 schreef ColdFeet het volgende:
Bitterkoekjesroom? Hoe maak je dat?
Post eens een foto van je buik dan!quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:44 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Wat een mooie buik trouwens! Dat is zo ongeveer wat ik nu heb (denk ik, ik vind mezelf altijd dikker lijken dan plaatjes van buiken die ik zie), en een geweldige blauwe plek ook. Ik had ooit zo'n geweldig mooie op mn knie (toen ik gevallen was met hardlopen en daarna weken met krukken rondhobbelde) maar die foto is zo onduidelijk, en hij lijkt daar veel minder groot, terwijl mijn hele knie blauw was
.
Helemaal enthousiast over pp?quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:51 schreef Viking84 het volgende:
Ha, ik word helemaal blij. Ik moet binnenkort een presentatie geven en nu heb ik met Powerpoint 2007 een beginnetje gemaakt van een prachtige presentatie. Prachtige overgangen enzo. Jaja, mijn publiek zal tijdens mijn presentatie kennismaken met alle opties van Powerpoint 2007, haha.
Vanmiddag lekker serie gekeken op de bank (Dirt met Courteney Cox), want ik heb een beetje last van RSI-verschijnselen en wil dus wat minder achter de comp hangen.
Zometeen koken, dan lekker verder met serie kijken en vanavond na Wie is de Mol hardlopen.
Dat soort programma's kijk ik nietquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik moet kiezen tussen Wie is de Mol en Twee voor Twaalf (Wordt Wie is de Mol, want dan kijkt Mark ook mee) en jij zegt dat er niks leuks op tv is!
Tofquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:19 schreef Tangarine het volgende:
compleet off topic: Cloverfieldecht een aanrader, adrenaline is vast ook wel gezond toch?
Al mn vakken dit semester gehaald, zou nog bijna een vak over doen om gemiddeld cum laude te staan tot nu toe(twee 8en en een 6)
ik zie hier een verjaardags-maaltijd-idee-voor-toetje staanquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:51 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ik maak het zo (geen hoeveelheden, daar ben ik altijd erg inconsequent in. Net wat voor verhoudingen je lekker vindt):
- Slagroom in tweeën verdelen
- Bitterkoekjes verkruimelen en samen met een flinke snuf kaneelpoeder mengen met één deel slagroom, kwartiertje laten staan zodat de bitterkoekjes zacht worden. Na een kwartier goed doorroeren. Als je het toevallig in huis hebt is het ook lekker om hier wat amandel-essence of Amaretto doorheen te roeren
- Andere deel van de slagroom stijfkloppen met suiker. Niet teveel suiker gebruiken, want de room is juist erg lekker bij stoofperen en ander zoet fruit en daar heb je weinig extra suiker bij nodig.
- Bitterkoekjesprut door stijfgeslagen slagroom heenspatelen
- Klaar!
gewoon je best doenquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:57 schreef ymme het volgende:
Hier gaat het lijnen met mij zo goed, dat ik misschien dit jaar nog wel hierheen mag
Of ik dat dan ook ga doen, is de volgende vraag
Ja, dat vind ik echt leukquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Helemaal enthousiast over pp?ik ben er nooit zo handig mee
Waar moeten wij naartoe dan als alle dieetclubbers hier komen?quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
gewoon je best doenuiteindelijk zit er een hele nieuwe 'generatie' in het dieetclubtopic, en zit de 'huidige generatie' gewoon hier
![]()
Tralalaaaa, dat wist ik natuurlijk nietquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Als je me dood wilt hebben
Ben allergisch voor mandarijnen/sinaasappels/citroenen enzo :S
Geluidjes worden meestal te inderdaadquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik echt leuk.
Mooie designs (maar wel weinig keus en weinig variatie in 2007, vind ik), mooie overgangen... zal de geluidjes maar achterwege laten
.
Lol @ pic van minilotje.
Nu ga ik koken. Dag menschen!.
Er komt vanzelf wel weer plaatsquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waar moeten wij naartoe dan als alle dieetclubbers hier komen?. Wordt er niet gezelliger op
.
Misschien als ik een keer een camera bij de hand hebquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:53 schreef minilotje het volgende:
[..]
Post eens een foto van je buik dan!![]()
Wat blauwe plekken betreft.. Ik had een paar maanden geleden zó'n angstaanjagende dat ik er met eyeliner een gezichtje in had getekend zodat ik er zelf niet steeds van zou schrikken:
[ afbeelding ]
Vind je het niet leuk met mij er bij?quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waar moeten wij naartoe dan als alle dieetclubbers hier komen?. Wordt er niet gezelliger op
.
'Wij' zijn dan natuurlijk zo uitermate succesvol en tevreden met ons uiterlijk en eet- en bewegingspatroon, en hoeven daar verder ook totaal niets meer aan te doen, zodat uhhh er helemaal geen ander topic nodig is!quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
Ga je dan ook weg?quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:41 schreef minilotje het volgende:
Ik ben over een paar weken wel op mijn streefgewicht, dus dan maak ik wel weer ruimte in het topic.
Jawel hoorquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Vind je het niet leuk met mij er bij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |