Sinds ik dat artikeltje heb gezien (is al eens voorbijgekomen) let ik er ook bewuster op om meer in beweging te blijven. Bevalt wel goed moet ik zeggen. Ik denk alleen wel dat ik het kopen van een auto nog even moet uitstellen, ben bang dat ik daar luier van wordquote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:06 schreef minilotje het volgende:
Wel een interessant artikeltje over NEAT. Ik had er nog nooit op die manier van gehoord, maar het is natuurlijk wel logisch.
En herkenbaar: mijn lief heeft nogal een neiging tot corpulentie, en zijn basishouding is dan ook hangend, zittend of liggend. Ik zit met gekruisde benen op de grond met rechte rug naar de tv te kijken, terwijl hij onderuitgeschoven op de bank ligt met de benen op tafel.![]()
Ik kán ook wel goed luieren, vooral 's avonds na het eten ben ik overdreven ontspannen, en na een heftige zaterdagnacht lig ik gerust een hele zondag in mijn bed te lezen, maar overdag ben ik inderdaad een stuk actiever dan de wat bollere mensen om me heen (dit is natuurlijk een generalisatie; uitzonderingen heb je altijd).
Staan bij de bushalte, nooit de lift nemen, als het lekker weer is graag naar buiten.. Een huppelend loopje als ik op straat naar mijn ipod luister en zware boodschappen gewoon te voet naar huis slepen. Maar alleen al je houding scheelt, denk ik. Jezelf in je stoel draperen of recht zitten. Tegen een tafel aanhangen bij de koffieautomaat of gewoon rechtop staan.
Sommige mensen hebben een soort natuurlijke lusteloosheid in hun lichaamshouding, en ik denk dat die mensen qua basis-calorieverbruik stevig verschillen van huppelmensen.
En dat dat op den duur misschien wel veel meer aantikt dan een wekelijks bezoek aan de sportschool.
Zou het iets zijn dat je kunt veranderen, of zou het heel erg in je systeem ingebakken zitten?
Dat is toch niet slecht voor een lambalquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:12 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
* veiligheidsspeldje is ook een lambal...![]()
Maar ik heb dan weer wel net 5,8 km gelopen in 30 minuten
Dat is zelfs heel snel!!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat is toch niet slecht voor een lambal
Dit verhaal is voor mij ook wel herkenbaarquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:05 schreef conleche het volgende:
Ik moet bekennen dat ik ook geen hittepetit ben qua bewegen. Ik neem wel altijd de trap (zélfs als ik op de bovenste verdieping van de Bijenkorf moet zijn!) maar dat is beslist aangeleerd. Ik vind het niet fijn om te zeggen, want ik zou graag willen dat het anders was, maar ik ben een beetje lui. Na het eten ben ik niet degene die direct opspringt om de keuken weer op te ruimen, ik denk al snel dat ik dat morgenochtend véél beter kan doen. Als ik een week in m'n eentje thuis ben, dan is m'n huis een teringzooi. Als ik 's avonds m'n kleren uittrek, dan laat ik ze liggen waar ik toevallig stond, dat soort dingenIk probéer wel te veranderen, maar iets wat ingebakken is dat krijg je er maar moeilijk uit. Lopen vind ik prima, maar gewoon ergens stáán wachten vind ik weer vreselijk. Heel af en toe heb ik van die periodes dat ik wel heel druk ben en doe en dat merk ik idd direct aan het afvallen: dat gaat dan stukken makkelijker. Dus als iemand een formule zou weten om van mij ook een NEAT-person te maken dan graag!
Behalve als je ook niet gaan wandelen met makkelijke schoenenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dit verhaal is voor mij ook wel herkenbaarBest slecht eigenlijk, maar ik ben gewoon niet huiselijk. Eerst dacht ik dat ik dat nog niet was, maar nu denk ik dat het er waarschijnlijk nooit van zal komen.
Het voordeel van niet van wachten houden is dat ik liever naar huis wandel vanaf het station enzo dan dat ik 5 minuten op de tram ga wachten![]()
Ohja en de hoge hakkentheorie klopt niet volgens mij: ik denk dat je met hoge hakken meer wandel-vermijdende activiteiten zal aanwenden, zodat je in totaal meer zal verbranden op makkelijke schoenen.
Dat is grappig! Als kind was ik ook al heel slordig en toen dacht ik ook altijd dat als je"groot" zou worden, dat de netjesheid er dan vanzelf bij zou komen; als een soort package-deal. Didn't happenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:34 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dit verhaal is voor mij ook wel herkenbaarBest slecht eigenlijk, maar ik ben gewoon niet huiselijk. Eerst dacht ik dat ik dat nog niet was, maar nu denk ik dat het er waarschijnlijk nooit van zal komen.
Het voordeel van niet van wachten houden is dat ik liever naar huis wandel vanaf het station enzo dan dat ik 5 minuten op de tram ga wachten![]()
Ohja en de hoge hakkentheorie klopt niet volgens mij: ik denk dat je met hoge hakken meer wandel-vermijdende activiteiten zal aanwenden, zodat je in totaal meer zal verbranden op makkelijke schoenen.
Flylady! Een leuke manier om nieuwe gewoontes aan te leren (niet dat het mij al gelukt is, maar goed). Er zijn ook topics over.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:05 schreef conleche het volgende:
Na het eten ben ik niet degene die direct opspringt om de keuken weer op te ruimen, ik denk al snel dat ik dat morgenochtend véél beter kan doen. Als ik een week in m'n eentje thuis ben, dan is m'n huis een teringzooi. Als ik 's avonds m'n kleren uittrek, dan laat ik ze liggen waar ik toevallig stond, dat soort dingenIk probéer wel te veranderen, maar iets wat ingebakken is dat krijg je er maar moeilijk uit.
Welcome backquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:47 schreef Tangarine het volgende:
Zo, ik ga vanaf vandaag ook weer meedoen... Net weer voor het eerst sinds lange tijd hard gelopen! Ik zal morgen even updaten, tis nu een beetje te laat voor de weegschaal
Aangezien ik m'n oude streefgewicht (80kg) heb gehaald, wordt m'n nieuwe 75
Welkom terugquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:47 schreef Tangarine het volgende:
Zo, ik ga vanaf vandaag ook weer meedoen... Net weer voor het eerst sinds lange tijd hard gelopen! Ik zal morgen even updaten, tis nu een beetje te laat voor de weegschaal
Aangezien ik m'n oude streefgewicht (80kg) heb gehaald, wordt m'n nieuwe 75
errr.... laat ik het er op houden dat ik nu een week niets van dr heb gehoordquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Welcome back
Hoe gaat het eigenlijk nu met je vriendinnetje? Wil ze al weer meer bij je zijn?
Apart vrouwmens dusquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:58 schreef Tangarine het volgende:
[..]
errr.... laat ik het er op houden dat ik nu een week niets van dr heb gehoord
Is er bij jou trouwens een verband tussen het krijgen van een vriendje en het verdwijnen van de billen-avatar?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:59 schreef Miss_S het volgende:
Apart vrouwmens dus
Sorry voor het er naar vragen
.
Die billen waren al eerder weg, als ik het me goed herinnerquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Is er bij jou trouwens een verband tussen het krijgen van een vriendje en het verdwijnen van de billen-avatar?
Ja, en? Dat maakt niet dat ik mijn werk minder goed doe, hoorquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:45 schreef motorbloempje het volgende:
ik dacht dat jij van de Heere af was![]()
quote:Victory
ketting is gespannen![]()
![]()
voel me zo trots nu
een échte motorvrouw![]()
Ja, dat speelde idd ook door mijn hoofd, maar ik dacht: Kom er tijdens een eventueel sollicitatiegesprek wel achter wat voor mensen het zijnquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:18 schreef motorbloempje het volgende:
lijkt me erg lastig om tussen al die godslievende mensen te werken..
heb zelf nogal een afkeer van geloof, en heb wel eens met van die fanatiekelingen gewerkt, waar ik écht gek van werd..
'ja, je bent een lieve, zorgzame, geweldige meid.. maarjah... je gaat wél naar de hel...'![]()
geloven vind ik prima, als iemand dat zelf doet, maar val mij er niet mee lastigwant ik vind het écht niets
ik ga toch ook niet langs de deuren/op markten staan/briefjes in de bus doen dat het christendom een lulverhaal is
![]()
daarom vond ik 't nogal raar
Nee eigenlijk nietquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Is er bij jou trouwens een verband tussen het krijgen van een vriendje en het verdwijnen van de billen-avatar?
Gadverdammequote:Op maandag 21 januari 2008 21:49 schreef egeltje1985 het volgende:
Hier een lief en gezond plaatje voor de jarige Viking!
[ afbeelding ]
Had deze week voor het eerst m'n bril in het openbaar op en kreeg veel complimentjesquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Een nieuwe bril! Misschien geef ik mezelf dat wel cadeau als ik ooit nog eens onder de 70 kilo kom. Ik vind het zo oneerlijk dat mijn brillen zo duur zijn (alleen de glazen zijn al 600 euro door allerlei afwijkingen). Eigenlijk zou ik wel meerder brillen willen hebben, net als jassen en schoenen, maar dat wordt wel erg prijzig
.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Had deze week voor het eerst m'n bril in het openbaar op en kreeg veel complimentjes
Ik zo.. Huh een bril staat toch nooit leuk
Meestal gaat dat niet zo snel hoorquote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:32 schreef Jeipod het volgende:
Ik heb sinds 3 jaar een bril en op het begin vond ik mn hoofd raar met en nu vind ik mezelf ERG raar zonder...
Qua eten betreft ... ja het begon leuk en goed en toen waren er weer 2 jarigen op shcool, heb ik een stroopwafel van gegeten en toen vergadering en de minikoekjes stonden recht voor mn neus op mijn helft van de tafel, dus toen had ik er 3 gehad. Mn moeder moet nu meteen weg en had geen tijd om te koken na haar werk, dus pizza ...
Verdomme, zal me niets verbazen als ik morgen weer wat zwaarder weeg
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:56 schreef minilotje het volgende:
Zohee. Productief dagje gehad!
Ik ben de kledingkast van mijn lief ingedoken en ik heb stiekem alle grote, wijde XL-tshirts gepikt die -ie het afgelopen jaar niet meer aan heeft gehad. En dat zijn nu allemaal lieve, strakke shirtjes met pofmouwtjes geworden.
En zo heb ik.. even tellen.. élf nieuwe tshirtjes zonder dat het me iets gekost geeft, behalve garen en een paar blauwe, pijnlijke vingers. Zo. Puf.
Even alle draadjes, stukjes stof en pluisjes van de huiskamervloer, salontafel en bank plukken en dan gaat mijn knoflookkip de oven in.
Ik hoop niet dat ik per ongeluk een tshirt verknipt heb dat -ie eigenlijk nog wilde hebben.
Ik wou dat ik zo handig was met een naaimachinequote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:56 schreef minilotje het volgende:
Zohee. Productief dagje gehad!
Ik ben de kledingkast van mijn lief ingedoken en ik heb stiekem alle grote, wijde XL-tshirts gepikt die -ie het afgelopen jaar niet meer aan heeft gehad. En dat zijn nu allemaal lieve, strakke shirtjes met pofmouwtjes geworden.
En zo heb ik.. even tellen.. élf nieuwe tshirtjes zonder dat het me iets gekost geeft, behalve garen en een paar blauwe, pijnlijke vingers. Zo. Puf.
Even alle draadjes, stukjes stof en pluisjes van de huiskamervloer, salontafel en bank plukken en dan gaat mijn knoflookkip de oven in.
Ik hoop niet dat ik per ongeluk een tshirt verknipt heb dat -ie eigenlijk nog wilde hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |